Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Και κάτι άσχετο: Υπάρχει Φωτογραφία του IGOUMENITSA EXPRESS με τα σινιάλα της A.K. Ventouris??? Ψάχνω τόσα χρόνια να βρώ αλλά τζίφος. Μήπως Κάποιος, Κάπου, Κάποτε....Ελεήστε Χριστιανοί!!!!!!!!!!!

Edited by Nick the Greek
tag
Link to comment
Share on other sites

Είχα τραβήξει εγώ μία το πλοίο πάνω από το ΛΑΤΩ στην Ηγουμενίτσα το 1996 αλλά ο μικρός George τότε δεν είχε ούτε κατά φαντασία ζουμ και η φωτο ήταν πολύ μακρινή. Οπότε δεν μπήκα στον κόπο καν να τη σκανάρω.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Και μια ειδηση που πέρασε μάλλον απαρατηρητη. Στις 3 Απριλίου έφτασε στην Αλιάγα για να διαλυθεί ο ΟΡΕΣΤΗΣ, ένα πλοίο με μεγάλη ιστορία στην ελληνική ακτοπλοϊα.

Είχε κατασκευαστεί το 1961 ως СERDIC FERRY και στην Ελλάδα πρωτοήρθε το 1981 ως ATLAS I για λογαριασμό της Libra Ferries. Αρχικά ταξίδεψε Πρίντεζι-Ηγουμενίτσα, κατόπιν Τεργέστη-Ηγουμενίτσα και το 1984 Πειραιά-Σμύρνη για λίγο αφού σύντομα παροπλίστηκε στην Ελευσίνα.

Το 1987 το αγορασε η Ventouris Sea Lines, το μετονόμασε ΣΙΦΝΟΣ και αφού το μετασκεύασε με επέκταση των καταστρωμάτων προς τη πρυμνη, το ονόμασε ΣΙΦΝΟΣ ΕΞΠΡΕΣ.

Θυμάμαι το εξαντλητικό δρομολόγιο που έκανε το 1990, Πειραια-Παρο-Αμοργό-Αστυπάλαια-Καλυμνο-Κω-Νισυρο-Τηλο-Συμη-Ρόδο-Χάλκη-Διαφάνι-Κάρπαθο-Κάσο-Σητεία-Αγ.Νικόλαο με ταχύτητα 14 ολόκληρους κόμβους :o

Το 1994 πήγε στον Απόστολο Βεντούρη που το μετονόμασε ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ ΕΞΠΡΕΣ για τη γραμμή Πάτρα-Πρίντεζι.

Έδεσε στα τέλη του 1996 στην Ελευσίνα αλλά δύο χρόνια αργότερα πωλήθη στην Orestes Seatrade του Παναμά για να ταξιδέψει το 1999 ως ΟΡΕΣΤΗΣ Πάτρα-Αυλώνα-Δυρράχιο-(Μπάρι?) ναυλωμένο στην Artemis Lines.

Κατασχέθηκε τον Γενάρη του 2000 στο Μπάρι και παρέμεινε εκεί σκουριάζοντας μέχρι που πουλήθηκε φέτος το Μάρτιο για διάλυση.

Όμορφο βαπόρι, που η μετασκευή του 1987 το έκανε ακόμη πιο όμορφο.

Από τη σειρά των τεσσάρων αρχικά αδελφών παραμένει ο ΚΑΠΕΤΑΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Α.

Link to comment
Share on other sites

Μου θυμίζεις πολλά φίλε Άρη.Πέρασα ατέλειωτα βράδυα περιμένωντάς το στο λιμάνι και σε δύσκολες εποχές.Χαρακτηριστική φιγούρα ο καπτα Θοδωρής Μαθιουδάκης, επί πολλά χρόνια πλοίαρχός του.

Link to comment
Share on other sites

Kαι μην ξεχνάμε το παρατσούκλι του το "Ζολώτας".:o

Θα συμφωνήσω κι εγώ ότι η μετασκευή του το έκανε ακόμα πιο όμορφο κι αυτό και το αδελφό του το ΚΑΠΕΤΑΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Αναζητώντας το "Ηγουμενίτσα Εξπρες" πριν από πολλά χρόνια στην Ελευσίνα. Έχοντας δίπλα του τον αλλοτινό συμπολεμιστή του, το "Άγιος Βασίλειος" (το πρώην "Αίολος") φαινόταν σαν να έχει βγει στην στεριά.

Σε όλους τους flanneurs ..........

post-360-128326965975_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Aυτή η σειρά πλοίων όσο παλιώναν τόσο πιο πολύ εκτιμούσα την εμφάνιση τους.

Αρχικά ήταν 4 αδελφάκια κατασκευασμένα σε 2 ζευγάρια. Το δεύτερο ζευγάρι ήταν το Cerdic Ferry/ΣΙΦΝΟΣ ΕΞΠΡΕΣ και Doric Ferry/ΚΑΠΕΤΑΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ. Και το πρώτο ζευγάρι όμως είχε περάσει απο τα νερά μας.

Τα 2 πρώτα είχαν ναυπηγηθεί το 1957-58 ως Bardic Ferry και Ionic Ferry και τα αγόρασε το '76 ο Grimadi και τα ταξίδεψε ως Nasim II και Kamasin στη γραμμή Ιταλία-Λιβύη. Το 1983-88 ήρθαν στην Ελλάδα και παροπλίστηκαν στην Ελευσίνα για 5 χρόνια μέχρι που διαλύθηκαν στην Τουρκία. Το Ionic Ferry είχε μετανομασθεί απο το 1980 σε Tamerlane για κάποια Black & Red Shipping χωρίς όμως να ταξιδέψει.

Τελευταίος απομένει να ταξιδεύει ο 45-χρονος ΚΑΠΕΤΑΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 5 years later...
  • 4 years later...

Μιας που συζητάμε για το ποια πλοία έχουν πάρει φωτιά εν πλω,να αναφέρω πως ακόμα ένα ήταν το Ηγουμενίτσα Εξπρες με το καπτα Δαρζέντα πάνω κάπου στο 1996 στην Αδριατική.Η φωτιά αν θυμάμαι καλά είχε ξεκινήσει από τη τσιμινιέρα και η έγκαιρη επέμβαση του πληρώματος απέτρεψε τα χειρότερα.Ηταν ένα πολύ σοβαρό περιστατικό.Το αναφέρω βλέποντας να μην έχει ξαναγραφτεί στο φόρουμ.Θυμάται κανείς περισσότερα;

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
1 hour ago, Annivas said:

Θα θυμίζει στους παλιούς επιβάτες της γραμμής και στους ντόπιους τον φουκαρά τον Ζολωτα που μετά βίας έπιανε 12-13 μίλια στον κατήφορο . 🤣 

Ναι αλλα στη θαλασσα....μολυβι....😁

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Και μεσα καλο ηταν. Απλα τοτε δεν υπηρχαν κινητα και επαιρνες ενα ενα τα λιμεναρχεια να δεις τι ωρα θα φτασει. Σε κατι εκλογες θυμαμαι ειχαμε φτασει στη Σιφνο σε 9 ωρες με πολυ καιρο.

Link to comment
Share on other sites

Μου δίνετε ωραία πάσα για να πάρουμε μια γεύση από τον γέρο-Ζολώτα στην αρχική του μορφή, σαν Cerdic Ferry, σε μια κάρτα της εποχής εκείνης. Και όταν λέω της εποχής εκείνης, εννοώ τις αρχές της αρχές της δεκαετίας του 60 οπότε και το πλοίο εκτελούσε δρομολόγια ανάμεσα στο Tilbury και την Αμβέρσα ή το Rotterdam με τα χρώματα της Atlantic Steam Navigation Company, με έδρα το Λονδίνο. Η προφανής διαφορά με το όπως το γνωρίσαμε εμείς είναι πως τότε εκεί που υπήρχαν επιβατικοί χώροι, υπήρχε επάνω γκαράζ που μάλιστα διέθετε και κρένι. Σε διάφορες φωτογραφίες που το έχω στη συλλογή μου, διαπιστώνει κανείς πως το κρένι χρησιμοποιούταν για τη μεταφορά και κοντέινερ, και breakbulk φορτίου με τη μορφή παλετών, κιβωτίων και άλλων περεμφερών. Βλέπει κανείς βέβαια και καρότσες αλλά το μη τροχοφόρο φορτίο φαίνεται να είχε τη μερίδα του λέοντος στο επάνω γκαράζ. Αυτό το κρένι πρέπει να έφυγε κάποια στιγμή στη δεκαετία του 70.

 

Επί τη ευκαιρία να πούμε ότι ήταν προιόν των διάσημων ναυπηγείων Ailsa Troon(508), το 1961. Μήκος 110 μέτρα και πλάτος 16.7 με 550 γραμμικά μέτρα φόρτωσης. Οι δύο του κύριες μηχανές ήταν ΜΑΝ.

Link to comment
Share on other sites

That's a great piece of art Matt, many thanks. What I'm finding interesting there is something which looks like a transversal bulkhead in the main garage, at the height of the base of the crane. Was it really that? Because I think these things probably did not exist in that era. Or was it some sort reinforcement which was necessary in view of the fact that the base of the crane was just above it?

Link to comment
Share on other sites

A very interesting observation, but I can't find any evidence for such a thing existing in real life so perhaps it was a form of "artistic licence". I don't know about the Sifnos Express but the Kapetan Alexandros had something similar in her final years (see picture) but this was certainly a later safety addition.

This is a picture of the vehicle deck of the Cerdic Ferry as built with no sign of any bulkhead. However the photographer may be standing in front of it 😂

cerdicferry_vehicledeck.jpg

This is another image on one of the ASN ships, I'm not sure which, but again a clean layout.

tfl_icferry_vehicledeck_11.jpg

I do not have a GA plan for this ship (I have a First Class accommodation plan though :) ). But the GA of the earlier Bardic Ferry (later Nasim II) again suggests nothing like this - but there is indication of a small central support for the crane.

The Scottish Maritime Museum on Flickr has some nice images of this ship being built.

MV Cerdic Ferry - launch at Troon

 

MV Cerdic Ferry - launch at Troon

 

MV Cerdic Ferry - launch at Troon

 

MV Cerdic Ferry - launch at Troon

 

MV Cerdic Ferry - Wheelhou

 

MV Cerdic Ferry - Lounge

 

MV Cerdic Ferry - Galley

 

MV Cerdic Ferry - Engine Room, Davey Paxman V16s

 

 

To which I can add this of her First Class dining saloon.

cerdicferry_diningroom1.jpg

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

Well I thought so, these bulkheads did not exist on this type of ship in that era, so indeed it's most probably an artist's impression. The only reason why I thought it might be there would be to support the crane on top but I think your second photograph shows some sort of casing(the one with the no smoking sign on it) which I bet does exactly that. 

 

Για όσους δε την παλεύουν με τα Αγγλικά:

Στην φωτογραφία που παρέθεσε ο φίλος χτές, φαινόταν σα να υπάρχει κάτω από το κρένι κάτι σαν υδατοστεγής πόρτα. Τέτοιο πράγμα δεν υπήρχε τότε σαν τεχνολογία στα φέρρυ και υπέθεσα μήπως υπήρχε κάτι σαν στήριγμα για το κρένι. Τελικά στη δεύτερη φωτογραφία του προηγούμενου πόστ υπάρχει ένα κομμάτι(αυτό με την επιγραφή no smoking) που μάλλον εκτελεί αυτό το ρόλο. Άρα υδατοστεγής πόρτα δεν υπήρχε.  

Link to comment
Share on other sites

Σουπερ επισκευη, αμμοβολη και βολβος ειχαν μπει αρχες 90s με την ελπιδα να παει τα 17 στον κατηφορο. Τελικα δεν τα επιασε ουτε με το ΦΠΑ 🤣

Link to comment
Share on other sites

Η μετασκευή του το ομόρφυνε πολύ.Και χωρίς να χω ταξιδέψει ποτέ μαζί του,όπως το βλέπω στη πρύμνη με τα πολλά φιλιστρίνια σε δύο ντεκ,εσωτερικά πρέπει ήταν αξιοπρεπέστατο.Εκεί πρέπει να ήταν και τα σαλόνια του,πλώρα θα ήταν λογικά χώροι πληρώματος.

Είχαν προστεθεί καμπίνες;και πόσες είχε;

Link to comment
Share on other sites

Στα δυο ντεκ που λες υπηρχε ενα πολυ ομορφο σαλονι με καναπεδες και πανω ο χωρος ειχε πουλμαν. 
Οι καναπεδες ηταν χαρακτηριστικοί σε χρωμα κοκκινο της Αλφα Ρομεο που αν σε αφηναν ξαφνικα μεσα στο βαπορι και σου ελεγαν που εισαι θα το βρισκες αμεσως. Λογω προσφατης μετασκευης ηταν πεντακαθαρο και αρκετα ευχαριστο στον επιβατη. Πολυ ομορφη ξυλινη γεφυρα με μπρουτζινους περιποιημενους τηλεγραφους στις βαρδιολες.  

Link to comment
Share on other sites

On 12/11/2022 at 5:17 PM, Nick the Greek said:

Μου δίνετε ωραία πάσα για να πάρουμε μια γεύση από τον γέρο-Ζολώτα στην αρχική του μορφή, σαν Cerdic Ferry, σε μια κάρτα της εποχής εκείνης.

Εδώ είναι πριν από την επιμήκυνση.

Edited by proud_ionian
to make a long quote short
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...