Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Quote
Η «ανάσταση» του ΝΕΡΑΪΔΑ
Ο Σπύρος Ι. Λάτσης αποφάσισε την πιστή ανακατασκευή του θρυλικού επιβατηγού ΝΕΡΑΪΔΑ, ενός πλοίου που κυριάρχησε 25 χρόνια στον Αργοσαρωνικό, και το οποίο ο Γιάννης Λάτσης το συνέδεσε άρρηκτα με την καλή του τύχη και το διαφύλαξε ως κόρη οφθαλμού.


Πηγή : Εφοπλιστής (τεύχος Ιουλίου)

Μια πραγματικά ωραία είδηση, γενναία και πρωτοποριακή κίνηση από
τον κ. Λάτση. Θα περιμένω εναγωνίως την υλοποίηση της για να ξαναδώ
το θρυλικό Νεράιδα, έστω και ως μουσείο.

___________________________________

(1939, ex-Laurana)

Edited by Nick the Greek
tag
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ενα πουλακι:) μου ειπε οτι το Νεραιδα σε μερικες μερες ''ταξιδευει'' για Κροατια μερια και λογικα για τα ναυπηγεια Viktor Lenac ωστε να μετατραπει σε πλωτο μουσειο.Προκειται για το ιδιο ναυπηγειο που ανελαβε την αναπαλαιωση του θρυλικου Χριστινα του Ωναση.Αλλα αν ισχυει αυτο,δεν ειναι λιγο κουφο να εχεις δικο σου ναυπηγειο και να στελνεις το δικο σου καραβι σε ξενο:P

Link to comment
Share on other sites

Μήπως είναι όμως το ναυπηγείο που το ναυπήγησε κάποτε το 1939;

Ναι μπορει να εχεις δικιο,γιατι το πλοιο κατασκευαστηκε μεν ως ιταλικο στα Cantieri Navale del Quarnero, Fiume (Italy),αλλα το Fiume δεν ειναι αλλο απο την σημερινη Rijeka,οπου και βρισκεται το εν λογω ναυπηγειο.

Link to comment
Share on other sites

Tο νεραιδα απο οτι ξερω ειναι ναυπηγημενο στην ιταλια, ομως πραγματι υπαρχουν καποια αδερφα πλοια ελαφρως διαφοροποιημενα που φτιαχτηκαν στην γιουγκοσλαβια καποια χρονια αργοτερα.

Link to comment
Share on other sites

Tο νεραιδα απο οτι ξερω ειναι ναυπηγημενο στην ιταλια, ομως πραγματι υπαρχουν καποια αδερφα πλοια ελαφρως διαφοροποιημενα που φτιαχτηκαν στην γιουγκοσλαβια καποια χρονια αργοτερα.

Tο ΝΕΡΑΙΔΑ ήταν η θαλαμηγός του γαμπρού του Μουσολίνι και υπουργού εξωτερικών της Ιταλίας, εκείνη τη σκοτεινή για την Ιταλία περίοδο, Τσιάνο.

Link to comment
Share on other sites

...δεν ειναι λιγο κουφο να εχεις δικο σου ναυπηγειο και να στελνεις το δικο σου καραβι σε ξενο:)

Θα συμφωνήσω με τον nautikos, ότι πράγματι ακούγεται παράξενο. Και στο κάτω κάτω, χρειάζεται κάποιο εξειδικευμένο ναυπηγείο για να μετατραπεί ένα πλοίο σε πλωτό μουσείο; Φαντάζομαι, με τις λίγες γνώσεις που έχω, ότι και στην Ελλάδα υπάρχουν ναυπηγοί που μπορεί να σχεδιάσουν αυτή τη μετατροπή, και (επιτρέψτε μου την έκφραση) καραβομάστορες που μπορούν να την υλοποιήσουν.

Όσον αφορά την υπόθεση που κάνει ο marittimo,

Μήπως είναι όμως το ναυπηγείο που το ναυπήγησε κάποτε το 1939;

ακόμα και έτσι να είναι, ποιός ο λόγος να πάει το πλοίο στο συγκεκριμένο ναυπηγείο, με το γεγονός μάλιστα ότι έχουν περάσει 68 ολόκληρα χρόνια από την ναυπήγηση του; Υπάρχει δηλαδή περίπτωση να ξέρουν κάτι παραπάνω εκεί για το πλοίο, ή μήπως να έχουν κρατημένα ...απόρρητα σχέδια από την κατασκευή του; :rolleyes:

Ποιό πιθανή εξήγηση ίσως να είναι το επιχείρημα του nautikos, ότι δηλαδή,

Αρχική δημοσίευση από nautikos,

''Προκειται για το ιδιο ναυπηγειο που ανελαβε την αναπαλαιωση του θρυλικου Χριστινα του Ωναση.''

Link to comment
Share on other sites

na pw kai egw ena senario apla logikhs, xwris na 3erw kati idiaitero.

Mhpws ta Lamda yards na mhn asxolh8oun me to skari auto giati ta berths kai ta ergatika xeria na xrhsimopoiounte gia pio epikerdh projects? Na bgoun kai ta e3oda apokatastashs dhladh....

Opws elege kai o Panoushs, filan8rwpikos men o skopos alla na bgoun ta e3oda. Ekei pou mia konsola gia synaulia ths Aleksiouexei 4 myria, egw exw kanei etaireia me ton hxolhpth kai thn noikiazoume 12 gia dikes mou synaulies. Opote mesa sta e3oda eimai kai egw :)

Link to comment
Share on other sites

Φωτογραφία του πρώτου και πιο αγαπημένου καραβιού του Γιάννη Λάτση, από το προσωπικό μου αρχείο, αγορασμένη στο Μοναστηράκι,

χωρίς στοιχεία πνευματικής ιδιοκτησίας επάνω της.

post-929-128326967551_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

...δεν ειναι λιγο κουφο να εχεις δικο σου ναυπηγειο και να στελνεις το δικο σου καραβι σε ξενο:)[/font]

Έχεις απόλυτο δίκιο όμως δυστυχώς απ' όσο γνωρίζω το ναυπηγείο που ανήκει στον όμιλο Λάτση διέκοψε τη λειτουργία του πριν από ένα χρόνο.Ασφαλώς πάντως και υπάρχουν ικανά χέρια και στην Ελλάδα να το επισκευάσουν - μετασκευάσουν και δεν χρειάζοντε οι Σέρβοι (πλέον) για να μας διδάξουν:D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Άξιο τέκνο του ελληνικού στρατού και γνήσιος shipfriend είδε σήμερα το πρωί το ΝΕΡΑΪΔΑ να αιωρείται και το απόγευμα το είδε φορτωμένο σε άλλο πλοίο! O nautikos μάλλον έπεσε μέσα

...''ταξιδευει'' για Κροατια...

στα παραπάνω!

Link to comment
Share on other sites

Και συγκεκριμενα για τη μεταφορα του Νεραιδα ηρθε στην Ελευσινα το πλοιων βαρεων φορτιων (heavy lift ship) Maria (IMO 9266566) το οποιο φαινεται και στη παρακατω φωτο επι τω εργω.

2001523265773892691_rs.jpg

Link to comment
Share on other sites

Aπίστευτη φωτογραφία, απίστευτο πλοίο. Θα έλεγε κανείς ότι έχει γίνει μοντάζ προκειμένου να φαίνονται τόσα πλοία φορτωμένα !!!

Συγχωρέστε μου την άγνοια αλλά δεν ήξερα την ύπαρξη τέτοιων πλοίων.

Thanks ναυτικέ. :)

Οσο για την ...Νεραιδούλα, με το καλό να μας επιστρέψει ανακαινισμένη (ή καλύτερα αναπαλαιωμένη?), για να μπορέσω να την δω έστω ως επισκέπτης, μιας και δεν είχα την τύχη να ταξιδέψω μαζί της.

Link to comment
Share on other sites

Φωτογραφια οπου η Νεραιδα εκφορτωνεται απο το πλοιο Maria.To εργο της αναπαλαιωσης του πλοιου ξεκινα;),αλλα μπορει να χρειαστουν μεχρι και 2 χρονια ωστε να γυρισει πισω ομορφη και γερη.

post-76-128326968543_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Με την ευκαιρία να σημειώσω ότι η Νεράιδα "παίζει" και στην ταινία "Τζένη-Τζένη" που έδειξε και χθες κάποιο κανάλι.

Είναι το βαποράκι με το οποίο φθάνει στις Σπέτσες (κορίτσια) ο Μπάρκουλης, για να αντιμετωπίσει τον θρυλικό Γκόρτσο.;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Αγαπητέ Aegina, το ΝΕΡΑΙΔΑ είχε ένα και μοναδικό αδελφάκι με το όνομα ΑΒΒΑΖΙΑ και δύο ετεροθαλή αδελφάκια που ναυπήγησαν οι Γιουγκοσλάβοι μεταπολεμικά με τα ονόματα IVAN CANCAR και KOSTA RACIN πάνω στα σχέδια που προφανώς κληρονόμησαν από τους Ιταλούς. Και τα τρία βρέθηκαν να υπηρετούν κάποια στιγμή στον κόλπο της Napoli με τα ονόματα CITTA' DI ABBAZIA, CAMPANIA PRIMA και CAMPANIA SECONDA αντίστοιχα.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 5 months later...

Ολο το ιστορικό του ΝΕΡΑΪΔΑ (έχω βάλει και εγώ....το χεράκι μου), του αδελφού του και των μετέπειτα ξαδελφιών από την Γιουγκοσλαβία εδώ:

http://home.hetnet.nl/~fleetfile1/indexregister.htm

Επίσης, υπάρχουν πληροφορίες για τα ΜΕΛΤΕΜΙ Ι και ΙΙ και άλλα πλοία της Jadrolinja.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Από το αρχείο του περιοδικού Life, ας το δούμε στην Ύδρα με τους μποέμ αρτίστες των 1960s. Μένοντας στο ίδιο μοτίβο, απολαμβάνουμε τη θέα του Πόρου από την κουπαστή του ιστορικού πλοίου.

Γνωρίζουμε πότε θα ολοκληρωθεί η αποκάταστασή του?

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Μηπως ξερει κανεις τι γινεται με το ιστορικο βαπορακι και ποτε με το καλο επιστρεφει?

Αν δεν κανω λαθος ειχαν πει τοτε οτι η ανακατασκευη του θα διαρκουσε περιπου δυο χρονια οποτε αν δεν εχει αλλαξει κατι στο χρονοδιαγραμμα ειναι πανω κατω η εποχη που θα επρεπε να γυρισει.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...