Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Ξεχασα να αναφερω μερικες πληροφοριες περι χωρων στη Σουδα που εχουν αμεση σχεση με τη γρηγορη φορτο-εκφορτωση του βαποριου.Αρχικα να πω οτι το Αριαδνη αραξε στο δεξιο μερος του λιμανιου (αντιθετα με το Χιος που αραζε αριστερα) εκει που αραζουν τα πλοια της ΑΝΕΚ.Ο χωρος δεξια επιτρεπει την ανετη χρηση των πλαινων καταπελτων ωστε παρα το γεγονος οτι ειναι πιο αργο απο το Χιος σε μανουβρα και ταξιδεμα να ειναι γρηγορο στην φορτο-εκφορτωση.Ομως αυτον τον καιρο επειδη γινονται εργα στο συγκεκριμενο σημειο του λιμανιου η χρηση τους ειναι αδυνατη και τα 45-50 λεπτα απο την αφιξη του μεχρι την αναχωρηση του ανεπαρκη για τον ενα καταπελτη σε περιπτωση μεγαλου φορτιου.Οταν σταματησουν τα εργα θα μπορει να χρησιμοποιει και τους αλλους δυο...ή μηπως οχι;Μεχρι τωρα στις αφιξεις του Χιος και μετα της Αριαδνης το βαπορι της ΑΝΕΚ ειχε ηδη αναχωρησει για Πειραια και ετσι ηταν το μοναδικο βαπορι στη Σουδα οποτε αραζε οπου ηθελε.Τωρα ομως με το Champion που θα φτανει νωριτερα και με την αφιξη του Αριαδνη θα ειναι ηδη εκει τα πραγματα αλλαζουν,οποτε τι λεει η λογικη;Οταν φτανει το Champion θα αραζει δεξια και ας μην εχει πλαινους καταπελτες,με τη αφιξη του το Αριαδνη θα πρεπει να παει αναγκαστικα αριστερα οποτε η χρηση των τοσο πολυτιμων γι'αυτο πλαινων καταπελτων παει περιπατο.Οποτε η ΑΝΕΚ εχει πλεονεκτημα ακομα και μεσα στο λιμανι με τη δρομολογηση του Champion σχεδον πανω στις ωρες του Αριαδνη.

Edited by proud_ionian
tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η περίπτωση να αράζει αριστερά, αλλά με την πλώρη, και να χρησιμοποιεί τους δύο πλευρικούς, αντί μόνο του πρυμνιού, δεν είναι δυνατή?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν νομίζω οτι είναι εφικτό γιατί το μήκος της προβλήτας εκτιμώ οτι είναι περίπου 150 μέτρα (ρίχνοντας μια ματιά τώρα που είναι αραγμένο το Αρχάγγελος των 140 μέτρων)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σημερα πηγα στη Σουδα για να δω τα δυο νεα καμαρια μας μαζι και διαπιστωσα με τα ματια μου κατι που υπεθεσα απο χθεσινη φωτογραφια του George.Η ΑΝΕΚ νομιζω δινει μαθηματα συμπεριφορας.Οπως ειχα γραψει παραπανω το λογικο ηταν οτι εφοσον το Champion εφτανε πρωτο να πηγαινει δεξια οπως καθε βαπορι της ΑΝΕΚ και ετσι η Αριαδνη φτανοντας αργοτερα να πηγαινει αριστερα και να χανει το πλεονεκτημα των δεξιων πλαινων καταπελτων.Ομως το Champion αραζει αριστερα και αφηνει το χωρο στην Αριαδνη ωστε να ξεδιπλωσει τις αρετες της.Οπως και να το κανουμε δεν ηταν υποχρεωμενοι να παραχωρησουν το χωρο οι της ΑΝΕΚ,το εκαναν ομως και γι'αυτο μονο καλα λογια μπορουμε να πουμε.Απο μενα ενα μεγαλο μπραβο.:eek:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Φίλε Captain Nionios μπορεί να έγιναν κι έτσι αλλά μπορεί να τα κανόνησε κι έτσι το λιμεναρχείο βλέποντας τις δυνατοτητες του κάθε βαποριού.

Κανονικά το λιμεναρχείο δίνει τις θέσεις πρόσδεσης στα πλοία οπότε πιο πιθανό βλέπω αυτό το σενάριο.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σίγουρα Earl Granville, το λιμεναρχείο ορίζει τη θέση στο λιμάνι κάθε πλοίου, αλλά πολλές φορές υπάρχει και συνεννόηση μεταξύ εταιρειών (δε το πιστεύω σε αυτή περίπτωση), πλοίαρχων για να διευκολυνθούν όλοι. Κλασσικό παράδειγμα στο Πειραιά στην Ακτή Ηετίωνα, το Νήσος Χίος πέφτει με τη πλώρη προς τα μέσα όταν είναι Θεόφιλος, ενώ το αντίθετο συμβαίνει όταν είναι το Μυτιλήνη.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Συμφωνω οτι το λιμεναρχειο καθοριζει τις θεσεις,αλλα θεωρειτε οτι αν η ΑΝΕΚ ηθελε μεσα στην εδρα της και ενω το πλοιο της φτανει νωριτερα,δεν θα μπορουσε να μπαινει αυτη δεξια και κανεις να μη βγαζει αχνα;Ξερετε πως ειναι αυτα,ειδικα εδω.Αν η ΑΝΕΚ ηθελε θα μπορουσε να σαμποταρει.Ευτυχως δεν το εκανε.:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Στην προβλήτα όπου πέφτει τώρα το ΑΡΙΑΔΝΗ, τα έργα θα πρέπει να ολοκληρωθούν σύντομα.

Τα μισοβυθισμένα μπλόκια που έχουν ποντιστεί για την διαπλάτυνση της προβλήτας λειτουργούν προς το παρών σαν ύφαλοι και όσο να είναι δημιουργούν κινδύνους στα πλοία.Στην άκρη της επέκτασης της προβλήτας έχουν βάλει μία σπίθα αλλά παραταύτα δεν είναι κι ότι καλύτερο όταν μιλάμε για προσέγγιση τέτοιων μεγαθήριων μέσα στην νύχτα

Share this post


Link to post
Share on other sites
Με ταχύτητα που έφτασε τους 22,1 κόμβους, φτάσαμε στη Σούδα σε 7,5 ώρες και στις 6:30 οι καταπέλτες του ΕΛΥΡΟΣ έπεσαν για πρώτη φορά στην πατρίδα του. Το πλοίο πλαγιοδέτησε με τη δεξιά πάντα, εκεί όπου υποθέτω πως θα δένει από εδώ και στο εξής.

Τα πλοία της γραμμής δένουν στην αριστερή μεριά του λιμανιού, επειδή γίνονται κάποια εργα στη προβλήτα που πλαγιοδετεί με τη δεξιά πλευρά. Και εκείνη την ήμερα έδεσε με ειδική άδεια αλλά και αρκετή προσοχή, να μην παρασύρει κανένα μπλοκι που ρίχναμε στη προβλήτα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εγώ αυτή την κατάσταση στη Σούδα τη θυμάμαι και επί ΑΡΙΑΔΝΗΣ (που έδενε δεξιά) και επί ΛΙΣΣΟΣ. Δεν είδα καμιά αλλαγή. Μόνο το CHAMPION θυμάμαι να πηγαίνει αριστερά αφενώς επειδή στην ταυτόχρονη παραμονή με την ΑΡΙΑΔΝΗ έπρεπε να δέσουν και τα δύο και αφεταίρου γιατί η κούκλα έκανε χρήση και το δεξιού πρυμνιού καταπέλτη. Το ΑΡΙΑΔΝΗ έβαζε προπελάκι να ξεκολλήσει και τα απόνερα κατευθείαν χτύπαγαν τα μπλόκια χωρίς κανένας να λέει προσέξτε... Τώρα γιατί ο ΕΛΥΡΟΣ πήρε ειδική άδεια, δεν το κατάλαβα. Λες και υπήρχε περίπτωση να τον αφήσουν απέξω :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Προχωρούν τα έργα στο λιμάνι Σούδας.

Tα έργα έχουν σχέση με την επέκταση της προβλήτας «Αδρίας», αλλά και τα έργα του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού και της ασφαλτόστρωσης του εμπορικού και του επιβατικού λιμανιού.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Έργα τριάντα εκατομμυρίων ευρώ -με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ- προγραμματίζονται για το επόμενο διάστημα στο λιμάνι της Σούδας από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και το Λιμενικό Ταμείο Νομού Χανίων.

Τα έργα αυτά, που αφορούν την επέκταση της προβλήτας «Αδρίας», την εκβάθυνση υφιστάμενων κρηπιδωμάτων και τη διαμόρφωση -με ό,τι αυτό συνεπάγεται- του πολυχρηστικού (εμπορικού) τμήματος του λιμανιού, θα αναβαθμίσουν σημαντικά τον λιμένα της Σούδας και θα δώσουν νέες αναπτυξιακές δυνατότητες για την περαιτέρω αξιοποίηση της κρουαζιέρας και όχι μόνο, επεσήμανε χθες, μιλώντας στα «Χ.Ν.», ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Νομού Χανίων Γιώργος Πρωιμάκης.

Παράλληλα, όμως, ο κ. Πρωιμάκης τόνισε την ανάγκη συλλογικής προσπάθειας από τους αιρετούς και τους τοπικούς φορείς για την εξεύρεση των αναγκαίων πιστώσεων προκειμένου να κατασκευαστεί και επιβατικός σταθμός, γεγονός που θα καταστήσει το λιμάνι Σούδας σταθμό κρουαζιέρας, με τα οφέλη από μία τέτοια εξέλιξη να είναι ιδιαιτέρως σημαντικά για την τοπική οικονομία και προβολή του τόπου.

ΤΑ ΕΡΓΑ

Αναλυτικότερα, ο κ. Πρωιμάκης επεσήμανε ότι η μελέτη για την επέκταση της προβλήτας «Αδρίας», έργο προϋπολογισμού 10 εκατομμυρίων ευρώ, θα προκηρυχθεί από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, «σύντομα, μέσα σε ένα μήνα όπως μας έχουν πει. Το Λιμενικό Ταμείο έχει δεσμευτεί ότι θα πληρώσει τη μελέτη», σημείωσε.

Ο ίδιος υπενθύμισε ότι ήδη είναι σε φάση εκπόνησης η μελέτη για το εμπορικό λιμάνι καθώς δημοπρατήθηκε τον περασμένο Φεβρουάριο και αναμένεται να παραδοθεί στα τέλη του 2012. «Αυτές οι δύο μελέτες, ανεξάρτητα από τη διαφορά φάσης στην έναρξη της εκπόνησής τους, θα ολοκληρωθούν ταυτόχρονα», τόνισε ο κ. Πρωιμάκης, υπογραμμίζοντας ότι ο προϋπολογισμός των έργων στο πολυχρηστικό τμήμα του λιμανιού ανέρχεται σε 20 εκατομμύρια ευρώ.

Παράλληλα, επεσήμανε ότι «το σημαντικό με τη μελέτη που εκπονείται είναι ότι εμπεριέχεται και η περιβαλλοντική μελέτη για το σύνολο του λιμένα της Σούδας», γεγονός που επιτρέπει, στη συνέχεια, την πραγματοποίηση σειράς προγραμματισμένων έργων.

Ο ΕΠΙΒΑΤΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ

Ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Νομού Χανίων τόνισε με έμφαση ότι «με την ολοκλήρωση αυτών των έργων, τα οποία θα χρηματοδοτηθούν από το ΕΣΠΑ, θα έχουμε δυνατότητα φιλοξενίας τριών κρουαζιερόπλοιων νέας γενιάς, γεγονός που θα αναβαθμίσει σημαντικά το λιμάνι της Σούδας. Θα είναι το μόνο λιμάνι που θα έχει τη δυνατότητα παράλληλης φιλοξενίας τριών κρουαζιερόπλοιων νέας γενιάς, αλλά ίσως και το μόνο που δεν θα έχει σταθμό επιβατικών», πρόσθεσε.

Ο κ. Πρωιμάκης γνωστοποίησε ότι για το συγκεκριμένο κρίσιμο ζήτημα «εμείς λέμε να χρηματοδοτήσουμε τη μελέτη του επιβατικού σταθμού, αν και δεν είναι λιμενικό έργο, αλλά κτηριακό, για να προχωρήσουμε σε αρχιτεκτονικό διαγωνισμό, να ολοκληρωθεί μία μελέτη με βάση αυτόν τον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό, την οποία επίσης θα χρηματοδοτήσει το Λιμενικό Ταμείο, όμως το κυριότερο πρόβλημα είναι η εύρεση των πόρων για την υλοποίηση του έργου. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να συνταχθούν όλοι όσοι μπορούν να βοηθήσουν από τον Νομό και ιδιαίτερα ο Δήμος Χανίων, με τον οποίο πηγαίνουμε βήμα - βήμα σε αυτό το εγχείρημα, για να εξασφαλίσουμε τη χρηματοδότηση του έργου. Πιστεύω να τα καταφέρουμε. Άλλωστε, όταν το κράτος κάνει μία επένδυση 30 εκατομμυρίων ευρώ, μέσω ΕΣΠΑ, είναι αδύνατον να μην προχωρήσει στην κατασκευή και ενός επιβατικού σταθμού, με προϋπολογισμό δύο περίπου εκατομμύρια ευρώ. Θα είναι σαν να πετά την επένδυσή του στον αέρα».

Καταλήγοντας, ο κ. Πρωιμάκης σημείωσε ότι το Λιμενικό Ταμείο Νομού Χανίων προγραμματίζει και έργα συντήρησης και εξωραϊσμού στο λιμάνι της Σούδας, τα οποία αναμένεται να είναι έτοιμα στις αρχές της επόμενης περιόδου.

Πηγη: ΧΑΝΙΩΤΙΚΑ ΝΕΑ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το βαποράκι πήγε Σούδα, ξεκίνησε εκεί τις εργασίες επισκευής αλλά το λιμεναρχείο επικαλούμενο λόγους ασφαλείας τις σταμάτησε.

και πολυ καλα εκανε.

εργασιες με χρηση φλογας δεν μπορει να γινονται οπουδηποτε

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αυτο τους πειραξε? 200 μετρα πιο Ανατολικα υπαρχουν καυσιμα-πυραυλοι και γιννται κανονικα εργασιες με φλογα.

Απλα πιστευω οτι ηθελαν την ησυχια τους (γνωμη μου) και βρηκαν πατημα οτι απαγορευονται επισκευες για λογους ασφαλειας.

Edited by proud_ionian
quote

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mιχαήλ μου, 200 μέτρα ανατολικότερα είναι ο Nαύσταθμος Kρήτης. 'Eτερον εκάτερον τι ισχύει εκεί μέσα και τι ισχύει στο επιβατικό λιμένα-αν και νομίζω ότι όσον αφορά στα πατήματα και τις ησυχίες έχεις δίκιο.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το λιμάνι της Σούδας μπορεί να θεωρηθεί πιο εύκολα σαν επισκευαστική περιοχή, μιας και γίνονται επισκευές των πολεμικών πλοίων στο ναύσταθμο. Δηλαδή τώρα που πήγε στη Σύρο είναι πιο καλά δηλαδή?? Το ναυπηγείο της Σύρου είναι δίπλα από το επιβατικό λιμάνι!! Μήπως να θυμηθούμε ότι παλιότερα στο λιμάνι της Πάτρας είχαν γίνει εργασίες αποκατάστασης του ρήγματος στο Blue Horizon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Οι φορεις του λιμανιου κανουν προτασεις αναβαθμισης.

Απομακρυνση μισοβυθισμενων πλοιαριων, επιβατηγος σταθμος για τους επιβατες κρουαζιερας. διαμορφωση χερσαιου χωρου, επεκταση προβλητων κλπ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Με αφορμη την αφιξη του Navigator χτες ξαναθυμηθηκαν την ασχημη εικονα του λιμανιου.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αρχισαν να απομακρυνουν σιγα σιγα τα μισοβουλιαγμενα πλοια στη Σουδα.Εχει ανεκλυστει το ΑΓΙΑ ΡΟΥΜΕΛΗ που ηδη κοβεται και αναμενεται να γινει το ιδιο και με το FANTASY

Περισσοτερα μαζι με φωτογραφιες στο soudaport

Share this post


Link to post
Share on other sites

Απο χθες λειτουργει ο νεος σταθμος επιβατων κρουαζιερας στο λιμανι.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εργα υψους 2 εκατομμυριων ευρω(μεσω ΕΣΠΑ)θα τρεξουν στο λιμανι της Σουδας το επομενο διαστημα.Αφορουν ενισχυση των συστηματων ασφαλειας με εγκατασταση καμερων ασφαλειας,μεταλλικων φραγματων εισοδου,μαγνητικων πυλων κλπ στα πλαισια συμμορφωσης με τον ISPS.Επισης θα πραγματοποιηθουν και εργα ασφαλτοστρωσεων,οδοποιιας και αισθητικης αναβαθμισης του λιμανιου.

 

Παραλληλα γινεται αγωνας δρομου προκειμενου μεχρι τις αρχες του 2014 να εχουν ολοκληρωθει και οι μελετες επεκτασης της προβλητας''Αδριας''(για να υποδεχτει τον Ικαρο :lol: )καθως και η μελετη αναπλασης του πολυχρηστικου τμηματος του λιμανιου.

 

Αν εκαναν και καμια κινηση να απομακρυνουν τα παροπλισμενα Princess Daphne,Romeo και Σφακια Ι που μας εχουν μεινει εδω και χρονια αμανατι στην Ανατολικη προβλητα και καταλαμβανουν θεσεις στις οποιες θα μπορουσαν να δενουν 2 κρουαζιεροπλοια καλα θα ταν..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αν εκαναν και καμια κινηση να απομακρυνουν τα παροπλισμενα Princess Daphne,Romeo και Σφακια Ι που μας εχουν μεινει εδω και χρονια αμανατι στην Ανατολικη προβλητα και καταλαμβανουν θεσεις στις οποιες θα μπορουσαν να δενουν 2 κρουαζιεροπλοια καλα θα ταν..

Για την ωρα μας ερχονται και αλλοι για υπνο.Στο εμπορικο τμημα του λιμανιου αυτη τη φορα.

Δεν ξερω πως του βγηκε το ονομα,ειναι ομως παροπλισμενο εδω και σχεδον 2 μηνες στο λιμανι της Σουδας.

Edited by MILTIADIS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...