Jump to content
Shipfriends

Κλιση 10 μοιρων στο κρουαζιεροπλοιο DREAM στη Ροδο


Recommended Posts

Στον εισαγγελέα οδηγούνται εντός της ημέρας ο πλοίαρχος του κρουαζιερόπλοιου «Dream» καθώς και τρία μέλη του πληρώματος, όλοι Ελληνες.

Το σημαίας Bahamas πλοίο που πραγματοποιούσε κρουαζιέρα από Τουρκία προς Κύπρο, με επιβαίνοντες 931 επιβάτες και 341 ναυτικούς - μέλη πληρώματος, παρουσίασε χθες στο λιμάνι της Ρόδου, κλίση περίπου δέκα μοιρών.

Με μέριμνα της πλοιοκτήτριας εταιρείας, οι επιβάτες μεταφέρθηκαν αρχικά σε τοπικά ξενοδοχεία και στη συνέχεια στο αεροδρόμιο της Ρόδου για την περαιτέρω μεταφορά τους με ναυλωμένα αεροσκάφη.

Κατόπιν εντολής του Εισαγγελέα Πρωτοδικών Ρόδου και στα πλαίσια της προανάκρισης από την οικεία Λιμενική Αρχή, εκδόθηκαν εκθέσεις σύλληψης για τον πλοίαρχο, τον ύπαρχο, τον αρχιμηχανικό και τον Α’ μηχανικό του κρουαζιερόπλοιου.

Πηγη Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Link to comment
Share on other sites

Κάποιες παραπάνω πληροφορίες για το περιστατικό έχει η εφημερίδα ΠΡΟΟΔΟΣ

Στο άρθρο της εφημερίδας αναφέρει "....Oι επιβάτες όμως αρνήθηκαν να αποβιβαστούν από το κρουαζιερόπλοιο. Oι ίδιοι υποστήριξαν ότι η πλοιοκτήτρια εταιρεία δεν τους είχε εξασφαλίσει κάποιο ξενοδοχείο για να περάσουν τη νύχτα Mετά όμως από τις επανειλημμένες συστάσεις των λιμενικών προς τον κυβερνήτη, κόσμος άρχισε να κατεβαίνει σταδιακά μετά τις 6 το απόγευμα, χωρίς να δημιουργηθεί η παραμικρή αναστάτωση...."

Ρύπανση προφανώς δεν υπήρξε. Μήπως τους συλλάβανε και τους τραβάνε στον εισαγγελέα γιατί δεν συνεργάζονταν με τους λιμενικούς? Μπορεί να ισχύει κάτι τέτοιο?

Link to comment
Share on other sites

Τα πράγματα δεν είναι και τόσο απλά…

Ποινική δίωξη για το κρουαζιερόπλοιο DREAM

19/9/2007 9:00:00 μμ

Συντάκτης: Κατερίνα Ιωαννίδου

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ποινική δίωξη για πρόκληση ναυαγίου με την μορφή προσάραξης από πρόθεση και διατάραξη της ασφάλειας πλοίων από πρόθεση, άσκησε το απόγευμα ο εισαγγελέας Πρωτοδικών Ρόδου Γιώργος Οικονόμου εναντίον του πλοιοκτήτη του κρουαζιερόπλοιου DREAM το οποίο πήρε κλίση ευρισκόμενο στο λιμάνι της Ρόδου χθες το απόγευμα. Παρόμοιες διώξεις ασκήθηκαν εναντίον του πλοιάρχου του Α΄ μηχανικού, του αρχιμηχανικού και του υπάρχου του πλοίου στο πλαίσιο της προανάκρισης που διενεργείται από τις λιμενικές αρχές Ρόδου. Το κρουαζιερόπλοιο στο οποίο επέβαιναν 930 επιβάτες, πήρε κλίση λόγω προβλήματος που υπήρξε στις δεξαμενές του ενώ οι επιβάτες του επέστρεψαν το πρωί με πτήσεις τσάρτερ στο Ισραήλ. Για να ξεπεραστεί το πρόβλημα του κρουαζιερόπλοιου χρειάστηκε η κινητοποίηση των τοπικών αρχών και κυρίως των υπηρεσιών του δήμου Ρόδου, που κατάφεραν να αδειάσουν τις δεξαμενές του ύστερα από πολύωρες προσπάθειες

.
Στον ανακριτή οι υπεύθυνοι του "Ντριμ"

20/9/2007 12:27:00 μμ

Πηγή: ΝΕΤ 105.8

Στον ανακριτή θα απολογηθούν την Παρασκευή οι πέντε υπεύθυνοι του κρουαζιερόπλοιου "Ντριμ", για την αμέλεια, που έθεσε σε κίνδυνο τη ζωή εννιακοσίων ανθρώπων οι οποίοι επέβαιναν σε αυτό. Πρόκειται για τον πλοίαρχο, τον υποπλοίαρχο, τον πρώτο και τον δεύτερο μηχανικό - όλοι τους Έλληνες- και τον Ισραηλινό πλοιοκτήτη. Εναντίον τους απαγγέλθηκαν κατηγορίες σε βαθμό κακουργήματος, για απόπειρα πρόκλησης ναυαγίου με τη μορφή προσάραξης από πρόθεση και για διατάραξη της ασφάλειας πλοίων από πρόθεση. Το πλοίο πήρε επικίνδυνη κλίση στο λιμάνι της Ρόδου το βράδυ της Τρίτης και μετά την έρευνα των επιθεωρητών, διαπιστώθηκε βλάβη στο σύστημα διαχείρισης των υδατοδεξαμενών του πλοίου. Το κρουαζιερόπλοιο "Ντριμ" κινδύνευσε να βυθιστεί όταν μέρος του έρματος μετακινήθηκε προς άλλη δεξαμενή από λάθος χειρισμό.

Ένα πολύ ενδιαφέρον σημείο της υπόθεσης είναι ότι ναι μεν το DREAM παρακολουθείται από τον DNV , αλλά….

[…]«Οτιδήποτε πάθουν τα καράβια είτε αυτά είναι μικρά ή μεγάλα πρέπει να ελεγχθούν από μένα. Το περίεργο της υπόθεσης είναι ότι ο νορβηγικός νηογνώμονας που έδωσε την έγκριση για τον απόπλου του συγκεκριμένου πλοίου θεωρείται από τους 9 καλύτερους στον κόσμο. Υποτίθεται ότι με αυτόν τον νηογνώμονα υπάρχει ασφάλεια αλλά όταν με κάλεσαν να ελέγξω την κατάσταση του καραβιού δεν πίστευα στα μάτια μου» δήλωσε ο επιθεωρητής του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ρόδου Νίκος Χαραλάμπης κληθείς να σχολιάσει το συμβάν…

http://www.skyfm100.com/index.php?p=0&cat=17&aid=8991

Και μία απορία: το Dream προσεγγίζει στην Ρόδο αρκετά χρόνια (και ως DREAM PRINCESS)…σε πόσα άραγε Port State Control υπεβλήθη και ποιες παρατηρήσεις σημειώθηκαν?

Link to comment
Share on other sites

Άλλος λέει λάθος στην μεταφορά, άλλος μίλησε για κορμούς δέντρων...σε αυτά δεν έχουμε πρόσβαση. Αλλα προ 5 μηνών έκανε bottom survey οποτε τα valves δεν μπορεί να ήταν σε κακή κατάσταση.

Οποτε ας κάνουμε ένα counter balance στον τύπο και ας μην προτρέξουμε σε συμπεράσματα.

όσο για το Port state control, στην κύπρο το πέρασε το τελευταίο στις 11 του Ιούλη

Κατά την διάρκεια αυτού σύμφωνα με το ParisMOU είχε 9 deficiencies κανένα από αυτά detainable αλλα 2 στην κατηγορια του structural safety!

Για την ιστορία ο κύριος που έκανε το σχόλιο περί του τι ελέγξει και τι όχι δεν είναι αναγκάστηκα ο ίδιος που κανει το PSC.

Και για την ιστορία ιδού οι κατηγορίες

Category Number

Crew certificates 1

Fire Safety measures 2

MARPOL annex I 1

Operational deficiencies 2

Structural Safety 2

Working spaces and accident prevention 1

Link to comment
Share on other sites

Διάβασα σήμερα ένα άρθρο το οποιο μεταξύ άλλων αναφέρει:

Ο εισαγγελέας άσκησε ποινικές διώξεις σε βαθμό κακουργήματος εναντίον του πλοιάρχου, του α΄ μηχανικού, του αρχιμηχανικού, του υπάρχου και του ισραηλινού πλοιοκτήτη (που επέβαινε στο κρουαζιερόπλοιο) για πρόκληση ναυαγίου με τη μορφή της προσάραξης από πρόθεση και για διατάραξη της ασφάλειας πλοίων από πρόθεση.

Δεν είμαι σίγουρος για τα νομικά πίσω από άμεση δίωξη σε αρχιμηχανικό και πλοιοκτήτη. Και αν αυτό στέκει, τότε γιατί μονο οι αξιωματικοί απολογούνται (έστω μέχρι τώρα).

Επίσης το ίδιο δημοσίευμα επικαλείται:

Παράλληλα, σύμφωνα με το δημοσίευμα των «Νέων» κλήθηκε να καταθέσει και ο εκπρόσωπος του Νορβηγικού Νηογνώμονα από την Κύπρο για να δώσει εξηγήσεις σχετικά με τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας που είχε χορηγήσει τον περασμένο Μάιο.

Είναι ένα πολύ σημαντικό σημείο όσον αφορά την λειτουργία των κλάσεων και αυτό γιατί εγώ τουλάχιστον γνώριζα ότι ευθύνη υπάρχει για την κατάσταση του πλοίου μέχρι την ημερα της γνωμάτευσης/επιθεώρησης. Τα στάνταρ ιάνει τέτοια που λίγο ή πολύ λένε ότι μέχρι την επομενη επιθεώρηση ο νηογνώμονας πιστοποιεί ότι το πλοίο θα παραμείνει σε ασφαλή κατάσταση. Δεν ξέρω την νομική λύση σε απόδειξη του αν τα στόμια ήταν φθαρμένα σε τέτοιο βαθμό ώστε να έπρεπε να αλλαχτούν και δεν αλλάχτηκαν. Αν ήταν το στόμιο ή οι παχυμετρήσεις γύρω τους! (Ένα renewal survey toulaxisotn το επιβάλει αυτό!)

Οποτε είμαι περίεργος για το τι θα βγει από αυτή την πρόσκληση του νηογνώμονα!

Link to comment
Share on other sites

Μου αρέσει έτσι όπως τα γράφει ο τοπικός τύπος.

Αγγελος, είναι λογικό να φωνάξει τον νηογνώμονα αν άφησε ξεχαρβαλωμένα αντικείμενα ωσί λειτουργικά. Αποδεικνύεται δηλαδή ότι δεν έκανε την δουλιά του, έστω και αν την συγκεκριμένη στιγμή της επιθεώρησης ήταν εν λειτουργία...

Οι παρατηρήσεις της σημαίας του νηογνώμονα κλπ, πάνε γραμμή στην εταιρεία, και ιδιαίτερα στους υπεύθυνους βάσει του κώδικα. .επομένως ορθώς τον αρχιμηχ/κο και τον

εφοπλιστή αλλά και τον πλοιοκτήτη κατ επέκταση.

Υπάρχει η απλή συνταγή... λόγω λάθους.... ε καλά το λάθος φαίνεται απο την πρώτη μοίρα, γιατί περίμεναν να πάει 10?? κανένας δεν υπήρχε στο βαπόρι??

Εχω ξανακάνει μνεία για την ευστάθεια... εαν έκαναν λάθος, τότε η θα την άδιαζαν, η θα γέμιζαν την αντίθετη, τί έγινε απο όλα αυτά? Ατυχή συμβάντα με τις βάνες γίνονται, αλλά όχι και να κινδυνεύσει το παπόρι?

Γενικώς μπάχαλο, και η ενόχληση μου είναι, ότι οι κεφαλές είναι Ελληνικές..

Ας περιμένουμε να ακούσουμε τι ακριβώς συνέβη

Link to comment
Share on other sites

Είναι μεγάλο κεφαλαιο η ποινικοποίηση του manager και κυρίως του DPA. Αλλα η ποινική δίωξη πριν την προ-ανάκριση μου φαίνεται λίγο περίεργη. Αν και ίσως σωστή στην συγκεκριμένη περίπτωση πιστεύω έγινε περισσότερο για τα ματια της ... φασαρίας. Μακάρι να βγω λάθος.

Το αν αποδεικνύεται ότι δεν έκανε την δουλειά του είναι το πολύ λεπτό σημείο.

Αυτός μπορεί να πει ότι εγώ κοίταξα τις βάνες και δούλευαν, καθώς και έκανα παχυμετρήσεις και ήταν όλα καλά γύρω από τα στόμια. Οποτε τότε τι γίνετε? Arbitration? θα πρέπει- όπως σε κάθε ναυτιλιακού περιεχομενου "πρόβλημα"- να βγει ο ειδικός και να πει ότι:

το συγκεκριμένο μέταλλο και η συγκεκριμένη βάνα έχει deterioration rate τάδε που αποδεικνύει ότι δεν πρέπει να ήταν μέσα στα όρια όταν την είδε ο νηογνώμονας πριν x μήνες και mpla mpla mpla. Δηλαδή θέλω να πω ότι στις περιπτώσεις που η κλάση βγαίνει "λάθος" πάντα ξεκινάς ανάποδα. Τέτοιο είναι το νομοθετικο πλαίσιο όσο το γνωρίζω από σπόντα. Μακάρι να είμαι λάθος.

Άντε να δούμε.

Link to comment
Share on other sites

Ο κορμός εξέχει στα ύφαλα του κρουαζιερόπλοιου «Dream». Μαζί με έναν ακόμη είχαν χρησιμοποιηθεί για να φράξουν τα στόμια δεξαμενής του πλοίου, που είχε εμφανίσει εισροή υδάτων την περασμένη Δευτέρα. Αυτή την εικόνα κατέγραψαν οι δύτες που έκαναν με εισαγγελική παραγγελία έρευνα για να διαπιστωθούν τα αίτια της κλίσης που πήρε την περασμένη Τρίτη στο λιμάνι της Ρόδου το κρουαζιερόπλοιο

Σε δύο κορμούς δέντρων που είχαν χρησιμοποιηθεί για να φράξουν πρόχειρα τα στόμια μιας δεξαμενής λυμάτων που έβαζε νερά κρεμάστηκαν οι ζωές των 931 επιβατών και των 341 μελών του πληρώματος του κρουαζιερόπλοιου «Dream».

Το δεξαμενόπλοιο παρουσίασε κλίση δέκα μοιρών την ώρα που είχε ζητήσει άδεια απόπλου από το λιμάνι της Ρόδου την περασμένη Τρίτη. Ένας λιμενικός που παρατήρησε την κλίση δεν έδωσε την άδεια, με αποτέλεσμα να αποτραπεί, σύμφωνα με τη δικογραφία η οποία σχηματίστηκε εις βάρος των υπευθύνων του πλοίου, ένα προσχεδιασμένο ναυάγιο.

Σήμερα στον ανακριτή Ρόδου απολογούνται ο πλοίαρχος, ο α΄ μηχανικός, ο αρχιμηχανικός, ο ύπαρχος και ο Ισραηλινός πλοιοκτήτης. Όπως φαίνεται όμως όλοι γνώριζαν ότι το κρουαζιερόπλοιο «Dream» ήταν προβληματικό. Το ομολόγησε και ο ίδιος ο πλοίαρχός του Βασίλης Κασίμης, ο οποίος στην πρώτη κατάθεσή του στο Λιμεναρχείο Ρόδου τόνισε πως όταν το πλοίο ταξίδευε τη Δευτέρα 17 Σεπτεμβρίου και προτού φτάσει στο λιμάνι της Αλάνιας Τουρκίας, διαπιστώθηκε μικρή αύξηση εισροής ύδατος στη Νο 2 δεξαμενή βοθρολυμάτων.

Όταν το κρουαζιερόπλοιο έφτασε στην Αλάνια κλήθηκε Τούρκος δύτης, ο οποίος ανέφερε- όπως λέει ο πλοίαρχος- μια μικρή διαρροή λυμάτων από το ένα στόμιο της δεξαμενής. Ο πλοίαρχος υποστηρίζει στην κατάθεσή του ότι «λόγω στενότητας χρόνου και μη ύπαρξης τεχνικών ευκολιών στο συγκεκριμένο λιμάνι, σε συνδυασμό με την περίοδο εορτής του Ραμαζανίου, όπου όλα υπολειτουργούν στις μουσουλμανικές χώρες, αποφασίσαμε και ταπώσαμε τις δύο συγκεκριμένες εξαγωγές με δύο ξύλινες τάπες σαν μέτρο ασφάλειας».

Υπερχείλισαν

Έτσι το κρουαζιερόπλοιο «Dream», με σημαία Μπαχαμών, ισραηλινών συμφερόντων, απέπλευσε από την Αλάνια Τουρκίας με προορισμό τη Ρόδο, όπου από τα ξημερώματα της περασμένης Τρίτης εμφανίστηκε υπερχείλιση στους βόθρους με αποτέλεσμα τα βοθρολύματα να καταλήγουν στις σεντίνες- στις δεξαμενές έρματος. Και από τις 2 το μεσημέρι, όταν πια το πλοίο είχε πλευρίσει στο λιμάνι της Ρόδου, άρχισε να παρουσιάζει κλίση. Τελικά- και αφού κατεβλήθησαν μεγάλες προσπάθειες από ξηράς με τη χρησιμοποίηση βυτιοφόρων- το κρουαζιερόπλοιο ήρθε «στα ίσα του» την επόμενη ημέρα.

Όμως ο εισαγγελέας Πρωτοδικών Ρόδου Γ. Οικονόμου διέταξε να γίνει έλεγχος στα ύφαλα. Οι δύτες διαπίστωσαν ότι στα δύο στόμια της δεξαμενής που παρουσίαζε εισροή υδάτων είχαν τοποθετηθεί σαν «σφήνες» κορμοί δέντρων(!). Έτσι, άσκησε ποινικές διώξεις σε βαθμό κακουργήματος εναντίον του πλοιάρχου, του α΄ μηχανικού, του αρχιμηχανικού, του υπάρχου και του ισραηλινού πλοιοκτήτη (που επέβαινε στο κρουαζιερόπλοιο) για πρόκληση ναυαγίου με τη μορφή της προσάραξης από πρόθεση και για διατάραξη της ασφάλειας πλοίων από πρόθεση.

Έρευνα για τα πιστοποιητικά

Ο επιθεωρητής του τοπικού κλιμακίου του ΥΕΝ, ναυπηγός Νίκος Χαραλαμπής, στην έκθεσή του θεωρεί «κάκιστη» την κατάσταση του πλοίου, ενώ- όπως έγινε γνωστό- θα κληθεί να καταθέσει και ο εκπρόσωπος του Νορβηγικού Νηογνώμονα από την Κύπρο για να δώσει εξηγήσεις σχετικά με τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας που είχε χορηγήσει τον περασμένο Μάιο. Οι κατηγορούμενοι ισχυρίζονται ότι «το πλοίο δεν διέτρεχε κανένα κίνδυνο, έστω και εάν είχαν τοποθετηθεί οι κορμοί των δέντρων στα στόμια».

Πάντως, ο πλοίαρχος ισχυρίζεται ότι η «κλίση» που πήρε το πλοίο στο λιμάνι της Ρόδου οφείλεται στην υπερχείλιση των δεξαμενών βοθρολυμάτων που είχε ως αποτέλεσμα μεγάλη ποσότητα λυμάτων να καταλήξει στις δεξαμενές έρματος και ότι «η υπερχείλιση πιθανόν να προήλθε από φραγή σωληνώσεων από διάφορα αντικείμενα που συχνά πετούν οι επιβάτες στις αποχετεύσεις του πλοίου». Σημειώνεται ότι το κρουαζιερόπλοιο «Dream» εξακολουθεί να είναι δεμένο στο λιμάνι της Ρόδου, ενώ από πλευράς Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου καταβάλλονται προσπάθειες ώστε να βρεθεί άμεση λύση και να οδηγηθεί σε δεξαμενές για λόγους ασφαλείας.

Image.ashx?c=5070239&r=0&p=0&t=0&q=80&v=0

http://www.tanea.gr//Article.aspx?d=20070924&nid=6124858&sn=ΕΛΛΑΔΑ&spid=876

Link to comment
Share on other sites

Είναι μεγάλο κεφαλαιο η ποινικοποίηση του manager και κυρίως του DPA. Αλλα η ποινική δίωξη πριν την προ-ανάκριση μου φαίνεται λίγο περίεργη. Αν και ίσως σωστή στην συγκεκριμένη περίπτωση πιστεύω έγινε περισσότερο για τα ματια της ... φασαρίας. Μακάρι να βγω λάθος.

Επειδή δεν πρόκειται για τρομοκράτες ή για οργανωμένο έγκλημα, αλλά για πιθανή επαγγελματική αμέλεια (έστω και βαριά) χωρίς θύματα, δεν νομίζω ότι αρμόζουν οι τυμπανοκρουσίες.

Το αν αποδεικνύεται ότι δεν έκανε την δουλειά του είναι το πολύ λεπτό σημείο.

Αυτός μπορεί να πει ότι εγώ κοίταξα τις βάνες και δούλευαν...

Ένας οίκος επιθεωρήσεων (όπως ένας Νηογνώμων, αλλά και Φορείς Ελέγχου σε βιομηχανικά κλπ) πρέπει να διαθέτει αρχεία, τα οποία να είναι ασφαλή από μεταγενέστερη αλλοίωση και να μπορεί να προσκομίσει τα ευρήματα της επιθεώρησης μετά από εύλογο διάστημα.

Link to comment
Share on other sites

Σα να μου φαίνεται ότι το πλοίο θα μείνει αρκετό καιρό στη Ρόδο. Υπάρχουν διάφορες οικονομικές αξιώσεις, συντηρητικές κατασχέσεις κλπ. Ελπίζω να μη μας μείνει και αμανάτι στην Ακαντιά...για πάντα.

Link to comment
Share on other sites

Οι εικόνες με το κορμό στα ύφαλα είναι για να χτυπάς το κεφάλι σου.;):mad: Ελεος τι θα δούμε ακόμα;.Δεν χρειάζεται πάντως πολύ σκέψη για να βγάλεις τα συμπεράσματα σου για τις τουρκικές αρχές που έδωσαν άδεια στο πλοίο να φύγει έτσι.Στο πλήρωμα του πλοίου απο την άλλη η σε όποιον σκέφτηκε να ταπώσουν έτσι τις δεξαμενές πρέπει να δωθεί βραβείο εφευρετικότητας

Να σταθώ σε αυτό που λέει το άρθρο για τον λιμενικό που παρατήρησε τη κλίση ευτυχώς που υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι υπηρετουν και κάνουν καλά τη δουλειά τους στο λιμενικό σώμα η καλύτερα στο Λάθος σώμα (που λεεί και ένας φίλος) και δεν αρκουνται απλά σε μια παρακολούθηση φόρτωσης

Link to comment
Share on other sites

Σα να μου φαίνεται ότι το πλοίο θα μείνει αρκετό καιρό στη Ρόδο. Υπάρχουν διάφορες οικονομικές αξιώσεις, συντηρητικές κατασχέσεις κλπ. Ελπίζω να μη μας μείνει και αμανάτι στην Ακαντιά...για πάντα.

Καλά πληροφορημένος φαίνεται ο ότι είναι ο Νηρέας;). Συμφωνα με την εφημεριδα ΠΡΟΟΔΟΣ:

Ασφαλιστικά μέτρα από το Λιμενικό Ταμείο

Τη συντηρητική κατάσχεση του κρουαζιερόπλοιου «Dream», θα ζητήσει σήμερα το Δημοτικό Λιμενικό Tαμείο Nότιας Δωδεκανήσου, με αίτηση ασφαλιστικών μέτρων και αγωγή, που θα καταθέσει στο Πρωτοδικείο της Pόδου. Με την κίνηση αυτή η διοίκηση του Δημοτικού Λιμενικού Tαμείου Nότιας Δωδεκανήσου ζητά την καταβολή ποσού της τάξεως των 200.000 ευρώ. Tα χρήματα αυτά όπως υποστηρίζεται δαπανήθηκαν για να μην προκληθεί ρύπανση, από τα λύματα που υπήρχε κίνδυνος να πέσουν στο λιμάνι, από το κρουαζιερόπλοιο «Dream». Από τη στιγμή που οι αρμόδιες αρχές αντελήφθησαν το πρόβλημα, με το συγκεκριμένο πλοίο έθεσαν σε συναγερμό, τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δημοτικού Λιμενικού Tαμείου Nότιας Δωδεκανήσου. Για την αποτροπή της ρύπανσης, χρησιμοποιήθηκαν αρκετά μέσα, πλωτά φράγματα αλλά και το αντιρυπαντικό σκάφος «AΛTAIA» που ήταν συνεχώς κοντά στο κρουαζιερόπλοιο. Αξιοσημείωτο είναι πως έχει ήδη απαγορευθεί με δικαστική απόφαση ο απόπλους του κρουαζιερόπλοιου, μέχρι την καταβολή των χρεών της πλοιοκτήτριας εταιρείας στο ναυτικό πράκτορα του «DREAM» κ. Tσαμπίκο Mοσχάτο που έχει καταθέσει αγωγή.

Tο κρουαζιερόπλοιο θα μείνει τουλάχιστον, για ένα μήνα ακόμη στο λιμάνι της Pόδου. Για να αποπλεύσει όπως επισημάνθηκε το Dream από το λιμάνι της Pόδου θα πρέπει να έχουν γίνει οι αναγκαίες αποκαταστάσεις των προβλημάτων, που παρουσιάζει σύμφωνα με τις υποδείξεις των εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Eμπορικής Nαυτιλίας και του ελληνικού νηογνώμονα. Για λόγους ασφαλείας κοντά στο πλοίο βρίσκονται συνεχώς αξιωματικοί του λιμενικού, προκειμένου να μην προκληθούν προβλήματα. Bούληση των τοπικών αρχών είναι, να επισκευαστεί το συντομότερο το πλοίο και να φύσει από τη Pόδο. Σε επαγρύπνιση για λόγους ασφαλείας, βρίσκονται συνεχώς αξιωματικοί του λιμενικού, προκειμένου να μην συμβεί κάτι, που θα δημιουργούσε πρόβλημα στο λιμάνι.

Link to comment
Share on other sites

Να κάνω μιά ριζοσπαστική πρόταση στους Άρχοντες του λιμένος της Ρόδου? Αντί να κινδυνεύουν να μείνει για πάντα αμανάτι στην Ακαντία, ας το βγάλουν λίγο παραέξω (χωρίς κόσμο μέσα, ε?) εκεί όπου βρίσκεται το λεγόμενο "Φρέαρ της Ανατ. Μεσογείου" με βάθος σχεδόν 3,500 μέτρα σχεδόν ανάμεσα Ρόδο και Καστελλόριζο. Δεν το αφήνουν εκεί και ότι βρέξει ας κατεβάσει ;)?

Link to comment
Share on other sites

Κάτι δεν στέκει καλά. Οι ναυτικοί ξέρουν πολύ καλά ότι τα σωματεία τους το ITF και το missionary to seaferairs είναι τα πρώτα στα οποια απευθύνεσαι. Ο εισαγγελέας και ο δήμαρχος δεν έχουν να κάνουν.

Τώρα ας δούμε λίγο τα κυρια σενάρια:

Αν η πλοιοκτήτρια εταιρεία αποφάσιζε να μην συνεχίσει την καριέρα του, δεν θα έστελνε εξαρχής τον κόσμο πίσω. Δεν μας λέει τίποτα αυτό παρα μονο το γεγονός ότι το πλοίο δεν θέλουν να το παρατήσουν.

2. Το πλοίο τέτοιας κατηγοριας έχει μεγαλύτερη αξια πώλσης απότι ρημαδιασμένα cargo πλοία που συχνά βλέπουμε να φτάνουν σε τέτοια όρια. Αυτό συν το γεγονός ότι πέρα από ότι έγινε με την συγκεκριμένη αμπάρια το πλοίο δεν νομίζω ότι θα εγκαταλειφθεί.

3. όλα αυτά οδηγούν στο συμπέρασμα ότι ούτε το πλήρωμα ούτε την πλοιοκτήτρια συμφέρει να "συλλάβει" το πλοίο ένας οργανισμός σαν το ITF.

Αν τυχόν γίνει αυτό, το πλοίο πρέπει να πωληθεί ώστε να πληρωθούν τα χρωστούμενα στους ναυτικούς πρώτα και μετά όλα τα υπόλοιπα.

Να σημειώσω ότι τυχόν πρόστιμα και διώξεις δεν απαλλάσσονται από τους πλοιοκτήτες και τους αξιωματικούς οποτε ούτε και η περίπτωση της επιτήδειας εγκατάλειψης παίζει.

Πιστεύω ότι κάλυψα τις κυριες περιπτώσεις και μένει να δούμε τι θα γίνει.

Μήπως η πλοιοκτήτρια έχει παραγγείλει τα εφόδια αλλα οι suppliers φοβούνται να παραδώσουν μήπως δεν εισπράξουν?

Δεν λέμε ότι όλοι έχουν φερθεί αγια αλλα είναι νωρίς για να πάρουμε πλευρές.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Όπως γράφει σήμερα η ΡΟΔΙΑΚΗ, το πλοίο έχει βγεί για πώληση και αναμένεται να πωληθεί σύντομα και να φύγει από τη Ρόδο.

Υπάρχουν αρκετοί ενδιαφερόμενοι και μεταξύ αυτών και η Louis.

Link to comment
Share on other sites

Tελευταιες πληροφοριες σε επιβεβαιωνουν Νηρεα και μιλουν για κατασχεση απο τις τραπεζες μεχρι τελος του μηνα και πληστηριασμο ΕΑΝ μεχρι τοτε δεν εχει βρεθει αγοραστης. Ενδιαφερονται πολλοι και αυτο ισως ανεβασει την τιμη του. Η Louis το εχασε το 2004 οταν πηρε πακετο απο την παλαι ποτε Sun Cruises τα SUNBIRD (Thomson Destiny) και CAROUSEL (AQUAMARINE-ARIELLE), το SUNDREAM ενω το ειχε για μια σεζον στη διαχειριση της τελικα πηγε στα χερια των γνωστων Ισραηλινων πλοιοκτητων του μεχρι σημερα. Μαλιστα ενω η Κυπριακη εταιρεια ολο αυτο τον καιρο συνεχισε να το ζητα, οι νεοι αγοραστες επειδη εριξαν καπαοια χρηματα μεσα (κυριως για καζινο κατασταση) ζητουσαν τον ουρανο με τα αστρα...Τωρα ομως??:(

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Σύμφωνα με την σημερινή Ροδιακή, σήμερα ή αύριο (τέλος του μήνα) θα έχει τελειώσει το ζήτημα της πώλησης του πλοίου. Όπως αναφέρει η εφημερίδα, το πλοίο έχει κοστολογηθεί στα 20 εκ ευρώ ενώ η καλύτερη προσφορά είναι στα 15 εκ ευρώ...εννοείται μέχρι στιγμής. Πάντως, έχω την αίσθηση ότι ο αγοραστής θα είναι Ελληνική εταιρεία...με την ευρεία έννοια.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...