Jump to content
Shipfriends

Σύγκρουση δύο φορτηγών πλοίων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης


Recommended Posts

Σε σχεση με την προηγουμενη ιστορια του Σαμοθρακη να αναφερθει οτι στον ΔΚΑΣ ολοι οι κανονες ισχυουν οταν τα πλοια ειναι "εν οψει αλληλων" δηλαδη οταν το ενα βλεπει το αλλο με γυμνο ματι και οχι στο ρανταρ. Αυτο δεν σημαινει οτι παει ο ενας να κοπανησει τον αλλο εαν δεν τον βλεπει οπτικα, το αντιθετο, αλλα οτι η παραχωρηση προτεραιοτητας με κοκκινα πρασσινα κλπ γινεται με συνηθη τροπο οταν ισχυει αυτη η παραμετρος. Σε συνθηκες κακης ορατοτητας κανεις τα παντα απο νωρις ωστε να μην ερθεις σε κατασταση συγκρουσης συμφωνα με οσα προαναφερθηκαν πιο πριν. Επι τη ευκαιρια καλο θα ηταν αν μην μπαινουμε πιο βαθια σε αναλυσεις (κατα την ταπεινη μου γνωμη παντα) και κυριως κρισεις σε αντιστοιχες περιπτωσεις γιατι οσο ευκολο ειναι να προβαινουμε σε μια κριση τοσο δυσκολο θα ηταν να δουμε τα πραγματα μεσα απο τα ματια του εκαστοτε εμπλεκομενου την ωρα εκεινη (του εαυτου μου πρωτα μη εξαιρουμενου παροτι ειμαι της δουλιειας), τουλαχιστον οσο δεν υπαρχει ενα επισημο πορισμα πανω στο οποιο μπορουμε να συζητησουμε. Τελος απλα να επισημανω οτι εαν δε με απατα η μνημη μου πρεπει να ειναι η τριτη συγκρουση στην ευρυτερη περιοχη μεσα σε σχετικα λιγο χρονο και μπορει να μου διαφευγουν και αλλες. Και αυτο ισως να ειναι ανησυχητικο...οπως και πολλα αλλα στοιχεια που κατα καιρους εμφανιζονται αλλα δεν τους δινουμε σημασια.

Link to comment
Share on other sites

Kαι για να ειμαι πιο ακριβης ολος ο κανονας 19 αυτουσιος:

Section III – Conduct of vessel in restricted visibility

Rule 19

Conduct of vessels in restricted visibility

(a) This Rule applies to vessels not in sight of one another when navigating in or near an area of restricted visibility.

(;) Every vessel shall proceed at a safe speed adapted to the prevailing circumstances and condition of restricted visibility. A power-driven vessel shall have her engines ready for immediate manoeuvre.

© Every vessel shall have due regard to the prevailing circumstances and conditions of restricted visibility when complying with the Rules of Section I of this Part.

(d) A vessel which detects by radar alone the presence of another vessel shall determine if a close-quarters situation is developing and/or risk of collision exists. If so, she shall take avoiding action in ample time, provided that when such action consists of an alteration of course, so far as possible the follwing shall be avoided:

(i) an alteration of course to port for a vessel forward of the beam, other than for a vessel being overtaken;

(ii) an alteration of course towards a vessel abeam or abaft the beam.

(e) Except where it has been determined that a risk of collision does not exist, every vessel which hears apparently forward of her beam the fog signal of another vessel, or which cannot avoid a close-quarters situation with another vessel forward of her beam, shall reduce her speed to the minimum at which she can be kept on her course. She shall if necessary take all her way off and in any event navigate with extreme caution until danger of collision is over.

Link to comment
Share on other sites

Επι τη ευκαιρια καλο θα ηταν αν μην μπαινουμε πιο βαθια σε αναλυσεις (κατα την ταπεινη μου γνωμη παντα) και κυριως κρισεις σε αντιστοιχες περιπτωσεις γιατι οσο ευκολο ειναι να προβαινουμε σε μια κριση τοσο δυσκολο θα ηταν να δουμε τα πραγματα μεσα απο τα ματια του εκαστοτε εμπλεκομενου την ωρα εκεινη (του εαυτου μου πρωτα μη εξαιρουμενου παροτι ειμαι της δουλιειας), τουλαχιστον οσο δεν υπαρχει ενα επισημο πορισμα πανω στο οποιο μπορουμε να συζητησουμε. .....................

Μπράβο Jerry!

συμφωνώ απολύτως μαζί σου.... επειδή είμαι κι εγώ της δουλειάς. Ας μείνουμε εδώ κι ας αποφύγουμε σχολιασμούς και κριτική ;)

Χρειάζεται σύνεση και σιωπή πριν βγουν επίσημα πορίσματα τα οποία σχολιάζουμε αργότερα και αν χρειάζεται κριτική ας γίνει τότε.

Link to comment
Share on other sites

Εγώ μιας και δεν είμαι του επαγγέλματος έχω μια απορία χωρίς να θέλω να κάνω κρίσεις για τις αιτίες της συγκρουσης και μιας και βλέπω εδώ ανθρώπους του επαγγέλματος ίσως απαντηθεί.

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης (αν και πιστεύω ότι έχει αλλα επειδή δεν έχω πάει ποτέ με πλοίο δεν γνωρίζω) δεν έχει traffic?

Κι αν έχει δεν θα μπορούσε να βοηθήσει την κατάσταση ή να την προλαβαινε?

Κι αν ναι εφόσον είχε αυτή την δυνατότητα και το περιστατικό έγινε μέσα στο λιμάνι δεν θα πρέπει να θεωρηθεί ως συνυπεύθυνη η βάρδια την ώρα εκείνη?

Διότι όπως λέει κι ο proud τίνει να παγιωθεί σε όλα τα δυστυχήματα και ολόκληρο το ανάθεμα να το τρώει μόνιμα ο νεκρός

Link to comment
Share on other sites

Εριξα μια ματιά στο άλλο ποστ, για να βρω κρίσεις και αναλύσεις.

Καλόπιστα δεν βρήκα κάτι, ούτε και ανάλυση του συμβάντος αφού τα πρακτικά δεν ήταν γνωστά.

Το τι ισχύει στην συγκεκριμένη περίπτωση, και η παράθεση εμπειριών να γράφωνται για να μπορούμε να μαθαίνουμε.

Τι κρίση να κάνω εγώ, όταν ο Πλοίαρχος είναι 100% υπεύθυνος για όλα? Δηλαδή να πω αν φταίει η δεν φταίει?

Αν γνωρίζω το τι ισχύει , μετά μπορώ να δω και τι έφταιξε, τώρα το γιατί έγινε το λάθος,

είναι για ανώτερα σκαλοπάτια, χωρίς βεβαίως να με αποκλείει να πω μια γνώμη.

Οι φίλοι πιο πάνω έγραψαν... τα αναφερόμενα στον ΔΚΑΣ, ισχύουν όταν τα πλοία είναι εν οψει αλλήλων....

και το κείμενο στα Αγγλικά στην συνέχεια αναφέρει...

(a) This Rule applies to vessels not in sight of one another

Ο ΝΙΚ με τα καλά αγγλικά να με βοηθήσει.

Τώρα όσο για το συμβάν στην Θεσσαλονίκη, άκουσα κάποιο σταθμό που είπε ότι , φώναζαν στον καπετάνιο να εγκαταλείψει το πλοίο αλλά αυτός αρνήθηκε.

Εδώ σχολιάζεις η όχι??

Link to comment
Share on other sites

Αυτο δεν σημαινει οτι παει ο ενας να κοπανησει τον αλλο εαν δεν τον βλεπει οπτικα, το αντιθετο, αλλα οτι η παραχωρηση προτεραιοτητας με κοκκινα πρασσινα κλπ γινεται με συνηθη τροπο οταν ισχυει αυτη η παραμετρος. Σε συνθηκες κακης ορατοτητας κανεις τα παντα απο νωρις ωστε να μην ερθεις σε κατασταση συγκρουσης συμφωνα με οσα προαναφερθηκαν πιο πριν.

To ανεφερα οπως και τον αντοιστιχο κανονα για να διευκρινησω οτι υπαρχει και ισχυει κανονας για αυτη την ειδικη περιπτωση και οχι οτι κανουμε οτι θελουμε. Μαλιστα οπως υπαγορευει και η κοινη λογικη η προσοχη και η προληψη ειναι αυτονοητες σε υψιστο επιπεδο λογω των κινδυνων που ελοχευουν.

Το σχολιο μου περι καλοπιστης μη κριτικης εχει να κανει με το λεπτο ισως ζητημα της ιδιοσυγκρασιας και ψυχολογιας ολων αυτων που κανουν αυτη τη δουλεια και κατα καιρους εχουν ακουσει τα εξ'αμαξης απο τον οιονδηποτε που μπορει κρινει οτι μπορει να κρινει γενικως. Για να μην ξεφευγουμε ομως και για αποφυγη παρεξηγησης να πω οτι δεν εχω δει καμια τετιοια ταση σε αυτο το forum-γιαυτο και συμετεχω αλλωστε-και χαιρομαι γιαυτο.

Οσο για τα VTSS αν και σηκωνει ο ρολος τους πολυ κουβεντα, σε αντοιστιχες περιπτωσεις σιγουρα ειναι χρησιμα και βοηθουν, για την Θεσσαλονικη με επιφυλαξη νομιζω οτι δεν υπαρχει.

Link to comment
Share on other sites

Στη Θεσσαλονίκη δέν υπάρχει Τράφικ όπως στον Πειραιά. Θεωρώ πώς είναι μέγα λάθος την στιγμή που δημιουργήσαν 2 VTS Λάυριο & Ραφήνα την στιγμή που θα μπορούσαν να κάνουν την δουλειά ένα. Στη Θεσσαλονίκη λιπόν τα πράγματα είναι ιδιαίτερα δύσκολα μιάς που η στενότητα του χώρου λόγω των περιορισμένων βυθισμάτων, τών δύσκολων γυρισμάτων και της μεγάλης κίνησης. Φανταστήτε μία κατάσταση όπως τον Πειραιά πρίν 15 χρόνια χωρίς VTS με τα φορτηγά να πλησιάζουν άνευ σοβαρού ελέγχου στο pilot pick up point και την ομίχλη να είναι συχνός επισκέπτης! Ιδικά τα τελευταία χρόνια που η κίνηση των container ships έχει υπεδιπλασιαστεί θα πρέπει να δωθεί δημασία στο θέμα της διαχείρησης της κίνησης. Μήπως ένα Ρανταράκι στο Μεγάλο Έμβολο θα ήταν ότι έπρεπε

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ απόλυτα με τον Απόστολο ότι θα έπρεπε να υπήρχε, γενικότερα ο Θερμαικός είναι μια περιοχή με πολύ κίνηση από βαπόρια,κότερα και ψαραδικα της Μηχανιώνας (ειδικά οι τράτες που τραβάνε σακούλες διχτυών και δεν γυρίζουν)και με συχνά φαινόμενα ομίχλης.

Η θεσσαλονική είναι ένα λιμάνι που η κίνηση του κάθε χρόνο είναι ανοδική και χρειάζεται οπωσδήποτε.

Link to comment
Share on other sites

Σύμφωνα με τις ειδήσεις της NET εντοπίστηκε και ανεσύρθει από τους δύτες του λιμενικού ο καπετάνιος του φορτηγού πλοίου ο οποίος είχε εγκλωβιστεί στις σκάλες που οδηγούσαν στο μηχανοστάσιο.:eek:

Link to comment
Share on other sites

Στη Θεσσαλονίκη λιπόν τα πράγματα είναι ιδιαίτερα δύσκολα μιάς που η στενότητα του χώρου λόγω των περιορισμένων βυθισμάτων, τών δύσκολων γυρισμάτων και της μεγάλης κίνησης... Μήπως ένα Ρανταράκι στο Μεγάλο Έμβολο θα ήταν ότι έπρεπε

Αυτά, σε συνδυασμό και με την ομίχλη, είναι γνωστά από χρόνια, για το λόγο αυτό ο Θερμαϊκός έχει από πολλά χρόνια και ειδικό ραδιοβοήθημα της Υπηρεσίας Φάρων για ναυτική χρήση (οι περίεργες κεραίες στη Νέα Παραλία και στις εκβολές του Αξιού). Βέβαια σήμερα με το GPS και τη διάδοση του radar είναι ξεπερασμένο και λειτουργεί μόνο σε περιόδους ομίχλης.

@Apostolos: έχεις δίκιο, χρειάζεται οπωσδήποτε VTS.

Link to comment
Share on other sites

Το Ραδιοβοήθημα που αναφέρεις ονομάζετε RACON και εμφανίζει στην οθόνη του Ραντάρ κάποιο γράμμα του μορσικού ώστε να μπορεί ο ναυτίλος να πέρνει διοπτεύσεις και να βρίσκει την θέση του μιας που στις εκβολές του Αξιού δέν υπάρχουν καταφανή σημεία. Νομίζω όμως ότι δουλεύει με η χωρίς ομοίχλη (όποτε έχω περάσει εργάζετε κανονικά)

Link to comment
Share on other sites

Απάντληση καυσίμων ναυαγίου Φ/Γ «DIAMOND I»

Πηγη ΥΕΝ

Ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες απάντλησης πετρελαιοειδών και λιπαντικών από τις δεξαμενές του Φ/Γ «DIAMOND I» ΝΠ 10437, το οποίο βυθίστηκε την 14/10/2007 έξω από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, μετά από σύγκρουση με το Φ/Γ «DUBAI GUARDIAN».

Συνολικά απαντλήθηκαν 25m3 πετρελαιοειδών καταλοίπων αναμεμιγμένων με νερό και λιπαντικών, ενώ δεν παρατηρείται ρύπανση στη θαλάσσια περιοχή του ναυαγίου.

Link to comment
Share on other sites

Το Ραδιοβοήθημα που αναφέρεις ονομάζετε RACON και εμφανίζει στην οθόνη του Ραντάρ κάποιο γράμμα του μορσικού ώστε να μπορεί ο ναυτίλος να πέρνει διοπτεύσεις και να βρίσκει την θέση του μιας που στις εκβολές του Αξιού δέν υπάρχουν καταφανή σημεία. Νομίζω όμως ότι δουλεύει με η χωρίς ομοίχλη

photo2.jpg

Εκτός από το RACON, από τα οποία υπάρχουν δυο (το άλλο είναι στο Μικρό Έμβολο), υπάρχουν και οι δυο κατευθυντικοί ραδιοφάροι, στους οποίους αναφέρθηκα αρχικά. Μπορείς να βρείς στοιχεία στην ακόλουθη ιστοσελίδα μου, η οποία σήμερα είναι ανενεργή (δεν έχει ενημερωθεί πρόσφατα):

http://www.qsl.net/sv1xv/tnts.htm

Link to comment
Share on other sites

Ραδιοφάροι μπορεί να υπάρχουν, τα σύγχρονα πλοία όμως έχουν αρχαία μηχανήματα για να διοπτεύουν ραδιφάρους? Τα ραδιογωνιόμετρα, όσα δεν αφαιρέθηκαν ακόμη, αποτελούν διακόσμιση στα άλπουρα. Το πρόβλημα δεν είναι να κάνουμε στίγμα για να δούμε που είμαστε (έχουμε και το GPS τώρα πια), αλλά οι άναρχες πορείες των πλοίων που σε περιορισμένη ορατότητα δημιουργούν επιπρόσθετους κίνδυνους στην ναυσιπλοϊα σε πολυσύχναστα νερά. Δηλαδή η ανυπαρξία VTS σε θάλλασες με μεγάλη κίνηση, που βάζει τις πορείες των πλοίων σε μια τάξη και μειώνει τους κινδύνους δισταυρώσεων κλπ. B)

Link to comment
Share on other sites

Αν διαβάσεις το αρχικό μήνυμά μου παραπάνω (απάντηση στον Apostolos), θα δεις ότι συμφωνώ μαζί σου. Η αναφορά στο εν λόγω ιδιάζον (και ίσως μοναδικό) παλαιό σύστημα ραδιοναυτιλίας έγινε για να δείξει ότι είναι από καιρό γνωστό ότι η Θεσσαλονίκη έχει κάποια "ειδικά" προβλήματα, τα οποία κάνουν σήμερα το VTS αναγκαίο.

Link to comment
Share on other sites

Αν υπάρχει θέληση, ένα στοιχειώδες VTS που να βασίζεται μόνο σε AIS (χωρίς radar) μπορεί να τεθεί σε λειτουργία μέχρι το Σάββατο το μεσημέρι, το αργότερο. Όλα τα αναγκαία υλικά είναι διαθέσιμα και ετοιμοπαράδοτα στα καταστήματα. Αν δεν υπάρχει θέληση, η εμπειρία λέει ότι χρειάζεται μια δεκαετία περίπου.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
ΔΗΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

28-11-2007

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΕΙ ΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ Η ΑΝΕΛΚΥΣΗ ΤΟΥ ΝΑΥΑΓΙΟΥ ΤΟΥ «DIAMOND 1» ΣΤΟ ΘΕΡΜΑΪΚΟ

Στη σημερινή (Τετάρτη) συνάντηση του με τους δημοσιογράφους ο Δήμαρχος Β. Παπαγεωργόπουλος αναφέρθηκε στην άμεση αναγκαιότητα ανέλκυσης του ναυαγίου του μότορσιπ «Diamond 1» στο Θερμαϊκό, επικαλούμενος λόγους ασφαλείας των διερχόμενων πλοίων.

«Το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, τόνισε ο κ. Παπαγεωργόπουλος, πρέπει να δραστηριοποιηθεί ώστε εγκαίρως και εντός του χρονοδιαγράμματος που ορίζει ο νόμος να απομακρυνθεί το ναυάγιο από τον κόλπο του Θερμαϊκού για λόγους ασφαλείας».

Υπενθυμίζεται ότι στις 18 Οκτωβρίου, μία μέρα μετά τη σύγκρουση των δύο εμπορικών πλοίων, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης προσέγγισε το χώρο του ναυαγίου κι έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Πρέπει να τονίσω ότι το ατύχημα έγινε κάτω από παράδοξες συνθήκες οι οποίες θα πρέπει να διερευνηθούν σε βάθος. Κρίνεται αναγκαίο να κινηθεί αμέσως η διαδικασία ανέλκυσης του βυθισμένου σκάφους, είτε με πρωτοβουλία της ιδιοκτήτριας εταιρίας, είτε με πρωτοβουλία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας μέσω του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης».

Όπως ανέφερε σήμερα (Τετάρτη) ο κ. Παπαγεωργόπουλος σε 18 ημέρες λήγει η προθεσμία παρέμβασης της πλοιοκτήτριας εταιρείας για την ανέλκυση του ναυαγίου και κατόπιν τούτου, εάν αυτή δεν προβεί σε καμιά σχετική ενέργεια, το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας πρέπει να αναλάβει αμέσως την απομάκρυνση του ναυαγίου.

Πάντως, κε Δήμαρχε ... διαβάστε προσεκτικά εδώ ... θα σας είναι εξαιρετικά χρήσιμο. :P

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Αν και λίγο ετεροχρονισμένο αλλά προσφάτως το έμαθα , να πούμε ότι το αείμνηστο μοτορσιπ DIAMOND I ήταν το πρώην ΣΟΥΠΕΡ ΓΕΩΡΓΙΑ το οποίο είχε τακτικότατες εμφανίσεις στα λιμάνια των κυκλάδων.:(

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...