Jump to content
Shipfriends

Δεν ήμουνα εγώ, για αεροπλάνα.


Recommended Posts

Ας δούμε μια εντυπωσιακή προσγείωση αεροπλάνου.  Πιλότοι , αντίστοιχοι  με τους Έλληνες  πλοιάρχους μας,  στις δύσκολες συνθήκες!!

 

Edited by svo
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • Replies 518
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Το οτι ειχε κλεισει ολοκληρο το αεροδρομιο ομως λογω του χιονια δεν ειδα να το σχολιαζει κανεις βεβαια.Λες και απο μονος του αποφασισε ο πιλοτος να παει αλλου..

Link to comment
Share on other sites

Το να κλεισει αεροδρομιο στην Ελλαδα λογω χιονιου δεν το λες και τοσο παραλογο.Στη Θεσσαλονικη πχ ειχε χιονισει ετσι τελευταια φορα πριν 10 χρονια.Καλως ή κακως δεν ειμαστε μαθημενοι σε τετοιες συνθηκες

Οπως και να χει ομως το που θα κανει divert το αεροπλανο ειναι αποφαση της εταιριας και οχι του αεροδρομιου.Δεν κανεις divert μια πτηση απο την Θεσσαλονικη στην Ρουμανια.Ας τους φερνανε Αθηνα ,που δεν ειχε προβλημα το αεροδρομιο

 

Link to comment
Share on other sites

Το divert στην Ρουμανία και όχι σε άλλο ελληνικό αεροδρόμιο ήταν καθαρά θέμα κόστους. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η εταιρεία είχε επιλέξει για το συγκεκριμένο δρομολόγιο ως πρώτο εναλλακτικό αεροδρόμιο αυτό της Τιμισοάρα, και ως δεύτερο αυτό των Αθηνών. Ο λόγος τόσο για την σειρά ταξινόμησης όσο και για την τελική επιλογή είναι τα μικρότερα τέλη αεροδρομίου στο ρουμάνικο αεροδρόμιο σε σχέση με αυτό των Αθηνών. Οπότε η όλη εμπειρία ήταν άλλη μία έκφανση της φιλοσοφίας low cost.

Link to comment
Share on other sites

Δηλαδή τα έξτρα καύσιμα + τέλη αεροδρομίου  + μέριμνα για τους επιβάτες για Ρουμανία κοστίζουν λιγότερο από τα αντίστοιχα για Αθήνα ή κάποιο κοντινότερο αεροδρόμιο εντός ελληνικής επικράτειας; 

Μου φαίνεται εξαιρετικά δύσκολο. Τι να πω. 

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, proud_ionian said:

χεσμενους τους εχει. δεν νομιζω οτι πολυασχοληθηκαν.

μωρέ μαζί σου. αλλά και πάλι. τόσο φθηνά είναι στη Ρουμανία (και αντιθετα τόσο ακριβά σε όλα τα ελληνικά αεροδρόμια) που δικαιολογείται το κόστος των έξτρα καυσίμων ;

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, MILTIADIS said:

Το οτι ειχε κλεισει ολοκληρο το αεροδρομιο ομως λογω του χιονια δεν ειδα να το σχολιαζει κανεις βεβαια.Λες και απο μονος του αποφασισε ο πιλοτος να παει αλλου..

 

Κοίτα, αυτά συμβαίνουν και στα καλύτερα μαγαζιά ανα την Ευρώπη, δεν είναι μόνο δικό μας προνόμιο. Αν κάτσεις και το σκεφτείς, είμαστε μια νησιωτική χώρα, περικυκλωμένη από τη θάλασσα και αν δούμε τα στατιστικά όσον αφορά τους πνιγμούς κάθε χρόνο, μάλλον δεν ξέρουμε καν να κολυμπάμε. Όχι να ζήσουμε με το χιόνι που το βλέπουμε αραιά και πού.

 

Συμφωνώ με τον @Agrino, η επιλογή της Ρουμανίας ήταν καθαρά θέμα κόστους, το έχουν κάνει πάρα πολλές φορές. Μου έχει τύχει παρόμοια περίπτωση σε πτήση από Λονδίνο για Αθήνα και τότε η εταιρεία προσγειώθηκε στην Κέρκυρα. Δόξα τω Θεώ, έχουμε κάμποσα διεθνή αεροδρόμια στην Ελλάδα. Έτσι για την ιστορία, η απόσταση μεταξύ Τιμισοάρα και Θεσσαλονίκης είναι περίου 9 ώρες οδήγηση μέσω Σερβίας και Σκοπίων, χωρίς να υπολογίζει κανείς στάσεις, σύνορα κλπ.

Link to comment
Share on other sites

Εκτός από τα τέλη αεροδρομίου, πρέπει να βάλετε στην εξίσωση και το positioning στο πλαίσιο του προγράμματος της εταιρείας, άρα και τις ανάγκες του συγκεκριμένου, αλλά  και των άλλων αεροσκαφών που πιάνει η <<καραμπόλα>>, στη συγκεκριμένη χρονική στιγμή για maintenance, crewing, supplies και λοιπά logistics. Οπότε τα κόστη σε $ και σε διαταραχή/αποδιοργάνωση αυγατίζουν όταν το αεροσκάφος δεν πάει στο βέλτιστο σημείο μετά το rerouting.

 

Κάποια άλλη εταιρεία πιθανόν θα επωμιζόταν τα κόστη ενός κοντινότερου αεροδρομίου γιατί θα έπαιρνε υπόψιν στον υπολογισμό και το επίπεδο υπηρεσιών που προσφέρει. Επίσης, οι περισσότερες εταιρείες δε δουλεύουν τόσο πολύ στο όριο, δηλαδή έχουν σχετικά μεγαλύτερα περιθώρια ελιγμών στον επιχειρησιακό τους σχεδιασμό.

 

Όποιος όμως επιλέγει να πετάξει με εταιρεία που δείχνει συνεχώς οτι αντιμετωπίζει τους επιβάτες, και, ακόμα σημαντικότερα, τους εργαζόμενούς της, σα ζώα, τότε είναι αποκλειστικά υπεύθυνος όταν του συμπεριφέρονται σα ζώο. Κατά συνέπεια οι μόνοι που φταίνε για την ταλαιπωρία του Λονδίνου - Θεσσαλονίκη Τιμισοάρα, είναι οι επιβάτες που διάλεξαν τη συγκεκριμένη εταιρεία.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Όταν αποφασίζεις ένα χρόνο πριν να μειώσεις τα δρομολόγια Αθήνα - Θεσσαλονίκη, να  διακόψεις τα δρομολόγια στα Χανιά και προς άλλους προορισμούς ώστε να μεταφέρεις αεροπλάνα στο Βερολίνο και να καλύψεις το κενό μετά το κλείσιμο της Air Berlin. Όταν αποφασίζεις ότι θέλεις να δοκιμάσεις καινούργιες γραμμές ελπίζοντας σε μεγαλύτερο ποσοστό κέρδους  και μεταφέρεις τα αεροπλάνα σε αυτά δρομολόγια τότε θα έχεις και λιγότερα αεροπλάνα διαθέσιμα στην Ελλάδα. Συνεπώς, θα πραγματοποιήσεις λιγότερες πτήσεις και μικρότερο μερίδιο αγοράς.

Για να δούμε όμως τι ζήτηση είχαν τα δρομολόγια της Ryanair σε σύγκριση με τους υπόλοιπους παίκτες:

Α3/ΟΑ: 1,120,000 διαθέσιμες θέσεις και μετέφερε 965,000 επιβάτες - Load Factor: 86.16%

Ryanair: 333,000 διαθέσιμες θέσεις και μετέφερε 292,000 επιβάτες - Load Factor: 87.7%

Ellinair: 200,000 διαθέσιμες θέσεις και μετέφερε 145,000 επιβάτες - Load Factor: 72.5%

Συμπέρασμα: Η Ryanair είχε μεγαλύτερο load factor που σημαίνει ότι ήταν πρώτη στην προτίμηση σε σχέση με Aegean και Ellinair. Απλά μας αφήνει για να δοκιμάσει νέες εμπειρίες.. 🤑

Οφείλω να πω ότι είναι αξιοσημείωτα τα ποσοστά πληρότητας. Να δούμε τι αντίκτυπο θα έχει στην κίνηση όταν μειωθεί ο χρόνος ταξιδιού με το τραίνο.

Link to comment
Share on other sites

Καμία σχέση δλδ. με το πώς τα παρουσιάσει το παραπάνω άρθρο.

Quote

Τα χαμηλά μερίδια της Ryanair αγοράς έπαιξαν τον ρόλο τους

 

Edited by .voyager
Link to comment
Share on other sites

54 minutes ago, thanosp said:

Συμπέρασμα: Η Ryanair είχε μεγαλύτερο load factor που σημαίνει ότι ήταν πρώτη στην προτίμηση σε σχέση με Aegean και Ellinair. Απλά μας αφήνει για να δοκιμάσει νέες εμπειρίες.. 🤑

 

Όσο διάβαζα το αρθρο, ετοίμαζα ήδη τα μαθηματικά για να απαντήσω. Σαφεστατα παρουσιάζει τα μερίδια όπως τον συμφέρει, δηλαδή να βγει κακια η ρυαν, τη στιγμή που είχε μεγαλύτερη πληρότητα απο την aegean! 

Ωστόσο όταν άφηνε τα Χανιά, ήταν περίοδος που εκτός απο τις αυξήσεις στα τέλη της fraport, αναγκαζόταν να πληρώνει και pushback πλέον, μιας και το αεροδρόμιο άλλαξε διαρρύθμιση.

Όπως και να χει, υπάρχουν άξιοι ανταγωνιστές, εταιρειες ελληνικες όπως η skyexpress, η astra και η ellinair, μπορουν να ανοιξουν φτερα και για μονοπωλιακες γραμμες..

Link to comment
Share on other sites

Συγνώμη αλλά εγώ δεν θεωρώ σαν κριτήριο προτίμησης το load factor (το οποίο εν πολλοίς είναι και συνάρτηση του κόστους και άλλων παραγόντων) αλλά φυσικά τους απόλυτους αριθμούς (το μερίδιο αγοράς). Και -χωρίς να έχω κοιτάξει τιποτα άλλο εκτός των παραπάνω αριθμών- βλέπω ότι περίπου 7 στους 10 επιβάτες προτιμούν την A3/OA, 2 την Ryan και 1 την Ellinair. To υψηλότερο load factor σημαίνει ότι εκμεταλλευόταν καλύτερα την ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ των αεροπλάνων της (ούτε καν ότι εκμεταλλευόταν καλύτερα τα αεροπλάνα της το οποίο είναι και συνάρτηση κόστους λειτουργίας και εσόδων απο την εκμετάλλευση)

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Nikos_Chania said:

Yπάρχουν άξιοι ανταγωνιστές, εταιρειες ελληνικες όπως η skyexpress, η astra και η ellinair, μπορουν να ανοιξουν φτερα και για μονοπωλιακες γραμμες.

Άξιοι θα είναι όταν όντως ανοίξουν φτερά, έχοντας κάνει και καμιά ανανέωση στόλου :D

Link to comment
Share on other sites

Το μερίδιο αγοράς θα ήταν χρήσιμο προς σύγκριση μόνο όταν οι προσφερόμενες θέσεις ήταν σε σχετικά παρόμοια επίπεδα.Όταν μετάφερεις αεροπλάνα σε άλλες χώρες και αυτό σου επιτρέπει να πραγματοποιήσεις μόνο το 1/6 δρομολογίων από αυτά που πραγματοποιεί η Aegean τότε πως μπορούμε να λέμε ότι το χαμηλό μερίδιο αγοράς είναι υπεύθυνο που φεύγει η εταιρεία? Κοιτάς να δεις τι απήχηση έχεις στο επιβατικό κοινό και αν αυτό είναι χαμηλό τότε δικαιολογείτε η απόφαση να κόψεις τα δρομολόγια. To load factor δείχνει την απήχηση που έχεις.

Βέβαια το υψηλό load factor δεν σημαίνει ότι είσαι κερδοφόρος, όπως σωστά αναφέρεις μιας και συνδέετε και με άλλους παράγοντας. Low cost carriers απαιτούν μικρότερο Load factor για να είναι κερδοφόρο ένα δρομολόγιο μιας και τα λειτουργικά κόστη τους είναι χαμηλότερα. H Aegean θα χρειαστεί να έχει υψηλότερο load factor από την Ryanair αφού έχει υψηλότερο λειτουργικό κόστος, αν και έχει κάνει πολλά βήματα προς αυτό και έχει καταφέρει να το μειώσει.

Οπότε με υψηλότερο Load factor από τους ανταγωνιστές και χαμηλότερα λειτουργικά κόστη, δεν μπορείς να δικαιολογήσεις την αποχώρηση σου. Αντιθέτως, η αλήθεια είναι ότι αναμένεις να έχεις μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους από πτήσεις εξωτερικού κατα την θερινή περίοδο όπου θα υπερχρεώνεις τους επιβάτες λόγω αυξημένης ζήτησης.

Προσωπική άποψη, αλλά όταν πετάς λιγότερες πτήσεις από τον κύριο ανταγωνιστή σου και γεμίζεις περισσότερο τις πτήσεις σου με μικρότερο κόστος δεν βλέπω τον λόγο να φύγεις. Φεύγεις όταν ψάχνεις την χήνα με τα χρυσά αυγά ή πιστεύεις ότι την έχεις βρει. Ήρθε, είδε πόσο την παίρνει και πάει για άλλα.

H Ryanair ανέκαθεν έτσι ήταν, σαν τις σχέσεις που σε χώριζαν γιατί δεν ήταν έτοιμες για σοβαρές δεσμεύσεις και ήθελαν να γνωρίσουν/εξερευνήσουν τον κόσμο . :D

12 hours ago, Nikos_Chania said:

Ωστόσο όταν άφηνε τα Χανιά, ήταν περίοδος που εκτός απο τις αυξήσεις στα τέλη της fraport, αναγκαζόταν να πληρώνει και pushback πλέον, μιας και το αεροδρόμιο άλλαξε διαρρύθμιση.

Ο λόγος που έφυγε ήταν συγκέντρωση δυνάμεων στο Βερολίνο, όλα τα υπόλοιπα ήταν φθηνές δικαιολογίες για να ρίξει το φταίξιμο σε άλλους. Για αυτό άλλωστε ξεκινήσε να πετά σε ένα  ακριβό αεροδρόμιο όπως αυτό της Φρανκφούρτης.  Αυτό το καλοκαίρι η Ryanair θα πετά σε 29 προορισμούς από τα Χανιά, συμπεριλαμβανομένου το Χανιά - Θεσσαλονίκη. Δεν την πειράζουν τα αυξημένα τέλη? Όχι φυσικά γιατί θα μπορεί να σε ξεζουμίσει σε μη επαρκώς εξυπηρετούμενα δρομολόγια.

12 hours ago, Nikos_Chania said:

Όπως και να χει, υπάρχουν άξιοι ανταγωνιστές, εταιρειες ελληνικες όπως η skyexpress, η astra και η ellinair, μπορουν να ανοιξουν φτερα και για μονοπωλιακες γραμμες..

Ευκαιρία τους δίνετε για να επεκταθούν σε κερδοφόρα δρομολόγια αλλά με τις προπέλες (κυρίως)  απένταντι στα jet της Aegean πάντα θα βρίσκονται σε μειονεκτική θέση. Είναι το τι προτιμά ο κόσμος.

Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, thanosp said:

Βέβαια το υψηλό load factor δεν σημαίνει ότι είσαι κερδοφόρος, όπως σωστά αναφέρεις μιας και συνδέετε και με άλλους παράγοντας. Low cost carriers απαιτούν μικρότερο Load factor για να είναι κερδοφόρο ένα δρομολόγιο μιας και τα λειτουργικά κόστη τους είναι χαμηλότερα. H Aegean θα χρειαστεί να έχει υψηλότερο load factor από την Ryanair αφού έχει υψηλότερο λειτουργικό κόστος, αν και έχει κάνει πολλά βήματα προς αυτό και έχει καταφέρει να το μειώσει.

Συμφωνώ απολύτως. Για μένα είναι ένα industry συγκρίσιμο με τα containers, υπό την έννοια πως για να δείς τι πραγματικά τι σου αφήνει το δρομολόγιο πρέπει να συγκρίνεις slot cost με slot revenue, όπου slot ή κάθε θέση που πουλάς στο αεροπλάνο για συγκεκριμένα δρομολόγια. 

 

Αφού μιλάμε για αεροπορικές εταιρείες, πάμε να δούμε λίγο επιγραμματικά εντυπώσεις από πτήσεις του τελευταίου διημέρου. Πτήση για Λονδίνο με British Airways, ταξίδι με την εταιρεία μετά από 6 χρόνια και ελπίζω να περάσουν άλλα 6 μέχρι να αναγκαστώ τους ξαναχρησιμοποιήσω. Διαχείριση επιβίβασης της πλάκας, καινούριο μεν αεροπλάνο αλλά με απελπιστικά μικρές αποστάσεις ανάμεσα στις θέσεις, χειρότερη και από την Easyjet, βγήκα με ενοχλήσεις στην επιγονατίδα. Αντιθέτως εξαιρετικές εντυπώσεις από την KLM(με την οποία πετάω συχνότατα), τα αεροσκάφη δεν είναι και τα πιο καινούρια αλλά οι θέσεις είναι άνετες, η εταιρεία διαχρονικά ακριβέστατη στα δρομολόγιά της, καλή ποιότητα γευμάτων και αεροσυνοδοί όμορφες όπως ακριβώς τις φαντάζεται ο αντρικός πληθυσμός :rolleyes:.

 

ΥΓ: Αυτό το Gatwick πρέπει να το γκρεμίσουν και να το ξαναχτίσουν από την αρχή. Διαρύθμιση και ποιότητα αυθαιρέτου στη Λούτσα. Αντιθέτως το Terminal 2 του Heathrow που ανακαινίστηκε πρίν καμιά 6ετία τουλάχιστον, είναι σε εξαιρετική κατάσταση.

Link to comment
Share on other sites

Quote

Το μερίδιο αγοράς θα ήταν χρήσιμο προς σύγκριση μόνο όταν οι προσφερόμενες θέσεις ήταν σε σχετικά παρόμοια επίπεδα

δεν θα συμφωνήσω (με εξαίρεση την περίπτωση που το "load factor" της Ryan θα ήταν "ταβάνι" (δεν ξέρω αν 87,7% είναι).  Αντίθετα πιστεύω ότι το load factor της ΟΑ μπορεί να επηρεάζεται αρνητικά από την κατανομή των πολλών πτήσεων διότι θα υποθέσω ότι οι επιβάτες έχουν προτιμήσεις στις ώρες πτήσεως. 'Οποιος έχει τις λιγότερες πτήσεις μπορεί να προσαρμοστεί καλύτερα στις πιο εμπορικές ώρες. Δεν νομίζω ότι το load factor μπορεί να θεωρηθεί κριτήριο ΠΡΟΤΙΜΗΣΗΣ (πλην ειδικών περιπτώσεων)

ΘΑ καταχραστώ λίγο τον χρόνο σας  για να προσπαθήσω να εξηγήσω τι εννοώ. Εχεις έστω εκ περιτροπής δρομολόγια με το BS Paros και Nisos Mykonos (ίδιες μέρες, ίδιες ώρες, ίδια περίοδο). Η μέση κίνηση επιβατών είναι 500 επιβάτες. Χοντρικα λοιπόν 33% "load factor" για το Patmos, 25% για το Mykonos. Σημαίνει αυτό απαραίτητα ότι οι επιβάτες έχουν προτίμηση στο Patmos?

Quote

Βέβαια το υψηλό load factor δεν σημαίνει ότι είσαι κερδοφόρος, όπως σωστά αναφέρεις μιας και συνδέετε και με άλλους παράγοντας. Low cost carriers απαιτούν μικρότερο Load factor για να είναι κερδοφόρο ένα δρομολόγιο μιας και τα λειτουργικά κόστη τους είναι χαμηλότερα. H Aegean θα χρειαστεί να έχει υψηλότερο load factor από την Ryanair αφού έχει υψηλότερο λειτουργικό κόστος, αν και έχει κάνει πολλά βήματα προς αυτό και έχει καταφέρει να το μειώσει.

Η A3 (για συγκριτικά καλύτερη κερδοφορία) έχει και άλλο δρόμο (εκτός του load factor). Το υψηλότερο revenue ανα θέση.

Quote

Συμφωνώ απολύτως. Για μένα είναι ένα industry συγκρίσιμο με τα containers, υπό την έννοια πως για να δείς τι πραγματικά τι σου αφήνει το δρομολόγιο πρέπει να συγκρίνεις slot cost με slot revenue, όπου slot ή κάθε θέση που πουλάς στο αεροπλάνο για συγκεκριμένα δρομολόγια. 

αυτό με καλύπτει πλήρως.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Πτήση με Swiss τον περασμένο μήνα, η εταιρεία έχει καταντήσει ψιλικατζήδικο δυστυχώς και το καταλαβαίνεις από τη διαδικασία του booking όπου όταν κλείσεις το πιο φτηνό εισιτήριο, σου αναφέρει ρητά και κατηγορηματικά ότι δικαιούσαι ένα(αριθμός 1) ποτήρι νερό δωρεάν, για δεύτερο τους πλερώνεις. Τραγέλαφος η κατάσταση στο αεροπλάνο, οι αεροσυνοδοί κρατάνε λίστα επιβατών όταν περνάνε για να δούν ποιός και αν δικαιούται τι είδους φαγητό. Στη δε Business Class προσφέρουν σαν φαγητό αυτά που παλαιότερα έδιναν στην economy σαν γεύματα, εντελώς για κλάματα. 

 

Τα καινούρια τους Bombardier CS300 δεν είναι τόσο κακά πλήν όμως θήκες έχουν μόνο 2 μικρές μεγέθους κινητού τηλεφώνου. Αν έχεις περιοδικό στα χέρια σου ή βιβλίο, το κρατάς στο χέρι. Μεγάλο τους πλεονέκτημα βέβαια παραμένει η αξιοπιστία, η καλή συντήρηση των αεροσκαφών και η πρόσβαση στο δίκτυο της Star Alliance. Γενικά όμως δεν είναι πια τίμιοι, πληρώνεις -και νομίζεις πως θα πάρεις Swiss- και παίρνεις κάτι λίγο καλύτερο από Vueling. Για όσους από εμάς θυμούνται την παλιά, καλή Swissair, με αυτή την ανάμνηση θα μείνουμε. 

Link to comment
Share on other sites

Μιλάμε για πτήση εσωτερικού, σωστά; Δυστυχώς για πτήσεις εντός Ευρώπης αυτή είναι η κατάσταση με την συντριπτική πλειοψηφία των εταιρειών.

Link to comment
Share on other sites

Ναι, intra Europe. Εντάξει, δεν περίμενα να μας προσφέρουν ριζόττο με τρούφα από την Alba :D, ο τρόπος με τον οποίο το χειρίζονται όμως είναι φτηνός. Τουλάχιστον οι low cost εταιρείες είναι ειλικρινείς ως πρός αυτό που διαφημίζουν και σου προσφέρουν, η Swiss σίγουρα δεν είναι. Μπορούμε να είμαστε χαρούμενοι που γενικά η Aegean είναι σε εξαιρετικό επίπεδο, τουλάχιστον όσον αφορά το on board service. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...