Jump to content
Shipfriends

Πως διαλέγω με τι θα ταξιδέψω (κόστος vs χρόνος vs ... hobby κλπ)


Recommended Posts

Οι προυποθεσεις βεβαια ισχυουν και για το πλοιο αφου σε ταξιδια 12-20ωρων ενδεχεται να ξοδεψεις αρκετα χρηματα εντος(εκτος αν παρεις κολατσιο και νερο:P οπως εχει κανει ο υπογραφων σε δρομολογιο της Αδριατικης:D).

Σχετικα με τη μεταφορα οχηματων,γιαυτο υπαρχουν τα πλοια....βαζεις μεσα το τουτου(φορτωνεις και τις βαλιτσες τις πολυεξοδης συντροφου:D)και εσυ παιρνεις το αεροπλανο.

Παντως,οι κανονες που μας εβαλες παραπανω πρεπει να ειναι για την sky express που εχει αεροπλανα 30θεσεων και μετραει αρκετα το βαρος.Ομως,μπορει να προβλεψει κανεις τι πρεπει να κουβαλησει και τι οχι(αδειαζοντας εν αγνοια της την βαλιτσα:P)προκειμενου να μην πληρωνει προστιμο για το βαρος.

Σε καθε περιπτωση παντως,χρονος vs κοστος στις παραπανω περιπτωσεις δινουν προβαδισμα στο αεροπορικο ταξιδι για μενα.

Link to comment
Share on other sites

μαλλον εισαι σε λαθος φορουμ;) ειναι δεδομενο οτι το αεροπλανο (υπο νορμαλ συνθηκες) ειναι το οικονομικοτερο και γρηγοροτερο μεσο μεταφορας. η εννοια του shipfriend καθως και τα κριτηρια επιλογης του πλοιου εναντι του αεροπλανου, δεν εχουν να κανουν τοσο με κοστος εναντι χρονου. αν δεν βισκεις ουτε εναν λογο να επιλεξεις το πλοιο εναντι του αεροπλανου...:rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Αγαπητε proud,στο σωστο forum και στο σωστο θεμα ειμαι;) Νομιζω συγκρινα με τι με συμφερει να ταξιδεψω...ετσι δεν λεει κι ο τιτλος του θεματος?

Α.Οι παραπανω συγκρισεις εγιναν ΚΑΙ για να αποδειξω οτι το κρατος σπαταλα απο δω κι απο κει λεφτα στις αγονες των πλοιων ενω μπορει να γινει ενας ολοκληρωμενος προγραμματισμος με βαση τα δρομολογια,τα μεταφορικα μεσα(πλοια/αεροπλανα)και την ποιοτητα τους(ζηταω πολλα το ξερω).

Β.Shipfriend δεν σημαινει ταξιδευω μονο με πλοια και 'σταυρωνω' τα υπολοιπα μεταφορικα μεσα,τουλαχιστον εγω το αντιλαμβανομαι αλλιως(εσυ πιθανως διαφορετικα).

Γ.Λειτουργω πρωτα σαν απλος επιβατης και μετα σαν shipfriend

Link to comment
Share on other sites

Β.Shipfriend δεν σημαινει ταξιδευω μονο με πλοια και 'σταυρωνω' τα υπολοιπα μεταφορικα μεσα,τουλαχιστον εγω το αντιλαμβανομαι αλλιως(εσυ πιθανως διαφορετικα).
κανεις λαθος. εχω πολυ περισσοτερες ωρες πτησης απο αρκετους shipfriends (και πολλες σε νεαροτερη ηλικια) και λεω ξεκαθαρα (το ειπα και παραπανω) οτι το αεροπλανο ειναι οικονομικοτερο στις περισσοτερες περιπτωσεις. επαναλαμβανω, οτι οσοι επιλεγουν πλοιο (με καμπινα εννοω και οχι με υπνοσακο) δεν το κανουν γιατι το θεωρουν οικονομικοτερη επιλογη.

οσο για τις αγονες, τα αεροπλανα δεν περνουν ασυνοδευτα και επικαθημενα, αρα σε πρωτη προτεραιοτητα πρεπει να ειναι η επανεξεταση και επαναπροκυρηξη των ακτοπλοϊκων αγονων.

Link to comment
Share on other sites

Σύντροφε Αλέξη Τσίπρα και σύντροφε Αλέκο Αλαβάνο, αφού ψηλαφίσαμε διεξοδικά τον ορισμό του προοδευτικού, ριζοσπαστικού shipfriend της πολιτικής οικολογίας, και συμφωνήσαμε ότι χρειάζεται ένας νέου τύπου, διεξοδικός και δεκτικός στα κοινωνικά κινήματα διάλογος με το απλό μέλος του Συνασπισμού για να βρούμε αν μας αρέσει το αεροπλάνο ή το πλοίο, νομίζω ότι έχετε μπλέξει το σώβρακο με τη γραβάτα.

1) Οι άγονες που είναι γραμμές ζωής για τους κατοίκους των μικρών νησιών, δεν έχουν καμιά σχέση με το πως γουστάρουμε να ταξιδεύουμε εμείς για διακοπές ή απλά για το κέφι μας. Γι αυτούς τους ανθρωπους σημασία έχει η ίδια η σύνδεση, είτε είναι με πλοίο, είτε με αεροπλάνο, είτε με μοτοσακό γιατί εκεί δυστυχώς τους καταντήσαμε. Τις περισσοτερες φορές οι άνθρωποι αυτοί δεν έχουν καν επιλογή, οπότε τα κριτήριά τους είναι διαφορετικά από τα δικά μας.

2) Οι "πλεύσιμες" ώρες δεν έχουν καμιά σχέση με το θέμα. Έχω σίγουρα λιγότερες και από τους δυό σας, προτιμώ συνειδητά δε το αεροπλάνο σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως για παράδειγμα την τελευταία φορά που πήγα στην Κρήτη διότι βασικά δεν ήθελα να ξυπνήσω στις 5 το πρωί που φτάνει το βαπόρι, να έχω χάσει 12 ώρες σε κούπες στο Ρέθυμνο:P και να έχω δώσει και τα διπλά λεφτά σε συνολικό κόστος ταξιδιού. Δε νομίζω ότι μου αρέσει το αντικείμενο λιγότερο απ' ότι εσάς, ούτε πρέπει να αυτομαστιγωθώ σα Φιλιππινέζος τη Μεγάλη Πέμπτη γιατί πήγα με το αεροπλάνο.

Οι παράγοντες επιλογής χοντρικά και απλοποιημένα τελικά είναι τρεις. Ο χρόνος που διαθέτεις, το πόσα λεφτά διαθέτεις, και το αν στη γυναίκα σου αρέσει το πλοίο ή όχι:D:D!

Link to comment
Share on other sites

Κατ'αρχήν,τό πώς διαλέγει κανείς με τί θα ταξιδέψη εξαρτάται από τό ΓΙΑΤΙ θα ταξιδέψη.

Αν πρόκειται να ταξιδέψη γιά δουλειές,ενδιαφέρεται να βρεθή όσο τό δυνατόν γρηγορώτερα εκεί που θα δουλέψη,να τελειώση τίς δουλειές του και να επιστρέψη πάλι όσο το δυνατόν γρηγορώτερα στην αφετηρία του.

(Μέ τόν όρο "δουλειές" εννοώ και τους λόγους υγείας,διότι δέν φαντάζομαι ότι ένας π.χ. shipfriend κάτοικος νήσου με αεροδρόμιο,ο οποίος πρέπει να έρθη στην Αθήνα για ιατρικές εξετάσεις θά προβληματίζεται με ποιό βαπόρι θα ταξιδέψη,αντί να χωθή στό πρώτο αεροπλάνο που θα βρή στην πίστα).

Οι πολλές επιλογές έχουν νόημα όταν ταξιδεύουμε γιά διακοπές-ακόμα και την σήμερον ημέραν,που τα πράγματα έχουν σφίξει λόγων τών ΔοΝηΤών που μάς έχουν βάλει στο απευθυσμένον :D.Εκεί λοιπόν έχουμε το cost versus time,όπως περιέγραψα σε άλλο post μου.Και φυσικά,άν το μέρος στο οποίο θα πάμε δέν έχει αεροδρόμιο,τότε αναγκαστικά όποιος θέλει να πάη γρήγορα γιά να κερδίση χρόνο ξάπλας και αραλικιού θά πάη με το ταχύπλουν με τό παχυλό εισιτήριο,ενώ όποιος βλέπει και το ταξίδι σάν διακοπές (που κατά την γνώμη μου συνήθως είναι),θά πάη με το συμβατικό (συμβατικό είπα,όχι κονσερβοκούτι) και θα απολαύση αραλίκι,ξάπλα (καί θέαμα,έστιν ότε) ήδη από τη στιγμή που θα βρεθή στο κατάστρωμα.

Πέραν αυτού,ρόλο παίζουν και τά ωράρια-κυρίως γιά την επιστροφή.Συνήθως όλοι "προτιμάμε" να γυρίσουμε με το μέσον εκείνο που φεύγει τό απόγευμα ή και το βράδυ τής τελευταίας μέρας τών διακοπών μας,ώστε να εκμεταλλευτούμε στο έπακρον την ξεκούρασή μας,ακόμα κι'άν το μέσον αυτό μάς φέρη στά σπίτια μας σέ 20 ώρες αντί σέ 20 λεπτά.....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ας πουμε λοιπον οτι με την γυναικα μου και τα 2 μου παιδια,παιρνω αδεια αρχες Αυγουστου,οποτε ειναι ευκαιρια να κλεισω απο τωρα τις διακοπες μου.Ακολουθει ερευνα αγορας ωστε να διαπιστωσουμε τι συμφερει καλυτερα(προορισμος,κοστος,πλοιο,χρονος ταξιδιου)διαλεγοντας αποστασεις με περιπου τα ιδια μιλια:

Περιπστωση 1η: Λαυριο - Λημνος 145μιλια

ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ,επιδοτουμενο δρομολογιο χωρις ανταγωνισμο,χρονος 10ωρες,κοστος 330ευρω

nellavlim.th.jpg

Περιπτωση 2η: Πειραιας - Χιος 150μιλια

ΜΥΤΙΛΗΝΗ,υπαρχει ανταγωνισμος,χρονος 8ωρες κ 30 λεπτα,κοστος 281ευρω

nelpirchio.th.jpg

Περιπτωση 3η: Πειραιας - Ευδηλος 137μιλια

Ν.ΜΥΚΟΝΟΣ,χωρις ανταγωνισμο.Δεν υπηρχαν καμπινες,οποτε διαλεξα 4 θεσεις VIP οπου κανεις μπορει να κοιμηθει ανετα/χρονος 7ωρες και 30λεπτα,κοστος 267ευρω

hswpireyd.th.jpg

Περιπτωση 4η: Πειραιας - Σαντορινη 130μιλια

BLUE STAR 1,υπαρχει ανταγωνισμος,χρονος 5ωρες,κοστος 249ευρω

bspirsant.th.jpg

Περιπτωση 5η: Πειραιας - Χανια 150μιλια

ΕΛΥΡΟΣ,υπαρχει ανταγωνισμος,χρονος 8ωρες κ 30λεπτα,κοστος 202ευρω

anepatcha.th.jpg

Περιπτωση 6η: Πατρα - Κερκυρα 132μιλια

ΣΟΦΟΚΛΗΣ Β.,υπαρχει ανταγωνισμος,χρονος 6ωρες,κοστος 294ευρω

anekpatker.th.jpg

Σε ολες τις παραπανω περιπτωσεις,εχει προτιμηθει 4κλινη εσωτερικη καμπινα(οπου υπηρχε) κ ΙΧ > 4.25m.Επισης στο Πατρα-Κερκυρα προσπαθησα να βρω με MINOAN αλλα δεν εδινε διαθεσιμα τα δρομολογια.

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

Σέ τούτην την ωραίαν έρευναν που έκαμες,όμως,δέν παρέθεσες συγκριτικές τιμές γιά τόν ίδιο προορισμό με διαφορετικές εταιρείες/πλοία κλπ.Δηλαδή στό πρώτο κομμάτι τής έρευνας π.χ.προκύπτει ότι γιά απόσταση μεγέθους 150 μιλίων,οικονομικώτερο είναι το Πειραιάς-Χίος από το Λαύριο-Λήμνος,άν όμως κάποιος θέλει ντέ και καλά να πάη στην Λήμνο,τί άλλη εναλλακτική έχει εκτός απ΄τό να φάη την οδική κίνηση Αθηνών-Λαυρίου και το δεκάωρο επί τού TAXMAN;Γιατί όπως ξέρουμε,δέν κανονίζουμε τίς διακοπές μας με βάση το ποιό είναι το φτηνότερο εισιτήριο γενικώς,αλλά με βάση το ποιό είναι το φτηνότερο εισιτήριο γιά την διαδρομή που θέλουμε να κάνουμε εμείς.

Αλλιώς ξέρω κι'εγώ να πάω φτηνές διακοπές,με 7 ευρώπουλα εισιτηριάκι με τόν ΑΓΙΟ ΝΕΚΤΑΡΙΟ ΑΙΓΙΝΑΣ που είναι κατά 2,50 ευρώ φτηνότερο απ΄τά υπόλοιπα συμβατικά και ακόμα περισσότερο απ'τά ταχύπλοα,υδροπτέρυγα και μή,αλλά με την προϋπόθεση ότι θέλω να πάω διακοπές στην Αίγινα και όχι ότι θα πάω υποχρεωτικώς διακοπές στην Αίγινα (που την έχω φάει με το κουτάλι) επειδή το εισιτήριο τού πλοίου είναι το πιό φτηνό.....

Link to comment
Share on other sites

Σε ολες τις περιπτωσεις διαλεξα συμβατικα πλοια που κανουν το ταξιδι την νυχτα,οποτε κ παρουσιασα επιλογες με πλοια που εχουν καμπινες σχετικα φτηνες σε μια συγκεκριμενη μερα 9-10 Αυγουστου.

Στην Λημνο δεν εχεις εναλλακτικη,παρα μονο οδικως μεχρι Καβαλα αλλα εδω συγκρινω τις επιλογες με πλοια.

Στην Χιο,επελεξα το ΜΥΤΙΛΗΝΗ γιατι απλα ειναι πιο φτηνο κατα 40-50ευρω(στο συνολικο ποσο)απο τον ανταγωνισμο.

Στην Ικαρια δεν υπαρχει εναλλακτικη και επισης δεν βρηκα καμπινα,οποτε επελεξα τις πιο ακριβες αεροπορικες.

Στην Σαντορινη επελεξα το μεγαλο της BLUE STAR γιατι θα ειχε σιγουρα καμπινες κ επισης το ταξιδι ειναι απογευμα προς βραδυ.

Για τα χανια ΑΝΕΚ αφου το HORIZON εχει καλυτερες τιμες λογο του οτι προσπαθει να αποσπασει μεριδιο στη αγορα.

Κερκυρα,αν θες πας οδικως Ιτσα κ μετα απεναντι.Οπως ειπα ομως συγκρινα πλοια,κ σε αυτη την περιπτωση δεν βρηκα καθολου θεσεις με MINOAN.

Link to comment
Share on other sites

η συγκριση διαφορετικων γραμμων ειναι λιγουλακι αυθαιρετη, γιατι υπεισερχονται πολυ παραγοντες που επιρρεαζουν την τιμη (εποχικοτητα ή μη, πολλα φορτηγα ή πολλα ΙΧ, day or night trip, ενδιαμεσος ή τερματικος σταθμος κλπ). πχ αν πηγαινες ιθακη και επαιρνες καμπινα, θα πληρωνες παραπανω απο οσο για χανια.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
... Το ενδιαφέρον της υπόθεσης είναι με ποια πλοία θα ταξιδεύει πια η μπασκλασσαρία (αθίγγανοι, μετανάστες κλπ) που ταξίδευε με ΑΝΕΚ....

Ήμαρτον εσείς οι πριγκιπικής καταγωγής και προελεύσεως εκεί στη Χίο. Μόνον bass-class είναι οι επιβάτες της ΑΝΕΚ?

Link to comment
Share on other sites

Δεν ειπα κατι τετοιο, απλα είπα για τις συγκεκριμενες κοινωνικες ομάδες που έχουν ιδιαίτερες προτιμήσεις στο ταξίδι. Αθίγγανοι ταξίδευαν και με τον Αίολο Κεντέρη αλλά δυσκολεύονταν να καταλάβουν ότι στο συγκεκριμένο πλοίο δεν κατασκηνώνουμε στο πάτωμα.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Μετα απο καιρο επανερχομαι στο θεμα αλλα δεν θα σας πρηξω με αεροπλανα :D

Ζευγαρι εχει κλεισει φτηνα αεροπορικα εδω και καιρο απο Χιο-Θεσσαλονικη,με τελικο προορισμο την λατρεμενη Καστορια :)Αλλαζει η ωρα αναχωρησης και δεν βολευει,οποτε παιρνουν τα λεφτα τους πισω και ζητουν στον NHSOS XIOS πως να πανε μεχρι πανω.Συζητανε για ΤΑΞΙΑΡΧΗ μεχρι Καβαλα και τους απανταω 'ειστε τρελλλλοι' :lol:

Παμε να δουμε πως γλιτωνεις κοπο και χρονο πληρωνοντας τα ιδια φραγκα.

Με ΤΑΞΙΑΡΧΗ: 2 κρεβατια σε ξεχωριστες καμπινες=112ευρω 14ωρες,ΚΤΕΛ Καβαλα-Θεσσαλονικη και Θεσσαλονικη-Καστορια x2ατομα=50ευρω περιπου και 5ωρες.Συνολο δηλαδη περιπου 170ευρω και 19ωρες(χωρις εξοδα εντος πλοιου και καθυστερησεις).

Με ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ: 2 αριθμημενες θεσεις=70ευρω 6ωρες,ΚΤΕΛ Αθηνα-Καστορια x 2ατομα= 88 ευρω σε 8-9ωρες.Συνολο δηλαδη περιπου 160ευρω και 15ωρες(χωρις εξοδα εντος πλοιου και καθυστερησεις).

ΥΓ.Να μου στειλει η HSW 4 δωρεαν εισητηρια που της εξασφαλιζω πελατεια :D

Link to comment
Share on other sites

  • 11 years later...
1 hour ago, Petros P said:

Ισως το εισητηριο είναι αρκετά πιο φθηνό, πιάνοντας έτσι το φοιτηταριό,την πολυμελή οικογένεια και τον 18χρονο που θα γεμισουν Πάρο Νάξο και Σαντορίνη

Εχει απόλυτο δίκιο ο Πέτρος.

Γενικως (και μπορω να το τεκμηριώσω απολύτως και ποσοτικά αυτό που λέω, αλλά δε θα το εξηγήσω εδώ γιατί κάνουμε χαλαρή κουβέντα) ο μέσος άνθρωπος που μετακινείται είναι πολύ πιο ευαίσθητος σε αύξηση/μείωση κόστους από ότι σε αύξηση/μείωση χρόνου. 

Με άλλα λόγια, και για να το θέσω ποσοτικά, ας υποθέσουμε το εξής παράδειγμα: Έχουμε πλοίο Α, πλοίο Β και αεροπλάνο: 

  • Σενάριο 1: Η διαφορά πλοίου Α και πλοίου Β σε κόστος είναι -10% υπέρ του πλοίου Α (π.χ. το πλοίο Α να έχει 45 ευρώ και το Β 50 ευρώ δηλαδή). Όλα τα άλλα είναι ίδια (ταχύτητα, ποιότητα υπηρεσιών, ώρα αναχώρησης, brand εταιρείας κλπ). 
  • Σενάριο 2: Η διαφορά πλοίου Α και πλοίου Β σε χρόνο δρομολογίου είναι 10% υπέρ του πλοίου Α (π.χ. αν το πλοίο Α κάνει 4 ώρες το πλοίο Β κάνει 4 ώρες και 25 λεπτά). Όλα τα άλλα είναι ίδια (τιμή, ποιότητα υπηρεσιών,  ώρα αναχώρησης, brand εταιρείας κλπ). 

Στο σενάριο 1 είναι ασύγκριτα πιο πιθανό ο επιβάτης να επιλέξει το πλοίο Α έναντι του Β ενώ στο σενάριο 2 οι επιλογές είναι αδιάφορες (δηλαδη του φαίνονται ίδια πανω-κάτω και επιλέγει περίπου τυχαία). 

Και είναι λογικό, θυμηθείτε ότι: 

  • Αυτοί που πληρώνουν για να φτάσουν γρήγορα (ή που τους πληρώνει κάποιος άλλος το εισιτήριο, π.χ. ο εργοδότης) πάνε με αεροπλάνο.  😉
  • Η πλειοψηφία των καλοκαιρινών επιβατών στα πλοία είναι τουρίστες. Δηλαδή δεν βιάζονται και άρα δεν έχουν την πρόθεση να πληρώσουν σημαντικά παραπάνω για να φτάσουν γρηγορότερα. Θα το κάνουν αν η διαφορά χρόνου είναι πολύ μεγάλη, το εισόδημά τους είναι υψηλό και έχουν λόγο να φτάσουν γρηγορότερα (π.χ. να προλάβουν άλλο πλοίο, να προλάβουν ένα γραφείο car rental ανοιχτό κλπ). 
  • Ο μέσος (νέος, κάτω των 30) άνθρωπος εκεί έξω δουλεύει (και για να τα λέμε και όλα: σε προσωρινές και ευκαιριακές εργασίες, πχ σερβιτόρος) για 500-800 ευρώ, και αν τα παίρνει και αυτά λέει και ευχαριστώ. Ειναι ντροπή μεν αλλά αυτό γίνεται....

 

Edited by giorgos_249
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...