Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

1_proud_kriti_I_patra_summer_1998.jpg

Kriti I Main Particulars / Κρητη Ι Βασικά Χαρακτηριστικά :

Name / Όνομα: KRITI I

Previous Known Names (year) / Προηγούμενα ονόματα (έτος): New Suzuran(1979-1996)

IMO Number: 7814046

LOA / Μέγιστο Μήκος: 191,80 m

Breadth / Πλάτος: 29,40 m

Gross tonnage / Μεικτό εκτόπισμα: 27239 tons

Year Build / ΄Ετος ναυπήγησης: 1979

Yard/Country /Ναυπηγείο/Χώρα: Koyo,JAPAN

Engines (Maker and Capacity) /Μηχανές (Μάρκα και Ισχύς): 2 x MAN 23875 KW

Service Speed / Υπηρεσιακή Ταχύτητα: 21 Knots

Rebuild / Μεγάλες Ανακατασκευές: 1996

Operator/Διαχειριστής: ANEK Lines

Previous Owners / Προηγούμενοι πλοιοκτήτες: Shin Nihonkai Ferry

Current route / Παρούσα Δρομολόγηση: Piraeus-Heraklion

_______________________

(1979, ex-New Suzuran)

 

.

Edited by Nick the Greek
Link to post
Share on other sites
  • Replies 373
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Την πεμπτη το απογευμα απο 17.30-18.00 το Κρητη Ι (στο 4) δοκιμαζε τα εξωτερικα του ηχεια για πολυ ωρα. η πλακα ειναι που το μελος του πληρωματος που ηταν στο μικροφωνο, αντι του κλασικου "φου φου, ενα δυο" :D μετραγε απο το ενα ως το εικοσι.

μαλλον καποια ασκηση ή καποιο γενικοτερο τεστ γινοταν, γιατι μετα για κανενα 10λεπτο το βαπορι ηταν τελειως σβηστο με αναμενα μονο τα emergency φωτα μεσα/εξω.

Edited by proud_ionian
tag
Link to post
Share on other sites
  • 7 months later...

Το Κρήτη Ι είναι προγραμματισμένο να δέσει για 10 ήμερες από τις 30-09-08 έως τις 10-10-08, για κάποιες εργασίες συντήρησης στις κύριες μηχανές.

Που ίσως να πάρει λίγες ημέρες παραπάνω από το σχεδιασμό της εταιρείας.:rolleyes:

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Καλά έλεγα ότι θα καθυστερούσε λίγο;)

Από τις 12/10/08 το Κρήτη Ι στη θέση του Αριάδνη στη γραμμή του Ηρακλείου.

Πάντως χθες το απόγευμα κατά τις 17:20 ζηταγε άδεια για να κάνει δοκιμαστικό ταξίδι.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
Το Κρήτη Ι είναι προγραμματισμένο να δέσει για 10 ήμερες από τις 30-09-08 έως τις 10-10-08, για κάποιες εργασίες συντήρησης στις κύριες μηχανές.
Από Σάββατο 20/12 το ΣΟΦΟΚΛΗΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ στο Ηράκλειο στη θέση του ΚΡΗΤΗ Ι που θα δέσει για 2 εβδομάδες.

Το Κρήτη Ι θα είναι η δεύτερη φορά που θα δέσει για επισκευή είχε δέσει άλλες 2 εβδομάδες και τον Οκτώβριο, μετά την αποκατάσταση της βλάβης. Αυτή τη φορά πιστεύω ότι θα πάει και για δεξαμενισμό γιατί τα ύφαλα του είναι λιγο πράσινα.

Link to post
Share on other sites

Μικρής έκτασης ρύπανσης προκλήθηκε χθες το απόγευμα στο Λιμάνι του Ηρακλείου, από το πλοίο Κρήτη 1.

Πηγη: GOODNET

Σύμφωνα με πληροφορίες η ρύπανση προκλήθηκε στη διάρκεια εργασιών καθαρισμού στο μηχανοστάσιο του πλοίου, που ήταν δεμένο ανάμεσα στις προβλήτες 1 και 2.

Το ευτύχημα της ιστορίας ήταν ο ισχυροί νότιοι άνεμοι που έπνεαν στο λιμάνι του Ηρακλείου, δεν επέτρεψαν τη ρύπανση να βγει ανοικτά.

Στο μεταξύ άμεση ήταν η κινητοποίηση του πληρώματος του πλοίου, του Κεντρικού Λιμεναρχείου και του ΟΛΗ, που ξεκίνησαν την επιχείρηση απορρύπανσης με τη διαπίστωση της κηλίδας.

Τα συνεργεία που δημιουργήθηκαν κατάφεραν μέχρι τις 7 το βράδυ να συγκεντρώσουν το μεγαλύτερο μέρος του μαζούτ που είχε διαρρεύσει, με ειδικές αντλίες και χαρτιά- ικανά να διαχωρίσουν το νερό από το καύσιμο. Ο Λιμενάρχης Ηρακλείου χαρακτήρισε τη ρύπανση μικρής έκτασης, που ενδεχομένως οφείλεται σε απροσεξία, ενώ στάθηκε στη συμμαχία του ανέμου, που απέτρεψε τα χειρότερα.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
  • 5 months later...
  • 3 months later...
  • 3 weeks later...

Το πλοίο έχει μπει στην "τελική ευθεία" για την επάνοδο του σε δρομολόγια. Σήμερα στον ΝΜΔ βάφανε τους πρυμιούς καταπέλτες, και τις επιφάνειες δεξιά και αριστερά της πρύμης.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

11:55 περνούσε ανάμεσα σε Σαλαμίνα και Σκαραμαγκά. Υποθέτω ότι μετά τη δεξαμενή έδεσε στο Πέραμα. Αλλά δεν μπορώ να πάρω και όρκο.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

επιστροφη απο ηρακλειο με το κρητη Ι.

δεν ειχα ξαναταξιδεψει με το παπορο και ηταν ευκαιρια. αναχωρηση σαββατο βραδυ και μαλλιστα σαββατο τριημερου, στο βαπορι ταξιδευαν ινδοι, πακιστανοι, φορτηγατζηδες και μισομέρελοι (μισοτρελλοι στα πατρινα:D). λιγοστος κοσμος και ευκαιρια να εξερευνησεις το βαπορι, αλλα και να δεις την ιντερ να σηκωνει την κουπα.

να αρχισω απο το βαπορι. λαμπει μεσα εξω. τα decks αψογα, οι τσιμινιερες το ιδιο και το μονο σημειο με μαυριλες, πισω απο την πισινα. λογικο, αφου κατι που οι τσιμινιερες ειναι κοντες, κατι η σιμοτητα του βαποριου, η καπνα και η γανα φτανουν στα ρελια της πρυμης. (ακριβως το ιδιο συμβαινει και στο κοσμαγαπητο καμαρι του ιονιου. αψογη εικονα, χωρις τρεξιματα και εξωτερικα. να υποθεσω οτι βοηθουν οι πολυωρες παραμονες στα λιμανια.

δεν ειχε κοσμο αν και το βαπορι προερχοταν απο ταξιδι στη σιφνο, για κρουαζιερα του αγιου πνευματος ηταν και αψογο και καθαρο ηταν και στους κοινοχρηστους χωρους και στις καμπινες. μοναδικη "παραφωνια" ο νιπτηρας στο μπανιο της καμπινας,που τραβαγε αργα. προφανως και η συγκεκριμενη μερα δεν ειναι στατιστικα επαρκες δειγμα, αλλα φαινεται οτι το βαπορι και προσεχεται και δεν εχει υποστει ασελγεια απο τους επιβατες του.

η γενικοτερη εικονα ειναι κλασσικη μετασκευη ΑΝΕΚ των 90s. χωρις να μοιαζουν τα βαπορια, μου θυμισε σαν "φιλοσοφια" τη μεταγενεστερη μετασκευη του Διαγορα. self service, special χωρος φορτηγατζηδων και συμπαθητικο a la carte, αν και λιγο παλιας νοοτροπιας χρωματικα. στο a la carte δεν μπορω να κρινω το service (δεν εχω κανενα παραπονο), αλλα εκεινη την ωρα ημασταν το μονο τραπεζι. καλο το φαγητο και τιμαι λογικαι (θα επανελθω). μετα την πληρωμη του λογαριασμου, ειχε κερασμα γλυκο (χαλβα σιμιγδαλενιο) και ενα μπουκαλι κρητικο κρασι (με label ANEK) για το σπιτι

γενικα απο αποψη service το μονο που με παραξενεψε ειναι οτι, οταν μπηκαμε στη reception αν και δεν υπηρχε αλλος επιβατης και ολο σχεδον το ξενοδοχειακο προσωπικο στεκονταν εκει τριγυρω, οταν η κοπελα ηρθε να μας δειξει την καμπινα, κανεις δεν προσφερθηκε να μεταφερει τις (λιγες ειναι η αληθεια) αποσκευες. σε attica και minoan (στην αδριατικη) δεν θα γινοταν αυτο.

οι καμπινες ανετες, οι αεροπορικες... παλαιου τυπου και πιο ωραιο σαλονι, το μπαρ της disco. γενικως το βαπορι για το κοινο που απευθυνεται ειναι πολυ καλο και φιλικο. προφανως και δεν ειναι superfast XI ή palace (απεχει), πιθανοτατα δεν θα ενθουσιασουν οι χωροι του τον παραθεριστη και τον ταξιδιωτη του αυγουστου, αλλα αποτελει μια αξιοπρεπη οικονομικη εναλλακτικη επιλογη για τους τακτικους της γραμμης.

θα μου πειτε: μεγαλε μας εθαψες το cruise και περνας ξωφαλτσα το κρητη; προφανως και δε συγκρινω τα πλοια μεταξυ τους και ειναι αλλες περιπτωσεις. τα λεω για να προλαβω παρανοησεις:D. εδω μιλαμε για ενα πλοιο 30 ετων που εχουν περασει 13 χρονια απο την ανακαινηση του και το οποιο δεν εχει ιχνη φθορας και μπορει να αποτελεσει αξιοπιστη οικονομικη λυση και για τον επιβατη της συγκεκριμενης γραμμης και που η κυρια απασχοληση του ειναι τα φορτηγα. ειπα οτι δεν ειναι ουτε palace ουτε fast. αλλα σιγουρα ειναι πολυ πιο ζεστο και φιλικο προς τον επιβατη (χρωματα, καταστρωματα, χωροι, πληρωμα κλπ) απο οτι το cruise.

καραβολατρικα εμενα με αρεσαν και οι μανουβρες μονο με τα thrusters αλλα και τα αβερτα decks.

να πουμε για την ιστορια, οτι αν και Κρητη Ι, ξεκινησε δρομολογια δευτερο, 10 μερες μετα το Κρητη ΙΙ, τον Ιουνιο του 1997. επισης το 2001 για τρεις μηνες εκανε ravenna catania.

Link to post
Share on other sites

Συμφωνώ απόλυτα με τον προλαλίσαντα. Το βαπόρι, όπως και το αδερφό του άλλωστε, για την ηλικία του και την μέχρι τώρα πορεία του είναι απλά άψογο. Δύσκολα θα του βρεις ψεγάδι, ιδιαίτερα αν το συγκρίνεις με τα υπόλοιπα βαπόρια της ηλικίας του. Ακόμα και της ίδιας της ΑΝΕΚ. Το πλήρωμά του είναι ευγενέστατο, οι χώροι του απόλυτα φιλόξενοι, άνετοι, καθαροί και φωτεινοί, το φαγητό γευστικότατο. Η ταχύτητά του αξιοπρεπέστατη 20-21 κόμβοι σε όλο το ταξίδι. Εντάξει φεύγει πρώτο και φτάνει τελευταίο αλλά στην συγκεκριμένη περίπτωση, όταν κόβεις εισιτήριο με το ΚΡΗΤΗ μάλλον το έχεις κατά νου αυτό. Η ποιότητα και η νοοτροπία μετασκευής θυμίζει έντονα ΛΕΥΚΑ ΟΡΗ / ΣΟΦΟΚΛΗΣ. Ίδια χρώματα στα σαλόνια κτλ. Προσωπικά προτιμώ τα ΚΡΗΤΗ διότι έχουν μία ενιαία γραμμή και σου δίνουν την αίσθηση της "άπλας" και της ευτυχωρίας σε αντίθεση με τα δύο βαπόρια της Βενετίας που από την τσιμινιέρα και πλώρα είναι όπως ήρθαν από την Ιαπωνία.

μετα την πληρωμη του λογαριασμου, ειχε κερασμα γλυκο (χαλβα σιμιγδαλενιο) και ενα μπουκαλι κρητικο κρασι (με label ANEK) για το σπιτι

Το οποίο μπουκάλι κρασί κατά τον proud_ionian, είναι ένα μπουκάλι λάδι για όλη την υπόλοιπη Ελλάδα :P :p :P με την επωνυμία Αγία Τριάδα και φυσικά τα σινιάλα της ANEK LINES.

Link to post
Share on other sites

Φυσικα στο ντεκ σερβιρεται και "special Greek gyros and hot dogs" συμφωνα με την ανακοινωση, οπως και στο Ελυρος!

Σε προσφατο ταξιδι μου παντως, ο καμαροτος προσφερθηκε να μεταφερει την αποσκευη μου (λαπτοπ:D)στην δυκλινη καμπινα που ηταν μεν μεγαλη, αλλα εξακολουθω να πστευω οτι οι δυκλινες του Λισσος ειναι τεραστιες σε σχεση με ολα τα υπολοιπα της ΑΝΕΚ! Εξαιρετικα καλοταξιδο και πολυτελες επισης, αλλα στο ηρακλειο διπλα στο Φεστος παλλας και το σουπερφαστ εδειχνε ξεπερασμενο αλλα ειναι σε τι κοινο απευθυνεται οπως λετε. Παντως πλυν τους οδηγους φορτηγων, και μια οικογενεια ταξιδευει αξιοπρεπως, εχωντας μαλιστα τουλαχιστον 2 παιδια και ΙΧ τοτε ο παραγοντας οικονομια παιζει μεγαλο ρολο και δεν κοιτας τοτε τα μαρμαρινα δαπεδα στα σαλονια αλλα την λογικοτερη επιλογη..

Το σαλονακι που ειναι στο καπελο ειναι πραγματι συμπαθεστατο αλλα και το μεγαλο μεσαιο σαλονι ειναι αρκετα ζεστο και μοντερνο σε σχεση με παλαιοτερες αχανεις μετασκευες της ΑΝΕΚ.

Νομιζω οτι αυτα τα βαπορια βρισκονται σε μια γραμμη που τους ταιριαζει και το επελεξα να ταξιδεψω μαζι του γιατι μου εξασφαλισε ενα ωραιο καραβολατρικο ταξιδι χωρις την ενταση του ανταγωνισμου των αλλων δυο και των πολυβουων συνταξιδιωτων.

Βεβαια αυτο ισχυει για το ηρακλειο γιατι αν ηταν στα χανια θα γινοταν το αδιαχωρητο..

Το ντεκ πρυμα αχανες, και στο τελος κουραζοσουν να το περπατησεις ολο,

αν και φρεσκοβαμενο με το γνωστο γαλαζοπρασινο ανεκοχρωμα, η λαμαρινα του ειχε αρκετες ανωμαλιες. Αλλα οπως εγραψε και ο πραουντ πιο πανω, προκειτε για ενα πλοιο 30 ετων και οχι νεοτευκτο(στο Ν.Χιος π.χ. ψαχνω και τη γοπα στα ντεκ..).

Συνολικα καλη εντυπωση λοιπον και τιμια επιλογη που δεν υποσχεται βεβαια εξωγηινες εμπειριες..;)

Link to post
Share on other sites
...Το οποίο μπουκάλι κρασί κατά τον proud_ionian, είναι ένα μπουκάλι λάδι για όλη την υπόλοιπη Ελλάδα ... με την επωνυμία Αγία Τριάδα και φυσικά τα σινιάλα της ANEK LINES.

Εκτός αν είσαι τακτικός (και γνωστός), οπότε έχει και λάδι και κρασί ;).

Τέλος πάντων, ανά 20 Ευρώ λογαριασμού προσφέρουν ένα από τα δύο, που πράγματι είναι υπέροχα, προϊόντα βιολογικής καλλιέργειας (το κρασί ποικιλίας Trebianno), της ονομαστής Μονής Αγίας Τριάδας Τζαγκαρόλων Ακρωτηρίου.

Όσο για το καράβι το ίδιο, τελεία και παύλα: Για την ηλικία του, την γραμμή του και τα λεφτά του είναι best valus for money και συγγνώμην, δεν εγνώριζα ότι όλο το επιβατικό κοινό από/προς Ηράκλειο είναι συνηθισμένο σε σπίτι και δουλειά σε πολυτέλειες Palace :D. Μακάρι να υπήρχαν παντού τέτοια βαπόρια-τώρα δεν θα είχε μείνει πχ η Σάμος με ένα δρομολόγιο την ημέρα.

(Δια τους μη γουστάροντες πλοία της ΑΝΕΚ στα μέρη τους ;), προσφέρεται ξύδι από αμπέλι Κισσάμου Χανίων :P)

Link to post
Share on other sites

ετσι ειναι. επειδη ψηλωνει το λισσος στον καιρο, δεν θα τα στειλουμε ολα για scrap;)

με ολη την κουβεντα για το Κρητη Ι, ειδα οτι στο γκαλερυ εχουμε ελαχιστες φωτο. παρασκευη αγιου πνευματος του 2004, περιμενει να φορτωσει, διπλα διπλα με το λισσος:P. μου κανει εντυπωση που σε αυτη τη γωνια, ειτε και τις δυο ειτε μονο τη δεξια το βλεπω φουνταρισμενο. μονο με την αριστερη (που θα ηταν και το πιο λογικο) ποτε.

YΓ: το μπουκαλι οταν μας το δωσανε με τη σακκουλα, θεωρησαμε οτι ηταν κρασι, χωρις να το ψαξουμε περαιτερω:o. τρεις μερες μετα, (ενας τριτος που δεν ταξιδευε) πηγε να το χρησιμοποιησει για κρασι, ειδε οτι ειναι λαδακι του θεου

Link to post
Share on other sites
  • 5 months later...

Τι έγινε αλήθεια χθες το βράδυ με το πλοίο ??? Στο zougla.gr γράφτηκε ότι αναχώρησε από το Ηράκλειο -μαζί με το Φαιστός Παλάς- μόνο με φορτηγά με ευπαθή προιόντα, αλλά όπως μπορούμε να δούμε στο AIS είκοσι λεπτά μετά την αναχώρηση του επέστρεψε και πάλι στο λιμάνι του Ηρακλείου, εν αντιθέσει με το Φαιστός που ήδη βρίσκεται στον Πειραιά.

Link to post
Share on other sites

Σωστός ο XIOS, δεν το είχα προσέξει. Το περίεργον του πράγματος ωστόσο παραμένει. Τι μπορεί να συνέβη ώστε να υποχρεωθεί ένα πλοίο που είχε αποπλεύσει φορτωμένο, να επιστρέψει στο λιμάνι και να παραμείνει μετά εκεί ???

Και πως να το δεχθήκανε αυτό οι φορτηγατζήδες (τουλάχιστον) που βρίσκονταν στο πλοίο ???

Link to post
Share on other sites

Επειδη ειδα τωρα την πορεια του πλοιου,νομιζω οτι προκειται για λαθος του AIS(τα κανει αρκετες φορες αυτα τα 'νερα')και οχι για πραγματικη επιστροφη στο λιμανι ;)

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...