Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

  • 6 months later...

Μια λίγο διαφορετική άποψη για την ευρύτερη διαχείριση του λιμανιού! 

 

Κατ' εμέ έχει κάποια δίκια... Το εμπορικό λιμάνι παραπαίει με ~2 φορτηγά την βδομάδα! Στο θέμα της κρουαζιερας, ειδικά φέτος παρά τα promos, τα συνεδρια και τις παρουσιασεις κρουαζιέρας απο το 2013 αν βγάλουμε τις προσεγγίσεις της Celestyal το πρόγραμμα με το ζόρι βγάζει 3-4 προσεγγίσεις το μήνα...

 

Όμως ντάξει μην είμαστε πλεονέκτες έχουμε καινουρια γλαστράκια στην παραλιακή  :P

Link to comment
Share on other sites

Όμως ντάξει μην είμαστε πλεονέκτες έχουμε καινουρια γλαστράκια στην παραλιακή  :P

 

Τα γλαστράκια μάλλον του Δήμου (άλλου υποδειγματικώς λειτουργούντος οργανισμού) και όχι του ΟΛΗ είναι. Όσο για τον Πρόεδρο του ΟΛΗ, η αισθητική του, η πορεία του, η συμπεριφορά του και η αποτελεσματικότητά του θυμίζουν και συναγωνίζονται μόνο έναν άλλον λατρεμένο του forum.

Link to comment
Share on other sites

Οχι ανήκουν στον ΟΛΗ όπως και όλη η παραλιακή ζώνη της πόλης απο την Αλικαρνασσό μέχρι περίπου τον κόλπο του Δερματά.

 

Είμαι υπερ των παρεμβάσεων των αισθητικών, να μην δείχνει το λιμάνι ένα μπάχαλο, γι' αυτό και εκτιμάω ενέργειες που έχουν γίνει απο την διοίκηση όπως η οριοθέτηση των χώρων στάθμευσης , η σηματοδότηση, η τοποθέτηση πληροφοριακών πινακίδων, η κατασκευή εσοχής για αφετηρία των αστικών λεωφορείων στην παραλιακή λεωφόρο έξω απο τον σταθμό επιβατών και γενικά όποια αισθητική η πρακτική παρέμβαση έχει γίνει.
 
Αλλά υπάρχουν και άλλα και όχι μόνο το φαίνεσθαι. Κοντεύει τριμηνο απο την παραλαβή των τριων λεωφορείων που αγόρασε ο Οργανισμός "κοψοχρονιά" (περίπου 20.000 € /όχημα για 3 οχήματα που έχουν οργωσει τους δρόμους της Αθήνας απο το 1994 έως το 2009) για την εξυπηρέτηση των επιβατών κρουαζιέρας και ακόμα να εμφανιστούν σε "δράση".

 

Παρουσιάζουμε οχήματα ασφαλείας και λοιπό εξοπλισμό όμως ποτέ δεν τον έχουμε δει σε χρήση ενώ με μια βόλτα στον λιμενοβραχίωνα διαπιστώνει κανείς αρκετές φορές ψαράδες χαλαρούς μέσα στην ISPS compliant ζωνη του τουριστικου λιμανιού.

Πρόσφατα είδαμε το Celebrity Equinox να ακυρώνει προσέγγιση στο λιμάνι γιατί ήταν ταυτόχρονα με την Emerald Princess και το λιμάνι δεν μπορεί να υποστηρίξει δυο κρουαζιερόπλοια τέτοιου μεγέθους αλλά ο οργανισμός το θυμήθηκε την τελευταία στιγμή. 

 

Μπορούν να γραφουν πολλά παραδείγματα, αλλά σημασία έχει ότι δεν μπορούμε να έχουμε μόνο προβολή των πλεονεκτημάτων και των δράσεων του λιμανιού με αναντίστοιχη αποτελεσματικότητα στην ευρύτερη διαχείριση. Έχει γίνει έργο τα τελευταία χρόνια αλλά πιστεύω έχει ακόμη δουλειά και πρέπει να είναι προς τους τομείς που πονάνε!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Εγκρίθηκαν από τον υπουργό Ναυτιλίας δύο αποφάσεις για την εκτέλεση αντίστοιχων έργων στο Λιμάνι του Ηρακλείου. Πρόκειται για την «Επισκευή του Έξαλου Τμήματος του προσήνεμου Μόλου» και για την «Επισκευή, συμπλήρωση και θωράκιση του προσήνεμου Μόλου». Ο συνολικός προϋπολογισμός των δύο έργων έχει ύψος 1,1 εκατομμύριο ευρώ.

Link to comment
Share on other sites

Δε νομίζω να έχει να κάνει με τα έργα για πιστοποίηση ISPS. Αυτά έχουν τελειώσει, μένει η απόφαση για εφαρμογή. Αυτό είναι και το πιο δύσκολο..

Link to comment
Share on other sites

Το μπροστινό κομμάτι του μόλου του λιμανιού δεν έχει εξωτερικά μπάλες για να σπάει το κύμα και ως αποτέλεσμα είναι πιο σαθρό με την πάροδο των χρόνων. Αν το περπατήσει κανείς με λίγο καιρό ακούει το κύμα να σκάει κάτω απο τα πόδια του. Εκκρεμεί πάντως απο τις τελευταίες επισκευές και η ασφαλτόστρωση που είχε ανακοινωθεί οπότε υποθέτω θα γίνουν όλα μαζί

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Λιμάνι Ηρακλείου Κρήτης, αρχές δεκαετίας 80. Σε πρώτο πλάνο το Αριάδνη με τον πρίγκηπα στην ψεύτικη τσιμινιέρα, ενώ το φουγάρο είτε του Κάντια, είτε του Ρέθυμνον διακρίνεται ίσα-ίσα πίσω του. Στο βάθος, το πανέμορφο Ζάκρος, βαμμένο στο ανεπανάληπτο εκείνο γαλανό χρώμα που δεν έχει ξαναπεράσει στην ακτοπλοία. Από μια carte-postale της εποχής.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Tι παιζει με το διαγωνισμο για τα συστηματα ασφαλειας στο λιμανι του Χανδακα;

συμφωνα με τον ΕΤ, η πιττα ειναι 900χιλιαρικα και οι επιλαχοντες εχουν κανει προσφυγες, για... μπαλαμουτιασμα των δικαιολογητικων.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Αστικό ΚΤΕΛ Ηρακλείου: «Ο Ηρακλειώτης να επιλέγει αν θέλει να πάρει ταξί ή λεωφορείο»

Quote

Επιστολή στο Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου και στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηρακλείου στέλνει ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Αστικών Λεωφορείων, σχετικά με το αστικό ΚΤΕΛ στο Λιμάνι της πόλης, καθώς και τις αντιδράσεις που έχει προκαλέσει η εν λόγω απόφαση στους οδηγούς ταξί.

Πρόκειται για την απόφαση του προηγούμενου Δ.Σ. του ΟΛΗ - η οποία και ζητήθηκε και από το νέο ΔΣ - για τη μεταφορά της αφετηρίας από τον χώρο εξωτερικά της περίφραξης (παραλιακή) στο εσωτερικό του λιμανιού.

Όπως αναφέρουν: «Η παραπάνω απόφαση ουδέποτε υλοποιήθηκε υπό τον φόβο των αντιδράσεων των Ταξιτζήδων, η μη υλοποίηση όμως της απόφασης στην ουσία τιμωρεί το επιβατικό κοινό και όλους τους συναλλασσόμενους με το λιμάνι και τους αναγκάζει θέλοντας και μη να χρησιμοποιούν για τις ανάγκες τους τα ταξί στερώντας τους το δικαίωμα της επιλογής μέσου μετακίνησης τους».

Όπως καταλήγει η ανακοίνωση του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Αστικών Λεωφορείων, οι ίδιοι θα στηρίξουν την επιλογή των κατοίκων και επισκεπτών του Ηρακλείου, να αποφασίζουν το μέσο μετακίνησης που θα επιλέξουν.

Αναλυτικά, η επιστολή τους:

«Όπως γνωρίζετε το προηγούμενο Δ.Σ. του Ο.Λ.Η με ομόφωνη απόφαση του (673/1-2-2019) ενέκρινε την αίτηση του Αστικού Κ.Τ.Ε.Λ. Ηρακλείου για την μεταφορά της αφετηρίας από τον χώρο εξωτερικά της περίφραξης (παραλιακό δρόμο) στο εσωτερικό του Λιμένος.

Η παραπάνω απόφαση ουδέποτε υλοποιήθηκε υπό τον φόβο των αντιδράσεων των Ταξιτζήδων, η μη υλοποίηση όμως της απόφασης στην ουσία τιμωρεί το επιβατικό κοινό και όλους τους συναλλασσόμενους με το λιμάνι και τους αναγκάζει θέλοντας και μη να χρησιμοποιούν για τις ανάγκες τους τα ταξί στερώντας τους το δικαίωμα της επιλογής μέσου μετακίνησης τους.

Με την αλλαγή του Δ.Σ. του Ο.Λ.Η το Αστικό Κ.Τ.Ε.Λ. επανήλθε ζητώντας την ενεργοποίηση ομόφωνης απόφασης (673/1-2-2019) .

Πράγματι μετά τον ορισμό της θέσης από τις υπηρεσίες του Ο.Λ.Η το Αστικό Κ.Τ.Ε.Λ. ξεκίνησε το δρομολόγιο της Κνωσσού την 1-3-2020.

Όμως μετά από τις αντιδράσεις και πάλι των Ταξί ανεστάλη για μια ακόμη φορά η συνέχιση της εκτέλεσης της παραπάνω ομόφωνης απόφασης.

Από τα παραπάνω καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι έχει παρεξηγηθεί η όποια στάση μας και ενδεχομένως έχει ερμηνευθεί σαν αδυναμία.

Κύριοι,

Όπως γνωρίζετε οι χρήστες του Αστικού Λεωφορείου στην συντριπτική τους πλειοψηφία είναι οι περισσότεροι αδύνατοι οικονομικά και με τις πράξεις σας τους στερείτε το δικαίωμα της επιλογής μεταφορικού μέσου.

Επίσης γνωρίζετε ότι εντός του χώρου του Λιμένος συνυπάρχουν όλα τα μέσα μεταφοράς και στο μόνο μέσο που ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ την είσοδο είναι το Αστικό Λεωφορείο.

Μετά τα παραπάνω ο Σύνδεσμος μας σας ζητά το αυτονόητο επιτέλους αποφασίστε για την καλύτερη και φθηνότερη εξυπηρέτηση των πολιτών και επισκεπτών της πόλεως μας.

Τέλος θα πρέπει να γνωρίζετε ότι στο εξής η ανεκτικότητα που έως τώρα έχομε δείξει έλαβε ΤΕΛΟΣ.

Ο Σύνδεσμος μας θα διεκδικήσει με όλα τα μέσα το Δικαίωμα του Ηρακλειώτη να επιλέξει το μέσον μετακίνησης του και όχι την αναγκαστική χρήση του Ταξί που κάποιοι θέλουν να επιβάλουν.»

 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Panagia Ekatontapiliani said:

Στο λιμάνι της Σούδας, στα Χανιά, εδώ και 60 χρόνια συνυπάρχουν τα λεωφορεία του Αστικού ΚΤΕΛ Χανίων αρμονικά με τα ταξί μπροστά στα πλοία. Γιατί στην Ανατολική Κρήτη, στο Ηράκλειο, να ισχύει κάτι διαφορετικό και να προκαλούνται αντιδράσεις, πόσο λογικό είναι αυτό?

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Πίσω στον Απρίλη, όταν και το ΤΑΙΠΕΔ ξεκίνησε να ζητά οικονομικό σύμβουλο για τα 4 πρώτα λιμάνια προκειμένου να προετοιμάσει την έκθεση due diligence για το κάθε λιμάνι και θα βοηθήσει στην δημιουργία των Virtual Data Rooms των σχετικών διαγωνισμών.

Από το capital

Quote

Του Κώστα Κετσιετζή

Τις προετοιμασίες για την πώληση των πλειοψηφικών μετοχών των Οργανισμών Λιμένων Αλεξανδρούπολης, Βόλου, Ηγουμενίτσας και Ηρακλείου προχωρά το ΤΑΙΠΕΔ αναζητώντας για αυτό τον σκοπό οικονομικό σύμβουλο με εμπειρία στις εξαγορές και συγχωνεύσεις.

Αυτά είναι και τα τέσσερα από τα συνολικά 10 περιφερειακά λιμάνια που ελέγχει κατά 100% το ΤΑΙΠΕΔ για τα οποία προκρίθηκε ότι μπορεί να προχωρήσει σχετικά άμεσα η ιδιωτικοποίησή τους με την μέθοδο που ακολουθήθηκε για το λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.

Το καθένα απ’ αυτά θεωρείται πως μπορεί να προσελκύσει το ενδιαφέρον των επενδυτών για διαφορετικούς λόγους.

Ειδικά για τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και του Βόλου δεδομένο θεωρείται το αμερικανικό ενδιαφέρον. Τη δημιουργία κοινοπραξίας για την διεκδίκηση των δύο λιμένων εξετάζουν η Goldair και αμερικανικά σχήματα, όπως ανακοινώθηκε και μετά από τη συνάντηση που είχαν η διοίκηση της πρώτης με τον πρέσβη των ΗΠΑ τον περασμένο Φεβρουάριο.

Ενδιαφέρον είχε εκδηλωθεί από την ίδια πλευρά και για το λιμάνι της Καβάλας, το οποίο όμως φαίνεται πως μένει εκτός της πρώτης ομάδας που οδεύει προς πώληση. Βέβαια, τίποτα δεν έχει κλειδώσει ακόμη δεδομένου πως το αρχικό σχέδιο της κυβέρνησης ήταν η αξιοποίηση των λιμένων Αλεξανδρούπολης – Καβάλας να πήγαινε "πακέτο”.

Παράλληλα, ενδιαφέρον για λιμάνια της Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου έχει εκδηλώσει ο όμιλος Grimaldi. Όπως είχε δηλώσει ο ισχυρός άντρας του ομίλου, Εμανουέλ Γκριμάλντι τον περασμένο Οκτώβριο ο ίδιος ενδιαφέρεται για την ανάπτυξη logistics στα λιμάνια Ηγουμενίτσας, Πάτρας και Ηρακλείου. Το Ηράκλειο, εξάλλου είναι η έδρα των Μινωικών Γραμμών και από εκεί η εταιρεία διακινεί πάνω από ένα εκατομμύριο επιβάτες και εκατοντάδες χιλιάδες φορτηγά.

Ωστόσο, άγνωστο παραμένει το πως θα αξιοποιηθούν τα υπόλοιπα έξι λιμάνια (Καβάλας, Πάτρας, Κέρκυρας, Λαυρίου, Ελευσίνας και Ραφήνας). Αν θα επιλεγεί δηλαδή και εκεί η πώληση μετοχών ή θα ακολουθηθεί ο δρόμος της υποπαραχώρησης δραστηριοτήτων βάσει των όσων προβλέπει ο νόμος 4597/2019.

Αναζητείται ο σύμβουλος

Στόχος της κυβέρνησης είναι οι διαγωνισμοί για τουλάχιστον τα τρία λιμάνια (Αλεξανδρούπολη, Ηγουμενίτσα και Ηράκλειο) να ξεκινήσουν εντός του 2020 και να ακολουθήσει ο Βόλος. Βέβαια, δεν αποκλείεται ο στόχος αυτός να μετατεθεί λόγω της πανδημίας του κορονοϊού.

Στο μεταξύ, πάντως, το ΤΑΙΠΕΔ προχωρά κανονικά τις διαδικασίες δημοσιεύοντας χθες την πρόσκληση για την εκδήλωση ενδιαφέροντος για την θέση του οικονομικού συμβούλου για τα τέσσερα λιμάνια. Ο σύμβουλος που θα επιλεχθεί θα προετοιμάσει την έκθεση due diligence για το κάθε λιμάνι και θα βοηθήσει στην δημιουργία των Virtual Data Rooms των σχετικών διαγωνισμών.

Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου είναι 200.000 ευρώ (50.000 ευρώ για κάθε λιμάνι) μη συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Οι εταιρείες καλούνται να υποβάλλουν τις προσφορές τους μέχρι τις 14 Απριλίου.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
12 minutes ago, MILTIADIS said:

Το Ηρακλειο μπορει να το κανει βαση για ολη την ΝΑ Μεσογειο θα του ηταν πολυ πιο χρησιμο απ οτι δειχνει.

Αυτό είναι το ζουμί άλλωστε πίσω από το Ηράκλειο και τον πόθο του Ιταλού.

Εγώ προσωπικά θα το πάω παραπέρα, άσχετα με τον Grimaldi αλλά γενικότερα στον τρόπο ανάπτυξης του Ηρακλείου. Στην περιοχή της Αλικαρνασσού, το αεροδρόμιο της πόλης θα πάψει να λειτουργεί. Πολλοί είχαν προτείνει την επέκταση του ενός από τους διαδρόμους προς την θάλασσα προκειμένου να αναπτυχθούν οι δυνατότητες του αεροδρόμιου, ωστόσο προτιμήθηκε η μεταφορά του στο Καστέλλι Ηρακλείου. Δεν εξετάζω κάν τους λογους που προτιμήθηκε ένα νέο αεροδρόμιο από το μηδέν, αλλά θα σταθώ στο ότι δίνεται η δυνατότητα περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του λιμένα προς ανατολάς. Μία επέκταση του λιμανιού θα μπορούσε να αυξήσει τον ωφέλιμο χώρο για διαμετακομιστικούς λόγους, τόσο στο κομμάτι των car carriers, οσο και στα containers-αν και η cosco καραδοκεί. Παράλληλα θα μπορούσε να αξιοποιήσει τον χώρο για την δημιουργία ανεφοδιαστικού σταθμού με φυσικό αέριο για πλοία, ενώ παράλληλα θα αποκτήσει κόμβο όπως είπε ο Μιλτιάδης και προς ΝΑ Μεσόγειο και ειδικά με τα υβριδικά του θηρία. Τα ECO class πλοία θα μπορούσαν να φιλοξενούνται σε νέο χώρο επέκτασης του λιμανιού συνδέοντας απευθείας και την Κρήτη με την Ιταλία, μειώνοντας σημαντικά τον χρόνο μετάβασης φορτίων στην Δύση και την Ανατολή, ενώ αυξάνονται οι πιθανότητες για νέες εμπορικές συμφωνίες της Κρήτης για εξαγωγές προιόντων.

Γιατί να το κάνει ο Grimaldi αυτό και να ωφεληθεί η Κρήτη; Γιατί μπορεί. Όχι μόνο αυτός, αλλά και η Cosco. Το θέμα είναι πως όταν θα έρθει εκείνη η στιγμή, όποιος πάει να μπαζώσει θα βρει απέναντι του ενα σωρό αντιλήψει που θέλουν να παραμείνουν στην σταθερή κατάσταση που επικρατεί στο νησί για χρόνια, χωρίς να διαβλέπουν τα οφέλη. (όπως γίνεται πάντα)

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Στο διαγωνισμο για την αποκτηση του 67% του ΟΛΗ συμμετειχαν τελικα απο ακτοπλοικες ο ομιλος Γκριμαλντι,η Attica σε συνεργασια με τον Ακτωρα και η Seajets μεσω θυγατρικης της εταιρειας.Περαν αυτον προσφορα κατεθεσε και η ΓΕΚ Τερνα,ο ομιλος Καρατζη,ο Γιαννης Γρυλλος της Sky Express και 2-3 ακομα σχηματα αλλοδαπων συμφεροντων.

Βαση του χρονοδιαγραμματος μεχρι του χρονου τετοιο καιρο θα χει μπει ο νεος ιδιοκτητης.

Θεωρω οτι το παιχνιδι θα κριθει μεταξυ Γκριμαλντι και ΓΕΚ Τερνα.

Link to comment
Share on other sites

Άμα τον πάρει ο Ιταλός τον ΟΛΗ προβλέπω σε 2-3 χρόνια να τα μαζευει και να φεύγει η κοινοπραξία λόγω των υψηλών λιμενικών τελών που θα τους βαράει στ'αυτιά σε κάθε προσέγγιση. 

Link to comment
Share on other sites

Δεν κάνει τέτοια επένδυση μόνο για να διευκολύνει τα δικά του operations στα ferry αλλά και για να βγάλει κέρδος. Δε νομίζω πως η πρώτη του δουλειά θα είναι να διώξει τους πελάτες του.

Link to comment
Share on other sites

Αυτό που μου είχε κάνει εντύπωση είναι ( δε θυμάμαι αν είχε γραφτεί εδώ) πως θέλει τον ΟΛΗ για να κάνει και μια βάση/depot για car terminal . αν σκεφτούμε πως και το αεροδρόμιο θα κλείσει σε κάποια χρόνια έχει μια βάση ένα μέρος να είναι σαν μεγάλο γκααραζ πέραν από το λιμάνι 

Link to comment
Share on other sites

Πριν από 1 ώρα, ο Στρόφαλος είπε:

Άμα τον πάρει ο Ιταλός τον ΟΛΗ προβλέπει σε 2-3 χρόνια να τα κάνει και να φεύγει η κοινοπραξία λόγω των υψηλών λιμενικών τελών που θα τους βαράει στ'αυτιά σε κάθε προσέγγιση. 

Δε νομίζω το κράτος να σφυρίζει αδιάφορα στη περίπτωση αυτή..

Link to comment
Share on other sites

On 9/18/2021 at 6:08 PM, nomikos said:

Δε νομίζω το κράτος να σφυρίζει αδιάφορα στη περίπτωση αυτή..

Με 33% και αδιάφορα σφυρίζεις και νέο ΙΒΑΝ ανοίγεις για τα επιπλέον έσοδα. 

Αλλά σαν γενικά ισχύει αυτό που είπε ο Νίκος, η Attica θα είναι πελάτης και τακτικός μάλιστα.

Link to comment
Share on other sites

H συνηθης πρακτικη απο το εξωτερικο ειναι ο..σπιτονοικοκυρης να δενει στο καλο σημειο του λιμανιου και να εχει δικο του τερμιναλ επιβατων και ο φιλοξενουμενος να (αυτο)εξοριζεται σε καμια ακρη.

Βεβαια στο Ηρακλειο την καλη θεση την εχουν καπαρωσει οι Μινωικες εδω και χρονια ακριβως μπροστα στο τερμιναλ των επιβατων μεσα στο οποιο εχουν και το πρακτορειο τους.Οι υπολοιπο εχουν κιοσκια σε μικροτερα κτηρια λιγο πιο περα.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...