Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Όπως (δεν) θα παρατηρήσατε τόσο καιρό, δεν έχουμε θέμα για το 2ο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας. Όμως, ποτέ δεν είναι αργά. Και η επικείμενη ιδιωτικοποίηση του ΣΕΜΠΟ, είναι μια καλή ευκαιρία.

Όπως θα θυμούνται οι παλαιότεροι, πριν αρκετούς μήνες είχαμε την εντυπωσιακή και αινιγματική δήλωση του Νομάρχη: "Η Θεσσαλονίκη πρέπει να γίνει σύντομα Ντουμπάι". Η δήλωση αυτή αναφερόταν στον κορεσμό της δομημένης πόλης και την ανάγκη επέκτασης προς την θάλασσα με τεχνητές κατασκευές, όπως γίνεται στο Dubai.

Τώρα...μία από τις κύριες υποψήφιες εταιρείες να ανάλαβουν την διαχείριση του ΣΕΜΠΟ της Θεσ/νίκης είναι... η Dubai Ports !

Και χθες το Νομαρχιακό Συμβούλιο ενέκρινε ψήφισμα υπέρ της παραχώρησης μέρους του λιμανιού σε ιδιώτες...που προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων από την αντιπολίτευση.

Οπότε... υπάρχει πιθανότητα η Θεσσαλονίκη ή Συμπρωτεύουσα ή "νυφούλα του Θερμαϊκού" ή "πιό ερωτική πόλη του κόσμου"...να γίνει Ντουμπάι, έστω και μόνο στο ΣΕΜΠΟ.

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

ΟΛΘ για γερανογέφυρες

Πηγη: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Κάθε προσπάθεια για την εξυπηρέτηση των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων καταβάλλει, όπως επισημαίνει, ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε. Ο ΟΛΘ χαρακτηρίζει συγκυριακά τα σχεδόν ταυτόχρονα τα προβλήματα ηλεκτρολογικής - ηλεκτρονικής φύσης στις γερανογέφυρες ένα, δύο και τρία, και ότι από χθες αποκαταστάθηκε η λειτουργία της πρώτης, ενώ για τη δεύτερη και την τρίτη αναμένεται να αποκατασταθεί η λειτουργία τους στον ελάχιστο δυνατό χρόνο.

Δε χαλάνε μονο τα πλοία αλλά και οι εγκαταστάσεις των λιμανιών.:D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Μετά από την πρόσφατη μου επίσκεψη στην Θεσσαλονίκη, και την επί αρκετή ώρα περιπλάνηση μου (για πρώτη φορά) στο λιμάνι της, θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας τις εντυπώσεις μου.

Δεν μπορώ να ξέρω τον λόγο που γίνεται κάτι τέτοιο, αλλά το λιμάνι μου έδωσε την εντύπωση ενός ασφυκτικά περιφραγμένου χώρου, με εκατοντάδες μέτρα συρματοπλέγματος, μία εικόνα που όσο υπερβολικό και να φανεί μου έφερε στο μυαλό σκηνές από ταινίες με στρατόπεδα συγκεντρώσεως του Β' Παγκοσμίου πολέμου. Παντού συρματοπλέγματα ψηλά, ασφυκτικά, σε όλη την έκταση του λιμανιού, που ειλικρινά δεν μπόρεσα να καταλάβω τι σκοπό εξυπηρετούν και τι προφυλάσσουν και από ποιούς.

Ακόμα να προσθέσω ότι από τον τρόπο που είναι φτιαγμένο, και από την φυσική του θέση, είναι το πλέον (μακράν) αντιφωτογραφικό λιμάνι από όσα μέχρι σήμερα έχω δει. Και κατάλαβα κατά την επίσκεψη μου εκεί γιατί είναι αρκετά σπάνιο να δει κάποιος φωτογραφίες πλοίων από την Θεσσαλονίκη στο διαδίκτυο.

Link to comment
Share on other sites

Κι εγώ από μια επίσκεψη που είχε κάνει πριν χρόνια στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης προσυπογράφω αυτά που μας ανέφερε ο ΣΕΙΡΙΟΣ .

Είδα ένα λιμάνι που περισσότερο με στρατόπεδο έμοιζε λόγω της συρματινης περιφραξης που αναφερει ο ΣΕΙΡΙΟΣ, ένα λιμάνι που λες και δεν βρίσκεται στο κέντρο της πόλης αλλά ξεχασμένο σε μια ακρη του θεού όπου ξεφορτώνονται χημικές κεφαλές και στρατιωτικό υλικό και σε καμία περίπτωση δεν θυμίζει λιμάνι στο οποίο εξυπηρετούνται και ΕΓ/ΟΓ ή κρουζερόπλοια.

Μιλάμε σου προκαλεί ένα συναισθημα λες και βρίσκεσαι σε λευκό κελι, σε πτέρυγα επικινδυνων ψυχοπαθών,σε κρανίου τόπο...

Για τα τελευταία δε από πλευράς διαφορων facilities ούτε λόγος να γίνεται.

Πραγματικά ένα άχρωμο λιμάνι.

Και βέβαια από λειτουργικής άποψης η έλειψη του VTS παραμένει χρόνιο θέμα

Edited by Earl Granville
Link to comment
Share on other sites

μην ξεχνατε για τι πραγμα μιλαμε. λιμανι που επι χρονια ειχε "ελευθερη" ζωνη, απο οπου ανεφοδιαζοταν η γιουγκοσλαβια και μεγαλο μερος αλλων χωρων της ΚΟΜΕΚΟΝ (αρα ηταν ανεπτυγμενες σε μεγαλο βαθμο, τεχνικες επιτηρησης του λιμενα απο το ΝΑΤΟ, που παντα ειχε το λιμανι της θεσσαλονικης σε συμπαθεια). απο το 1989 και μετα το λιμανι ειναι πυλη της ΝΑΤΟικης παρουσιας στα βαλκανια. δεν υπαρχει πολεμος, επεμβαση ή καθε ειδους γεγονος που να εμπλεκεται το ΝΑΤΟ και να μην εχει χρησιμοποιηθει το λιμανι της Θεσσαλονικης. "Λογικο" ειναι λοιπον και στρατοπεδο να θυμιζει και αντιφωτογραφικο να ειναι

Link to comment
Share on other sites

Μια φορα ετυχε να ψαξω το λιμανι της Θεσσαλονικης για φωτο και η εντυπωση που εχω ειναι η ιδια ακριβως με αυτη του ΣΕΙΡΙΟΥ.

Πρσβαση υπαρχει μεν και σε αλλα μερη απο αυτα που ανεφερε ο georgios express αλλα με τοσα συρματοπλεγματα και τοση ερημια νομιζεις οτι απο καπου θα εμφανιστει καποιος και θα σε μαζεψει.

Φωτογραφιες ανετα μπορεις να βγαλεις απο την παραλια οπου παλιοτερα εδενε και κανα κατασχεμενο bulk carrier.Τωρα εκει μονο το ΑΘΩΣ ΙΙ βλεπεις αντε και καμια παντοφλιτσα που εχει ερθει για ακινησια.

Αν δεν καταφερεις να περασεις παραμενα μονο μεσα απο τα συρματοπλεγματα να βγει κατι και αυτο με μικρη μηχανη.Με λιγα λογια πολυ φασαρια για να βγει μια φωτο.

Για το δικο μας το ενδιαφερον παντως εχει διαφορα οπως αρκετα ρυμουκλα και φορτηγα.

Για υποδομες οπως ειπε και ο earl ουτε λογος.Πολλες φορες περπατας ατελειωτα για να φτασεις στο πλοιο και νομιζω οτι δεν υπαρχει ουτε λεοφωρειο για να σε παει.

Το εμπορικο λιμανι στην πραγματικοτητα ειναι η στην προεκταση του επιβατικου προς τα δυτικα.Αν δεν κανω λαθος ξεκιναει απο την εισοδο της πολης αλλα φυσικα εκει κι αν δεν υπαρχει προσβαση

Link to comment
Share on other sites

λοιπον το λιμανι μας ετσι ακριβως οπως το περιγραφετε ειναι ,απροσπελαστο ,μονο αν θες να ταξιδεψεις μπαινεις μεσα και αυτο αν εισαι τυχερος και βρεις απο ποια πυλη θα μπεις ,γιατι κινδυνευεις απο το να ψαχνεις να χασεις το καραβι !πολλες φορες μας ρωτησαν στο δρομο ταξιδιωτες που ηθελαν να μπουν ,απο που ρε παιδια ;

οσο για το στρατοπεδο που λετε οτι θυμιζει ,δεν ξερω τωρα τι συμβαινει,αλλα το 2002 που ετυχε να εργαστω κανα δυο φορες μεσα στο λιμανι (υπαρχει ενα εκκλησακι μεσα)το μονο που κυκλοφορουσε ηταν αντρες και γυναικες με στρατιωτικες στολες ,απο τις εγκαταστασεις του ΝΑΤΟ που υπηρχαν μεσα και κατι σκυλια .Πραγματικα ενοιωθες οτι βρισκοσουν σε εμπολεμη κατασταση ,πολυ κριμα......τωρα δεν ξερω τι συμβαινει .ΦΩΤΟ δεν μπορεις οντως να βγαλεις απο επιβατικα πλοια ,καποτε δενανε κοντα στην κεντρικη πυλη ,τωρα οσες φορες ταξιδεψα απο την πυλη 11 επρεπε να μπω δηλαδη καμια σχεση μετο λιμανι που γνωριζουμε ολοι μας .....ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ...

ξερετε ποτε βλεπω συνηθως επιβατικο ;οταν δεν ταξιδευω ; μονο οταν βρισκομαι για μπανιο στις παραλιες της Επανωμης ,στο βαθος βλεπεις οτι καραβια ερχονται και φευγουν

Edited by polmyt
2 σε 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Σύμωνα με την Υδρογραφική υπηρεσία, από 01/06 ο Θερμαϊκός αποκτά separation.

Σύστημα Διαχωρισμού Θαλάσσιας Κυκλοφορίας.

Θα εγκατασταθεί και θα ισχύει από την 1η Ιουνίου 2009 και ώρα 00:00 UTC , στη Θαλάσσια περιοχή Θερμαϊκού Κόλπου και Κόλπου Θεσσαλονίκης. Η είσοδος του για τα εισερχόμενα σε αυτό πλοία από Νότο προς Βορρά βρίσκεται σε απόσταση δύο (2) περίπου ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Άκρας Τούζλα, εκτείνεται σχεδόν προς βορρά για 2,7 περίπου μίλια και κατόπιν στρέφει προς τα βορειοανατολικά για 5 περίπου μίλια μέχρι την έξοδό του που βρίσκεται 3,5 μίλια νοτιοδυτικά της άκρας Μεγάλο Έμβολο.

Η είσοδος του για τα εισερχόμενα σε αυτό πλοία, από βορρά προς Νότο βρίσκεται σε απόσταση 3,7 ν.μίλια νοτιοδυτικά της άκρας Μικρό Έμβολο, εκτείνεται σχεδόν προς τα νοτιοδυτικά για 5 περίπου ν. μίλια και κατόπιν στρέφει για 3,5 περίπου ν.μίλια προς τα νότιο-νοτιοδυτικά μέχρι την έξοδό του που βρίσκεται 3,4 μίλια σχεδόν νότια της νήσου Κάβουρα.

Ζώνη Διαχωρισμού της θαλάσσιας κυκλοφορίας, σφηνοειδούς σχήματος, έχει εγκατασταθεί στο εσωτερικό του συστήματος και ορίζεται από τα σημεία :

α. 40ο 30΄ 00΄΄B - 022o 46΄ 42΄΄ Α

β. 40o 27΄ 18΄΄B - 022o 45΄ 13΄΄,2 Α

γ. 40o 27΄ 18΄΄B - 022o 46΄ 09΄΄ Α

Γραμμή Διαχωρισμού της θαλάσσιας κυκλοφορίας, έχει εγκατασταθεί μεταξύ των σημείων :

α. 40o 33΄ 27΄΄B - 022o 52΄ 00΄΄ Α

β. 40o 30΄ 00΄΄B - 022o 46΄ 42΄΄ Α

Λουρίδες Κυκλοφορίας με πλάτος 8 περίπου δέκατα έχουν εγκατασταθεί εκατέρωθεν της ζώνης Διαχωρισμού Θαλάσσιας Κυκλοφορίας σχήματος σφηνοειδούς, ενώ λουρίδες με πλάτος 5 περίπου δέκατα έχουν εγκατασταθεί εκατέρωθεν της Γραμμής Διαχωρισμού της Θαλάσσιας κυκλοφορίας.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Πρωτη φορα ειχα επισκεφτει το λιμανι της Θεσσαλονικης το 1991...Απο τοτε λοιπον,το μονο που αλλαξε ηταν η περιφραξη που αναφερεται παραπανωB)Εγω ειλικρινα εβαλα τα γελια με αυτα που ειδα:eek:

Και θα συμφωνησω οτι δεν εχει πολλα δρομολογια το συγκεκριμενο λιμανι ουτε καποιο ιδιαιτερο μεταφορικο εργο,αλλα ρε παιδια,μιλαμε για την συμπρωτευουσα,δεν μπορει να εχει τετοια εικονα το λιμανι της,ποσο μαλλον το καλοκαιρι που υπαρχουν προσεγγισεις κρουαζιεροπλοιων οποτε οι τουριστες θα γελανε με αυτα που βλεπουν.

Η προσβαση ειναι σχετικα ευκολη(ρωτωντας πας στην πολη),φτανεις στην πυλη(εχει ενα σπιτακι με ενα φυλακα)και περπατας αναμεσα σε κατι κτιρια φαντασματα...Καπου εκει βρισκεις ενα δρομο αριστερα και βγαινεις στο terminal(o θεος να το κανει)των επιβατων.Εκει εχει 3 περιπτερα:P για την εκδοση των εισητηριων και ακριβως απεναντι ξεκιναει η περιφημη περιφραξη οπου σε προειδοποιει για τα μυρια κακα που μπορεις να παθεις:rolleyes:

Παμε στην αιθουσα επιβατων....Αυτη ειναι εξωτερικη της εικονα απ τον δρομο,κι αυτη πανω απο τα πλοιο....Εσωτερικα χρησιμοποιειται ευρεως καθισματακι που ειναι κληρονομια απ το πρωην Ανατολικο και Δυτικο αεροδρομιο:D,υπαρχει μια καντινα/κυλικειο-τουαλετες και κλιματισμος.

Στα λιμενικα εργα τωρα,μιλαμε για ενα λιμανι μισο απο της Μυτιληνης η της Χιου(αναφερομαι στο επιβατηγο) και στην ουσια ειναι ενα Π-λιμενολεκανη που γυριζει μεσα το πλοιο.Ο ντοκος στην ακρη του εχει μια αποτομη κλιση με αποτελεσμα να δυσκολευεται ο καταπελτης να πατησει καλα(κατα την φορτωση του ΔΙΑΓΟΡΑ,2 φορτηγα εξυσαν τον καταπελτη,λογω της κλισης αυτης...).Οσο για fenders...1 λαστιχο μπουλντοζας ανα 10 μετρα...Λιγο πιο βορεια υπαρχει περιφραξη που χωριζει τον επιβατηγο ντοκο απο το λοιπο λιμανι,που πραγματικα μοιαζει τελειως εγκαταλελειμενο.

Δεν εχω κατι αλλο να προσθεσω,νομιζω οι εικονες μιλουν απο μονες τους.Οποιος το επισκεφτει απο κοντα και ταξιδεψει,θα διαπιστωσει οτι το time travel ειναι δυνατο....επιστροφη τουλαχιστον 3δεκατιες στο παρελθον!

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

"Ελεύθερη" :P στάθμευση στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Από το Σάββατο 27 Μαρτίου και μέχρι το Μεγάλο Σάββατο, η στάθμευση στο πάρκινγκ του επιβατικού σταθμού και της Πύλης 6 του λιμανιού της Θεσσαλονίκης θα είναι ελεύθερη.

Όπως ανακοίνωσε ο Οργανισμός Λιμένων Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), απαραίτητη προϋπόθεση για τη δωρεάν 4ωρη στάθμευση αποτελεί η προσκόμιση αποδείξεων αγοράς προϊόντων άνω των 50 ευρώ από καταστήματα του κέντρου :eek:.

Η ΔΕΘ θα εφαρμόσει ανάλογο μέτρο, για το πάρκινγκ της οδού Αγγελάκη, από την Παρασκευή 26 Μαρτίου και για δέκα ημέρες.

Πηγή : zougla.gr

Αξίζει να δείτε και την πανέμορφη φωτό που κοσμεί το άρθρο, από το πανέμορφο λιμάνι της ...Θεσσαλονίκης !!! :P

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Οι εκπρόσωποι των τουριστικών πρακτόρων έχουν ήδη ζητήσει από τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), να προχωρήσει σε εκπτώσεις στα τέλη ελλιμενισμού των κρουαζιερόπλοιων και να προωθήσει την εκβάθυνση της προβλήτας, στην οποία "δένουν", τόσο αυτά, όσο και άλλα επιβατηγά πλοία, ώστε να υπάρξει η δυνατότητα κατάπλου στο λιμάνι μεγαλύτερων σκαφών.

Επίσης, ζήτησαν να υπάρξει μέριμνα για τη συντήρηση και τον εξωραϊσμό του κτιρίου του επιβατικού σταθμού, που αποτελεί - όπως τόνισαν - τη "βιτρίνα" του λιμανιού για όσους επιβάτες προσεγγίζουν τη Θεσσαλονίκη

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Αρχίζει ο καθαρισμός του Θερμαϊκού. (Από το : theseanation.gr)

11/09/10

Βρέθηκαν παραμονές της ΔΕΘ τα κονδύλια που είχαν προηγουμένως στερέψει και τα οποία διατίθεντο για τις εργασίες επιφανειακής απορρύπανσης του θαλάσσιου μετώπου του Θερμαϊκού που «βλέπει» την πόλη της Θεσσαλονίκης.

Με την έγκριση της σχετικής πίστωσης, που είναι διπλάσια της προηγούμενης που είχε εξαντληθεί, από το αρμόδιο υπουργείο οι εργασίες πρόκειται σύντομα να αρχίσουν καθώς η εικόνα δεν είναι και η καλύτερη αφού είτε από αγωγούς όμβριων είτε από άλλες αιτίες στη θάλασσα καταλήγουν επιπλέοντα σκουπίδια.

Καιρός ήταν. Το άρθρο βέβαια του theseanation.gr, αναφέρεται με κάπως "κομψό" τρόπο στο πρόβλημα, μιας και όχι μόνο σε όλη την παραλία της Θεσσαλονίκης "η εικόνα δεν είναι και η καλύτερη", αλλά πρέπει να μιλάμε στην κυριολεξία για ένα απίστευτο σκουπιδαριό που περιλαμβάνει ότι μπορεί να φανταστεί ο νους του ανθρώπου, από ξύλα, πλαστικά, χαρτιά, πετρέλαια, μέχρι και ψόφιους αρουραίους που επιπλέουν δίπλα από τις παρέες που κατακλύζουν κάθε απόγευμα-βράδυ την παραλία μπροστά στον Λευκό πύργο, και συντροφεύουν με την απίστευτη μπόχα τους τα πλοιάρια που δουλεύουν ως πλωτά μπαρ.

Link to comment
Share on other sites

Λίγο μακρύτερα από εκεί που συνεδρίασε το Υπουργικό Συμβούλιο που άλλαξε την μοίρα της Ελλάδας (και μάλιστα της Βόρειας) για ένα 48ωρο :P , εδράζονται σημαντικοί φορείς, Υπηρεσίες και ενδιαφέροντες Φίλοι...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Δεν ξερω αν το εχουμε ξαναδει το συγκεκριμενο βιντεακι αλλα ειναι πολυ περιεκτικο για τις δραστηριοτητες του λιμενα.Το επιβατηγο story ξεκιναει απο το 5.22 με καρε απο ΔΑΙΔΑΛΟ και ενα ελικοπτερατο πλανο στον ασπρο ΘΕΟΦΙΛΟ.

Link to comment
Share on other sites

Ενα νεο υπερσυγχρονο γερανο αγορασε ο ΟΛΘ και η παραλαβη του θα γινει το Σαββατο που μας ερχεται κατα τη διαρκεια σχετικης εκδηλωσης.Η ειδηση απο τη Zougla

Έναν υπερσύγχρονο, αυτοκινούμενο γερανό, που κοστίζει 2,8 εκατομμύρια ευρώ, απέκτησε ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (Ο.Λ.Θ.), στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού των εγκαταστάσεων του λιμανιού.

Πρόκειται για μηχάνημα (Harbor crane), τύπου GHMK 4406B, το οποίο διαθέτει ανυψωτική ικανότητα 100 τόνων σε ακτίνα 22 μέτρων και 37,6 τόνων στη μέγιστη ακτίνα των 46 μέτρων. Ο αυτοκινούμενος γερανός προσφέρει τη δυνατότητα χειρισμού διαφορετικών φορτίων, γενικού φορτίου με γάντζο, κοντέινερ κ.τ.λ..

Όπως ανακοίνωσε η διοίκηση του Ο.Λ.Θ., η παραλαβή του γερανού θα πραγματοποιηθεί κατά τη διάρκεια εκδήλωσης, που θα γίνει το ερχόμενο Σάββατο, στις 12:00, στο ανοικτό υπόστεγο της αποθήκης 20. Επίσης, ο Οργανισμός σχεδιάζει την προμήθεια μιας γερανογέφυρας και τριών ηλεκτροκίνητων γερανών. Σε εξέλιξη βρίσκεται ο διαγωνισμός για την προμήθεια ενός οχήματος υψηλής «στοιβασίας» Reach Stacker, τριών φορτωτών και την ανακατασκευή ενός ηλεκτροκίνητου γερανού.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Αυξηση στην διακινηση του χυδην φορτιου κατα 40% και δημιουργια μαρινας τα νεα του λιμενα.Η φωτο του αρθρου πρεπει να ειναι παναρχαια αν κρινω απο το κιτρινο(ceres?) δελφινι. Edited by NHSOS XIOS
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 3 years later...

Χωρίς πλοηγούς το λιμάνι Θεσσαλονίκης

 

Οι πολύωρες καθημερινές καθυστερήσεις στις πλευρίσεις των εμπορικών πλοίων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, λόγω της ελλιπούς στελέχωσης της Πλοηγικής Υπηρεσίας (σ.σ: δημόσια υπηρεσία, που υπάγεται στη Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του Υπουργείου  Ναυτιλίας και Αιγαίου) και οι συνακόλουθες οικονομικές επιβαρύνσεις και απώλειες για τα φορτία και τα πλοία (πρόσθετο κόστος τόσο στη ρυμούλκηση, όσο και από τα ναυλοσύμφωνα), αλλά και για τον ΟΛΘ, από τις παραμονές των ομοχειριών που τελικά επιβαρύνουν τα φορτία, και την τοπική και εθνική οικονομία ήταν το θέμα της συνέντευξης τύπου, που παρέθεσε η διοίκηση του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης (ΣΝΠΘ).

Από τις έξι οργανικές θέσεις, που προβλέπονται από την Πλοηγική Υπηρεσία για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όπως τόνισε σχετικά ο πρόεδρος του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης, κ. Βασίλης Καμπάκης, είναι στελεχωμένες μόνο οι τέσσερις και στην πράξη  το λιμάνι της Θεσσαλονίκης λειτουργεί πολύ συχνά με μόλις τρεις πλοηγούς σε τρεις βάρδιες, δηλαδή με μόλις έναν πλοηγό σε κάθε βάρδια, με αποτέλεσμα τις πολύωρες καθυστερήσεις στις πλευρίσεις των εμπορικών πλοίων, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των ίδιων των πλοηγών και την καλή συνεργασία των ναυτικών πρακτόρων με τον Λιμενάρχη.

Οι εν λόγω πολύωρες καθυστερήσεις, όπως πρόσθεσε ο κ. Καμπάκης, αποτελούν εδώ και έναν τουλάχιστον χρόνο όχι την εξαίρεση, αλλά τον κανόνα, και παρά τις επανειλημμένες επιστολές τόσο της προηγούμενης, όσο και της παρούσης διοίκησης του Συλλόγου προς τη διοίκηση της Πλοηγικής Υπηρεσίας και το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, όχι μόνο δεν έχει επιλυθεί το πρόβλημα με κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων και αύξησή τους σε επτά, όπως έχει ζητήσει ο ΣΝΠΘ, αλλά αντιθέτως με προ ολίγων ημερών απόφαση της συγκεκριμένης Υπηρεσίας μειώνονται από έξι σε πέντε οι προβλεπόμενες οργανικές θέσεις πλοηγών στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Πρόβλημα, όπως σημείωσε επίσης  ο κ. Καμπάκης, δημιουργείται επίσης και στην εξυπηρέτηση των κρουαζιερόπλοιων, την ίδια ώρα μάλιστα που η διοίκηση του ΟΛΘ καταβάλλει αξιέπαινες προσπάθειες να αυξήσει το κομμάτι της κρουαζιέρας, ενώ το ίδιο το κράτος υφίσταται πρόσθετο κόστος από τις καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση των δεξαμενόπλοιων καυσίμων και με την επίλυση του προβλήματος, ο ΟΛΘ θα μπορούσε να

αυξήσει περαιτέρω τις εργασίες του και να μη δημιουργείται δυσάρεστη εικόνα για τον ΟΛΘ σε διεθνές επίπεδο.

Αίτημα του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης προς το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου είναι η ανάκληση της απόφασης μείωσης των οργανικών θέσεων πλοηγών στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και όχι μόνο η κάλυψη αυτών (με διαγωνισμούς για πρόσληψη πλοηγών για μερικούς μόνο μήνες, όπως έχει συμβεί στο παρελθόν), αλλά η αύξησή τους σε αριθμό ικανό να ανταπεξέλθει στην αυξανόμενη εμπορική κίνηση στον ΟΛΘ. Ο Σύλλογος και η Ομοσπονδία καλούν το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου να μεριμνήσει άμεσα για την επίλυση του προβλήματος, εάν και εφόσον όντως βλέπει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης στην πράξη και όχι μόνο στα λόγια ως ένα σημαντικό λιμάνι- πύλη εισόδου στη Βαλκανική και τη ΝΑ Ευρώπη.

Θέματα Ο.Ν.Π.Ε.

Περαιτέρω, ο κ. Καμπάκης υπό την ιδιότητά του ως Προέδρου της Ομοσπονδίας Ναυτικών Πρακτόρων Ελλάδας (ΟΝΠΕ) επεσήμανε δύο αιτήματα της Ομοσπονδίας:

- Να ισχύσουν για τους Ναυτικούς Πράκτορες οι ίδιες διατάξεις με τους υπόλοιπους κλάδους όσον αφορά τις εργοδοτικές εισφορές, δηλαδή να υποχρεούνται σε καταβολή εισφορών για 12 μισθούς και όχι για 14, όπως ισχύει σήμερα.

- Να θεσμοθετηθεί η συμμετοχή εκπροσώπων των κατά τόπους Συλλόγων των Ναυτικών Πρακτόρων στις Επιτροπές των Λιμενικών Ταμείων, που συστήνονται ανά Περιφέρεια.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Τυχεροί αθρώποι εκεί στην Θεσσαλονίκη. Ο μεγαλοεπενδυτής Ιβάν Σαββίδης, μετά την ανακαίνιση του εμβληματικού ξενοδοχείου "Μακεδονία Palace", και έχοντας εξοικονομήσει €11 εκατομμύρια που δεν έδωσε για να αγοράσει το ποσοστό του ΔΟΛ που κατέληξε στον αγλαό Ε. Μαρινάκη (συν όσα πρόστιμα δεν του καταλογίσθηκαν-νομίμως όμως-για άλλες επιχειρηματικές του δραστηριότητες), υπέβαλε πρόταση να κατασκευάσει μαρίνα και ενυδρείο από την προβλήτα της νέας παραλίας μέχρι εκεί που πχ χθες, 10/6/17 ήταν standby το containership MSC Matilda. Ωραίο σχέδιο, φιλόδοξο, φαραωνικό θα έλεγε κανείς για το συγκεκριμένο σημείο και κυρίως σε πλήρη συγχρονισμό με την νέα μαρίνα Αρετσούς/Καλαμαριάς και Πυλαίας. 

(Και αν σε καμιά σοροκάδα ξεσύρει κανένα θηρίο, θα βγει στο ενυδρείο) 

 

makedonia7-2.jpg

MSC Matilde @ Thesssaloniki Anchorage.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
On 2/12/2017 at 7:36 PM, proud_ionian said:

θετικο το οτι η Κινα συνεχιζει να στηριζει την Ελλαδα και να επενδυει εδω, καλο ομως θα ηταν να βλεπαμε και επενδυσεις απο τους φυσικους και παραδοσιακους εταιρους (Δυτικη Ευρωπη και Βορεια Αμερικη ;))

Αν τα πουλησουμε ολα σε κρατικες κινεζικες εταιριες, δεν μιλαμε πλεον για αποκρατικοποιησεις, αλλα για κινεζοποιηση

δεν γουσταρει ο θειος σαμ τους αγοραστες εδω.

Quote

 ωστόσο σημείωσε ότι υπάρχουν περιπτώσεις επενδύσεων στη χώρα μας που προβληματίζουν, όπως είναι η ιδιωτικοποίηση του λιμένος Θεσσαλονίκης, που είναι ακόμη ασαφές ποιοι είναι οι επενδυτές, όπως είπε. (naftemporiki.gr)

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Σε ανοδική τροχιά το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Quote

Με αυξημένα μεγέθη διακίνησης, τόσο στα εμπορευματοκιβώτια, όσο και στο γενικό και χύδην φορτίο, έκλεισε το 2019 το λιμάνι της Θεσσαλονίκης: από τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) διακινήθηκαν 448.766 TEUs (μονάδα μέτρησης εμπορευματοκωτίων) και από το συμβατικό λιμάνι 4.470.881 τόνοι γενικού και χύδην φορτίου, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 6% και 19% αντίστοιχα στους δύο τομείς, σε σχέση με το 2018.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
31 minutes ago, JohnR730 said:

Θεσσαλονίκη μπροστά από το Kitchen Bar ένα πολύ όμορφο σημείο. Η βασική μου ερώτηση η οποία είναι παντελώς άσχετη είναι τι καιγόταν στον ορίζοντα πίσω από το πλοίο?

Η jet oil, το Φεβρουάριο του 86

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...