Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Στο παρελθόν δηλ στις δεκαετίες του 80 και των αρχών 90 υπήρχε συχνή σύνδεση Ελλάδας  Κύπρου και Ισραήλ. ( Stability Lines των τριών Κ Καραηλιας , Καραφωτιας και Κοσμας) ,Afroessa Lines μετεπειτα Arcadia Lines και Poseidon Lines.

Επίσης και ο μαραθώνιος γραμμής Ιταλία Ελλάδα Κύπρο και Ισραήλ με Marlines και Stability Lines/Vergina Lines και άλλη που δεν θυμάμαι...

Η γραμμή θα σταθεί πιστεύω εφόσον υπάρχει ήδη ενδιαφέρον...

Θεωρώ ότι το κατάλληλο πλοίο για την συγκεκριμένη γραμμή είναι ένα τύπου ro pax.  Λιγότεροι επιβάτες περισσότερες νταλίκες...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 430
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

16 hours ago, Shippihs said:

Πλοιο δε νμζ να πάει ούτε τύπου σουπερφαστ ,ούτε παλας. Θα πάει κάτι που περισευει ,τύπου olympus ,smyrna, diagoras το οποίο θα εχει την Ευρωπαϊκή επιδότηση σαν εσοδο σίγουρη (και μόλις σταματησει αυτή τα μαζεύουμε και μικρό το κακο).Καμια εταιρια δε θα αφησει τη βασικη της γραμμη για μια αλλη,που ουτε ξερει ποσο θα παραμεινει ανοικτη. Και η γραμμή κυρίως θα έχει εποχιακή κινηση κάτι που θα μπορεί άνετα να εξυπηρετήσει ένα πλοιο σαν το urd της stena(που μπορεί να έχει μόνο 19 κν αλλά θα είναι πολύ πιο οικονομικό) , το οποιο Θα δουλευει κυρίως σαν roro με τις καμπινες να χρησιμοποιούνται όταν χρειάζεται. Θα μπορούσε να προωθηθεί κάτι τύπου roadtrip από τη Κύπρο μέχρι τη κεντρική Ευρώπη και αντίστροφα .Και για να μειωθεί ο χρόνος ,καλύτερα είναι να είναι απευθείας ή μόνο μια σταση

Ας μην αφήνουμε και την SALAMIS απ'έξω που ήδη ρολάρει στην σύνδεση ΕΛΛΑΔΑ-ΚΥΠΡΟ με roro 

Link to comment
Share on other sites

Με την επιδότηση που έχει και με τη συχνοτητα των δρομολογίων , θεωρώ πως πιο πιθανό ειναι να βάλει καμπίνες ενα απο τα 2 ρορο και να πιάνει μια φορά αντι για Λαύριο Πειραια.

Link to comment
Share on other sites

Πάντως γενικά παρατηρώ και μια μικρη μυστικοπάθεια από πλευράς των κυπριακών αρχών, ως προς το ποιες εταιρείες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον. Προσωπικά, και υπό το πρίσμα όλων αυτών των γεωπολιτικών παιχνιδιών που παίζονται στην ανατολική Μεσόγειο, θά δω με πολύ μεγάλη χαρά να επαναλειτουργεί αυτή η γραμμή. Και στο κάτω κάτω με πιάνει και το πατριωτικό μου: γιατί η Κερύνεια να συνδέεται ακτοπλοϊκά με τη νότια Τουρκία, και όχι η Λεμεσός με (έστω) το Ηράκλειο η τη Ρόδο (εαν όχι με τον Πειραιά)

Link to comment
Share on other sites

Τα Κατεχόμενα με την Τουρκία έχουν σύνδεση και από την Κερύνεια και από την Αμμόχωστο και νομίζω είναι τουλάχιστον 2 εταιρείες που εξυπηρετούν τις γραμμές αυτές. Οπότε φαντάζομαι πως υπάρχει και μεταφορικό έργο, και ανταγωνισμός. Χώρια που σαν μη αναγνωρισμένο κράτος, μόνο από την Τουρκία μπορούν να εξυπηρετηθούν οι μεταφορικές τους ανάγκες. Με λίγα λόγια εκεί υπάρχει πραγματική κίνηση, ανταγωνισμός και εμπορικές ανάγκες.

 

Στην περίπτωση της Κύπρου με την Ελλάδα, οι μεταφορικές ανάγκες -φαινομενικά τουλάχιστον- καλύπτονται από την Salamis, είτε από Θεσσαλονίκη, είτε από το Λαύριο. Με το επιβατικό στοιχείο στη γραμμή να έχει εκλείψει εδώ και καμιά 20ετία και αυτό να εξυπηρετείται με πολύ φτηνά αεροπορικά εισιτήρια, δε βλέπω την ανάγκη, ούτε καν με πατριωτικό πρίσμα, να τελεσθεί παρθενογέννεση επιδοτούμενης γραμμής. Ειδικά αν η γραμμή δεν δωθεί στη Σαλαμίς και την πάρει πχ. η Levante, δε θα είναι άδικο(να μην πω σκάνδαλο) να επιδοτείται ένα πλοίο που να ανταγωνίζεται τη Salamis η οποία θα είναι χωρίς επιδότηση? 

 

Εγώ αναρωτιέμαι και για κάτι άλλο όμως. Αν το πλοίο αυτό έρχεται Πειραιά, που θα ελλιμενίζεται? Ασχέτως αν η Κύπρος είναι εντός Σένγκεν, σα διεθνής γραμμή πρέπει να εκτελεσθεί από τελωνειακά υποκείμενο χώρο. Δε μπορεί με λίγα λόγια να φεύγει το πλοίο από τα Λεμονάδικα. Στην Μερτζάριο(που παλιά αναχωρούσαν τα ρορό της Κύπρου), δεν υπάρχει υποδομή για να περάσουν Τελωνείο οι επιβάτες. Τέτοια υποδομή υπάρχει μόνο στο κεντρικό λιμάνι, στις προβλήτες της κρουαζιέρας. Θα παραχωρήσει ο ΟΛΠ προβλήτα κρουζιέρας? Και με τα όποια φορτηγά τότε, τι θα γίνει? Πλάστιγγα εκεί δεν υπάρχει. Θα ζυγίζονται στον Ηετίωνα και θα γυρνάνε πίσω? Και θα επιβαρύνεται ο κεντρικός Πειραιάς με επιπλέον φορτηγά.

 

Και μια ακόμη ερώτηση για το τέλος: Την COSCO την έχουν ρωτήσει για το που θα δένει το πλοίο? 

Link to comment
Share on other sites

Σε συζήτηση που είχα πάντως με άτομα που εργάζονται Κύπρο μου είπανε οτι λογικά θα καταλήξει στην SALAMIS... με βάση όσα ακούνε κι αυτοί έτσι?μη το δέσουμε😄!!Μακάρι να ξεκινήσει η γραμμή και να πάει καλα .....μη πάει όπως το ΛΑΥΡΙΟ ΣΜΥΡΝΗ!!!! 

Link to comment
Share on other sites

Και στην Ε12 εκεί που δένουν κατά καιρούς πολεμικά (και εκεί που έδεσε το Ελ . Βενιζέλος όταν έγινε όλη η ιστορία για τον covid ή το Σουπερφαστ παλαιότερα για ακινησία) θα μπορούσε να πηγαίνουν τα πλοία αυτής της γραμμής. Γενικότερα δεν θεωρώ πως το κύριο πρόβλημα είναι αυτό. Άλλα είναι τα προβλήματα ,τα οποία προείπατε και εσείς.

Edited by Agaios
Link to comment
Share on other sites

Αν δέχεται επιβάτες εσωτερικού, πχ Πειραιά-Ρόδο ή Πειραιά-Ηράκλειο, γίνεται περίπλοκο το θέμα. Σίγουρα όμως η επαναφορά της ακτοπλοΐας στην απέναντι μεριά του λιμανιού δεν θα είναι ότι πιο εύκολο. Από τη μια τα φορτηγά που θα επιστρέψουν και αυτά, από την άλλη οι προθέσεις του διαχειριστή του λιμανιού.

Το σημαντικότερο παραμένει η αντίδραση όσων έχουν δρομολογημένο πλοίο μεταφοράς οχημάτων από Ελλάδα και Ευρώπη για Κύπρο. H νέα γραμμή επιδοτούμενη, αυτοί με ελεύθερη δρομολόγηση?

 

Link to comment
Share on other sites

Δεν είναι θέμα παραπόνου, είναι θέμα αθέμιτου ανταγωνισμού, πόσο μάλλον αν αυτός γίνεται με ευρωπαϊκά χρήματα. Εκτός αν μεταφέρουν μόνο επιβάτες και όχι φορτηγά.

Link to comment
Share on other sites

On 12/3/2020 at 7:02 PM, Strofalos said:

Όποιος έχει παράπονα, ας βγάλει το οχηματαγωγό του και ας βάλει επιβατηγό. 

Εάν επιδοτείται πλοίο που μεταφέρει και φορτηγά τότε πολύ λογικά θα μπορεί η Salamis να τραβήξει μια ωραιότατη μήνυση και στα Ελληνικά και στα Κυπριακά δικαστήρια για αθέμιτο ανταγωνισμό. Εφόσον δε μέρος ή και το σύνολο των χρημάτων είναι Ευρωπαϊκά κονδύλια θα μπορεί να κάνει καταγγελία και στα αρμόδια Ευρωπαϊκά όργανα.
Σε περίπτωση πάλι που αυτή νοικιάσει κάποιο ΕΓ/ΟΓ και μαζί με τους ελάχιστους επιβάτες που θα δοκιμάσουν το ταξίδι για δεύτερη φορά (μόνο πολύ βαριές περιπτώσεις αεροπλανοφοβικών) ενδεχομένως παίρνοντας μέρος του μεταφορικού της έργου από το Λαύριο ίσως και να μπορέσει να κρατηθεί το δρομολόγιο.

Edited by Αναερόβιος
Link to comment
Share on other sites

On 12/3/2020 at 4:12 PM, Petros P said:

Θεωρητικά τα κρητικά δεν τα είχαν κλείσει και ήρθε μια απεργια και τα έκαναν γης μαδιάμ ;

Τα είχαν κλείσει στα πλαίσια κατεπείγουσας συμμόρφωσης του λιμένα Πειραια με τον ISPS και ενοψη επικείμενου ελέγχου απο την EMSA. Μετα την μπόρα (τον έλεγχο ) επανηλθε η συμμόρφωση με την Ελληνική πραγματικότητα 

Link to comment
Share on other sites

Και χωρίς καμία αλλαγή πλοίου ή παρέμβαση την έχει την γραμμή. Δεν πιστεύω να ταξιδέψουν πάνω από 12 επιβάτες ανα δρομολόγιο ;) (αναφέρομαι ξεκάθαρα αν κάνει Ελλάδα-Κύπρο απευθείας, χωρίς στάση που θα επιτρέπει και επιπλέον μετακινήσεις πχ Πειραιάς-Ηράκλειο)

Τον πρώτο καιρό θα έχει πρόβλημα πληρότητας απο εμάς που θα σπεύσουμε να κάνουμε το εμπειρικό ταξίδι :D

Link to comment
Share on other sites

Ποιο θα είναι άραγε το υποψήφιο πλοίο που θα ξεκινήσει την νέα γραμμή;...

Αν όντως μυρίσει Salamis τότε θα είναι ένα ro/pax σαν το Sailor...

Αν είναι ο Ιταλός ίσως..αυτός είναι ικανός για τα πάντα...

Η πιο συμφέρουσα γραμμή νομίζω είναι Πειραιάς Ηράκλειο Λεμεσό/Λάρνακα..

 

Link to comment
Share on other sites

Προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός

Μωρέ λες!?? 

Εγώ τα λέω μεταξύ σοβαρού και αστείου αλλά να δεις που στο τέλος το ΧΙ θα έρθει Πειραιά για να κάνει τα δρομολόγια του αδερφού του (τότε που δούλευαν την γραμμή μαζί με το μεγάλο Μπλού) κάθε Δευτέρα- Τετάρτη- Παρασκευή και το Σάββατο πρωί θα συνεχίζει από Ρόδο προς Κύπρο..! 

Πολλές συμπτώσεις στις "προϋποθέσεις" με βάση το σκεπτικό μου στα παραπάνω ποστς. 

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Με αφορμή το παραπάνω μήνυμα του φίλου strofalos αλλά και το γεγονός πως κάπου είχε πάρει το μάτι μου ότι θα υπήρχε όριο 35ετίας στην ηλικία του πλοίου, αποφάσισα να ρίξω μια πιο κοντινή ματιά στο διαγωνισμό για να δούμε τι ισχύει και τι όχι. Ο διαγωνισμός λοιπόν είναι βασικά Κυπριακός και έχει ανέβει σε δημόσια θέα στην Κύπρο, να ο σύνδεσμος για όσους θέλουν να δούν περισσότερα. Επίσης εδώ μπορείτε να βρείτε όλη την απαιτούμενη χαρτούρα και εδώ τις διευρινήσεις. Ας το συνοψίσουμε:

 

- Δεν υπάρχει κανένα όριο ηλικίας, τουλάχιστον εγώ δε βρήκα κάτι τέτοιο. Οπότε όποιος θέλει προσέρχεται. Υπάρχουν άλλες παράμετροι βέβαια σχετικές με τις επιδόσεις του πλοίου σε επίπεδο Paris MOU.

- Η σύμβαση είναι 3ετής με την δυνατότητα να ανανεωθεί για ένα maximum 12 + 12 + 12 μήνες, συνολικά δηλαδή 3+1+1+1 χρόνια με την επιλογή στην Κυπριακή κυβέρνηση. Το ταβάνι της ετήσιας επιδότησης είναι 5 εκατομμύρια ευρώ. 

- Το πλοίο έχει τη δυνατότητα να προσεγγίσει σε έναν(1) ενδιάμεσο λιμένα από και πρός την Κύπρο. Ο λιμένας αυτός πρέπει να δηλωθεί με την κατάθεση της υποψηφιότητας και δεν μπορεί να αλλαχθεί στα πρώτα 3 χρόνια τουλάχιστον. Με άλλα λόγια δεν μπορεί ο πλοιοκτήτης να διαλέξει πχ. την Κώ και μετά από λίγο να αλλάξει γνώμη και να πάει στη Ρόδο. Φαντάζομαι πως για να γίνει αυτό, θα πρέπει να πούν οι κυβερνήσεις το ΟΚ.

- Όποιος κι αν είναι αυτός ο ενδιάμεσος προορισμός(προφανώς μιλάμε για κάποιο ελληνικό νησί), το πλοίο δεν δύναται να μεταφέρει φορτίο και επιβάτες από και πρός αυτό το ελληνικό νησί και τον Πειραιά, παρά μόνον αν συναινέσει η ελληνική κυβέρνηση. Με λίγα λόγια ισχύει cabotage. 

- Αφετηρία από την Ελλάδα είναι ο Πειραιάς και πιο συγκεριμένα η προβλήτα Γ1  απ' όπου αναχωρούν τα εγχώρια ρορό, μάλιστα ήδη έχουν δώσει και τις θέσεις 38-42 εκεί για την πρυμνοδέτηση του πλοίου.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...