Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Και βέβαια το ΑΙΓΕΥΣ ταξίδεψε στη Ζάκυνθο-Κυλλήνη. Το είχε ναυπηγήσει κάποιος Αραβανής αλλά στη Ζάκυνθο το έφεραν (ναυλωμένο αν θυμάμαι καλά) οι αδελφοί Κάπαρη, γόνοι πολύ μεγάλης οικογένειας της Ζακύνθου. Την εποχή εκείνη μάλιστα (1971), η γραμμή της Ζακύνθου είχε χαρακτηριστεί "μη προησπισμένη" και οι παντόφλες απαγορεύτηκε να συνεχίσουν να δουλεύουν. Έτσι απομακρύνθηκαν οι παλιές παντόφλες "ΖΑΚΥΝΘΟΣ" της οικογένειας Τυρογαλά και "ΑΓΙΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ" της οικογένειας Κάρδαρη, γόνος της οποίας είναι ο ναυπηγός Νίκος Κάρδαρης που σήμερα διοικεί την ΑΝΜΕΖ. Μαζί με τις παντόφλες σταμάτησε και το "ΜΑΡΘΑ" του Μοίρα, γιατί ναι μεν ήταν "κλειστό" αλλά δεν πληρούσε τις διατάξεις της στεγανής υποδιαίρεσης λόγω μη ύπαρξης στεγανού προσκρούσεως στην πλώρη. Το "ΜΑΡΘΑ" είχε τότε μόνο έναν καταπέλτη στην πλώρη. Υποχρεώθηκε λοιπόν να κατασκευάσει νέα πλώρη με δύο φτερά που άνοιγαν δεξιά-αριστερά και σηκώνονταν στις πάντες με υδραυλικά σαν τα αρματαγωγά. Έτσι το "ΜΑΡΘΑ" θεωρήθηκε κλειστό Ε/Γ-Ο/Γ και πολύ σύντομα ξαναγύρισε στη Ζάκυνθο και μαζί με το "ΑΙΓΕΥΣ" πια, τα δύο καραβάκια εξυπηρέτησαν τη γραμμή για καναδυό χρόνια. Ύστερα το "ΑΙΓΕΥΣ" πουλήθηκε στο Νομικό και έφυγε και το "ΜΑΡΘΑ" έμεινε για λίγο μόνο του στη γραμμή. Βέβαια στις αρχές του 1973 δρομολογήθηκε ο νεότευκτος τότε "ΠΡΩΤΕΥΣ" του Τυρογαλά και η Χούντα αποδρομολόγησε το "ΜΑΡΘΑ" με το έτσι θέλω.

Πάντως το "ΑΙΓΕΥΣ" ήταν πρωτοποριακό για την εποχή του και είχε και προπέλλες μεταβλητού βήματος. Μάλιστα θυμάμαι όταν ταξίδευα (μικρό παιδάκι) και είχε καιρό από πλώρα να αυξομειώνουν το βήμα από τα χειριστήρια της γέφυρας ανάλογα τον κυματισμό για να μη χτυπάει το πλοίο. Επίσης στη Ζάκυνθο είχε τις εξαγωγές στις πάντες. Μετά επί Νομικού τις άλλαξαν και τις έβγαλαν επάνω. Οι δε ανατολικές SKL χάλαγαν τον κόσμο με τα γκάμπα-γκούπου τους.

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

Μια και μιλάμε για τα παλιά πλοία του Ευβοικού να πούμε και κάτι που είναι ελάχιστα γνωστό. Και το "ΜΑΡΘΑ" είχε περάσει για δύο-τρεις μήνες από τη Ραφήνα. Ήταν το καλοκαίρι του 1974 και το "ΜΑΡΘΑ" είχε ήδη παραμείνει δεμένο στο Λιμάνι της Ζακύνθου για περίπου ένα χρόνο. Ο λόγος ήταν η δρομολόγηση του "ΠΡΩΤΕΥΣ" στη γραμμή της Ζακύνθου που εδωσε την ευκαιρία στο χουντικό τότε Υπουργό να αποσρομολογήσει το "ΜΑΡΘΑ" με την αιτιολογία ότι η γραμμή δεν σήκωνε δύο πλοία. Ο πατέρας Μοίρας κράτησε το βαπόρι στο λιμάνι και πίεζε με προσφυγές στο ΣτΕ κλπ να βρεί το δίκιο του.
Εν τω μεταξύ τα έξοδα έτρεχαν και γύρω στις αρχές του 1974 του υποδείχτηκε να το πάει στη Ραφήνα και να γλυτώσουν και οι υπηρεσίες του ΥΕΝ από τη γκρίνια. Εννοείται ότι υπήρχε τέτοια διάθεση να σταματήσει η έμμεση πίεση με την παρουσία του δεμένου πλοίου στη Ζάκυνθο, που όταν ο πεισματάρης Μοίρας έκανε επιτέλους την αίτηση, η έγκριση ήρθε τηλεφωνικά μέσα σε καμία ώρα.
Έτσι το ιστορικό και κρίσιμο καλοκαίρι του 1974, το μικρό ακόμα (πριν τη μετασκευή του 1981) καραβάκι βρέθηκε να κάνει δρομολόγια Ραφήνα-Στύρα, Ραφήνα-Μαρμάρι και Ραφήνα-Κάρυστο, παρέα με τα "ΑΝΝΑ Λ." και το επίσης ιστορικό "ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ".
Από όλα αυτά θυμάμαι χαρακτηριστικά τις ημέρες και τις νύχτες της Κυπριακής τραγωδίας και της επιστράτευσης. Μέσα στον πανικό των ημερών και το χάος που επικράτησε, οι παραθεριστές αποφάσισαν να εγκαταλείψουν τους συγκεκριμένους τόπους διακοπών, ενδεχομένως διότι κάποιοι οικογενειάρχες επιστρατεύονταν. Το τι γινόταν δεν περιγράφεται. Θυμάμαι νυχτερινά δρομολόγια του "ΜΑΡΘΑ" από Κάρυστο για Ραφήνα με 1200 επιβάτες όταν το τότε Π.Γ.Ε. ήταν 400.
Βέβαια κάπου γύρω στις μέρες της Μεταπολίτευσης και του δεύτερου Αττίλλα, το πλοίο επιτάχθηκε και άρχισε να κινείται με τον πιο ηλίθιο, ακόμα και για τα δεδομένα του κάθε Στρατού, τρόπο. Μέχρι που φόρτωσαν στο "ΜΑΡΘΑ" φαντάρους για να τους πάνε από τη Ραφήνα στον Πειραιά. Μετά φόρτωσαν 3 τανκς και τα πήγαν στην Κρήτη. Κάποια στιγμή το πλοίο αποδεσμεύτηκε και με το δεδομένο ότι και ο "ΠΡΩΤΕΑΣ" ήταν σε επίταξη πήγε "πάσει δυνάμει" στη Ζάκυνθο να ξαναπιάσει από την αρχή τη βεντέττα με την οικογένεια Τυρογαλά.
Αυτή ήταν η σύντομη ιστορία του "ΜΑΡΘΑ" στη Ραφήνα και ελπίζω να μην έγινα κουραστικός με τις παιδικές μου αναμνήσεις.

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

Καθόλου κουραστικός δεν έγινες, αντίθετα μας αποκάλυψες και ένα κομάτι της ιστορίας του ΜΑΡΘΑ που εγώ τουλάχιστον δεν το ήξερα.

Link to comment
Share on other sites

σημερα το μαρθα απο ποιον ειναι κατασχεμενο; μετα απο καποιο διαστημα παροπλισμου στη νεαπολη, κοντευει 10ετια στο αμπελακι της σαλαμινας.

α και κατι ακομη. οταν ξεκινησε το μαρθα ειχε βαλει χρηματα μονο η οικογενεια μοιρα ή και αλλοι; εχω ακουσει μια ιστορια για αρχιπλοιαρχο (τοτε) εταιρειας της ποντοπορου, που εκανε ψηστηρι σε καπετανιους και μηχανικους να βαλουν λεφτα σε ενα καραβι που θα πηγαινε ζακυνθο. σε μεταγενεστερες διηγησεις του, ελεγε πως εγκατελειψε οταν τους εκαναν πολεμο και αλλαξαν γραμμη.

Link to comment
Share on other sites

Noμίζω πως κατασχέθηκε τον Ιανουάριο του 1996, οπότε έκλεισε 10-ετία ήδη. Όσο για τους κατασχέτες, για να παραμένει τόσο καιρό χωρίς να έχει πουληθεί μάλλον θα είναι περισσότεροι από ένας.

Και μια απορεία που προέκυψε: από το 1996 που έδεσε ως το 1998 που εμφανίστηκε το ΝΗΣΟΣ ΚΥΘΗΡΑ, τα Κύθηρα ποιό καράβι τα εξυπηρετούσε;

Link to comment
Share on other sites

Το "ΜΑΡΘΑ" ναυπηγήθηκε από τον πατέρα Μοίρα στο Ναυπηγείο Κορωναίου με σχέδια του Ναυπηγού Άρη Θεοδωρίδη και με σκοπό να αποτελέσει ανοιχτό Ε/Γ-Ο/Γ για τη γραμμή του Αργοσαρωνικού. Η ιδέα ξεκίνησε το 1966 καθώς ο αείμνηστος Δημήτριος Μοίρας είχε δουλέψει για χρόνια σαν Μηχανικός στις Αραβικές χώρες (ήταν Τοπογράφος Μηχανικός και συνεργαζόταν με το Γραφείο Δοξιάδη) και είχε συγκεντρώσει κάποιο κεφάλαιο που ήθελε να επενδύσει. Η αρχική γάστρα που είχε σχεδιάσει ο Άρης Θεοδωρίδης ήταν ίδια με το "ΑΙΓΙΝΑ" εκείνης της εποχής (των Λεούσηδων αν δεν κάνω λάθος). Κάποια στιγμή βέβαια ο Άρης Θεοδωρίδης πήγε στη φυλακή γιατί αποτέλεσε ένα από τα εξιλαστήρια θύματα του ναυαγίου του "ΗΡΑΚΛΕΙΟΝ". Δεν θυμάμαι ποιος παρακολουθούσε την κατασκευή εκείνο το διάστημα της φυλάκισης του Θεοδωρίδη. Ενδεχομένως ο ίδιος ο πατέρας Μοίρας που ήταν άνθρωπος μεθοδικός και πολυτάλαντος.

Σημαντικό ρόλο στην κατασκευή του πλοίου έπαιξαν δυό σπουδαίοι Μηχανικοί εκείνης της ηρωικής εποχής του Περάματος. Ο Αποστόλης ο Δόμβρος και ο Δημήτρης Θεοδωρίδης που αντιπροσώπευε τις μηχανές MWM. Αυτοί οι δύο κατεύθυναν το Μοίρα στις επιλογές του εξοπλισμού και των μηχανών.

Στην πορεία αποφασίστηκε το πλοίο να γίνει κλειστό Ε/Γ-Ο/Γ για να μπορεί να ταξιδεύει με μεγαλύτερη ευελιξία. Σε εκείνη ακριβώς τη φάση προσέγγισαν το Μοίρα άνθρωποι από το ΚΤΕΛ της Ζακύνθου και τον έπεισαν για τις δυνατότητες και την ανάγκη για κλειστό πλοίο που είχε η Ζάκυνθος. Θυμάμαι μέχρι σήμερα τις φωτογραφίες που είχαν φέρει μαζί τους και έδειχναν τα λεωφορεία τους να λούζονται από τη θάλασσα στη διάρκεια χειμερινών ταξιδιών με τις παντόφλες.

Ο Μοίρας πείστηκε να πάει το πλοίο στη Ζάκυνθο και μάλιστα έδωσε ένα ποσοστό του πλοίου σε συγκεκριμένα άτομα από το ΚΤΕΛ Ζακύνθου. Η συμμετοχή ολόκληρου του ΚΤΕΛ δεν επιτεύχθηκε γιατί μόλις έγινε γνωστή η υπόθεση υπήρξαν αντιδράσεις από την οικογένεια Τυρογαλά που διέθετε μία παντόφλα ακόμα και είχε τον τρόπο της να επηρεάσει τους υποψήφιους πλοιοκτήτες του ΚΤΕΛ και να τους κόψει τη φόρα.

Γύρω στο 15% δόθηκε τότε στους ανθρώπους από το νησί και η συμμετοχή αυτή διατηρήθηκε και στο επόμενο πλοίο το "ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΟΙΡΑΣ" που αντικατέστησε το "ΜΑΡΘΑ".

Δεν θυμάμαι την περίπτωση του Αρχιπλοιάρχου που αναφέρει ο proud. Ίσως γίνεται ένα μπέρδεμα με το ναυπηγό το Δημήτρη τον Κάππαρη που ήταν μετέπειτα στέλεχος της Εταιρίας Χανδρή. Ο Δημήτρης Κάπαρης προσπάθησε επί χρόνια να φέρει σύγχρονο καράβι στο νησί του και εν μέρει το κατάφερε με τη ναύλωση του "ΑΙΓΕΥΣ" και το ξεκίνημα του "ΙΟΝΙΣ".

Όταν το "ΜΑΡΘΑ" πήγε εν τέλει στη Ζάκυνθο στα μέσα του 1968, βρήκε στη γραμμή και μία ακόμα παντόφλα το επίσης καινούργιο τότε "ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ" που μέχρι πρόσφατα δούλευε στο Ρίο-Αντίρριο. Επόμενο ήταν να μην υπάρχει δουλειά για τόσα πλοία, ιδιαίτερα για το "ΜΑΡΘΑ" που έπρεπε να εξυπηρετήσει και δάνειο από την τότε ΕΤΒΑ.

Έτσι το πλοίο μετακινήθηκε στον Αργοσαρωνικό το 1969 και έκανε σε καθημερινή βάση το δρομολόγιο Πειραιά-Αίγινα-Μέθανα-Πόρο-Ύδρα-Ερμιόνη-Σπέτσες-Λεωνίδιο και επιστροφή. Θυμάμαι κάτι ιστορικές κόντρες εκείνης της εποχής με το ηρωικό "ΝΕΡΑΙΔΑ" του Γιάννη Λάτση και τα "ΣΑΡΩΝΙΣ" και "ΜΑΡΙΩ" του Κονταρίνη.

Η υπόθεση του Αργοσαρωνικού ήταν οικονομική αποτυχία, ενδεχομένως και λόγω του περίεργου δρομολογίου. Μάλιστα το "ΜΑΡΘΑ" προσάραξε σε ένα απογευματινό δρομολόγιο για Μέθανα πάνω στον Τούρλο της Αίγινας και έπαθε μεγάλη ζημιά αλλά επιβίωσε καθώς είχε στεγανή υποδιαίρεση και ήταν καινούργιο.

Κάπου εκεί ο Μοίρας επανέφερε το πλοίο στη Ζάκυνθο, όπου και δούλεψε μέχρι το 1989 που αντικαταστάθηκε από το "ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΟΙΡΑΣ" και συνέχισε στα Κύθηρα. Ο πατέρας Μοίρας είχε ήδη πεθάνει το 1987 από θερμοπληξία λόγω του καύσωνα εκείνης της χρονιάς σε ηλικία μόλις 56 χρονών.

Link to comment
Share on other sites

Tελικά το ΜΑΡΘΑ αποδείχτηκε πολυτάξιδο (Σαρωνικό, Ευβοϊκό, Κύθηρα, Ζάκυνθο, Αμπελάκια:)). Μήπως έχει κανείς να μοιραστεί μαζί μας κάποια φωτογραφία από την προ-μετασκευής εποχή του; Στη μετασκευή του 81 όπως αναφέρει ο kostasdm πήρε γύρω στα 12 μέτρα και συνολικά αναβαθμίστηκε.

Link to comment
Share on other sites

Ίσως βρω κάποιες φωτογραφίες του ΜΑΡΘΑ πριν τη μετασκευή του 1981.

Όσον αφορά την αντικατάσταση του "ΜΑΡΘΑ" στα Κύθηρα, ίσως έχει κάποια σημασία, ακόμα και συμβολική, να πούμε τα ακόλουθα :

Το "ΜΑΡΘΑ" έκοψε στρόφαλο μέσα στον Αύγουστο του 1996. Και αμέσως αντικαταστάθηκε στη γραμμή των Κυθήρων από τον παλιό του γνώριμο τον "ΠΡΩΤΕΑ". Βέβαια ο Μοίρας που ήταν προνοητικός και την είχε ξαναπατήσει με τη συγκεκριμένη μηχανή (ΜΑΝ 22/30) όταν τη φόραγε το "ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΟΙΡΑΣ" και του είχε ξανακόψει στρόφαλο, διέθετε καινούργιο στρόφαλο στον Πειραιά και άμεσα τον αντικατέστησε. Έτσι σε 10 μέρες περίπου το καράβι ξαναπήγε στα Κύθηρα.

Όταν το "ΜΑΡΘΑ" τελικά το 1997 διέκοψε τη λειτουργία του και πάλι ο "ΠΡΩΤΕΑΣ" κάλυψε το κενό μέχρι να έρθει το "ΜΑΡΙΑ ΠΑ". Και όταν το "ΜΑΡΙΑ ΠΑ" σταμάτησε τα δρομολόγια το χειμώνα του 1997, και πάλι ο "ΠΡΩΤΕΑΣ" επωμίστηκε τα Κύθηρα με την πίεση βέβαια του Υπουργείου που "έτρεχε και δεν έφτανε" να καλύψει τις χειμερινές ανάγκες του νησιού που ήταν και εκλογική περιφέρεια του τότε Υπουργού Σουμάκη.

Με τούτα και με τ' άλλα στήσανε και μιά τεράστια επιδότηση για τα Κύθηρα και τη νέμονται τώρα οι έξυπνοι. Εννοείται ότι όλα τα παραπάνω καράβια δούλευαν τη γραμμή χωρίς την παραμικρή ενίσχυση. Οι τελευταίες επιδοτήσεις δίνονταν στο "ΜΗΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ" του αείμνηστου Μηνά Σταθάκη και σταμάτησαν με την έλευση του "ΘΗΣΕΥΣ" το 1993.

Και μια και πιάσαμε και τον αείμνηστο Μηνά Σταθάκη, θυμήθηκα και κάτι ακόμα, μια ακόμα εμπλοκή του "ΜΑΡΘΑ" στην ιστορία. Μία ιστορία που δείχνει πως έβλεπαν τους επιβάτες-πελάτες τους οι παλιοί εμπλεκόμενοι με την ακτοπλοία. Καμία σχέση με τους σημερινούς που βλέπουν λογιστικές καταστάσεις και στατιστικές.

Όταν τον Οκτώβριο του 1993 προσάραξε το "ΙΟΝΙΟΝ" του Σταθάκη στην Αγρία Γραμβούσα και επιβεβαιώθηκε η αδυναμία ανέλκυσης, ο Σταθάκης δεν μπορούσε με τίποτα να φανταστεί ότι θα άφηνε τα αυτοκίνητα των πελατών του να πάνε μαζί με το πλοίο. Προσπαθούσε λοιπόν να βρεί τρόπο να πάρει πάνω από το "ΙΟΝΙΟΝ" τα αυτοκίνητα. Παρά το γεγονός λοιπόν ότι δεν είχε καλές σχέσεις με τους αδελφούς Μοίρα επικοινώνησε και έστειλε το "ΜΑΡΘΑ" ναυλωμένο να πάρει τα οχήματα.

Πράγμα που ήταν εξαιρετικά δύσκολο. Ήμουν μέσα στο "ΜΑΡΘΑ" σε όλη τη διαδικασία και δεν πιστεύει κανείς τι τραβήξαμε κυρίως από το αδιάκοπο σουέλ της περιοχής. Το "ΜΑΡΘΑ" έφερνε στην πρύμη του "ΙΟΝΙΟΝ" τον πρυμιό του καταπέλτη και αφού δενόμασταν στοιχειωδώς πάνω στο ακινητοποιημένο πλοίο καταφέρναμε να περάσουν κανα-δυό αυτοκίνητα τη φορά. Αμέσως μετά άλλαζε η θέση των πλοίων με τον κυματισμό και άντε από την αρχή. Δύο ή τρεις φορές κόπηκαν από το ζόρι τα συρματόσχοινα του πρυμιού καταπέλτη του "ΜΑΡΘΑ". Τα αλλάζαμε και ξαναπηγαίναμε κοντά. Τα χειρότερα ήρθαν με κάτι λίγα φορτηγά που είχε μέσα το πλοίο. Μεταξύ των οποίων και μία τεράστια μπουλντόζα πάνω σε νταλίκα. Για καλή μας τύχη ο καταπέλτης του "ΙΟΝΙΟΝ" ήταν στενός και καταφέραμε να τον πατήσουμε μέσα στο γκαράζ του "ΜΑΡΘΑ" που είχε φαρδύ πρυμιό καταπέλτη. Έτσι κάποια στιγμή βρήκαμε μια ευκαιρία και περάσαμε με τη μία τη νταλίκα με τη μπουλντόζα από το ένα πλοίο στο άλλο. Θυμάμαι ότι ο οδηγός ήταν τόσο τρομοκρατημένος που με τη φόρα που έβαλε για να περάσει το "ΜΑΡΘΑ" έφυγε καμιά 50αριά μέτρα μπροστά.

Τέλος πάντων όλα πήγαν καλά και τα αυτοκίνητα γλύτωσαν κυρίως χάρη στην ικανότητα του καπετάνιου του "ΜΑΡΘΑ" του Βασίλη του Λεονταράκη που τώρα είναι πλοηγός στον Πειραιά.

Link to comment
Share on other sites

Θα ήθελα και εγώ να ευχαριστήσω τον φίλο Kostasdm για όλα όσα μοιράστηκε μαζί μας για το "Μάρθα" και τον "Θησέα".

Η ιστορία των πλοίων αυτών θυμίζει, ίσως, την ιστορία των αφανών

ηρώων. Τα πλοία αυτά, παρόλο που δούλευαν και πρόσφεραν μεγάλες υπηρεσίες, ήταν πάντα στο περιθώριο. Και όταν τα πράγματα έσφιξαν πετάχτηκαν στη Σαλαμίνα και το Ικόνιο.

Σαν μια μικρή συνεισφορά μια φωτογραφία του "Μάρθα" στο λιμάνι του Πειραιά το 1995.

post-360-128326967613_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Οντως εξαιρετικα ενδιαφεροντα τα παραπανω. Ας παρουμε μια γευση απο το πως ηταν το πλοιο απο πιο κοντα, πριν 2 χρονια ακριβως.

Κατ' αρχην μια σχετικα κοντινη φωτογραφια στο σημειο οπου βρισκεται πια τοσα χρονια:

Εδω μια κοντινη φωτογραφια απο τα πλαινα του πλοιου

και τελειωνουμε με ενα κοντινο πλανο στον καταπελτη

post-22-128326967932_thumb.jpg

post-22-128326967935_thumb.jpg

post-22-128326967936_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Ενας χρονος περασε απο το τελευταιο ποστ και το ΜΑΡΘΑ εξακολουθει να βρισκεται στην ιδια θεση οπως τοσα χρονια

Αληθεια τωρα που ο ΟΛΠ αρχιζει και μαζευει τα παροπλισμενα απο την περιοχη υπαρχει περιπτωση να το παρει οπως εγινε και με το ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ και το ΘΗΣΕΑ ή ειναι διαφορετικη η περιπτωση?

Να και μια περσινη φωτο του ΜΑΡΘΑ αλλα μην νομιζεται οτι εχουν αλλαξει και πολλα σε σχεση με φετος

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 4 weeks later...

Οσο περναει ο καιρος τα σημαδια ειναι εντονοτερα μεν αλλα αναλογικα με το χρονια του παροπλισμου νομιζω οτι κρατιεται παρα πολυ καλα ολα αυτα τα χρονια οπως επισεις και το ΜΕΝΙΡ που ειναι ακριβως διπλα του.

Το ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ αλλα και ο ΘΗΣΕΑΣ στο Κερατσινι ηταν σε σαφως χειροτερη κατασταση.Σε αυτο ισως να παιζει ρολο(μπορει να κανω και λαθος βεβαια) και η θεση που ειναι δεμενο το ΜΑΡΘΑ μιας και δεχνει να ειναι αρκετα προφυλαγμενο

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Βρήκα καναδυό φωτογραφίες από το καλοκαίρι του 1996 που δεν υπήρχε ακόμα το Λιμάνι στο Διακόφτι και το ΜΑΡΘΑ πάλευε απεγνωσμένα να δέσει και να ξεφορτώσει ατο απίθανο λιμάνι της Αγιας Πελαγίας στα Κύθηρα και είπα να τις μοιραστώ μαζί σας.

post-560-128326978624_thumb.jpg

post-560-128326978626_thumb.jpg

post-560-128326978628_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

μονο αυτο ;δεν χρειαζεται να τρεχεις στις παραλιες για μπανιο!φορας το μαγιο σου (οπως ο τυπος στη πρωτη φωτο )και περιμενεις το Μαρθα

Link to comment
Share on other sites

δυσρυχως οχι μονο στην αγια πελαγια, αλλα και σε πολλα αλλα λιμανια μικρων νησιων εχουμε φαινομενα τετοια, οπου η ρεστια δεν αφηνει το καραβι να ξεφορτωσει. (πχ νισυρος, σπετσες, μικρες κυκλαδες κλπ, εχουμε δειαρκετα βιντεακια και φωτο με μικρα ferries να κανουν τραμπαλα πανω στο κυμα, να κοβουν καβους αλλα να μην μπορουν να ξεφορτωσουν). μου ειχε τυχει με τον πρωτεα στη νισυρο, εχω δει βιντεακι με τον σκοπελιτη, αλλα ολι κατα καιρους εχουμε τυχει μαρτυτες τετοιων γεγονοτων.

τπ μαρθα ηταν ελαφρυ σκαρι, η αγια πελαγια ανοιχτη στο κυμα και "λογικο" ειναι αυτο που βλεπουμε.

απορια σχετικα με το βαπορι: σε ποιους χρωσταει; ποιοι το εχουν κατασχεσει. σιγουρα θα εχει και ΝΑΤ μεσα για να εχει κολλησει το θεμα

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Μια χτεσινη φωτο απο το ΜΑΡΘΑ.Απο οτι φαινεται δεν εχουν αλλαξει και παρα πολλα πραγματα.

Βλεποντας και απο λιγο πιο κοντα την πλωρη του εξακολουθω να πιστευω οτι δεν δειχνει το ποσα χρονια ειναι παροπλισμενο.Εχει βεβαια σκουριες σε παρα πολλα σημεια αλλα σιγουρα δεν εχει το χαλι που θα περιμενε καποιος.

Οπως και να χει θα προτιμουσα να το βλεπω σε φωτο οπως αυτες που ειχε μοιραστει μαζι μας ο kostasdm λιγο πιο πανω παρα σε αυτες που εβαλα

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Ας δουμε ενα

που μονταρα απο μια ταινια που αλιευσα στο ιντερνετ και αναφερεται στη Δονουσα.Υπαρχουν καποια πλανα με το ΜΑΡΘΑ να περναει, καθως και απο τα καταστωματα του και απο το σαλονι του.Λιγα πραγματα δυστυχως αλλα μια ιδεα για το πως ηταν το πλοιο μπορουμε να την παρουμε.Η ταινια ειναι του 1992 και αυτο που παρατηρω σε σχεση με τις φωτο τις περιοδου 1995-1996που εχουν αναβασει πιο πανω οι φιλοι cortomaltese και kostasdm ειναι οτι οι τσιμινιερες ειναι διαφορετικες.

Ειλικρινα δεν ηξερα οτι στα δρομολογια του πλοιου περιλαμβανοταν και η Δονουσα με την αγονη των Κυκλαδων.Θα εχει ενδιαφερον να μαθαιναμε περισσοτερες πληροφοριες

Link to comment
Share on other sites

οι τσιμινιερες που εχει ακομη και τωρα μπηκαν τα τελευταια χρονια που ταξιδευε. οσο ηταν στο ιονιο με αυτες που εχει στην ταινια το θυμαμαι.

επειδη απο το trailer που εβαλες δεν καταλαβα καλα. υπαρχουν πλανα του πλοιου στη δονουσα ή απλα εχουμε πλανα του πλοιου καπου αλλου και η υπολοιπη ταινια ειναι στη δονουσα;

Link to comment
Share on other sites

Βρήκα καναδυό φωτογραφίες από το καλοκαίρι του 1996 που δεν υπήρχε ακόμα το Λιμάνι στο Διακόφτι και το ΜΑΡΘΑ πάλευε απεγνωσμένα να δέσει και να ξεφορτώσει ατο απίθανο λιμάνι της Αγιας Πελαγίας στα Κύθηρα και είπα να τις μοιραστώ μαζί σας.

Τι μου θύμησες τώρα ρε συ. Μικρό παιδάκι ταξίδευα με αυτό το καραβάκι κάθε καλοκαίρι μαζί με τους γονείς μου για Κύθηρα (απο κεί είναι ο πατέρας μου). Ρε τι μου θύμησες. Σαν χτες μου φαίνετε............. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Μπορεί το πολύ ενδιαφέρον φιλμ της Αντωνίου να έχει τον τίτλο «Δονούσα» , ωστόσο τα γυρίσματα έγιναν αποκλειστικά στο Τσιρίγο. Το ΜΑΡΘΑ ουδέποτε έπιασε Δονούσα εκτός οθόνης. ;)

Link to comment
Share on other sites

Ειλικρινα δεν ηξερα οτι στα δρομολογια του πλοιου περιλαμβανοταν και η Δονουσα με την αγονη των Κυκλαδων.Θα εχει ενδιαφερον να μαθαιναμε περισσοτερες πληροφοριες

Το χειμωνα του 92 το ΙΟΝΙΟΝ του Σταθακη εκανε ενα επιδοτουμενο κυκλικο καθε Τεταρτη μεσημερι απο Πειραια μεχρι Αστυπαλαια και πισω. Μπορει να ηταν σε σκατζα του αν και διατηρω επιφυλαξεις. Ο ντοκος στο τελος του βιντεο μπορει να ειναι η Ψιλη Αμμος βορεια απο την Αγια Πελαγια στα Κυθηρα χωρις να βαζω και το χερι μου στη φωτια.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...