Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Posted (edited)

Παρατηρωντας διαφορες φωτο του πλοιου κατα περιοδους,διαπιστωσα οτι εκ κατασκευης πανω απο το γκαραζ υπηρχε μια σειρα απο ορθογωνια παραθυρα.

Μετεπειτα εμφανιζεται με τη σειρα αυτη να υπαρχει αλλα στο μεγαλυτερο τμημα σε μορφη στρογγυλων φινιστρινιων.

Στα τελευταια χρονια παλι ορθογωνια παραθυρα.

Για ποιο λογο γινανε αυτες οι μετατροπες :confused:

Edited by Nick the Greek
tag
Posted

Φιλε Ναυτικε, κατ' αρχην το τριτο σου link δεν ανοιγει, θα προσπαθησω να απαντησω ομως με βαση τα αλλα δυο και με οσο με βοηθα η μνημη μου. Διπλα στον πλωριο καταπελτη οχηματων, υπηρχε οπως φαινεται στη φωτογραφια ενα ανοιγμα για αποβιβαση επιβατων με μια μινι-σκαλα που ανεπτυσσοταν απο την πλευρα του πλοιου. Περνωντας προς τα μεσα αυτο το ανοιγμα, εβγαινες σε ενα διπλο κλιμακοστασιο αν δεν με απατα η μνημη μου που απο τη μια πλευρα κατεβαιναν οι επιβατες της Γ' και απο την αλλη πλευρα οι επιβατες της Α' θεσεως, το κλιμακοστασιο δε, διαχωριζοταν απο καγκελα.

Στο υψος λοιπον του ντεκ το οποιο βρισκοταν αμεσως πανω απο το γκαραζ και προς την πλευρα του κλιμακοστασιου της Α' θεσεως(πλωρα δηλαδη), πρεπει να υπηρχαν καμπινες πληρωματος. Το λεω αυτο γιατι το συγκεκριμενο πλοιο εδινε τις (ελαχιστες) καμπινες του μονο στους επιβατες της Α' θεσης και αυτες βρισκονταν πισω ακριβως απο το δευτερο επιπεδο του σαλονιου της Α' θεσεως(κατω απο τη γεφυρα δηλαδη). Οσον αφορα την πλευρα του κλιμακοστασιου της Γ' θεσης(προς τα πρυμα δηλαδη) εκει υπηρχε ενα αρκετα μεγαλο σαλονι με καθισματα πουλμαν(ενος πληκτικου καφε χρωματος αν ενθυμουμαι καλα) και αποληξη εξοδο στην πρυμη.

Χωρις να ξερω τη διαρρυθμιση στα χρονια του στην Ολλανδια, υποπτευομαι οτι ολο αυτο το ντεκ τοτε ηταν σαλονια μια και στην Ολλανδια δεν επαιρνε ΙΧ και λογικα το μετεπειτα γκαραζ θα ηταν καμπινες. Δεν εχω ομως ιδεα του τι μπορει να ηταν αυτος ο χωρος οταν το Παναγια δουλευε ημερησιες κρουαζιερες. Ελπιζω να σε διαφωτισα στην κατασκευη του μοντελου σου;), αν θες τη γνωμη μου ομως θα ελεγα να το φτιαξεις οπως ηταν επι Βεντουρη, αυτο ηταν το "αυθεντικο" Παναγια!

Posted

Εχω διορθωσει το λινκ,πιστευω τωρα να ανοιγει.Ευχαριστω για τις πληροφοριες,αν και θα ηθελα να ηξερα το λογο γιατι αλλαξανε 2 φορες τα παραθυρα.

Σωστα καταλαβες οτι κανω ενα 3d μοντελο του πλοιου.Eννοειται οτι γινεται με τα χρωματα του Βεντουρη,συγκεριμενα με τα VSL.Εσυ ποια εννοεις,το ΑΚV,Ventouris Ferries ή VSL?

Τελος μια αλλη ερωτηση πιο σημαντικη.Τα καταστρωματα του σχεδον ολα κουβερτωμενα δεν ηταν?

Posted

Tα παραθυρα στα βεντουροπλοια ηταν ενα θεμα και στο κιμωλος και στο γεωργιος εξπρες και στο παναγια τηνου ειχαν κλεισει μεγαλα παραθυρα και στη θεση τους ειχαν βαλει μικροτερα τα οποια ομως ανοιγαν και δεν ηταν σε καμπινες.Μηπως το συστημα εξαερισμου δεν επαρκουσε και εγινε αυτο για εξτρα εξαερισμο?παντως στο τελος τις καριερας τους το γεωργιος τα απεκατεστησε εχοντας κλιματισμο το ιδιο και το παναγια εν μερη.ας μας απαντησει καποιος παλιος βεντουρικος!

  • 1 month later...
Posted
Μήπως ξέρει κανείς τι μηχανές είχε ,και πήγαινε τόσο δρόμο ??

Το πλοίο είχε μηχανές ΜΑΝ 12 κύλινδρες σε σειρά 7800 ίππους η κάθε μία

  • 8 months later...
Posted

Βρήκα και μιά φωτό του "Παναγία" περνώντας κάτω από τον Άγιο Δημήτριο της Σύρου. Την βρήκα σε ένα διαφημιστικό φυλλάδιο ξενοδοχείου της Σύρου -αγνώστου καλλιτέχνη- και θα πρέπει να είναι στις αρχές της δεκαετίας του 1990.

Όσοι έχουν χτυπήσει την καμπάνα περνώντας το "Παναγία" και αυτό να τους σφυράει...μπορούν να αισθανθούν και να ανατριχιάσουν με την ησυχία τους...:)

Και για να μην μείνουν παραπονεμένοι και οι φαν του Απόστολου έχουμε και γι' αυτούς ομορφιές :mad:

post-31-128326973051_thumb.jpg

  • 1 month later...
Posted

Για το συγκεκριμένο βαπόρι σε κάποιο τέυχος γνωστού ναυτιλιακού περιοδικού είχα διαβάσει ότι η μέγηστη ταχύτητα του πλοίου ήταν κοντά στα 24-25 μίλια......δεν ξέρω κατά πόσο ισχύει κάτι τέτοιο........

  • 3 months later...
Posted

Τό συγκεκριμένο πλοίο το είχα θαυμάσει πολλές φορές στον Πειραιά (τόν οποίο μαύριζε μάλιστα μέ τον χαρακτηριστικό καπνό που έβγαζε...).

Τό θυμάμαι μιά μέρα να κάνη άφιξη-ξεφόρτωμα-φόρτωμα-αναχώρηση σέ μόλις 15 λεπτά (έπιανε εκεί που πιάνει τώρα τό HS3,αλλά μέ την πλώρη πρός τη στεριά).Εκείνη τη μέρα μάλιστα φωτογράφισα την πλώρη του από μπροστά (σέ δύο φωτογραφίες μάλιστα,μέ αναλογική μηχανή διότι τότε δέν υπήρχαν ψηφιακές).

Διαφημιζόταν δέ ώς "τό γρηγορώτερο πλοίο στίς Κυκλάδες".

Μετά από πολλά χρόνια τό ξανασυνάντησα ώς ΑΡΤΕΜΙΣ στό Ηράκλειο,απ'όπου έκανε κρουαζιέρες στην Σαντορίνη.Από τό Ηράκλειο μάλιστα έφυγε καί όταν πουλήθηκε γιά διάλυση...

  • 1 year later...
Posted (edited)
3 ΘΡΥΛΙΚΑ ΚΑΡΑΒΙΑ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΣΥΡΟΥ ΤΗΝΟΥ ΜΥΚΟΝΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑΣ.ΘΥΜΑΜΑΙ ΜΙΚΡΟΣ ΤΙΣ ΚΟΝΤΡΕΣ ΜΕΤΑΞΥ ΝΑΙΑΣ 2 ΚΑΙ ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ 1....ΠΟΥ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΟ ΜΕΤΡΟΥΣΕ ΓΙΑ ΕΚΕΙΝΟΥΣ.

ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΒΑΣΤΕ ΤΑ.ΕΧΩ ΜΑΘΕΙ ΠΩΣ ΤΟ ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ 1 ΕΙΝΑΙ ΤΩΡΑ ΚΡΟΥΑΖΙΕΟΠΛΟΙΟ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΩ ΣΕ ΠΟΙΑ ΓΡΑΜΜΗ.

ΘΑ ΧΑΡΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΝΗΣΙΩΤΕΣ ΝΑ ΞΑΝΑ ΤΑΞΙΔΕΨΟΥΜΕ ΜΕ ΑΥΤΑ ΤΑ 3 ΘΡΥΛΙΚΑ ΚΑΡΑΒΙΑ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΣΥΡΟ-ΤΗΝΟ-ΜΥΚΟΝΟ.

Αν εννοείς το Παναγία Τήνου, Koningin Wilhelmina, Κάπτεν Κωνσταντίνος, Άρτεμης θα σε χαλάσω λίγο καθώς πλέον το βαπόρι δεν υπάρχει εδώ και 8 χρόνια περίπου.

14/05/2001 έκανε το τελευταίο του ταξίδι για το Alang της Ινδίας.

Edited by Giwrgos1980
Posted

ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΟΛΑ.ΓΙΑ ΕΜΑΣ ΤΟΥΣ ΣΥΡΙΑΝΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΡΑΒΙ ΘΡΥΛΟΣ ΜΕ ΤΟ ΣΥΝΙΑΛΟ ΤΟΥ ΑΚ ΒΕΝΟΥΡΙΣ.Η ΦΩΤΟ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΜΟΥ ΘΥΜΙΣΕ ΤΑ ΠΑΛΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΤΡΕΧΑΜΕ ΜΕ ΤΑ ΜΗΧΑΝΑΚΙΑ ΝΑ ΤΟ ΔΟΥΜΕ ΝΑ ΦΕΥΓΕΙ ΑΚΙ ΑΠΟ ΠΙΣΩ ΕΡΧΟΤΑΝ ΤΟ ΝΑΙΑΣ ΙΙ.ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΥΝΙΑΛΙΑ ΤΟΥ ΗΤΑΝ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΔΕΙΧΝΕΙ Η ΦΩΤΟ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ.

ΑΝ ΚΑΙ ΜΙΚΡΟΣ ΠΟΥ ΕΙΜΑΙ...ΜΟΛΙΣ 33 ΧΡΟΝΟΝ....ΘΥΜΑΜΑΙ ΑΥΤΑ ΤΑ 2 ΚΑΡΑΒΙΑ...ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ ΚΑΙ ΝΑΙΑΣ ΙΙ....ΣΑΝ ΝΑ ΤΑ ΕΧΩ ΖΗΣΕΙ.

ΛΥΠΗΘΗΚΑ :(:(:( ΟΤΑΝ ΜΟΥ ΕΙΠΑΤΕ ΠΩΣ ΚΟΠΗΚΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΙΑ.ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΡΟΣ ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΚΑΡΑΒΙΟΥ....ΘΑ ΧΑΡΩ ΝΑ ΤΟ ΤΑΞΙΔΕΥΩ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΣΤΑ ΝΕΡΑ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ.

ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.

Posted

Αυτα ηταν τα τελευταια με τα οποια ηρθε Συρο για να ειμαστε ακριβεις. Μετα φορεσε και της Minoan Cruises για λιγο μεχρι να μας φυγει το 2001... :(

Μπαινοντας στη γεφυρα ενος συγχρονου πλοιου και μετα αμεσως αν θυμηθεις τη γεφυρα του Παναγια Τηνου πραγματικα νομιζεις οτι ταξιδευεις στο χρονο...

Ολες οι αναμνησεις μου απο το πλοιο ειναι πικρες γιατι ειτε ταξιδευα με το Κιμωλος ειτε με το Μηλος Εξπρες το θυμαμαι να βγαινει απο τον Πειραια λιγο πισω μας και να μας περναει για πλακα :D Και ειδικα αν ο καιρος ηταν λιγο μουντος η φιγουρα του εμοιαζε με κομπρα που σε κυνηγαει.

Posted (edited)

Θα συμφωνήσω απόλυτα με τα λεγόμενα σου Neptune.....είναι όντως ένα γλύκόπικρο ταξίδι μέσα στον χρόνο.....εγώ προσωπικά νιώθω τυχερός που το έζησα.......και το αναπολώ.........

Edited by proud_ionian
quote
  • 4 months later...
Posted

Την δεκαετία του 1980 υπήρχε ένα συγκροτηματάκι, με πολύ ωραία μουσικούλα, και με ένα καταπληκτικό όνομα, "Χάνομαι γιατί ρεμβάζω"... Τι θυμήθηκα τώρα...

Στον Πειραιά του 1986, έναν - δύο μήνες πριν τις δημοτικές εκλογές με αντιπάλους τον αείμνηστο Γιάννη Παπασπύρου και τον Ανδρέα Ανδριανόπουλο (στην Αθήνα κατέβαινε ο Έβερτ απέναντι στον Μπέη, αν θυμάμαι καλά). Η ...αναρρίχηση στο -εδώ και δεκαετίες- ερείπιο του Πειραιά για μερικές πανοραμικές φωτογραφίες του λιμανιού, που θα χρησίμευαν στην προεκλογική εκστρατεία κάποιου υποψηφίου (θεός 'χωρέστον), η γλώσσα να κρέμεται μέχρι τον λαιμό, κάτι σαν του Ραν Ταν Πλαν στον Λούκυ Λουκ, αλλά και η ανταμοιβή.

Μιά ζωγραφιά στο μεγάλο μας λιμάνι, εκεί... στην γωνία του όπως πάντα, με την πλώρη του να θηλυκώνει στον ντόκο.....

Posted

οπως θα θυμαστε:D, ταξιδεψα μαζι του το καλοκαιρι του 1987, σε ηλικια ολιγων μηνων:D

Με παραξενεψε επισης οτι το πλοιο δεν ηταν ολο προσβασιμο, αλλα καποια σημεια ηταν αποκλεισμενα με καγκελα και καλα για την πρωτη θεση.

Βλεπετε εμεις εδω στο ιονιο εχουμε καταργησει τις ταξικες διακρισεις και τα σαλονια ειναι προσβασιμα σε ολους. Δε βαζουμε καγκελα να μην μπορει να μετακινηθει ο κοσμος. Επισης καναμε ελεγχο στον καταπελτη και δεν ειχαμε υπεραριθμους οταν αλλου τους εβαζαν μεχρι και στις βαρκες.

Η μαγεια αρχισε μετα την αναχωρηση. Φυγαμε προτελευταιοι. Νομιζω μονο το Ναϊας ΙΙ εφυγε μετα απο μας. (εκεινη τη μερα το ΠΤ πηγαινε τηνο μυκονο, ενω το ΝΙΙ συροτηνο μυκονο. Συρο πηγαιναν εναλλαξ και καθε κυριακη και τα δυο). Μολις βγηκαμε απο το λιμανι αρχισε το παρτυ. Τα περασαμε ολα σα σταματημενα. Θυμαμαι το ιονιο και το ναξος που τα ηξερα (απο το ιονιο) αλλα μετρησα τουλαστιχον κανενα 7ρι μεχρι το σουνιο.

Posted

Κάθε φορά που ταξίδευα από τον Πειραιά αυτό το πλοίο μαγνήτιζε το βλέμμα μου. Στα μάτια μου, το σχήμα του - και ειδικά η χαμηλή τσιμινιέρα - φαινόταν πολύ διαφορετικό από οτιδήποτε έβλεπα τριγύρω.

Δυστυχώς δεν είχα την ευκαιρία να ταξιδέψω μαζί του, μας έφαγαν τα δρομολόγια προς Κρήτη άπαξ του έτους...

  • 2 weeks later...
Posted

Καί ιδού η περίφημη πλώρη τού πλοίου,στίς δυό εκδοχές της:

Αριστερά,ώς Παναγία Τήνου στόν Πειραιά και δεξιά ώς Αρτεμις στό Ηράκλειο (νομίζω είχε ήδη παροπλιστεί τότε γιατί την ημέρα που το φωτογράφισα ήταν αρχές Αυγούστου και λογικά εκείνη την ώρα θα έπρεπε να μήν είναι στο λιμάνι,άν ήταν ακόμα εν ενεργεία).

post-51-128326999534_thumb.jpg

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...
Posted

Ποτε μπηκε ο καταπελτης?Στην εποχη που εγινε ΑΡΤΕΜΙΣ ή πιο παλια?.Θυμιζει παντως αρκετα το καταπελτη που εχει το GOLDEN PRINCE.

Και μια ασχετη ερωτηση.Το πλοιο με τα σινιαλα της Ventouris Sea Lines επιανε ποτε Σαντορινη?Σε εναν τουριστικο οδηγο το ειδα σε φωτογραφια δεμενο στις τσαμαδουρες.Θα κοιταξω να το σκαναρω κι ολας για να το δουμε

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...