Jump to content
Shipfriends

Μετασκευές, "Made in Greece"


Recommended Posts

Απο τα μεσα των 80s μεχρι την καταιγιδα νεοτευκτων στα μεσα των 90s εγιναν παρα πολλες αξιολογες μετασκευες στο περαμα. Ο λογος που ανοιγω το thread ειναι για να μαθουμε λιγα πραγματα παρα πανω. πχ ποιοι ειχαν την τεχνογνωσια για αυτες τις μετασκευες; οι πλοιοκτητριες εταιρειες ή τα ναυπηγικα γραφεια; ποιοι αναλαμβαναν τις διακοσμησεις.

μηπως απο τις μετασκευες των πρωτοπορων (μινωικες, strintzis lines, ΑΝΕΚ & GA), απεκτησαν εμπειρια και γνωση ανεξαρτητοι συνεργατες, οι οποιοι στη συνεχεια ανελαβαν μετασκευες μικροτερων εταιρειων (NEL, ΔΑΝΕ).

οταν αναφερομαι σε μετασκευες, εχω το μυαλο μο περισσοτερο στις "ανακατασκευες" ιαπωνικων πλοιων παρα σε ανακαινησεις και εναρμονισεις ευρωπαικων (πχ ionian star/ via ligure).

Θα αναφερω επιγραμματικα ορισμενες τετοιες μετασκευες: King Minos, Καζαντζακης, Δαιδαλος, Εl Greco, Αριαδνη, Ionian Galaxy, Ionian Island, Ionian Victory (Βlue Sky), Superferry, Superferry II, Kefalonia, Λατω, Λισσος, Κρητη Ι & ΙΙ, ΕΛ.Βενιζελος (αποπερατωση), Ροδανθη, Μιλενα, Νταλιανα, Πατμος & Μυτιληνη.

Δε συμπεριλαμβανω καποια πλοια που ηρθαν εκεινα τα χρονια γιατι οι παρεμβασεις που εγιναν ηταν περισσοτερο στο ξενοδοχειο παρα συνολικα στο πλοιο (πχ Φαιδρα, Ροδος, Θεοφιλος, Superferry Hellas/BLue Horizon, Λευκα Ορη, Σοφοκλης, Koρναρος κλπ).

Ο παραπανω διαχωρισμος ειναι αυθαιρετος βεβαια και καθαρα ενδεικτικος. Ειναι ομως ευκαιρια να θυμηθουμε τις μετασκευες εκεινες και να μαθουμε περισσοτερες λεπτομερειες για τους συντελεστες τους. Ειναι ευκαιρια να δουμε και ποιοι απο εκεινους εχουν συμμετασχει και στις μετασκευες της τελευταιας 5ετιας (ionian star, καλβος, θεολογος π, επτανησος, αριαδνη, κλπ)

Link to comment
Share on other sites

Αν κοιάξεις τις μετασκευές και ποιά γραφεία τις έχουν κάνει θα δεις ότι υπάρχουν τρία με τέσσερα γραφεία το πολύ τα οποία έχουν αναλάβει τις περισσότερες μετασκευές πχ Πρατικάκης που εφτιάξε τα περισσότερα των Μινωικών η ο Κοπούκης και τώρα μπορεί να υπάρχουν και άλλα μικρότερα που ανέλαβαν κάποιες απο τις εν λόγω μετασκευες για παράδειγμα ξέρω ότι το Ροδανθη το πήρε ένα άλλο γραφειο όπως και το Μιλένα και το Νταλιάνα.Τωρα οσον αφορά τη εσωτερικούς χώρους καθοριστικό ρόλο πρέπει να έπαιξαν εταιρείες όπως η Ιππόκαμπος.Επίσης στη διακόσμηση θυμάμαι ότι το Μυτιληνη με το Πατμος και το Ροδος είχαν τον ίδιο διακοσμητή.

Link to comment
Share on other sites

Να και ιταλικα εγκωμια για την πρωτη παγκοσμιως βιομηχανια μετασκευων

Απο τη Ναυτεμπορικη

ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ συνεργασία, εγκαινίασε η παράδοση από τη ΜέγαΤέχνικα Ε.Π.Ε. του πλοίου «Mega Express» στην εταιρεία Corsica Ferries - Sardinia Ferriers. Στο πλοίο, πρόκειται για ένα πρώην Super Fast ολικού μήκους 176 μέτρων και πλάτους 24 μέτρων, έγιναν μεγάλες εργασίες μετασκευών από σειρά ελληνικών εταιρειών οι οποίες συνεργάστηκαν, όπως η Decon A.E. και η Κ. Σάββας Ε.Π.Ε.

<DIV class=LRecBannerRight id=banner300250 style="CLEAR: both; DISPLAY: none">if (code.indexOf('Default Ad')Το πλοίο κατέπλευσε στο Πέραμα την Παρασκευή 12 Ιανουαρίου 2007 και απέπλευσε για τη Savona της Ιταλίας την Κυριακή 29 Απριλίου 2007 και άρχισε τα δρομολόγια Ιταλία-Κορσική -Γαλλία στις 4 Μαΐου 2007.

Στο πλοίο, το οποίο αύξησε την μεταφορική του ικανότητα κατά 600 επιπλέον επιβάτες, καθημερινά απασχολούνταν κατά μέσον όρο 160 άτομα την ημέρα επί 100 ημέρες. Μετά την παράδοση του πλοίου η πλοιοκτήτρια εταιρεία δήλωσε ότι όλα τα πλοία θα έρχονται στο εξής στην ΜέγαΤέχνικα για επισκευή.

Οι εταιρείες

Στο cluster των εταιρειών που συνεργάστηκαν, συμμετείχαν επίσης και οι εξής εταιρείες: Αφοι Πατερόπουλοι Φραγκίσκος Σμυρναίος, Γεώργιος Κάτσας, Παρασκευοπούλου Θωμαΐς, Κ.Μ. Αναγνωστοπούλου & ΣΙΑ Ο.Ε., Αεροϋδραυλική ΑΒΕΕ, Ψυκτική Αθηνών ΕΠΕ, Ι&Ν Μαρίνης Ο.Ε. Consilium Hellas ΕΠΕ, και Technava A.E., ενώ ο ναυπηγός Μάριος Τσεριώτης είχε τον συντονισμό και την επίβλεψη του έργου καθώς και την άμεση επικοινωνία με την πλοιοκτήτρια εταιρεία. Μικρότερη συμμετοχή στο έργο είχαν και άλλα εξειδικευμένα συνεργεία καθώς επίσης και δεκάδες προμηθευτές υλικών από την Ελλάδα και το εξωτερικό

</P>
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Καλησπέρα. Τελικά το πρώην όμορφο ΕΛΥΡΟΣ μετατρέπεται σε κουτί για γιγάντια τακούνια (ή κρητικά στιβάνια)....

Όσο για τις <<όμορφες>> κατα(μετα)σκευές της ΑΝΕΚ όλοι πρέπει να συμφωνήσουμε ότι η κίτς υπερβολή κατατροπώνει κάθε προσπάθεια τους για αναβάθμιση, απόδειξη οι τρούλοι τύπου ΛΑΤΩ που κλωνοποιήθηκαν και αλλού. Ελπίζω τούτο να γλυτώσει τον τρούλο όπως και ελπίζω το σχέδιο του φουτούρ (τότε) κρουαζιερόπλοιου της δεκαετίας του 80 που βλέπουμε πιο πριν να είναι απλά μια πρόταση που τελικά απέρριψαν! Μακάρι να βγεί κάτι πέρα της πεπατημένης γιατί όλοι ξέρουμε επίσης πως πέρα του αισθητικού μέρους τα καράβια της ΑΝΕΚ ΚΟΥΝΑΝΕ ΠΟΛΥ ΚΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΝΑΥΤΙΚΑ (βλ. ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ, ΛΙΣΣΟΣ, ΑΠΤΕΡΑ, ΤΑΛΟΣ) !!!!

Link to comment
Share on other sites

Παντως εδω που τα λεμε η Knud Hansen εχει μερικα φαουλ.

Μπορει το Λισσος εμενα να μ αρεσει για την ιδιαιτεροτητα του αλλα κατα γενικη ομολογια δεν ειναι και απο τα ποιο ομορφα του λιμανιου. Αλλα και σε οσα βαπορια μετασκευασε βγηκαν κουσουρια. Παντα κατι λαθος βγαινει στους υπολογισμους ειτε βυθισμα ειτε ταχυτητα...

Ειναι η εταιρια που εχει κανει την επιμηκυνση στα VEGA/SATURNUS (ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ Τ) και εχει σχεδιασει τους πλωτηρες οι οποιοι ηταν τελικα μια αποτυχια. Γι αυτο και το 92 μεχρι το Πολυτεχνειο εφτασε η χαρη τους για πειραματα μηπως και συνελθουν λιγο. Αν προσεξετε φωτογραφιες παλιες και μεταγενεστερες επι Βεντουρη τα sponsons ερχονται ποιο ομαλα μεχρι την πλωρη ενω εχει μεγαλωσει και ο βολβος;).

Στο θεμα μας τωρα. Δε νομιζω το Βενιζελος να κουναει πολυ περισσοτερο απο το γερμανικο αδερφακι του ουτε τα Σοφοκλης/Ορη να ειναι τοσο κακα στον καιρο. Μαλλον το αντιθετο θα ελεγα σε σχεση με αρκετα ευρωπαικα. Τωρα για τον Ελυρο ναυπηγος δεν ειμαι οποτε πριν δω πως θα γινει τελικα δε μπορω να πω και πολλα

Link to comment
Share on other sites

Εδώ πέρα κοντεύουμε να βγάλουμε όλα τα πλοία της ακτοπλοίας ότι είναι κουνίστρες.

Άμα έχει θάλασσα όλα θα κουνήσουν είτε περισσόετρο είτε λιγότερο.

Εμένα για το ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ που αναφέρθηκε ότι κουναει παρόλο που δεν έχω ταξιδέψει μου είχε πει ο παλαίμαχος πλοίαρχος Γιάννης Δοκιανάκης ότι είναι το πιο καλοτάξιδο ακτοπλοίκό που είχε κάνει.

Τα ΚΡΗΤΗ που έχω ταξιδέψει εκτός του ότι κοπανάνε λιγάκι λόγω μαγουλων είναι πολύ καλοτάξιδα.

Αλλά είπαμε μην βγάλουμε όλα τα βαπόρια ότι κουνάνε.

Αμα θα έχει θάλασσα όλα θα κουνήσουν.Το πως ορίζεται ένα καλοτάξιδο για μένα προσωπικά είναι το πως κουνάει ένα βαπόρι διότι άμα θα έχει θάλασσα θα κουνήσει δεν υπάρχει αμφιβολία.

Link to comment
Share on other sites

Δείτε για ποιά λέω πως κουνάνε. Δεν ανέφερα ούτε τα ΚΡΗΤΗ ούτε τα ΣΟΦΟΚΛΗΣ ΒΕΝ/ ΛΕΥΚΑ ΟΡΗ. Και εμένα προσωπικά μου αρέσει πολύ το ΛΙΣΣΟΣ όπως μου άρεσε και το ΑΠΤΕΡΑ (έτερον εκάτερον) αλλα δεν είναι τυχαίο πως στο δεύτερο έβαλαν πλωτήρες αργότερα όπως ομοίως έκανε και στο αδερφό του ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ η STENA LINES....

Όσο για το ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ αν ταξιδέψετε χειμώνα μαζί του θα καταλάβετε την ανασφάλεια που σου προκαλεί σε κάθε βουτιά που απορείς αν η κλίση που παίρνει θα είναι και η μοιραία. Πολλοί στα Χανιά το αποφεύγουν όταν δρομολογείται εκεί και το γεγονός πως έιναι τεράστιο και έχει πάντα κρεβάτια δεν νομίζω πως έχει πολύ σημασία ακόμα και αν είσαι καραβολάτρης-επιβάτης. Είναι πολλά που παίζουν ρόλο στο να έιναι ένα πλοίο ωραίο πέρα του αισθητικού. Αν σου εξασφαλίζει και ένα καλό ταξίδι, με κράτημα στον καιρό τότε γίνεται αριστούργημα όπως π.χ. μιας και μιλάμε για ΑΝΕΚ το ΛΑΤΩ που αποτελεί εγγύηση ήρεμου και καραβίσιου ταξιδιού.

Kαι επειδή μας αρέσουν τα πλοία θεωρώ πως μπορούμε να έχουμε περισσότερες απαιτήσεις και από την απόδοσή τους στη θάλασσα και στο ταξίδεμά τους, ιδιαίτερα από μια αξιοπρεπή εταιρεία όπως η ΑΝΕΚ, μην ξεχνάτε πως για αυτό το σκοπό φτιάχνονται. Προσωπικά αγάπησα τα πλοία επειδή απλά από μικρός ταξίδευα πολύ και δεν πιστεύω πως είναι λάθος αυτό.

Link to comment
Share on other sites

Το ΛΙΣΣΟΣ λόγω της εκτεταμένης μετασκευής του είναι λογικό να κουνάει λίγο παραπάνω.Το ΑΠΤΕΡΑ κι αυτό από ότι μου είχε πει ένας υποπλοίαρχος που είχε κάνει σε αυτό δεν ήταν καλοτάξιδο.

Από εκεί και πέρα μου κάνει εντύπωση αυτό που λες για τον ΕΛ.ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ διότι για να μου πει ο καπτα Γιάννης έτσι πίστευα ότι θα είχε κάτι το ιδιαίτερα καλό στο ταξίδεμά του δεδομένου του ότι ο συγκεκριμένος πλοίαρχος έχει περάσει από αρκετά πλοία της ΑΝΕΚ και τα τελευταία χρόνια της ΜΙΝΟΑΝ.

Για το ΛΑΤΩ δεν το συζητάμε είναι σαν να κάνεις κρουαζιέρα και τα ίδια ιθσχύουν και για τα ΟΡΗ/Σ.ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ

Link to comment
Share on other sites

Ένας φίλος μου από την Παλαιωχώρα μου είπε ότι σε ένα ταξίδι του με το

Βενιζέλος κουνούσε πάρα πολύ.

Ενώ με το ΛΑΤΟ σε ίδιο καιρό 8 με 9 μποφόρ 'ηταν πολύ καλύτερο αλλά αυτό είναι άσχετο με το θέμα μας Έλυρος.όπως και οι άλλες δημοσιεύσεις;)

Και μην είμαστε σίγουροι ότι θα είναι κουτί το Έλυρος και θα χειροτερεύσει η πλεύση του.

Ας περιμένουμε. Αυτοί που κάνουν την δουλειά ξέρουν κάτι παραπάνω από εμάς.

Σην Αριάδνη παρατηρώ, ότι στην μέση περίπου του βαποριού υπάρχει ένα ντεκ και σαν να χωρίζεται το πλοίο σε δύο μέρη.

Ενώ όπως δείχνουν τα πρώτα δείγματα από τις λαμαρίνες που έχουν μπει

φαίνεται διαφορετικό σχέδιο από του ΑΡΙΑΔΝΗ στο Έλυρος.

Link to comment
Share on other sites

Τα μόνα πλοία της ΑΝΕΚ που κουνάνε αρκετά με τον καιρό είναι το ΛΙΣΣΟΣ και το ΑΠΤΕΡΑ όσο ζούσε. Το αναφέρω γιατί έχω ταξιδέψει με όλα της ΑΝΕΚ (πλην του ΛΕΥΚΑ ΟΡΗ και ΚΡΗΤΗ ΙΙ) και με κάθε καιρό. Και το ΛΙΣΣΟΣ κουνάει κυρίως λόγω μετασκευών. Τα υπόλοιπα βαπόρια (εκτός από τα OLYMPIC CHAMPION, HELLENIC SPIRIT και EΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ που είναι ευρωπαικά) μην ξεχνάμε ότι είναι ιαπωνικά, φτιαγμένα για τις φουρτούνες του Ειρηνικού. Και το ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ δεν νομίζω ότι το αποφεύγουν οι Χανιώτες όταν έχει καιρό, μάλλον το προτιμούν καθώς κάνει πολύ καλό ταξίδι.

Link to comment
Share on other sites

Βρέ παιδιά με ποιά ένοια λέτε ότι κουνάνε,όλα τα πλοία κουνάνε πάνω σε νερό βρίσκονται όχι στο δρόμο μήπως ορισμένα πλοία έχουν μεγάλο μετακεντρικό ύψος και είναι πολύ ευσταθή γι΄αυτό σας φαίνετε ότι κουνάνε παραπάνω.Αλλά με τις μετασκευές αυτό συνήθως μειώνετε οπότε δε βρίσκω λογική στο ότι αυτά που έχουν πολλές μετασκευές κουνάνε περισσότερο.

Link to comment
Share on other sites

που να πας με απαγορευτικό?

Πολλοί με διαβάζουν λίγοι με καταλαβαίνουν..

Εγώ θα έλεγα ότι... όλοι έχουμε αγοράσει κάποια συσκευή που πρέπει να μεταφέρεται σωστά ως προς την όρθια η κάθετη διαγωγή του, και το αναφέρει μάλιστα "επάνω πλευρά".

Τώρα , το πως εμείς καταφέρνουμε να το κρατάμε η να διατηρούμε την ορθή θέση στο κιβώτιο , και βέβαια έχει σημασία για να μην του/μας βγάλουνε τα άντερα...

Αλλά υπάρχει και το αστείο του θέματος..

Μιλάμε τώρα για διαδρομές απο 4-7 ώρες, και αναφερόμαστε στο κούνημα λες και μας σημάδεψε την ζωή, αφού καλά-καλά δεν καταλάβαμε απο που φυσούσε...

Για ρωτήστε για ταξείδια με τον Παντελή απο Σύρο για Πειραιά? με καμπίνα β θέσης , που νόμιζες ότι ήσουν σε ενυδρείο, και η εμετική μυρωδιά να υπάρχει ακόμα και με μπουνάτσα. ( η αναφορά είναι αληθής και με τις ίδιες λέξεις)

Μια αλήθεια υπάρχει πάντα σε όλα τα θέματα... σε ορισμένες περιπτώσεις οι μετασκευές

έχουν τραβήξει μέχρι και την τελευταία παραδοχή μιας ασφαλούς ευστάθειας, χωρίς να έχει δικαιολογηθεί απο την εμπορική εκμετάλευση της. Υπάρχουν αρκετά και φαίνωνται ως προς την κατασκευαστική υπερβολή.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Άμα χάσει τον πλώριο καταπέλτη του (που είδη, όπως είδα στη φωτογραφία

έχει πάρει κλίση προς τα κει) θα χάσει και ένα από τα χαρηκτηριστικά που έχει αυτό το στυλ πλοίων.

Αυτό δείχνει τις διαθέσεις της ΑΝΕΚ για αλλαγή λογικής από Σοφο,Λευκά ορη,αριαδνη,.

Ας μην ταυτίζουμε τη μετασκευή του Αριάδνη με τα δίδυμα της ΑΝΕΚ, καμία σχέση... Και -κατ' εμένα- στο Αριάδνη δένει πολύ όμορφα η μεγάλη απόσταση μεταξύ πλώρης και καθρεύτη με το όλο σκαρί, λόγω της κλίσης-καμπύλης, σε αντίθεση με τα δίδυμα. Ακόμη καλύτερα να έχανε κι αυτή τους πλαϊνους καταπέλτες της!! ;)

Link to comment
Share on other sites

Έτσι πρέπει να είναι george,δεν μπορώ να φανταστώ αυτόν τον τεράστιο καταπέλτη να είναι πίσω από την γέφυραν;)

Τώρα βόγιατζερ πιστεύω πως αυτά τα τέσσερα ήρθαν από την Ιαπωνία με πάραπολλά κοινά,και με τις μετασκευές το καθένα πήρε την δικιά του μορφή

αλλά έχουν περισσότερη ομοιότητα τα άλλα αδερφά της ΑΝΕΚ με την Αριάδνη γιατί δεν παλάχτηκαν τόσο όσο θα (απότι φαίνεται γιατί τίποτα δεν έχει γίνει ακόμα) παραλαχτεί το Έλυρος.Κάτι τέτοιο εννούσα.:D

Τώρα μπορεί να είμαι και λάθος:mad:

Link to comment
Share on other sites

Μπορει η εταιρια να ειναι ιδια αλλα τη μετασκευη του Αριαδνη τη σχεδιασε ο ναυπηγος που εχει κανει ολες τις μετασκευες των γιαπωνεζικων βαποριων που εχει φερει ο Στριντζης ενω του Ελυρος την εχει αναλαβει Δανεζικο γραφειο. Οποτε μονο στην ποιοτητα της δουλειας μπορουμε να ειμαστε σιγουροι αφου θα γινει απο τα ιδια χερια. Αλλα για το οπτικο αποτελεσμα ας περιμενουμε. :rolleyes:
Toτε θα ειναι το γνωστο δανεζικο γραφειο κνουτ χανσεν με μετασκευες οπως λισσος, λατο ,σοφ. βενιζελος λευκα ορη ,αλλα ειχε αναλαβει και την σχεδιαση των σουπερφαστ
Σωστος ο Μικο. Αν και σημερα το πρωι ακουσα οτι τη δουλεια δεν θα την κανει η Μαρενκο αλλα αλλη εταιρια ανταγωνιστικη στο χωρο που εχει κρητικο αφεντικο ;)

παιδια λιγη υπομονη με τις μετασκευες:D. με καθε λαμαρινα που μπαινει φυτρωνουν 20 ποστ:P. οι μετασκευη του ελυρου γινεται απο εντελως διαφορετικο (αλλα εξ ισου εμπειρο) team.

μιας και εγινε αναφορα στο συγκεκριμενο δανεζικο γραφειο, γνωριζει κανεις (Μικο:mad: δουλειες του στο εξωτερικο;. εκτος απο 5 πλοια της ΑΝΕΚ και τα 12 (?) κοκκινα ποια αλλα εχει αναλαβει; εχει αληθεια και σχεση με ελληνες ναυπηγους ή στελεχη εταιρειων και τους προτιμουν τοσο πολυ;

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Παλια στα 50's ορισμενα πολεμικα,συνηθως συνοδευτικα, κορβετες κ.α τα μετασκευαζαν σε επιβατηγα και κρουαζιεροπλοια παραδειγματα?αγ γερασιμος ,δεσποινα, παντελης ,καδιο,κυκλαδες του τογια,κενταυρος,αρτεμις κ, ροδος για ναμην αναφερω πολλα ναρκαλιευτικα τυπου ML ,και οχι μονο, που εγιναν τουριστικα η κοτερα.

Link to comment
Share on other sites

Ακομα να συμπληρωσω οτι την περιοδο που αναφερει ο miko mission μετασκευαζαν δεξαμενοπλοια σε ferry.Χαρακτηριστικοτερα παραδειγματα το ΚΥΔΩΝ που ηταν και το πρωτο βαπορι της ΑΝΕΚ και το ΜΙΝΩΣ του Ευθυμιαδη και αργοτερα πρωτο βαπορι των Μινωικων.

Στη σημερινη εποχη εκτος απο RoRo δεν μπορω να σκεφτω καποια αλλο βαπορι που να εχει μετασκευαστεi σε ferry

Link to comment
Share on other sites

Τα Ro-Ro είναι τα πιο βολικά και εύκολα για να μετασκευαστούν σε ferries και τα πιο διαθέσιμα. Βέβαια όταν έχεις να μετασκευάσεις ένα υπάρχον ferry οι απαιτήσεις από κατασκευαστικής απόψεως (και κόστους) είναι πολύ λιγότερες (όσον αφορά προσθήκη διπύθμενων κλπ) από ότι αν μετάσκευάζεις Ro-Ro σε ferry. Τις δεκαετίες 50 και 60 αν ήθελαν μεγάλα οχηματαγωγά προτιμούσαν τα δεξαμενόπολοια αλλά αν ήθελαν μικρότερα σκάφη πράγματι τα μικρά πολεμικά έκαναν θραύση.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...