Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Μήπως, ξέρει κανένας ποιό είναι το παρακάτω πλοίο και που ταξιδεύει?

Ρωτάω...γιατί αφ' ενός η ατμόσφαιρα της φωτό είναι γνήσια Ελληνική...και αφ' ετέρου γιατί την φωτό την βρήκα σε ένα Γερμανικό site για την Ελλάδα...και μάλιστα στο φορουμ για τις Κυκλάδες


Είναι περιττό να αναφέρω ότι έψαξα αρκετά πριν ρωτήσω, αλλά χωρίς αποτέλεσμα.


(1986, ex-Eressos II)

Edited by Nick the Greek
tag
Link to comment
Share on other sites

Συγκρινοντας το με φωτογραφιες προκειται για το EXPRESS SCOPELITIS στο οποιο εχει πεσει μπολικο fotoshop στο ονομα

Να και μια φωτο απο περυσι το καλοκαιρι

post-15-128326964565_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Συγκρινοντας το με φωτογραφιες προκειται για το EXPRESS SCOPELITIS στο οποιο εχει πεσει μπολικο fotoshop στο ονομα

Πέραν κάθε αμφιβολίας...είναι ο Σκοπελίτης. Αλλά γιατί του άλλαξαν το όνομα με photoshop? Για να κάνουν πλάκα?

Δεν ξέρω και Γερμανικά για να καταλάβω τι θέλει να πεί η ποιήτρια;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Στο Facebook έχει δημιουργηθεί ένα group για το ΕΞΠΡΕΣ ΣΚΟΠΕΛΙΤΗ το οποίο ήδη αριθμεί 250 μέλη.

Πρόκειται για ένα δείγμα αναγνώρισης για όλα αυτά τα χρόνια που ο καπτα Γιάννης με το βαπόρι του αψηφώντας τους καιρούς χειμώνα καλοκαίρι φροντίζει για την καθημερινή σύνδεση της Αμοργού και των μικρών Κυκλάδων με την Νάξο.

Η τροφοδοσία των νησιών , ο τουρισμός το καλοκαίρι, και η ασφάλεια ότι σε κάποιο απρόοπτο περιστατικό ο καπτα Γιάννης με το βαποράκι του θα δώσει λύση με όποιοδηποτε καιρό τον έχουν κάνει ιδιαίτερα αγαπητό τόσο τον ίδιο όσο και τον βαπόρι του.

Το μήλο κάτω από την μηλιά έπεσε κι ο καπτα Γιάννης κληρονόμησε όλα τα χαρίσματα του πατέρα του και κυρίως την ανθρωπιά και την μαγκιώρα ναυτοσύνη.

Η άγονη είναι μία διαρκής σχέση και προσωπική επαφή των κατοίκων των μικρών νησιών με το πλοίο και το πλήρωμα και γι αυτό υπάρχει η καθολική αναγνώριση της προσφοράς που δίνουν τα πλοία και οι άνθρωποι που τα ταξιδεύουν.

Γι αυτό άλλωστε έγινε το γκρουπ για τον Σκοπελίτη κι όχι για οποιοδήποτε άλλο πλοίο.;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Ο αφανής ήρωας των Μικρών Κυκλάδων, Εξπρές Σκοπελίτης είναι πλέον στη Καρβουνοσκαλα πλαγιοδετημενο. Από τη Δευτέρα ξανά στη μάχη της άγονης γραμμής.

Edited by Panagia Ekatontapiliani
Link to comment
Share on other sites

Γλαράκι το έκαναν το βαποράκι.Και για να διασκευάσουμε λίγο το τραγούδι για τον καπτα Μήτσο Σκοπελίτη, "το ποσταλάκι το λευκό στολίδι μες στην Αμοργό".;)

Εννοεις

του Μανωλη Μπαρμπερακη!
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Από 7 Ιουνίου κάθε Κυριακή το καμάρι της Αμοργού απο Κατάπολα για Θήρα-Ίο -Κατάπολα σε επιδοτούμενο δρομολόγιο και γι όλο το καλοκαίρι.

Θά ναι η πρώτη φορά που θα δούμε το πλοίο στη Σαντορίνη...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

Πρόσφατα είχε τη χαρά να ταξιδέψω με το Εξπρές Σκοπελίτης από Σαντορίνη για Ιό. Είναι ένα βαπόρι που το έψαχνα πολύ καιρό για να ταξιδέψω και είμαι χαρούμενος που φέτος τα κατάφερα. Όποτε μου δίνετε η ευκαιρία να σας το παρουσιάσω και στους υπόλοιπους shipfriends.

To Εξπρές Σκοπελίτης κατασκευάστηκε στη Θεσσαλονίκη, το 1986 στο Ναυπηγείο των Αδελφών Χωματα. Το όνομα της εταιρείας είναι Μικρές Κυκλάδες Ν.Ε (Small Cyclades Lines) όπου πλοιοκτήτης του είναι cpt Γιάννης Σκοπελίτης (που είναι και πλοίαρχος του πλοίου). Οι διαστάσεις του πλοίου είναι: Μήκος: 33,45m x Πλάτος: 8m x Βύθισμα: 1.6m. Έχει δυο μηχανές Caterpillar που του δίνουν μια ταχύτητα γύρω στους 12,5 κόμβους. Το καλοκαιρινό πρωτόκολλο των επιβατών είναι 340 άτομα ενώ το πλήρωμα του πλοίου είναι 12 άτομα. Οι γραμμές που εξυπηρετεί είναι η άγονη των μικρών Κυκλάδων με 6 επιδοτούμενα δρομολόγια την εβδομάδα και 1 επιδοτούμενο προς την Ίο Σαντορίνη

Το πλοίο έχει ένα μικρό γκαράζ που παίρνει περίπου 11-12 ΙΧ. Δεξιά & αριστερά έχει τις εισόδους των επιβατών αλλά υπάρχει άλλη μια έξοδος στο βάθος του γκαράζ που σε βγάζει μπροστά από το σαλόνι του πλοίου. Μόλις ανεβείς τις σκάλες θα συναντήσεις ένα μικρό διάδρομο από το ανοικτό κατάστρωμα και μια σκάλα που σε οδηγεί στο πάνω ανοικτό κατάστρωμα, ιδανικό για ηλιοθεραπεία και θαλασσοθεραπεία (από το σπρέι της θάλασσας). Προχωρώντας προς τη πλώρη θα συναντήσουμε ένα μικρό σκεπαστό ανοικτό κατάστρωμα και μπροστά έχει μια πόρτα για ένα σαλονάκι που ήταν κλειστό την ημέρα που ταξίδευα. Συνεχίζοντας σε αυτό το διάδρομο θα φτάσουμε στη μικροσκοπική γέφυρα του πλοίου που έχει όλα τα απαιτούμενα για το ταξίδι (VHF, Radar, πίνακες έλεγχου του πλοίου, μια οθόνη που φέρνει την εικόνα από τις κάμερες του πλοίου). Στη αριστερή βαρδιολα υπάρχουν τα χειριστήρια των μηχανών (στη δεξιά δεν έχει) ενώ ο cpt Γιάννης έχει ένα φορητό μηχανισμό που στρίβει το τιμόνι του πλοίου (έλλειψη αλλού μέλους πληρώματος στη γέφυρα). Η πλώρη του πλοίου και αυτή είναι μικρή όπως και όλο το πλοίο.

Πηγαίνοντας πίσω στο σκεπαστό ανοικτό κατάστρωμα έχει μια σκάλα που σε οδηγεί έξω από το χώρο του πληρώματος και το κύριο σαλόνι του βαποριού, που είναι πολύ ωραίο προς έκπληξη δική μου. Το σαλόνι αποτελείται από καναπέδες σε κρεμ και μπεζ χρώμα, ενώ στο σαλόνι υπάρχει και το μοναδικό μπαρ του πλοίου. Στη μέση του σαλονιού υπάρχουν δυο σκάλες που σε οδηγούν σε ένα σαλόνι, που το πλήρωμα το χρησιμοποίει για να ξεκουράζεται.

Στο ταξιδεμα το πλοίο σίγουρα δεν είναι ότι καλύτερο αλλά δε μπορώ να τα έχουμε όλα. Το πλοίο είναι αρκετά μικρό σε μέγεθος όπως δικαιολογημένα κουνάει. Την ημέρα που ταξίδεψα είχε σχετική καλοσύνη (3bf). Μόνο λίγο στο στενό μεταξύ Σαντορίνης & Ίου μας έκανε λίγο «κούνια μπελά» και όταν μας κροσάριζαν ή μας προσπερναγε άλλο πλοίο, του έδινε και καταλάβαινε. Ένα ταξίδι το χειμώνα με το Εξπρές Σκοπελίτης θα είναι εμπειρία ζωής ή μια μέρα του καλοκαιριού που τα μελτεμάκια να είναι στα φόρτε τους.

Πραγματικά είναι ένας μικρός ήρωας στο Αιγαίο, που αξίζει να το δοκιμάσετε σε κάποιο από τα ταξίδια του.

Link to comment
Share on other sites

Mικρη διορθωση, το μηκος του πρωην ΕΡΕΣΟΣ μετα την επιμηκυνση το 1997-8 που το πηρε ο καπτα Γιαννης ειναι 40μ + και γιαυτο σταματαει στα 8 μποφωρ, Το μηκος που αναφερεις ειναι πριν "μεγαλωσει" και το βυθισμα του ειναι πλεον στα 2,5 μετρα.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 2 weeks later...

καλησπέρα στους φίλους. Με το χαμό που γίνετε στο ναυπηγείο Παναγιωτάκη απο διετίες, το Express Skopelitis δεν έχει βγεί. Αύριο στη θέση του Πλατυτέρα Θάσου, που έκανε μπανάκι σήμερα, θα βγεί το Ματούλα. Σήμερα ήρθε και το Νήσος Θηρασιά. Το πλήρωμα του Express Skopelitis κάνει εσωτερικά & εξωτερικά (όσο μπορεί) βαψίματα. Μερικές σημερινές φωτο.

post-3633-12832699065_thumb.jpg

post-3633-128326990653_thumb.jpg

post-3633-128326990657_thumb.jpg

post-3633-128326990659_thumb.jpg

post-3633-128326990661_thumb.jpg

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα σε όλους τους φίλους του πλοίου. Τελευταία μέρα στο νερό. Αύριο βγαίνει στο ναυπηγείο Παναγιωτάκη για συντήρηση και καλοπισμό στα ύφαλα του. Γιατί έξωτερικά το πλήρωμα έχει ήδη κάνει αρκετά. Και μιά σημερινή φωτο για τους φίλους: polmyt & Panagia Ekatontapiliani

post-3633-12832699221_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα σε όλους τους φίλους. Το Express Scopelitis σήμερα βγήκε για δεξαμενισμό στο ναυπηγείο Παναγιωτάκη. Απο το πρωΐ οι εργάτες του ναυπηγείου, τακτοποιούσαν-ευθυγράμμιζαν τη σχάρα για να βγεί το πλοίο. Στης 11.40 το Express Scopelitis ξεκόλλησε απο τη θέση που ήταν τόσο καιρό και με τις οδηγίες του Κου. Παναγιωτάκη ευθυγραμμίστηκε με το βάζο.

Εγώ νόμιζα ότι αφού το πλοίο ευθιγραμμίστηκε, θα άχισε να βγαίνει, (βλέπεις και γω δεν είχα κάτσει να δω απ' την αρχή, την όλη διαδικασία) αλλά τόσοι πολλοί που είναι οι φίλοι του πλοίου, την ξεκίνησα απ'την αρχή.Στην πρώτη φωτο και ο Cpt. Γιάννης Σκοπελίτης μαζί και ο Κος Παναγιωτάκης

39-40-42. προσέξτε πως αστράφτη απο τη μέση και πάνω. Το πλήρωμα έκανε πολύ δουλεία και συγχαρητήρια.

43-44. Οι γλίστρες μπήκαν πάνω στη σκάρα και αρχίσαν να τοποθετούν τους μειωτήρες.

Χαρισμένες σε:polmyt, Panagia Ekatintapiliani, voyager & ΣΕΙΡΙΟΣ.

Συνεχίζω!!! Ελπίζω να μην κουράζω.

45. Οι παστέκες συνδέθηκαν με το βάζο,

49. τα συρματόσκοινα περαστήκαν απο παστέκες και μειωτήρα ( πάχος συρματόσκοινου 3cm),

51. o μειωτήρας συνδέθηκε με τις πακτωμένες αλυσίδες στο έδαφος και η επίπονη και κουραστική δουλειά των ανθρώπων του ναυπηγείου τελείωσε. Τώρα σειρά έχει το βίντζι.

53-54. η έξοδος του Express Scopelitis ξεκίνησε 15.05

56-57-58-59-60. Ηέξοδος συνεχίζεται. Φωτο απο παντού για να μην στεναχωριέστε

post-3633-128326992316_thumb.jpg

post-3633-128326992321_thumb.jpg

post-3633-128326992324_thumb.jpg

post-3633-128326992336_thumb.jpg

post-3633-128326992341_thumb.jpg

post-3633-128326992345_thumb.jpg

post-3633-128326992347_thumb.jpg

post-3633-128326992349_thumb.jpg

post-3633-128326992351_thumb.jpg

post-3633-128326992353_thumb.jpg

post-3633-128326992355_thumb.jpg

post-3633-128326992357_thumb.jpg

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

o καθαρισμός έχει αρχίσει, ο εργάτης απο την πλώρη πήγε για συντήρηση, η συμπαθητική γέφυρα του, με το πάτωμα φρεσκοβαμένο, το επάνω deck ειδικά για καραβολάτρες, άξονες, προπέλες & πηδάλια βγήκαν. ο επόπτης σε πρώτο πλάνο ελέγχη τις εργασίες. Για όλους τους φίλους

post-3633-128326992427_thumb.jpg

post-3633-128326992414_thumb.jpg

post-3633-128326992398_thumb.jpg

post-3633-128326992394_thumb.jpg

post-3633-128326992396_thumb.jpg

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα σε όλους τους φίλους. Στο Express Scopelitis η υδροβολή τελείωσε και το πλοίο τακαρίστηκε. Εχθές θα έβγαινε και το βάζο. Στο πλοίο θα βαφτούν τα ύφαλα και μάλλον θα πέσει την Παρασκευή, αλλά θα μείνει ακόμη καμιά εβδομάδα στο ναυπηγείο για να τελειώσουν και οι υπόλοιπες δουλιές.

post-3633-128326992699_thumb.jpgpost-3633-128326992709_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...