Jump to content
Shipfriends

Δεν ήμουνα εγώ, για αεροπλάνα.


Recommended Posts

Και χωρίς να φταίη κιόλας....

 

Κι'αυτοί οι Ουκρανοί πάλι,ένα ραντάρ δέν είχαν να δούν ότι πρόκειται γιά επιβατικό αεροπλάνο;

Edited by Hastaroth
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 518
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Σημερινά δημοσιεύματα πάντως λένε ότι οι Ουκρανοί μπέρδεψαν το αεροπλάνο αυτό με το "προεδρικό" τού Πούτιν,που είχε περάσει λίγη ώρα νωρίτερα πάνω απ'την ίδια περιοχή.Ωστόσο μού φαίνεται περίεργο,καθώς ένα τέτοιο εγχείρημα-δηλαδή η κατάρριψη ενός συγκεκριμένου αεροπλάνου-θα είχε οργανωθεί με μεγαλύτερη προσοχή και ειδικώς μάλιστα άν μοιάζουν τα δύο αεροπλάνα,δέν μπορείς να βασίζεσαι απλώς στην όραση σου γιά να τα ξεχωρίσης.

Link to comment
Share on other sites

Στα των ελληνικών υδροπλάνων πάλι, βρήκα αυτό το άρθρο στο οποίο αναφέρεται ότι οι πτήσεις ξεκινούν το Μάϊο ενώ οι κρατήσεις θα γίνονται απο Οκτώβριο. (τα bolds δικά μου)

 

 

Κρατήσεις θέσεων θα μπορούν να κάνουν οι ενδιαφερόμενοι επιβάτες από τον ερχόμενο Οκτώβριο με σκοπό να επιβιβαστούν σε υδροπλάνα τον Μάιο, οπότε και έχουν προγραμματιστεί οι πρώτες πτήσεις.

Υστερα από αρκετά χρόνια καθυστερήσεων, γραφειοκρατικών εμποδίων, δυσκολιών στη χρηματοδότηση των σχετικών επενδύσεων και γενικότερης δυσπιστίας των εμπλεκόμενων φορέων στην υλοποίηση των απαιτούμενων παρεμβάσεων, τα υδροπλάνα θα αποτελούν -εκτός απροόπτου- μέρος της ελληνικής τουριστικής πραγματικότητας από το ερχόμενο καλοκαίρι.

Η ολοκλήρωση του θεσμικού πλαισίου, η εφαρμογή του και η εμπλοκή όλων των ενδιαφερόμενων πλευρών (συναρμόδια υπουργεία, φορείς κ.λπ.) οδήγησαν σε σημαντικές καθυστερήσεις, με αποτέλεσμα από το 2004 που εκτελέστηκαν οι πρώτες πτήσεις από την εταιρεία που σήμερα ονομάζεται «Ελληνικά Υδατοδρόμια» να έχουν περάσει δέκα ολόκληρα χρόνια και ακόμα να μην πετούν τα υδροπλάνα.

Οι δύο βασικές εταιρείες που ασχολούνται με το αντικείμενο, η Ελληνικά Υδατοδρόμια και η Υδροπλάνα Ελλάδας (Hellenic Seaplanes) κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν δεκάδες δυσκολίες μέχρι να δουν τις πρώτες αδειοδοτήσεις υδατοδρομίων που δρομολογήθηκαν μόλις φέτος το καλοκαίρι, οπότε και θα έπρεπε να εκτελεστούν οι πρώτες πτήσεις, σύμφωνα με τον επιχειρησιακό σχεδιασμό των εταιρειών. Πρόσφατα μάλιστα δόθηκε η δυνατότητα στις εταιρείες, με νομοσχέδιο του υπουργείου Τουρισμού, να προχωρούν σε προσθαλάσσωση υδροπλάνων σε μαρίνες και ξενοδοχειακές μονάδες, όπως εξήγησε ο κ. Μιχάλης Ασαριώτης, αντιπρόεδρος και γενικός διευθυντής της Hellenic Seaplanes, γεγονός το οποίο ανοίγει τον δρόμο για την αρχική δραστηριότητα των εταιρειών.

Σύμφωνα με τις έως τώρα ενδείξεις, σε πρώτη φάση θα λειτουργήσουν περίπου 10 υδατοδρόμια κυρίως στις Σποράδες και μερικά ακόμη στο Ιόνιο.

Στόχος είναι έως το 2016 να πολλαπλασιαστούν τα υδατοδρόμια σε όλη τη χώρα, ώστε να μην υπάρχουν περιορισμοί στην εκτέλεση των πτήσεων και στις δυνατότητες ανταποκρίσεών τους.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι η Hellenic Seaplanes προγραμματίζει συνεργασία με εταιρείες κρουαζιέρας και τουριστικούς πράκτορες για την οργάνωση περιηγητικών πτήσεων, από τη μία, και για τη μετάβαση σε απομονωμένα νησιά, από την άλλη.

Μεταξύ των υπηρεσιών που θα προσφέρει η εταιρεία Hellenic Seaplanes περιλαμβάνονται οι προγραμματισμένες πτήσεις, οι ναυλωμένες πτήσεις (charter), υπηρεσίες μεταφοράς φορτίων (cargo), περιηγητικές πτήσεις (αντίστοιχες με της κρουαζιέρας), στοχευμένες μεταφορές σε θέρετρα, αεροδιακομιδές και άλλες υπηρεσίες που θα διαμορφωθούν ανάλογα με τις ανάγκες και τη ζήτηση.

Παρά το γεγονός ότι και οι δύο εταιρείες επισημαίνουν ότι η τιμολόγηση της υπηρεσίας είναι λίγο πρώιμη ακόμα, εκπρόσωποι της Hellenic Seaplanes υποστηρίζουν ότι μια περιηγητική πτήση θα κοστίζει στον επιβάτη περίπου 120 ευρώ.

Link to comment
Share on other sites

Πάντως βλέποντας τήν εικόνα που συνοδεύει το ρεπορτάζ,έχω επιφυλάξεις ώς πρός το πόσο ασφαλή θα είναι αυτά τά "υδατοδρόμια".

 

Με αεροπορικούς όρους,η εικόνα αυτή αντιστοιχεί σε προσγείωση ενός μεσαίου μεγέθους δικινητηρίου στον διάδρομο ενός αεροδρομίου,ενώ σε απόσταση λίγων μέτρων περνάει δίπλα του ένα απλό (δηλ.όχι υπηρεσιακό,άρα χωρίς πομποδέκτη VHF) ΙΧ...

 

Σε οποιοδήποτε αεροδρόμιο-ακόμη και σε μικρό επαρχιακό-κάτι τέτοιο απαγορεύεται διά ροπάλου και ο παραβάτης οδηγός συλλαμβάνεται επί παρακωλύσει συγκοινωνιών.......

Edited by Hastaroth
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
 

Βέβαια τώρα πρόσφατα ταξίδεψα προς το εξωτερικό με αεροπλάνο και αυτός ο έλεγχος έγινε στη πύλη πριν μπω στο αεροπλανο και όχι σχολαστικά!!

 
Φαντάζομαι δεν εννοείς πως έλεγχο διαβατηρίου/ταυτότητας και boarding pass σου κάνανε στην πύλη, γατί αυτό αποκλείεται.
Link to comment
Share on other sites

Boarding pass εκαναν ελεγχο πριν το ελεγχο για μεταλλικα αντικειμενα κλπ. Σκαναρα εγω το boarding pass απο το κινητο μου και η κοπελα ειδε το διαβατηριο στη πυλη. Στη βαλιτσα δεν ανοιξε καν το διαβατηριο μου οταν τις ειπα οτι εχω mobile boarding card

Link to comment
Share on other sites

Δεν είναι απαραίτητο στο baggage-drop/check-in να κάνουν έλεγχο διαβατηρίου γιατί αν πετάς με χειραποσκευή κι έχεις κάνει check-in μόνος σου, δεν περνάς καν από εκεί. Θέλω να πω, έλεγχος σε boarding pass και διαβατήριο θα γίνει οπωσδήποτε όταν πας να μπεις στο security της δεξιάς πλευράς του ΕλΒεν (χώρες εκτός Σέγκεν) και μόνο boarding pass στην αριστερή. Λογικά δεν πήγες UK.

Edited by .voyager
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Γιά να το κάνη αυτό ένας tour operator πρέπει να έχη εξασφαλίσει βιωσιμότητα γιά την γραμμή.Δηλαδή να υπάρχη συνεχής "ροή" ανθρώπων που θα πηγαίνουν απ'το Tel-Aviv στον Αραξο (γιά να πάνε πού μετά; ) και τούμπαλιν.

 

Ακόμη κι'άν υποθέσουμε πως θα εξυπηρετηθούν έτσι κάποιοι που θέλουν να πάνε στην Πάτρα,είναι πιό εύκολο να έρθουν αεροπορικώς στάς Αθήνας εκ τού TLV (μιά γραμμή που την κάνει τόσο η EL-AL όσον και η Aegean τακτικά),με τον προαστειακό να πάνε στο Κιάτο και εκείθεν με το λεωφορειάκι σε λιγώτερο από μιά ώρα στην Πάτρα.Ναί,ξέρω,αλλάζεις τρείς "συγκοινωνίες" αλλά δέν μπορούμε να έχουμε αεροπορικές γραμμές από και πρός κάθε πόλη και χωριό τού κόσμου τούτου...

Edited by Hastaroth
Link to comment
Share on other sites

απ'το Tel-Aviv στον Αραξο (γιά να πάνε πού μετά; ) 

 

R u f****g serious? :ph34r:  Σε κάποιο από τα γύρω resorts (και όχι μόνο) στα οποία ο tour operator έχει allotment. Δεν αναφέρθηκα σε συγεκριμένo είδος πτήσεων, η φήμη θα μπορούσε να αφορά charter πτήσεις για 2-3 μήνες οι οποίες θα μετέφεραν τους πελάτες του operator στα καταλύματά τους (τουριστικό πακέτο, χαλόου) και όχι προγραμματισμένες/τακτικές για τους Πατρινούς και Τελαβιβιανούς φίλους μου! Όπως ακριβώς κάνει η Tui πχ. που γεμίζει τα Grecotel Olympia Riviera Resort (συγκρότημα από 4 ξενοδοχεία) και Grecotel Kalopetra Beach (κυρίως) εκεί δίπλα, το Travel Services και άλλοι από το ίδιο αεροδρόμιο. Και από τα περισσότερα περιφερειακά αεροδρόμια κάθε σεζόν δηλαδή.

 

 

αλλά δέν μπορούμε να έχουμε αεροπορικές γραμμές από και πρός κάθε πόλη και χωριό τού κόσμου τούτου...

 

Mια χαρά μπορούμε το καλοκαίρι, συμβαίνει. Δεν θα πάει η El-Al με 380 σε ετήσια βάση.

Edited by .voyager
Link to comment
Share on other sites

Χμμμ η αλήθεια είναι πως δέν πήγε ο μυαλός μου :lol: στην Israir ή στην Sun D'or που είναι charterάδικες Ισραηλινές εταιρίες και θα μπορούσαν να ζητήσουν μιά τέτοια εποχιακή γραμμή.Μέ κακίζω (που έλεγε και ο Αθανάσιος Τσαλδάρης παλαιότερα).

 

Οσο γιά τα μέτρα ασφαλείας,φαντάζομαι ότι δέν θα ζητάνε κιόλας να περιζώνεται ο Αραξος με μεραρχίες τού IDF κάθε φορά που θα κατεβαίνη αεροπλάνο τών δύο αυτών εταιριών.Αλλά λογικό δέν είναι να ζητάνε περισσότερα μέτρα ασφαλείας απ'τα υπάρχοντα;Εδώ παλιότερα κάποιοι είχαν ρίξει ρουκέτες εναντίον αεροπλάνου τής EL-AL στο αεροδρόμιο τής Adis-Abeba.Το ξεχάσαμε αυτό;

 

ΥΓ.Γιά να πάη κάπου η EL-AL με 380 πρέπει πρώτα να το αποκτήση-και με την παρούσα οικονομική κατάσταση στην χώρα της,δέν το βλέπω......

Edited by Hastaroth
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Τα "κουτιά" τού αεροπλάνου πάντως βρέθηκαν,οπότε μάλλον σύντομα θα ξέρουμε και τί προκάλεσε το δυστύχημα.

 

Επιζώντες,δυστυχώς,δέν φαίνεται να υπάρχουν.... :(

Link to comment
Share on other sites

Δεν είναι το low cost που μπορεί να ενοχοποιηθεί (παρά το ότι προσωπικά, αποφεύγω να ταξιδεύω, λόγω της αγελαίας συμπεριφοράς επιβατών και προσωπικού). Η Germanwings ανήκει στο Group Lufthansa και η τελευταία έχει εξαιρετικό ιστορικό ασφάλειας. Τα αεροσκάφη και μάλιστα τα Airbus της Lufthansa (αλλά και της Swiss, πχ) δεν είναι καινούργια, θα δείτε έτη κατασκευής 1992, 1995, 1998, σπανίως μετά το 2000, όμως η συντήρηση είναι αυτή που κρίνει τα πάντα. Στην ΕΕ, η συντήρηση και το ρυθμιστικό πλαίσιο είναι υψηλών προδιαγραφών και-οφείλει να είναι-άσχετη με το κόστος του εισιτηρίου (οι τιμές εξάλλου είναι πλέον καθολικά συμπιεσμένες στην economy class πχ συγκρίνετε τιμές Aegean και Ryannair εσωτερικού).

Τώρα τι φταίει; Ίδωμεν-αν ίδωμεν δηλαδή. Αλλά όταν μπείτε στην επόμενη πτήση, ζητείστε νοερά από τον Ύψιστο να μην ανήκετε στατιστικά στο απειροελάχιστο ποσοστό επιβατών που θα χάσουν τη ζωή τους στον αέρα-ασχέτως λόγου και αιτίας.

Link to comment
Share on other sites

Στά ξένα fora και ειδησεογραφικά πρακτορεία αναφέρεται ότι ο ένας απ'τους πιλότους είχει βγεί απ'το cockpit και όταν χτύπησε διακριτικώς την πόρτα γιά να τού ανοίξη ο άλλος,δέν έλαβε απάντηση.Στο τέλος προσπάθησε να σπάση την πόρτα (ακούγεται δέ αυτό στην καταγραφή απ'το voice recorder).Πρίν απ'αυτό,η συνομιλία τών πιλότων μεταξύ τους και με τα κέντρα ελέγχου έδειχνε ότι η πτήση εξελισσόταν ομαλώς και δέν υπήρχε καμμία αναφορά σε βλάβες & δυσλειτουργίες ή άλλα προβλήματα.

 

Επίσης εκφράζεται απ'τους ερευνητές η απορία γιά το γεγονός ότι η κάθοδος τού αεροπλάνου κράτησε τόσο πολύ (γύρω στα 10 λεπτά κατέβαινε μέχρι να τσακιστή στο βουνό),ενώ ο καιρός ήταν καλός.Πάντως όλοι οι ερευνώντες πλέον δέν αποκλείουν την εκδοχή τής εσκεμμένης εγκληματικής συμπεριφοράς τού πιλότου που είχε μείνει στο κόκπιτ (δέν έχει διευκρινιστεί ακόμη άν αυτός που κλείστηκε εκτός κόκπιτ ήταν ο κυβερνήτης ή ο συγκυβερνήτης).

 

Οσο γιά το τί θα πρέπη να ζητήσουμε απ'τον Υψιστο την επόμενη φορά που θα ταξιδέψουμε αεροπορικώς,εγώ προσωπικώς θα τού ζητήσω να με κάνη "Zelig"* ώστε,ευρισκόμενος στο αεροπλάνο να μεταμορφωθώ κι'εγώ σε πιλότο και να εκτελέσω την πτήση ο ίδιος,οπότε θα είμαι σίγουρος ότι θα φτάσω στον προορισμό μου με ασφάλεια.....

 

*Zelig:η γνωστή τανία όπου ο Woody Allen (ώς Leonard Zelig) αποκτά κάθε φορά τα χαρακτηριστικά τών ανθρώπων με τους οποίους συναναστρέφεται

Edited by Hastaroth
Link to comment
Share on other sites

Αυτή είναι-κατά πάσα πιθανότητα-η αιτία,όπως δείχνουν τα πράγματα.Μάλιστα κάποιοι που γνωρίζουν λεπτομέρειες λένε ότι ο Κ2 είχε ψυχολογικά προβλήματα,άν και κατάφερνε να τα κρύψη,αφού είχε περάσει επιτυχώς όλα τα απαιτούμενα ψυχομετρικά tests.

 

Επειδή λοιπόν δέν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο (θυμάστε την Egyptair;) και επειδή,όπως φαίνεται,ούτε τα ψυχομετρικά tests είναι απολύτως αξιόπιστα,επανέρχεται στην επιφάνεια το θέμα τού κλειδώματος τής πόρτας τού cockpit.Το μέτρο είχε αποφασιστεί,όπως θυμόμαστε,μετά την 11/9/2001.Ομως,όπως φαίνεται,οι αποφασίσαντες το μέτρο αυτό θεώρησαν ότι όλοι οι πιλότοι τού κόσμου είναι άτομα ορθολογιστικά και έχουν σώας τάς φρένας,πράγμα που βεβαίως δέν ισχύει διότι και οι πιλότοι είναι άνθρωποι και αυτοί,όπως και οι επιβάτες που μεταφέρουν με τα αεροπλάνα τους.Οπότε είναι λίαν πιθανόν κάποιοι απ'αυτούς (τους πιλότους εννοώ) να έχουν ψυχολογικά προβλήματα ή να μήν αντέχουν την ψυχολογική πίεση τού επαγγέλματος ή να τους απασχολούν οικογενειακά θέματα κλπ κλπ.Ισως,λοιπόν,θα έπρεπε να επανεξεταστή το θέμα τού κλειδώματος τής πόρτας τού cockpit και να βρεθή κάποιος τρόπος ώστε ακόμα κι'άν ένας πιλότος θέλη να τσακιστή στα βουνά γιά τους χ.ψ λόγους του,να μπορή να τον εμποδίση κάποιος να το κάνη ενώ έχει πίσω στην καμπίνα εκατό-διακόσια ή και παραπάνω άτομα που δέν τού φταίνε σε τίποτε να τους πάρη στον λαιμό του.Ας τους πάη στον προορισμό τους και μετά,άν θέλη,άς πάρη ένα πιστόλι να τινάξη τα μυαλά του στον αέρα.....  

Link to comment
Share on other sites

Οι ΗΠΑ είναι η μόνη χώρα(αν δεν κάνω λάθος) που επιβάλει στις εταιρείες που χρησιμοποιούν τον εναέριο χώρο της να έχουν 3 πιλότους στο πιλοτήριο έτσι ώστε αν κάποιος θελήσει να βγει για τον χ-ψ λόγο να υπάρχουν πάντα 2 άτομα μέσα στο πιλοτήριο. Αυτό το μέτρο εφαρμόζεται μετά την 11η Σεπτεμβρίου.

Χτες διάβασα ότι κάποιες low cost εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη θα επιβάλουν το ίδιο μέτρο με τη διαφορά ότι όταν θέλει να βγει ένας πιλότος θα μπαίνει στο πιλοτήριο και θα κάθετε μαζί με τον άλλον ο διευθυντής πτήσης (αρχηγός πληρώματος καμπίνας).

Link to comment
Share on other sites

1.Ο "διευθυντής πτήσης" στην αεροπορία είναι ο κυβερνήτης (captain,pilot-in-command,PIC) τού αεροπλάνου,ο οποίος έχει και τον τελικό λόγο και αποφασίζει γιά οποιοδήποτε θέμα και όχι ο αρχηγός πληρώματος καμπίνας

 

2.Και αυτό το μέτρο είναι αμφιλεγόμενο,διότι α)άν υποθέσουμε ότι ο πιλότος που μένει στο κόκπιτ είναι αποφασισμένος ντέ και καλά να το ρίξη το αεροπλάνο,ο αρχηγός πληρώματος καμπίνας δέν μπορεί να τον εμποδίση-αλλά κι'αν το καταφέρη,δέν μπορεί να κυβερνήση το αεροπλάνο και κυρίως β)ποιός μάς λέει ότι ο ΑΠΚ-που είναι ένας ή μία αεροσυνοδός και που μπορεί να προσλήφθηκε πρόσφατα στην εταιρία και μάλιστα με λιγώτερο αυστηρά κριτήρια επιλογής-δέν θα θελήση ο ίδιος να ρίξη το αεροπλάνο,εξουδετερώνοντας τον πιλότο στο κόκπιτ;

 

Διαβάστε εδώ:

http://www.airliners.gr/community/viewtopic.php?f=75&t=9286&sid=b5ad0ecaec8518e74eb482820963e30f&start=60

τίς απόψεις ενός ειδικού επί τού θέματος στο "εξάδελφον" site airliners.gr

 

Κατά την ταπεινή μου άποψη,το μέτρο τού κλειδώματος τής πόρτας τού κόκπιτ είναι μιά σκέτη ανοησία.Αντί να αυξάνη την ασφάλεια τής πτήσης,την μειώνει.Το είδαμε στην πτήση τής Helios όπου άν δέν ήταν κλειδωμένη η πόρτα τού κόκπιτ,θα είχε μπεί σ'αυτό νωρίτερα ο φροντιστής Ανδρέας Προδρόμου,ο οποίος είχε τίς αισθήσεις του και ήταν κάτοχος επαγγελματικού πτυχίου πιλότου (CPL) και-άν μή τι άλλο-θα είχε κατεβάσει το αεροπλάνο σε ύψος τέτοιο που δέν θα χρειαζόταν συμπίεση,ώστε να συνέλθουν απ'την υποξία οι δύο πιλότοι και να ολοκληρώσουν την πτήση.Το είδαμε και τώρα,που ο Κ1 τού γερμανικού αεροπλάνου δέν μπορούσε ούτε κάν να σπάση την πόρτα και να μπή στο κόκπιτ να πάρη τα χειριστήρια.Το είδαμε και στο αεροπλάνο τής Ethiopian-ίδιο σενάριο.

 

Οσο γιά το ενδεχόμενο τής αεροπειρατείας,είχα διαβάσει,τον Σεπτέμβριο τού 2001,στόν "απόηχο" τής γνωστής τρομοκρατικής ενέργειας,ένα άρθρο κάποιου πρώην αστυνομικού που έγινε πιλότος σε αεροπορική εταιρία.Σ'αυτό λοιπόν το άρθρο έγραφε ότι ένας πιλότος που αντιμετωπίζει αεροπειρατία έχει στα χέρια του το πιό αποτελεσματικό όπλο-το ίδιο το αεροπλάνο του:με έναν απότομο ελιγμό,κάνει τον αεροπειρατή να χάση την ισορροπία του και να πέση στο δάπεδο τού αεροπλάνου,οπότε πλέον είναι εύκολο να τον εξουδετερώσουν τα άλλα μέλη τού πληρώματος.Και μάλιστα έχει υπάρξει τέτοιο περιστατικό,δυό φορές στην διεθνή αεροπορία.Αυτό είναι μέν άλλο θέμα,αλλά δείχνει πως τελικώς πολλά από τα "μέτρα ασφαλείας" που λαμβάνονται στην αεροπορία είναι υποκριτικά και,στην πραγματικότητα,αναποτελεσματικά.....

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...