Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

3 hours ago, Nick the Greek said:

Η εταιρεία του Ηλιόπουλου φέρεται να έχει κάνει και τη μεγαλύτερη προσφορά.

Και ποιο πλοίο σκοπεύει να φέρει στην Κύπρο ο Σούπερ Μάριο, αν φέρει; (Κατ' αρχάς έχει night ferry στην κατοχή του που σίγουρα χρειάζεται η γραμμή;)

Βλέποντας στο αγγλόφωνο Hellas Roundup, δεν φαίνεται να του περισσεύει κάποιο πλοίο που να είναι λειτουργικό και κατάλληλο για τέτοιου είδους γραμμή.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 430
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ευκολάκι, θα στείλει το Aqua Blue Κυπρο και θα ανεβάσει το Superstar Λήμνο-Αϊ Στράτη. Σιγά μην αναλωθεί σε ελευθερες γραμμές και να μπλέξει με τον ανταγωνισμό (Ραφήνα) αντί να ρουφάει τις επιδοτήσεις (Κυπρο-Λήμνο) που είναι στανταράκι. Αν και το'χω ξαναπεί πως το όποιο πλοίο κάνει το εν λόγω δρομολόγιο, για να έχει μέλλον το εγχείρημα, πρέπει να κάνει λιγότερο από 24ωρες το Πειραιά-Κύπρος. 

Link to comment
Share on other sites

@Strofalos Το Πειραιάς-Λεμεσός είναι ~570 ν.μ. για να βγει η διαδρομή σε 23.9 ώρες θέλει ταχύτητα 24 κόμβων περίπου. (Σύμφωνα με τους υπολογισμούς μου στο FreeMapTools.) Αυτήν την ταχύτητα δεν την πιάνει κανένα συμβατικό του. (σύμφωνα με το Faktaomfartyg.se). Ούτε αν το δρομολόγιο πήγαινε Πάφο αντί Λεμεσού δεν θα έβγαινε. Οπότε, μάλλον, λιγάκι υπερβολή τα 17 κατομμύρια για ένα δρομολόγιο που τα δικά του πλοία δεν μπορούν να καλύψουν. (υπό τις προϋποθέσεις τουλάχιστον.)

Edited by JTEDimandix
Link to comment
Share on other sites

Το ξέρω φίλε μου αλλά ποιος Κυπριος θα έμπαινε σε ένα πλοίο τύπου Aqua Blue για να κάνει 30ωρες για να πάει Πειραιά; Κανένας ή σχεδόν κανένας. Όποτε με το πέρας της επιδότησης θα ενταφιάζονταν η γραμμή. Το 24ωρο κουτσά-στραβά το βγάζει ο μέσος Κύπριος. 

Link to comment
Share on other sites

Αν θεωρήσουμε ότι τα Ευρωπαϊκά πέριξ του 2000 δεν έχουν πιθανότητες να πάρουν τη γραμμή, τότε το οραϊζον αν μπορεί να πιάσει 22,5 - 23 είναι το κατάλληλο.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Nikos_Chania said:

Στον προηγούμενο διαγωνισμό περσι υπηρχε οντως αυτο. 

Φέτος αν θυμάμαι καλά δεν ήταν προϋπόθεση να υπάρχει ντε και καλά το πλοίο κατά την υποβολή των προσφορών. 

Ας κάνουμε μια περίληψη του νέου διαγωνισμού, να κατανοήσουμε τι έχουμε.

1. Το πλοίο πρέπει να έχει δυνατότητα μεταφοράς τουλάχιστον 100 επιβατών για διάρκεια πλου έως 16 ωρών (στο εξής, διάρκεια πλου νοείται από pilot station σε pilot station) ή τουλάχιστον 100 επιβατών και τουλάχιστον 60 κλινών για διάρκεια πλου άνω των 16 ωρών.

2. Το δρομολόγιο πρέπει να εκτελείται σε έως 30 ώρες προς Λεμεσό (525ν.μ.) ή έως 32 ώρες για Λάρνακα (558ν.μ.). - (Αυτό μεταφράζεται σε μίνιμουμ 17,5 κόμβους ταχύτητα)

3. Για καθυστερήσεις άνω των 3 ωρών, προβλέπεται μείωση 2,5% του μισθώματος για το καθυστερημένο δρομολόγιο.

4. Το πλοίο πρέπει να φέρει τη σημαία της ΕΕ κατά την έναρξη των δρομολογίων, δεν είναι υποχρεωτική η δήλωση συγκεκριμένου πλοίου κατά την προσφορά, ωστόσο το πλοίο που θα αναλάβει τα δρομολόγια πρέπει να είναι έτοιμο και να περάσει επιθεώρηση 21 μέρες πριν την έναρξη δρομολογίων.

5. Σε περίπτωση βλάβης, πρέπει εντός 21 ημερών να δρομολογηθεί αντικαταστάτης. Σε περίπτωση υπέρβασης ενός μήνα μπορεί να κηρυχθεί έκπτωτη η ανάδοχος.

6. Προβλέπονται 22 δρομολόγια, σε εβδομαδιαία βάση από Απρίλιο/Μάιο έως Σεπτέμβριο/Οκτώβριο.

7. Αρχική σύμβαση για 36 μήνες, ήτοι 3 έτη. Επέκταση έως άλλα 3 έτη, ανάλογα με την πραγματική επιβατική κίνηση:

--Εάν στα πρώτα 55 δρομολόγια (2,5 χρόνια δηλαδή) η μέση επιβατική κίνηση είναι τουλάχιστον το 40% της ελάχιστης απαιτούμενης χωρητικότητας (100 επιβάτες) δηλαδή 40 επιβάτες ανα δρομολόγιο, γίνεται επέκταση της σύμβασης για 1 ακόμη έτος. Αυτή η ελάχιστη απαίτηση είναι και για το 4ο έτος και το 5ο, για ετήσια επέκταση.

--Εάν στα πρώτα 55 δρομολόγια (2,5 χρόνια δηλαδή) η μέση επιβατική κίνηση είναι τουλάχιστον το 50% της ελάχιστης απαιτούμενης χωρητικότητας (100 επιβάτες) δηλαδή 50 επιβάτες ανα δρομολόγιο, γίνεται επέκταση της σύμβασης για 2 ακόμη έτη. Εάν στο 5ο έτος υπάρχει τουλάχιστον 40% επιβατική κίνηση, τότε δίνεται ετήσια παράταση για 6ο έτος.

--Εάν στα πρώτα 55 δρομολόγια (2,5 χρόνια δηλαδή) η μέση επιβατική κίνηση είναι τουλάχιστον το 60% της ελάχιστης απαιτούμενης χωρητικότητας (100 επιβάτες) δηλαδή 60 επιβάτες ανα δρομολόγιο, γίνεται επέκταση της σύμβασης για 3 ακόμη έτη.

8. Επιδότηση 5,5 εκ €, πλέον ΦΠΑ. (Δηλαδή 250 χιλιάδες ανά πλήρες κυκλικό δρομολόγιο.

9. Μέγιστες τιμές επιβατών/οχημάτων καθορίζονται στην προκήρυξη, εξαιρουμένων φόρων, δασμών, γευμάτων:

-- Επιβάτης σε Αεροπορικό κάθισμα 50€ one way / 80€ round trip

-- Επιβάτης σε 1κλινη καμπίνα 80€ one way / 120€ round trip (για άλλους τύπους καμπινών, εφαρμόζεται χαμηλότερη τιμή)

-- Παιδιά έως 2 ετών δωρεάν, Παιδιά 2 έως 12 ετών Μειωμένη τιμή

-- Όχημα που συνοδεύεται από επιβάτη 75€ one way / 150€ round trip

-- Δίκυκλο που συνοδεύεται από επιβάτη 50€ one way / 100€ round trip

10. Το κέρδος του πλοιοκτήτη από τα εισιτήρια είναι της τάξης του 6%.

11. Δεν επιτρέπεται η μεταφορά φορτίων, καθώς είναι δρομολόγιο αποκλειστικά για την μεταφορά επιβατών και των οχημάτων τους. Σε περίπτωση που μεταφερθεί φορτίο, υπάρχει μείωση του μισθώματος (βλέπε παρακάτω 12.) για το δρομολόγιο εκείνο ανάλογα με τα γραμμικά μέτρα του φορτίου που μεταφέρθηκε ως εξής:

-- έως 150 lm μείωση 2,5% 

-- 151 έως 450 lm μείωση 5% 

-- 451 έως 600 lm μείωση 8% 

-- άνω των 600 lm μείωση 12% 

12. Ως μίσθωμα ανα δρομολόγιο υπολογίζεται: Κόστος Δρομολογίου - έσοδα εισιτηρίων + κέρδος 6% (Το κέρδος είναι επί του Κόστος δρομολογίου μείον τα έσοδα των εισιτηρίων)

 

Επιπλέον ας δούμε, απευθείας από την πηγή, πως ανήρτησε η Κυπριακή κυβέρνηση την αποσφράγιση των προσφορών:

e-procurement.thumb.png.a925e969396ca2aa43760460cb3ac215.png

 

Link to comment
Share on other sites

Έτσι όπως τα διάβασα αυτά αναλυτικά αυτά που μας έχεις παραθέσει το πρώτο που μου ήρθε στο μυαλό είναι κάτι ποσταλια που ξεκινάνε από τη kagoshima για τα νησιά του ιαπωνικού αρχιπελάγους:lol:

Από ελληνικής πραγματικότητας μονο το ολυμπους "περισσευει" και θα μπορούσε να πάει κατά κει (Και ταχύτητα ,και μεγάλα λιμάνια να δενει και έχει τις καμπινες) ,αλλά λυπάσαι τα λεφτά των φορολογουμένων και τα τόσα μετρα γκαραζ που πάνε χαμενα:P

Link to comment
Share on other sites

Αφου δε χρειάζεται μεγάλο γκαράζ, παρα μόνο ταχύτητα κοντά στα 18 μίλια, λίγες καμπίνες και περισσότερα καθίσματα αεροπορικού τύπου, ακόμα και το θρυλικό πρώην Superferry II νυν Superstar θα έκανε για την γραμμή. Αλλά για τις απαιτήσεις της προκύρηξης, ακόμα και αυτό πολύ (μεγάλο) είναι.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Shippihs said:

Έτσι όπως τα διάβασα αυτά αναλυτικά αυτά που μας έχεις παραθέσει το πρώτο που μου ήρθε στο μυαλό είναι κάτι ποσταλια που ξεκινάνε από τη kagoshima για τα νησιά του ιαπωνικού αρχιπελάγους:lol:

Από ελληνικής πραγματικότητας μονο το ολυμπους "περισσευει" και θα μπορούσε να πάει κατά κει (Και ταχύτητα ,και μεγάλα λιμάνια να δενει και έχει τις καμπινες) ,αλλά λυπάσαι τα λεφτά των φορολογουμένων και τα τόσα μετρα γκαραζ που πάνε χαμενα:P

Πόσες καμπίνες έχει το Olympus για να βγάλει το δρομολόγιο; Ταχύτητα έχει οριακά, λιμάνια υπερβολικά μεγάλα για ένα τέτοιο πλοίο, αλλά οι καμπίνες φτάνουν; To Faktaomfartyg ισχυρίζεται 294, αλλά δεν ξέρω κατά πόσον θεωρείται αξιόπιστο. (Άσε που δεν ξέρω και κατά πόσον το πλοίο προορίζεται για τέτοιου είδους συγκοινωνίες.)

@ΟΡΙΩΝ το Superferr... εεε το SuperStar ήθελα να πω μπορεί να κάνει για πλόες κατηγορίας Α (Που μάλλον είναι το Πειραιάς-Κύπρος), από πλευράς αριθμού θαλαμίσκων, αλλά έχει τα υπόλοιπα απαραίτητα για τέτοιου είδους πλόες; (Τουλάχιστον μία καμπίνα για ΑΜΕΑ, κοινόχρηστο χώρο υγιεινής για ΑΜΕΑ, χώρο για κατοικίδια, αρκετά αποχωρητήρια, αρκετή χωρητικότητα, εσκιαζόμενους χώρους σε αρκετό ποσοστό.) Συγνώμη που γίνομαι υπερβολικός, αλλά μην ξεχνάμε και την νομοθεσία. 

Link to comment
Share on other sites

@JTEDimandix  Αν υπάρχει θέληση, αυτές οι λεπτομέρειες λύνονται εύκολα. Στο κάτω κάτω, το δρομολόγιο είναι πειραματικό, η ζήτηση ειδικά στην αρχή θα είναι μηδαμινή. Για τον Ηλιόπουλο θα ήταν ευκολη λύση αν καταφέρει να κερδίσει τον διαγωνισμό. Και άν δημιουργηθεί μελλοντικά "ρεύμα" βρίσκει και μεγαλύτερο καράβι αν θέλει.

 

Τέλος πάντων. Μια ιδέα ήταν, περισσότερο επειδή η προκύρηξη έχει τόσο απλά και χαμηλά κριτήρια, που ακόμα και το SuperStar θα μπορούσε φερ΄ειπείν να αναλάβει την γραμμή (έστω και με μικρές προσθήκες).

 

Link to comment
Share on other sites

το ποιο καταληλο μακραν να κανει την γραμμη θα ηταν ο διαγορας που εχει απο ολα και καμπινες και αεροπορικα και σαλονια και εστιατορια.τωρα και το ακουα μπλου θα ηταν ιδανικο.δεν συζηταμε καν για τον ολυμπο διοτι καπου στη μεση της διαδρομης αν παθαινε καμια βλαβη θα επρεπε επιβατες και πληρωμα να εχουν ετοιμα κουπια :lol: για να μη τους παρουν τα ρευματα και βρεθουν σε καμια αιγυπτο αντι της κυπρου.

Link to comment
Share on other sites

Σύμφωνα με δηλώσεις του Υφυπουργού Ναυτιλίας της Κύπρου στο ΡΙΚ, τα δρομολόγια θα ξεκινήσουν Απρίλιο ή Μάϊο και θα είναι εβδομαδιαία για 22 συνεχείς εβδομάδες μέχρι Σεπτεμβριο ή Οκτωβριο. Θα υπάρχει ανώτατο όριο τιμής στα 80 ευρώ με επιστροφή. Το ποσό που θα μαζεύει ο πλοιοκτήτης από τα εισιτήρια θα αφαιρεθεί από την επιδότηση (άρα είπε ότι συμφέρει τον πλοιοκτητη να βάλει χαμηλότερες τιμές). Βρίσκονται σε φάση αξιολόγησης των προσφορών από τις τρεις συμμετοχές. Δεν είπε περισσότερα για τα χαρακτηριστικά του πλοίου. Είπε τέλος, ότι μπορεί να επιλεχθεί και η Λάρνακα πλην της Λεμεσού και να εναλλάσσονται τα δύο λιμάνια με τον Πειραιά βδομάδα παρά βδομάδα. Δεν αναφέρθηκε στο συνολικό χρόνο του ταξιδιού...

 

Link to comment
Share on other sites

On 1/30/2022 at 8:55 PM, manos75 said:

δεν συζηταμε καν για τον ολυμπο διοτι καπου στη μεση της διαδρομης αν παθαινε καμια βλαβη θα επρεπε επιβατες και πληρωμα να εχουν ετοιμα κουπια :lol: για να μη τους παρουν τα ρευματα και βρεθουν σε καμια αιγυπτο αντι της κυπρου.

Άν πάθει βλάβη στην μέση της διαδρομής ο Διαγόρας ή το Supestar ή το Olympic Champion δεν θα χρειαστούν οι επιβάτες και το πλήρωμα κουπιά και τα ρεύματα θα τους πάνε στην Κύπρο αντί για την Αίγυπτο;

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

@lostromos Πρόφανως και όπως χαλάει το Όλυμπους χαλάει χαλάει και ο Διαγόρας και το SuperStar και ο Ολυμπιονίκης, αλλά παίζει ρόλο και η αξιοπιστία του πλοίου, τόσο μηχανικά, όσο και κατασκευαστικά. Όπως χαλάει ένα σκαθάρι ή ένα 2CV, έτσι χαλάει και ένα Corolla ή ένα Civic, αλλά δεν νομίζω ένα 2CV του '65 να είναι πιο αξιόπιστο από ένα Civic του 2015. Τώρα, αυτά δεν τα λέω για να υποτιμήσω το Olympus, αλλά νομίζω πως συγκριτικά με τον Διαγόρα είναι σαν να συγκρίνεις σαμπάνια με μαυροδάφνη.

Υ.Γ. Εννοείται πως σε αυτά παίζει ρόλο και η συντήρηση από τους πλοιοκτήτες, αν το Olympus το είχε καμιά Attica τώρα θα ήταν άλλο πλοίο. Αλλά αν ένα πλοίο είναι εκ φύσης του προβληματικό, (Χωρίς, όμως, να εννοώ απαραίτητα ότι αυτό το "προβληματικό" πλοίο είναι το Όλυμπους.), τότε τι τη θες την συντήρηση; Πεταμένα λεφτά ρίχνεις. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Αν και λέγανε τέλη Φλεβάρη,αρχές ΜΑρτίου πως θα υπάρχουν επίσημες ανακοινώσεις ακόμα δε βρίσκώ/βλέπω κάτι να έχει ανακοινωθεί

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Εάν κατάλαβα καλα, η εταιρεία N.Y. Business Ties Ltd φαίνεται σύμφωνα με το δημοσίευμα να προσφέρει τα λιγότερα σε σχέση με τις άλλες 2. Βέβαια ακόμα δεν ξέρουμε πόσο πλήρεις και έγκυροι είναι οι φάκελοι 

Link to comment
Share on other sites

Αυτό το ξέρουμε από τον Γενάρη

Αυτό που δεν ξέρουμε είναι εν τέλει τι θα επιλεχθεί, ασχετα με το προφανές. 

Όπως έχουμε ξαναγράψει, περαν της ΚΙΑΡΑ ΝΕ, δεν βρίσκουμε σχετικες πληροφορίες για τους άλλους 2 συμμετέχοντες. 

Link to comment
Share on other sites

Κι αυτό ακριβώς είναι ένα από τα προβλήματα της διαδικασίας Νίκο. Από τη στιγμή που μιλάμε για δημόσιο χρήμα, δεν αρκεί για μένα να δημοσιοποιείται το όνομα μιας απρόσωπης εταιρείας που μπορεί να μην υποχρεούται να δημοσιεύει καν ισολογισμούς. Θα έπρεπε να γίνεται σε στύλ, "αυτή είναι η εταιρεία, αυτός είναι ο ιδιοκτήτης, με αυτά ασχολείται". Glasnost, που έλεγε κι ο σύντροφος.

Link to comment
Share on other sites

Σήμερα έτυχε να έχω αυτή τη συζήτηση σε μια συνάντηση που είχα. Από ότι κατάλαβα η μία από τις τρεις εταιρείες δεν πρέπει να έχει καν βαπόρι στη κατοχή της και είναι σε απεγνωσμένη αναζήτηση συμβατικού πλοίου.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...