Jump to content
Shipfriends
ΝΗΡΕΑΣ

Γερμανικά Υποβρύχια (U-Boats) Βυθισμένα στα Ελληνικά Νερά

Recommended Posts

Σον ναύσταθμο επίσης βυθίστηκαν τον 4/41 τα Κύζικος, Πέργαμος (τορπιλοβόλλα) και το Αμφιτρίτη (сoal hulk) για τα οποία δεν γνωρίζω πότε ανελκύστηκαν και από ποιους (Γερμανούς ή Έλληνες). Οπότε κάθε πληροφορία καλοδεχούμενη.

Στην περιοχή της Σαλαμίνας βομβαρδίστηκαν και βυθίστηκαν στις 23/4/41 και τα Κέρκυρα (κατ. 1912, 1.461 τ., 68,2 χ 10,3 μ) και Αλμπέρτα (κατ.1900. 1,236 τ., 85,5 χ 10 μ) για τα οποία δεν γνωρίζω αν και πότε ανελκύστηκαν.

Για τα γερμανικά υποβρύχια U-565 και U-596 έχει γίνει κουβέντα και εδώ. Αυτοβυθίστηκαν έχοντας πάθει ζημιές από βομβαρδισμούς στην περιοχή Σαλαμίνας – Σκαραμαγκά και ίσως να παραμένουν στο βυθό.

Σε άλλα μέρη του κόσμου ανελκύουν τα γερμανικά υποβρύχια από μεγάλα βάθη για να τα μετατρέψουν σε μουσεία-πόλους έλξης τουρισμού και εδώ που τα έχουμε σε μικρό βάθος ούτε που το γνωρίζουμε.

Στο βιβλίο του ΙΘ ΜΑΛΑΚΑΣΗ «Το Ναυτικό στον 2ο ΠΠ» (Αρχείο Μελισσηνού), ο ΙΘΜ παραθέτει τα στοιχεία 2 Γερμανικών ΥΒ, τα οποία βυθίσθηκαν στον Σαρωνικό στον 2ο ΠΠ. Τα στοιχεία αυτά δεν προέρχονται από το Αρχείο Μελισσηνού, αλλά δόθηκαν στον ΙΘΜ από την Υδρογραφική Υπηρεσία.

1) Υ/Β Γερμανικό, βάθος περιοχής: 72 μ., βάθος άνωθεν ναυαγίου: 55,5 μ. στίγμα: 37ο 48’ 52’’,62 Β – 23ο 37’ 11’’,70 Α

2) Υ/Β Γερμανικό, βάθος περιοχής: 94 μ., βάθος άνωθεν ναυαγίου: 74,0 μ. στίγμα: 37ο 46’ 13’’,48 Β – 23ο 38’ 32’’,71 Α

Τα παραπάνω στίγματα δεν συμπίπτουν με τα στίγματα, τα οποία αναφέρονται στον Ντούνη (ναυάγια 1900-1950) για τα U-133, U-565, U-596. Τα αναφερόμενα στον Ντούνη στίγματα συμφωνούν, εν πολλοίς, με τα στίγματα τα αναφερόμενα στο uboat.net. Ο Ντούνης επιπλέον αναφέρει και το U-557, ως βυθισθέν στον Σαρωνικό (37ο 33’ Β – 23ο 14’ Α), το οποίο όμως στο uboat.net αναφέρεται ως βυθισθέν Δυτικά της Κρήτης (35ο 31’ Β – 23ο 19’ Α)

Συνεπώς, βάσει στιγμάτων δεν μπορεί να γίνει ταυτοποίηση των ναυαγίων.

Πάντως, λόγω μεγάλου βάθους θεωρώ απίθανο, έως αδύνατο, να έχουν ανελκυσθεί τα 2 παραπάνω ΥΒ

Επίσης, ο Μελισσηνός αναφέρει ότι ανελκύσθηκε και διαλύθηκε 1 Γερμανικό ΥΒ στον Σκαραμαγκά.

Τέλος, ο Μελισσηνός αναφέρει ως μη ανελκυσθέντα……εννοείται μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1940…τα Α/Π ΑΛΜΠΕΡΤΑ και ΚΕΡΚΥΡΑ. Χαρακτηριστικό αυτής της παραπάνω επιφύλαξης που πρέπει να έχουμε είναι ότι αναφέρει το ΚΙΛΚΙΣ ως μη ανελκυσθέν, το οποίο όπως είπε ο Άρης ανελκύσθηκε το 1949.

Για τα Κύζικος, Πέργαμος και Αμφιτρίτη, δεν αναφέρει τίποτε. Θεωρώ λογικό να ανελκύσθηκαν από τους Γερμανούς.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Στο βιβλίο του ΙΘ ΜΑΛΑΚΑΣΗ «Το Ναυτικό στον 2ο ΠΠ» (Αρχείο Μελισσηνού), ο ΙΘΜ παραθέτει τα στοιχεία 2 Γερμανικών ΥΒ, τα οποία βυθίσθηκαν στον Σαρωνικό στον 2ο ΠΠ. Τα στοιχεία αυτά δεν προέρχονται από το Αρχείο Μελισσηνού, αλλά δόθηκαν στον ΙΘΜ από την Υδρογραφική Υπηρεσία.

1) Υ/Β Γερμανικό, βάθος περιοχής: 72 μ., βάθος άνωθεν ναυαγίου: 55,5 μ. στίγμα: 37ο 48' 52'',62 Β – 23ο 37' 11'',70 Α

2) Υ/Β Γερμανικό, βάθος περιοχής: 94 μ., βάθος άνωθεν ναυαγίου: 74,0 μ. στίγμα: 37ο 46' 13'',48 Β – 23ο 38' 32'',71 Α

Τα παραπάνω στίγματα δεν συμπίπτουν με τα στίγματα, τα οποία αναφέρονται στον Ντούνη (ναυάγια 1900-1950) για τα U-133, U-565, U-596. Τα αναφερόμενα στον Ντούνη στίγματα συμφωνούν, εν πολλοίς, με τα στίγματα τα αναφερόμενα στο uboat.net.

Επίσης, ο Μελισσηνός αναφέρει ότι ανελκύσθηκε και διαλύθηκε 1 Γερμανικό ΥΒ στον Σκαραμαγκά.

Ας επιχειρήσω μιά απόπειρα ταυτοποίησης των Γερμανικών Υποβρυχίων.

1) Κατ' αρχήν, ας δεχθούμε ότι στο Σαρωνικό βυθίσθηκαν τα U-133, U-565 και U-596 και ότι τα στίγματα της ΥΥ είναι σωστά.

2) Τα παραπάνω 2 στίγματα αντιστοιχούν σε σημεία επάνω στο separation του Πειραιά και ανοικτά του Τούρλου της Αίγινας (περίπου ανάμεσα στην Αίγινα και την Βουλιαγμένη).

3) Ο Κώστας Θωκταρίδης έχει εντοπίσει και έχει καταδυθεί στο U-133. Και όπως αναλυτικά περιγράφει ο ίδιος εδώ, το ναυάγιο του U-133 βρίσκεται «σε σημείο που είναι συχνή η διέλευση πλοίων της ακτοπλοΐας.», «βυθίστηκε στην θαλάσσια περιοχή έξω από το ακρωτήριο Τούρλος, της Αίγινας» και «Μέγιστο βάθος: -78 μέτρα». Δίπλα του βρίσκεται και το ναυάγιο του Ρ/Κ ΜΙΜΗΣ, το οποίο βυθίσθηκε στις 28/3/1941.

4) Πιστεύω ότι είναι ασφαλές να δεχθούμε ότι το 1ο από τα 2 αναφερόμενα στον ΙΘΜ ναυάγια είναι το U-133.

Ας πάμε τώρα στα 2 εναπομείναντα U-565 και U-596.

1) Τα στίγματα που δίνει το uboat.net είναι: U-565: 37.57 Β, 23.40E Α και U-596: 37.59 Β, 23.34 Α

2) Το στίγμα του U-565 αντιστοιχεί σε περιοχή σε στεριά ΒΑ...του Στάδιου Καραϊσκάκη και το οποίο μπορεί να θεωρηθεί ως εντελώς λάθος και συνεπώς δεν μπορεί να ληφθεί υπ' όψη.

3) Το στίγμα του U-596 αντιστοιχεί στην περιοχή Αμφιάλης-Σκαραμαγκά. Αρκετά λογικό στίγμα.

4) Κατά την προσωπική μου άποψη, βάσιμα (ίσως και αρκετά ριψοκίνδυνα) μπορούμε να υποθέσουμε ότι:

το U-565 αντιστοιχεί με το 2ο ναυάγιο από τα προαναφερόμενα και

το U-596 αντιστοιχεί με το ΥΒ που ανελκύσθηκε και διαλύθηκε.

Εννοείται ότι κάθε αντίρρηση στην «απόπειρα ταυτοποίησης» είναι όχι μόνο ευπρόσδεκτη, αλλά και επιβεβλημένη. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

2) Το στίγμα του U-565 αντιστοιχεί σε περιοχή σε στεριά ΒΑ...του Στάδιου Καραϊσκάκη και το οποίο μπορεί να θεωρηθεί ως εντελώς λάθος και συνεπώς δεν μπορεί να ληφθεί υπ' όψη.

3) Το στίγμα του U-596 αντιστοιχεί στην περιοχή Αμφιάλης-Σκαραμαγκά. Αρκετά λογικό στίγμα.

4) Κατά την προσωπική μου άποψη, βάσιμα (ίσως και αρκετά ριψοκίνδυνα) μπορούμε να υποθέσουμε ότι:

το U-565 αντιστοιχεί με το 2ο ναυάγιο από τα προαναφερόμενα και

το U-596 αντιστοιχεί με το ΥΒ που ανελκύσθηκε και διαλύθηκε.

Το στίγμα του 596 μπορεί να είναι λάθος αλλά το σημείο βύθισης αναφέρεται η Σαλαμίνα.

Αυτό επιβεβαιώνεται και εδώ όπου αναφέρεται οτι

"U-565 (Type VIIC) is scuttled by three depth charges in Salamis. U-565 had been badly damaged on 19 Sept, 1944 in the Mediterranean near Skaramanga, at position 37.57N, 23.40E, by US bombs. 5 dead.

U-596 (Type VIIC) is scuttled in the Mediterranean in Skaramanga Bay, near Salamis at position 37.59N, 23.34E, after being damaged by US bombs. 1 dead. Wreck blown up 30 Sept 1944 (?). (Alex Gordon)"

Μου φαίνεται δύσκολο κάποιο από τα 2 να ταυτίζεται με το στίγμα στο Ακρ. Τούρλος. Λογικά τα 2 Υ/Β χτυπήθηκαν στο ναύσταθμο και η αυτοβύθιση τους να έγινε σε κοντινή απόσταση όπως ο Σκαραμαγκάς.

Για το U-596 υπάρχει και αυτό το βιβλίο που δεν το έχω διαβάσει.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Άρη, πρώτος εγώ μίλησα για «ριψοκίνδυνες υποθέσεις».

Και ας μην ξεχνάμε ότι το 99% (ακραία προσωπική μου εκτίμηση) των πηγών στο διαδίκτυο είναι δευτερογενείς και η συντριπτική πλειοψηφία τους βασίζεται στο ίδιο το uboat.net. Αλλά ας υποθέσουμε ότι το uboat.net και οι λοιπές πηγές έχουν δίκαιο.

Σε αυτή την περίπτωση:

1) Σε ποιο ναυάγιο Γερμανικού ΥΒ αναφέρεται το 2ο στίγμα της Υδρογραφικής Υπηρεσίας? Και δεν μπορούμε να αγνοήσουμε μια τόσο λεπτομερή αναφορά, όταν μάλιστα προέρχεται από την πιο επίσημη αρμόδια Υπηρεσία.

2) Γιατί ο Μελισσηνός αναφέρει μόνο 1 διαλυθέν Γερμανικό ΥΒ στο Σκαραμαγκά? Είναι δυνατόν να καταγράφει την διάλυση φορτηγίδων και να μην αναφέρει και το 2ο ΥΒ?

Και όσοι βασίζονται στο -πράγματι- «ευαγγέλιο» του συγκεκριμένου αντικειμένου…το uboat.net…γιατί δεν βγάζουν άκρη σχετικά με την τύχη των U-565 και U-596? Μήπως, χρειάζεται μια «αιρετική προσέγγιση» στο ζήτημα? Αυτό λοιπόν κάνω και εγώ…μια «αιρετική προσέγγιση».

Αγνοώ λοιπόν το uboat.net και θεωρώ σωστές:

1) Τις παραπάνω καταγραφές της ΥΥ και

2) Την αναφορά του Μελισσηνού για 1 μόνο διαλυθέν ΥΒ.

Συνεπώς, με αυτά τα δεδομένα (και με τα όσα είπα παραπάνω για το U-133) το ένα από τα U-565 και U-596 διαλύθηκε και το άλλο αντιστοιχεί στο 2ο στίγμα. Μα θα μου πείς: «και που ξέρεις ποιο είναι ποιο?». Ε, εδώ κάνω άλλη μια «ακροβασία», μια μικρή «παγαποντιά». Χρησιμοποιώ αρνητικά το uboat.net. Και λέω ότι αφού το στίγμα του U-565 πέφτει πάνω στη Θύρα7…θεωρώ εντελώς εσφαλμένη την θέση του ναυαγίου και συνεπώς και τα περί Σκαραμαγκά. Και άρα το U-565 αντιστοιχεί στο 2ο στίγμα και το διαλυθέν είναι το U-596.

Ομολογουμένως…«ακροβασίες». Αλλά μήπως βγάζουν άκρη και αυτοί που δεν «ακροβατούν»?

ΥΓ Και ας μην ξεχνάμε Άρη, ότι και τα «ευαγγέλια» έχουν λάθη. Λάθη στο uboat.net. έχω εντοπίσει και στην ιστορία του ΤΑΝΑΪΣ (6 αντί του ορθού 9 Ιουνίου) και στην ιστορία του FIUME (βύθιση ΝΔ της Ρόδου, αντί του ορθού ΒΔ). Λάθη που παραμένουν ακόμα σήμερα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Νηρέα όλα όσα παραθέτεις έχουν μια βάση και σε όσα αναφέρεις για το uboat.net προσυπογραφω.

Το μόνο που με δυσκολεύει να αποδεχτώ πλήρως αυτό το σενάριο είναι ο λόγος που οδήγησε τους Γερμανούς να οδηγήσουν το πληγωμένο υποβρύχιο έξω από την Αίγινα για να το αυτοβυθίσουν.

Από τη στιγμή που το ανατινάξανε με βόμβες βυθού, είτε το κάνανε στα 5 μέτρα βάθος είτε στα 95, το ίδιο άχρηστο θα ήταν στους επερχόμενους συμμάχους.

Εκτός και αν το σκάφος είχε αχρηστευθεί από τους βομβαρδισμούς κάπου στον Σαρωνικό και δεν μπήκαν στον κόπο να το πάνε στο ναυστάθμο αλλά το αποτελειώσαν εκεί που λέει η ΥΥ.

Εκτός και αν θέλανε να κρύψουν στα 95 μέτρα κάποιο απόκρυφο μυστικό :P όπως ο θυσαυρός των εβραίων της Θεσ/νίκης ή τις αποδείξεις για την υπάρξη των νεφελίν :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Και τα δύο στίγματα που αναφέρεις Νηρέα ναι μεν είναι ναυάγια του Β Παγκοσμίου πολέμου και προγενέστερα, δεν είναι όμως τα U-boat εκεί.

Άλλωστε αυτό φαίνεται και από το "σήκωμα" στο βυθόμετρο (βάθος). Ένα

υποβρύχιο δε "σηκώνει" 20 μέτρα...

Το U-133 είναι βυθισμένο κοντά στην Αίγινα, -το στίγμα του αν και δεν το έχω δεν είναι πια κρυφό- ένα άλλο έχω ακούσει ότι είναι βυθισμένο στη Σαλαμίνα σε μικρό βάθος (περί τα 16-19 μ.) και μισοχωμένο στην απίστευτη λασπούρα και θολούρα του βυθού εκεί...

ίσως είναι το U-596...Η απάντησή μου είναι σίγουρα βιαστική, αν δεν κάνω λάθος τουλάχιστον το ένα από τα U-565 και U-596 αυτοβυθίστηκε

από τους Γερμανούς κατά την αποχώρησή τους. Για να μην λέω πάντως ανακρίβειες θα ψάξω το αρχείο μου και θα επενέλθω...

Καλή χρονιά σε όλους...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πολλα απο αυτα τα γερμανικα U Boat πρεπει να εχουν ανελκυστει η να εχουν βγαλει πραγματα απο μεσα.Ηλικιωμενος κυριος + πολυ γνωστος μου, δουλευε μεταπολεμικα σε μηχανουργιο,του σαββιδη,μου ειχε περιγραψει για την μετατροπη των 10 κυλινδρων MAN των U Βοat σε μονοκυλινδρες για τα καικια της εποχης μετα απο ασυληπτες για τα σημερινα δεδομενα πατεντες.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αρχικά θέλω να χαιρετίσω όλα τα μέλη του Φόρουμ σ`αυτή την πρώτη μου παρουσία εδώ.

Από τα αρχεία μου (πολεμικά ημερολόγια του Kriegsmarine) έχω τις εξής πληροφορίες για τα γερμανικά υποβρύχια που βυθίστηκαν στις ελληνικές θάλασσες:

U 133

Kdt. Kptlt. Eberhard Mohr,

Προσέκρουσε σε νάρκη και βυθίστηκε στις 14.03.1942 έξω από τη Σαλαμίνα

κανείς επιζών

U 407

Kdt. Oblt. z.S. Hans Kolbus,

Βυθίστηκε στις 19.09.1944 δυτικά της Κρήτης από τα βρετανικά αντιτορπιλικά "ΗΜS Troubridge" και "HMS Terpsichore".

5 νεκροί, 45 επιζώντες

U 453

Kdt. Oblt. z.S. Dirks Lührs

Βυθίστηκε στις 21.05.44 στο Ιόνιο από τα βρετανικά αντιτ/κά "HMS Termagant" και "HMS Tenacious".

Ένας νεκρός, 57 αιχμαλωτίστηκαν

U 557

Kdt. K.Kpt. Ottomar-Arnold Paulsen,

Βυθίστηκε στις 16.12.1941 δυτικά της Κρήτης σε σύγκρουση με το ιταλικό αντιτ/κό "Orione"

και οι 43 του πληρώματος νεκροί

U 565

Kdt. Kptlt. Fritz Henning

Βυθίστηκε στις 30.09.44 από αεροπορικά πυρά στο Ναύσταθμο Σκαραμαγκά.

U 596

Kdt. Oblt. z.S. Hans Kolbus

Βλήθηκε στις 24.09.44 από αμερικά βομβαρδιστικά κοντά στη Σαλαμίνα,

μεταφέρθηκε στο Σκαραμαγκά, όπου αυτοβυθίστηκε στις 30.09.44

φιλικά byron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ας δούμε και μια φωτό του U-565, η οποία προέρχεται από εδώ.

Το ενδιαφέρον στοιχείο (και γι' αυτό την βάζω) είναι ότι η λεζάντα αναφέρει ότι η φωτό είναι στη Σαλαμίνα.

Τώρα, εάν είναι ή δεν είναι στη Σαλαμίνα...δύσκολο να το πεις με βεβαιότητα.;)

.

post-31-128326971205_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tην ξέρω τη φωτογραφία, είναι πράγματι από τη Σαλαμίνα.

Καλή χρονιά

Share this post


Link to post
Share on other sites

Και μια αυθεντική πληροφορία για τα τελευταία γερμανικά υποβρύχια στο Αιγαίο.

Πηγή:

Μετάφραση από το πολεμικό ημερολόγιο της διοικούσας αρχής Αιγαίου και Μαύρης Θάλασσας (Gruppenkommando Süd-Sofia) Microfilm NARA 2635

25.09.1944

.... κατά τους συμμαχικούς βομβαρδισμούς στην περιοχή Αθηνών, επλήγησαν τα ναυπηγία Σκαραμαγκά.

Το σε επισκευή υποβρύχιο U-596 που επρόκειτο να αποπλεύσει σε μία εβδομάδα καταστράφηκε ολοσχερώς.

Ό,τι αφορά το U-565 που κατά την εναέρια επιδρομή της 25.09.44 στη Σαλαμίνα υπέστη

σοβαρές αβαρίες, τέθηκε από τη Δ/ση Υποβρ/ων εκτός υπηρεσίας.

Έτσι το μόνο υποβρύχιο που απέμεινε σε δράση στη Μεσόγειο είναι το U-470 που επιχειρεί στο νότιο Αιγαίο.

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ

Share this post


Link to post
Share on other sites
Αρχικά θέλω να χαιρετίσω όλα τα μέλη του Φόρουμ σ`αυτή την πρώτη μου παρουσία εδώ.

Καλώς ήρθες Βύρωνα. Είναι μεγάλη τύχη και τιμή να σε έχουμε στο φόρουμ.

Είναι μήπως δυνατόν να παραθέσεις (PDF) ολόκληρο το γερμανικό κείμενο που αφορά τα προαναφερθέντα υποβρύχια από το NARA 2635; Μήπως στο τεράστιο αρχείο σου έχεις συναντήσει πουθενά πληροφορίες που αναφέρονται σε κάποιο πλοίο ονόματι Αθηνά;

Βλ. http://www.shipfriends.gr/forum/showthread.php?p=61761#post61761

Αν ναι, θα ήταν μεγάλη βοήθεια για μας να συμμετάσχεις στην έρευνα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αγαπητέ Δημήτρη σε χαιρετώ και σ`ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.

Στις έρευνές μου και τα αρχεία αναφέρονται σποραδικά τα πλοία που κατασχέθηκαν ή υπηρετούσαν τους Γερμανούς με αμοιβή (κυρίως ελληνικά αλλά και αρκετά ιταλικά "Motorboote"), και φυσικά όχι όλα. Αυτά παρουσιάζονται με την ονομασία τους και τον αριθμό καταγραφής του λιμανιού που δηλώθηκαν, π.χ. Prodromos Pi 140, ή Anagennissis Sal 21,

δηλαδή Νοιολογίου Pi = Πειραιά, Sal = Σαλονίκη κ.λ.π.

Αυτή τη λίστα προσπαθώ να την συμπληρώσω, έχω βρεί πολλά, αλλά φυσικά λοίπουν και άλλα. Αν κάποιος μπορεί να βοηθήσει, ας το κάνει.

Δυστυχώς σε όλλες αυτές τις λίστες δεν υπάρχει η "Αθηνά". Μήπως νοιολογήθηκε μετά την κατοχή? Θα στεί λω τι λινκ με την ιστορία των Εβραίων στον Theodor Dorgeist που είναι σπουδαίος ερευνητής της θάλασσας, ίσως ξέρει κάτι.

Ευχαρίστως θα ποστάριζα στο Φόρουμ σελίδες από τα γερμανικά αρχεία του Kriegsmarine που αφορούν την Ελλάδα, αλλά πως να το κάνω όταν υπάρχει περιορισμός των 20 Κbt. Θα έρεπε να έχουμε περιθώριο στα 400

Kbt και τουλάχιστον πέντε Frames σε κάθε posting.

Ή μήπως δεν κατάλαβα εγώ καλά σαν πρωτάρης σ`αυτό το Φόρουμ.

Ίσως θα ήταν χρήσιμο (Admi?) να ανοιχτεί ένα νέο κεφάλαιο για τον ΙΙ.

παγκόσμιο πόλεμο όπου θα είχα να προσφέρω αρκετά, για τα άλλα ναυτιλιακά δεν έχω ιδέα.

Για τα υποβρύχια δεν υπάρχει δυστυχώς άλλη αναφορά στο φιλμ, μόνο αναφέρονται κάποιες επιτυχίες βυθίσεων χωρίς ονόματα.

Καλή χρονιά 2008

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αγαπητέ Βύρωνα, αφού σε καλωσορίσω και εγώ με την σειρά μου, θα ήθελα να σε ρωτήσω κάτι.

Εάν δεχθούμε ότι τα U-565 και U-596 πράγματι αυτοβυθίσθηκαν στο Σκαραμαγκά (όπως είναι και η κρατούσα άποψη)...τότε λογικά δεν θα πρέπει οι Κυβερνήτες να πήραν μαζί τους τα Ημερολόγια του πλοίου, τους κώδικες, τους χάρτες και γενικά όλο το απόρρητο υλικό?

Και επίσης λογικά δεν θα πρέπει να τα παρέδωσαν σε κάποια Ανώτερη Διοίκηση?

Σε αυτή την περίπτωση, τι απέγιναν τα Ημερολόγια πλοίου? Χάθηκαν...βρέθηκαν...έχει δημοσιευθεί το περιεχόμενό τους?

Τι να λένε άραγε αυτά...για την τύχη των ΥΒ και την ακριβή τους θέση?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Νηρέα γειά σου,

Έτσι είναι όπως το λες. Τα πολεμικά ημερολόγια υπήρχαν σε ένα αντίγραφο στη μονάδα και ένα στελνόταν στα κεντρικά αρχεία του Βερολίνου κάθε μήνα. Πολλά από τα κτίρια αρχείων εκεί βομβαρδίστηκαν στο τέλος του πολέμου και τα ημερολόγια κάηκαν. π.χ. ενώ σώθηκαν αυτά των μεραρχιών και των μεγαλύτερων σχηματισμών (σώματα στρατού, στρατιές κ.λ.π.) που ήσαν σε άλλο κτίριο, εκείνα των συνταγμάτων καταστράφηκαν.

Ό,τι αφορά το Ναυτικό που τα αρχεία πρέπει να ήταν στο Κίελο, όσα διασώθηκαν, περιήλθαν στα χέρια των Βρετανών (του στρατού τα πήραν οι Αμερικάνοι) οι οποίοι κάναν το ίδιο με τους Αμ/νούς, τα φωτογράφησαν σε μικροφίλμ, οι Βρετανοί σε πολύ κακή ποιότητα.

Από αυτά του Ναυτικού μπορεί να αγοράσει κανείς από τη ΝΑRΑ (Washington) όποια θέλει με την πιστωτική του κάρτα, ζητώντας τα από:

[email protected] προς 68 δολλάρια το ένα (περ. 800 σελίδες)

To πρόβλημα είναι να ξέρει κανείς τον αριθμό του φιλμ που τον ενδιαφέρει.

Για το Ναυτικό, υπάρχει ένα ευρετήριο που η NARA το αποστέλνει δωρεάν

"Records of the German Navy Operational Commands in World War II"

όπου περιέχονται οι αριθμοί, και τα χρονικά διαστήματα των ημερολογίων.

Ζητήστε το από το ως άνω mail.

Υποβρύχια δεν υπάρχουν μέσα, θα ρωτήσω όμως αν κάποιος ενδιαφέρεται

άν από αυτά διασώθηκαν αρχεία. Εγώ έχω όλων σχεδόν των άλλων γερμανικών μονάδων του Kriegsmarine τα μικροφίλμ εκτός υποβρυχίων.

Μην ξεχνάμε ότι τον Οκτώβριο 44 που φύγαν οι Γερμανοί, δώθηκε διαταγή να καταστραφούν όλα τα αρχεία, γιατί δεν υπηρχε δυνατότητα να τα μεταφέρουν. Ειδικά οι μονάδες του ναυτικού δημιούργησαν μονάδες

πεζικού και τους περισσότερους τους εξώντοσαν οι Παρτιζάνοι του Τίτο.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ταχύτατα κάποιος καλός φίλος από τη Γερμανία μου έστειλε τις πληροφορίες

για τα εν λόγω υποβρύχια U-565, U-596

U-565

10.04.1941 - 02.05.1944 Roll 3073-3074

02.01.1943 - 13.02.1943 Roll 4185

U-596

30.06.1941 - 13.03.1943 Roll 3369

Όλα τα φίλμ του Kriegsmarine είνα της σειράς Τ 1022 που πάντα πρέπει να αναφέρουμε προ του Roll-Nr.

π.χ. αν θέλουμε το U-596 της περιόδου 30.06.41 ως 13.03.43 ζητάμε το φιλμ Τ 1022 Roll 3369.

Υπάρχει και Findbook για τα υποβρύχια με ονομασία:

Finding Aid 2 " Records Relating to U-Boat Warfare 1939 - 1945 "

Όπως βλέπουμε λοιπόν, δεν διασώθηκαν τα ημερολόγια των τελευταίων μηνών του 1944

Share this post


Link to post
Share on other sites
Και τα δύο στίγματα που αναφέρεις Νηρέα ναι μεν είναι ναυάγια του Β Παγκοσμίου πολέμου και προγενέστερα, δεν είναι όμως τα U-boat εκεί.

Άλλωστε αυτό φαίνεται και από το "σήκωμα" στο βυθόμετρο (βάθος). Ένα

υποβρύχιο δε "σηκώνει" 20 μέτρα...

Το U-133 είναι βυθισμένο κοντά στην Αίγινα, -το στίγμα του αν και δεν το έχω δεν είναι πια κρυφό...

Γιώργο, μάλλον, έχεις δίκιο.

Όπως με πληροφόρησε καλός φίλος με pm -και τον ευχαριστώ για την πληροφόρηση, αν και δεν κατανοώ γιατί δεν το έκανε δημοσίως- το στίγμα του U-133 είναι: "Θέση ναυαγίου 3746169 Βόρειο & 2335410 ανατολικό". Είναι δε δημοσιευμένο εδώ, από τον ίδιο τον Θωκταρίδη. Και προφανώς δεν αντιστοιχεί σε κανένα από τα 2 παραπάνω στίγματα, αν και βρίσκεται σχετικά κοντά τους.

Συνεπώς, καταρρέει η παραπάνω "αιρετική μου υπόθεση", ;)

καθώς δεν είναι δυνατόν και τα 2 προαναφερόμενα στίγματα -που δίνουν η ΥΥ και ο ΙΘΜ- να αντιστοιχούν σε U-Boats.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ ΝΗΡΕΑ,

Το βιβλίο που αναφέρεις "U 565 Das Boot und seine Menschen" που θα πει "U 565 Το πλοίο και οι άνθρωποί του" το έχω όπως έχω και το ημερολόγιο του σκάφους.

Στο βιβλίο γράφουν τις αναμνήσεις τους οι άνδρες που υπηρέτησαν στο υποβρύχιο και συναντήθηκαν μεταπολεμικά στη Γερμανία.

Σε μια σελίδα αναφέρεται και η αυτοβύθισή του από τον μηχανικό ανθ/γό Richard Günther όπως ο ίδιος την περιέγραψε.

Στις 29 Σεπτεμβρίου 1944 αμερικανικά βομβαρδιστικά, αφου προηγήθηκε στις 14.09 άλλος διπλός καταστρεπτικός βομβαρδισμός, αποτελείωσαν τη βάση υποβρυχίων στη Σαλαμίνα, εκεί ακριβώς που βρίσκεται και σήμερα.

Μια βόμβα έπεσε κοντά στο U 565 και του προξένησε βαριές ζημίες. Επειδή ούτως ή άλλως οι Γερμανοί αποχωρούσαν από την Ελλάδα, αποφάσισαν να το βυθίσουν.

Ο αρχιμηχανικός του πλοίου που προανέφερα το οδήγησε με ακόμη μερικούς άνδρες, που ακολουθούσαν σε ένα τρεχαντήρι, έξω από το λιμάνι. Τοποθέτησε στον μπρος και πίσω τορπιλοσωλήνα από μία βόμβα βυθού με χρονοδιακόπτη και πριν προλάβουν να απομακρυνθούν πάνω από 300 μέτρα το πλοίο ανατινάχτηκε.

Δεν πρέπει να έμειναν πολλά στο βυθό από αυτό.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Δεν πρέπει να έμειναν πολλά στο βυθό από αυτό.

Γειά σου Βύρωνα.

Στο βιβλίο γράφει ότ το U-565 αυτοβυθίστηκε στον Σκαραμαγκά. Στον πρώτο τόμο των αρχείων Μελισσηνού αναφέρεται ότι το υποβρύχιο και τα δυο τσιμεντόπλοια που ήταν βυθισμένα εκεί ανελκύθηκαν μετά τον πόλεμο για scrap.

Χαιρετώ

DG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Και τα δύο στίγματα που αναφέρεις Νηρέα ναι μεν είναι ναυάγια του Β Παγκοσμίου πολέμου και προγενέστερα, δεν είναι όμως τα U-boat εκεί.

Άλλωστε αυτό φαίνεται και από το "σήκωμα" στο βυθόμετρο (βάθος). Ένα

υποβρύχιο δε "σηκώνει" 20 μέτρα...

 

Να προσθέσω οτι το μεν ένα στίγμα (το πιο βόρειο) αφορά το ναυάγιο του φορτηγού ατμόπλοιου ΠΕΤΑΛΛΟΙ και το νοτιότερο του βρετανικού CLAN CUMMING. Πέρσι έγινε μια δημοσίευση που έχει αναρτηθεί εδώ, ενώ έχουν αναρτηθεί πληροφορίες για το ΠΕΤΑΛΛΟΙ εδώ και για το βρετανικό εδώ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×