Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Μιά ερώτηση προς τους "ειδικούς": Ποιό είναι το παλιό φορτηγό που σκουριάζει εδώ και χρόνια κοντά στη Χαλυβουργική, στον όρμο Ασπροπύργου?

Edited by Nick the Greek
tag
Link to comment
Share on other sites

Μιά ερώτηση προς τους "ειδικούς": Ποιό είναι το παλιό φορτηγό που σκουριάζει εδώ και χρόνια κοντά στη Χαλυβουργική, στον όρμο Ασπροπύργου?

Mάλλον εννοείς το Stacoco, κάποτε πλοιοκτησία του Στα(μάτη) Κόκο(τα). Το πλοίο έχει κάτσει στο βυθό και δεν πρόκειται να ανελκυστεί μιας και το φορτίου του ήταν τσιμέντο το οποίο λογικά θα έχει γίνει πέτρα.

Το πλοίο ειχε ναυπηγηθεί το 1952 στη Γερμανία ως ST.MICHAEL και βυθίστηκε στις 28/4/78.

Link to comment
Share on other sites

Mάλλον εννοείς το Stacoco, κάποτε πλοιοκτησία του Στα(μάτη) Κόκο(τα). Το πλοίο έχει κάτσει στο βυθό... Το πλοίο ειχε ναυπηγηθεί το 1952 στη Γερμανία ως ST.MICHAEL και βυθίστηκε στις 28/4/78.

Μάλιστα, ευχαριστώ για την ενημέρωση!

Link to comment
Share on other sites

Πολύ σωστός ο Άρης μάλιστα με μια πιο προσεκτική ματιά στο φουγάρο του για σήμα της εταιρίας έχει ένα μουσικό όργανο(πιθανότατα μπουζούκι).

Από ότι έχω ακούσει ο Σταμάατης Κόκοτας έχασε πολλά λεφτά από τις ναυτιλιαακές του δραστηριότητες.

και δύο φώτο:

STACOCO 1

STACOCO 2

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 years later...

Stacoco (IMO 5306461)

(1952, ex- Αλέξανδρος Κ, Άννα Μ, Αντώνιος Στρίντζης, St. Michael)

Το πλοίο ειχε ναυπηγηθεί το 1952 στη Γερμανία ως ST. MICHAEL και βυθίστηκε στις 28/4/1978.

Nα συμπληρώσουμε τα στοιχεία του πλοίου. Κατασκευής 1952 στη Γερμανία με πρώτο όνομα το ST. MICHAEL. Επόμενα ονόματα : CHRISTINA VINNEN (1960), BRISINGA (1965), ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΣΤΡΙΝΤΖΗΣ (1970), ΑΝΝΑ Μ (1970), ενώ σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, όπως μας είχε πει και παλαιότερα ο Nick,

Ετσι για την ιστορια, συμφωνα με τα στοιχεια μου το πλοιο φερεται να εχει μετονομαστει σε Αλεξανδρος Κ απο το 1977.

ως τελευταίο του όνομα από το 1977 (άρα και μέχρι σήμερα) αναφέρεται το ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Κ. Ως ε κτούτου, θεωρώ πως θα είχε ενδιαφέρον να μαθαίναμε (αν συνυπολογίσουμε και το ότι το πλοίο βρίσκεται ημιβυθισμένο στην ίδια θέση στον Ασπρόπυργο από το 1978) αν πρόλαβε καθόλου να ταξιδέψει ως ΣΤΑΚΟΚΟ (Stacoco). Άλλο ένα ενδιαφέρον στοιχείο πιστεύω ότι είναι επίσης, το πρώτο όνομα, ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΣΤΡΙΝΤΖΗΣ, που είχε πάρει έστω και για μικρό χρονικό διάστημα όταν είχε πρωτοέρθει στην χώρα μας το 1970.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ανέβασα πριν μερικές ημέρες μία φωτογραφία του πλοίου στο shipspotting, από τον Ασπρόπυργο στην σημερινή του κατάσταση βέβαια. Εντελώς απροσδόκητα για μένα, η φωτογραφία έκανε την ίδια κιόλας ημέρα απίστευτα πολλά hits, και μπήκε μάλιστα στην κατηγορία "Most Popular", στην πρώτη θέση (Most viewed in: 24 & 48 hours). Σήμερα, έντεκα ημέρες μετά, βρίσκεται στην 15η θέση (Most viewed in: 30 days).

ShipSpotting.com

1582814.jpg

© George Givisis

Tα αναφέρω όλα αυτά προφανώς όχι για να ευλογήσω τα γένια μου, αλλά για να δείξω πόσο ενδιαφέρον υπήρξε για αυτό το πλοίο, ακόμα και από sites στο εξωτερικό (Ολλανδία, Σουηδία, Γερμανία) που επικοινώνησαν μαζί μου για να μου ζητήσουν την άδεια να αναρτήσουν την φωτό και στον δικό τους ιστοχώρο.

Λίγες μόλις ώρες μετά την δική μου ανάρτηση (και εξ αιτίας αυτής όπως αναφέρει), άλλο μέλος του shipspotting ανέβασε μία ωραιοτάτη φωτό του πλοίου με το πρώτο του όνομα, ST.MICHAEL, στην περιγραφή της οποίας ανάμεσα σε άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία, αναφέρει και ότι στο πλοίο είχε ξεσπάσει φωτιά κατόπιν έκρηξης στην Αίγινα, στις 28 Ιουνίου 1977 (σαν αύριο δηλαδή πριν 35 χρόνια) και ακόμα ότι προσάραξε - ημιβυθίστηκε στον κόλπο της Ελευσίνας ένα σχεδόν χρόνο μετά, στις 28 Απριλίου 1978.

ShipSpotting.com

1582908.jpg

© Malcolm Cranfield

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Σιγά σιγά να το ετοιμάζουμε κι αυτό. Στα κιτάπια του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας το αναφέρουν ακόμα και σήμερα ως ΑΝΝΑ Μ, και φυσικά κυνηγούν ακόμα το Σταμάτη για τέλη ναυαγίου. Είχε παρθεί απόφαση να αυτά να διαγραφούν αν ο ίδιος προχωρούσε στην ανέλκυση του πλοίου, αλλά το υπουργείο στη συνέχεια ανακάλεσε την απόφαση. Περισσότερα εντός.

 

 

Το Δ.Σ του ΟΛΕ ΑΕ, αφού έλαβε υπόψη του την ως άνω εισήγηση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου και μετά από διαλογική συζήτηση
ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ Ομόφωνα
Άρει την υπ’ αριθμ. 27/239/31-07-2014 Απόφαση του Δ.Σ./ΟΛΕ ΑΕ, περί απαλλαγής από τα οφειλόμενα τέλη ναυαγίου ΑΝΝΑ Μ, ιδιοκτησίας κου Κόκκοτα Σταμάτη και εγκρίνει την εκ μέρους του ΟΛΕ ΑΕ, επικαιροποίηση των διαδικασιών, όπως αυτές προβλέπονται στον ν.2881/2001 «περί ναυαγίων», λόγω της παρόδου έξι (6) ετών από την προηγούμενη διαδικασία και σε εφαρμογή της με αριθμ. Πρωτ. 183/1-10-2014 επιστολής, που μας απέστειλε ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής του ΥΝΑ . 
 

 

 

Link to comment
Share on other sites

α καλα....ουτε που το προσεξα τι εγραφε....  "με ενα ονειρο τρελο ...ονειρο απατηλο" μπηκε ο συμπαθης μπαμπας Κοκοτας απο οτι φαινεται στη ναυτιλια τοτε...


ειναι σιγουρα εκει ακομα?? γιατι δε το εχω προσεξει ποτε τη τελευταια 2ετια οποτε εχω περασει αποεκει... ειναι στο βυθο?

αν και ο 2881/2001 λεει για ναυαγια ...που δεν ειναι ναυαγια... Αγουδημοπλοια και αλλα σε ντανες του ΟΛΠ (η πχ το Μαρθα)

Edited by Petros P
Link to comment
Share on other sites

Τα τελευταια χρονια εχει συνηθως πλοια δεμενα και απο τις δυο πλευρες,οποτε ειναι λιγο δυσκολο να το ξεχωρισεις αναμεσα στα αλλα.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Ο συνονοματος εξ Αγγλίας που έχει ανεβάσει απειρα καλούδια στη περιοχή μας το τελευταιο καιρο ανέβασε και αυτη τη φωτογραφία του πλοίου οταν ειχε ακόμα χρώμα και δεν είχε καθίσει..

 

2239477.jpg
© peter j. fitzpatrick
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 3 years later...

STACOCO. Το Βυθισμένο όνειρο του Σταμάτη Κόκοτα που στοιχειώνει και απειλεί τον Σαρωνικό

Quote

«Σαν πλοίο που ναυάγησε, σαν νούφαρο που μάδησε στης λίμνης μέσα το θολό νερό. Με ελπίδες λιγοστές έστω και απατηλές να γυρίσεις περιμένω ίσως βγει αληθινό τ’ όνειρό μου το τρελό τ’ όνειρό μου το ναυαγισμένο».

Αυτοί είναι οι στίχοι μίας από τις μεγαλύτερες επιτυχίες που ερμήνεψε ο πολύ γνωστός τραγουδιστής των δεκαετιών '60 και '70 Σταμάτης Κόκοτας.

Για την ακρίβεια αυτοί οι στίχοι είναι γραμμένοι από την πιο επιτυχημένη ελληνίδα στιχουργό Παπαγιαννοπούλου Ευτυχία και η σύνθεση της μουσικής ανήκει στον Καλδάρα Απόστολο

Πόσοι όμως γνωρίζουν ότι αυτοί οι στίχοι έμελλε να είναι και προφητικοί, καθώς 10 χρόνια σχεδόν αργότερα (το συγκεκριμένο τραγούδι γράφτηκε το 1967 ) η ζωή μέσα από ένα περίεργο παιχνίδι θα επιβεβαίωνε τους στίχους αυτού του σπουδαίου τραγουδιού για τον ερμηνευτή του. «Stacoco» η ιστορία του βυθισμένου ονείρου του Staμάτη Cocoτα.

Σύμφωνα με το Up Stories, το μεγαλύτερο παράσημο στην πολύ επιτυχημένη ούτως ή άλλως καριέρα του Σταμάτη Κόκοτα είναι ο θαυμασμός σε πρώτη φάση και η μετέπειτα φιλία του με τον Αριστοτέλη Ωνάση. Ο Ωνάσης αγαπούσε πολύ τα τραγούδια του λαϊκού ερμηνευτή πήγαινε πολύ συχνά να τον ακούσει live στα νυχτερινά κέντρα που εμφανιζόταν και δεν άργησε πολύ όλο αυτό να εξελιχθεί σε μια δυνατή φιλία μεταξύ των δύο. Λέγεται μάλιστα πως η στενή του σχέση με τον Έλληνα μύθο των ναυτιλιακών του κόλλησε και το μικρόβιο με τα καράβια και τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις.

Το πρώτο και μοναδικό εμπορικό πλοίο που απέκτησε ο Σταμάτης Κόκοτας στην μικρή σταδιοδρομία του ως πλοιοκτήτης είναι το STACOCO. Πρόκειται για ένα πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου. Οι καταστηματάρχες της παραλιακής περιοχής του Ασπροπύργου όπου βρίσκεται μέχρι και σήμερα μισοβυθισμένο πλέον θυμούνται τον Κύριο Σταμάτη όπως και μας τον προσφώνησαν να επισκέπτετε τις ταβέρνες τους προκειμένου να προμηθευτεί φαγητο για το πλήρωμα του πλοίου μέχρι να βρεθεί λύση στο πρόβλημα που καθήλωσε μέχρι και σήμερα το πλοίο στην συγκεκριμένη θέση.

Τελευταίο φορτίο που φορτώθηκε στο συγκεκριμένο πλοίο ηταν τσιμέντο το οποίο λογικά θα έχει γίνει πέτρα στις μέρες μας. Nα συμπληρώσουμε και μερικά στοιχεία του πλοίου. Ηταν Κατασκευής 1952 και ναυπηγήθηκε στη Γερμανία με πρώτο όνομα το ST. MICHAEL. Τα Επόμενα ονόματα του πλοίου ήταν τα εξής : CHRISTINA VINNEN (1960), BRISINGA (1965), ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΣΤΡΙΝΤΖΗΣ (1970), ΑΝΝΑ Μ (1970) Αξίζει να αναφερθεί επίσης πως το φουγάρο του πλοίου κοσμούσε ένα μουσικό όργανο (πιθανότατα μπουζούκι) το οποίο όμως δεν είναι εμφανές στις μέρες μας λόγο της διάβρωσης. Η οικολογική καταστροφή που καραδοκεί. Το πλοίο όπως αναφέραμε και νωρίτερα ήταν φορτωμένο με τσιμέντο και έτοιμο να ταξιδέψει αυτό σημαίνει πως σε αυτό υπήρχαν καύσιμα, λιπαντικά κτλ. Το δρομολόγιο όμως αυτό δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ και αυτό έχει ως αποτέλεσμα το επικίνδυνο υλικό να βρίσκετε μέχρι και τις μέρες μας στο εσωτερικό του τόσο ταλαιπωρημένου πλέον σκαριού.

Η απόφαση για ανέλκυση του πλοίου.

Ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας μάλιστα είχε εξεδώσει και απόφαση όπου τιμωρούσε με πρόστιμο τον γνωστό καλλιτέχνη ενώ είχε παρθεί και η απόφαση να διαγραφεί αυτο αν ο ίδιος προχωρούσε στην ανέλκυση του πλοίου, αλλά το υπουργείο στη συνέχεια ανακάλεσε την απόφαση του.

Αυτή είναι και η απόφαση

Το Δ.Σ του ΟΛΕ ΑΕ, αφού έλαβε υπόψη του την ως άνω εισήγηση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου και μετά από διαλογική συζήτηση ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ Ομόφωνα Άρει την υπ’ αριθμ. 27/239/31-07-2014 Απόφαση του Δ.Σ./ΟΛΕ ΑΕ, περί απαλλαγής από τα οφειλόμενα τέλη ναυαγίου ΑΝΝΑ Μ, ιδιοκτησίας κου Κόκκοτα Σταμάτη και εγκρίνει την εκ μέρους του ΟΛΕ ΑΕ, επικαιροποίηση των διαδικασιών, όπως αυτές προβλέπονται στον ν.2881/2001 «περί ναυαγίων», λόγω της παρόδου έξι (6) ετών από την προηγούμενη διαδικασία και σε εφαρμογή της με αριθμ. Πρωτ. 183/1-10-2014 επιστολής, που μας απέστειλε ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής του ΥΝΑ.

 

Link to comment
Share on other sites

Ορισμένες παραπάνω πληροφορίες για το συμβάν από τους Lloyds:

Quote

DAMAGED BY EXPLOSION AND FIRE IN ENGINE ROOM IN PIRAEUS ROADS ON 28/6/77, BEACHED AT AEGINA ISLAND AND FIRE PUT OUT. REFLOATED 1/7/77, TOWED TO PIRAEUS AND LAID UP, HAVING BEEN ABANDONED BY OWNERS.

 

REPORTED PARTIALLY SUNK AT PERAMA 28/4/78 WHILST LAID UP. SUBSEQUENTLY RENAMED 'STACOCO' AND THENCE 'ALEXANDROS K'. SUBSEQUENTLY LAID UP AT ELEUSIS. WRECK REMOVAL CONTRACT SIGNED BY PORT AUTHORITIES IN SEP 2019.

 

 

Με άλλα λόγια όταν έγινε η έκρηξη ονομαζόταν ακόμη Anna M, τον Ιούνιο του 1977. Για να το γλιτώσουν φαίνεται το προσάραξαν στην Αίγινα όπου και επετεύχθη η κατάσβεση της φωτιάς. Το φάσκιωσαν και μπόρεσαν να το κάνουν πλεύσιμο πάλι, μετεφέρθη στο Πέραμα. Κάπου εδώ το παράτησαν οι πλοιοκτήτες του και παίρνει το όνομα Stacoco. Στο Πέραμα τον Απρίλιο του 1978 βυθίζεται μερικώς. Προφανώς εδώ κάποια στιγμή το ξανάκαναν ικανό να πλεύσει και τελικά καταλήγει στην Ελευσίνα, όπου και το πρωτοείδαμε οι νεότεροι.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...