Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Στο Belfast στις εγκαταστασεις των (πρωην πλεον) ναυπηγειων της Harland & Wolf θα κατασκευαστει Κεντρο/Μνημειο για να τιμηθει το σκαρι και η μνημη των επιβατων που πνιγηκαν. Το δημοτικο συμβουλιο εχει βγει μπροσταρης στην ιστορια και καταβαλει περιπου το 10% του εκτιμωμενου κοστους (10 απο £εκ100 ). θελουν να ειναι ετοιμο το 2012 που συμπληρωνονται 100 χρονια απο το ναυαγιο.

Link to comment
Share on other sites

100 χρόνια μετά και ακόμα το θέμα του Τιτανικού "πουλάει". (Δεν νομίζω να πιστεύει κανείς ότι οι 400.000 επισκέπτες -ανά έτος- του Κέντρου/Μνημείου, θα εισέρχονται εις αυτό ....τζάμπα). :rolleyes:

Κι ας έχουν μεσολαβήσει σε αυτά τα (σχεδόν) 100 χρόνια άπειρες τραγωδίες και ναυάγια πλοίων.

Μια απορία που έχω είναι, πώς οι σείχηδες και οι εμίρηδες στα χρυσοφόρα αραβικά κρατίδια που αγοράζουν κρουαζιερόπλοια για να τα χρησιμοποιήσουν σαν ξενοδοχεία, δεν έχουν κατασκευάσει ακόμα κάποιο πιστό αντίγραφο του Τιτανικού. Δεν λέω, μεγάλος πόλος έλξης το μεγαλοπρεπές QUEEN ELIZABETH II και έτοιμη λύση, αλλά ένας ΤΙΤΑΝΙΚΟΣ και μάλιστα με όλη την χλίδα που το original πλοίο διέθετε, θα ήταν μια μεγάλη ατραξιόν που ο καθένας (διαθέτων βεβαίως-βεβαίως το ανάλογον παχυλόν βαλάντιον) θα πλήρωνε αδρά για να την ζήσει. :o

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Kαι μιας και οι επέτειοι φτιάχτηκαν για να τις ...θυμόμαστε, ας αναφέρουμε ότι σήμερα συμπληρώθηκαν 97 χρόνια από το πιό διάσημο :( ναυάγιο στην ιστορία της παγκόσμιας ναυτιλίας.

Τέτοια ώρα στις 12 προς 13 Απριλίου του 1912, ο Τιτανικός βούλιαζε στα παγωμένα νερά του Ατλαντικού και 1500 περίπου επιβάτες και μέλη του πληρώματος του έβρισκαν τραγικό θάνατο. Μέσα σε λίγη ώρα το "ταχύτερο, μεγαλύτερο και πολυτελέστερο" πλοίο της εποχής του αποτελούσε παρελθόν και ταυτόχρονα ξεκίναγε ένας "μύθος" που ακόμα καλά κρατεί και που λίγο ως πολύ όλοι κάποια στιγμή ασχοληθήκαμε μαζί του.

Link to comment
Share on other sites

Πάντως πολύ τυχερή η white star lines.Πρώτος ο Τιτανικός,μετά ο Βρετανικός...

και αν προσθεσουμε και το "olympic" κατι μαλλον δεν παει καλα :eek:

το συγκεκριμενο ταξιδεψε πιο πριν απο τον τιτανικο και ειχε ενα γερο ατυχημα (ανασφαλιστο) με αποτελεσμα να ξαναμπει στο ναυπηγειο διπλα απο τον Τιτανικο.

Εδω βεβαια, υπαρχει και η φημη που λεει πως αλλαχθηκαν τα ονοματα ωστε το τραυματισμενο σκαρι να μπαλωθει ισα - ισα και με ενα ελεγχομενο ατυχηματακι να αποζημιωθει και για την παλια ζημια. <το τιτανικος θα ηταν απο την αρχη ασφαλισμενο> αλλα κατι δν προβλεψαν καλα και εγινε οτι εγινε.

αυτο που στηριζει αυτη την φημη ειναι

1ον οτι πολλοι επιβατες αλλα και οι τηλεγραφητες εβλεπαν σε αποσταση ενα μεγαλο "πραγμα με χαμηλα φωτα", που δεν απαντουσε στα sos.

2ον μετα τη διασωση απο το καρπαθια, ηρθε ενα μνμ απο το "olympic" για να παρει αυτο τους διασωθεντες. αρα καπου κοντα πρεπει να ηταν...

who knows ?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 months later...

Ο «Τιτανικός» θα σαλπάρει ξανά.

Μία κρουαζιέρα διαφορετική από τις υπόλοιπες, η οποία θα ξυπνήσει μνήμες δυνατές, πικρές και ανεξίτηλα αποτυπωμένες σχεδόν σε όλον τον κόσμο, έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει στις 8 Απριλίου του 2012.

Πρόκειται για μία κρουαζιέρα που θα ακολουθήσει πιστά την πορεία που χάραξε ο Τιτανικός πριν από την τραγική βραδιά της 15ης Απριλίου του 1912, όταν η σύγκρουση με ένα παγόβουνο προκάλεσε μια από τις μεγαλύτερες ναυτικές τραγωδίες του 20ού αιώνα.

Η κρουαζιέρα θα ονομαστεί «Titanic Memorial Cruise» και θα γίνει με το πλοίο «Balmoral», το οποίο θα αποπλεύσει από το λιμάνι του Σαουθάμπτον της Μ. Βρετανίας στις 8 Απριλίου του 2012, ακριβώς με τη συμπλήρωση 100 χρόνων από το ταξίδι του Τιτανικού.

Οι επιβάτες που θα κάνουν το συγκεκριμένο ταξίδι, πρόκειται να συμμετάσχουν σε επιμνημόσυνη τελετή στο σημείο που βυθίστηκε ο Τιτανικός, παίρνοντας μαζί του 1.500 ανθρώπους.

Δυστυχώς κανείς από τους επιβάτες του αυθεντικού ταξιδιού του Τιτανικού το 1912 δεν θα είναι παρών στο ταξίδι του 2012, αφού η τελευταία επιζήσασα, Millvina Dean, έφυγε από τη ζωή τον περασμένο Ιούνιο σε ηλικία 97 ετών.

zougla.gr

Να πούμε για την ιστορία ότι το Balmoral είναι το πρώην "δικό μας" CROWN ODYSSEY.

Link to comment
Share on other sites

1ον οτι πολλοι επιβατες αλλα και οι τηλεγραφητες εβλεπαν σε αποσταση ενα μεγαλο "πραγμα με χαμηλα φωτα", που δεν απαντουσε στα sos.

Θα ήθελα να προσθέσω κάτι στην ιστορία του ΤΙΤΑΝΙΚΟΥ που δεν αναφέρεται εδώ πέρα. Οι επιβάτες και οι αξιωματικοί του πλοίου όντως έβλεπαν ένα άλλο πλοίο κοντά στον Τιτανικό. Αυτό ήταν το επιβατηγό ΚΑΛΙΦΟΡΝΙΑΝ το οποίο είχε επίσης προορισμό την Αμερική. Ήταν 8 ναυτικά μίλια βορειότερα του ΤΙΤΑΝΙΚΟΥ και είχε σταματήσει για τη νύχτα λόγω των πολλών παγόβουνων που υπήρχαν στην περιοχή. Ο ασυρματιστής του πλοίου είχε κλείσει τον ασύρματο και είχε πάει για ύπνο με συνέπεια να μη μπορεί να ακούσει τα σήματα κινδύνου του ΤΙΤΑΝΙΚΟΥ. Το 'θεικό':mad: της υπόθεσης είναι ότι οι αξιωματικοί του ΚΑΛΙΦΟΡΝΙΑΝ έβλεπαν τις φωτοβολίδες που πέταγε ο ΤΙΤΑΝΙΚΟΣ αλλά αποφάσισαν να μην ασχοληθούν επειδή οι φωτοβολίδες ήταν λευκές!! Οι φωτοβολίδες κινδύνου έχουν κόκκινο χρώμα αλλά ο ΤΙΤΑΝΙΚΟΣ ήταν εφοδιασμένος μόνο με λευκές!!:mad:

Αυτό είχε σαν συνέπεια να μην πάει προς βοήθεια του ΤΙΤΑΝΙΚΟΥ ενώ ήταν μόλις 8(!) μίλια μακριά του. Φανταστείτε πόσες παραπάνω ζωές θα είχε σώσει. Εν αντιθέσει, το πρώτο πλοίο που έφτασε στο τόπο του ναυαγίου ήταν το επιβατηγό ΚΑΡΠΑΘΙΑ το οποίο όταν έλαβε το σήμα κινδύνου ήταν 60 μίλια μακριά απο τον ΤΙΤΑΝΙΚΟ και έφτασε μετά απο 4 ώρες.

Θα ήθελα να πω και κάτι άλλο: ξέρεις κανένας ότι το 3ο αδελφό πλοίο, ο ΒΡΕΤΑΝΙΚΟΣ είναι βυθισμένος έξω απο την Κέα?? Έχουμε στα νερά μας και σε μικρό βάθος (κάτω απο τα 100 μέτρα...) ένα ιστορικότατο ναυάγιο!!!

Edited by polmyt
2 σε 1
Link to comment
Share on other sites

Αυτά όλα οδηγούν στά εξής συμπεράσματα:

1.Η θεωρία περί αλλαγής ονομάτων και "ελεγχόμενης σύγκρουσης" διαψεύδεται παταγωδώς,αφού είναι πλέον γνωστό ποιό ήταν τό "πλοίο φάντασμα",που δέν ήταν καθόλου φάντασμα.Συνεπώς το βυθισθέν πλοίο ήταν πράγματι ο ΤΙΤΑΝΙΚΟΣ.

Αλλωστε,άν το άλλο πλοίο είχε σκοπό να παρακολουθή "διακριτικά" τόν ΤΙΤΑΝΙΚΟ καί να επέμβη μετά την "ελεγχόμενη σύγκρουση",είναι παράλογο να μήν επέμβη όταν οι αξιωματικοί του είδαν να γίνεται σύγκρουση.Τό παγόβουνο δέν είχε πάνω του επιγραφή "ΠΡΟΣΟΧΗ,ΕΓΩ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΠΕΡΙΜΕΝΑΤΕ".

2.Αποδεικνύεται οτι γιά κάποια πράγματα δέν χρειάζονται ούτε SOLAS ούτε ISPS,παρά μόνο κοινή λογική.Οταν ο ασυρματιστής ενός πλοίου που βρίσκεται εν μέσω παγοβούνων κλείνει τον ασύρματο και πάει γιά ύπνο (άρα είναι ΚΑΙ νύχτα και άρα η ορατότητα είναι περιορισμένη),μόνο αφελής πρέπει να είναι.Ακόμα κι'άν δέν ήταν υποχρεωμένος από την νομοθεσία,όφειλε να είχε παραμείνη στό πόστο του.Τά παγόβουνα δέν έχουν μάτια να βλέπουν.Πέφτουν πάνω σέ ό,τι βρούν.Αν έπεφτε κανένα πάνω στο δικό του πλοίο καί το βούλιαζε κι'αυτός δέν μπορούσε να πάη στο radio room,τί θά γινόταν;Δέν το σκέφτηκε αυτό;

Ομοίως,η κοινή λογική λέει οτι κανένα πλοίο δέν είναι αβύθιστο,επειδή η πλοιοκτήτρια εταιρεία τό ισχυρίζεται.Οπότε,το να μήν πάρη ο ΤΙΤΑΝΙΚΟΣ κόκκινες φωτοβολίδες επειδή ο καπετάνιος του,ή οι κατασκευαστές,ή οί πλοιοκτήτες θεωρούν οτι δέν θά τίς χρειαστή ποτέ,δηλώνει τουλάχιστον αφέλεια.Κόκκινη φωτοβολίδα δέν ρίχνεις μόνο όταν το πλοίο συγκρούεται,αλλά καί σέ περίπτωση πυρκαγιάς κλπ κλπ.Μέ τόσο ξύλο που είχε πάνω του ο ΤΙΤΑΝΙΚΟΣ σέ σαλόνια,τραπεζαρίες,καμπίνες,εστιατόρια κλπ(τότε δέν υπήρχαν και νομοθεσίες γιά άκαυστα υλικά..),μιά σπίθα από τό τσιγάρο ενός επιβάτη μπορούσε να το κάνη κάρβουνο σέ μισή ώρα....

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

Οταν ο ασυρματιστής ενός πλοίου που βρίσκεται εν μέσω παγοβούνων κλείνει τον ασύρματο και πάει γιά ύπνο

Εκείνη την εποχή, στα καράβια που είχαν μόνο έναν ασυρματιστή και όχι δύο όπως ο ΤΙΤΑΝΙΚΟΣ, ήταν κοινή συνήθεια να κλέινουν τον ασύρματο το βράδυ και να πηγαίνουν να ξεκουράζονται με τη σύμφωνη γνώμη του πλοιάρχου εκτός βέβαια αν υπήρχε κάποιος άμεσος κίνδυνος.

Ο ΤΙΤΑΝΙΚΟΣ ήταν εφοδιασμένος με δύο ασυρματιστές γιατί η πλοιοκτήτρια εταιρεία πρόσφερε στους επιβάτες Α' θέσης τη δυνατότητα να αποστέλλουν προσωπικά τηλεγραφήματα. Ένας μόνο ασυρματιστής δε μπορούσε να αναλάβει τόσο μεγάλο φόρτο εργασίας. Το παράδοξο της υπόθεσης είναι ότι απο τη στιγμή που ο ΤΙΤΑΝΙΚΟΣ ξεκίνησε το μοιραίο ταξίδι του, οι ασυρματιστές έλαβαν ένα αρκετά μεγάλο αριθμό τηλεγραφημάτων απο άλλα πλοία τα οποία ανέφεραν παγόβουνα πάνω στην πορεία του ΤΙΤΑΝΙΚΟΥ. Όμως, η πλειοψηφία των τηλεγραφημάτων αυτών, ουδέποτε έφασε στη γέφυρα και τους αξιωματικούς του πλοίου λόγω του μεγάλου φόρτου εργσίας που είχαν οι ασυρματιστές με τα προσωπικά τηλεγραφήματα των επιβατών.

Αυτό δυστυχώς επιβεβαιώνεται και απο το παρακάτω: το μοιραίο βράδυ, ο ασυρματιστής του ΚΑΛΙΦΟΡΝΙΑΝ αποφάσισε να στείλει ένα επείγον μήνυμα στον ασυρματιστή του ΤΙΤΑΝΙΚΟΥ που έπλεε κοντά τους και να του πει ότι είχαν αναγκαστεί να σταματήσουν για τη νύχτα λόγω των πολλών παγόβουνων που υπήρχαν στην περιοχή. Ξέρετε τι απάντησε ο ασυρματιστής του ΤΙΤΑΝΙΚΟΥ? Επί λέξη: "SHUT UP, SHUT UP. I AM BUSY. I AM TALKING WITH CAPE REIS" - "ΣΚΑΣΜΟΣ, ΣΚΑΣΜΟΣ. ΕΙΜΑΙ ΑΠΑΣΧΟΛΗΜΕΝΟΣ. ΜΙΛΑΩ ΜΕ ΤΟ ΑΚΡΩΤΗΡΙΟ REIS". Μετά απο αυτό, ο ασυρματιστής του ΚΑΛΙΦΟΡΝΙΑΝ έκλεισε τον ασύρματό του και πήγε για ύπνο.

Η παραπάνω στιχομυθία έλαβε χώρα λίγη ώρα πριν ο ΤΙΤΑΝΙΚΟΣ χτυπήσει το μοιραίο παγόβουνο...........:mad:

Link to comment
Share on other sites

Αν δειτε την ταινια οχι την γνωστη με τον Ντι Καπριο αλλα την πρωτη που βγηκε το 1996 με την Καθριν Ζετα Ζοουνς θα δειτε ακριβως ολα αυτα που αναφερωνται παραπανω.

Link to comment
Share on other sites

Όλα αυτά που μας φαίνονται ως αστεία,το να μην υπήρχαν κυάλια στο πλοίο,το να μην υπάρχουν κόκκινες φωτοβολίδες,η "αφήστε με ήσυχο με τα κωλοπαγόβουνά σας":D στάση,το να μην έχει το πλοίο όλες τις λέμβους που χρειάζονται,τότε ήταν απολύτως λογικά αλλα για να τo καταλάβει κάποιος,πρέπει να "μεταφερθεί" στο 1912.

Η τεχνολογία έκανε άλματα(ηλεκτρισμός,ατμομηχανή κλπ),δεν φαινόταν ακόμη Παγκόσμιος Πόλεμος στον ορίζοντα και όλοι είχαν την αίσθηση οτι είχαμε κυριαρχήσει πλέον παντού στη φύση και οτι όλα θα πήγαιναν όλο και καλύτερα.(πως είχαμε μικροί οι 20άρηδες και 30άρηδες σήμερα την ιδέα για το 2000,κάπως έτσι;))

Ο Τιτανικός λοιπόν,ήταν το αποκορύφωμα.Ο'τι καλύτερο είχε φτιαχτεί,το μεγαλύτερο κινούμενο αντικείμενο και βοηθούμενο απο την προπαγάνδα, έφτασε να πιστεύεται απο όλους οτι είναι αβύθιστος.Έτσι κι αλλοιώς,το παρθενικό ταξίδι,ήταν ένα πανηγύρι που θα τελείωνε με μια μεγάλη γιορτή-επιβεβαίωση αυτής της τεχνολογικής υπεροχής,στο λιμάνι της Νέας Υόρκης.(λέγεται οτι απο το Καλιφόνιαν όταν είδαν τις φωτοβολίδες και κατάλαβαν οτι είναι απο τον Τιτανικό,το μυαλό τους πήγε στο οτι έκαναν πάρτυ για την τελευταία τους βραδιά εν πλω,παρά οτι βυθιζόντουσαν,ήταν αδύνατον εξάλλου.)

Ενδεικτικό της αλαζονείας των ανθρώπων της White Star ήταν,το οτι ο Τιτανικός απέπλευσε στις 10 Απριλίου απο το Southampton,εν μέσω απεργίας των αθρακωρύχων.Ενώ δηλαδή δεν απέπλεε κανένα άλλο πλοίο γιατί δεν είχε καύσιμα,ο Τιτανικός έπρεπε να αποπλεύσει,να μην χαλάσει το πανηγύρι.(με "δανεικό" κάρβουνο απο τα υπόλοιπα πλοία της White Star...:rolleyes:)

Link to comment
Share on other sites

Αν δειτε την ταινια οχι την γνωστη με τον Ντι Καπριο αλλα την πρωτη που βγηκε το 1996 με την Καθριν Ζετα Ζοουνς....

Δεν έχω δει την συγκεκριμένη ταινία του 1996. Αλλά σίγουρα δεν ήταν η πρώτη για τον Τιτανικό. Είχαν προηγηθεί καμμιά ...20αριά ταινίες με θέμα το ναυάγιο του πλοίου. Μάλιστα σε όλες τις προγενέστερες -τουλάχιστον- του 1986 ταινίες, χρονιάς που ανακαλύφθηκε το ναυάγιο και διαπιστώθηκε ότι το πλοίο είχε κοπεί στα δύο κατά την βύθιση του, παρουσιαζόταν το πλοίο να βυθίζεται ακέραιο. Σε μία μάλιστα είχαμε δει το πλοίο να ...ανελκύεται ολόκληρο από τα βάθη των ωκεανών.

Κατά τα άλλα, θα συμφωνήσω με τον φίλο RMS Olympic, στο ότι όταν αναφερόμαστε στο ναυάγιο του Τιτανικού θα πρέπει να λαμβάνουμε υπ' όψιν και την χρονολογία που συνέβη το δυστύχημα. 100 χρόνια πριν, πάρα πολλά πράγματα ήταν διαφορετικά σε όλους τους τομείς της τότε ναυτιλίας και της ασφαλούς ναυσιπλοίας. Εν έτει 1912, δεν βρίσκω καθόλου παράξενο το γεγονός ένας ασυρματιστής να έκλεινε το βράδυ τον ασύρματο του και να πήγαινε για ύπνο. Πόσο μάλλον περισσότερο, όταν τότε οι εταιρίες δεν ήταν καν υποχρεωμένες να έχουν ασυρματιστή στα πλοία τους.....

...το ναυαγιο του ΤΙΤΑΝΙΚΟΥ ήταν η αιτία που καθιερώθηκε η ύπαρξη ασυρματιστή στα πλοία του οποίου βασικό καθήκον ήταν η ασφάλεια της ανθρωπινης ζωής στην θάλασσα μέσω των επικοινωνιών με την στεριά.
Link to comment
Share on other sites

Δέν διαφωνώ οτι σήμερα,που ακόμα καί τά παντοφλίδια Ρίου-Αντιρρίου έχουν AIS καί όλοι ξέρουμε πού βρίσκονται ανά πάσα στιγμή,βλέπουμε αυτά που έγιναν 100 χρόνια πρίν μέ άλλο μάτι και όχι μέ τό μάτι που τά έβλεπαν όσοι τά ζούσαν τότε.Ομως εξακολουθώ να υποστηρίζω οτι γιά κάποια πράγματα,αυτό που χρειαζόταν γιά να αντιμετωπιστούν ήταν απλή κοινή λογική:

1.Στέλνεις δυό ανθρώπους στην κόφα τού καταρτιού να παρατηρούν (καί μάλιστα νυχτιάτικα) καί δέν έχεις κυάλια νά τούς δώσης;Τί τούς στέλνεις τότε;Να δούν τί;Ούτε αετός δέν μπορεί να δή μακρυά την νύχτα...

2.Είσαι ασυρματιστής και παίρνεις από άλλα πλοία μηνύματα οτι τά παγόβουνα έχουν κάνει διαδήλωση γύρω σου κι'ότι αυτοί έχουν σταματήσει μέσα στόν ωκεανό γιά να μήν πέσουν πάνω τους.Δέν είναι αυτό κάτι που πρέπει να το πής στον καπετάνιο σου;Οχι μόνο εν έτει 2009,αλλά και εν έτει 1912,άμα ένα παγόβουνο πέση πάνω σ'ένα πλοίο,τό σπάει.Εδώ έναν άνθρωπο νά χτυπήσης μέ μιά παγοκολώνα στό κεφάλι,μένει σέκος...

Link to comment
Share on other sites

Πολυ σωστα ολα αυτα αλλα ας μην ξεχναμε το ποσο μεγαλη διαφημηση ειχε γινει οτι το πλοιο ειναι αβυθιστο,πως οτι και να γινει δεν θα παθει τιποτα κλπ κλπ.

Γιαυτο αλλωστε και ολοι ειχαν επαναπαυτει και ασχολιοτουσαν στο πως θα περασουν καλα και πως θα ειναι ευχαριστημενοι οι πλουσιοι επιβατες.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Με τρεις μήνες καθυστέρηση ανακάλυψα το θέμα, :-) καταρχάς να αναφέρω ότι το συγκεκριμένο τεύχος του EXPERIMENT-ΓΑΙΟΡΑΜΑ το έχω και εγώ,(όπως επίσης έχω και αν όχι το πρώτο, πάντως ένα από τα πρώτα τέυχη του ΝΑΤΙΟΝΑL GEOGRAPHIC που αναφέρεται στον Τιτανικό, , του 1986) καθώς είμαι μανιακός ελαφρώς με τις ιστορίες του Τιτανικού. Το συγκεκριμένο άρθρο αναφέρει κι άλλες παράξενες συμπτώσεις (αληθείς ή όχι κανείς δεν ξέρει), όπως αυτές εδώ: " το 1898, 14 χρόνια πριν από το φοβερό ναυάγιο και σε μια εποχή που τα πλοία ήταν ακόμα πολύ μικρότερα, ο Μοργκαν Ρομπερτσον, συνταξιούχος του εμπορικού ναυτικού, έγραψε ένα μυθιστόρημα με τίτλο "ματαιότης" και υπότιτλο "το ναυάγιο του Τιτάνα" . (...) ο Ρόμπερτσον αφηγείται την ιστορία ενός γιγάντιου πλοίου με το όνομα ΤΙΤΑΝΑΣ που κάποιον Απρίλιο στο παρθενικό του ταξίδι από το Σαουθάμπτον για τη Ν.Υόρκη βυθίστηκε όταν συγκρούστηκε με ένα παγόβουνο. Όταν διαβάζει κανείς το βιβλίο, ακόμη και στα τεχνικά στοιχεία σχετικά με το μέγεθος , την ταχύτητα και χιλιάδες άλλες λεπτομέρειες οι ομοιότηττες είναι τόσες πολλές και συγκλονιστικές που κάνουν αδύνατη κάθε λογική εξήγηση." Και το άρθρο συνεχίζει" Το 1892, είκοσι χρόνια πριν από την τραγωδία, ένας δημοσιογράφος, ο Γουίλιαμ Στεντ, στη νουβέλα του με τίτλο "από τον παλιό κόσμο στο νέο" διηγείται την ιστορία ενός μεγάλου πλοίου που βυθίστηκε στον Βόρειο Ατλαντικό μετά από σύγκρουση με ένα παγόβουνο. ο Στεντ εκτός από δημοσιογράφος ήταν και μέντιουμ και είχε ασχοληθεί συστηματικά με την έρευνα των ψυχικών φαινομένων. Στη νουβέλα του, ο καπετάνιος του πλοίου που περισυνέλλεξε τους ναυαγούς ονομαζόταν Έντουαρτ ΤΖ Σμιθ όπως και ο καπετάνιος του Τιανικού. Κατά μια ακόμη πιο παράξενη σύμπτωση ο Γουίλιαμ Στεντ ήταν ανάμεσα στους επιβάτες του Τιτανικού και μάλιστα σ αυτούς που χάθηκαν εκείνη τη νύχτα"Επιπλέον το ίδιο άρθρο αναφέρει " όταν μάλιστα στην καθέλκυσή του που έγινε στις 31 Μαϊου 1911 ένας εργάτης των ναυπηγείων βρήκε τραγικό θάνατο πολλοί μίλησαν για κακό οιωνό."

Αυτό επίσης που είναι ενδιαφέρον να δει κανεις είναι νομίζω μια ιστοσελίδα που ανφέρει την ιστορία καθενός πλοίου ξεχωριστά της white star lines : http://www.titanic-whitestarships.com/ και όπως παρατηρούμε πολλά από τα πλοία της εταιρείας δεν είχαν και πολύ καλή τύχη...

Γενικά οι συμπτώσεις μάλλον ήταν πολλές, το μόνο που θέλω να σημειώσω είναι ότι για την εποχή μας, η αφέλεια που επέδειξαν οι τότε αρμόδιοι ήταν εγκληματική. Αλλά για τα δεδομένα του 1912;; Ήταν αν όχι το πρώτο, από τα πρώτα πλοία της εποχής του που ήταν εφοδιασμένο με στεγανά διαμερίσματα. Ήταν γιγάντιο, συγχρονο και πολυτελέστατο, γι αυτό και θεωρούνταν τόσο ασφαλές. Με 16 στεγανά διαμερίσματα, εάν σε 4 από αυτά εισέρχονταν νερό το πλοίο δεν θα είχε πρόβλημα. Όμως από τη σύγκρουση πλημμύρισαν 5 στεγανα διαμερίσματα, η πλώρη βυθίστηκε και κατ επέκταση πλημμύρισαν και τα υπόλοιπα διαμερίσματα το ένα μετά το άλλο...

Αυτή η τραγική ιστορία (το φιλμ του Καμερον από την πλευρά της αναπαράστασης του δράματος και εννοείται όχι του σαχλορομάτζου ήταν εξαιρετικό) απλά διδάσκει ότι η ανθρώπινη ματαιότητα πάντοτε τιμωρείται...

Edited by kyr1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Τον Τιτανικό βύθισαν τα σαθρά μπουλόνια του - Κατασκευάστηκαν από μέταλλο κακής ποιότητας.

Τhe New York Times

Τι ακριβώς ήταν αυτό που βύθισε τον «Τιτανικό». Σύμφωνα με μια νέα θεωρία ήταν τα «ταπεινά», αλλά σημαντικά μπουλόνια του. Επί χρόνια, το ναυπηγείο όπου κατασκευάστηκε ο «Τιτανικός» προσπαθούσε να εξασφαλίσει καλά μεταλλικά στοιχεία για το σκάφος που θα άνοιγε μια καινούργια σελίδα στην ναυσιπλοΐα. Ωστόσο, τελικά οι ναυπηγοί αναγκάστηκαν να αρκεστούν σε μέτρια υλικά τα οποία καταδίκασαν το υπερωκεάνιο και περισσότερους από 1.500 επιβάτες του στο παρθενικό του ταξίδι.

Στα αρχεία του ναυπηγείου Harland & Wollf κρύβεται πλήθος αποδείξεων σχετικά με το θανατηφόρο μίγμα της κακιάς ποιότητας και υπέρμετρης φιλοδοξίας των υπευθύνων για την ταυτόχρονη ναυπήγηση τριών από τα μεγαλύτερα πλοία του κόσμου: του «Τιτανικού», του «Βρετανικού» και του «Ολυμπιακού».

Νέα στοιχεία

Επί μια δεκαετία, οι ερευνητές υποστήριζαν ότι το ιστορικό σκάφος είχε καταβυθιστεί υπερβολικά γρήγορα μετά την πρόσκρουση πάνω στο παγόβουνο, επειδή κατά την κατασκευή του είχαν χρησιμοποιηθεί μέταλλα δεύτερης ποιότητας με αποτέλεσμα τα μπουλόνια να «πεταχθούν» αμέσως από τις θέσεις τους επιτρέποντας στο θαλασσινό νερό να εισρεύσει. Το ναυπηγείο αρνήθηκε να απαντήσει στους ισχυρισμούς, υποστηρίζοντας ότι δεν υπήρχαν αρχεία από την εποχή. Σήμερα, όμως, χάρη στα νέα στοιχεία που ανακάλυψαν στο ναυπηγείο στο Μπέλφαστ της βόρειας Ιρλανδίας, οι ερευνητές πιστεύουν ότι έλυσαν το αίνιγμα του διασημότερου ναυαγίου όλων των εποχών. Βεβαίως, η εταιρεία απαντά ότι τα στοιχεία και τα συμπεράσματά της έρευνας είναι εσφαλμένα.

Η ναυπήγηση καθενός από τρία τεράστια υπερωκεάνια απαιτούσε τρία εκατομμύρια μπουλόνια έτσι ώστε η δομή να διατηρείται σταθερή. Στο νέο τους βιβλίο, οι ερευνητές του Εθνικού Ινστιτούτου Προτύπων και Τεχνολογίας των ΗΠΑ υποστηρίζουν ότι οι μεγαλύτερες ελλείψεις σημειώθηκαν κατά την περίοδο ναυπήγησης του Τιτανικού.

Επίσης, οι ερευνητές διαπίστωσαν τι ακριβώς συνέβη στον Τιτανικό από 48 μπουλόνια που βρέθηκαν πάνω στο βυθισμένο σκαρί, ενώ συνέκριναν μέταλλο από τον Τιτανικό με άλλα της ίδιας περιόδου.

Τα προβλήματα, λένε οι επιστήμονες, ξεκίνησαν όταν το ναυπηγείο αναγκάστηκε να αναζητήσει μέταλλο πέραν των συνηθισμένων προμηθευτών του, αναζητώντας λύση σε μικρότερες χαλυβουργικές μονάδες με μικρότερη πείρα και δεξιοτεχνία. Η εταιρεία δεν αγόρασε σίδηρο της καλύτερης δυνατής ποιότητας, που χρησιμοποιούνταν γιά την κατασκευή της άγκυρας των αλυσίδων και των μπουλονιών.

Φαίνεται, όμως, ότι το ναυπηγείο δεν είχε αρκετούς έμπειρους μεταλλουργούς. Σύμφωνα με τους ερευνητές η έλλειψη του εργατικού δυναμικού ήταν κάτι που συζητούσαν σε κάθε διοικητικό συμβούλιο του ναυπηγείου από τα τέλη του 1911 έως τον Απρίλιο του 1912 οπότε απέπλευσε για το μοιραίο ταξίδι ο «Τιτανικός».

Η Harland & Wolff χρησιμοποίησε ατσάλινα μπουλόνια, αλλά μονάχα στο κέντρο του σκάφους όπου οι ασκούμενες πιέσεις ήταν μεγαλύτερες και όχι σε πρύμνη και πλώρη. Η μοίρα, ωστόσο, έκανε τον «Τιτανικό» να προσκρούσει στο παγόβουνο με την πλώρη. Τα μπουλόνια που συνέδεαν τις πλάκες του μετάλλου ανοίξαν σαν να ήταν από βούτυρο. Η θεωρία για την ευθύνη του μετάλλου στη βύθιση του ιστορικό πλοίου αναπτύσσεται στο βιβλίο «Τι ήταν αυτό που βύθισε τον «Τιτανικό»».

Πηγή : kathimerini.gr

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

μια (ακομη) αιτιολογια, για την προσκρουση του τιτανικου στο παγοβουνο. ο τιμονιερης ειχε μακρα προϋπηρεσια σε ιστιοφορα και μπερδεψε τις κινησεις. εδωσε εντολη τιμονι δεξια, για να παει το πλοιο αριστερα, οπως τα ιστιοφορα.

αυτα υποστηριζει σε βιβλιο της η... εγγονη του υποπλοιαρχου.

ειναι αυτο που λεμε: ...ξερω καποιον που΄'ξερεB)

5CE4C0FC6E3B480590F1C16BB9A54586.jpg

Link to comment
Share on other sites

Στην περίπτωση αυτή όμως,ο "κάποιος πού'ξερε" ήταν ένας από τους υποποιάρχους τού πλοίου.

Επίσης,η λαίδη έχει ένα point άν αναλογιστούμε ότι:

1.Σε περίπτωση κινδύνου,είναι πολύ πιθανόν ο χειριστής ενός μηχανήματος/συστήματος κλπ να αντιδράση με τον τρόπο που θα αντιδρούσε άν χειριζόταν ένα παρόμοιο μηχάνημα στο οποίο είχε μεγαλύτερη εμπειρία.Τό φαινόμενο αυτό λέγεται regression και έχει γίνει πρόξενος αρκετών αεροπορικών δυστυχημάτων.Μήν ξεχνάμε ότι ακόμα και σήμερα,πολλά πλοιάρια με οιακοστρόφιο ("ρόδα") λειτουργούν μ'αυτόν τον τρόπο-έχω δεί προσωπικά τέτοιες περιπτώσεις που ο τιμονιέρης στρίβει την ρόδα π.χ.αριστερά γιά να πάη το πλοίο δεξιά.Αυτό βέβαια είναι παράλογο γιατί ένας λόγος που αντικαθίσταται η "λαγουδέρα" (δηλαδή η ράβδος που στρίβει τό πηδάλιο τού πλοίου είναι ακριβώς αυτός,να μήν μπερδεύεται δηλαδή ο τιμονιέρης πρός τα πού θα στρίψη το τιμόνι.

2.Υπάρχει ένα άλλο φαινόμενο που λέγεται laterality control και έχει να κάνη με την αντίληψη τών εννοιών "αριστερά" και "δεξιά" και που επίσης επηρεάζει τον τρόπο αντίδρασης σε περίπτωση ανάγκης.Συνδυαζόμενο με το παραπάνω,προκάλεσε την σύχγιση στον τιμονιέρη ("ο καπετάνιος είπε όλο αριστερά,άρα εννοεί να στρίψω το πλοίο αριστερά άρα το τιμόνι δεξιά") με το γνωστό αποτέλεσμα.....

Link to comment
Share on other sites

Και καθώς ένα νέο εξερευνητικό τα ξίδι στο πολυθρύλητο ναυάγιο ξεκίνησε,με σκοπό (και) την ενδελεχή καταγραφή, φωτογράφηση και βιντεοσκόπηση του πλοίου, ένας νέος ιστότοπος δόθηκε προς χρήση στο κοινό, με φωτογραφίες,βίντεο, σχόλια, και περιγραφές όλου του χώρου στον οποίο βρίσκεται το πλοίο. Η επιχείρηση ξεκίνησε στις 18 Αυγούστου.

http://www.expeditiontitanic.com/#/explore/deeper-look

Edited by kyr1
Link to comment
Share on other sites

Στην περίπτωση αυτή όμως,ο "κάποιος πού'ξερε" ήταν ένας από τους υποπλοιάρχους τού πλοίου.

..........................................................................................

Δεν θα διαφωνήσω με τα όσα αρκετά διαφωτιστικά μας παραθέτει ο φίλος μου Hastaroth. Είναι πολύ πιθανόν να ήταν πράγματι αυτός ο λόγος του ναυαγίου. Ας έχουμε όμως ταυτόχρονα υπ' όψιν μας, ότι όταν κυκλοφορεί ένα βιβλίο (και μάλιστα βιβλίο με θέμα μυριοσυζητημένο τα τελευταία εκατό χρόνια) χρήζει και κάποιας διαφήμισης. Και ποιά καλύτερη διαφήμιση υπάρχει από το να επικαλείται ότι φέρνει στο φως κάποια "νέα" στοιχεία ??? Πολύ δε περισσότερο αν αυτά τα στοιχεία δεν μπορούν από πουθενά να διασταυρωθούν και να επιβεβαιωθούν. ;)

Να ευχαριστήσω ακόμα, τον φίλο kyr1 για το πάρα πολύ ενδιαφέρον link που μας παρέθεσε.

Link to comment
Share on other sites

Δέν αντιλέγω σ'αυτά που αναφέρεις αγαπητέ Σείριε.Αλλωστε,έγραψα απλώς ότι η εν λόγω λαίδη έχει ένα point,δηλαδή ότι αυτό που ισχυρίζεται ότι τής είπε ο παππούς της,εφ'όσον ο παππούς της δέν ήταν κάποιος τυχαίος αλλά ένας εκ τών υποπλοιάρχων,έχει βάση.Το κατά πόσον μπορεί να διασταυρωθή με άλλους τρόπους ο ισχυρισμός τού παππού είναι άλλο θέμα-δυστυχώς τότε τα πλοία δέν είχαν VDR :D (εδώ δέν είχαν τα αεροπλάνα,θα είχαν τά πλοία; ).

Πιστεύω πάντως ότι με τα σημερινά τεχνολογικά μέσα είναι δυνατόν να διαλευκανθούν πλήρως πολλά από τα σκοτεινά σημεία τής ιστορίας-παράδειγμα:η διαπίστωση ότι τά "μπουλόνια" που χρησιμοποιήθηκαν σε μεγάλο τμήμα τού κύτους τού πλοίου ήταν κακής ποιότητας κατέστη εφικτή τώρα που η μεταλλουργία και η ανάλυση μετάλλων έχει στην διάθεσή της τεχνικές που δέν υπήρχαν εκείνη την εποχή.Ισως λοιπόν να βρεθή και τρόπος να επιβεβαιωθούν τά γραφόμενα από την λαίδη εγγονή τού υποπλοίαρχου....

Οπως σχεδόν σε όλα τά δυστυχήματα,φαίνεται και εδώ ότι μιά σειρά παραγόντων-που ο καθένας μόνος του ενδεχομένως να μήν ήταν τόσο καθοριστικός-προκάλεσε το ναυάγιο και όχι μόνο μία συγκεκριμένη αιτία.

Edited by Hastaroth
Link to comment
Share on other sites

Και για τον λόγο του ότι τα πλοία δεν είχαν τότε VDR, η ...Τιτανολογία (την οποία παρεπιπτόντως δεν βρίσκω καθόλου ενοχλητική ως ολίγον κουτσομπόλης) καλά κρατεί εδώ και έναν αιώνα και προβλέπω και εις τους αιώνας των αιώνων, αμήν. :D

Εδώ, σύγχρονα ναυάγια, και από καιρού εις καιρόν καινούργια στοιχεία έρχονται στο φως, νέες μαρτυρίες προστίθενται σε προηγούμενες, όλο και κάποιος βρίσκεται να πει κάτι που είχε ξεχάσει ή άκουσε από κάπου. Αλήθεια, πόσα από τα σύγχρονα ναυάγια ή και ναυτικά ατυχήματα, προσκρούσεις, προσαράξεις, έχουν -πέραν πάσης αμφιβολίας- διαλευκανθεί πλήρως ή τουλάχιστον έμαθε ο κοινός θνητός τα πλήρη αίτια τους ;) ???

Άλλο πράγμα σίγουρα, η διαλεύκανση κάποιων τεχνικών ζητημάτων με την πρόοδο της τεχνολογίας, όπως το αν τα μπουλόνια που χρησιμοποιήθηκαν ήταν κακής ή όχι ποιότητος, και άλλο το να αποδειχθεί (πως άραγε ???) ότι ο τιμονιέρης δεν ...άκουσε καλά ή παρερμήνευσε την εντολή του αξιωματικού.

Τέλος, αν δεχθούμε ότι παρανοώντας ο έχων το τιμόνι, την εντολή του αξιωματικού, και αντί για αριστερά έκανε δεξιά με αποτέλεσμα το πλοίο να προσκρούσει στο παγόβουνο και να δημιουργηθεί ρήγμα στα δεξιά του ύφαλα, θα πρέπει ταυτόχρονα να δεχθούμε και το ότι το πλοίο ΔΕΝ είχε πορεία προς το παγόβουνο, και ότι αν συνέχιζε την κανονική πορεία του -απλά- θα το προσπέρναγε. Για ποιό λόγο λοιπόν ο αξιωματικός διέταξε πορεία αριστερά ??? :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Τhe tip of the iceberg;)

απο οσο ξερω (χωρις να εχω πολυασχοληθει) αυτο που φαινεται ειναι η κορφη του παγοβουνου και απο κατω μπορει να ειναι πολυ φαρδυτερο απο οτι φαινεται πανω απο την επιφανεια.

συμμεριζομαι τις επιφυλαξεις σου για την προσφατη ερμηνεια. εφοσον ειμαστε μεσα δεν μπορει να ξερουμε. μπορει να εκανε δεξια και μετα να εκαναν αμεσω αριστερα μολις πηραν χαμπαρι τι εγινε και να χαθηκε πολυτιμος χρονος (κατι τετοιο νομιζω αναφερουν σε ενα απο τα προσφατα ρεπορταζ).

Link to comment
Share on other sites

Σωστά, όλοι μας γνωρίζουμε ότι η επιφάνεια του παγόβουνου που προεξέχει από την επιφάνεια της θάλασσας είναι ένα μκρό μόνο ποσοστό από το συνολικό του μέγεθος (αν δεν κάνω κάθος το 1/10 ???).

Απλά το σύνολο των υποτιθέμενων κινήσεων του πλοίου (διαταγή πορείας αριστερά, παρερμηνεία αυτής και στροφή ...δεξιά, διόρθωση και ξανά αριστερά και τέλος πρόσκρουση στα ...δεξιά ύφαλα) :blink: , ε τι να κάνω τώρα, το βρίσκω λίγο παρατραβηγμένο.

Για να μην ξανααναφερθώ στην ανάγκη διαφήμισης του βιβλίου και στην τραγελαφική πλευρά της ...αποκάλυψης.

Όπως εξηγεί η συγγραφέας του βιβλίου με τίτλο “Good as Gold”, ο παππούς της είχε αποκρύψει το μοιραίο σφάλμα από τους ανακριτές που είχαν επιληφθεί των ερευνών για τα αίτια του ναυαγίου, φοβούμενος πιθανή χρεοκοπία της πλοιοκτήτριας εταιρείας που θα άφηνε τον ίδιο και τους συναδέλφους του χωρίς δουλειά. Στη συνέχεια η οικογένεια του Τσαρλς Λαϊτόλερ, μετέπειτα παρασημοφορημένου ήρωα λόγω της συμμετοχής του στην εκκένωση της Δουνκέρκης κατά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, απέκρυψε την πληροφορία από φόβο μήπως αμαυρωθεί το όνομά του.

Ο Τσαρλς Λαιτόλερ (υποπλοιαρχος και πάππος της συγγραφέως :P ) και καλά δεν το αποκάλυψε στην αρχή γιατί φοβόταν χρεωκοπία της εταιρείας (άλλες υποχρεώσεις αποζημίωσης έχει μία πλοιοκτήτρια εταιρεία όταν ένα πλοίο της βυθιστεί γιατί το πλήρωμα δεν αντιλήφθηκε ένα παγόβουνο και έπεσε επάνω του και άλλες όταν το αντιλήφθηκε μεν αλλά το πλήρωμα έκανε λάθος χειρισμούς αποφυγής του ??? :rolleyes: ), και μετά από χρόνια πάλι δεν το αποκάλυψε γιατί φοβόταν ...αμαύρωση του ονόματος του (έλεος !!!). Αν πρόχειρα υποθέσουμε ότι ο Λαιτόλερ, όντας υποπλοίαρχος, θα ήταν όταν έγινε το ναυάγιο 30 χρονών, ε κάπου γύρω στα 1960 δεν θα πρέπει να εγκατέλειψε αυτόν τον μάταιο και ...αμαυρωτικό κόσμο ??? Οι κληρονόμοι - απόγονοι του λοιπόν τι έκαναν ??? Κρατάγανε το επτασφράγιστο μυστικό στα σεντούκια τους για τα επόμενα πενήντα χρόνια για να το παρουσιάσουν στο φιλοθεάμον κοινό το σωτήριον έτος 2010 ???

Μην τρελλαθούμε και εντελώς δηλαδής αδρεφέ μου....... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...