Jump to content
Shipfriends

Sea Star Capital και οι συμμετοχές της στις Ελληνικές Ακτοπλοϊκές


Recommended Posts

Ο γάμος ή η βόμβα που περιμέναμε τις τελευταίες ημέρες…
 

Θέμα λεπτών είναι η μεταβίβαση πακέτου για το 27,4% του μετοχικού κεφαλαίου των Μινωϊκών Γραμμών μέσω του ΧΑ.

Σύμφωνα με πληροφορίες αγοραστής του ”πακέτου θα είναι η κυπριακή εταιρία Sea Star, συμφερόντων του Ι. Βαρδινογιάννη, ενώ πωλητής φέρεται ο όμιλος Λασκαρίδη.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες μέρος του deal είναι και η μεταβίβαση της συμμετοχής του ομίλου Λασκαρίδη στην HSW, η οποία ανέρχεται σε 34,7%.

Η Sea Star Capital είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της ΑΝΕΚ με ποσοστό 14,93%.
www.euro2day.gr
 

 

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

Υπαρχει μια ταινια του James Bond(ή Τζέμης Μποντ στα ελληνικα;)) που ο Sean Connery παιζει εναντια στον κακο της ταινιας ενα τρισδιαστατο παιχνιδι που ο χαμενος υφισταται ηλεκτροσοκ στα χερια απο τα χειριστηρια. Το παιχνιδι ξεκινα με μια φωνη ηλεκτρονικου υπολογιστη να αναγγελει οτι οτι στοχος στο παιχνιδι ειναι "Domination of the World" ή κατι παρόμοιο. Αυτο στιγμιοτυπο μου θυμιζει η σημερινη εξελιξη, εχουμε τελικα εναν καινουριο dominator απ' οτι δειχνουν τα πραγματα.

Αν τα παραπανω αναφερομενα ειναι εγκυρα, τοτε μια Κυπριακη εταιρεια ειναι ο μεγαλομετοχος της ΑΝΕΚ, της Minoan Lines και της HSW, πανω απο της μισης ακτοπλοιας δηλαδη. Και ρωταω τωρα εγω σαν εγκαθετος, στις γραμμες της Κρητης οπου δραστηριοποιουνται και οι 3 αυτες εταιρειες δεν εχουμε πια το απολυτο μονοπωλιο? Αληθεια, θα μπορουσε μπορουσε ποτε να φανταστει κανεις τις Μινωικες Γραμμες κατ' ουσιαν θυγατρικη της ΑΝΕΚ?

Link to comment
Share on other sites

Αυτές οι εξελίξεις νομίζω ότι κάνουν τα γεγονότα της εποχής MFD με τις αλλεπάλληλες εξαγορές να φαντάζουν παιχνιδάκια, γιατί εδώ πρόκειται για τις μεγαλύτερες ακτοπλοϊκές εταιρίες της Ελλάδας. Κατ ουσίαν έχουμε, κατά τη γνώμη μου, μια συνέχιση του φαινομένου MFD σε άλλη κλίμακα πλέον. Τότε το επιχείρημα ήταν ότι με τη δημιουργία ενός μεγάλου παίκτη επέρχεται ισχυροποίηση (του πάικτη αυτού) έναντι του ανταγωνισμού, κυρίως από το εξωτερικό. Μήπως όμως αυτή η συγκέντρωση του ελέγχου των εταιριών διευκολύνει ακριβώς τον ερχομό ενός ακόμα μεγαλύτερου παίκτη, που με μια κίνηση μπορεί να αποκτήσει τον έλεγχο στο μεγαλύτερο μέρος της αγοράς? Οπότε μάλλον βρισκόμαστε μπροστά σε αναίρεση του επιχειρήματος της εποχής του 1999. Πέραν αυτών όμως, έχω και την εξής απορία: ίσως ακούγεται λίγο ρομαντικό, λίγο έξω από το πνεύμα της εποχής, όμως μια εταιρία, σε οποιονδήποτε κλάδο, δεν απαιτεί μια σχετική σιγουριά και σταθερότητα στο ιδιοκτησιακό της καθεστώς για να μπορεί να αναπτυχθεί σωστά? Όσο σταθερό και να είναι το μάνατζμεντ, που δεν είναι απαραίτητο να ταυτίζεται με τον ιδιοκτήτη αναφορικά με τα πρόσωπα, οι συνεχείς αλλαγές αφεντικού δεν έχουν αντίκτυπο στη λειτουργία? Τα συμπεράσματα και οι αναγωγές δικά σας, απλώς εξέφρασα τον προβληματισμό μου.

Link to comment
Share on other sites

Με μία όμως διαφορά: τώρα...έχει ήδη εκδηλωθεί η επίθεση των ξένων. Είτε αυτός λέγεται Grimaldi είτε λέγεται MIG. Και ο μεν Grimaldi (απ' ό,τι φαίνεται) έχει επιθετικές διαθέσεις για την ΑΝΕΚ και όχι φιλικές (mea culpa Orestis;)) Η δε MIG, όσο και εάν θέλει να μας πείσει ότι είναι Made in Greece...η πικρή αλήθεια είναι ότι διαχειρίζεται πετροδολλάρια. Και η επόμενη μέρα της ΑΤΤΙΚΑ δεν είναι καθόλου βέβαιη, όσον αφορά το ιδοκτησιακό καθεστώς. Εάν το Ντουμπάϊ εύρισκε αγοραστή και σε καλή τιμή θα μπορούσε να την πουλήσει και σε εξωγήινους...που λέει ο λόγος. Συνεπώς, αυτή την στιγμή οι μεγάλοι Ελληνικοί όμιλοι...ΜΙΝΟΑΝ/HSW/ANEK...βρίσκονται σε άμυνα.

Και νομίζω ότι αυτή είναι η μοναδική λύση για τις Κρητικές εταιρείες...είτε συγχώνευση...είτε στρατηγική συνεργασία.

Τώρα εάν θα γίνει και σωστά...ίδωμεν...;)

Link to comment
Share on other sites

Εφόσον οι εταιρείες είναι εισηγημένες τη μια μέρα μπορεί να ανήκουν στον έναν και την επόμενη στον άλλον βέβαια ένα τέτοιο ενδεχόμενο ήταν σίγουρα extreme αν και η συνεργασια Μινωικών ΑΝΕΚ ακουγόταν και παλαιότερα,κατά τη γνώμη μου μια τέτοια συσπείρωση δεν θα είναι προς ώφελος των νησιών,Φαίνεται πως τα δυο ακτοπλοικα σχήματα που θα ελέγχουν όλη την άγορα όπως έλεγε ο Σφηνιάς αρχίζουν να δημιουργούνται

Link to comment
Share on other sites

Mηπως επι τι ευκαιρια του big bang να μαθαιναμε και μερικες λεπτομερειες ποιοι ακριβως ειναι οι διοκτητες της Κυπριακης εταιρειας οι και ποιων ειναι το μεγαλυτερο μερος των κεφαλαιων? Γιατι πετροδολαρια οι μεν, αλλα μηπως και οι δε εχουν κανενα Ισραηλινο θειο απο πισω?..λεω εγω τωρα;)

Link to comment
Share on other sites

JERRY, ευχής έργο θα ήταν να μαθαίναμε και τους "αφανείς"...και αργά ή γρήγορα θα το μάθουμε, αν υπάρχουν βέβαια...

καθώς "ουδέν κρυπτόν υπό τον Ήλιον".;)

Όσον αφορά την ΝΕΛ, τίποτε δεν αποκλείεται και από κανένα. Γιατί όμως να εξαγοράσει κάποιος την ΝΕΛ? Για τα πλοία της ή για τα μερίδια που έχει στην αγορά? Βέβαια, θα μου πείτε, είναι δελεαστικό να δώσει κάποιος πχ 20-30 εκ ευρώ και να πάρει το management. Αλλά και πάλι να δώσει κάποιος 20-30 εκ για κάτι που το πούλησε ο ίδιος μόνο 3 εκ πριν 2-3 χρόνια? Εκτός και εάν χρειάζονται πολύ λιγότερα για να πάρει κάποιος το management, οπότε αξίζει για να αποκτήσει "κάποιος" την κυριαρχία στη γραμμή Π-Χ-Μ. Ποιός να ξέρει άραγε?:D

Λευτέρη, όσον αφορά τις αγορές μετοχών που λες μπορεί να σημαίνουν κάτι...μπορεί και απολύτως τίποτε. Εξάλλου όλος αυτός ο ντόρος που γίνεται αφορά γύρω στο 2% των μετοχών της εταιρείας (εάν κάνω λάθος, ας με διορθώσετε). Ε, τώρα όταν κάποιος δηλώνει ότι έχει το 20,44% και παίρνει και άλλο π. 2%...δεν νομίζω ότι είναι και τόσο συγκλονιστικό.

Link to comment
Share on other sites

οι μετοχες που αγορασε sea star οπως διαβασα το πρωι στο κερδος ειναι ολες του κ.Λασκαριδη κ απο της 2 εταιριες!αρα επαιξε κ εκεινος για να κερδισει οπως ειχε κανει κ ο παναγοπουλος πριν κατι μηνες πισω!!!οσο αφορα για την hsw οπου οραματιζονται ολοι μια ΜΕΓΑΛΗ εταιρια εχει αναλογιστει κανεις γιατι ολοι την αγοραζουνε κ μετα απο λιγο καιρο την πουλανε!!!γιατι η εταιρια δεν εχει μπει στο ΧΡΗΜΑΤΗΣΤΗΡΙΟ!αγοραζοντας μτχς κ πενοντας στο διοικητικο βλεπουνε οτι η εταιρια δεν μπαινει στο χρηματηστηριο κ αργει πολυ η εισαγωγη της οποτε χανουνε χρονο κ χρημα που ειναι πολυτιμος σημερα.

Link to comment
Share on other sites

Παράξενη άποψη πρέπει να έχεις για το χρήμα, αφού η Attica είχε κέρδος από την αγοροπωλησία των Μινωικών-HSW 34,2 εκ. ευρώ σε διάστημα περίπου ενός έτους και ο όμιλος Λασκαρίδη περίπου 70 εκ. σε διάστημα μικρότερο των δύο ετών.

Η μετοχή της HSW αγοράστηκε τον Ιανουάριο του 2005 από την Attica προς 1,5 ευρώ και πουλήθηκε χθες σε τιμή 5,75 σημειώνοντας αύξηση τριετίας 285%,.

Συνεπώς χρήμα δεν έχασαν, τώρα για το πόσο κοστολογεί ο καθένας το χρόνο του, δε μπορώ να γνωρίζω! ;)

Link to comment
Share on other sites

Προσωπικά δεν είχα πάρει στα σοβαρά την κίνηση Βαρδινογιάννη μόνο και μόνο γιατί μέχρι τώρα δεν είχε δείξει ότι είναι κυρίαρχος των εξελίξεων και μέχρι τώρα είχε συνετή και αμυντική στάση.

Πίσω από τον Βαρδινογιάννη τι "καβάτζα" υπάρχει..?

Αυτός που με αιφνιδίασε ήταν ο Λασκαρίδης..;)

Link to comment
Share on other sites

οσο αφορα για την hsw οπου οραματιζονται ολοι μια ΜΕΓΑΛΗ εταιρια εχει αναλογιστει κανεις γιατι ολοι την αγοραζουνε κ μετα απο λιγο καιρο την πουλανε!!!γιατι η εταιρια δεν εχει μπει στο ΧΡΗΜΑΤΗΣΤΗΡΙΟ!αγοραζοντας μτχς κ πενοντας στο διοικητικο βλεπουνε οτι η εταιρια δεν μπαινει στο χρηματηστηριο κ αργει πολυ η εισαγωγη της οποτε χανουνε χρονο κ χρημα που ειναι πολυτιμος σημερα.

Εγώ από την άλλη πιστεύω ότι η εταιρία βαδίζει ανεξάρτητα από το που ανήκουν οι μετοχές και προφανώς είναι μεγάλη εταιρία για να ασχοληθεί ένας από τους μεγαλύτερους έλληνες εφοπλιστές κι όχι μόνο, ο κ.Λασκαρίδης κι ο μεγαλύτερος εφοπλιστής της επιβατηγού ναυτιλίας ο κ.Παναγόπουλος.

Δηλαδή δεν πιστεύω ότι η πώληση του κ.Λασκαρίδη και η αγορά του κ.Βαρδινογιάννη θα επηρεάσει ένα εξελισόμενο πρόγραμμα αναπτυξης που έχει εκπονηθεί και συνεχίζεται με την αγορά του ro/ro και την πιθανή αγορά ενός ακόμα ταχύπλοου.

Ακόμη και τώρα με τις νέες κυβερνήσεις το αναπτυξιακό πρόγραμμα δεν νομίζω να το φρενάρει κανείς.

Επίσης από ότι παρατηρούμε ουδείς το έχει παίξει ΠΑΣΟΚ και ΝΔ. Οι εκάστοτε πλειοψηφούντες μέτοχοι δεν ξήλωσαν τους προηγούμενους για να βάλουν δικούς τους κι έτσι βλέπουμε ότι το Δ.Σ είτε με Παναγόπουλο είτε με Λασκαρίδη έμεινε σχεδόν το ίδιο.

Στο χρηματιστήριο μπορεί να μην ανήκει ακόμη αλλά ακολουθείο προοδευτική και ανοδική πορεία και κατέχει από τους πλέον υπερσύγχρονους στόλους στην ελλάδα με δρστηριότητα σε 3 τομείς(στα ταχύπλοα,στα ρο/ρο και στα νεότευκτα συμβατικά)

Link to comment
Share on other sites

Εγώ πάλι θέλω να επισημάνω ότι κανένας μας δεν έχει αναφέρει το μάλλον προφανές για μένα με τις εξελίξεις...

Μήπως είρθε η ώρα της εξόδου του Μάκη και η επιστροφή του Κ.Αγαπητού?

Μήπως κάποιοι στην Hellenic δεν θα προλάβουν να χαρούν τα καινούρια τους γραφεία ? Μήπως κάποιοι δεν θάχουν που να παίξουν τα κομπολόγια τους?Μήπως θα έχουμε το come back του ασώτου?

Link to comment
Share on other sites

....Που αφήνει ξεκάθαρα ανοιχτό το θέμα της εξαγοράς και της NEL LINES.Aλλοιώς γιατί πούλησε μιά μέρα πριν το μεγάλο deal ο Γεν.Δ/ντής,αφού ανέβαινε η μετοχή του;Πάμε για 2αρχία σε Αιγαίο και μονοπώλιο σε Αδριατική & Κρήτη.Οπωσδήποτε θα γίνει αναδιάταξη των στόλων. Μέσα στον Μάρτιο που θα ανακοινωθούν οι ισολογισμοί και εφόσον έχει γίνει η ενοποίηση των 2 στόλων απο την MIG,μήπως δούμε και το απόλυτο ΟΛΑ ΣΕ ΜΙΑ.Λέτε να αγορασθεί και ο καπτάν Μάκης;

Η σκέψη μου όμως πάει λίγο πιό μακριά.Τί θα κάνουν τη μεγάλη ρευστότητα που ήδη έχουν ο Π.Παναγόπουλος και οι Αφοί Λασκαρίδη;

Θα μείνουν θεατές;Μήπως θα πρέπει η κυβέρνηση να μπλοκάρει κι άλλες συγχωνεύσεις και εξαγορές,προφασιζόμενη ότι στον ΟΤΕ;Γιατί η ακτοπλοία δεν είναι δημόσιο αγαθό; Τί θα γίνει εάν όλα τα αγοράσουν οι άραβες ή οι εβραίοι ή οι Ιταλοί;Ολα είναι πλέον πιθανά.

Γιατί κανείς δεν γνωρίζει τι θα κάνει ο Ιταλός με 15% της ΑΝΕΚ.Θα μείνει η θα πουλήσει και θα φύγει;Κι αν πουλήσει ποιός θα αγοράσει;Εκεί παίζεται το παιχνίδι.Μακάρι να το αγοράσει ο Γ.Β. Εχειν καλώς.Αν όμως όχι;

Link to comment
Share on other sites

Εγώ πάλι θέλω να επισημάνω ότι κανένας μας δεν έχει αναφέρει το μάλλον προφανές για μένα με τις εξελίξεις...

Μήπως είρθε η ώρα της εξόδου του Μάκη και η επιστροφή του Γαρδούμπα?

Οι εξελίξεις είναι πολύ νωπές για να κάνει κάποιος προβλέψεις. Για τη συγκεκριμένη εκτίμηση πάντως απορώ που διέκρινες το "προφανές". :confused:

Link to comment
Share on other sites

Οι εξελίξεις είναι πολύ νωπές για να κάνει κάποιος προβλέψεις. Για τη συγκεκριμένη εκτίμηση πάντως απορώ που διέκρινες το "προφανές". :confused:

Η εταιρεία Sea Star φαίνεται πως αγοράζει την Aegean Cargo του Κ. Αγαπητού. Να θυμίσουμε πως η Sea Star είναι εταιρεία στην οποία συμμετέχει ο Βαρδινογιάννης και στην οποία πούλησε τη συμμετοχή του στην ΑΝΕΚ.

Παράξενες κινήσεις

Φίλε Ορέστη , δεν ξέρω αν βλέπω μόνο εγώ το προφανές.Αυτά είναι δικά σου λόγια που παραθέτω.

Δεδομένου ότι ο συγκεκριμένος , κάπου, κάποτε, έταξε ότι θα επανέλθει...

Link to comment
Share on other sites

Ακόμα και αν γίνει η εξαγορά της Aegean Cargo (καθώς θα πρέπει να περιμένουμε το νέο ενημερωτικό δελτίο της Sea Star, που μετά τις τελευταίες εξελίξεις μπορεί να περιλαμβάνει πολλά νέα στοιχεία) και πάλι δεν μπορώ να ακολουθήσω το συλλογισμό σου.

Link to comment
Share on other sites

παντως μετα απο 30 κ χρονια οι κρητικες εταιριες ειναι πλεον κατω απο μια στεγη μαζι κ αν καταφερουν κ ενωσουν τις δυναμεις τους ουτε οι αραβες θα τους σταματησουν ουτε ο ιταλος!!!

Link to comment
Share on other sites

Πιστεύω οτι αυτή η εξαγορά είναι ενα ιστορικό γεγονός και πρέπει να έχει μια θετική κατάληξη.Η οποία δεν είναι άλλη απο την ένωση των 2 κρητικών εταιριών σε μια ισχυρή κρητική ναυτιλιακή εταιρεία.

Βέβαια δεν ξέρω τι θα πει και η Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Το σίγουρο είναι οτι ο χρόνος θα δείξει....

Link to comment
Share on other sites

την ένωση των 2 κρητικών εταιριών σε μια ισχυρή κρητική ναυτιλιακή εταιρεία.

Αυτο να ακούσουν οι Εβραίοι και να γελάνε μέχρι το πρωί.:confused:

Απο την στιγμή που μία εταιρεία πουλάει - έχει διαθέσημες τις μετοχές της,

ποτέ δεν ξέρεις τι ξημερώνει αύριο. Γι'αυτό μην εκπλαγήτε εάν αύριο ο Γριμάλντι αγοράσει την SEA STAR ή κάποιος άλλος τον όμιλο Γριμάλντι.

Καλό θα ήταν λοιπόν να μην μιλάμε προς το παρών για ένωση των Κρητικών εταιρειών, αλλά για αλλάγή αφεντικών.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...