Jump to content
Shipfriends

Δεν ήμουνα εγώ, για αεροπλάνα.


Recommended Posts

Καλά κι ο Ωνάσης business έκανε με όλες τις κυβερνήσεις, εντός κι εκτός Ελλάδος, νομίμως και παρανόμως έχουσες την εξουσία. Δεν ήταν κάποιος που δε θα έμπλεκε με το κράτος από ιδεαλισμό. Αν ήταν στο συμφέρον του, όχι στην Κρήτη, στο Ρίο ντε Τζανέιρο θα τους πέταγε. 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 518
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ένα άρθρο που πέτυχα τυχαία στο φατσοτέφτερο, γνωρίζαμε για το ήθος της εταιρίας από παλιότερα αλλά σιγά σιγά φαίνεται το μαθαίνει και κόσμος εκτός του χώρου. 

https://www.reporter.gr/Eidhseis/Epicheirhseis/Transportation/438375-H-kakomathhmenh-kai-acharisth-Aegean

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 4 months later...
  • 4 months later...
  • 4 months later...
2 hours ago, Nick the Greek said:

...και βλέπω ένα Mc Donnell-Douglas αν θυμάμαι καλά με την τουρμπίνα επάνω στο πρυμνιό φτερό και είσοδο με πτυσσόμενη σκαλίτσα από το πίσω μέρος του αεροσκάφους...

Καλά θυμάσαι το τοπογραφικό (😜) του αεροπλάνου, αλλά DC-10 δεν ήταν, παρότι η Alitalia είχε στον στόλο της μερικά, που όμως είχε αποσύρει  πριν το 2000. Μάλλον ήταν ένα από τα πολλά McDonnell Douglas MD-80 που είχε η διάσημη γείτων, με 3+2 καθίσματα ανά σειρά στην economy, με τον απίθανο θόρυβο από το φτερό και πρύμα, τις 4-5 "τυφλές" τελευταίες σειρές (οι δύο έβλεπαν το galley και τις πρώην γοητευτικές αεροσυνοδούς να ετοιμάζουν καφέ) και την πτυσσόμενη σκάλα εξόδου που η έξοδός της σφράγιζε στην διάρκεια της πτήσης ακριβώς πριν μπείς στις τουαλέτες. Το πρωϊνό δρομολόγιο Αθήνα-Ρώμη και το βραδυνό Μιλάνο-Αθήνα γινόταν με τέτοια αεροπλάνα την δεκαετία του '90 και ίσως για λίγο στα '00s. Επίσης η SAS και η Iberia έστελναν την ίδια περίοδο τέτοια αεροσκάφη στην Αθήνα που και που σε κάτι αεριτζίδικα, εποχιακά δρομολόγια, από Στοκχόλμη, Βαρκελώνη ή Μαδρίτη.

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Shippihs said:

Τα 727 που είχαν κινητήρα στο κέντρο ποτέ τα απέσυρε η alitalia?

Το 1985.

6 hours ago, georgios express said:

Δεν γνωρίζω για την Alitalia, αλλά αν θυμάμαι καλά πέταξα για τελευταία φορά με B727 της ΟΑ στην Ελλάδα το 1993, αλλά στις ΗΠΑ (Delta, domestic flight) μπορεί να ήταν και 1998 ή 2000.

ολα εκτος απο 1 τα  Ελληνικα 727 ειχαν ονόματα βουνών της Ελλαδος (Ολυμπος,Ταυγετος,κλπ) η εξαίρεση ηταν το Βασίλισσα Αννα Μαρία. 

Ενα ενδιαφέρον trivia ειναι οτι ενα απο αυτα κατεληξε σε ενα δασος στο Όρεγκον των ΗΠΑ και μετατράπηκε σε σπιτι.. 

Ως πιτσιρικας το ορος Άθως μαζι με τα Ηρακλη (737) και Ολυμπιο Δια (747) ηταν τα αγαπημενα μου

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Nereus said:

Τα αεροπλάνα δεν εχουν δομικό οριο ζωης. Οσο ειναι οικονομικα συμφερον συντηρούνται και πετούν.. Πολλα 747,757 που μπαίνουμε ακομα και σημερα (απο σοβαρες εταιρείες οπως British Airways, United, κ.α) ειναι σε υπηρεσία απο τις αρχες του 1980.

 

Είχα πετάξει πρίν χρόνια από San Francisco για Frankfurt με ένα 747, ακόμη και τότε έκανε μπάμ λόγω παλαιότητας όταν έμπαινες μέσα. Αλλά βέβαια άλλα τα standards ελέγχων και συντήρησης στην αεροπλοία και άλλο στην ελληνική ακτοπλοία.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
On 8/21/2021 at 1:01 PM, Nick the Greek said:

Τα αεροπλάνα δεν εχουν δομικό οριο ζωης. Οσο ειναι οικονομικα συμφερον συντηρούνται και πετούν

Και όμως, όλα τα μέρη του αεροπλάνου, τμήματα του airframe έχουν όριο ζωής. Συνήθως παρακολουθείται βάσει είτε κύκλων (μια απογείωση και μια προσγείωση ο καθένας) είτε ωρών πτήσης, αναλόγως τη φύση των δρομολογίων, πχ ένα αεροπλάνο σε διαδρομές εντός Ελλάδος θα συντηρείται και θα αποσυρθεί βάσει των κύκλων αφού η πτήση είναι σύντομη, ενώ ένα αεροπλάνο long haul θα έχει πολλές ώρες πτήσης για τον αριθμό των κύκλων του airframe. Σε αυτό παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο το pressurisation και depressurisation όπως επίσης και η συστολή διαστολή κατά την πτήση που δεν είναι αμελητέα!

 

Σχετικό ατύχημα αν θυμάμαι καλά είχε ένα 737-200 της Hawaiian που είχε ξεπεράσει τον αριθμό κύκλων της ατράκτου.

 

Από κει και πέρα η συντήρηση που αναφέρεις Nick είναι ξεκάθαρα επειδή δεν υπάρχουν περιθώρια στην αεροπορία. Αν δεν υπήρχαν σοβαρές επιπτώσεις τα ίδια με την ακτοπλοΐα θα ήταν. Συνήθως πάντως οι εταιρίες αποσύρουν αεροπλάνα στην 20ετια, οι low cost ειδικά πολύ πιο νωρίς.

Link to comment
Share on other sites

Τα αεροσκάφη πρακτικά δεν εχουν οριο ζωής οπως ειπε και ο @Nick the Greek.. Οι κυκλοι που αναφέρεις  εχουν να κανουν με τη συντήρηση. Στα αεροσκαφη της πολιτικής αεροποριας υπαρχει το σύστημα ABCD, στο A check που γίνεται ανα 3-6 μηνες (αναλογα με τις προσγειωσεις/ωρες) γίνεται ενας απλος έλεγχος μέχρι το D check οπου γίνεται καθε 10 χρονια περιπου και το αεροσκάφος γίνεται σχεδον βιδες και ελέγχεται/επσικευαζεται διεξοδικά.

Οποτε η απάντηση που εδωσε οτι τα αεροσκάφη πετουν με βαση το cost/benefit και οχι με την ηλικια/κυκλους ο nick ισχύει απόλυτα 

 

1 minute ago, Nereus said:

Τα αεροσκάφη πρακτικά δεν εχουν οριο ζωής οπως ειπε και ο @Nick the Greek.. Οι κυκλοι που αναφέρεις  εχουν να κανουν με τη συντήρηση. Στα αεροσκαφη της πολιτικής αεροποριας υπαρχει το σύστημα ABCD, στο A check που γίνεται ανα 3-6 μηνες (αναλογα με τις προσγειωσεις/ωρες) γίνεται ενας απλος έλεγχος μέχρι το D check οπου γίνεται καθε 10 χρονια περιπου και το αεροσκάφος γίνεται σχεδον βιδες και ελέγχεται/επσικευαζεται διεξοδικά.

Οποτε η απάντηση που εδωσε οτι τα αεροσκάφη πετουν με βαση το cost/benefit και οχι με την ηλικια/κυκλους ο nick ισχύει απόλυτα 

 

Να θυμησω οτι υπαρχουν ATR/Fokker/Saab/Electra (πολλαπλασιες απο/προσγειωσεις) που ξεπερνουν κατα πολυ τα 20 και 30 ακομα και 40 χρονια πτητικης ζωης

Link to comment
Share on other sites

Σχολίασα το ότι δεν υπάρχει δομικό όριο ζωής στα αεροπλάνα, προφανώς για τα μέρη του fuselage που υπάρχει (πχ λόγω metal fatigue). Δεν διαφωνώ με τον @Nick the Greek  ούτε με σένα περί cost/benefit και maintenance.

To σχόλιο μου περί στανταρ της συντήρησης ήταν για το ακολουθο:

Quote

Αλλά βέβαια άλλα τα standards ελέγχων και συντήρησης στην αεροπλοία και άλλο στην ελληνική ακτοπλοία.

 

Τα ελικοφόρα που αναφέρεις είναι μικρά με χαμηλότερο service ceiling από τζετ, με ότι αυτό συνεπάγεται, μικρότερο μέγεθος και βάρος, και φθηνότερη συντήρηση. Επίσης υπάρχουν πολλά αεροδρόμια με ιδιαιτερότητες σε πολλά μέρη του κόσμου που εξυπηρετούνται μόνο από συγκεκριμένα αεροπλάνα, όπως ο Καναδικός βοράς με 737-200 με gravel kit, πολλά μικρά αεροδρόμια με Dornier, Twin Otter, Islander κλπ. Οπότε κάποιοι τύποι αναγκαστικά συντηρούνται και διατηρούνται.

Edited by ToMonopolioMasEfage
Link to comment
Share on other sites

Μα αυτο ακριβως λεμε οτι οσο το αεροσκάφος βγαζει λεφτα θα συντηρηθεί και η ατρακτος και οι κινητήρες και τα παντα.. Ολα αλλαζουν/φτιαχνουν σε ενα αεροσκάφος.. Αρκει να εχει νοημα.. Να θυμησω οτι ακομα και σε πολεμικες αεροποριες που money is not a problem  i.e USAF οταν το αεροσκαφος δεν εχει αξιολογο αντικαταστατη συνεχιζει και πετα.. μερικα παραδειγματα ειναι τα B52 με το γηραιότερο να εχει 60+ χρονια στη πλατη και ποσους πολέμους.. Τα U2 που ακομα σπιούνευουν.. Τα 707 (KC135) και αλλα διαφορα. Εδώ η Κολομβία πεταει αναβαθμισμενα C47 gunships ακομα (και αποδιδουν και πολυ καλα σε σχεση με πολυ νεότερα..

Τέλος τα αεροσκάφη που ανέφερα (ATR, Saab, Electra, κλπ) τρωνε τις μεγαλύτερες καταπονησεις απο ολους τους τυπους των πολιτικών, παρολαυτα επειδή το cost/benefit εχει θετικό πρόσημο τα συντηρουν ακομα και αν χρειάζονται επεμβαση/αντικατασταση σε δομικα στοιχεία.. 

Δωξα το θεο λεφτα να υπαρχουν.. 

Η μιζες.. Βλεπε τα Ελληνικά P3 Orion.. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 1 month later...
10 hours ago, Superfast VI said:

Στο έξω λιμάνι έχει φτιαχτεί το terminal για τα δρομολόγια των υδροπλάνων όταν αυτα θα ξεκινήσουν. Είμαι πολύ περίεργος να δω υδροπλάνο να προσθαλασσωνεται με το γνωστό βοριά και να δένει εκεί. 

20220425_002333.jpg

Ακούω τουλάχιστον από το 2004 για κατασκευή υδατοδρομίων και δρομολόγια υδροπλάνων στα νξσιά.Οι αρμόδιοι όλο λόγια όλα αυτά τα χρόνια.Η υλοποίηση ενός τέτοιου σχεδίου δε ξέρω πως μπορεί να υλοποιηθεί με την υπάρχουσα νομοθεσία και τις υπάρχουσες εποπτικές αρχές.Εδω δε μπορούν ούτε τα βασικά,να εξυπηρετήσουν θαλάσσιες μεταφορές στην ακτοπλοία.Πιστεύω πως η δρομολόγηση των υδροπλάνων θα αργήσει πολλά χρόνια ακόμα.

Link to comment
Share on other sites

Κι εγώ πιστεύω ότι το θέμα υδροπλάνα φαντάζει σαν ταινία επιστημονικής φαντασίας. Εμείς στο Ρέθυμνο τα ακούμε τουλάχιστον από τότε που σταματήσαμε να έχουμε σταθερή συγκοινωνία με τον Πειραιά, ίσως και πιο παλιά. Αλλά για μένα παραείναι ουτοπικό ένα τέτοιο σενάριο. Σίγουρα θα λειτουργούν μόνο το καλοκαίρι (γιατί τον χειμώνα πως θα προσθαλασσώνεται με ασφάλεια). Επίσης, σίγουρα δεν θα κάνει μεγάλες αποστάσεις. Εγώ, ας πούμε, πετάω αρκετά τακτικά Ηράκλειο-Θεσσαλονίκη. Σίγουρα το υδροπλάνο δεν θα με εξυπηρετεί. Και πως θα απο/προσθαλασσώνεται; Θα σηκώνεται κατευθείαν, ή θα κινείται για λίγο στην θάλασσα μέχρι να πάρει φόρα και να απογειωθεί; Δεν νομίζω ότι στο Ρέθυμνο έχουμε αρκετό χώρο για κάτι τέτοιο. Αλλά φανταστείτε τι κύματα θα σηκώνει πριν αποθαλασσωθεί. Θυμιθείτε τα απόνερα των ταχυπλόων και τις ζημιές που-ενίοτε- προκαλούν. Είναι κρίμα η τεράστια παραλία του Ρεθύμνου να καταντήσει τσουναμότοπος. Αλλά το μεγαλύτερο πρόβλημα (για το Ρέθυμνο) είναι ότι πετάνε λεφτά για υποδομές που θα χρησιμέψουν μόνο για μερικά χρόνια. Αργά ή γρήγορα, ο ΒΟΑΚ θα φτιαχτεί. Δεν ξέρω πως θα λειτουργεί η συγκοινωνία τότε, αλλά κατά πάσα πιθανότητα θα είναι πιο γρήγορο και πιο ασφαλές να πας δίπλα. Οπότε, εάν θες να λύσεις το συγκοινωνιακό πρόβλημα του Ρεθύμνου, τουλάχιστον μέχρι η Κρήτη να αποκτήσει δρόμους, βάζεις κάτι που δεν απαιτεί περεταίρω υποδομές και δεν επιβαρύνει και την περιοχή (δηλαδή πλοίο). 

ΥΓ για την ιστορία στο Ρέθυμνο λειτούργησε αεροπορική βάση (νομίζω γερμανική) στην Πηγή κατά τον Β' ΠΠ. Κατά την δεκαετία του 1980 απαλλωτρίωσαν εκτάσεις στο Λατζιμά, αλλά για κάποιον περίεργο λόγο δεν έγινε τίποτα. Δεν ξέρω, όμως, εάν ήθελαν να κάνουν κανονικό αεροδρόμιο ή αερολέσχη.

Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, JTEDimandix said:

 Αλλά φανταστείτε τι κύματα θα σηκώνει πριν αποθαλασσωθεί. Θυμιθείτε τα απόνερα των ταχυπλόων και τις ζημιές που-ενίοτε- προκαλούν. Είναι κρίμα η τεράστια παραλία του Ρεθύμνου να καταντήσει τσουναμότοπος.

Τα υδροπλάνα μέχρι του μεγέθους καναντερ σηκώνουν αμελητέα απόνερα. Χρησιμοποιούνται χρόνια σε παραλίες Καναδά και νησιών της Ασίας. Περισσότερο σπρέι σηκώνουν λόγω της ταχύτητας 

Link to comment
Share on other sites

Είναι πολύ παράξενο και άξιον απορίας, πως υδροπλάνα δουλεύουν κανονικότατα στην Ασία, στον Καναδά, στην Καραϊβική, ακόμη και στη Δανία και Κροατία, μόνο στην Ελλάδα δεν μπορούν ...

Link to comment
Share on other sites

Το τεχνικό κομμάτι δεν το γνωρίζω, θα το δούμε στην πράξη. Για μένα τίθεται και θέμα ισονομίας όμως. Δεν μπορεί τα φέρρυ να έχουν υποχρεωτικές δρομολογήσεις για συγκεκριμένο αριθμό μηνών και τα υδροπλάνα να κάνουν αρπαχτές το καλοκαίρι και να κόβουν κομμάτι από την ήδη μικρότερη επιβατική πίτα, σε νησιά που έχουν αεροδρόμιο. Αυτά τα λέω υποθέτωντας πως η δρομολόγησή τους θα είναι εποχική, κι εγώ δεν μπορώ να φανταστώ πως θα τα βλέπουμε το χειμώνα.

Link to comment
Share on other sites

Μα αυτό ακριβώς αναρωτιέμαι. Γιατί μόνο εδώ να είναι εποχικά; Στον υπόλοιπο πλαντήτη γιατί εξυπηρετούν τον κόσμο όλο το χρόνο σε κανονικές τιμές; Εδώ, θα είναι μόνο καλοκαιρινά και σε απλησίαστες τιμές. Δε βγάζει λογική.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

με αφορμή το περιστατικό που αναφέρεται στον κάτωθι σύνδεσμο, ο πιλότος συνελήφθη??

Γιατί αν καμια 60χρονη είχε χτυπήσει και νοσηλευόταν με κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις  από απόνερα πλοίου τότε ο πλοίαρχος εκτός ότι θα έκανε ένα ολιγόωρο πέρασμα από το φρέσκο 

https://www.irafina.gr/me-kranioegkefalikes-kakoseis-i-gynaika-pou-eksfendonistike-apo-tourmpina-aeroplanou-sti-skiatho-vinteo/?fbclid=IwAR38xc_AHUN1y6qJ3aarKecU6D4utO_368BODmhdv7N0AVIFsvKkrAagVWc

Link to comment
Share on other sites

Δε νομίζω να έκαναν τίποτα του πλοιάρχου αν κατά τον απόπλου του πλοίου, μια τουρίστρια έπεφτε μέσα στα φρέσκα τα απόνερα των προπελών και πάθαινε κρανιοεγκεφαλικες κακώσεις. Γιατί αυτό που έπαθε η τουρίστρια στην Σκιάθο από το αεροπλάνο είναι αυτό ακριβώς αν πάθαινε από το πλοίο. Γυρεύοντας πήγαινε και δεν γινόταν να ξέρει ο πιλότος ή ο καπετάνιος πως έχει βλάκες πίσω του. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Τώρα με τις φωτιές είναι στην επικαιρότητα -δυστυχως- τα πυροσβεστικά αεροπλάνα. Όταν κάνουν υδροληψίες, ανακοινώνουν στο λιμεναρχείο τον χώρο όπου θα πραγματοποιηθεί και τους δίνει έγκριση ή οχι;

Link to comment
Share on other sites

Δεν έχω ιδέα τι γίνεται. Αλλά εγώ σου λέω άντε και ανακοινώνουν. Έχει το Λιμεναρχείο κάποιον τρόπο να εφαρμόσει αποκλεισμό θαλάσσιας κυκλοφορίας σε κάποιο συγκεκριμένο εμβαδό θαλάσσης? Τα πλοία που υποχρεούνται να αναφέρουν κινήσεις, έχει καλώς. Όλα τα υπόλοιπα μικρά πλοιάρια, δε νομίζω πως στην πράξη μπορεί να τα ελέγξει. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...