Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Εξι μερες χωρις βαπορι ο Αι Στρατης λογω κομματιων του κυματοθραυστη που παρασυρθηκαν απο την κακοκαιρια.Αν σκεφτουμε παντως οτι το αρθρο ειναι απο τις 9/2 και οτι με τις καιρικες συνθηκες που επικρατουσαν αποκλειεται να εγινε κατι τοτε μιλαμε για 10 μερες και βαλε

Η μεγάλη κακοκαιρία της 28ης Ιανουαρίου, απέκλισε για ακόμη μια φορά τον Άι Στράτη, όχι όμως λόγω του απαγορευτικού του απόπλου των πλοίων, αλλά λόγω προβλημάτων που παρουσιάστηκαν στο λιμάνι, με αποτέλεσμα να θεωρείται αδύνατη η προσέγγιση των πλοίων, και να μείνει το νησί χωρίς συγκοινωνία με το Λαύριο και τη Λήμνο για έξι ολόκληρες μέρες. Μόνο το πλοίο «ΑΙΟΛΙΣ» έχει καταφέρει να εκτελέσει λίγα δρομολόγια με τη Λήμνο και αυτά μετ’ εμποδίων εξ αιτίας των κακών καιρικών συνθηκών.

Το πρόβλημα εντοπίστηκε μετά την άρση του απαγορευτικού, στις 2 Φεβρουαρίου, όταν στην προσπάθειά του να προσεγγίσει την προβλήτα το πλοίο «ΣΑΟΣ ΙΙ», εντοπίστηκαν από τον καπετάνιο δύο κομμάτια, τεχνικοί ογκόλιθοι του κυματοθραύστη, να τα έχει παρασύρει η κακοκαιρία και να έχουν πέσει μπροστά στην προβλήτα.

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει ο καπετάνιος του πλοίου «ΣΑΟΣ ΙΙ» Στέφανος Πονηρός, προς το λιμενικό σταθμό του Αγίου Ευστρατίου, λόγω της κακοκαιρίας της 28ης Ιανουαρίου με βόρειους βορειοδυτικούς ανέμους που έφταναν και τα δέκα μποφόρ, μετακινήθηκε και έπεσε στη μέση περίπου και πέντε μέτρα μπροστά από την προβλήτα πρόσδεσης του πλοίου, τμήμα του κυματοθραύστη. Στη συνέχεια αναφέρει ότι και από την προηγούμενη κακοκαιρία, ένα άλλο κομμάτι (αστέρι) είχε πέσει μπροστά στην προβλήτα και έκανε επικίνδυνη την πρυμνιοδέτηση του πλοίου, αλλά είχε βρεθεί προσωρινή λύση. Το νέο όμως κομμάτι του κυματοθραύστη που αποκολλήθηκε, σύμφωνα με τον καπετάνιο του πλοίου, καθιστά επικίνδυνη την πρυμνιοδέτηση καθώς «κατά τους χειρισμούς το πλοίο πλησιάζει επικίνδυνα πάνω στα κομμάτια που βρίσκονται στο βυθό».

Παρέμβαση της Κοινότητας

Μόλις πληροφορήθηκε το περιστατικό ο πρόεδρος της Κοινότητας Αγίου Ευστρατίου Χαράλαμπος Μακρής, επικοινώνησε αρχικά με το Λιμενικό Ταμείο της Λήμνου, για τη μεταφορά μηχανημάτων από τη Λήμνο για την ανέλκυση του τεχνικού ογκόλιθου, κάτι που δεν μπορούσε να γίνει άμεσα λόγω του προβλήματος προσέγγισης, με αποτέλεσμα η κοινότητα να προσανατολίζεται να βρει τρόπο να ανασύρει τους ογκόλιθους με μέσα που διαθέτει το νησί.

Στη συνέχεια, ο κ. Μακρής επικοινώνησε με τον υφυπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Πάνο Καμμένο, προκειμένου άμεσα το υπουργείο να μεριμνήσει για την αποκατάσταση του προβλήματος. Ο πρόεδρος της κοινότητας του Άι Στράτη, ζήτησε από τον αρμόδιο υφυπουργό την έγκριση από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου για τη ρυμούλκηση του τεχνικού ογκόλιθου με το πλοίο «ΑΙΟΛΙΣ», «αφού η τοπική λιμενική αρχή απαγορεύει στο πλοίο να προβεί στη ρυμούλκηση του τεχνικού ογκόλιθου για να απελευθερωθεί η προβλήτα.

Για άμεση αποκατάσταση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του νησιού, έκανε λόγο σε δηλώσεις του στο «Ε», ο πρόεδρος της κοινότητας Χαράλαμπος Μακρής, ενώ ανέδειξε για ακόμη μια φορά την αναγκαιότητα κατασκευής νέου λιμανιού στο ακριτικό νησί. «Βιώνουμε -τόνισε ο κ. Μακρής- για ακόμη μια φορά μια κατάσταση αποκλεισμού και αυτό δείχνει το πόσο μεγάλη ανάγκη αποτελεί η κατασκευή του νέου λιμανιού, που θα πάψει να θέτει σε αμφιβολία την ακτοπλοική σύνδεση του νησιού μας, επηρεάζοντας αρνητικά κάθε προσπάθεια ανάπτυξης. Επειδή δεν ήταν εφικτή η προσπάθεια που καταβάλαμε για τη μεταφορά ειδικών μηχανημάτων για την ανέλκυση του ογκόλιθου, θα προσπαθήσουμε να τον ανελκύσουμε με δικά μας μέσα, για να απελευθερώσουμε μόνοι μας την προβλήτα και να αποκαταστήσουμε τη συγκοινωνία».

Η πρώτη προσπάθεια για την ανέλκυση των ογκόλιθων από το λιμάνι του Αγίου Ευστρατίου θα γίνει τις επόμενες ημέρες, αν φυσικά το επιτρέψουν οι καιρικές συνθήκες.

Απο το emprosnet

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Όπως όλα τα ωραία πράγματα, τυχαία ανακάλυψα και αυτό το blog που το έφτιαξαν κάποιοι κάτοικοι (μικροί και μεγάλοι) του Άη Στράτη (και όχι του Αγίου Ευστρατίου:confused:). Τελικά, αυτά τα blogs των νησιών είναι μικρά διαμαντάκια, καθώς μας δίνουν από πρώτο χέρι και αφιλτράριστα πολλά πράγματα που ίσως δεν μαθαίναμε ποτέ και πιθανώς καν δεν υποψιαζόμασταν.

Όσον αφορά το λιμάνι, δείτε εδώ ένα βίντεο, για να καταλάβετε τί σημαίνει κακοκαιρία στον Άη Στράτη.

Και μια φωτό από λιμάνι του Άη Στράτη φέτος τον Ιανουάριο, από το ίδιο blog. Κάτω από τους αφρούς διακρίνεται ο κυματοθραύστης/προβλήτας και από μέσα το ΑΙΟΛΙΣ.

post-31-128326973831_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Μελέτη για λιμάνι στον Άι-Στράτη με συνολικό προϋπολογισμό 19 εκατ. ευρώ

Πηγή: ΕΜΠΡΟΣΝΕΤ

Οι νέες λιμενικές εγκαταστάσεις θα αποτελούνται από τον προσήνεμο μόλο, το παραλιακό κρηπίδωμα, τη χερσαία ζώνη, μόλο προστασίας αλιευτικού καταφυγίου, πλωτή προβλήτα υδροπλάνων.

Ο προσήνεμος μόλος θα έχει συνολικό μήκος 325 μέτρων περίπου και θα προστατεύει αφενός το κρηπίδωμα και αφετέρου το χερσαίο χώρο. Για την εξυπηρέτηση των πλοίων, θα κατασκευασθούν δυο μέτωπα, στα οποία θα μπορούν να πλαγιοπρυμνοδετούν τα πλοία, ενώ το ένα από αυτά θα χρησιμοποιείται και από φορτηγά πλοία ή ακόμη και μεγάλα αλιευτικά, που πιθανόν να μην μπορούν να εξυπηρετηθούν στο αλιευτικό καταφύγιο.

Το παραλιακό κρηπίδωμα θα έχει συνολικό μήκος 105,25 μέτρων. Η χερσαία ζώνη, που θα δημιουργηθεί με επίχωση πίσω από το κρηπίδωμα, θα έχει συνολική επιφάνεια 7.500 περίπου τετραγωνικών μέτρων. Στη ζώνη αυτή έχει προβλεφθεί ο αναγκαίος χώρος για τη δημιουργία ελικοδρομίου, μικρού κτηρίου επιβατικού σταθμού επιφανείας 150 τετραγωνικών μέτρων για αίθουσα αναμονής επιβατών, εκδοτηρίων εισιτηρίων, χώρων υγιεινής και ενός κτηρίου αποθηκών για τους αλιείς. Επίσης, στο σχεδιασμό έχει ληφθεί υπόψη και η εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων του οικισμού, που έχει ήδη κατασκευαστεί στο βόρειο άκρο της νέας χερσαίας ζώνης.

Παράλληλα με την υλοποίηση του νέου έργου θα γίνεται και η καθαίρεση του υφιστάμενου μόλου, σε συνολικό μήκος 125 μέτρων. Μέρος των υλικών θα επαναχρησιμοποιηθεί στο νέο έργο. Επισημαίνεται ότι η καθαίρεση του υπάρχοντος λιμανιού θα γίνει σταδιακά, ώστε να μην παρακωλύεται η προσέγγιση των πλοίων στο νησί αλλά παράλληλα να συλλέγονται τα απαραίτητα για την κατασκευή επαναχρησιμοποιούμενα υλικά.

Λόγω της καθαίρεσης του υφιστάμενου λιμενικού έργου, προέκυψε η ανάγκη κατασκευής ενός μόλου προστασίας του αλιευτικού καταφυγίου έναντι των ΝΔ κυματισμών. Έτσι, θα κατασκευαστεί μόλος ενώ παράλληλα θα καθαιρεθεί ο υφιστάμενος μικρός και στην εξωτερική του πλευρά θα ποντιστεί μία πλωτή προβλήτα για την εξυπηρέτηση υδροπλάνων.

Τέλος, για την ασφαλή λειτουργία των νέων λιμενικών εγκαταστάσεων προβλέπεται η εκσκαφή του θαλάσσιου πυθμένα, με στόχο να εξασφαλιστεί ωφέλιμο βάθος περί τα επτά μέτρα.

Link to comment
Share on other sites

Εμενα μου φαινονται υπερβολικα ολα τα παραπανω.Θα φτιαξουν μωλους απο δω,μωλους απο κει,θα γκρεμισουν τον παλιο,θα δημιουργησουν επιβατικο σταθμο και πλωτη προβλητα για υδροπλανα...:blink: Μηπως λιγο το παρακανει η μελετη <_< Δυστυχως η γεωγραφικη θεση του λιμανιου δεν αφηνει πολλα περιθωρια στην κακοκαιρια,οτι και να φτιαξουν,πιθανον παλι δεν θα μπορει να πιανει ενα πλοιο η εστω ενα υδροπλανο :P

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 4 months later...
  • 3 years later...
  • 4 months later...

Τεχνική επίσκεψη στον λιμένα Αγ. Ευστρατίου, μετά από πρόσκληση της Δημάρχου Μαρίας Κακαλή, πραγματοποιήσε ο Πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων Κ. Μουτζούρης για να εξεταστεί η λειτουργικότητα του πρόσφατα κατασκευασθέντος έργου. Θα συνοδεύεται από τον Αντιπρόεδρο της Ρ.Α.Λ. Ναύαρχο Δ. Μπαντιά. Υπενθυμίζουμε ότι το νέο έργο που ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε στους Αγιοστρατήτες, κόστους πολλών εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ, δεν δείχνει να εξυπηρετεί και να διευκολύνει τους νησιώτες στο βαθμό που αναμενόταν.

Link to comment
Share on other sites

Το οποίο έργο είναι, κατά δήλωση των πληρωμάτων των πλοίων, η αιτία για τις πιο συχνές περιπτώσεις μη προσέγγισης όταν υπάρχει δύσκολος καιρός. Αλήθεια, στην σχετική αρχή υπάρχουν πλοίαρχοι, έστω σε συμβουλευτικό ρόλο, ή μόνο ναύαρχοι?  

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ας δούμε το λιμάνι του Άγιου Ευστρατίου, που μπορεί να έχει fenders για το πλοιο της γραμμής αλλά πρέπει να γυρίσει οριακά εκτός λιμένος και να έρθει μέσα στο λιμάνι με ανάποδα και να κάνει πρυμνιό πλαγιοδέτηση. Και πρέπει να μην ξεχνάμε ότι το Αιολις διανυκτερεύει στο λιμάνι και περιορίζει το χώρο στο λιμάνι.

Link to comment
Share on other sites

Η θέση που μπορεί να δέσει το πλοίο είναι αποκλειστικά η πλαγιοπρυμνοδέτηση ή υπάρχει δυνατότητα (δέστρες ή ράμπα) να προσεγγίσει και στο ενδιάμεσο τμήμα;  

Link to comment
Share on other sites

Το νεο λιμανι εχει δημιουργηθει στην εξωτερικη πλευρα του παλιου δηλαδη πιο Βορειοανατολικα.Το Αιολις πλαγιοπρυμνιοδετει στην εξωτερικη πλευρα που ηταν τα βραχια.Συγκρινοντας τη φωτο του p100 με το παλια εικονα του google earth η εξωτερικη ραμπα του παλιου-μεσα λιμανιου πρεπει να υπαρχει ακομα.Το νεο λιμανι πρεπει να εχει μεγαλα βυθισματα και αρκετο χωρο για μανουβρα.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Το λιμάνι του αη στρατη στο οποίο έμπαινε ο ταξιαρχης ήταν μια προβλήτα στο πέλαγος και σε αλλο σημείο σε σχέση με το νέο λιμάνι.Παντως μην εμπιστεύεστε το βύθισμα του χάρτη για το συγκεκριμένο λιμάνι ,είναι πιο ρηχά λόγω των μετακινήσεων στον βυθό ,άμα έχει μπουκαδουρα το συγκεκριμένο λιμάνι βάζει πολύ πράγμα μέσα και δεν έχει γίνει καμια κίνηση εκβάθυνσης ή απλά συντήρησης ....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
On 1/21/2018 at 11:29 AM, ΝΟΜΙΚΟΣ said:

Το νεο λιμανι εχει δημιουργηθει στην εξωτερικη πλευρα του παλιου δηλαδη πιο Βορειοανατολικα.Το Αιολις πλαγιοπρυμνιοδετει στην εξωτερικη πλευρα που ηταν τα βραχια.Συγκρινοντας τη φωτο του p100 με το παλια εικονα του google earth η εξωτερικη ραμπα του παλιου-μεσα λιμανιου πρεπει να υπαρχει ακομα.Το νεο λιμανι πρεπει να εχει μεγαλα βυθισματα και αρκετο χωρο για μανουβρα.

Και απο οτι φαινεται το νεο λιμανι του Αγιου Ευστρατιου ουτε χωρο για μανουβρα ουτε μεγαλα βυθισματα εχει.Δυστηχως πρεπει να εγινε χειροτερο οπως εγινε και σε πολλα αλλα νησια του Αιγαιου.Ας το σχολιασω με τις λιγοστες γνωσεις που εχω.Εδω επισυναπτω το ναυτικο χαρτη απο το myshiptracking.Βλεπουμε απο το μεσα κοκκινο φαναρι και Ανατολικα και Νοτια τα βαθη ναναι κατω των τεσσαρων μετρων.Το βαπορι πρεπει να πεσει εσωτερικα απο το κυματοθραυστη εκει που εχει σχημα ενα μπλε καραβακι.Ας φανταστουμε λοιπον το Ιεραπετρα να προσπαθει να δεσει εκει με Βοριους η Δυτικους ανεμους.Πρεπει να φουνταρει τη δεξια εξω απο το φαναρι ενω ο ανεμος γυριζει τη πλωρη του προς τα μεσα και σε συνδιασμο με τις αργες μπομπες των αγκυρων του ειναι αδυνατο να βγει εξω αποτε δεν προσπαθει καν να δεσει.Αντιστοιχα με Νοτιους και Νοτιοδυτικους ανεμους το σουελ φανταζομαι θαναι μεγαλο και τα βυθισματα μικρα οποτε παλι αδυνατο να δεσει.Αλλο ενα λιμανι φακα.

20200403_125018.jpg

Και εδω το πως ηταν το λιμανι για να συγκρινουμε.Ο Ταξιαρχης με τα μεγαλα βυθισματα εδενε στην εξωτερικη μερια του κυματοθραυστη ενω το Αιολις πλαγιοπρυμνοδετουσε στην εσωτερικη.Σημερα ο κυματοθραυστης αυτος ειναι ο εσωτερικος(εσωτερικο μεσα κοκκινο.)Μονη λυση θα ηταν να δημιουργουνταν μια ραμπα προσδεσης στην εξωτερικη μερια του εξωτερικου (νεου) κυματοθραυστη οπως εγινε στη Καλυμνο.

20200403_131021.jpg

Edited by ΝΟΜΙΚΟΣ
Link to comment
Share on other sites

Το διερχόμενο πλοίο δένει στη θέση παράλληλα στο κόκκινο φανό στον εξωτερικό κυματοθραύστη και αριστερά είναι δεμένο το Αιολις που διανυκτερεύει στον Άγιο Ευστράτιο. Κάποιες φορές λόγω έντονου κυματισμού στο λιμάνι το Αιολις δεν δένει στη θέση του και πάει στην άλλη θέση οπότε είναι αδύνατο να μπει το διερχόμενο πλοίο της γραμμής.

Link to comment
Share on other sites

Πιστεύω πως ήταν λάθος η τοποθέτηση ογκόλιθων στο παλιό σημείο πρόσδεσης των διερχόμενων πλοίων. Κατέστρεψαν την παλιά εξωτερική θέση, ενώ θα μπορούσε να είναι ενεργή σε περιπτώσεις που δεν μπορείς να μπεις στην στρούγκα για να δέσεις στην νέα προβλήτα. Επίσης, δεν προβλέφθηκε η δημιουργία οπών εκτόνωσης του κυματισμού στην νέα μέσα προβλήτα (όπως σωστά έγινε στο νέο λιμάνι της Μυκόνου) με αποτέλεσμα ο κυματισμός να εγκλωβίζεται μέσα και να δημιουργεί πολύ σουέλ.

ΑΓΙΟΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ.jpg

Link to comment
Share on other sites

Μια φωτο του λιμανιου πανω απο τον πηγασο την ωρα που γυρναει για να μπει με αναποδα, μια νυχτερινη της προβλητας που δενουν τα πλοια της αγονης και μια με το αιολις δεμενο στην εσωτερικη πλευρα του κυματοθραυστη λογο καιρου.

 

Link to comment
Share on other sites

Ο ερασιτεχνισμος σε ολο του το μεγαλειο!εδω το κουβεντιαζαμε κ το ξεραμε εμεις οτι το πλοιο δε κανει  για κεινο το λιμανι κ οτι θα χασει τις περισσοτερες προσεγγισεις του κ στο υπουργειο δεν το αναγνωρισαν κ του εδωσαν τη γραμμη με τα γνωστα αποτελεσματα..

Link to comment
Share on other sites

Στη σύμβαση βέβαια η εταιρεία έχει υπογράψει ότι το πλοίο είναι κατάλληλο για τα λιμάνια του δρομολογίου. Στο υπουργείο και το Κνωσός Παλάς να τους δήλωναν κατάλληλο για τον Άγιο Ευστράτιο, θα το δέχονταν. 

Άποψή μου είναι ότι από τη seajets και με τον προγραμματισμό προ covid θα ξεκινούσαν με το blue, και αν ζόριζαν τα πράγματα με τις χαμένες προσεγγίσεις (ανάλογα και με τη ζήτηση συμβατικών-Αζόρες κλπ), θα γύριζε στο υπουργείο να τους πει έχω στον πάγκο ένα Αλεξάνδρα ή ένα Αζόρες Εξπρές, θέλετε αντικατάσταση; Το υπουργείο δε θα είχε πρόβλημα.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...