Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Φρέσκο πράγμα έχει ο κουλουράς. Εκτός του ότι, όπως πάντα, η σύμπτωση πολλών συνθηκών θέτει ουσιαστικά τις προϋποθέσεις για μια τραγωδία, είναι πολύ ενδιαφέρον πως η φωτιά στο coal bunker περνά πλέον σαν κάτι που γνωρίζουμε εδώ και δεκαετίες. Εν ολίγοις, από κοινό μυστικό φτάσαμε στο ο κόσμος το έχει τούμπανο.

Η πλάκα είναι πως οι μόνοι που πεισματικά αρνούνται ακόμα και οποιαδήποτε συζήτηση περί φωτιάς είναι οι διαχειριστές ενός group στο fb, που ενώ έχει εξαιρετικά ενδιαφέρουσες πληροφορίες για την τριάδα των πλοίων, δεν έχουν διστάσει να μπλοκάρουν μέλη που τόλμησαν να εγείρουν το θέμα. 😮

Link to comment
Share on other sites

Χθες ειχε στο STAR την ταινια του Καμερον, ειδα λιγο τιμης ενεκεν, ειχα παρα πολλα χρονια να δω πλανα και με πηγε πολλα χρονια πισω.

Στη σκηνη της συγκρουσης με το παγοβουνο νομιζω οτι υπαρχει λαθος, ή εστω ηταν εσκεμμενη επιλογη του σκηνοθετη, για να μη μπερδευτει η πλειονοτητα των θεατων.

Συμφωνα με οσα ξερουμε το πιο πιθανο ειναι οτι ο Μερντοχ εδωσε εντολη τετοια ωστε να στριψει το πλοιο ολο αριστερα και αργοτερα, για να μπορεσει η πρυμη να αποφυγει το παγοβουνο, εδωσε νεα εντολη να στριψει ολο δεξια.

Η τελευταια εντολη, δεν ειναι τοσο βεβαιο οτι συνεβει, αλλα η αρχικη ειναι σχεδον σιγουρο.


Απο οσα εχω διαβασει, τοτε εστριβαν το τιμονι στη γεφυρα στην αναποδη κατευθυνση απο αυτη που ηθελαν να στριψει το βαπορι.
Επισης οι εντολες των αξιωματικων αφορουσαν την κινηση του τιμονιου στη γεφυρα και οχι του πλοιου.
Οποτε οι εντολες του Μερντοχ αφορουσαν το στριψιμο του τιμονιου στη γεφυρα και ακριβως ετσι τις εδειξε και η ταινια.

"Ηard to starboard" (Τιμονι ολο δεξια, για να στριψει το βαπορι αριστερα)
και μετα
"Ηard to port" (Τιμονι ολο αριστερα, για να στριψει το βαπορι δεξια)


Ομως στην ταινια δειχνει ξεκαθαρα το ναυτη να στριβει το τιμονι πρωτα ολο αριστερα και μετα ολο δεξια.
Ενω με βαση τις παραπανω εντολες θα επρεπε να τα δειχνει αντιστροφα.

Πιστευω οτι ή τους ξεφυγε ή οτι απλα απο επιλογη δε θελησαν να μπερδεψουν το ευρυ κοινο, που ενω ηξερε οτι το βαπορι εστριψε αριστερα, θα εβλεπαν το ναυτη να στριβει το τιμονι δεξια.

Ποια η γνωμη σας.
Δινεται καποια αλλη ερμηνεια;
 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Γενικά έχει διαφοροποιήσεις από ότι έχει επίσημα γινει-γραφτεί.Ή εντολή με το τιμόνι ήταν πρώτα τέρμα αριστερά,και μετά από κάποια στιγμή δεξιά για να μην χτυπήσει η πρύμνη.Το λάθος απ ότι έχει γραφτει,είναι πως επιχείρησαν το δεξιά πολύ νωρίς,χωρίς να έχει αποφύγει τελείως η πλωρη το παγόβουνο,όπου χτύπησε.Αλλο λάθος στη συγκεκριμένη σκηνή είναι το crash stop. Κανονικα,δεν εγινε ποτε,καθώς οι μηχανες μπηκαν στο standby.H εντολή για να κλείσουν τις θυρίδες δοθηκε,γιατί δε χρειαζόταν ατμό,οχι για να μπει η "όπισθεν"(όπως στη ταινία).Ειδικά σε πλοια που δεν έχουν pitch και κινούνται με μεγάλη ταχύτητα αυτή η ενεργεια μπορεί να προκαλέσει ζημιά σε αξονικα και μηχανες,οπωτε δεν εφαρμόζεται σχεδόν ποτε

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...

108 χρονια απο το ναυαγιο του τιτανικου και μια δικαστικη αποφαση στο Norfolk της Virginia ερχεται να ταραξει τα νερα.

Ομοσπονδιακη Δικαστις, εδωσε αδεια στην εταιrια R.M.S. Titanic, να προβει σε νεα καταδυτικη αποστολη στο πλοιο και να φερει στην επιφανεια τον ασυρματο.

Η εθνικη αρχη ωκεανων και αιθερων των Η.Π.Α (National Oceanic and Atmospheric Administration). ηταν εξ αρχης αντιθετη στην αποστολη. Ειναι εναντια σε οποιαδηποτ αποστολη στο εσωτερικο του πλοιου, καθως αποτελει τον ταφο εκατονταδων ανθρωπων.

Το αρθρο κανει μια αναδρομη, απο το 1987 οποτε η εταιρια RMST κατοχυρωσε δικαιωματα στα συντριμια και μικροαντικειμενα που περιβαλλουν το ναυαγιο μεχρι σημερα, στην αντιδικια που υπαρχει για το κατα ποσο ειναι νομικα κα ηθικα σωστο να πραγματοποιουνται αποστολες στο εσωτερικο του πλοιου, αλλα και για το ποιος νομιμοποιειται να εχει δικαιοοδσια  σε αυτο 

Link to comment
Share on other sites

On 1/18/2020 at 3:20 PM, Captain_Nionios said:

Απο οσα εχω διαβασει, τοτε εστριβαν το τιμονι στη γεφυρα στην αναποδη κατευθυνση απο αυτη που ηθελαν να στριψει το βαπορι.
Επισης οι εντολες των αξιωματικων αφορουσαν την κινηση του τιμονιου στη γεφυρα και οχι του πλοιου.
Οποτε οι εντολες του Μερντοχ αφορουσαν το στριψιμο του τιμονιου στη γεφυρα και ακριβως ετσι τις εδειξε και η ταινια.

"Ηard to starboard" (Τιμονι ολο δεξια, για να στριψει το βαπορι αριστερα)
και μετα
"Ηard to port" (Τιμονι ολο αριστερα, για να στριψει το βαπορι δεξια)


Ομως στην ταινια δειχνει ξεκαθαρα το ναυτη να στριβει το τιμονι πρωτα ολο αριστερα και μετα ολο δεξια.
Ενω με βαση τις παραπανω εντολες θα επρεπε να τα δειχνει αντιστροφα.

Πιστευω οτι ή τους ξεφυγε ή οτι απλα απο επιλογη δε θελησαν να μπερδεψουν το ευρυ κοινο, που ενω ηξερε οτι το βαπορι εστριψε αριστερα, θα εβλεπαν το ναυτη να στριβει το τιμονι δεξια.

Ποια η γνωμη σας.
Δινεται καποια αλλη ερμηνεια;

Αυτό με το τιμόνι που δούλευε ανάποδα δεν το έχω δει πουθενά, έχω την εντύπωση ότι οι εντολές ήταν ανάποδες μόνο, γιατί είχαν μείνει από την εποχή που είχαν λαγουδέρες τα πλοία. Σε αυτήν την περίπτωση για να στρίψει αριστερά το πλοίο πρέπει να πάει η λαγουδέρα δεξιά. 

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Πολύ ενδιαφέρον doc για κάτι που οι περισσότεροι που μας αρέσει το θέμα είχαμε ακούσει αλλά ποτέ δεν είχε (επισήμως) επιβεβαιωθεί. Η ύπαρξη λοιπόν ενός τρίτου πλοίου, περίπου στα 5  μίλια απο το σκηνικό του δράματος φαίνεται πως πλέον επιβεβαιώνεται. Ο καπετάνιος του δεν έκανε τίποτα παρόλη τη ζωντανή εξέλιξη των γεγονότων μπροστά στα μάτια τους, παρόλα τα σήματα μορς με φανό που εστάλησαν κλπ.

Είναι πολύ ενδιαφέρον δε, ότι, όπως και στην περίπτωση της φωτιάς, όσοι από τους επιβάτες ανέφεραν την ύπαρξη άλλου πλοίου αγνοήθηκαν παντελώς ενώ απ'ότι φαίνεται ο Stanley Lord του Californian έγινε αποδιοπομπαίος τράγος.

Έχω την αίσθηση ότι μετά την εκατονταετία αρχίζουν και σκάνε στην επιφάνεια πράγματα που κάποιοι προσπαθησαν πολύ τότε να θάψουν. Ποιος ξέρει τι άλλο ακόμα θα μάθουμε...

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Τα documentaires για τον Τιτανικό συνεχίζουν να παράγονται με ρυθμό πιο συχνό κι από ρηάλιτυ στην ελληνική τηλεόραση. Σήμερα παραθέτω ένα που είναι 5-6 χρόνια παλιό αλλά δεν βλέπω να το έχουμε ανεβάσει ποτέ. Το είδα το περασμένο Σάββατο και παρουσιάζει μια -πειστικότατη για μένα- εξήγηση και για το ότι το Californian δεν έσπευσε σε βοήθεια του Τιτανικού αλλά και για το ότι οι οπτήρες του Τιτανικού δεν είδαν το παγόβουνο παρά μόνο όταν ήταν πολύ αργά. Με λίγα λόγια, ο συγκεκριμένος ερευνητής ισχυρίζεται ότι αφ΄ενός μεν η είσοδος του Τιτανικού στην περιοχή του ψυχρού ρεύματος του Labrador και αφ' ετέρου οι πολύ περίεργες καιρικές συνθήκες με διαφορετικές πιέσεις στα στρώματα του αέρα, οδήγησαν σε μοιραίες παρανοήσεις. Η έρευνα είναι τόσο εξονυχιστική που ο συγκεκριμένος ερευνητής εντόπισε ημερολόγια γέφυρας από πλοία που βρέθηκαν εκείνη την ημέρα στην περιοχή. Δε λέω περισσότερα, σας αφήνω να το δείτε, τα αγγλικά είναι πολύ απλά.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Κι άλλο doc φρεσκότατο, σχετικά με τα βακτήρια, τη φθορά του πλοίου και μια εκτίμηση για το πόσο ακόμα θα αντέξει. Έχει και αποσπάσματα από την ανακάλυψη του πλοίου το '85 αλλά και πρόσφατα και μη πλάνα από καταδύσεις στην περιοχή. Δεν ήξερα ότι ο James Cameron είναι τόσο παθιασμένος με το πλοίο...

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Και ένα βίντεο από το Aylon(αρχειο Βερνίκου) που δείχνει πλάνα από τα γυρίσματα της ταινίας Raise the Titanic, βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Clive Cussler. Πλάνα από Πειραιά, παλιά ρυμουλκά, κλπ. Το πλοίο είναι το Αθήναι του Τυπάλδου.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Όπως αναμενόταν, από το υποβρύχιο TITAN της OceanGate, βρέθηκαν μόνο συντρίμια.

Το σκάφος δεν άντεξε στην πίεση και συνεθλίβη.

Στην όλη ιστορία ταιριάζει η αρχαιοελληνική λέξη "Ύβρις".;)

Το ναυάγιο του Τιτανικού, δεν είναι ένα τουριστικό αξιοθέατο, όπως πχ η Disneyland, αλλά, πρωτίστως, ο υγρός τάφος τουλάχιστον 1500 ανθρώπων,

Δεν μπορώ να φανταστώ άλλο λόγο επίσκεψης, πέρα από το τεκμηριωμένο και συγκεκριμένο επιστημονικό ενδιαφέρον και πάντα με πιστοποιημένα ασφαλή μέσα.

 

Link to comment
Share on other sites

Τραγικό τέλος δυστυχώς σε μια ιστορία που φαινόταν από την αρχή ότι κάπως έτσι θα καταλήξει, Κρίμα για τούς ανθρώπους. Πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω ποιος έδωσε άδεια σε αυτή την εταιρεία να κάνει όλο αυτό με ένα "υποβρύχιο" πατέντα 

Link to comment
Share on other sites

Αν μπεις στο site της εταιρειας η στα σοσιαλ ινσταγκραμ youtube το υποβρυχιο τιταν ειχε ξαναπαει στον τιτανικο δεν ηταν η πρωτη του φορα...και γω πριν το ψαξω νομιζα οπως τα παροουσιαζαν πως μια πατεντα πηγε για παρθενικη φορα...ο γαλλος που ηταν μαζι λενε πως ειχε παει 37 φορες...δηλαδη πως ειχε παει τοσες φορες μεγαλη απορια...

Link to comment
Share on other sites

Έχουν γίνει πάρα πολλές ερευνητικές αποστολές στον Τιτανικό, από το 1985 που εντοπίσθηκε.Πολυδάπανες, με ειδικά σχεδιασμένα σκάφη

Τα ερωτηματικά είναι για τις προδιαγραφές που πληρούσε το συγκεκριμένο υποβρύχιο.

Link to comment
Share on other sites

Εδώ μόνο ο Κάμερον είχε κατέβει στο ναυάγιο καμιά 35αριά φορές..... κρουαζιέρα Αίγινα - Μέθανα το έχουν κάνει. Με αυτά που δήλωσε πάντως, είναι να απορεί κάνεις πως επιβιβαστηκαν στο βαθυσκάφος ο CEO της εταιρείας του και ο 77χρονος έμπειρος εξερευνητής, αλλά και το πώς οι τρεις άλλοι επιβάτες δεν είχαν πάρει χαμπάρι για τα όσα λέγονταν για τις προδιαγραφές κατασκευής και την μη πιστοποίηση του. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
On 6/23/2023 at 7:35 PM, express adonis said:

ο γαλλος που ηταν μαζι λενε πως ειχε παει 37 φορες...δηλαδη πως ειχε παει τοσες φορες μεγαλη απορια...

 

Το πλοίο ναυάγησε σε διεθνή ύδατα οπότε δεν είναι πως χρειαζόταν κάποιος άδεια από κάποιον. Και νομικά νομίζω πως το ναυάγιο δεν ανήκει πλέον σε κανέναν. Από κεί και πέρα νομίζω υπάρχει κάποια διακρατική συμφωνία μεταξύ ΗΠΑ και ΗΒ για την προστασια του ναυαγίου υπό την έννοια πως νομίζω απαγορεύεται πια το να βγάζει κανείς πράγματα από το ναυάγιο, δεν απαγορεύεται όμως το να κάνε επισκέψεις. Αλλά φυσικά το ενδιαφέρον είναι τόσο μεγάλο και τα χρήματα πάρα πολλά, οπότε είμαι σίγουρος πως οι συγκεκριμένοι είχαν εξασφαλίσει τις σχετικές άδειας, αν χρειάζονταν.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
On 4/22/2012 at 8:40 PM, proud_ionian said:

ο Imsay (ηταν προεδρος της εταιρειας και διαδεχθηκε τον πατερα του), σωθηκε μεταμφιεσμενος για να μην τον αναγνωρισουν. λογικο ειναι να εισπραξει τα δεοντα, με 1500 νεκρους

 

Και μια διαφορετική άποψη για τον Ismay:

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...