Jump to content
Shipfriends

Κόροι (ΚΟΧ)


Recommended Posts

Δεν είναι ακριβώς τεχνικό ζήτημα αλλα απορία.

Πια η αναλογια μεταξύ κόρων ολικής χωρητικότητας και deadweight ενός πλοίου? (Τόσο στα επιβατηγά όσο και σε άλλους τύπους πλοίων)

Link to comment
Share on other sites

Δεν νομίζω όμως να είναι σωστή η αναλογια 1 τόνος είναι 0.58 κόροι.

θα ήθελα αν υπάρχουν λεπτομέρειες για τον ακριβό υπολογισμό του και από το τι εξαρτάται

Link to comment
Share on other sites

Δεν έχει καμία σχέση η ολική (ή μερική χωρητικότητα) με το deadweight.

H ολική χωρητικότητα είναι μέγεθος όγκου το οποίο περιλαμβάνει όλους τους χώρους του πλοίου, εξαιρουμένων κάποιων (που ορίζονται από κανονισμούς). Αντίστοιχη είναι και η καθαρή χωρητικότητα (οι εξαιρουμένοι χώροι είναι περισσότεροι). Μονάδα μέτρησης είναι ο κόρος ο οποίος ισούται με 100 κυβικά πόδια.

Αντίθετα, το νεκρό βάρος ή deadweight είναι μέγεθος βάρους και ισούται με τη διαφορά του μέγιστου εκτοπίσματος από το βάρος του πλοίου σε πλήρως άφορτη κατάσταση(lightship).Ουσιαστικά υποδηλώνει το βάρος του φορτίου που μπορεί να μεταφέρει.

Link to comment
Share on other sites

Ωραία! κάπως πλησιάζουμε λοιπόν.

Οποτε καθότι η χωρητικότητα (σε κορους) του πλοίου κυρίως καθορίζεται από τα cargo holds, τις δεξαμενές έρματος και λοιπών consumables και τέλος τους χώρους/ογκους στέγασης, ποίες είναι αυτές οι εξαιρέσεις που θα με φέρουν πιο κοντά στο να καταλάβω ένα bulk 10000 κόρων σε πιο region deadweight ανήκει για παράδειγμα?

Link to comment
Share on other sites

Είπες τη σωστή κουβέντα. Τον τύπο του πλοίου! Γιατί ο συνδυασμός όγκου-βάρους έχει να κάνει με την "πυκνότητα" του φορτίου, ή αλλιώς (για τα πλοία) τον συντελεστή στοιβασίας ο οποίος έχει μονάδες αντίστροφες της πυκνότητας.

Για την απάντηση στο ερώτημά σου αρκεί να ανατρέξεις σε στοιχεία πλοίων και να συγκρίνεις τα αποτελέσματα. Κανόνας πάντος δεν υπάρχει.

Link to comment
Share on other sites

Ακριβώς και για αυτό το λόγο ρώτησα!

Πίνακες δυστυχώς δεν μου είναι εύκαιροι καθότι μονο στην Ελλάδα έχω δει αυτό τον τρόπο μέτρησης.

Οι κόροι σαν μονάδα δεν αλλάζει όπως το effective deadweight του πλοίου το οποιο εξαρτάται από το φορτίο του.

Οποτε σίγουρα ένα bulk με κάρβουνο έχει άλλο effective deadweight από το bulk ιδιου size που μεταφέρει grain. Οι κόροι όμως του πλοίου παραμένουν ίδιοι.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Παιζει και με ποιο συστημα μετρας τη χωρητικοτητα. Εν ισχυ υπαρχει το International Convention on Tonnage Measurements of Ships του 1969, το οποιο και εχει επικυρωθει απο ολες(νομιζω) τις χωρες μελη του ΙΜΟ. Η προηγουμενη Συνθηκη πριν την παραπανω, μετρουσε διαφορετικα, με αλλα κριτηρια τα τονναζ. Υπαρχουν και σημαιες(Νησοι Κομορες για παραδειγμα) που εφοδιαζουν τα πλοια τους με τονναζ συμφωνα με την παλια συνθηκη(μικροτερο) το οποιο και μικρα πλοια των 750 τοννων gross με την σημερινη Συνθηκη, τα βαφτιζει κατω των 500 οποτε και δεν εχουν υποχρεωση για Safety Management, ISPS και ISM.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...