Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Automatic Indentification System.

Συστημα Αυτοματης Αναγνωρισης Πλοιων.

Ειναι μια συσκευη η οποια συνδεεται με την πυξιδα και το GPS του πλοιου και εκπεμπει μεσω μιας VHF κεραιας τα δυναμικα και στατικα στοιχεια του πλοιου. Η επικοινωνια γινεται μονο μεταξυ πλοιων που εχουν αυτη τη συσκευη.

Στελνει λοιπον σε ολα τα παραπλεοντα σκαφη σε εμβελεια VHF (ως 80 μιλια) τα εξης στοιχεια του πλοιου.

ONOMA

CALL SIGN

IMO NUMBER

MMSI NUMBER

DESTINATION

LENGHT

BEAM

DRAFT

VOYAGE

ETA (Estimated time)

PERSON ON BOARD

HEADING

POSITION

RATE OF TURN

NAVIGATION STATUS

Αυτα εν συντομια...

Αν θελετε συνεχιζω και το κανω ποιο αναλυτικο

Link to comment
Share on other sites

Πληροφοριακα και απο περιεργεια, ειναι δυνατη μια τετοια εγκατασταση στη στερια και με τι κοστος? Επιτρεπεται καποιος οργανισμος στη στερια περα απο λιμεναρχειο να εχει τετοιο εξοπλισμο, οπως για παραδειγμα ενα πρακτορειο?

Link to comment
Share on other sites

Sorry για την αργοπορια....

Αυτο το μηχανημα σε συνδυασμο με ενα συστημα ηλεκτρονικων χαρτων χρησιμοποιουν ολα τα πολιτισμενα VTS στον κοσμο. Κανονικα δεν επιτρεπεται η χρηση του απο αλλους σταθμους αλλα αν αγορασεις μια μοναδα και δεν τη χρησιμοποιεις συνεχεια αλλα μονο περιστασιακα δεν θα εχεις προβληματα οπως κανουμε εμεις δηλαδη στο γραφειο επισκευαζοντας τα η δοκιμαζοντας τα που τα ανοιγουμε για κανενα μισαωρο.

Τωρα απο τιμες το AIS μαζι με κεραιες και καλωδια χωρις κοστος εγκαταστασης πρεπει να εχει γυρω στα 2.000-4.000 ευρω. Μονο το software για ενα συστημα ηλεκτονικων χαρτων κοστιζει 5.000-10.000 αναλογα τις δυνατοτητες του.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Έχω μια απορία σχετικά με το σύστημα. Παρακολουθώντας το ΑΙSLIVE για μεγάλο χρονικό διάστημα έχω παρατηρήσει μερικές φορές κάποια πλοία να είναι κολλημένα για κάποιο χρόνο (ημέρες) στο ίδιο σημείο,ενώ στην πραγματικότητα δεν είναι (πχ. Μ/Τ ΤΗΕΟPISTI κάτω από την Σκύρο ή Παναγία Χρυσοσκαλίτισσα στο Σούνιο), κάποια πλοία να παρουσιάζονται σε κάποιο σημείο ενώ δεν βρίσκονται στην περιοχή (πριν από μερικές ημέρες έδινε το πλοίο LULWORTH RANGES στου Κανέλλου) ή ακόμα χειρότερα κάποια πλοία να βρίσκονται πάνω στην στεριά (Στην μέση της Εύβοιας ή της Στερεάς Ελλάδας).

Η απορία μου είναι αν αυτά τα γεγονότα συμβαίνουν στο κανονικό σύστημα και όχι μόνο στην ιστοσελίδα της εταιρείας, γιατί τότε υπάρχει πρόβλημα. Σκεφτείτε έναν αξιωματικό να μην βλέπει τίποτα στο ραντάρ και με τα μάτια του και να του δείχνει το ΑΙS ότι μπροστά του υπάρχει πλοίο.

Link to comment
Share on other sites

Το έχω παρατηρήσει κι εγώ αυτό. Κάπου κολλάει πάντως και βγάζει το πλοίο να είναι στη στεριά. Καράβια βγήκαν στη στεριά και χάθηκαν στο χιόνι..... Καμμιά φορά δείχνει το Βενιζέλος όταν φεύγει από Πειραιά για Χανιά να έχει την πλώρη του προς την Σαλαμίνα. Δεν ξέρω γιατί συμβαίνει αυτό.

Link to comment
Share on other sites

To προβλημα με το Βενιζελος και με πολλα αλλα πλοια ειναι το σημα της Πυξιδας που δινει λαθος πορεια στο ΑΙΣ. Δηλαδη αν το Βενιζελος κατεβαινει με πορεια 160 ενω στο ΑΙΣ ειναι λαθος ρυθμισμενη και στελνει 270 τοτε το πλοιο λογικα θα πηγαινει προς τα κατω μιας και αλλαζει το στιγμα του αλλα η πλωρη του θα κοιταει αριστερα. Ελπιζω να το καταλαβατε. Δεν ειναι και τοσο δυσκολο.

Τωρα το αλλο που λεει ο Χιωτης συμβαινει μονο στην ιστοσελιδα τους. Δεν εχει αναφερθει παρομοιο προβλημα στα μηχανηματα στο Πειραιας Τραφικ και των πλοιων. Ειναι καθαρα θεμα του υπολογιστη που μεταφερει τα δεδομενα online

Link to comment
Share on other sites

Μια ποιο βαθια αναλυση λοιπον.

Το AIS βασει κανονισμου πρεπει να ειναι συνδεδεμενο με το GPS του πλοιου ετσι ωστε να μπορει ανα πασα στιγμη να μεταδωσει το στιγμα του και με την Gyro (πυξιδα) ωστε να μπορει να μεταδωσει την πορεια του.

Η συνδεση με το GPS ειναι ευκολη. Ολα τα GPS με Type Approval (ολα τα πλοια ειναι υποχρεωμενα να εχουν ενα τετοιο τουλαχιστον) εχουν σειριακες εξοδους που συνδεονται στο AIS απευθειας. Απο κει το AIS μεταδιδει στα αλλα πλοια και στους επιγειους σταθμους τo στιγμα και την ταχυτητα του πλοιου.

Η συνδεση με την πυξιδα ειδικα στα παλιοτερα πλοια ειναι καπως ποιο πολυπλοκη. Κι αυτο γιατι παλια πυξιδες δεν ειχαν απευθειας σειριακο σημα και πρεπει να συνδεθουν στο AIS μεσω ενος μετατροπεα που κανει το αναλογικο σε ψηφιακο. Αυτος ο μετατροπεας θελει απλως να βαλεις μια τιμη μολις δουλεψει πρωτη φορα και μετα ακολουθει μονος του αυτοματα. Δηλαδη τον ανοιγω και τον ρυθμιζω για παραδειγμα 123 μοιρες που λεει και η πυξιδα του πλοιου και απο κει και περα γυρναει μαζι με την πυξιδα αυτοματα και στελνει παραλληλα την πορεια σε ψηφιακη μορφη στο AIS.

Αν λοιπον καποιος οταν ανοιγει αυτο το μηχανημα δεν του βαλει τη σωστη τιμη τοτε λογικο ειναι κι αυτο να στελνει λαθος στοιχεια.

Ετσι εχουμε το φαινομενο να κουνιεται το πλοιο προς τα πανω και να κοιταει αριστερα η προς τα κατω.:)

Ελπιζω να βοηθησα με το κουραστικο ποστ :D

Link to comment
Share on other sites

Σε περιπτωση που η πυξιδα ειναι ψηφιακη δε θα εχει καθολου ενδειξη. Αν ειναι αναλογικη η συνδεση της με το AIS εκπεμπει την τελευταια τιμη που εχει μεινει στο μετατροπεα ή δειχνει μονιμα 0 δηλαδη Βορρα.

Link to comment
Share on other sites

Εγώ θα ήθελα να ρωτήσω κάτι σχετικά με το aislive: Όταν ένα βαπόρι απεικονίζεται με χρώμα κόκκινο, τι σημαίνει; Αρχικά έκανα τη σκέψη μήπως το βαπόρι βρίσκεται σε διαδικασία πετρέλευσης ή ρυμούλκησης. Ωστόσο ορισμένες φορές είναι τόσα πολλά τα κόκκινα που μου φάνηκε λίγο παράλογο να είναι όλα αυτά το πλοία σε πετρέλευση ή ρυμούλκηση. Απλά για να βοηθήσω να πω πως κόκκινος ήταν ο ΔΑΙΔΑΛΟΣ μία μέρα πριν μας εγκαταλείψει:D , το ΦΙΛΙΠΠΟΣ μία μέρα πριν βγει για δοκιμαστικό, χθες ήταν κόκκινο το ΚΥΡΙΑΚΗ Ι (δεν ήξερα ότι έχει και AIS) και σήμερα το SAPPHIRE.

Link to comment
Share on other sites

What do the colour coded triangles mean?

Green - Vessel sailing at 0.5 knots or faster

Yellow - Vessel stopped or sailing at less than 0.5 Knots

Red - Ship sailed beyond our coverage area or (rarely) have switched off their AIS temporarily. The signal was lost between 15 and 30 minutes ago and will be removed from the chart after 30 minutes.

AISLIVE / FAQ

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

To ΑΙS Live είναι ανοικτό σε όλους. Δεν χρειάζεται να γίνεται αναφορά στο shipfriends κάθε μεταβολής που παρατηρείται εκεί, παρά μόνο αν πρόκειται για κάτι έκτακτο.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 1 year later...

Το AIS αγαπητέ είναι μηχάνημα που υποτίθεται ότι βοηθάει την ναυσιπλοία. Κάποιος είχε την ιδέα να το βγάλει στο ίντερνετ προφανώς για να εξυπηρετήσει ανθρώπους που δουλεύουν γύρω από την ναυτιλία (ναυλωτές, πράκτορες, πλοιοκτήτες) Δεν είναι κάτι που απευθύνεται σε καραβολάτρες άλλο αν τελικά αυτοί έχουνε παραεθιστεί στη χρήση του.

Link to comment
Share on other sites

Σίγουρα το AIS δεν είναι 100% σίγουρο, αλλά οι λανθασμένες ενδείξεις είναι σπάνιες, ειδικά αυτές που επηρεάζουν άμεσα ένα πλοίο. Δεν το εμπιστεύεσαι στα τυφλά αλλά βελτιώνει δραστικά την εικόνα που παρέχουν στον αξιωματικό της γέφυρας η άμεση οπτική παρατήρηση και το radar. Και φυσικά αναφέρομαι στον πομποδέκτη AIS της γέφυρας, όχι στα κόλπα του Internet.

Όσον αφορά τα παρατηρητήρια του Π.Ν., το AIS δεν διασφαλίζει ότι με αυτό αναγνωρίζεις με ασφάλεια κάθε ίχνος του radar, όμως μπορείς να φιλτράρεις τις προφανείς και σχετικά αναμενόμενες κινήσεις (π.χ. ακτοπλοϊα) και να επικεντρωθείς στις υπόλοιπες ενδείξεις του radar. Φυσικά και μπορεί να υποστεί spoofing (εξαπάτηση) και για το λόγο αυτό το Π.Ν. και το Λ.Σ. σε ευαίσθητες περιοχές δεν πρέπει να το εμπιστεύονται στα τυφλά.

Συνοπτικά, το AIS προσθέτει μερικά ακόμα κομματάκια στο puzzle του situation awarness, είναι πολύ χρήσιμο αλλά όχι πανάκεια.

Αξίζει να δαιβάσετε το σχετικό άρθρο στην Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Automatic_Identification_System

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Με αφορμή ΑΥΤΟ το ποστ μου και τις απαντήσεις που ακολούθησαν (ευχαριστώ :)) θα ήθελα να επανατοποθετήσω το θέμα μιας και από ότι φαίνεται δεν ήμουν αρκετά σαφής.

Καταλαβαίνω -μιας και σε αυτό μας έχει βοηθήσει πολύ ο φίλος Νeptune- τους λόγους που μπορεί να κάνουν ένα πλοίο να παρουσιάζεται σε χάρτες του AIS σε διάφορες μη πραγματικές θέσεις. Έχει πράγματι συζητηθεί πολλές φορές στο φόρουμ, και ουκ ολίγες φορές έχουν ανέβει screenshot με αστείες θέσεις πλοίων, ειδικά στο παρελθόν (θυμάμαι πριν κανένα χρόνο που μέχρι και ...διπλωματικό επεισόδιο :D είχε κοντέψει να ξεσπάσει για άσκοπα screenshots) αλλά και μέχρι σήμερα με πιό πρόσφατο το screenshot του συνφορουμίτη ΝΗΡΕΑΣ με το BlueStar I.

Eίναι σίγουρο ότι κανένας πλοιοκτήτης δεν είπε κάποια στιγμή "δεν βάζω μιά συσκευή AIS στα πλοία μου για να μπορεί ο ...Σείριος από το ζεστό του σπιτάκι να παριστάνει τον θαλασσόλυκο ???". Σίγουρα υπάρχει κάποιος κανονισμός (όπως άλλωστε μας έχει πει ο Neptune),

Aρχική δημοσίευση από Neptune :

Το AIS βασει κανονισμου πρεπει να ειναι συνδεδεμενο με το GPS του πλοιου

o οποίος επιβάλλει την χρήση της συσκευής AIS σε πλοία που εκτελούν ορισμένους πλόες. (Αλήθεια τι άραγε κριτήρια επιβάλλουν την ύπαρξη συσκευής AIS σε κάποιο πλοίο ???). Η ερώτηση μου λοιπόν συνοψίζεται στα εξής : Υπάρχει άραγε κάποιος αρμόδιος φορέας ο οποίος και είναι υπεύθυνος να επιβάλλει την ύπαρξη της συσκευής αλλά και να επιθεωρεί ανά καιρούς τα πλοία για την σωστή και αξιόπιστη λειτουργία της ???

Γιατί -ο καθένας πιστεύω ότι μπορεί να αναρωτηθεί- ποιός ο λόγος να επιβάλλεται η ύπαρξη της συσκευής και ταυτόχρονα να υπάρχει πλοίο που τουλάχιστον τους τελευταίους 6 μήνες να απεικονίζεται πότε στα ...βουνά και πότε στα ...λαγκάδια.

Εκτός πια κι αν στο συγκεκριμμένο πλοίο -Μυτιλήνη- δεν είναι και τόσο σοβαρό το πρόβλημα μιας και όπως πολύ σωστά παρατηρεί ο Neptune, παρουσιάζεται μόνο όταν βρίσκεται στους "χώρους" του λιμανιού του Πειραιά και πέριξ αυτών. Αλλά και πάλι, δεν είναι πρόβλημα αξιοπιστίας , και επαναλαμβάνω όχι για εμάς τους ...θαλασσόλυκους του γλυκού νερού, αλλά για τους κανονισμούς που επιβάλλουν στα πλοία τις συσκευές ???

Link to comment
Share on other sites

Υπάρχει άραγε κάποιος αρμόδιος φορέας ο οποίος και είναι υπεύθυνος να επιβάλλει την ύπαρξη της συσκευής αλλά και να επιθεωρεί ανά καιρούς τα πλοία για την σωστή και αξιόπιστη λειτουργία της ???

Αρμόδιος φορέας φυσικά και υπάρχει και έχει προβλέψει τυποποιημένες διαδικασίες τόσο για την εγκατάσταση όσο για την επιθεώρηση των συσκευών ανά έτος.

Πάντως το site δεν μεταφέρει πάντα όλα τα δεδομένα σωστά, εκ πείρας, πλοίο που είχε δηλωμένο προορισμό δυτικά έγραφε στο site προορισμό ανατολικά.

Link to comment
Share on other sites

Αυτο ειναι κατι που το αλλαζει ο εκαστωτε χρηστης στο ΑΙΣ. Αν δεν εχει αλλαξει στη συσκευη στο πλοιο λογικο και το σαιτ να τα μεταφερει λαθος. Επισης για την απορια του Σειριου ο καθε επιθεωρητης θα δει το στιγμα στο GPS και στο AIS και θα τα συγκρινει αν ειναι τα ιδια. Αν ειναι τα ιδια σημαινει οτι οι συσκευες ειναι συνδεδεμενες και αυτο ειναι που τον ενδιαφερει. Τωρα αν το GPS δειχνει το πλοιο για καφε η για κρασι :Dδεν τον αφορα. Δε θα κανει δηλαδη και υποτυπωση του στιγματος για να δει αν δουλευει και το GPS σωστα. Το ΑΙΣ εγινε υποχρεωτικο πρωτα στα πλοια κατηγοριας Α και μετα και στην κατηγορια Β. Αποτελει βοηθημα ναυσιπλοιας αλλο αν εχει γινει για τους ναυτικους ο δευτερος μεγαλυτερος ρουφιανος μετα το μαυρο κουτι. Σε ενα δυσκολο μερος ΠΧ με πολλα νησακια το ρανταρ δεν ειναι δυνατον να σου δωσει στοχο κινουμενο πισω απο το νησι. Το ΑΙΣ ομως στον δινει. Και αυτος ειναι ο σκοπος και η σκεψη που μπηκε στα πλοια. Βοηθητικο-Συμβουλευτικο οργανο ναυσιπλοιας. ;)

Link to comment
Share on other sites

Δεδομένου -από όσα γνωρίζω- ότι οι συσκευές AIS είναι υποχρεωτικές για πλοία που εκτελούν ορισμένα δρομολόγια (ή όχι ?), δεν υπάρχει κάποιος έλεγχος -από κάποιον φορέα ίσως- για την σωστή λειτουργία τους ?

Χωρις να ειμαι 100% σιγουρος, η σωστη λειτουργια του AIS υπαγεται κατω απο το Ship Safety Certificate(νομιζω οτι σε επιβατηγα και κρουαζιεροπλοια υπαρχει ενα τετοιο πιστοποιητικο). Στα φορτηγα για την ιστορια υπαρχουν 3 διαφορετικα σχετικα πιστοποιητικα, το Safety Radio, Safety Equipment και Safety Construction. Οποτε η κλαση του πλοιου οφειλει να το παρακολουθει.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Μία ερώτηση για τον φίλο Neptune :) που γνωρίζει πολλά για το σύστημα και τις συσκευές AIS, ή και για όποιον άλλον τυχόν γνωρίζει.

Βλέπω πολλές φορές στον χάρτη του AIS, πλοία που το στίγμα τους στον χάρτη διαφέρει σε μέγεθος. Βάζω για παράδειγμα την πιό κάτω φώτο για να μπορέσετε να καταλάβετε τι εννοώ. Μπορείς να δεις ένα φορτηγό πλοίο, -αλλά αυτό ισχύει και για όλους τους τύπους πλοίων-, είτε με μεγάλο είτε με πιό μικρό στίγμα. Που οφείλεται αυτή η διαφοροποίηση ? Στο μέγεθος -ίσως- του πλοίου που φέρει την συσκευή ή μήπως στην ίδια την συσκευή από πλοίο σε πλοίο (πχ. πιό "δυνατή", με μεγαλύτερη εμβέλεια, πιό αξιόπιστη) ??? :confused:

post-929-128326980979_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Μερικες φορες ακομα εχω παρατηρησει το ιδιο πλοιο αλλωτε με μικρο και αλλωτε με μεγαλο. Προσωπικα με τις γνωσεις που εχω θεωρω οτι ειναι στιγμιαιο λαθος. Οπως για παραδειγμα μερικες φορες χανεται ενα πλοιο απο τον χαρτη και ξαναεμφανιζεται μετα απο refresh.

Link to comment
Share on other sites

Αν δεν κάνω λάθος, έχει να κάνει με τις διαστάσεις που το ίδιο το πλοίο εκπέμπει ότι έχει. Ο φίλος Harry έχει δίκιο και πράγματι κάποιες φορές πχ που παρακολουθώ τα πλοία που κατεβαίνουν Κρήτη, το στίγμα τους όταν είναι μικρό, πηγαίνω στα vessel details και οι διαστάσεις που αναφέρονται είναι 0m x 0m. Προφανώς πρόκειται για στιγμιαία λάθη των συσκευών των πλοίων ή/και στη λήψη των δεδομένων από τους επίγειους σταθμούς.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Νομίζω οτι είμαι στο σωστό topic.

Εδώ και λίγο καιρό έχει χαθεί ο δέκτης τους AIS στη Χίο με συνεπεία με συνέπεια να χάνετε μεγάλο μέρος του ιντερνετικου μας κουτσουμπουλιού :D

Γνωρίζει κάποιος γιατί μπορεί να έχει γίνει αυτό ή κάτι πιο συγκερκιμένο?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...