Jump to content
Shipfriends

Bras de Fer Κυβερνησης - Ακτοπλοων συνεχεια


Recommended Posts

ΕΠΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΜΟ δρομολογίων, με στόχο τη μείωση της πυκνότητάς τους, μειώσεις στις ταχύτητες και γενικότερα μέτρα εξοικονόμησης καυσίμων αναμένεται να συζητήσουν στη σημερινή κρίσιμη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της Ενωσης οι εφοπλιστές της ακτοπλοΐας.

Link to comment
Share on other sites

Η κατάσταση, όπως επισημαίνουν, έχει φθάσει στο μη περαιτέρω, σε ό,τι αφορά το κόστος λειτουργίας, με σημαντικότερο αυτό των καυσίμων, την ίδια στιγμή που η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας «παίζει καθυστέρηση» τόσο σε ό,τι αφορά το αίτημα για αυξήσεις στα ναύλα αλλά και σε ό,τι αφορά την απελευθέρωση της ακτοπλοϊκής αγοράς.

Οι ακτοπλόοι καλούν τον ΥΕΝ να εξετάσει σοβαρά την όλη κατάσταση που έχει δημιουργηθεί και να προχωρήσει άμεσα στη λήψη ουσιαστικών μέτρων που δεν θα οδηγούν σε αύξηση των ναύλων, όπως η κατάργηση των τελών και φόρων υπέρ τρίτων που επιβαρύνουν το εισιτήριο, χωρίς μάλιστα να έχουν αυτοί ανταποδοτικό χαρακτήρα.

Το στίγμα για το τι πρόκειται να ακολουθήσει τις επόμενες εβδομάδες έδωσε προχθές ο κ. Γεράσιμος Αγούδημος, με επιστολή του στο ΥΕΝ, όπου έκανε γνωστό ότι θα επανεξετάσει το σχεδιασμό των δρομολογίων που είχε προαναγγείλει και δηλώσει στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου για τα Δωδεκάνησα.

«Η παρατεινόμενη και εξοντωτική αύξησης του πετρελαίου μάς αναγκάζει να επανεξετάσουμε όχι μόνο τα δρομολόγια που σας εστάλησαν και τα οποία δεν ισχύουν, αλλά και τα δρομολόγια των υπολοίπων πλοίων της εταιρείας μας. Θα επανεξετάσουμε την πυκνότητα όλων των δρομολογίων, καθώς και την ταχύτητα με την οποία θα εκτελούνται αυτά», σημειώνει στην επιστολή του ο κ. Αγούδημος.

Μιλώντας στη «Ν», ο καπετάν-Μάκης Αγούδημος επισημαίνει ότι «η κατάσταση δεν είναι δύσκολη, είναι καταστροφική» και προσθέτει: «Εάν συνεχιστούν έτσι τα πράγματα, τους τρεις μήνες του καλοκαιριού θα υπάρχουν κάποια πλοία. Από τις 5 Σεπτεμβρίου όμως δεν θα υπάρχει κανένα».

Ο κ. Αγούδημος διερωτάται γιατί δεν καταργεί η κυβέρνηση του φόρους υπέρ τρίτων που μαζί με το ΦΠΑ προσεγγίζουν το 35% της τιμής του πειστήριου. «Είναι δυνατόν», ρωτά, «ο ναυτικός να έχει κράτηση υπέρ ΟΓΑ;».

Παράλληλα, προτείνει μία συνάντηση όλων των εφοπλιστών με τον ΥΕΝ, προκειμένου να συζητηθεί η πραγματική κατάσταση στην ακτοπλοΐα και να ληφθούν μέτρα όπως επιδοτήσεις ασφαλιστικών εισφορών κ.λπ.

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο διευθύνων σύμβουλος της ΝΕΛ, Απόστολος Αθηναίος, επισημαίνει ότι η πολιτεία δεν έχει το δικαίωμα να φέρεται με τέτοιο τρόπο σε επιχειρήσεις όπως είναι οι ακτοπλοϊκές, οι οποίες έχουν τόσο υψηλές πάγιες επενδύσεις. «Το κράτος δεν έχει το δικαίωμα», προσθέτει, «να ρυθμίζει τα ναύλα. Πρέπει επιτέλους να ξεκαθαρίσει το επιχειρηματικό περιβάλλον, να απελευθερωθεί πλήρως η αγορά».

Επίσης, ο κ. Αθηναίος, αναφερόμενος στις κρατήσεις υπέρ τρίτων, σημειώνει ότι αυτές αποτελούν το 34% περίπου της καθαρής τιμής του εισιτηρίου.

Πάντως, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Μανώλης Κεφαλογιάννης, σχολιάζοντας την επιστολή Αγούδημου, δήλωσε: «Δεν πιστεύω ότι τα εννοεί αυτά ο κ. Αγούδημος. Δεν θα μείνει καμία περιοχή χωρίς να έχει πλήρη δρομολόγια. Προσδοκούμε και στον πλειστηριασμό των τριών πλοίων της ΔΑΝΕ στις 4 Μαΐου.

Αυτά τα τρία πλοία, τα οποία έχουν σχεδιαστεί κυρίως για να εξυπηρετούν την περιοχή των Δωδεκανήσων, θα εξυπηρετήσουν τα μέγιστα. Ηδη έχουν ζητηθεί και από άλλα πλοία να δρομολογηθούν στην περιοχή των Δωδεκανήσων. Είμαστε αισιόδοξοι ότι δεν θα υπάρξει κανένα πρόβλημα σε αυτή τη συγκεκριμένη περιοχή. Οι δικές μας πληροφορίες είναι στον αντίποδα του ερωτήματός σας, δεν θα υπάρξει τέτοιο θέμα ούτε με τον κ. Αγούδημο».

Πηγη: Ναυτεμπορικη

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Με περικοπές δρομολογίων και απόσυρση πλοίων από τις ακτοπλοϊκές γραμμές απαντούν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες στην απόρριψη του αιτήματός τους για αύξηση των ναύλων επιβατών και οχημάτων από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.

Τον χορό των περικοπών δρομολογίων άνοιξαν τα ταχύπλοα σκάφη highspeed της Hellenic Seaways, ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος», θα ακολουθήσει η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου, η οποία μελετά σοβαρά το ενδεχόμενο μη δρομολόγησης τη φετινή θερινή περίοδο του ταχυπλόου «Κεντέρης», αλλά και άλλες ακτοπλοϊκές οι οποίες τηρούν στάση αναμονής.

Oριστικές αποφάσεις θα ληφθούν αύριο Τετάρτη, στην έκτακτη γενική συνέλευση των εκπροσώπων των εταιρειών μελών της Ένωσης Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας (ΕΕΑ). Τα τελευταία 24ωρα τα μέλη της Ένωσης εμφανίζονται να εκφράζουν εκ διαμέτρου αντίθετες απόψεις για το πώς θα πρέπει να διαχειρισθούν την άρνηση της κυβέρνησης να συναινέσει σε αύξηση των ναύλων.

Υπάρχουν εκείνοι που τάσσονται υπέρ δυναμικών λύσεων, όπως η εκτεταμένη περικοπή δρομολογίων, αλλά και εκείνοι που επιθυμούν να αναμένουν τις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, η οποία έχει αφήσει ανοικτό το ενδεχόμενο αυξήσεων στους ναύλους λόγω των αυξήσεων στις τιμές των καυσίμων κίνησης των πλοίων.

Η Hellenic Seaways, ωστόσο, από την αναπροσαρμογή των δρομολογίων των highspeed δείχνει ότι δεν περιμένει τις αποφάσεις της έκτακτης γενικής συνέλευσης της ΕΕΑ, θεωρώντας ότι τα κόστη λειτουργίας των ταχύπλοων, εξαιτίας των καυσίμων, κινούνται σε απαγορευτικά επίπεδα.

Συγκεκριμένα, η Hellenic Seaways επεξεργάζεται τα πλάνα της, προκειμένου να σταματήσει τα καθημερινά δρομολόγια των highspeed προς διάφορους προορισμούς, περιορίζοντας τη δραστηριότητά τους μόνο στα τριήμερα Παρασκευής, Σαββάτου Κυριακής.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και οι απόψεις της διοίκησης της ΝΕΛ, η οποία δείχνει διατεθειμένη να περικόψει ακόμη και κατά 50% τα δρομολόγια των ταχύπλοων σκαφών της προς το Ανατολικό Αιγαίο, προκειμένου να αντιμετωπίσει αφενός τα αυξημένα κόστη λειτουργίας και αφετέρου τα σύνθετα τεχνικά προβλήματα που παρουσιάζουν οι εν λόγω μονάδες.

news.in.gr

Link to comment
Share on other sites

ΛΙΓΕΣ ημέρες πριν από το Πάσχα, περίοδος κατά την οποία παραδοσιακά τα λιμάνια αναστενάζουν και υφέρπει πάντα ο κίνδυνος προβλημάτων στην ομαλή εκτέλεση των δρομολογίων, οι σχέσεις μεταξύ του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, Μανώλη Κεφαλογιάννη, και των εφοπλιστών της ακτοπλοΐας οξύνονται, με αφορμή το ναυλολόγιο.

To υπουργείο και η κυβέρνηση συνολικά δεν έχουν ανακοινώσει ακόμη τις αυξήσεις για το 2005, ενώ, από την άλλη, οι ακτοπλόοι δηλώνουν απογοητευμένοι από την τακτική του κ. Κεφαλογιάννη και προχωρούν σε μειώσεις δρομολογίων ή αφήνουν εκτός λειτουργίας ταχύπλοα, λόγω σημαντικής αύξησης του κόστους καυσίμων.

Ο κ. Κεφαλογιάννης, τον οποίο οι ακτοπλόοι κατηγορούν ότι «παίζει κρυφτούλι με τον κλάδο», επιδιώκει από την άλλη πλευρά να πιέσει προς κάθε κατεύθυνση, προκειμένου να επιτύχει τις μικρότερες δυνατές αυξήσεις στα εισιτήρια, αλλά και να κρατήσει σε λογικά επίπεδα το κόστος των επιδοτήσεων στις άγονες γραμμές.

Στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής και ενώ ακόμη δεν έχουν ανακοινωθεί, όπως σημειώνουν αρμόδιοι παράγοντες, οι φετινές αυξήσεις, το υπουργείο καλεί τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, που ασκούν κατά την τρέχουσα περίοδο και ορισμένα δρομολόγια δημόσιας υπηρεσίας, να συζητήσουν για τα δρομολόγια της περιόδου 2005-2006, με κύριο στόχο να δεχθούν αυτές να εντάξουν στο πρόγραμμά τους όσο το δυνατόν περισσότερες άγονες γραμμές.

Link to comment
Share on other sites

Ωστόσο, οι εκπρόσωποι των εταιρειών αρνήθηκαν να μπουν στη συζήτηση αυτή, καθώς, όπως εξήγησαν, «δεν γνωρίζουν τι πρόκειται να γίνει από τον προσεχή Σεπτέμβριο, λόγω της άσχημης κατάστασης που βιώνει ήδη ο κλάδος» και επέμειναν στις θέσεις περί πραγματικής απελευθέρωσης της αγοράς.

Επισημαίνεται πως σχετική μελέτη των ακτοπλοϊκών εταιρειών υπολογίζει ότι το κόστος καυσίμου έχει αυξηθεί κατά 48,5% σε σχέση με πέρυσι και, προκειμένου να καλυφθεί αυτό, οι αυξήσεις των εισιτηρίων πρέπει να φθάσουν μέχρι το 15% περίπου, ενώ αντίστοιχη μελέτη του ΥΕΝ υπολογίζει ότι οι αυξήσεις θα πρέπει να κυμανθούν στα επίπεδα του 5%.

Οι τελικές, πάντως, ανακοινώσεις για τις αυξήσεις, αναμένονται τις επόμενες ημέρες, ύστερα από κοινή απόφαση του ΥΕΝ και του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών.

Οι ακτοπλόοι, από την πλευρά τους, θα συζητήσουν αναλυτικά την τρέχουσα κατάσταση του κλάδου και τις μελλοντικές κινήσεις τους σε σχέση με την τακτική ΥΕΝ στη σημερινή γενική συνέλευση της Ενωσης Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας

Πηγη η Ναυτεμπορικη

Link to comment
Share on other sites

Οι ακτοπλόοι εφοπλιστές θα αποφασίσουν σήμερα, σε έκτακτη γενική συνέλευση των μελών τους, τις κινήσεις και πρωτοβουλίες που θα πάρουν για την επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν στη διαχείριση των πλοίων τους. Σήμερα θα εκλέξουν τρία μέλη για να συμπληρωθεί το διοικητικό συμβούλιο και θα πιθανολογείται ότι θα εκλεγούν ο Γεράσιμος Στρίντζης από την Hellenic Sea Way, ο Μιχάλης Σακέλλης από την Blue Star Ferries και ο Μανώλης Γαλανάκης από την ΑΝΕΚ, στη θέση του Σήφη Μανουσογιαννάκη που παραιτήθηκε πρόσφατα και από τη διοίκηση της ΑΝΕΚ και από την Ενωση Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας. Βέβαια, χθες υπήρχαν φήμες ότι ο Γ. Στρίντζης δεν θα έβαζε υποψηφιότητα για τους δικούς του λόγους, οι οποίοι δεν έγιναν γνωστοί μέχρι αργά το βράδυ. Ακόμα έβαλε υποψηφιότητα ο Τατρακάζος Νίκος, από την εταιρεία Πλόες Αιγαίου.

Πάντως, ανάμεσα στους ακτοπλόους εφοπλιστές κυριαρχεί αβεβαιότητα από τη συνεχιζόμενη αύξηση των τιμών των καυσίμων και κυρίως από την άρνηση της πολιτείας να απελευθερώσει τους ναύλους, αλλά και τη στάση της να μη διορθώσει τα εισιτήρια επιβατών και οχημάτων των ακτοπλοϊκών πλοίων. Οι εφοπλιστές θα αποφασίσουν επίσης να ζητήσουν συναντήσεις, τόσο με τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Μανώλη Κεφαλογιάννη, όσο και από τον υπουργό Οικονομικών, Γιώργο Αλογοσκούφη, για να εκθέσουν την κατάσταση. Αντικειμενικά, οι εταιρείες περιορίζουν τα δρομολόγια των ταχυπλόων, δεδομένου ότι την καθημερινή, με την χαμηλή πληρότητα, δημιουργούν μεγάλες ζημίες.

Πηγη το Κερδος

Link to comment
Share on other sites

μηπως ζουμε σε αλλη χωρα; ο κεφαλογιαννης δηλωσε οτι αν μειωθει η τιμη των καυσιμων θα μειωθουν και οι ναυλοι με βαση τον μαθηματικο τυπο που ισχυει απο το 1994.

Link to comment
Share on other sites

Εγω προσπαθω να θυμηθω ενα προιον περα απο ηλεκτρικες συσκευες και τηλεπικοινωνιες του οποιου η τιμη να εχει μειωθει ποτε, αλλα δεν βρισκω. Θα μειωθουν τα εισιτηρια της ακτοπλοιας δηλαδη, πλακα κανουμε...?

Link to comment
Share on other sites

Για διάλογο που συνεχίζεται και όχι για «κόντρα» με τις ακτοπλοϊκές εταιρίες έκανε λόγο χθες ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννης, που δέχθηκε καταιγισμό ερωτήσεων περί των προθέσεων του ΥΕΝ για το ναυλολόγιο αλλά και τις πληροφορίες περί των θέσεων που λαμβάνουν οι εταιρίες προσδοκώντας να επιτύχουν αυξήσεις.

Ωστόσο ο υπουργός επανέλαβε τις δηλώσεις του περί μηδενικών αυξήσεων αλλά και εκείνες περί της εφαρμογής του υπολογισμού των αυξομειώσεων με βάση το κόστος των καυσίμων σύμφωνα με την ειδική μελέτη που διαθέτει το ΥΕΝ.

Στόχος μας, είπε ο υπουργός, είναι η κάλυψη όλων των δρομολογίων και το γεγονός αυτό αποτελεί τη βάση του διαλόγου που συνεχίζεται. Πάντως ο κ. Κεφαλογιάννης έδωσε στη δημοσιότητα ένα ποσοστό αυξήσεων που εδράζει στον προσδιορισμό της συνεισφοράς των αυξήσεων των καυσίμων επί του βασικού κόστους χρήσης διαλύοντας τυχόν παρανοήσεις ως προς τον υπολογισμό των αυξήσεων.

Η αναφορά του υπουργού περί της λειτουργίας του ανταγωνισμού στις τιμές των εισιτηρίων στα λιμάνια που έχει ανακοινώσει την απελευθέρωσή τους δημιούργησε αίσθηση. Μάλιστα σε ερώτηση της «Εξπρές» περί της πρόθεσης του ΥΕΝ να προχωρήσει σε πλήρη απελευθέρωση των ναύλων με βάση και το σχετικό αίτημα που έχει καταθέσει η Eνωση Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας, ο υπουργός διευκρίνισε ότι αυτό το ενδεχόμενο εξετάζεται υπό την προϋπόθεση ότι θα υπάρχουν περισσότερες από δύο εταιρίες που θα δρομολογούν πλοία τους ανά κατεύθυνση ώστε να υφίστανται οι βασικοί όροι του ανταγωνισμού.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι ο υπουργός αναφέρθηκε και στο θέμα της κάλυψης των δρομολογιακών αναγκών των νησιωτικών συγκροτημάτων, λέγοντας μεταξύ άλλων ότι οι ακτοπλόοι θα πρέπει να αξιοποιήσουν τα λιμάνια που έχει απελευθερώσει το ΥΕΝ.

Μάλιστα είπε ότι η χρήση του λιμένα της Κύμης φέρνει το ανατολικό Αιγαίο πλησιέστερα στην ηπειρωτική Ελλάδα επιτρέποντας μικρότερους πλόες, άρα και μικρότερο κόστος καυσίμων, περισσότερες προσεγγίσεις και ελεύθερο προσδιορισμό τιμής εισιτηρίων. Σε ερώτηση για το λιμάνι του Λαυρίου και το συγκοινωνιακό πρόβλημα ο υπουργός δήλωσε ότι σε συνεργασία με το υπουργείο Μεταφορών έχουν επιταχυνθεί οι διαδικασίες για να φτάσει ο προαστιακός στο λιμάνι.

Τέλος, ο κ. Κεφαλογιάννης χαρακτήρισε θετική τη δρομολόγηση υδροπλάνων από και προς τα νησιά, σημειώνοντας ότι το ΥΕΝ θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να μειώσει στο ελάχιστο τις γραφειοκρατικές και άλλες διαδικασίες ώστε και με αυτό το μέσο να επιλυθούν προβλήματα σύνδεσης των μικρών κυρίως νησιών με την ηπειρωτική χώρα.

H EEA

Σχεδόν ένα 24ωρο από της γενικής συνελεύσεως των μελών της για το ναυλολόγιο, η Eνωση Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας με δισέλιδη ανακοίνωσή της επιρρίπτει ευθύνες στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας για διατήρηση του «παρεμβατικού καθεστώτος» στην ακτοπλοΐα, σημειώνοντας ότι η μεγίστη δημόσια υπηρεσία που μπορεί να προσφέρει η κυβέρνηση στην ακτοπλοΐα είναι η απελευθέρωση της αγοράς και η ενθάρρυνση για νέες επενδύσεις προς απόκτηση πλοίων.

Επίσης σημειώνει ότι η έλλειψη πλοίων για την περίοδο του Πάσχα είναι αποτέλεσμα του κρατικού ασφυκτικού παρεμβατισμού, χαρακτηρίζει «χαράτσια» τις υπέρ τρίτων εισφορές που επιβαρύνουν χωρίς ανταποδοτικότητα τον επιβάτη, κάνει λόγο για μη τήρηση των υπεσχημένων από την κυβέρνηση, ενώ σημειώνει ότι είναι πλέον στην ευχέρεια των επιχειρήσεων να εξετάσουν τη δυνατότητα διαμόρφωσης μιας ελεύθερης εμπορικής πολιτικής βάσει των ιδιαίτερων συντελεστών κόστους στο πλαίσιο των επιταγών της ευρωπαϊκής νομοθεσίας.

Πηγη η Εξπρες

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...