Jump to content
Shipfriends

Ρομίλντα (ΙΜΟ 7368499)


Recommended Posts

in memoriam

αφου πιασαμε τις κορες του αρχοντα B) , ας δουμε και το καμαρι της Μαγχης.

οπως εχουμε πει και σε αυτο το thread παλιοτερα, ηρθε το 1993 και μετα τη μετασκευη του, δρομολογηθηκε πατρα ηγουμενιτσα ancona. στα μεσα του καλοκαιριου και μετα τη γνωστη αρνηση της κυβερνησης μητσοτακη να εγκρινει τη μεταδρομολογηση του στα 12νησα, υψωσε μαλτεζικη σημαια και συνεχισε να ταξιδευει στην αδριατικη. απο το νοεμβριο του 1993 ηρθε στο αιγαιο. πρωτα δωδεκανησα και στο διαβα του χρονου, περασε απο ολες σχεδον τις γραμμες (αγονες και... γονιμες) των κυκλαδων και της δωδεκανησου. για διομισυ μηνες το χειμωνα 2000-2001 εκανε πατρα σαμη , με 3 προσεγγισεις την εβδομαδα στο Θιακι.

να το θυμηθουμε ζωντανο και λευκο: την ανοιξη του 2000 στον πειραια, να μανουβραρει (προσεξτε τα απονερα) με φοντο το Ocean Explorer I και καλοκαιρι του 2005, να φορτωνει στο Mykonos, με φοντο το superferry ΙI.

οι συχνοι ταξιδιωτες του συνηθως το αποκαλουσαν βΡομιλντα :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 292
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

..και όχι μόνον οι συχνοί.Θυμάμαι ότι 12 Αυγούστου τού 2005,ενώ βρισκόμουν στο (έτερον καμάρι τού άρχοντα) ΡΟΔΑΝΘΗ,εν αναμονή αναχώρησης γιά Κώ,το εν λόγω Βρομίλντα περνώντας μπροστά μας ντουμάνιασε όλο το λιμάνι και το ντουμάνι του ήταν ορατό γιά κανένα εικοσάλεπτο πάνω από την περιοχή μεταξύ Πειραιά και Σουβάλας.

Κρίμα πάντως που δέν βρέθηκε κανείς να το πάρη όσο ήταν καιρός.Μπορεί ακόμα να ταξίδευε....

Link to comment
Share on other sites

Οι θρύλοι δεν γεννιούνται μόνο στις γρμμές φιλέτα.Γεννιούνται και στις άγονες με την πολυετή προσφορά τους και με την ζωτικής σημασίας συγκοινωνία που προσφέρουν με όλα τα στραβά τους.Μπορεί να έχουν λιγότερη λάμψη από τους πρωταγωνιστές αλλά η προσφορά τους είναι εξίσου πολυτιμη ή και περισσότερη...

Ποιός ξεχνάει την διακομηδή με 10αρι που με τον καπτα Γιώργο Λιόλιο έφυγε από την Ρόδο κενό επιβατών πήγε Πάτμο παρέλαβε την ασθενή και την μετέφερε στην Σάμο...και πολλά άλλα παρόμοια περιστατικά.

Ο απλός κόσμος της Αθήνας δεν τα γνωρίζει αλλά εμείς που ασχολούμαστε από παλιά με τα πλοία θυμόμαστε όλα αυτά τα περιστατικά που έπλασαν τον μύθο του ΡΟΜΙΛΝΤΑ.

Ναι μπορεί να μην ήταν καθαρό , ναι μπορεί να μην ήταν προσιτό και φιλικό στον Αθηναίο περιστασιακό επιβάτη ήταν όμως ο άμεσος συνεργάτη πολλών μικρών νησιών κι οι προσέγγισεις του σε αυτά έκαναν ουκ ολίγες φορές τις καμπάνες των εκκλησιών να χτυπήσουν από χαρά.

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνω απολυτα, το ΡΟΜΙΛΝΤΑ νομιζω δικαιουται να μπει στην ιστορια των πλοιων που εχουν προσφερει στο Αιγιαιο και μαλιστα οχι μονο να μπει αλλα να φιγουραρει αν οχι στην κορυφη,στις πρωτες θεσεις σιγουρα.Καλοταξιδο,και οπως ειπα πιο πανω ακουραστος εργατης χειμωνα καλοκαιρι απο νησι σε νησι.Τετοια πλοια σαν το ΡΟΜΙΛΝΤΑ,ασχετα αν μπορουν να προσφερουν ακομα η οχι,στεναχωριεσαι να τα βλεπεις να φευγουν.

Edited by Lord
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

το ρομιλντα .... πρέπει να είναι το πλοίο που πρέπει να έχει προσεγγίσει στα περισσότερα λιμάνια στο αιγαιο (δεν πρέπει να έχει προσεγγίσει στην κέα, ανδρο, ψαρα, αγιο ευστρατιο, θασο, σαμοθρακη, χανια και ρεθυμνο)

μήπως τότε με την αντικατάσταση του αγ ραφαηλ που είχε χάσει το πηδάλιο είχε προσεγγίσει σε ψαρά ή αη στράτη;

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Στο λήμμα ΡΟΜΙΛΝΤΑ του κουτιού των αναμνήσεων, βρήκα αρκετές φωτγραφίες απο την επιτυχημένη -κατα την άποψη μου- μετασκευή του πλοίου στην Ελλάδα, καθώς και λήψεις σε διάφορες φάσεις της ζωής του. Απολαύστε "υπεύθυνα" :) .

Οι τρείς πρώτες είναι απο την "κοπτοραπτικη" Περάματος, ενώ στην 4η ετοιμο να αναλάβει δράση.

Σε κάποια φάση των δραστηριοτήτων του ο κ. Μάκης Αγούδημος ( γνωστός σαν καπτάν-Μάκης κλπ) σήκωσε μπαιράκι κατά του υπουργείου, για τα γνωστά θέματα των γραμμών και των επιδοτήσεων, απειλώντας να υποστείλει, εν μια νυκτί, την Ελληνική απο τα καράβια του και να ανεβάσει σημαίες άλλες. Η φωταγραφία απο την αλλαγή στο Ρομίλντα.

Η επόμενη φωτό είναι απο το σύντομο πέρασμα του πλοίου απο την Πάτρα.

Στις δύο τελευταίες, σε μία απο τις αναχωρήσεις του απο το μεγάλο λιμάνι. Πραγματικά ήταν όμορφο πλοίο,

post-1854-0-34890700-1329851137_thumb.jp

post-1854-0-96012200-1329851185_thumb.jp

post-1854-0-88396000-1329851489_thumb.jp

post-1854-0-20222700-1329851566_thumb.jp

post-1854-0-34409400-1329852071_thumb.jp

post-1854-0-60089000-1329852123_thumb.jp

post-1854-0-19609500-1329852211_thumb.jp

post-1854-0-16896100-1329852316_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

ηρθε το 1993 και μετα τη μετασκευη του, δρομολογηθηκε πατρα ηγουμενιτσα ancona. στα μεσα του καλοκαιριου και μετα τη γνωστη αρνηση της κυβερνησης μητσοτακη να εγκρινει τη μεταδρομολογηση του στα 12νησα, υψωσε μαλτεζικη σημαια και συνεχισε να ταξιδευει στην αδριατικη.

τη μαλτεζικη σημαια την υψωσε την πρωτη χρονια, οταν πλακωθηκε με τον επιτιμο και τον παυλιδη για τα δρομολογια στα δωδεκανησα, το καλοκαιρι του '93.

ΥΓ: ολα τα λεφτα ειναι η φωτο αναμεσα σε κεφαλληνια και επτανησος. τα συνδεει η γραμμη πατρα σαμη ιθακη

Link to comment
Share on other sites

Ιστορικες φωτογραφιες.

Στις πρωτες φωτογραφιες που ειναι απο την μετασκευη φαινεται πολυ καλα και η συγγενια που εχει με το ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ και τα αλλα της σειρας.Αν δεν δεις τις τσιμινιερες δυσκολα τα ξεχωριζεις

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

μια και σε λιγες μερες κλεινουμε 90χρονια απο την πρωτη μικρασιατικη καταστροφη (συνωστισμος ελληνων στη σμυρνη κλπ) :rolleyes: και ενα χρονο απο τη δευτερη (συνωστισμος αγουδημοπλοιων στο aliaga) B), εψαξα τα ηλεκτρονικα μου κιταπια και βρηκα μερικα instantanées απο τα τελευταια χρονια του Ρομιλντα. μια αφιξη και δυο αναχωρησεις στον πειραια τραβηγμενες απο αλλα πλοια

gallery_1817_125_792537.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Ο καραβολάτρης μητροπολίτης Ευσέβιος της Σάμου, Ικαρίας και Κορσεών συμπλήρωσε 19 χρόνια στο πηδάλιο της τοπικής εκκλησίας και θυμήθηκε την ενθρόνισή του. Όπως φαίνεται, αφίχθη μετά της κουστωδίας στο Βαθύ, με το Ρομίλντα, το σωτήριο έτος 1995.

 

enthronisi_09_1995_4-d6d78231ac.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Σάμη δεν έπιανε; Κάπου έχω δει μια φωτογραφία πλοίου της G.A. στη Σάμη, αλλά δε θυμάμαι πού ...

 

Υ.Γ.: Ένταξει, η Ρομίλντα έπιανε ;)

Edited by Ariadne
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 1 month later...
  • 1 year later...

Δε σε ξεχνάμε ρε βαπόραρε, ακόμα γουστάρουμε εμείς οι οπαδοί σου. Αναχώρηση από τον Πειραιά, Μάρτιος του 2007. Να είναι ο Μάναλης πλοίαρχος?

 

 

Σπέκερε ντι σπέσιαλ για τον φίλο @enas chiotis

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
1 hour ago, polmyt said:

Παμε πισω στον Οκτωβριο του 1993 για να δουμε στα 200αρια, δεμενα κατα σειρα τα ΕΞΠΡΕΣ ΠΑΡΟΣ, ΡΟΜΙΛΝΤΑ, ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ και ΦΑΙΣΤΟΣ.

Το ΡΟΜΙΛΝΤΑ αν δεν με απατα η μνημη μου ειναι φρεσκο στην ακτοπλοϊα μας και πιθανον να μην εχει ξεκινησει ακομα δρομολογια.

εχει κανει το περασμα του απο την αδριατικη (με ολο το show της αλλαγης σημαιας) και περιμενει να βγει το ΠΑΣΟΚ (10.10.1993) για να δωσει στη GA τις περιβοητες αδειες για τα δωδεκανησα.

νομιζω νοεμβρη ειχε ξεκινησει

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Αφου ο @Captain_Nionios μας ανεφερε τη διαρρυθμιση των εσωτερικων χωρων του Κορναρου και του Σαμοθρακη παμε να δουμε και τη διαρρυθιση των εσωτερικων χωρων του θρυλικου Ρομιλντα.Τα χρονια περνανε οι μνημες λιγοστευουν ας αναφερω και εγω πως ηταν το Ρομιλντα μεσα.Ας δουμε για αρχη το deckplan απο τα πρωτα χρονια ζωης του πλοιου απο το HHV.

Επι Αγουδημου το D Deck πρυμα ειχε ενα χωρο που κατεληγε το πρυμνιο κλιμακοστασιο και κατα την επιβιβαση αφηνες τις αποσκευες.Απο εκει ειχε αλλο ενα κλιμακοστασιο που σε ανεβαζε στο C Deck πρυμα οπου ηταν η τεραστια reception.Το D deck στο μεσον του ειχε το ανω γκαραζ ενω πλωρα ειχε καμπινες πληρωματος αλλα και επιβατων.Το C deck οπως ειπαμε πρυμα ειχε τη reception που εφτιαξε ο Αγουδημος.Φαινεται εξωτερικα αλλωστε ο νεος χωρος που εχει χτιστει.Απο εκει απο αριστερα ξεκιναγε ο διαδρομος που ειχε τραπεζοκαθισματα προς τους αλλους χωρους πλωρα.Δεξια ειχε το self service πρωτα ενω μετα το σαλονι διακεκριμενης.Στη φωτο εκει που ειναι το 9 ηταν το self service.Εκει που ειναι το 10 και το 11 ηταν ο αριστερος διαδρομος ενω πισω απο το μεσαιο κλιμακοστασιο(στο 14) το σαλονι διακεκριμενης.Το 12 ηταν ενα συμπαθητικο φωτεινο σαλονακι με καναπεδες που παρεμενε ανεπαφο απο τη κατασκευη του με μπεζ χρωματα και πολυ ξυλο αν θυμαμαι καλα.Εκει ηταν αλλωστε και το μονο ανοιχτο μπαρ το 2007 στο βαπορι και μαζευε τους περισσοτερους επιβατες.Το 13 ηταν το μαγαζακι του βαποριου ανεπαφο με αγγλικες επιγραφες,προφανως στην αγονη το 2007 ηταν κλειστο.Πλωρα το 15 ηταν ενα φωτεινο σαλονι με πολλους καναπεδες πιθανοτατα ανακατασκευαστηκε επι Αγουδημου.Στο απο πανω deck στο B Deck τα 5,8,6 ηταν χωροι πολυ φωτεινοι με μπλε αεροπορικα καθισματα.Πρυμα στο 2 ηταν μαλλον καμπινες πληρωματος,ενω στο A Deck ηταν ενα φωτεινο σαλονακι που χρησιμοποιουνταν απο τον Αγουδημο.Στην αγονη το 2007 αν θυμαμαι καλα νομιζω πως ηταν προσβασιμο για τους ψαγμενους επιβατες.Αυτα τα λιγα για το θρυλικο Ρομιλντα που προσφερε πολλα στα νησια του Αιγαιου.

prrath_ailsa_dpx.jpg

Εδω και εδω υπαρχουν φωτογραφιες των εσωτερικων χωρων που περιγραψαμε παραπανω.

Edited by ΝΟΜΙΚΟΣ
Link to comment
Share on other sites

Από αυτή την σειρά πλοιων(Ρομιλντα-Κορναρος-Σαμοθρακη) κατά την γνώμη μου εξωτερικά το Ρομιλντα ηταν πιο ξεχωριστό και πιο όμορφο βαπόρι.Αξεχαστη και η πλωρια μπαλκοναρα του.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...