Jump to content
Shipfriends

KMP Nusa Happiness (IMO 7206859)


Recommended Posts

Το "Μακεδονία" στο Πόρτο Λάγος. Είναι Ιούλιος του 1988 και γίνονται τα εγκαίνια μιας νέας γραμμής από το Πόρτο Λάγος για τη Ραφήνα (μέσω Θάσου-Λήμνου). Το πλοίο είναι το "Μακεδονία", αλλά η γραμμή δεν θα στεριώσει για πολύ. Αρχικά, επιδίωκαν να πάρουν τα φορτηγά της "Χαρτοποΐας ΘΡΑΚΗ", αλλά κάτι τέτοιο δεν κατέστη δυνατό. Τα δύο βασικά λιμάνια θα ήταν η Ραφήνα και το Πόρτο Λάγος. Στη φωτογραφία το πλοίο φθάνει στο Πόρτο Λάγος, περνώντας δίπλα από το μικρό παραθαλάσσιο πευκοδάσος, όπου εμείς είχαμε πάει για ένα πρόγραμμα της Ορνιθολογικής Εταιρείας για την προστασία των ερωδιών .......

post-360-128326964957_thumb.jpg

Edited by Nick the Greek
tag
Link to comment
Share on other sites

Μια ακόμα φωτογραφία του "Μακεδονία" καθώς το πλοίο περνάει δίπλα από το παραλιακό πευκοδάσος με τους ερωδιούς. Εκτιμώ ότι οι φωτογραφίες αυτές πρέπει να είναι σχετικά σπάνιες και πιστεύω ότι είναι καλό να τις μοιράζεσαι με άλλους. Για το λόγο θα παρακαλούσα αν κάποιος έχει κάποια φωτογραφία του πλοίου αυτού στη Ραφήνα να τη δημοσίευε στο Forum.

post-360-128326964972_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

To MAKEΔΟΝΙΑ το είδα μια και μόνη φορά να αποβιβάζει κόσμο στο λιμάνι του Πειραιά, νομίζω ήταν το 1989. Εκείνη ήταν και η τελευταία του χρονιά που ταξίδεψε για την ΙΝΤΕΡΜΑΡ που ήταν οι πλοιοκτήτες του στην Ελλάδα. Το πλοίο κατέληξε στην Ινδονησία οπου ταξιδεύει ακόμα σήμερα με το όνομα NUSA BAHAGIA.

Φίλε cortomaltese, είμαι σχεδόν σίγουρος οτι το πλοίο κατέληγε στο Πόρτο Ράφτη και όχι στη Ραφήνα.

Link to comment
Share on other sites

Πολύ καλή αναφορά cortomaltese και Aris,

το πλοίο το είχα δει τότε στα 200άρια και μου άρεσε αρκετά για RO-RO.

Από τότε το έψαχνα,δεν είχα βρεί καμιά πληροφορία-φωτογραφιά του..

Link to comment
Share on other sites

Στα εγκαίνια του πλοίου στο Πόρτο Λάγος μιλούσαν ότι θα πήγαινε στη Ραφήνα. Επίσης, ένας καραβολάτρης εδώ στη Ραφήνα μου είπε ότι το θυμόταν να έρχεται κάποιες φορές στη Ραφήνα.

Link to comment
Share on other sites

Στα δρομολόγια της Ναυτεμπορικής του Αυγούστου 1988 φαίνεται να έκανε δύο φορές την εβδομάδα Πόρτο Ράφτη-Καβάλα-Θάσο-Πόρτο Λάγος και μια φορά την εβδομάδα ενδιάμεσο σταθμό στη Λήμνο.

Μπορεί βέβαια να μην έπιασε και να περιπλανήθηκε σε Ραφήνα και στον Πειραιά όπου και το φωτογράφησα:

post-86-128326964991_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Επιτρέψτε μου να παρατηρήσω ότι το πλοίο μετά από κάποιο διάστημα στην Ελλάδα μετασκευάστηκε και απέκτησε τη δυνατότητα να παίρνει έναν αριθμό επιβατών. Δεν θυμάμαι για καμπίνες, όμως είχε έναν εξαιρετικό χώρο με καθίσματα αεροπορικού τύπου στο κατάστρωμα που είναι κάτω ακριβώς από τις βάρκες.

Τον Οκτώβριο του 1989 είχαν γίνει εκτενείς συζητήσεις για να αγοραστεί από την τότε Κοινοπραξία της Ζακύνθου (Τυρογαλάς-ΑΝΕΖ-Μοίρας). Πρέπει μάλιστα στην πλοιοκτήτρια εταιρία του να μετείχαν και κάποιοι μεγαλογιατροί γιατί θυμάμαι ότι οι διαπραγματεύσεις γίνονταν σε ένα Κέντρο Μαγνητικής Τομογραφίας κάπου στο Μαρούσι. Οι ιδιοκτήτες ήταν απογοητευμένοι και ήθελαν να απαλλαγούν. Νομίζω μάλιστα ότι το καλοκαίρι του 1989 είχε δουλέψει χωρίς επιτυχία από Πάτρα για Ιταλία.

Οι εκπρόσωποι της Ζακυνθινής Κοινοπραξίας επιθεωρήσαμε το πλοίο στο Λιμάνι του Αιγίου όπου το πλοίο στεκόταν κατά κάποιο τρόπο με κάποιες πρυμάτσες από τη στεριά και με φουνταρισμένες τις δυό άγκυρες. Δίπλα του μάλιστα βρίσκονταν κάποιο από τα GRECIA ή ITALIA EXPRESS και σίγουρα το PATRA EXPRESS.

Το πλοίο ήταν σε άριστη κατάσταση αλλά υπήρξε άρνηση ενός εκπροσώπου της ΑΝΕΖ που δεν του άρεσε το σουλούπι του ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ. Θυμάμαι χαρακτηριστικά το συγκεκριμένο παράγοντα που έλεγε "εγώ που έφερα στη Ζάκυνθο ένα άσπρο άλογο (εννοώντας το παλιό ΖΑΚΥΝΘΟΣ) δεν θα γίνω ρεντίκουλο με αυτό το ασχημόπαπο".

Με αυτά και μ' αυτά η δουλειά χάλασε και το πλοίο πουλήθηκε στο εξωτερικό. Σε λιγότερο από δυό μήνες (Δεκέμβριος 1989) χάσαμε και το "άσπρο άλογο" ΖΑΛΥΝΘΟΣ με το γνωστό άδοξο τρόπο και τα πράγματα πήραν εντελώς άλλο δρόμο. Θυμάμαι μάλιστα πως όταν χάσαμε το αξέχαστο εκείνο ΖΑΚΥΝΘΟΣ κάποιοι θυμήθηκαν την υπόθεση του ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ και έλεγαν πως αν γινόταν εκείνη η αγορά τότε το μοιραίο δρομολόγιο με τα καύσιμα θα το είχε κάνει το ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ και δεν θα είχαμε ενδεχόμενα το ατύχημα. Αλλά αυτά βέβαια είναι υποθέσεις....

Link to comment
Share on other sites

Επιτρέψτε μου να παρατηρήσω ότι το πλοίο μετά από κάποιο διάστημα στην Ελλάδα μετασκευάστηκε και απέκτησε τη δυνατότητα να παίρνει έναν αριθμό επιβατών.

Πραγματι, όταν το είχα δει είχε αποβιβάσει και κάμποσους πεζούς επιβάτες.

Στο Αίγιο που το είδες ήταν με το Γκρέτσια Εξπρές μιας και το Ιταλία είχε πάει στον πάτο από την προηγούμενη χρονιά.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Να ξαναγυρίσουμε καμιά εικοσαριά χρόνια πίσω: είναι τα εγκαίνια του "Μακεδονία" τον Ιούλιο του 1988 στο Πόρτο Λάγος.

Λένε πως πολλές φορές τα λαμπρά εγκαίνια δεν φέρνουν τύχη στα πλοία (όπως στο "Πασιφάη"). Τα εγκαίνια του "Μακεδονία" ήταν πράγματι λαμπρά, αλλά η συνέχεια άδοξη. Εδώ μια εικόνα από τις γιορτές των εγκαινίων με τα χορευτικά συγκροτήματα να χορεύουν στο ανοικτό deck.

post-360-128326967993_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Διαθετω στο αρχείο μου εντυπο του περιοδικου "ΑΡΑΦΗΝ", μηνιαιο περιοδικο που διανεμεται δωρεαν απο το δημο Ραφηνας, το τευχος που κυκλοφορησε στη Ραφηνα το 1996 τον Μαϊο νομιζω και μεταξυ των αλλων εχει αρθρο σχετικα με την επεκταση του λιμανιου και λεει οτι.........ο επιβατικος χαρακτηρας του λιμανιου ανατρεπεται απο τη δρομολογηση πλοιου χωρητικοτητας 60 μεγαλων φορτηγων και μηκους 120 μετρων στη γραμμη Ραφηνα-Καβαλα το 1988.........Και ίσως είναι το μοναδικό κομμάτι του άρθρου εκείνου που ο συντάκτης είχε κάποιο δίκιο καθως πολλα απο τα αλλα επιχειρηματα που εθετε για τη μη επεκταση οπως η συνδεση θα ελεγα οτι ειναι πλαστα και με λιγη καλη θεληση λυνονται.......Απλα η τοτε δημοτικη αρχη ειχε στοχο να διωξει το λιμανι και να ξανακανει τη Ραφηνα ψαροχωρι, αυτο βλεπω εγω......

Να υποθέσω ότι το πλοίο αυτο ήταν το ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, σωστά;;

Edited by giorgos_249
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Καλησπερα σε ολους. εγω παντως το πλοιο το θυμαμαι ως πιτσιριΚι να αναχωρει απο το λιμανι μεσογαιας (πορτο ραφτη) αργα το μεσημερι σαββατου ή ΚυριαΚης Και να ειναι βαμμενο με μπλε χρωμα ολο το Κυτος του.

φυσιΚα για μενα φανταζε ως τρομερο γεγονος η παρουσια του στο λιμανι ενω τα εμποριΚα αγΚυροβολουσαν στο υψος του ραφτη αναμενωντας τον αποπλου του.

Link to comment
Share on other sites

Το συγκεκριμένο πλοίο το είχαμε -κακώς- στα εκτός δράσης. Πλήν όμως στα 46 του εξακολουθεί να κάνει δρομολόγια στην Ινδονησία με το όνομα Nusa Bahagia, κινούμενο στην περιοχή του Στενού της Sunda, ενός πολυσύχναστου σημείου που αποτελεί την πιο σύντομη πρόσβαση στην Κίνα όταν έρχεσαι από Ατλαντικό/Νότια Αφρική, χωρίς να περάσεις από τη Σιγκαπούρη. Τα δρομολόγιά του πιθανολογώ πως είναι ανάμεσα σε Merak(στη νήσο της Ιάβα) και Bakauheni(στη νήσο της Sumatra)

.

Link to comment
Share on other sites

Απίστευτη συλλεκτική φωτογραφία, ευχαριστούμε marittimo. Η απορία μου με το συγεκριμένο είναι πως σαβούρωνε και τι συμπεριφορά είχε στη θάλασσα, σε στύλ πως το βάρος είναι καθαρά στην πλώρη και μάλιστα σε μια πλώρη που είναι χτισμένη μέχρι επάνω.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Αγαπητοί ultras του Μακεδονία:D, εγώ να συνεισφέρω μια μαρτυρία του πλοίου από ακόμα παλιότερα, όταν αυτό με το όνομα Rose Schiaffino ταξίδευε στη Βόρεια Ευρώπη. Πρόκειται για μια αρκετά σπάνια και πολύ όμορφη carte postale εποχής, με το ηλικιωμένο ζευγάρι σε πρώτο πλάνο. Το πλοίο εξέρχεται από το λιμάνι, μπορούμε να διακρίνουμε ψηλά στον ιστό τη Γαλλική σημαία(νηολόγιο Rouen τότε) και αμέσως από κάτω της την Βελγική, πράγμα που με κάνει να πιθανολογώ πως η φωτογραφία είναι τραβηγμένη στην Οστάνδη(Oostende). 

 

Παρατηρούμε πως το πλοίο είναι βαμμένο μαύρο, κι όχι άσπρο κι Αιγαιοπελαγίτικο. Επίσης βλέπουμε τη φόρτωση στο πάνω γκαράζ, οι νταλίκες έχουν φορτωθεί πλώρα και πρύμα και αφήνεται η μέση κενή. Βλέπουμε πως δεν υπάρχει ο έξτρα επιβατικός χώρος που διακρίνεται κάτω από το προεξέχον κομοδέσιο στις φωτό του σαν Μακεδονία. Κάτι άλλο άξιο παρατηρήσεως είναι οι 2 μηχανισμοί που εξέχουν από την κουβέρτα. Υπάρχουν ακόμα όταν ήταν στην Ελλάδα, φαίνεται να έχουν αφαιρεθεί στις φωτό του από Ινδονησία. Θυμίζουν τα μικρά κρενάκια που έχουν τα tanker ώστε να ανεβάζουν τις σωλήνες, αλλά προφανώς δεν είναι. Κι αναρωτιέμαι αν ξέρει κανείς τι ήταν αυτοί οι μηχανισμοί.

 

Αξιοσημείωτο πλοίο χωρίς αμφιβολία.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Το πλοίο από τις 20 Νοεμβρίου είναι δεμένο σε ένα λιμάνι της Ινδονησίας που λέγεται Cilegon, φαντάζομαι για κάποιαν ακινησία. Μάλιστα στο google maps φαίνεται η σιλουέτα του πλοίου, αν κάνει κανείς ζούμ. Στο Marine Traffic φαίνεται πως το όνομά του είναι KMP Nusa Bahagia, έχει προστεθεί το KMP δηλαδή. Αλλά αυτό δε φαίνεται στα registries, τουλάχιστον όχι ακόμα. 

Link to comment
Share on other sites

Το πρόθεμα KMP υπάρχει όντως και αυτό το βλέπουμε μάλιστα και σε 2 βιντεάκια που κατάφερα να βρώ, τραβηγμένα από τους συναδέλφους της Δυτικής Ιάβα. 

 

Στο πρώτο(από το 2016) το πλοίο περνά από μπροστά μας, εδώ να παρατηρήσω πως έχει visor στην πλώρη, έχω την αίσθηση πως αυτό είναι πρόσθεση που έγινε στην Ινδονησία.

 

Στο δεύτερο(κι αυτό από το 2016) έχουμε άφιξη και πρόσδεση του πλοίου. Προσέξτε πως έχουν "φάει" το φουγάρο για να δημιουργήσουν πλευρικό άνοιγμα που θα του επιτρέπει να φορτώνει ΙΧ στο πάνω κατάστρωμα μέσω linkspan.

 

Τα άσχημα νέα γι αυτό, είναι πως ο πομπός AIS του παραμένει κλειστός και κατά πάσα πιθανότητα είναι παροπλισμένο εκεί που ανέφερα στο προηγούμενο post, μην έχει κοπεί κιόλας.

Link to comment
Share on other sites

  • Nick the Greek changed the title to KMP Nusa Happiness (IMO 7206859)

Έκανα μια προσπάθεια να μάθουμε περισσότερα για την τύχη του Μακεδονία και ήλθα σε επαφή με την περιοχή. Όπως μπορείτε να φανταστείτε υπάρχει μεγάλο πρόβλημα με τη γλώσσα, αλλά τέλος πάντων πήρα μια απάντηση με αγγλικά που μιλάνε στα Κιούρκα:D, όπως έλεγε και ο Γιάννης στους Απαράδεκτους.

 

Υπάρχουν κακά και καλά νέα. Ξεκινώντας με τα κακά, το πλοίο φέρεται να έχει υποστεί ζημιές στην θαλάσσια περιοχή του Bojonegara Banten όπου και βρισκόταν παροπλισμένο. Αυτό το μέρος βρίσκεται στο βορειοδυτικότερο άκρο της νήσου Ιάβας και είναι στην άλλη πλευρά της χερσονήσου στην οποία βρίσκεται το λιμάνι του Merak, λιμάνι από το οποίο το Μακεδονία έκανε δρομολόγια κροσάροντας το Sunda Strait, με προορισμό το Bakauheni. Τα καλά νέα είναι πως σύμφωνα με τον άνθρωπο με τον οποίο μίλησα, το πλοίο πρόκειται να βγεί για δεξαμενισμό και επισκευές. Μάλιστα, χωρίς να μου το πεί ξεκάθαρα, το πλοίο φαίνεται να έχει μετονομαστεί σε KMP Nusa Happiness. Κάτι το οποίο σε καμία περίπτωση δεν κατάφερα να επιβεβαιώσω από οποιαδήποτε πηγή. Αλλά εδώ μιλάμε για Ινδονησία, όσοι έχετε πάει ξέρετε ακριβώς τι εννοώ. Πάντως κατά την προσωπική μου άποψη, το να επισκευάσει κανείς ένα 50-χρονο πλοίο με ζημιές μετά από 2 χρόνια παροπλισμού, δε γίνεται ούτε στην Ινδονησία. 

 

Το μοναδικό ίχνος ζωής του πλοίου που κατάφερα να βρώ, είναι από το 2020 και μπορείτε να το δείτε στο βάθος, στο 2:01

 

Σε άλλο βίντεο όμως από το ίδιο σημείο που τραβήχτηκε πρίν από λίγους μήνες, το πλοίο δεν ήταν εκεί, στο αγκυροβόλιο. Πέπλο μυστηρίου καλύπτει την τύχη του Μακεδονία, που θα έλεγε κι ο Πάνος Σόμπολος :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Επιβεβαιώνεται κι από δεύτερη πηγή η ύπαρξη του πλοίου μεν, με ζημιές δε, στην περιοχή που προαναφέραμε στην Ινδονησία. Δεν κατάφερα να επιβεβαιώσω την αλλαγή ονόματος.

Link to comment
Share on other sites

Κι όμως οι πηγές μου βγαίνουν αληθινές, το πλοίο δεξαμενίζεται προκειμένου να επισκευαστεί μετά από 3 ολόκληρα χρόνια. Δε βλέπω μετονομασία αλλά για να δούμε τι θα συμβεί.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...