Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Ήταν το 1983.

Εδώ όλη η ιστορία του Wasa Star με ιδιαίτερη αναφορά στην περιπέτεια του Καραγεώργη.

Αξίζει να κάνετε τον κόπο να το διαβάσετε.

Link to comment
Share on other sites

τη δεκαετια του 1980 στη γραμμη Πατρα-Ανγκων υπηρχαν το Sea, Sky, el-Greco (απο το καλοκαιρι του 1981) και ενα μικρο του Στριντζη. το Πατρισ, εαν θημαμε καλα ταξιδευε στη Βενετια. το Wasa ηρθε ναυλομενο απο τον καραγιωργη το καλοκαιρι του 1989 (ταξηδευσα εγω). κατα τον μηνα Σεπτεμβριο αποχωρησε διοτι ο καραγιωργης δεν προρωσε ποτε τον πλοιοκτητη.

Link to comment
Share on other sites

τη δεκαετία του 1980 ήμουν φοιτητής στην Ιταλία. Ταξίδεψα Πάτρα - Ανκόνα κάθε Χριστούγεννα και καλοκαίρι και μερικές φορές το Πάσχα. συνολικά πάνω από 50 φορές. Ήξερα όλα τα πλοία της γραμμής. Το τελευταίο μου ταξίδι ήταν τον Αύγουστο του 1989 με το Wasa. Όπως θυμάμαι ο Καραγεώργης φέρνει αυτό το πλοίο στη γραμμή Πάτρα-Αγκώνα όχι από την αρχή της καλοκαιρινής σεζόν αλλά κάποια στιγμή στα μέσα-τέλη Ιουλίου. Όπως και να έχει, μια αναζήτηση στα επίσημα αρχεία, όπως λιμεναρχεία και υπουργείο Ναυτιλίας, θα αποκαλύψει την αλήθεια.

Link to comment
Share on other sites

Εδώ είναι το topic του πλοίου.

Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί γίνεται αυτή η συζήτηση. 

Το wasa star ταξίδεψε για τον Καραγιώργη το καλοκαίρι του 1983. Το θυμόμαστε οι μεγαλύτεροι, το γράφουν τα sites που έχουν ασχοληθεί με.το πλοίο κλπ. 

Ο Καραγιώργης το 1989 είχε αρχίσει να παρακμάζει. Αν ταξιδέψες @Kostas gianno το 1989 με πλοιο που βγήκε τον Ιούλιο,δεν ήταν σίγουρα το Wasa Star και πιθανότατα δεν ήταν Καραγιώργης.

 

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
On 1/1/2020 at 8:46 PM, Nick the Greek said:

Σ' ευχαριστώ, μ΄ έφτιαξες γιατί δεν το είχα ξαναδεί το συγκεκριμένο. Τα 2 πλοία είναι αδελφά μεν, από διαφορετικά ναυπηγεία δε. Τα κοινά στοιχεία είναι πέρα από το σουλούπι, τα 117 μέτρα μήκους, οι μηχανές Crossley και τα 1116 lane metres. Και τα 2 πρέπει να είναι χτισμένα για την Caribbean Trailer Express(νομίζω κάποια θυγατρική της Crowley Maritime), ο Αρισταίος σαν Caribbean Progress και ο Αριστεύς σαν Caribbean Endeavour.

 

Οι διαφορές είναι στο ναυπηγείο μια και το Αρισταίος είναι Robb Caledon, Leith, UK(510) και το Αριστεύς είναι Sietas, Hamburg, GDR(671). Το Αριστεύς όπως δείχνει και η φωτο έχει ψηλότερα φουγάρα και την υπερκατασκευή στο ντέκ(μπήκε ανάμεσα σε 1972 και 1976), κάτι παρόμοιο αλλά όχι το ίδιο απέκτησε αργότερα και το Αρισταίος.

 

Με τις δέουσες ευχαριστίες στον @marittimo για το σπάνιο υλικό, βλέπουμε το Αριστεύς αλλά και το Αρισταίος σε φωτογραφίες του με τα χρώματα του Καραγεώργη.

 

Link to comment
Share on other sites

Κονταδελφά ήταν Ευχαριστούμε γιά τις σπάνιες φωτο Το ΑΡΙΣΤΑΙΟΣ μετασκευάστηκε σε πρωτόγονο ro/pax από τον Κοσμά, προσθέτοντας πλώρα το πλωριό σαλόνι του ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ από το διαλυτήριο  ( ! )  κ τραβώντας 2 ντεκ προς τα πρύμα,έχει φωτογραφηθεί περισσότερο ως ΒΑΛΕΝΤΙΝΟ.

Edited by ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ
Link to comment
Share on other sites

Από το Κένταυρος του Καβουνίδη!βλέπω τα φιλιστρίνια ολόιδια στο Βαλεντίνο στο καταστρωμα πάνω απο το ανω γκαραζ..Απίστευτη πληροφορία που δε γνωριζα!!

Screenshot_20240407_144349_Chrome.jpg

Screenshot_20240407_144253_Chrome.jpg

Link to comment
Share on other sites

To είχα δει στο διαλυτήριο Αλλά κ αυτά παράθυρα ( όχι φινιστρίνια ΄που είναι στρογγυλά ) πλώρα κ στην πάντα, ήταν χαρακτηριστικά του Καβουνίδη Στο ΕΣΠΕΡΟΣ αν δεν μου ξεφεύγει κανένα άλλο,τέτοια είχε βάλει

Εκείνη την εποχή που ο όρος ρο-ρό ήταν άγνωστος,τα πληρώματα του Καραγεώργη τα έλεγαν νταλικοφόρα Γενικότερα τα άκουγες ως αυτοκινητάδικα
Το τελευταίο μπορεί να το λένε ακόμα κάποιοι παλιοί ναυτικοί

Edited by Nick the Greek
Διπλό πόστ
Link to comment
Share on other sites

On 4/5/2024 at 10:17 PM, Nick the Greek said:

Με τις δέουσες ευχαριστίες στον @marittimo για το σπάνιο υλικό, βλέπουμε το Αριστεύς αλλά και το Αρισταίος σε φωτογραφίες του με τα χρώματα του Καραγεώργη.

Πάμε πολλά χρόνια πίσω, όταν ήμουν μικιό κοπέλι:D. Μια εποχή, γύρω στο 1980, οπου ο Καραγιώργης κυριαρχούσε στην Αδριατική και η Πάτρα δεν είχε γυρίσει την πλάτη της στο λιμάνι. Οποιαδήποτε καλοκαιρινή έξοδος, ξεκινούσε με βόλτα στο Μώλο (της Αγίου Νικολάου). Τα δύο πλοία είχαν κάνει τότε τρομερή αίσθηση και ήταν talk of the town, που θα λέγαμε σήμερα. Τόσο τα πλοία καθ'αυτά, όσο και ότι έμπαιναν τα φορτηγά στα roro και οι οδηγοί ανέβαιναν με τα Sea/Sky.

Είναι κρίμα πάντως που μια τέτοια εταιρία, που είχε αρκετές πρωτοποριακές, για την εποχή, ιδέες, δεν κατάφερε να επιβιώσει και έφυγε πρώτη. 

Link to comment
Share on other sites

Θα διαφωνήσω λίγο στην τελευταία πρόταση. Μιά εταιρεία η οποία μεγάλωσε με καλή δουλειά και απέκτησε εξαιρετικό όνομα, η οποία όμως δεν προσαρμόστηκε στις ανάγκες της εποχής και προσπάθησε να αντιδράσει με ανορθόδοξο τρόπο (όπως ακουγόταν -δυστυχώς- και μέσω της θεσμικής ιδιότητας του πλοιοκτήτου) στον ανταγωνισμό. Τα "ζευγάρια" ήταν προφανώς λύση αντιοικονομική, ενώ με το Wasa Star τα πράγματα δεν πήγαν καλά για τους όποιους λόγους.

Link to comment
Share on other sites

Στις αντιδράσεις αναφέρεσαι στην ιστορία των Catamaran 1 & 2 ή σε άλλες κινήσεις του Καραγιώργη; Θα είχε ενδιαφέρον @pathfinder αν μπορείς να προσθέσεις κάτι.

Η εταιρία ξεκίνησε με τη στήριξη και της "Επαναστάσεως", αλλά για 10-12 χρόνια με πολλή δουλειά, επαγγελματισμό και ποιότητα υπηρεσιών είχε αποκτήσει όνομα πιο βαρύ και από αυτό που απέκτησε μετέπειτα η Superfast (για τα δεδομένα της εποχής).

Αρχικά το πάλεψε με τον ανταγωνισμό, με κινήσεις που δεν τις βγήκαν: πχ τα ζευγάρια Ro Ro με ferry, το Mediterranenan Sun, το Wasa Star κλπ. Μετά όμως "παραιτήθηκε", ίσως και λόγω των γενικότερων προβλημάτων των εταιριών του ΜΚ και άντεξε όσο την έσπρωχνε η κεκτημένη ταχύτητα των 70s.

Εξακολουθώ να πιστεύω ότι της άξιζε μια καλύτερη τύχη, την οποία ίσως θα είχε αν είχαν γίνει πιο επιτυχημένες κινήσεις το πρώτο μισό των 80s.

ΥΓ: για το Wasa Star τα είχαμε αναφέρει και παλιότερα

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, proud_ionian said:

άλλες κινήσεις του Καραγιώργη

Και σε άλλες 1-2 αναφέρομαι χωρίς να θέλω να επεκταθώ περαιτέρω διότι (λόγω ηλικίας μου) έφτασαν στα αυτιά μου λίγο αργότερα και "δεύτερο χέρι". Το όνομα που έκτισε η εταιρεία ήταν όντως "βαρύ" και η θέση της δεσπόζουσα για χρόνια (οι επιβάτες "έπιναν νερό στο όνομά της"), γιαυτό και η "λάθος ανάγνωση", αποδρομή και κατάρρευσή της παταγώδης. Ας μην ξεχνάμε ότι όταν οι Μινωϊκές έφερναν ένα El Greco τα Cruise Ferries (τύπου Βενιζέλου και Wasa Srar) "εκτόπιζαν" ήδη τα Ε/Γ.

Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, proud_ionian said:

Στις αντιδράσεις αναφέρεσαι στην ιστορία των Catamaran 1 & 2 ή σε άλλες κινήσεις του Καραγιώργη; Θα είχε ενδιαφέρον @pathfinder αν μπορείς να προσθέσεις κάτι.

Η εταιρία ξεκίνησε με τη στήριξη και της "Επαναστάσεως", αλλά για 10-12 χρόνια με πολλή δουλειά, επαγγελματισμό και ποιότητα υπηρεσιών είχε αποκτήσει όνομα πιο βαρύ και από αυτό που απέκτησε μετέπειτα η Superfast (για τα δεδομένα της εποχής).

Αρχικά το πάλεψε με τον ανταγωνισμό, με κινήσεις που δεν τις βγήκαν: πχ τα ζευγάρια Ro Ro με ferry, το Mediterranenan Sun, το Wasa Star κλπ. Μετά όμως "παραιτήθηκε", ίσως και λόγω των γενικότερων προβλημάτων των εταιριών του ΜΚ και άντεξε όσο την έσπρωχνε η κεκτημένη ταχύτητα των 70s.

Εξακολουθώ να πιστεύω ότι της άξιζε μια καλύτερη τύχη, την οποία ίσως θα είχε αν είχαν γίνει πιο επιτυχημένες κινήσεις το πρώτο μισό των 80s.

ΥΓ: για το Wasa Star τα είχαμε αναφέρει και παλιότερα

Ένα σημαντικό από τα γενικότερα προβλήματα του ομίλου που  αναφέρεις,είναι τα δάνεια που είχε πάρει γιά να χτίσει 155άρια γκαζάδικα στη Σουηδία που δεν μπόρεσε να εξωφλήσει κ φυσικά άρχισαν οι κατασχέσεις Σε κάποια  φορτηγά κ γκαζάδικα  γιά να τα σώσει άλλαξε σημαία,τα πούλησε εικονικά,εξαφανίστηκε το ΜΚ από τα φουγάρα κ το ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΗ ή το ΑΡΙΣΤ από τα ονόματα των πλοίων αλλά αυτό δεν κράτησε γιά πολύ μέχρι που τα έχασε όλα

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...