Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Mήπως μπορεί κάποιος να παραθέσει μία σύντομη ιστορία της εταιρίας?

Πότε ξεκίνησε, ποτε είναι η περίοδος που αναπτύσεται και γιατί και πότε κλείνει επίσημα?

Κάτι που παρατήρησα είναι ότι για κάποιο καιρό είχε το Wasa Star, νυν Peter Wessel στη γραμμή Πάτρα - Ιταλία...

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

To wasa star ηταν ναυλομενο απο το 1983 και δεν ξερω μεχρι ποτε.Το sea και sky ηταν τα δυο απο τα τεσσερα αδερφα που ειχε παρει ,το ενα το ελεγαν μεντιτερανεαν ντολφιν, αλλα τελικα δεν τα εφτιαξε και πηγαν για σκραπ.Καποια στιγμη ειχε και το πρωην πατρις του χανδρη ,σαν μεντιτερανεαν σταρ,αφου του εφτιαξαν χωρο για αυτοκινητα.Ακομα ειχε και το μεντιτερανεαν σαν αλλα επειδη δεν εβαζε πολλα αυτοκινητα και το πουλησε στη νελ ,η οποια το ονομασε οδυσσεας ελυτης αλλα ουτε εκει πηγε καλα.Γενικα οταν βγηκαν τα sea και sky στις αρχες της δεκαετιας του 70 ηταν μια επανασταση οπως και της superfast 20+ χρονια μετα.Ειχαν υπερπολυτελεις χωρους 2 πισινες για α και τουριστικη θεση μοντερνο σχεδιασμο και καλο σερβις με αλλα λογια ηταν η καλη εταιρια της εποχης.

Link to comment
Share on other sites

οπως τα λεει ο miko ειναι. τα βαπορια του Μιχαλη Καραγεωργη (εξ ου και ΜΚ στις τσιμινιερες), εφεραν επανασταση στην αδριατικη και ηταν γνωστα, οπως ειναι τωρα τα κοκκινα.

τα sea& sky ηταν τα 2 απο τα 4 αδερφα που μετασκευαστηκαν. τα αλλα 2 κανιβαλλιστικαν για να δωσουν ανταλλακτικα. το sky ηταν λιγο καλυτερο εσωτερικα γι'αυτο και το χειμωνα ναυλωνοταν ειτε για κρουαζιερες, ειτε για πλωτο ξενοδοχειο. ιστορικα εμειναν τα κουβερτωμενα teak καταστρωματα, που καθε χρονο αλλαζαν την πισσα στους αρμους. το sky αναπαυεται στην ελευσινα και το sea πηγε για διαλυση αφου περασε απο τον λελακη.

το πατρις ηταν στη γραμμη της ancona 2-3 σαιζον με τα χρωματα του Χανδρη (ηδη με γκαραζ) και μετα πηγε στον καραγιωργη. αρχικα σαν mediterranean island και (μετα απο μια ανακαινηση εσωτερικων χωρων) ως mediterranean star.

το mediterranean sun ηρθε πατρα με το που αγοραστηκε (λευκο ακομη) και εκανε τα χειμερινα δρομολογια και μετα πηγε για επισκευη. δεν εμεινε πολυ καιρο στη γραμμη γιατι δεν ειχε καλο (ή δεν ειχε καθολου) κλιματισμο και το γκαραζ του δε βολευε για τα φορτηγα. μοσχοπουληθηκε στη ΝΕΛ:)

το wasa star, ηρθε για λιγους μηνες το καλοκαιρι του 83. αρχικα με μπλε τσιμινιερα και υστερα βαφτηκαν και τα χρωματα του ΜΚ. νομιζω οτι μετα τη ληξη της ναυλωσης ειχε κρατηθει για λιγοστο Γιβραλταρ λογω οφειλων του ναυλωτη.

επισης τα roro ΑΡΙΣΤΕΥΣ & ΑΡΙΣΤΑΙΟΣ (το γνωστο Valentino) φορεσαν τα χρωματα του καραγιωργη για 2-3 σαιζον. επαιρναν μονο φορτηγα και οι οδηγοι πηγαιναν με sea/sky.

στην πατρα τα sea & sky εδεναν στο 3 κυριως (με την αριστερη παντα) και παντα με ρυμουλκο. ορισμενες φορες εδεναν με την πλωρη προς αγ.νικολαου και πιο σπανια στο 13 (με την πλωρη στον κυμαροθραυστη) το πατρις λογω μεγαλυτερου βυθισματος, εδενε μονο στο 13. το wasa star στο 4, τα 2 roro πρυμνιοδετουσαν στο 5 ή το 7, ενω το sun εδενε μονιμως με την πλωρη, ειτε στο 9 ειτε στο 4. (αλλα πλοια που εδεναν με την πλωρη στην πατρα και εκαναν εντυπωση ηταν το dana sirena στο 3, το vegonia & το gardenia σε 4/9)

το κρουαζιεροπλοιο navarino (regent sky) περασε και αυτο απο τον καραγιωργη, μεχρι που ειχε ενα ατυχημα στη βενετια και πουληθηκε.

απο τα τελη της δεκαετιας του 80 η εταιρεια εχανε μεριδια και δοξα. ενω οι κρητικες εταιρειες και η stintzis ανανενωναν το στολο τους (χαρη στις επιδοτησεις του αναπτυξιακου νομου 1262/82 και τα μονοπωλεια σε κρητη κεφαλλονια) ο καραγιωργης εμενε θεατης και το καλοκαιρι του 1992 (ισως 93) εγκατελειψε την αδριατικη. για λιγο διαστημα τα γερασμενα πια sea & sky ναυλωνονταν απο δω και απο κει σε πολεμους και emergencies μεχρι που ηρθε το τελος.

Link to comment
Share on other sites

Σας ευχαριστώ και τους 2.

Δηλαδή χοντρά χοντρά η εταιρία έπεσε "θύμα" της ανανέωσης του στόλου των άλλων, κάτι που δε μπόρεσε να κάνει.

Φαντάζομαι και το WASA θα ήταν εντυπωσιακό πλοίο για την Πάτρα του '83.

Link to comment
Share on other sites

Βεβαια η επιβατηγος ναυτιλια ηταν μονο μερος των δραστηριοτητων του Καραγεωργη μια και τις περασμενες δεκαετιες ειχε και φορτηγα πλοια. Καπου θυμαμαι να εχω μαλιστα και καποια φωτογραφια αλλα αν δεν κανω λαθος τα πλοια του ονομαζονταν με το προθεμα "Μεσσηνιακη" και κατι αλλο. Υπαρχει βεβαια και το κουτσομπολιστικο κομματι της ιστοριας του, οπου ο θρυλος αναφερει οτι μελος της οικογενειας του συνδεθηκε αισθηματικα με την συζυγο γνωστοτατου μεγαλοπαραγοντα της χωρας που μαλιστα εφθασε στα προθυρα του διαζυγιου. Ο κερατωμενος μεγαλοπαραγοντας ορκιστηκε να εκδικηθει και επετεινε την καταστροφη του Καραγεωργη με διαφορους δολιους τροπους. Αυτο που μενει να θυμιζει τον Καραγεωργη ειναι μια ιδιαιτερα ενδιαφερουσα συνεντευξη που ειχε δωσει πριν αρκετα χρονια στον Εφοπλιστη, αλλα και το μεγαρο Καραγεωργη στην Ακτη Κονδυλη οπου τωρα στεγαζεται η HSW και ο Det Norske Veritas ενω παλιοτερα στεγαζοταν η GA Ferries.

Link to comment
Share on other sites

Καποια στιγμη ειχε και το πρωην πατρις του χανδρη ,σαν μεντιτερανεαν σταρ,αφου του εφτιαξαν χωρο για αυτοκινητα.

Το Πατρίς αγοράστηκε το 1979 ως Island και το 1981 μετανομάστηκε σε Star. Τέλη Αυγούστου του 1982 έπαθε ζημιές από πυρκαγιά στο μηχανοστάσιο που το οδήγησε σε παροπλισμό. Το 1986 ναυλώθηκε σε Αιγύπτιους για πλόες στην Ερυθρά και την επόμενη χρονιά πήγε για σκράπ στο Πακιστάν.

τα sea sky ηταν τα 2 απο τα 4 αδερφα που μετασκευαστηκαν. τα αλλα 2 κανιβαλλιστικαν για να δωσουν ανταλλακτικα.

Το 3ο αδελφάκι ήταν το Mediterranean Dolphin (ex-City of Durban). To 4o, που αρχικά λεγόταν Sun και από το 1975 Dolphin. Η μετασκευή του ως φέρι ξεκίνησε το 1975 αλλά σταμάτησε και παρέμεινε δεμένο ωσπου πουλήθηκε για σκράπ το 1980. Υπήρξε και η σκέψη να μετασκευαστεί σε κρουαζιερόπλοιο. Και τα 4 είχαν φτιαχτεί ως φορτηγοποστάλια για την Αγγλική Ellerman Line και ταξίδευαν απο Αγγλία για νότια Αφρική. Φωτογραφίες απο τα υπέροχα αυτά καράβια εδώ και εδω.

το sea πηγε για διαλυση αφου περασε απο τον λελακη.

Είσαι σίγουρος; Το πλοίο το πούλησε ο Καραγεώργης στην Τουρκική Istanbul Sea Lines το 1995. Μετανομάστηκε Tutku (=πάθος στα τούρκικα) και έδεσε στην Αυλίδα λόγω κατάσχεσης απο Τουρκική τράπεζα. Το 1997 μετανομάστηκε Alice για την Αrmon Trading Inc (μήπως ήταν εδώ απο πίσω ο Λελάκης:) και το 1998 κατέληξε στο Αλι-αγά για σκράπ.

επισης τα roro ΑΡΙΣΤΕΥΣ & ΑΡΙΣΤΑΙΟΣ (το γνωστο Valentino) φορεσαν τα χρωματα του καραγιωργη για 2-3 σαιζον. επαιρναν μονο φορτηγα και οι οδηγοι πηγαιναν με sea/sky.

Νομίζω οτι το ΑΡΙΣΤΑΙΟΣ ήταν το γνωστό μας ΙΩΝ της Σαλαμίς.

το κρουαζιεροπλοιο navarino (regent sky) περασε και αυτο απο τον καραγιωργη, μεχρι που ειχε ενα ατυχημα στη βενετια και πουληθηκε.

Το πρώτο ατύχημα το έπαθε στην Πάτμο όταν προσάραξε το 1981. Τότε και πουλήθηκε στην Sally Line. Αλλά η μεγάλη ζημιά έγινε όταν η πλωτή δεξαμενή των ναυπηγείων Σκαραμαγκά πήρε κλίση με το πλοίο μέσα. Τότε θεωρήθηκε ολική απώλεια και πουλήθηκε για να καταλήξη στον Λελάκη. Η Sally το αντικατέστησε με το ΟΛΥΜΠΙΑ.

για λιγο διαστημα τα γερασμενα πια sea & sky ναυλωνονταν απο δω και απο κει σε πολεμους και emergencies μεχρι που ηρθε το τελος.

Χαρακτηριστικά το Sea ναυλώθηκε το 1992-95 στην Αγγλική Westminster Gas & Oil Co για χρήση ως πλωτό ξενοδοχείο στην Αγκόλα.

Το Sky είχε ναυλωθεί το χειμώνα του 87/88 σε Αργεντίνους ως Siterranean Sky.

Το 2-3/92 είχε ταξιδέψει ως πλωτή έκθεση ελληνικών προϊόντων στον Περσικό.

Το 1993 εκανε Τρίπολη-Μάλτα.

Το 1994 βρέθηκε στη Τζαμάικα, άγνωστο σε εμένα για ποιό σκοπό.

Το 1995 ταξίδεψε στη Σομαλία ως μεταγωγικό και στην Αϊτή με προμήθειες.

Link to comment
Share on other sites

Το Πατρίς αγοράστηκε το 1979 ως Island και το 1981 μετανομάστηκε σε Star. Τέλη Αυγούστου του 1982 έπαθε ζημιές από πυρκαγιά στο μηχανοστάσιο που το οδήγησε σε παροπλισμό.

Το καλοκαίρι του 1980 είχα ταξιδέψει με το τότε ISLAND από Πάτρα για Βενετία και επιστροφή. Το μισό ταξίδι προς Βενετία το είχε κάνει με την μία μηχανή, και με μισό ''δρόμο'', γιατί όπως μας είπαν είχε εκδηλωθεί φωτιά στο μηχανοστάσιο. Γενικά από ότι ξέρω ήταν ένα πλοίο με πολλά προβλήματα τουλάχιστον επί πλοιοκτησίας Καραγιώργη.

Link to comment
Share on other sites

δυο διεκυρινησεις στον Αris:

  • το sea νομιζω οτι περασε και απο τον λελακη. δεν ταξιδεψε παντως επι πλοιοκτησιας του.
  • το ΙΟΝ της Σαλαμις λεγοταν και αυτο Αρισταιος, αλλα του Καραγιωργη ηταν το Valentino.

τα υπολοιπα οπως τα λετε ειναι. ειδικα για το Πατρις που επι Καραγιωργη ειχε προβληματα.

τα δρομολογια ηταν απο πατρα δευτερα βραδυ και πεμπτη βραδυ το sea, κυριακη μεσημερι και τεταρτη βραδυ το sky. τα δρομολογια δευτερας και πεμπτης γινοταν ολο το χρονο (απο το sea και 6 βδομαδες απο το sky για την ετησια του sea) ενω τεταρτη και σαββατο ειχε απο απριλη μεχρι οκτωβρη. μετα οπως ειπαμε το sky εκανε κρουαζιερες.

βενετια καναν τα καλοκαιρια κυριως. της μερες που ειχαν διημερευση στην ancona πηγαιναν μεχρι βενετια και ξαναγυριζαν. βεβαια με ταχυτητες 14-15 κομβους και stop over στην ancona το βαπορι ηθελε πανω 45 ωρες για βενετια.

Στην πατρα πρακτορευαν τον Καραγεωργη οι "προσαλεντης πετροπουλος" που στεγαζονταν σε κτιριο που υπηρχε εκει που σημερα ειναι το ξενοδοχειο Primarolia.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

το wasa star, ηρθε για λιγους μηνες το καλοκαιρι του 83. αρχικα με μπλε τσιμινιερα και υστερα βαφτηκαν και τα χρωματα του ΜΚ. νομιζω οτι μετα τη ληξη της ναυλωσης ειχε κρατηθει για λιγοστο Γιβραλταρ λογω οφειλων του ναυλωτη.

για να θυμηθουμε λιγο καραγιωργη, απο site της vasaline ή φιλων της (δεν τα πιανω τα σουηδικα, ουτε η μεταφραση), οπου εχουν και ενοτητα με την καθοδο του wasa star εδω πριν 31 χρονια.

 

metiterranea sea στην πατρα, αφιξη απο βορεια για το 3

 

post-1817-0-97264200-1391334087_thumb.jp

 

και wasa star στην ηγουμενιτσα, παρεα με το roana και με φοντο τη ντανα που υπηρχε τοτε

 

post-1817-0-57703200-1391334087_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστούμε που μας τη θύμησες! Αρχοντική εταιρεία με καταπληκτικά πληρώματα. Τολμώ να πω, τα καλύτερα που έχουν περάσει ποτέ από την Αδριατική. Την εξυπηρέτηση, ευγένεια και προθυμία να βοηθήσουν που έβρισκες στα φόρτε της, δε θα τις ξαναδείς ποτέ πια στα νερά μας ...

Link to comment
Share on other sites

Η δρομολόγηση του Wasa Star δεν ήταν "επανάσταση" για τα δεδομένα της γραμμής εκείνη την εποχή;

 Ηταν πράγματι επανάσταση ο ερχομός ενός τέτοιου πλοίου στην Αδριατική, αν το συγκρίνουμε  με τα υπόλοιπα δρομολογημένα  πλοία , όπως άλλωστε  "επαναστατική" ήταν και η φυγή του πλοίου αυτού απο την εταιρεία και την Ελλάδα !

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Απεβίωσε σήμερα ο Αριστομένης Καραγεώργης.

Απεβίωσε σήμερα τα ξημερώματα στην Κύπρο, σε ηλικία 81 ετών, μετά από πολυετή μάχη με την επάρατο νόσο, ο Έλληνας εφοπλιστής και πρώην πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Αριστομένης Καραγεώργης.

Ο Αριστομένης Καραγεώργης, γεννήθηκε το 1933 στον Πειραιά και ασχολήθηκε ιδιαίτερα ενεργά με αρκετούς κλάδους της ναυτιλίας, ένας εκ των οποίων ήταν και η ακτοπλοΐα με την ιστορική Karageorgis Lines, η οποία από κυρίαρχη εταιρία της Αδριατικής, πτώχευσε μετά από σειρά προβλημάτων που είχε ο αείμνηστος Καραγεώργης με τις τράπεζες, οι οποίες αρνήθηκαν να τον στηρίξουν.

Ο Αριστομένης Καραγέωργης ωστόσο υπήρξε ένας ιδιαίτερα πετυχημένος διαχειριστής πλοίων στην κατηγορία των φορτηγών, μια διάσταση της επιχειρηματικότητας του που άδικα επισκιάστηκε από τις περιπέτειες του στην ακτοπλοΐα.

Εξάλλου είχε ιδιαίτερη δραστηριότητα στα κοινά της ναυτιλίας.

Από το 1975 μέχρι και το 1981 είχε διατελέσει μέλος της διοίκησης της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, αλλά και Αντιπρόεδρος της. Το 1981 μετά την αποχώρηση του αείμνηστου Αντώνη Χανδρή και σε ηλικία 48 ετών, αναλαμβάνει χρέη Προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.

Το αμέσως επόμενο έτος 1982 εξελέγη εκ νέου Πρόεδρος της, θέση στην οποία παρέμεινε μέχρι και το 1984.

Εξάλλου ο Αριστομένης Καραγεώργης διατέλεσε μέλος της διοίκησης του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, αλλά και Πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης Διαχειριστών Φορτηγών Πλοίων «Intercargo».

Η σωρός του θα μεταφερθεί στην Ελλάδα, όπου και θα πραγματοποιηθεί η εξόδιος ακολουθία, αλλά και η ταφή του.

Πηγη: The Seanation

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
  • 8 months later...

Παραθέτω απόσπασμα από τη συνέντευξη της Λόλας Νταιφά στο Φως, σχετικά με τον Αριστομένη Καραγεώργη. Σαν ιστορική μαρτυρία.

 

Quote

 

~ Αρχίστε από όπου θέλετε εσείς, τι σας έρχεται στο μυαλό όταν ακούτε “πέτρινα χρόνια” του Ολυμπιακού.

Ο Σαλιαρέλης... Αυτός είχε ξεκινήσει λέγοντας ότι είναι ο πάμπλουτος! Το διέδιδαν οι δικοί του... Ο κόσμος του Ολυμπιακού είχε την άποψη ότι οι εφοπλιστές έπρεπε να βάζουν περισσότερα λεφτά και έλεγαν τον Νταϊφά “καβούρια”, τον εξόργιζε αυτό τον Σταύρο. Παρ' ότι είχε πάρει 5 πρωταθλήματα- τα 4 σερί- και είχε δώσει και πολλά λεφτά, είχε κουραστεί, δεν άντεχε άλλο. Ο κόσμος ζήταγε συνεχώς να έρχονται στον Ολυμπιακό μεγάλοι παίκτες. Για πρώτη φορά στη ζωή μου είδα εγώ ράβδους χρυσού! Με τον Νταϊφά και τους εφοπλιστές.

~ Αμάν. Αφήστε τον Σαλιαρέλη, πάμε σε αυτόν αργότερα. Πείτε μου για τις ράβδους χρυσού. Πρώτα όμως, από πότε μέχρι πότε ήσασταν στον Ολυμπιακό;

Από το 1979, μέχρι τον Σαλιαρέλη. Πολλά χρόνια. Τότε δεν είχαμε email, είχαμε τα τέλεξ. Δεν ήθελα ούτε καν να μου απαντήσει ο Σαλιαρέλης, δεν ήθελα καν να έχω διάλογο μαζί του, πήγα λοιπόν σε ένα γραφείο που ήταν απόρρητη η γραμμή και του έστειλα την παραίτησή μου.

~ Γιατί;

Διότι είχα βιώσει όλη τη μεθόδευσή του και την επιδίωξή του να πάρει τον Ολυμπιακό εκμεταλλευόμενος την κάψα του κόσμου να παίρνουμε συνεχώς μεγάλους παίκτες και τάζοντας λαγούς με πετραχήλια. Οι εφοπλιστές είχαν αποχωρήσει και είχε μείνει μόνος του ο Νταϊφάς που είχε κλείσει την κάνουλα, δεν μπορούσε να δίνει άλλα λεφτά και να τον βρίζουν.

~ Πείτε μου για τις ράβδους χρυσού.

Τις είχαν φέρει από την Ελβετία για να πάρουμε τον Αναστόπουλο! Ο Καραγιώργης και ο Νταϊφάς- οι άλλοι είχαν δώσει μετρητά. Ήμουν στο γραφείο του Σταύρου και έρχονται οι εφοπλιστές εκεί. Σε ένα τραπέζι πιο πέρα υπήρχε ένα πακέτο με εφημερίδα. Μου λέει σε κάποια στιγμή ο Καραγιώργης που ήταν τζέντλεμαν “Λόλα, μου φέρνεις σε παρακαλώ αυτό το πακέτο”; Εγώ δεν ήξερα τι είχε μέσα, πάω να το σηκώσω και μου έφυγε το χέρι! Ήταν πολύ βαρύ. Λέω “τι έχει μέσα”; Και μου λέει “άνοιξέ το”. Το άνοιξα και έμεινα άφωνη. Έλαμπε τόσο πολύ ο χρυσός. Ήταν για τη μεταγραφή του Αναστόπουλου.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
On 7/13/2007 at 12:53 AM, proud_ionian said:

επισης τα roro ΑΡΙΣΤΕΥΣ & ΑΡΙΣΤΑΙΟΣ (το γνωστο Valentino) φορεσαν τα χρωματα του καραγιωργη για 2-3 σαιζον. επαιρναν μονο φορτηγα και οι οδηγοι πηγαιναν με sea/sky.

 

Proud, αυτό το Αριστεύς, ποιό ακριβώς πλοίο ήταν? Υποτίθεται πως ήταν αδελφό του Αρισταίος?

Υποτίθεται πως κάποια στιγμή αυτά δύο θα μετονομάζονταν σε Mediterranean Spirit και Mediterranean Progress, κάτι που προφανώς τελικά δεν έγινε.

Link to comment
Share on other sites

Σ' ευχαριστώ, μ΄ έφτιαξες γιατί δεν το είχα ξαναδεί το συγκεκριμένο. Τα 2 πλοία είναι αδελφά μεν, από διαφορετικά ναυπηγεία δε. Τα κοινά στοιχεία είναι πέρα από το σουλούπι, τα 117 μέτρα μήκους, οι μηχανές Crossley και τα 1116 lane metres. Και τα 2 πρέπει να είναι χτισμένα για την Caribbean Trailer Express(νομίζω κάποια θυγατρική της Crowley Maritime), ο Αρισταίος σαν Caribbean Progress και ο Αριστεύς σαν Caribbean Endeavour.

 

Οι διαφορές είναι στο ναυπηγείο μια και το Αρισταίος είναι Robb Caledon, Leith, UK(510) και το Αριστεύς είναι Sietas, Hamburg, GDR(671). Το Αριστεύς όπως δείχνει και η φωτο έχει ψηλότερα φουγάρα και την υπερκατασκευή στο ντέκ(μπήκε ανάμεσα σε 1972 και 1976), κάτι παρόμοιο αλλά όχι το ίδιο απέκτησε αργότερα και το Αρισταίος.

Link to comment
Share on other sites

αστειρευτη πηγη πληροφοριων για ολα τα πλοια του καραγιωργη, ειναι το γκρουπακι των παλιων πληρωματων και συνεργατων. 

On 1/25/2019 at 10:03 PM, proud_ionian said:

γκρουπακι φιλων της Karageorgis Lines, με πλουσιο υλικο παλιων, σπανιων φωτο.

τοτε εμοιαζαν εντυπωσιακα. ηταν απο τα πρωτα ro ro που βλεπαμε στην πατρα.

εβαζαν τα φορτηγα στα roro και οι οδηγοι ανεβαιναν με sea & sky

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Σήμερα έπεσα επάνω σε αυτό το άρθρο που είναι γραμμένο στα Σουηδικά, γενικά μιλάει για το Wasa Star/Peter Wessel/GNV Azzurra. Κοντά στο μέσο του κειμένου, υπάρχει μια ενότητα που τιτλοφορείται Hallin Pirate Line και αναφέρεται στην περιπέτεια του πλοίου όταν ήταν σε bareboat ναύλωση στον Καραγεώργη. Είναι γραμμένο αν κατάλαβα καλά από τον πλοίαρχο ο οποίος επαναπάτρισε το πλοίο στη Σκανδιναβία.

 

Περνώντας το κείμενο από τον μεταφραστή, η ιστορία βασικά είναι πως η Finnlines τότε πήρε πίσω το πλοίο ως είχε δικαίωμα βάση ναυλοσυμφώνου γιατί ο Καραγεώργης δεν πλήρωνε τον ναύλο. Δεν ήταν μόνο η Finnlines όμως που ήταν απλήρωτη, ήταν και μερικές δεκάδες Έλληνες ναυτικοί. Βάλτε κι εσείς στο μεταφραστή το κείμενο να διαβάσετε την περιπέτεια τους, όπως και των Σουηδών ναυτικών που κλήθηκαν να ταξιδέψουν το πλοίο. Καλή η νοσταλγία, αλλά να τα λέμε και όλα. Όλα αυτά τον Οκτώβριο του 1983 στην Ανκόνα.

Link to comment
Share on other sites

όντως ωραίο το αφιέρωμα και η διήγηση  του καπετάνιου για την περιπετειώδη ναύλωση αλλά και γενικότερα πολύ ενδιαφερον σαιτ και με αρκετό υλικό.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...