Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Και το ξελασπωμα πόσες φορές δεν το λες στήριξη? 

Η Γαλλία και η Ιταλία δεν έχουν μισθούς Bangladesh αλλά πρόσεφεραν παλιά κάτι που οι άλλοι δεν είχαν (δες Batilus Class tankers στη Γαλλία , δες υπερωκεανια στην Ιταλια κλπ) 

Οταν ανέφερα πιο πάνω ότι από τι στιγμή που οι ίδιοι δεν στηρίζουν τον εαυτό τους για πιο λόγο να τους στηρίξουν οι εφοπλιστες? Εννοώ ότι όταν πας πληρώνεις πολύ παραπάνω και η υπηρεσία δεν ανταποκρίνεται στη τιμή γιατί να ξαναπάς? Ξέχασες τις απεργίες? Ξέχασες όλα τα στραβά?

Αν φέρεις βαπόρι για δουλειά στη ραδα και εχεις υπολογίσει 12 ώρες να ξέρεις ότι θα φας 24 και θα το πληρώσεις πολύ παραπάνω.. (υπάρχουν φυσικά και λαμπρές εξαιρέσεις που έχουν άριστη κατάρτιση, δουλεύουν με σοβαρότητα και δεν σε κρεμάνε..) 

 

Για να μη μακρυγορω παραθέτω μια φώτο(και για να ελαφρυνω το κλίμα..) που όπως λέει και το ρητό ισούται με 1000 λέξεις 

pasok-swse-mas-750-800x465_0.jpg

Edited by proud_ionian
quote αντί reply

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, proud_ionian said:

ειχαν σαν στοχο μονο τις ναυπηγησεις του Πολεμικου Ναυτικου και τις Επισκευες των Ferries. καμια καινοτομια, καμια πρωτοπορια.

το ιδιο πραγμα λεμε μεσες ακρες ;) 

ο ταβουλαρης σε ελευσινα και νεωριο, δεν ειχε θεμα απεργιων, παρα μονο στο τελος, οταν αρχισε να μην τους πληρωνει. δεν βαρεσαν κανονι απο τις απεργιες τα δυο αυτα ναυπηγεια.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ο ταβουλαρης ήταν περιορισμένων δυνατοτήτων και σε έγδερνε.. Μόνο από ανάγκη πήγαινες εκεί.. 

Edited by proud_ionian
quote αντί reply

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πώς από την προοπτική χωροθέτησης των ναυπηγείων της Θεσσαλονίκης στο Καλοχώρι και τον Δενδροπόταμο φτάσαμε στο Αγγελοχώρι.

Quote

Λύση σε ένα από τα πλέον ακανθώδη χρονίζοντα ζητήματα της Θεσσαλονίκης είναι πιθανό να δώσει το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο για το Παραλιακό Μέτωπο του Πολεοδομικού Συγκροτήματος, που εκπονεί η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, σε συνεργασία με το ΤΕΕ/ΤΚΜ και τους επτά δήμους, που έχουν εκτάσεις στην παράκτια ζώνη του Θερμαϊκού.

Η άτυπη, πλην όμως υπαρκτή, ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, που βρίσκεται στο δήμο Πυλαίας – Χορτιάτη, αποτελεί ένα υπερδεκαετές πρόβλημα, καθώς η λειτουργία της και δημιουργεί περιβαλλοντικά ζητήματα στο Θερμαϊκό και επιπλέον δεν εξυπηρετεί τους σχεδιασμούς του δήμου και την ανάπτυξη της περιοχής, η οποία είναι προνομιακή και συγκεντρώνει πολλές εμπορικές δραστηριότητες και κόσμο, αλλά έχει ως «ξέμπαρκο» ένα καρνάγιο, που συνιστά μείζον θέμα για την ασυνέχεια και την προοπτική του παραλιακού μετώπου.

Εδώ και δεκαετίες έχει αναγνωριστεί η ανάγκη να απομακρυνθούν τα ναυπηγεία από εκείνη την περιοχή, προκειμένου να υλοποιηθεί ο σχεδιασμός του δήμου και να υπηρετηθούν οι προβλέψεις του γενικού πολεοδομικού σχεδίου. Και για να λειτουργήσουν οι επιχειρήσεις σε έναν πιο οργανωμένο χώρο, με καλύτερες εξυπηρετήσεις και με πιο σοβαρές συνθήκες, που δε θα ρυπαίνουν.

Επί χρόνια το βλέμμα των αρμοδίων ήταν στραμμένο στα δυτικά. Είχε προταθεί η λύση της περιοχής του Δενδροποτάμου και του Καλοχωρίου, για να μεταφερθεί η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη και να πάψουν να υφίστανται ζητήματα νομιμότητας. Οι όποιες προσπάθειες επαναχωροθέτησης έπεσαν στο κενό κι έτσι τα ναυπηγεία παρέμειναν στο χώρο δίπλα από τη ΒΙΑΜΥΛ χωρίς να έχει βρεθεί σοβαρή εναλλακτική.

Αυτή την εναλλακτική λύση επιχείρησαν οι μελετητές του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου να βρουν, κοιτάζοντας... ανατολικά. Και πρότειναν ως χώρο για τη δημιουργία μιας νόμιμης και λειτουργικής ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης, στην έκταση που διαθέτει ο δήμος Θέρμης, λίγο πιο ανατολικά από τη σημερινή θέση στο παραλιακό μέτωπο (ανάμεσα στο αεροδρόμιο και την Περαία).

Η πρώτη φάση της μελέτης, που παρουσιάστηκε χτες, προβλέπει «χωροθέτηση Ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης Κεντρικής Μακεδονίας ανάλογης δυναμικότητας με τις αντίστοιχες εγκαταστάσεις που λειτουργούν εκτός θεσμικού και αδειοδοτικού πλαισίου στο παραλιακό μέτωπο του Δήμου Πυλαίας –Χορτιάτη», στη συγκεκριμένη έκταση. Η πρόταση είναι να γίνει η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη δίπλα στις υπό πιθανή παραχώρηση εκτάσεις στην Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας.

Η πρώτη αυτή φάση του Ειδικού Χωρικού δόθηκε στους δήμους για να κάνουν τις παρατηρήσεις τους και να συγκροτηθεί μετά τη σχετική διαβούλευση το συνολικό σχέδιο, για να προχωρήσει η δεύτερη φάση.

Ωστόσο, η αντίδραση του δημάρχου Θέρμης, Θεόδωρου Παπαδόπουλου, στην πρόταση των μελετητών ήταν άμεση. Ο κ. Παπαδόπουλος είπε ότι η χωροθέτηση της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης εκεί είναι αντίθετη με την αναπτυξιακή προοπτική που θέλει να δώσει ο δήμος του στη μικρή έστω έκταση που διαθέτει στο παραλιακό μέτωπο και με εμφατικό τρόπο τόνισε ότι δεν μπορεί να γίνει δεκτή αυτή η δραστηριότητα εκεί.

Τη λύση και μάλιστα άμεσα έδωσε ο δήμαρχος Θερμαϊκού, Γιώργος Τσαμασλής. Ο κ. Τσαμασλής είπε πως τα ναυπηγεία είναι ευπρόσδεκτα στο δήμο Θερμαϊκού, στο Αγγελοχώρι. Και μάλιστα, ο ίδιος σημείωσε ότι ο χώρος έχει βρεθεί και μπορεί με ασφάλεια να φιλοξενήσει τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, που θα μπορεί να λειτουργήσει με άνεση για τις επιχειρήσεις, με ασφάλεια για τα πλοία που χρήζουν επισκευής και με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον, χερσαίο και θαλάσσιο. Μάλιστα, όπως τόνισε ο κ. Τσαμασλής, στο δήμο Θερμαϊκού ελλιμενίζεται ένας από τους μεγαλύτερους στόλους αλιευτικών στην Ελλάδα κι έτσι βολεύει και τα ναυπηγεία και τα πλοία να λειτουργήσει εκεί μια τέτοια δραστηριότητα. Για τις επιχειρήσεις που σήμερα λειτουργούν στον... αέρα ή με... ανοχή είναι μια σωτήρια λύση, διασφαλίζοντας τη ζητούμενη επί χρόνια νομιμότητά τους. Ενώ εξυπηρετούνται και οι αναπτυξιακοί σχεδιασμοί της περιοχής (μαρίνα δήμου Πυλαίας – Χορτιάτη, σχέδια Δήμου Καλαμαριάς, Θέρμης, αλλά και αγροκτήματος ΑΠΘ).

Το σημαντικό είναι ότι αμέσως συμφώνησαν τόσο ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, όσο και οι μελετητές σε αυτή την προοπτική, με αποτέλεσμα να φαίνεται για πρώτη φορά εδώ και δεκαετίες ότι υπάρχει προοπτική λύσης ενός προβλήματος, που φάνταζε άλυτο για τη Θεσσαλονίκη.

Τη λύση του Αγγελοχωρίου θα εξετάσουν μετά τη λήξη της διαβούλευσης οι μελετητές και θα καταθέσουν την πρότασή τους στη δεύτερη και τελευταία φάση του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου, που θα προωθηθεί για την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σφραγίστηκαν τα ναυπηγεία Θερμαϊκού - Με τροπολογία αναμένεται να δοθεί λύση

Quote

Την ενόχληση της αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης Βούλας Πατουλίδου προκάλεσε η ανακοίνωση του βουλευτή Θεσσαλονίκης της ΝΔ Στράτου Σιμόπουλου ο οποίος στην ουσία κάνει υποδείξεις στην ΠΚΜ για τα ναυπηγεία στο Θερμαϊκό κόλπο τα οποία σφραγίστηκαν πριν από λίγες ημέρες. 

«Η σφράγιση ήταν υποχρεωτική διοικητική πράξη μετά και την σχετική εισαγγελική παραγγελία» δήλωσε στο makthes.gr η Βούλα Πατουλίδου και πρόσθεσε: «Η ΠΚΜ και εγώ προσωπικά κάναμε και κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας για να διατηρηθούν οι θέσεις εργασίας».

Όπως εξήγησε η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, πριν από 15 ημέρες συναντήθηκε στην Αθήνα με τον υπουργό Ανάπτυξης Άδωνη Γεωργιάδη στον οποίο έθεσε το πρόβλημα των ναυπηγείων.

Αυτό που συμφωνήθηκε ήταν να κατατεθεί άμεσα τροπολογία που προβλέπει την παράταση της λειτουργίας τους μέχρι τον Δεκέμβριο του 2020 οπότε θα έχει κατατεθεί και το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο για το παραλιακό μέτωπο.

Ωστόσο η τροπολογία λόγω τεχνικών ζητημάτων που ανέκυψαν δεν κατατέθηκε με αποτέλεσμα η σφράγιση των ναυπηγείων να είναι μονόδρομος για την περιφέρεια.

«Η τροπολογία θα κατατεθεί μέσα στον Ιανουάριο. Την στιγμή που θα υπογραφεί, την ίδια στιγμή θα γίνει και η αποσφράγιση των ναυπηγείων» δήλωσε η Βούλα Πατουλίδου.

Να σημειωθεί ότι στην ανακοίνωση που εξέδωσε ο Στράτος Σιμόπουλος ανέφερε ότι : «Η Περιφέρεια πρέπει άμεσα να κάνει όλες τις απαραίτητες ενέργειες ώστε να συνεχίσουν τη λειτουργία τους και οι ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων να δρομολογήσουν τις διαδικασίες μετεγκατάστασης.

Δεν υπάρχει, προφανώς, κανένα περιθώριο να χαθούν 150 θέσεις εργασίας, κίνδυνος ο οποίος είναι πλέον πολύ υπαρκτός».

Μετά τις τελευταίες εξελίξεις στα ναυπηγεία του Θερμαϊκού και τη συνάντηση που είχε με τον υπουργό Ανάπτυξης Άδωνη Γεωργιάδη, στον οποίο τέθηκε το θέμα των ναυπηγοεπισκευαστικών μονάδων της περιοχής της Γεωργικής Σχολής, η αντιπεριφερειάρχης της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου βάζει τέλος στην παραφιλολογία και διαστρέβλωση των γεγονότων και παραθέτει τις προσπάθειες της περιφέρειας για να λυθεί το ζήτημα:

Quote

Το ιστορικό:

-Το θέμα των ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων στην περιοχή υφίσταται από την δεκαετία του 1970 όπου οι μονάδες αυτές δεν μπορούσαν να έχουν άδεια λειτουργίας λόγω έλλειψης θεσμοθέτησης χρήσεων γης.

-Παρά ταύτα από το 1999 η Νομαρχία Θεσσαλονίκης ήταν ενημερωμένη από την αρμόδια υπηρεσία πως σύμφωνα με την νομοθεσία οι μονάδες αυτές οδηγούνταν σε παύση.

-Τον Σεπτέμβριου του 2000 ενημερώθηκε το αρμόδιο Υπουργείο από την Περιφέρεια η οποία ζητούσε να ληφθούν αποφάσεις το ταχύτερο δυνατόν για την εξεύρεση λύσης.

-Τον Ιούλιο του 2002 η αρμόδια υπηρεσία της Περιφέρειας κατέθεσε για την περιοχή έγγραφο, στο πλαίσιο του σχεδίου του Προεδρικού Διατάγματος των Ζωνών Οικιστικού Ελέγχου.

-Τον Μάρτιο του 2003 έγινε η πρώτη σύσκεψη όλων των εμπλεκομένων φορέων για να αντιμετωπιστεί η χωροθέτηση της περιοχής για να μετεγκατασταθούν οι τότε 12 υφιστάμενες μονάδες.

-Η Ένωση Ναυπηγών Επισκευαστών Πλοίων πρότεινε τότε πέντε περιοχές της δυτικής όχθης του Θερμαϊκού και το Σωματείο Κατασκευαστών Πλοίων και Συναφών Επαγγελμάτων πρότεινε τέσσερις περιοχές της ανατολικής όχθης.

-Για την οριστική λύση όμως του προβλήματος και με κυβερνητική πρωτοβουλία θα έπρεπε να γίνει αλλαγή του θεσμικού πλαισίου για να φιλοξενηθούν οι μονάδες στην περιοχή Παλαιομάνα. Στην περιοχή της Γεωργικής Σχολής και με μικρές νομοθετικές παρεμβάσεις θα μπορούσε να λειτουργήσει περιορισμένος αριθμός επιχειρήσεων.

-Μετά από ελέγχους της αρμόδιας υπηρεσίας της Περιφέρειας τον Οκτώβριο του 2015 χορηγήθηκε προθεσμία στις επιχειρήσεις, για τεχνική ανασυγκρότηση, προκειμένου να καταστούν συμβατές με τις νόμιμες διατάξεις. Η προθεσμία παρατάθηκε δύο φορές μέχρι τον Απρίλιο του 2019.

Σ’ αυτό το διάστημα των 3,5 χρόνων λύθηκε το ζήτημα θεσμοθέτησης χρήσεως γης με την έκδοση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου της Δημοτικής Ενότητας Πυλαίας –Χορτιάτη, στο οποίο προβλέπεται οι υφιστάμενες ναυπηγοεπισκευαστικές εγκαταστάσεις στο παραλιακό μέτωπο να μπορούν να λειτουργούν έως ότου θεσμοθετηθεί χρήση γης για την χωροθέτηση ή μετεγκατάσταση.

Εκ νέου έλεγχοι από φέτος

Τον Μάιο του 2019 πραγματοποιήθηκαν εκ νέου έλεγχοι νομιμότητας από την υπηρεσία της Περιφέρειας. Βασική προϋπόθεση για την έγκριση λειτουργίας ήταν η νομιμοποίηση των υφιστάμενων αυθαίρετων κατασκευών στον αιγιαλό.

Η δυνατότητα υπό προϋποθέσεις παραχώρησης χρήσης υφιστάμενων κατασκευών άνευ αδείας σε κοινόχρηστο χώρο του αιγιαλού και παραλίας δόθηκε σε χρόνο κατά τον οποίο είχε παρέλθει η χορηγηθείσα προθεσμία για τεχνική ανασυγκρότηση.

Η υπηρεσία της Περιφέρειας ήταν υποχρεωμένη να προχωρήσει σε προσωρινή παύση λειτουργίας τριών επιχειρήσεων («ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΚΟΝΤΟΓΟΥΡΗ Β. ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Ε.Π.Ε.», «Δ. ΧΩΜΑΤΑΣ - Μ. ΧΩΜΑΤΑ & ΣΙΑ Ο.Ε.» και «ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ ΘΕΟΓΕΝΗΣ»), κατόπιν διαπίστωσης μη ισχύος των υποβληθέντων γνωστοποιήσεων και συνεπώς άπρακτης παρέλευσης της χορηγηθείσας προθεσμίας για τεχνική ανασυγκρότηση. Οι αποφάσεις παύσης εκδόθηκαν την 12-07-2019.

Συμπερασματικά προκύπτει ότι η αδειοδότηση των ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων στην περιοχή ΒΙΑΜΥΛ ΙΚΕΑ ήταν αρχικά αδύνατη κυρίως λόγω έλλειψης θεσμοθέτησης χρήσης γης και της νόμιμης παραχώρησης χρήσης αιγιαλού και παραλίας.

Τα ζητήματα αυτά λύθηκαν την τελευταία διετία. Ωστόσο παρήλθε μεγάλο χρονικό διάστημα τεχνικής ανασυγκρότησης, χωρίς να υπάρχει από την πλευρά των επιχειρήσεων η δυνατότητα να νομιμοποιηθούν.

Δυστυχώς όμως είναι χρονοβόρες οι διαδικασίες έκδοσης των απαραίτητων εγκρίσεων και έχει εξαντληθεί το περιθώριο των 3,5 χρόνων που δύναται να χορηγηθεί για τεχνική ανασυγκρότηση.

Αναγνωρίζοντας πως η συνέχιση της λειτουργίας των ναυπηγείων είναι σημαντική για την οικονομία της περιοχής, καθώς η ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα συμμετέχει στην παραγωγική λειτουργία της Κεντρικής Μακεδονίας και λαμβάνοντας υπ’ όψιν πως το Πολεμικό Ναυτικό έχει εντάξει όλες αυτές τις μονάδες στην υποστήριξή του σε περίπτωση ανάγκης, συνεπώς η συνέχιση λειτουργίας τους σχετίζεται και με ζητήματα που άπτονται στην εθνική ασφάλεια, η Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης κάνει όλες τις απαραίτητες ενέργειες έτσι ώστε να δοθεί λύση.

Επισημαίνεται πως αυτό που συμφωνήθηκε με τον υπουργό Ανάπτυξης κ. Γεωργιάδη ήταν να κατατεθεί άμεσα τροπολογία που προβλέπει την παράταση της λειτουργίας τους μέχρι τον Δεκέμβριο του 2020 οπότε θα έχει κατατεθεί και το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο για το παραλιακό μέτωπο.

Ωστόσο η τροπολογία λόγω τεχνικών ζητημάτων που ανέκυψαν δεν κατατέθηκε με αποτέλεσμα η σφράγιση των ναυπηγείων να είναι μονόδρομος για την Περιφέρεια.

Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε η κ. Πατουλίδου "η τροπολογία θα κατατεθεί μέσα στον Ιανουάριο. Την στιγμή που θα υπογραφεί, την ίδια στιγμή θα γίνει και η αποσφράγιση των ναυπηγείων".

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

κλασσικη ελλαδαρα. πρωτα αυθαιρετεις με την ανοχη της πολιτειας και μετα κλαιγεσαι που δεν σε αφηνουν να συνεχισεις την παρανομια

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, Panagia Ekatontapiliani said:

To Blue Star Patmos θα πάει στη Μάλτα για τη τοποθέτηση των scrubbers και θα μείνει εκτός δρομολογίων για την ακινησία του από τις 04 Φεβρουαρίου έως τις 30 Μαρτίου.

Χωρις να γνωριζω κοστη δυνατοτητες ναυπηγειων κτλ ειναι κριμα να φευγουν δουλειες γενικως για αλλου...Λιγα απο εδω λιγα απο εκει μια ζωη ετσι θα μεινουμε κακομοιρηδες του ισα ισα ενα πιατο φαι...

Edited by proud_ionian
move

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μέσα σε όλα τα παρεπόμενα της κατάστασης με τον ιό, τα Κινέζικά ναυπηγεία επιστρέφουν σιγά-σιγά σε full operational mode. Υπάρχει όμως ένα προβληματάκι, οι παραγγελίες από 2022 και αργότερα έχουν στερέψει εδώ και καιρό με συνέπεια τα ναυπηγεία να έχουν βγεί στη γύρα για παραγγελίες. Ενδεικτικά, ένα kamsarmax που τον Οκτώβριο έκανε 33 εκατομμύρια δολλάρια, τώρα προσφέρεται από τα ναυπηγεία με 20% φθηνότερη τιμή, σύμφωνα με όσα λένε αυτοί που ξέρουν. Όσοι πιστοί, τολμηροί και με ριάλια-ριάλια-ριάλια στο μπαούλο, προσέλθετε.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Πραγματικά δελεαστικότατες τιμές . Εποχές μέτριας ναυλαγοράς ,σε αυτές τις τιμές,  μονάχα κανένα resale σε γύφτικο παζάρι να αγόραζες .!!! 😂

Για να μην πω τις χρυσές εποχές όπου αντίστοιχες παραγγελίες τέτοιου μεγέθους πλοιων έφεραν το 4 μπροστά απο τα αλλα  ψηφία .

Edited by Annivas

Share this post


Link to post
Share on other sites

50-50 από σήμερα τα Μαλτεζικα Palumbo,μεταξύ του ίδιου του Palumbo και της MSC.

Όπως αναφέρει και το άρθρο παρακατω πρόκειται να γίνουν αναβαθμισεις στις εγκαταστάσεις,ώστε να μπορούν να υποδεχονται τα (μεγαθήρια) πλοία του Ομίλου. 

Αρκετά ενδιαφερουσα κίνηση από πλευράς MSC

https://www.cruiseindustrynews.com/cruise-news/23305-msc-cruises-to-operate-palumbo-malta-shipyard-in-new-joint-venture.html?fbclid=IwAR1iFFG90bNxYEwk6jrJ-_WTCO1eNjDuLyWMgWzsUO6Dpx2yLNJ9vRSBNtI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...