Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Τα τωρινα πλοια της Salamis ταιριάζουν νομιζω καλύτερα στην γραμμή. (περισσότερα lm, μεγαλύτερο dwt). O μόνος λόγος να σκεφτούν ένα από αυτά τα πλοία θα ήταν επιδότηση σαν Ro/Pax.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 430
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Δυστυχώς, τέτοιες νοοτροπίες (χωρίς να αποτελεί μομφή προς εσένα φίλε μου), μας έφτασαν εδώ που φτάσαμε. Αντί να το δουνε σαν μοχλός ανάπτυξης με όραμα την σταθερή πελατεία για την δημιουργία μιας γραμμής από το πουθενά, ο προσανατολισμός είναι να εισπραχθεί η παχυλή επιδότηση αντί η εξυπηρέτηση της γραμμής με πλοία τύπου Superfast ή μεγάλα Blue Star ή Palace. Αν θέλουν να την καταδικάσουν την γραμμή, μπορούν κάλιστα στην Salamis να αγοράσουν τα Stena Livia/Flavia και να τα δηλώσουν για την επιδότηση. Αποτέλεσμα?? Το Πειραιάς-Κύπρος να είναι ένα ταξίδι 30 ωρών με ποιότητα πλοίου αντιτορπιλικού αντί να είναι ένα ταξίδι 18 ωρών με ποιότητα πλοίου cruise ferry. 

Link to comment
Share on other sites

Δυστυχώς ή ευτυχώς η τεράστια ανάπτυξη των αεροπορικών συνδέσεων Κύπρου και Ελλάδας "σκότωσε" την αγορά RoPax μεταξύ τους. Το Καλοκαίρι ειδικα πρεπει να υπάρχουν απευθείας συνδέσεις απο Κύπρο για 15+ Ελληνικά αεροδρόμια!
Και οι άνθρωποι που φοβούνται να μπουν σε αεροπλάνο είναι ελάχιστοι.
Το δε κόστος ενός αεροπορικού εισιτηρίου σε σχέση με το πραγματικό κόστος ενός εισιτηρίου πλοίου για τέτοιο ταξίδι είναι χαμηλότερο.


Κάποιοι (σίγουρα εγώ) ενδεχομένως να το δοκίμαζαν μια φορά για την εμπειρία, μετά όμως θα επέστρεφαν στο αεροπλάνο που κάνει τη διαδρομή σε λιγότερο απο δυο ώρες.
Δεν είναι τρελές όλες οι ναυτιλιακές που ακόμα και με επιδότηση δεν ενδιαφέρονται. Απλά πλέον ΔΕΝ υπάρχει αγορά ικανή να συντηρήσει πλοίο σε αυτή τη γραμμή που θα ταξιδεύει με 33+ kn και θα καταναλώνει τα αντίστοιχα καύσιμα, πόσο μάλλον πλοίο κόστους Σoυπερφαστ, BS ή Παλατιού.

Link to comment
Share on other sites

Η γνώμη μου είναι πως πάντα θα υπάρχει χώρος για δρομολόγηση πλοίου εγ/ογ στη γραμμή.Είναι καλύτεροι οι Ευρωπαίοι που έχουν εκατοντάδες παρόμοιες συνδέσεις με πολλά και αξιόλογα πλοία στις χώρες τους και στα νησιά τους;Μπορεί στη γραμμή της Κύπρου να υπάρχουν ιδιαιτερότητες όπως μεγάλη απόσταση,θεωρητικά μικρός πλυθησμός της Κύπρου,επαρκής εξυπηρέτηση των μεταφορικών,όμως θεωρώ πως αν δρομολογούνταν ένα εγ/ογ θα δημιουργούσε κίνηση σταδιακά.Ένα πλοίο σχετικά μεσαίου μεγέθους οικονομικό με καλό γκαράζ,μικρό αλλά ικανοποιητικό ξενοδοχειακό και με 20 κόμβους δρόμο.Ένα τέτοιο πλοίο είναι το Όλυμπος(εντάξει μη με κράξετε :) ) η κάτι παρόμοιο τέλος πάντων.

Τέλος θέτω ένα ερώτημα.Η Ιταλία έχει πολλές θαλάσσιες συνδέσεις με τις χώρες της Βορείου Αφρικής.Εμείς γιατί να μην έχουμε με την Αίγυπτο,το Ισραήλ,τη Κύπρο που είναι και σύμμαχες χώρες;

Link to comment
Share on other sites

Οταν βλεπεις να διαφημιζεται τοσο η επιδοτηση μιας γραμμης και στο τελος να υπαρχει μηδενικο ενδιαφερον απο τις εταιριες ,τοτε καταλαβαινεις οτι δυσκολα θα ειναι βιωσιμη

Δεν τους εχω χτεσινους στις εταιριες ωστε κανεις να μην εχει μυριστει κερδος

Link to comment
Share on other sites

@Nomikos

Ποιας Ευρωπαϊκής χώρας οι κάτοικοι ταξιδεύουν 30 ώρες με το πλοίο ενώ μπορούν να κάνουν την ίδια διαδρομή σε λιγότερο από δύο ώρες παίρνοντας το αεροπλάνο?
Τι ακριβώς εννοείς συμμαχικές χώρες και πως αυτό δημιουργεί ανταγωνιστική ως προς το αεροπλάνο αγορά για ακτοπλοϊκή σύνδεση?

Edited by Αναερόβιος
Link to comment
Share on other sites

Η Κύπρος δεν είναι τουριστικός προορισμός για τους Έλληνες, αυτό δεν αμφισβητείται. Επαγγελματικός προορισμός είναι, αλλά με την πτήση να διαρκεί 90 λεπτά και πέντε πτήσεις μόνο από την Aegean ημερησίως προ πανδημίας (πΠ), δεν νομίζω ότι υπάρχει μεγάλη ζήτηση και εδώ. Αντιστρόφως, οι Κύπριοι δεν αγαπούν το πλοίο και αν θέλουν να έλθουν στην Ελλάδα (αγαπημένη θεματική: θέατρο και μετά διασκέδαση μετά μουσικής Σάββατο βράδυ στην Αθήνα, πΠ) χρησιμοποιούν επίσης αεροπλάνο.

Έστω ότι κάποια από τις mainstream Εταιρείες (Attica/Grimaldi) αποπειραθεί να εκμεταλλευθεί την επιδότηση, μήπως το εγχείρημα καταλήξει αύτανδρο;  Δεν μου φαίνεται να μην έχουν κάνει τους υπολογισμούς τους και τις μετρήσεις τους και να απορρίπτουν ελαφρά τη καρδία μία νέα αγορά. 

Ενδεχομένως να υπάρχει ζήτηση για κάποια μορφή θρησκευτικού τουρισμού (όπως παλιά: Πάτμος/Κύπρος/Άγιοι Τόποι), αλλά μήπως καλύπτεται από την Celestyal; 

Αν  δρομολογηθεί καράβι, πρώτος θα δηλώσω "απεταξάμην την Aegean, τα δρομολόγια αυτής και τα bonus miles αυτής", αλλά δεν πιστεύω να μου δοθεί η ευκαιρία.

Link to comment
Share on other sites

Ένα παράδειγμα θα αναφέρω που μου έρχεται στο μυαλό.Τα 2 Cruise στη γραμμή Barcelona Civitavecchia που μεταφέρουν και επιβάτες σε ένα πολύωρο ταξίδι.

Τώρα για την Αίγυπτο και το Ισραήλ.Συμμαχικές χώρες με την έννοια πως η χώρα μας έχει υπογράψει αμυντική συμφωνία με αυτές.Με την ίδια λογική θα μπορούσε να υπογραφεί και άλλη μία συμφωνία όπου θα διευκόλυνε τη μετακίνηση επιβατών και εμπορευμάτων δια θαλάσσης.Θέληση να υπάρχει.

Link to comment
Share on other sites

αγορα να υπαρχει και μεγεθη διμερων εμπορικων σχεσεων τετοια, που να μπορουν να στηριξουν τη γραμμη.

για τις γραμμες ιταλιας ισπανιας, σου θυμιζω την προσφατη συζητηση. απλα ειναι τεραστια τα μεγεθη.

οι γραμμες ιταλιας/γαλλιας με αλγερια/τυνησια, δεν αποτελουν συγκρισιμο μεγεθος, καθως μιλαμε για γραμμες που υποστηριζουν το εμποριο μεταξυ των δυο χωρων, ειδικα της αλγεριας, με την ευρωπη, αλλα και για χωρες με πολυπληθη ομογενεια που επιστρεφει στην πατριδα της, καθε καλοκαιρι και σε καθε γιορτη (εχουμε αναφερθει αναλυτικα στα τοπικ των γραμμων αυτων).

προσωπικα, μετα το προσφατο φιασκο, θεωρω πολυ δυσκολο να δουμε την αναβιωση της γραμμης, με επιβατηγο οχηματαγωγο πλοιο. αν υπηρχαν οι ελαχιστες πιθανοτητες επιτυχιας, θα ειχε προχωρησει.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Γραμμή Ελλάδας Αιγύπτου , να ανεβαίνουν πιο γρήγορα προιόντα απο την Αφρική στα Βαλκάνια θα είχε μια πιο λογική.

Τι κίνηση θα μπορούσε να υπάρχει ώστε να δικαιολογήσει κατι παραπάνω απο τα πλοία της Salamis?Μονο διακοπές ..καλοκαιρινές! Ισως βγήκε τη λάθος στιγμη ο διαγωνισμός.Παίξε ένα καλό πακέτο να κατέβεις Κυπρο για διακοπές μετά απο Ρόδο ή μετά απο Κρήτη...μόνο τότε να συνέφερε

Link to comment
Share on other sites

Πιο αργα να ανεβαινουν θες να πεις γιατι πλεον η Τουρκια εχει αποκτησει εξαιρετικους αυτοκινητοδρομους.

Υπηρχαν συνδεσεις απο Μεση Ανατολη για Ελλαδα με ρο/ρο για τετοιους σκοπους αλλα μεχρι πριν 25 χρονια.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

στο Ferries! χτες ο Garry Andrews ανεφερε οτι οι Κυπριοι τα εχουν βρει με την ΕΕ, για να  επαναπροκηρυχθει η γραμμη ως εποχιακη (6μηνη).

δεν βρηκα καποια ανακοινωση ειτε της ΕΕ*, ειτε της Κυπρου.

 

* η ΕΕ προσπαθει ακομη να καταληξει σε μια ανακοινωση καταδικης του Λουκασενκο, για τη γνωστη αεροπειρατια/απαγωγη.

Link to comment
Share on other sites

Αναδημοσιευσεις αρθρων κανει ο συγκεκριμενος τυπος.Δεν ειναι καποιος αυτοφωτος.

Για το συγκεκριμενο θεμα επικαλεστηκε το παρακατω:

https://cyprus-mail.com/2021/05/26/eu-commission-agrees-to-tender-changes-for-cyprus-greece-ferry-link/

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Διακρίνω μια επιμονή με τη συγκεκριμένη -εξαιρετικά επίφοβη κατ’εμε- σύνδεση. Δε μένει παρά να διαπιστώσουμε ποια είναι η πραγματική πρόθεση των πρωτεργατών & εμπνευστών.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Καινούριο δημοσίευμα από τους Ιταλοί για το συγκεκριμένο θέμα. Αναφέρουν πως η Κύπρος επιμένει και θα βγάλει καινούριο διαγωνισμό για 3 + 3 χρόνια(κι όχι 5)  με τυράκι 5 εκατομμύρια. Η σύνδεση δε θα είναι για όλο το χρόνο αλλά για την περίοδο Απριλίου - Σεπτεμβρίου ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων. Επιβάλλονται και περιορισμοί στη τιμή των εισιτηρίων, 50 ευρώ μία διαδρομή, 80 μετ' επιστροφής και 75 ευρώ για το αυτοκίνητο. Φαίνεται πως η στόχευσή τους είναι καθαρά τουριστική. Εγώ λέω πως αυτά τα 15-30 εκατομμύρια θα μπορούσαν να διατεθούν για κάτι πιο χρήσιμο.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Εκδήλωση έλαβε χώρα σημερα στον ΟΛΠ ,αναφέρει κάποια για το φετινό διαγωνισμό.

 

Επίσης στο cyprustimes μπορεί κάποιος να διαβάσει το εξής,οσον αφορά το πλοίο

Quote

Στις πρόνοιες προδιαγραφών του πλοίου υπάρχει αλλαγή στην ελάχιστη μεταφορική ικανότητα του, αφού από 200 επιβάτες και δυνατότητα φιλοξενίας 140 επιβατών σε καμπίνες, το νέο διαγωνιστικό έγγραφο προβλέπει ελάχιστη μεταφορική ικανότητα 100 επιβατών και διαμονή σε καμπίνες για 60 επιβάτες.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Η Κιαρα ΝΕ είναι η διαχείριστρια εταιρεία πλοίων του κ. Ηλιόπουλου, οπότε δεν σημαίνει ότι είναι το Aqua Blue.

Τρεις οι υποψήφιοι για την γραμμή Κύπρου-Ελλάδας.

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία ο διαγωνισμός, τον Μάιο το πρώτο ταξίδι στο λιμάνι του Πειραιά.

Με επιτυχία έκλεισε αυτή την φορά ο ανοικτός ευρωπαϊκός διαγωνισμός για την επιλογή ανάδοχου θαλάσσιου μεταφορέα για τη θαλάσσια μεταφορά επιβατών μεταξύ Κύπρου και Ελλάδας, αφού υποβλήθηκαν τρεις προσφορές.

Πρόκειται για τους οικονομικούς φορείς SCANDRO HOLDING LTD, N.Y. BUSINESS TIES LTD και KIARA NAFTIKI ETAIRIA. Ο λόγος πλέον είναι στην επιτροπή αξιολόγησης για εξέταση των προτάσεων. «Ευελπιστούμε να έχουμε αποτέλεσμα περί τα τέλη Φεβρουαρίου. Μέσα σε αυτό το διάστημα θα πρέπει να ελεγχθούν τα έγγραφα αλλά και ομάδα επιθεωρητών του Υφυπουργείου να επιθεωρήσει το πλοίο το οποίο θα εκτελεί τα δρομολόγια». Ο μηχανισμός αξιολόγησης είναι βάσει κόστους.

Σε δηλώσεις του στην «Κ» ο Υφυπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Δημητριάδης εξέφρασε την ικανοποίηση του για την εξέλιξη του διαγωνισμού, αφού όπως ανέφερε, οι προσπάθειες που έχουν γίνει από την ομάδα του Υφυπουργείου, απέδωσαν καρπούς αφού έχουμε καταφέρει να προσελκύσουμε το ενδιαφέρον οικονομικών φορέων. Η εργασία που έγινε για να επαναδιαπραγματευτούμε με επιτυχία τους όρους της έγκρισης που είχαμε εξασφαλίσει και η επανεξέταση του διαγωνιστικού εγγράφου, απέφερε καρπούς.

Στόχος είναι με την ολοκλήρωση της αξιολόγησης, μέχρι τον Μάιο να υπογραφούν τα συμβόλαια με τον επιτυχών προσφοροδότη και η γραμμή να ξεκινήσει, μετά από 21 χρόνια, τον προσεχή Μάιο.

Link to comment
Share on other sites

Η Financial Mirror μας αποκαλύπτει και τα μεγέθη των προσφορών που έκαναν οι εν λόγω εταιρείες. Η μάλλον φαντάζομαι πως είναι τα μεγέθη των προσφορών γιατί το άρθρο δεν διευκρινίζει. Η εταιρεία του Ηλιόπουλου φέρεται να έχει κάνει και τη μεγαλύτερη προσφορά.

Quote

The three bidders are Scandro Holding Ltd. (€15,594,000), N.Y. Business Ties Ltd. (€14,100,000) and Kiara Naftiki Etairia (€16,500,000).

 

Τον Ηλιόπουλο τον ξέρουμε, πάμε να δούμε τι μπορούμε να μάθουμε για τις άλλες δύο εταιρείες. Αυτό που μπορώ να πω είναι πως τουλάχιστον με βάση τις δικές μου πηγές, καμία εκ των δύο δεν φαίνεται να είναι απ' ευθείας εμπλεκόμενη με κάποιο πλοίο, οπότε αυτό μάλλον γίνεται μέσω άλλης εταιρείας. Για να δούμε τι καταφέραμε να βρούμε, ξεκινώντας από την NY Business Ties Ltd, από το Cyprus Company Registry:

Quote

N. Y. BUSINESS TIES LTD is registered in Cyprus at 03/07/14 as a(n) Limited Company. The Registration Number for this Cyprus Limited Company as held by the Official Government of the Cyprus Registrar Of Companies is HE333769. The Organisation Status is Reminder letter sent. There are 3 Officials currently on file. The address of the company is Βασιλέως Κωνσταντίνου, 29, MARIA COURT, Floor 2, Flat 203 3075, Λεμεσός, Κύπρος. As for the officials as seen at the Official Cyprus Registrar at the point in time when the data were collected NATALIA BREDNEVA holds the position of Director, ΓΙΑΓΚΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ holds the position of Director, NATALIA BREDNEVA holds the position of Secretary. There are might be more directors and secretaries that are not currently listed in this description as the information represent a point in time in the past. To check the current status of this Cyprus Company collecting data from various sources please order a report.

Οι συγκεκριμένοι άνθρωποι πρέπει να είναι δικηγόροι μια και εμφανίζονται στο ΔΣ δεκάδων Κυπριακών εταιρειών. Οπότε δε γίναμε σοφότεροι.

 

Και ενώ η N.Y. Business Ties φαίνεται σαν εταιρεία με βάση την Κύπρο ήδη από το 2014, για την Scandro δεν μπόρεσα να βρώ απολύτως τίποτα, πράγμα που σημαίνει πως ίσως να είναι νεοσυσταθείσα και σε χώρα εκτός Κύπρου.

 

Εγώ θα σταθώ στο άλλο κομμάτι όμως: Εννοείται πως κάποιος έγραψε πρώτος το συγκεκριμένο άρθρο(δε γνωρίζω ποιός ακριβώς) και από κει και μετά όοοοοολα τα ναυτιλιακά μέσα το έχουν αντιγράψει μέχρι το τελευταίο κόμμα. Και φυσικά κανείς από τους αυτοαποκαλούμενους δημοσιογράφους που καλύπτουν το ναυτιλιακό ρεπορτάζ, δεν έχει μπεί στον κόπο να ψάξει να μας πεί ποιοί είναι πίσω από αυτές τις εταιρείες. Επαγγελματίες στα σίγουρα οι αθρώποι, απλά δεν παίρνω όρκο σε τί..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...