Jump to content
Shipfriends

Mέτρα ενίσχυσης της ελληνικής κρουαζιέρας


Recommended Posts

«ΤΟ ΠΡΩΤΟ βήμα έγινε». Με συγκρατημένη αισιοδοξία δέχθηκαν τις ανακοινώσεις του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, Μανώλη Κεφαλογιάννη, στη Βουλή για τα μέτρα ενίσχυσης της ελληνικής κρουαζιέρας, οι εφοπλιστές του κλάδου.

Πρόκειται για την επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών των εργαζομένων στα κρουαζιερόπλοια υπό ελληνική σημαία, καθώς και σε παροχή εκπτώσεων ελλιμενισμού.

Πηγη: Ναυτεμπορικη

Link to comment
Share on other sites

Μέτρα που, σε συνδυασμό με την τροποποίηση του νομοθετικού πλαισίου που διέπει το θαλάσσιο τουρισμό, την άρση των πολυάριθμων αντικινήτρων και την υπέρβαση των γραφειοκρατικών και πολυδάπανων μηχανισμών, έχουν στόχο να καταστήσουν το υπό ελληνική σημαία κρουαζιερόπλοιο ανταγωνιστικό με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές σημαίες.

Μέτρα όμως τα οποία όμως δεν κρίνονται επαρκή, αφού δεν «γεφυρώνουν» συνολικά το «χάσμα» για την κάλυψη της διαφοράς κόστους ανάμεσα στο ελληνικό και τα ευρωπαϊκά κρουαζιερόπλοια.

«Καλωσορίζουμε τα μέτρα που ανακοίνωσε ο ΥΕΝ Μανώλης Κεφαλογιάννης, για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του υπό ελληνική σημαία κρουαζιερόπλοιου. Είναι μια πρόοδος στα 'τελματωμένα νερά' της ελληνικής κρουαζιέρας», υπογράμμισε στη «Ν» ο γενικός διευθυντής της Majestic International Cruises, Μιχάλης Λάμπρος.

«Είναι ευτύχημα που ο αρμόδιος υπουργός τολμά να προτείνει μέτρα στήριξης. Βεβαίως, τα μέτρα αυτά έχουν εφαρμοστεί προ πολλού σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης που διατηρούν κρουαζιερόπλοιο ναυτιλία και πιο συγκεκριμένα από την Ιταλία, τη Γαλλία, την Ολλανδία και τη Γερμανία», προσέθεσε.

Από την πλευρά του, ο γενικός διευθυντής του ομίλου Louis, δρ Στέλιος Κίλιαρης, ανέφερε χαρακτηριστικά στη «Ν»: «Αυτή είναι μια πολύ θετική εξέλιξη και ευχαριστούμε ιδιαίτερα τον υπουργό Ε.Ν., Μανώλη Κεφαλογιάννη. Κάνει μεγάλη προσπάθεια να ξαναζωντανέψει την ελληνική κρουαζιέρα», και προσέθεσε:

«Πάντως, ακόμα και με αυτά τα μέτρα, η ελληνική σημαία στην κρουαζιέρα παραμένει μη ανταγωνιστική συγκριτικά με τις υπόλοιπες σημαίες των χωρών της Ε.Ε. Ομως θα πρέπει να σημειώσω ότι το 'χάσμα' στη διαφορά κόστους, που υπάρχει, μειώνεται».

Οσον αφορά στην πρόθεση του ομίλου Louis για την ύψωση ελληνικής σημαίας σε τέσσερα κρουαζιερόπλοια σε πρώτη φάση ο κ. Κίλιαρης υπογράμμισε: «Βρισκόμαστε πολύ κοντά σε συμφωνία με τα ναυτεργατικά σωματεία για την κατάρτιση των συνθέσεων, με τη βοήθεια του ΥΕΝ.

Επίσης, συνεχίζεται η προσπάθεια, σε συνεργασία με το ΥΕΝ και τους ναυτεργάτες, να υπάρξει ρύθμιση για ειδικές συνθέσεις και να δοθούν κίνητρα για κρουαζιερόπλοια με ελληνική σημαία τα οποία θα δραστηριοποιούνται εκτός Ελλάδας. Και αυτό γιατί στο εξωτερικό έρχεσαι κατευθείαν αντιμέτωπος με τον ανταγωνισμό».

Το παράδειγμα

Συγκεκριμένα, η διαφορά κόστους σε ένα κρουαζιερόπλοιο δυνατοτήτων 500 με 600 επιβατών, υπό ελληνική σημαία, σε σχέση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές σημαίες, είναι περίπου 3.500 ευρώ την ημέρα. Μόλις υλοποιηθούν τα μέτρα που ανακοίνωσε ο ΥΕΝ, κατά μέσο όρο η διαφορά θα μειωθεί στην καλύτερη περίπτωση στα 1.750 ευρώ την ημέρα. Ειδικότερα, και πάντα για κρουαζιερόπλοια δυναμικότητας 500 με 600 επιβατών, το κόστος από τις εισφορές ανέρχεται στα 1.500 ευρώ την ημέρα. Η επιδότηση του 50% θα ρίξει το κόστος στα 750 ευρώ την ημέρα. Επίσης, το κόστος από τα λιμενικά τέλη για κρουαζιέρα μιας εβδομάδας ανέρχεται σε 500 με 750 ευρώ την ημέρα. Συμπερασματικά, στην καλύτερη περίπτωση η διαφορά κόστους θα μειωθεί στο μισό.

Επιπλέον κίνητρα

«Χρειάζεται να μειωθούν και οι οργανικές συνθέσεις που προβλέπονται από το Προεδρικό Διάταγμα 177/74 για να καλυφθεί η διαφορά κόστους», υπογράμμισε στη «Ν» ο Μιχάλης Λάμπρος.

«Με αυτό τον τρόπο, το κόστος θα μειωθεί και θα προσελκύσει τους Ελληνες εφοπλιστές της κρουαζιέρας. Αυτό θα έχει διπλό αποτέλεσμα. Περισσότερα πλοία θα ενταχθούν στο ελληνικό νηολόγιο και δεν θα υπάρχει ανεργία», και υπογράμμισε:

«Οι ειδικές διμερείς συμφωνίες δεν είναι κατοχυρωμένες νομοθετικά και μπορούν να ακυρωθούν ανά πάσα στιγμή και να επανέλθουμε στο παλαιότερο καθεστώς», και κατέληξε:

«Επίσης, δεν πρέπει να ξεχνάμε τις επιδοτήσεις στις επισκευές και στην ανανέωση του ξενοδοχειακού εξοπλισμού. Για να διατηρείται ένα κρουαζιερόπλοιο σε υψηλό επίπεδο, χρειάζεται περίπου ένα εκατ. ευρώ το χρόνο για την ανανέωση του εξοπλισμού του. Για αυτό το λόγο, πρέπει και να επιδοτηθεί, όπως γίνεται και στις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε., όπου η επιδότηση κυμαίνεται από 30% μέχρι 50%».

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...