Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Χωρίς να θέλω να δώσω την εντύπωση πως "σωστά έπραξε ο Κάπτεν", πολλές φορές η αδρεναλίνη σε τυφλώνει. Ο άνθρωπος ήθελε να εξυπηρετήσει το νησί, είδε τον καιρό και την θάλασσα και έκρινε πως μπορουσε να το κάνει. Το κατάφερε αν κρίνει κανείς πως οι επιβάτες αποβιβάστηκαν στο νησί. Το ποσοτικό χαρακτηριστικό δλδ το έπιασε. Στο ποιοτικό το έχασε λίγο, δηλαδή στο γεγονός πως κόντεψαν να πέσουν στην θάλασσα οι μισοί, να τους πλακώσει κάνα πόδι ο καταπέλτης στους άλλους μισούς, που οι ίδιοι και τα πράγματά τους έγιναν λούτσα, κτλ. Αυτά τα βλέπεις μετά που ηρεμείς και επανέρχονται οι παλμοί στα φυσιολογικά τους. Το τι έχει μέσα στο μυαλό του μετά (το αν δλδ θα το ξανακάνει) μόνο αυτός και ο Θεός το ξέρουν. 

Link to comment
Share on other sites

Από όσο μπορώ να καταλάβω είχε και αλλο κόσμο στο γκαράζ προς αποβίβαση,ενώ είχε στη προβλήτα κόσμο για επιβίβαση που δε πρόλαβε να τους βάλει μέσα.Επίσης δεν έκανε δεύτερη προσπάθεια συνέχισε το δρομολόγιο του.

Δύο παρατηρήσεις.1ον Η μανούβρα του βάση του ανέμου ήταν πολύ σωστά δεξιά.Δε φαίνεται αν είχε φουντάρει όμως το θεωρώ δεδομένο με τόσο αέρα.Η άγκυρα πρέπει να ξέσυρε και αυτός είναι ο λόγος που έλυσε κάβο και αναχώρησε εσπευσμένα.Εγκαίρως γιατί αλλιώς ο αέρας θα τον έχτιζε μέσα και δε θα μπορούσε εύκολα να στρέψει τη πλώρη αριστερά,πάνω στον άνεμο.2ον ο καταπέλτης του Σκοπελίτη είναι κοντός και το ύψος από τη θάλασσα χαμηλό γεγονός που δυσχεραίνει πολύ τη φορτοεκφόρτωση,ιδίως στις ψηλές προβλήτες.

Για μένα ο κάπτεν έπραξε πολύ σωστά που προσέγγισε.Του αξίζουν συγχαρητήρια που τόλμησε και απέδειξε για άλλη μία φορά ποσα κιλά @@@@@ έχει.

Τέλος να αναφέρω πως υπήρχε άνθρωπος του πληρώματος πάνω στο καταπέλτη που συντόνιζε την αποβίβαση πολύ καλά,συνεπώς θεωρώ την όλη κατάσταση ελεγχόμενη.

Edited by nomikos
Link to comment
Share on other sites

Με συγχωρείς, αλλά έτσι όπως το είδα, μόνο ελεγχόμενη δεν ήταν κατάσταση. Ειδικά ο άνθρωπος με την κοκκινη ζακέτα στο τσακ προλαβε και βγήκε, 1-2 δευτερόλεπτα να καθυστερουσε τώρα θα μιλάγαμε για τραγωδία. 

Προσωπική άποψη πάντα, ήταν λάθος του καπετάνιου. Πήρε απίστευτο ρίσκο και κινδύνευσαν πολλες ζωές. Πόσο μάλλον όταν γνωρίζει ότι το συγκεκριμένο σκαρί δεν μπορεί να καθίσει και να κάνει ασφαλη φορτοεκφορτωση και καλώς ή κακώς κουνάει σαν τρατα με τέτοιο καιρό. 

 

Link to comment
Share on other sites

Ο καπταν Γιάννης ο Φωστιέρης για τις μικρές Κυκλάδες είναι ήρωας και με αυτό το μικρό καραβάκι δίνει πνοή στους κατοίκους αυτών των άγονων νησιών έμαθε την ναυτοσύνη από τον συγχωρεμένο τον καπετάν Μήτσο το Σκοπελίτη τον θρύλο των μικρών Κυκλάδων που μαζι με το γίο του καπετάν Μήτσου το Γιαννη Σκοπελίτη  συνεχίζει την παράδοση της οικογένειας και για να προσέγγισε ήταν 1000% σίγουρος!! Αυτοί οι κάτοικοι έχουν ανάγκη αυτούς τους καπεταναίους που τους γνωρίζουν έναν έναν και γνωρίζουν τα προβλήματα των νησιών τους!!!

Link to comment
Share on other sites

Αν είχε πέσει κανείς μέσα στη θάλασσα, θα περνούσαν να τους συλληπηθούν και έναν-έναν. Κι ακριβώς επειδή γνωρίζουν τα νησιά και τα προβλήματα που έχουν, έπρεπε να μην έχουν πλησιάσει καν. Τέλος πάντων, το θέμα είναι πως χωρίς προσέγγιση, δεν έχει και επιδότηση. Και αυτό είναι το βασικό αντικίνητρο για να αφήσουν να κοπάσει ο καιρός.

Link to comment
Share on other sites

Πάντως, σαν λαός δεν πιανόμαστε πουθενά!

Αν δεν προσέγγιζε, θα λέγαμε "έλα μωρέ, ένα καιρουδάκι είχε, ήρθε για να σφυρίξει, να πάρει την επιδότηση και να την κάνει...ντροπή τους που δεν εξυπηρετούν τον κόσμο"

Αν προσέγγιζε και γίνονταν μούσκεμα οι επιβάτες θα λέγαμε "πω, πω, εγκληματίας ο καπετάνιος, αλητεία στην ακτοπλοΐα..."

Και βέβαια, δεν μιλάμε τι θα γινόταν στην περίπτωση σοβαρού ατυχήματος.

Εν τω μεταξύ, μιλάμε για τους ίδιους καπετάνιους, τους ίδιους ανθρώπους που εξυπηρετούν μαζί με τα πληρώματα τα νησιά μας. 

Για παράδειγμα, ο καπτά-Γιώργος Αρβανίτης, πόσες φορές έχει βάλει το δεινόσαυρο στη Χίο; Μια φορά είχε μικροατύχημα και είδαμε πως του συμπεριφέρθηκαν. Αναφέρω τον καπτά-Γιώργο γιατί είναι πρόσφατο το περιστατικό, μπορώ να θυμηθώ και άλλες περιπτώσεις.

Η ουσία είναι ότι η χώρα μας, λόγω του πολυνησιακού της χαρακτήρα έχει γεωγραφικές ιδιαιτερότητες, οι οποίες σε συνδυασμό με το κράτος που έχουμε, έχουν κάνει τα λιμάνια μας πολύ δύσκολα και αναγκάζουν τους πλοιάρχους και τα πληρώματα, πολλές φορές, να ρισκάρουν, γιατί απλά αν δεν ρισκάρουν δεν υπάρχει ακτοπλοϊκή σύνδεση.

Εγώ, δεν μπορώ να κρίνω αν έκανε καλά που προσέγγισε ή όχι. 

Στην Ευρώπη, αν δεν κάνω λάθος, σε πολλές χώρες την ευθύνη για τη λειτουργία των λιμανιών και αν θα προσεγγίζουν τα πλοία ανάλογα τον καιρό την έχει ο Harbour Master. Εκεί σου λέει "Όου, τόσα μποφόρ σήμερα, νο πασαράν...μείνε έξω..." και τα σκυλιά δεμένα! Έχουν κάτσει και έχουν υπολογίσει τις συνθήκες των λιμανιών και έχουν αντικειμενικοποιήσει και τα στοιχεία στη βάση των οποίων λαμβάνουν τις αποφάσεις.

Το φαντάζεστε κάτι τέτοιο εδώ από τα κατά τόπου Λιμεναρχεία στη χώρα μας; "Μπα, που να τρέχουμε τώρα, άσε τους καπετάνιους να βγάζουν το φίδι από την τρύπα...".

Και, η ακτοπλοΐα στην Ελλάδα...συνεχίζεται...

Link to comment
Share on other sites

Καλώς τα θέτει ο "προλαλήσας" σύντροφος Z.Gk.
Πρέπει να έχουμε πάντα κατά νου πως οι νησιώτες και ειδικά οι μικρονησιώτες ζουν καθημερινά με την ανάγκη της θαλάσσιας συγκοινωνίας. Πως μπορεί να υπάρχουν σοβαροί (π.χ. ιατρικοί) λόγοι που ακόμα και με αυτές τις συνθήκες ο καπετάνιος θα επιδιώξει την προσέγγιση. Δεν ταξιδεύει ο κόσμος μόνο για αναψυχή σύντροφοι, ειδικά με τέτοιους καιρούς. Ο Σκοπελίτης ειδικά και το πλήρωμά του, το ξέρουν καλά

Και όσον αφορά τον ρόλο του Λιμενικού στην λήψη αποφάσεων ένα μόνο θα πω γράψω: τα απαγορευτικά εκδίδονται με τα γενικά δελτία πρόγνωσης θαλασσών, ενώ θα μπορούσαν με τοπικά και να μην πρέπει να αναλαμβάνουν ευθύνη οι πλοίαρχοι.

Και μια που είδα και το βίντεο: έκανε την απόπειρα, ξέσυρε, είδε πως δεν μπορούσε να κρατηθεί και μάλλον ορθώς έφυγε.

 

Link to comment
Share on other sites

Τραγελαφος.

Θυμιζει αναλογα βιντεακια που βλεπουμε απο τις Φιλιππινες.

Αλλα ειναι μεχρι να κατσει τη στουκα κ αυτος.Μετα στα μανταλακια.😉

Edited by MILTIADIS
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...
  • 5 months later...
  • 2 months later...

Τιμητική βραδιά για το πλοίο Εξπρές Σκοπελίτης, από το φεστιβάλ κινηματογράφου Αμοργού με προβολές και βράβευση των ιδιοκτητών Γιάννη και Φωτεινής Σκοπελίτη εντός του πλοίου.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

5 Μαρτίου  θα πραγματοποιήσει τελικά το τελευταίο του δρομολόγιο ο Σκοπελίτης πριν την ετήσια ακινησία του για να αναπληρώσει αυτό της Καθαράς Δευτέρας, όπως ανακοίνωσαν τα πρακτορεία Zas Travel

Edited by Αρακλειανός
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...