Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Από τα Φόκλαντ στην Κρήτη

πηγη: Η Κυριακατικη Ελευθεροτυπια

Στον εφοπλιστικό όμιλο με τη μεγαλύτερη παρουσία σε «στεριανές» μπίζνες μετατρέπεται ο όμιλος Λασκαρίδη. Ξενοδοχεία, αεροπορικές εταιρείες, ακτοπλοΐα, πολυκαταστήματα και real estate είναι ορισμένες από τις επιχειρηματικές δραστηριότητες των αδελφών Πάνου και Θανάση Λασκαρίδη εκτός της ποντοπόρου ναυτιλίας.

* Το «χτίσιμο» του ομίλου άρχισε από τον Κωνσταντίνο Λασκαρίδη, πατέρα των δύο εφοπλιστών που επένδυσε κυρίως σε αλιευτικά σκάφη. Τα δύο αδέλφια μετά τις σπουδές τους ασχολήθηκαν με την εταιρεία που ίδρυσε ο πατέρας τους. Το 1974 διαβλέπουν τη μεγάλη ανάπτυξη που είχαν τα σκάφη τύπου reefer (φορτηγά-ψυγεία) και αποκτούν το πρώτο τους πλοίο. Με την πάροδο των ετών ο στόλος της εταιρείας τους Lavinia Corporation αυξάνεται, τη μεγάλη ώθηση όμως τους δίνει ένας πόλεμος.

* Μετά τη σύγκρουση Βρετανών και Αργεντίνων για την κυριαρχία των νησιών Φόκλαντ, οι αδελφοί Λασκαρίδη συμμετέχουν στην εταιρεία Stanley Services που ιδρύθηκε το 1987 με τη συμμετοχή της τοπικής κυβέρνησης των Φόκλαντ και της S&J.D Robertson. Το μεγάλο «όπλο» της ήταν ότι κατείχε το αποκλειστικό δικαίωμα ανεφοδιασμού των πλοίων που έπλεαν στα χωρικά ύδατα των νησιών, κάτι που αποδείχθηκε ιδιαίτερα επικερδές.

* Μετά την κατάρρευση της πρώην ΕΣΣΔ, εξαγοράζουν την εταιρεία Riga Transport Fleet και αποκτούν ισχυρότερη μεταφορική δύναμη. Δεν ξεχνούν όμως το εμπόριο ψαριών, που αποτέλεσε τη «μαγιά» του ομίλου. Η κοινή τους εταιρεία Lavinia Group μπήκε στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας Klaipeda που συγκαταλεγόταν στις μεγαλύτερες αλιευτικές δυνάμεις στο νότιο Ατλαντικό και την Απω Ανατολή.

* Αρχές της δεκαετίας του 1990 να ρίξουν μέρος των κεφαλαίων τους στη στεριά. Αποκτούν το 40% της εταιρείας Hyatt που διαθέτει το ομώνυμο καζίνο της Θεσσαλονίκης και το ξενοδοχείο στη συμπρωτεύουσα και στην συνέχεια το Καζίνο Μον Παρνές στην Πάρνηθα (η συμμετοχή τους στην εταιρεία πουλήθηκε προ διετίας).

Παράλληλα, το 2000 η Hyatt αποκτά τον έλεγχο της Λάμψα στην οποία ανήκει το ξενοδοχείο «Μ. Βρεταννία», ενώ προ τριετίας η Λάμψα και το ιστορικό ξενοδοχείο πέρασαν στον έλεγχο της εφοπλιστικής οικογένειας.

* Το 1999 αποφασίζουν να επενδύσουν και στον αέρα. Εξαγοράζουν το 51% της Cronus Airlines. Το 2001 η Cronus συγχωνεύεται με την Aegean Airlines. Οι ίδιοι διατηρούν σήμερα ποσοστό 25% στην Aegean.

* Στην Ακτοπλοΐα η αρχή έγινε με την απόκτηση μετοχικής θέσης στις Μινωικές Γραμμές. Πέρυσι ο ρόλος τους γίνεται μεγαλύτερος καθώς ο Πάνος Λασκαρίδης εξαγόρασε το ποσοστό του Π. Παναγόπουλου στην Hellenic Seaways (πρώην Minoan Flying Dolphins), φθάνοντας σήμερα να ελέγχει άμεσα ποσοστό 34,7%.

* Την περασμένη εβδομάδα έγινε η επόμενη μεγάλη κίνηση: ο όμιλος Λασκαρίδη απέκτησε το πακέτο μετοχών ύψους 22,5% που κατείχε η Attica Συμμετοχών στις Μινωικές Γραμμές και ανέβασε το ποσοστό του στο 26,63%. Είχε προηγηθεί ένα ακόμη σημαντικό deal: η εξαγορά ποσοστού 51% της Elmec Sport από τον Θανάση Λασκαρίδη.

Edited by Nick the Greek
tag
Link to comment
Share on other sites

τα ιδια και απο το Βημα, με λιγο περισσοτερες λεπτομερειες. Εδω ακουμε, οτι ο Πανος Λασκαριδης ηταν αυτος που ζητησε απο τον Γερασιμο Στριντζη να αφησει τη Blue Star και να ερθει στην (τοτε) HFD.
Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Εξι πλοία απέκτησε η Laskaridis Shipping

Στην αγορά έξι πλοίων ψυγείων προχώρησε η Laskaridis Shipping, ενισχύοντας την παρουσία της στο συγκεκριμένο τομέα, ενώ παράλληλα επεκτείνεται τόσο στον κλάδο ξηρού φορτίου όσο και τα δεξαμενόπλοια.

Ο Όμιλος Λασκαρίδη, μέσω της Laskaridis Shipping, διατηρεί πρωταγωνιστικό ρόλο στην παγκόσμια αγορά πλοίων ψυγείων με 45 πλοία, ενώ ολοκληρώνει σύντομα μία συμφωνία για την αγορά έξι πλοίων από τη ναυτιλιακή εταιρεία Atlantic Wind Shipping, με έδρα στη νέα Υόρκη.

Η εν λόγω εταιρεία αποφάσισε να αποχωρήσει από το συγκεκριμένο κλάδο και αυτό έδωσε τη δυνατότητα στον ελληνικό όμιλο να αποκτήσει έξι πλοία σε μία τιμή μεταξύ 24-24,5 εκατ. δολ.

Διαφοροποίηση

Ο στόλος των πλοίων ψυγείων εμφανίζει μείωση την τελευταία δεκαετία καθώς διαφοροποιείται συνολικά το εμπόριο ευπαθώς προϊόντων και αλιευμάτων, με την εισαγωγή των ψυγείων-containers τα οποία αξιοποιούνται κυρίως για τη μεταφορά από λιμάνι σε λιμάνι.

Ο όμιλος διατηρεί και αυξάνει την παρουσία του στα πλοία ψυγεία, καθώς πρόκειται για μία κερδοφόρα αγορά, ανεξάρτητα από τους «κύκλους» που βιώνει όπως και η υπόλοιπη ναυτιλία. Τα container ψυγεία είναι τελείως διαφορετικός τομέας δραστηριότητας και δεν φαίνεται να ενδιαφέρει την ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία.

Δεδομένων όμως των αλλαγών που συντελούνται και στο συγκεκριμένο κλάδο, ο όμιλος Λασκαρίδη έχει προχωρήσει σε σημαντικές επενδύσεις στα πλοία ξηρού φορτίου, ενώ έχει κάνει ένα άνοιγμα και στα δεξαμενόπλοια και ειδικότερα στα chemical tankers, στο πλαίσιο της διαφοροποίησης της στρατηγικής του.

Η στροφή ξεκίνησε το 2007 και σήμερα ο όμιλος ελέγχει ένα στόλο από δέκα πλοία ξηρού φορτίου εκ των οποίων πέντε είναι τύπου panamax 75.000 dwt, τέσσερα είναι post panamax μεταφορικής ικανότητας 93.000 dwt και ένα τύπου kamsarmax 82.000 dwt.

Όπως ανέφερε στη «Ν» ο εκπρόσωπος του Ομίλου, Γιάννης Λαγαρίας, μέχρι στιγμής έχουν παραληφθεί από τα ναυπηγεία τα τέσσερα post panamax και το ένα από τα πέντε panamax, ενώ από τον επόμενο μήνα και μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2012 θα παραληφθούν τα υπόλοιπα πέντε πλοία.

Ο όμιλος θα αναπτυχθεί έτσι και στην αγορά ξηρού φορτίου η οποία -σύμφωνα με τον κ. Λαγαρία- θα αντιμετωπίσει δυσκολίες και τον επόμενο χρόνο. Ανάλογες δυσκολίες αντιμετωπίζει και ο κλάδος των ψυγείων λόγω και της γενικότερης οικονομικής κρίσης.

Οι παραγγελίες

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η αρχική παραγγελία του Ομίλου Λασκαρίδη στον τομέα των panamax ήταν για επτά πλοία. Ωστόσο, στην πορεία ακυρώθηκε η παραγγελία των δύο καθώς τα ναυπηγεία αντιμετώπισαν πρόβλημα και δεν ήταν συνεπή με το χρόνο παράδοσης.

Επίσης, ανάλογο πρόβλημα παρουσιάσθηκε με την παραγγελία τριών bulkers μεταφορικής ικανότητας 34.000 dwt στα κορεάτικα ναυπηγεία «21st Century». Τα ναυπηγεία καθυστέρησαν την παραλαβή τους με αποτέλεσμα ο όμιλος να προχωρήσει σε ακύρωση της παραγγελίας.

Τέλος, ο όμιλος έχει παρουσία και στην αγορά δεξαμενόπλοιων, με δυο chemical tankers 17.500 dwt το ένα τα οποία είναι νεότευκτα, καθώς παρελήφθησαν στην αρχή του τρέχοντος έτους.

Ναυτεμπορική

Edited by Orestis
Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Πρόεδρος των ευρωπαίων εφοπλιστών, αναλαμβάνει από την 1η Ιανουαρίου ο κ. Πάνος Λασκαρίδης

Quote

Συνεδρίασε σήμερα Τετάρτη 13/12 το διοικητικό συμβούλιο της European Community Shipowners’ Associations (ECSA), της Ένωσης των εφοπλιστικών φορέων της ΕΕ.

Στην διάρκεια της συνεδρίασης ο Niels Smedegaard της Ένωσης Εφοπλιστών της Δανίας και Διευθύνων Σύμβουλος της DFDS παραχώρησε την Προεδρία της ECSA στον κ. Παναγιώτη Λασκαρίδη, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και Διευθύνων Σύμβουλος της Laskaridis Shipping ΣΙΑ ΕΠΕ και Διευθύνων Σύμβουλος της Lavinia Corp. Ο κ. Λασκαρίδης θα ξεκινήσει τη διετή θητεία του ως νέος Πρόεδρος της ECSA από τον Ιανουάριο του 2018. Ο κ. Smedegaard θα παραμείνει Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου που θα εκπροσωπεί τους εφοπλιστές της Δανίας. 
"Είμαι πολύ ευχαριστημένος με αυτή την εμπιστοσύνη και δεσμεύομαι να εστιάσω την ευρωπαϊκή ναυτιλιακή ατζέντα στα θέματα που απασχολούν την πλοιοκτησία και θα συνεργαστώ με τους stakeholders για μια αποτελεσματική, ανταγωνιστική και προσανατολισμένη στο μέλλον ναυτιλιακή κοινότητα", δήλωσε ο Λασκαρίδης.
Το κ. Λασκαρίδη καλωσόρισε και ο γενικός γραμματέας της Ecsa κ. Martin Dorsman, ενώ ο κ. Claes Berglund από τους Σουηδούς Εφοπλιστές στέλεχος της Stena AB, ανέλαβε αντιπρόεδρος της ECSA.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

 

Quote
  •  

    kyr1

    Μια δήλωση έκανε ο Λασκαρίδης και έγινε της τρελλής! 🤣
    15 minutes ago · 0 replies

@kyr1

να και η δηλωση

την αληθεια ειπε, με... λογιο τροπο :D και ο υπουργος ναυτιλιας τη ροχαλα την πηρε για ψιχαλα

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

προσπαθει να το μαζεψει ο Πανος Λασκαριδης.

μονταζ χωρις την αδεια του, δηλωσεις που εγιναν σε αλλο πλαισιο, σε δικτυο ανεκδιηγητων πορτογαλων δημοσιογραφων κλπ.

Quote

Αυτοί που άκριτα και συκοφαντικά χρησιμοποίησαν αυτές τις συρραφές θα υποστούν φυσικά τα επίχειρα των πράξεων τους.

 

Link to comment
Share on other sites

Ο κ. Λασκαρίδης είπε την πάσα αλήθεια, ό,τι λέμε εμείς εδώ μέσα τόσα κι άλλα τόσα χρόνια, ό,τι μας έχουν πει οι δικοί μας που έχουν φάει τις θάλασσες με το κουτάλι, ό,τι, εν ολίγοις, γνωρίζουμε όλοι όσοι ασχολούμαστε λίγο με τη θάλασσα. Ευτυχώς (και το εννοώ) το ελληνικό κράτος και η ναυτιλία (θυμίζω πως για τους ποντοπόρους η ακτοπλοΐα δεν εντάσσεται στους "σοβαρούς" κλάδους της ναυτιλίας και το λέω ευγενικά για να μην το πω ναυτικά)  δεν έχουν σχέσεις. Κακώς προσπαθεί να το μαζέψει, άλλο που δεν έχει και επιλογές, μόνο χειρότερο μπορεί να το κάνει. Προσωπικά δεν το βρήκα τραγικό.

Από εκεί και έπειτα είναι δύο τα ζητήματα:

1. Η αλήθεια χρειάζεται πάντα ; 😋 Στη συγκεκριμένη περίπτωση και κατά τη γνώμη μου είναι άχρηστη. Όσοι ασχολούνται τη γνωρίζουν. Οι άσχετοι μας αφήνουν αδιάφορους. Μια βόλτα στα ΜΚΔ αρκεί για να καταλάβει κανείς το καφενειακό επίπεδο στο οποίο κατήλθε το θέμα. Άτομα που δεν ξέρουν ούτε που πέφτει η προπέλα λαμβάνουν το γεγονός ως μέγιστη απόδειξη κυβερνητικής ανεπάρκειας, από εκείνες που επειδή οι κυβερνώντες έχουν λαδώσει όλα (ανεξαιρέτως και καλά) τα ΜΜΕ δε θα δεις ποτέ σε ελληνικό κανάλι.

2. Η ερώτηση έτσι όπως τέθηκε μαζί με το απόσπασμα της συνέντευξης του κ. Λασκαρίδη δεν έχουν συνάφεια. Με δυο λόγια το ζήτημα τέθηκε για να τεθεί, προβοκατόρικα και άκομψα. Τι να σου κάνει και ο έρμος ο Πλακιωτάκης ο οποίος δε διακρίνεται και για τις επιδόσεις του τόσο στο Υπουργείο όσο και στο άθλημα εν γένει; σε αυτές τις περιπτώσεις καταπίνεις το ρομπιλίκι σου και λες κι ευχαριστώ από πάνω.

Πάντοτε λέγαμε ότι οι δημοσιογράφοι, οι πολιτικοί κλπ είναι υποκριτές επειδή παριστάνουν τους έκπληκτους τη στιγμή της "αποκάλυψης" μιας μεγάλης αλήθειας. Ε, άλλο τόσο υποκριτές είναι και όσοι πολίτες ανακάλυψαν, αίφνης, ότι ο εφοπλιστικός κόσμος δεν τους χρωστάει.

Link to comment
Share on other sites

πιστευω οτι ο Πανος Λασκαριδης αισθανθηκε την αναγκη να δειξει τα δοντια του και τωρα που τα ειδαν αυτοι που πρεπει, τα μαζευει (τα δοντια;)).

η εικονα που εχω σχηματισει απο την επιχειρηματικη και εν γενει δημοσια παρουσια του, ειναι οτι  προκειται για εναν ανθρωπο ευφυεστατο και μετρημενο στα λογια. ουτε κουβεντες του φευγουν, ουτε ασημοι πορτογαλοι δημοσιογραφοι μπορουν να τον εξαπατησουν.

δεν νομιζω οτι ειπε το οτιδηποτε on camera, εχοντας την ψευδαισθηση οτι θα μεινει κρυφο.

ασφαλως και θα ξεκινησουν δικαστικες ενεργειες κατα των δημοσιογραφων, για "ξεκαρφωμα", οι οποιες θα παγωσουν οταν ξεχαστει το θεμα

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω πως ο @kyr1 τα είπε στη σωστή τους βάση. Η ναυτιλία είναι μια άκρως και ακραίως ανταγωνιστική βιομηχανία που στην Ελλάδα υποτίθεται πως διοικείται από εντελώς ακατάλληλους πολιτικούς και στρατιωτικούς υπαλλήλους. Κοινό σημείο και των δύο στην πλειοψηφία των περιπτώσεων πως δεν έχουν δουλέψει σε τέτοιου τύπου ανταγωνιστικό περιβάλλον έτσι ώστε να κατανοήσουν τις ανάγκες και τον τρόπο σκέψης τέτοιων επιχειρήσεων.

Link to comment
Share on other sites

Τα ιδια και πιο ωμα ελεγε και ο γερο Λατσης για οσους θυμουνται.

Το προβλημα δεν ειναι οτι εχουν χε.. την εκαστοτε κυβερνηση(δεν κανουν κ ασχημα)αλλα οτι εχουν εξισου χε.. και τους Ελληνες ναυτικους.

Link to comment
Share on other sites

Παρελθόν αποτελεί από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών ο Παναγιώτης Λασκαρίδης, όπως ανακοίνωσε ο ίδιος σήμερα, στον απόηχο του "σάλου" που ξέσπασε, μετά τις δηλώσεις του σε ντοκιμαντέρ για τις εκπομπές των ρύπων.

 

"Θα ήθελα με αυτή την επιστολή να σας γνωστοποιήσω την παραίτησή μου από το συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και την ίδια την Ένωση. Παραιτούμαι γιατί δεν πρόκειται με την παρουσία μου να ευλογήσω τη συνεχιζόμενη προσπάθεια δολοφονίας χαρακτήρα που έχουν αναλάβει ορισμένοι μέσα από την Ένωση, μαζί με διάφορα media εγνωσμένης "αξιοπιστίας".

Στους μεν συναδέλφους μου, τουλάχιστον σε όλους εκείνους που δεν συμμετέχουν σε αυτή τη φαρσοκωμωδία, απολογούμαι ειλικρινώς εάν τους προκάλεσα την οποιαδήποτε δυσφορία και αγανάκτηση, όπως τους αρμόζει από έναν συνάδελφο που άθελά του, με τον αθυρόστομο λόγο του (που όμως βάναυσα κακοποιήθηκε από "δημοσιογράφους") τους στενοχώρησε και τους προσέβαλε – όπως άλλωστε έκανα ήδη από την πρώτη μέρα και στον Κύριο Πρωθυπουργό και στον Κύριο Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας.

Δεν θα απολογηθώ όμως σε κανέναν άλλον, που με αφορμή αυτή την ελεεινή δημοσιογραφία, θεώρησε σκόπιμο να τη χρησιμοποιήσει για "ξεκαθάρισμα λογαριασμών".

Όσο για την ουσία των κατηγοριών που περιελάμβανε η δήλωση της Ενώσεως, υπάρχουν πολλοί άλλοι, πλέον κατάλληλοι, να κρίνουν και τον πατριωτισμό μου και την αγάπη μου για την πατρίδα.

Για το εάν σέβομαι τους θεσμούς και εάν αγαπώ την Ελλάδα και τη Ναυτιλία μας, μπορούν να το κρίνουν άλλοι και σας παραπέμπω στις δεκάδες φορές που έχω ξεκάθαρα δηλώσει τις θέσεις μου υπέρ της σημασίας της Ελληνικής Ναυτιλίας.

Κοντολογίς και εν κατακλείδι, αρνούμαι να συνεχίσω να υπηρετώ την Ένωση υπό την τωρινή Προεδρία και υπό αυτές τις συνθήκες και έτσι παραιτούμαι και από αυτήν και από το Διοικητικό της Συμβούλιο με σημερινή ημερομηνία".

www.capital.gr

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Στο σημείο αυτό αξίζει να τονίσουμε ότι τα αδέρφια Πάνος και Θανάσης Λασκαρίδης αποφάσισαν να τραβήξουν ξεχωριστή επιχειρηματική πορεία. Ο μεν πρώτος κράτησε τα πλοία του στόλου και ο δεύτερος τα δύο ναυπηγεία του Ομίλου αλλά παράλληλα έχεις δώσει παραγγελίες για new buildings το πρώτο εκ των οποίων παραδίδεται τον ερχόμενο Νοέμβριο. Υπολογίζεται ότι μέχρι το 2022 η νεοσύστατη εταιρεία του Θανάση Λασκαρίδη θα απαριθμεί περίπου 10 νεότευκτα bulks.

Μονάχα η επιχειρηματική δραστηριότητα στα ξενοδοχεία παραμένει η από κοινού εκμετάλλευση και δραστηριότητα.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Σύμφωνα με την Tradewinds, μια πολύ ιδιαίτερη διάσωση διέπραξε το πλοίο Λεωνίδας, της Laskaridis Shipping, δηλαδή του Θανάση Λασκαρίδη. Πρόκειται για 3 ψαράδες που είχαν αφήσει τις ακτές του Μεξικού για να ψαρέψουν αστακούς με το σκάφος τους. Δυστυχώς γι αυτούς κάποιο πρόβλημα στον άξονα του πλοίου τους άφησε καραβοφάναρο στη μέση του Κόλπου του Μεξικού και χωρίς δυνατότητα επικοινωνίας με οποιονδήποτε. Συνέχιζαν να ψαρεύουν για να έχουν να φάνε και έπνιξαν τη δίψα τους σε νερό της βροχής, αναμένοντας τη διάσωση ή το τέλος. Ευτυχώς γι αυτούς το Λεωνίδας έγραψε με θετικό τρόπο το τέλος της περιπέτειάς τους. 

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

  • Nick the Greek changed the title to Lavinia Corporation
  • 3 months later...

Να δούμε και ένα ψυγείο πλοιοκτησίας Lavinia που πετύχαμε στο αγκυροβόλιο του Las Palmas. Είναι το Frio Star (IMO 9172947) που τότε ανέμενε την επόμενή του δουλειά. Ναυπήγηση 1998 στην Ιαπωνία και πιο συγκεκριμένα στο Kitanihon Shipbuilding(318), με έδρα το Hachinohe. Χτίστηκε σαν Stream Express, έγινε Timor Stream το 2005 και εν τέλη το 2018 πήρε το σημερινό του όνομα. Σημαία Παναμά, κλάση BV.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...