Jump to content
Shipfriends

Πεμπτη Ιστορια: Υπερωκεάνιο "Edisson" και η μετανάστευση στην Αμερική


Angelos

Recommended Posts

Το πλοίο κατασκευάστηκε το 1897 και άντεξε πάνω από την 35ετια.

Ανηκε στις πρώτες προσπάθειες Ελλήνων να συνδέσουν την Νέα Γη με την μάνα πατρίδα.

Δεν το έφερε όμως στην Ελλάδα Ελληνική εταιρεία.

Παρολαυτά ήταν από τις πρώτες που άντεξαν και δεν χρεοκόπησαν.

Ψάχνουμε:

Το όνομα του πλοίου

Την εταιρεία του (και ότι αξιοσημείωτο έχουμε να πούμε για αυτή σαν extra)

Ποίες άλλες εταιρείες και με πια πλοία είχαν προσπαθήσει κάτι ανάλογο αλλα απέτυχαν?

Link to comment
Share on other sites

.

Άγγελε κατ' αρχήν μου άρεσε ο τρόπος που έβαλες το θέμα.

Είναι απολύτως σαφή τα δεδομένα και τα ζητούμενα, αν και νομίζω ότι παραέδωσες στοιχεία και θα είναι σχετικά εύκολη η λύση. ;)

Με το που το είδα κάτι μου θύμησε, θα κοιτάξω πρώτα στα βιβλία και μετά θα ξεχυθώ στις απέραντες λεωφόρους του διαδικτύου. :D

,

Link to comment
Share on other sites

.

Άγγελε, μόλις επέστρεψα από τις απέραντες λεωφόρους της αναζήτησης. ;)

Έχω, λοιπόν τα πρώτα αποτελέσματα (θα είναι άραγε και τα τελικά? :confused: )

Κατ άρχήν η πρώτη Ελληνική εταιρεία υπερωκεανίων που δεν χρεωκόπησε και άντεξε για 30 περίπου χρόνια ήταν η National Steamship Navigation Co ή Εθνική Ατμοπλοϊα της Ελλάδος ή κοινώς οι Αδελφοί Εμπειρίκοι, η οποία ιδρύθηκε το 1908.

Κοιτάζοντας τα πλοία της εταιρείας

http://www.theshipslist.com/ships/lines/greek_byron.htm

Υπάρχουν 3 πλοία ναυπηγημένα το 1896, αλλού το βρίσκω και 1897.

Από αυτά το "Κωνσταντινούπολις" πήγε για scrap το 1929, δηλαδή 33-34 ετών και το "Ιωάννινα" τορπιλλίσθηκε το 1917 ( 20-21 ετών). Άρα απορρίπτονται γιατί δεν έκλεισαν 35ετία ζωής.

Μας μένει, λοιπόν, το "Edison" ή Ελληνιστί "Έδισων", το οποίο διαλύθηκε το 1935, δηλαδή 38-39 ετών. Συνεπώς 2 τα κρατούμενα.

Το "Edison" ναυπηγήθηκε το 1896-7, στα ναυπηγεία του Στετίνου στην Γερμανία, για λογαριασμό της North German Lloyd Company με το όνομα "Konigin Luise".

Δόθηκε στην Αγγλία σαν πολεμική αποζημίωση το 1919 και κατόπιν πουλήθηκε στην "Orient Line" μετονομαζόμενο σε "Omar".

Το 1924 πουλήθηκε στην "Byron Steamship Company" θυγατρική των Εμπειρίκων, μετονομάσθηκε σε "Edison" με Αγγλική σημαία, και ξεκίνησε ταξείδια Πειραιά-Πάτρα-Νάπολη-Ν.Υόρκη.

Το 1928 η "Byron Steamship Company" διαλύθηκε και το "Edison", μαζί με τα υπόλοιπα πλοία της εταιρείας, εντάχθηκε στον στόλο της "Εθνικής Ατμοπλοϊας της Ελλάδος" και ύψωσε την Ελληνική σημαία. Το τελευταίο ταξείδι του (Πειραιάς-Βοστώνη-Ν.Υόρκη) το έκανε τον Αύγουστο του 1932.

Το 1935 πήγε για διάλυση στην Ιταλία.

Πηγές που χρησιμοποιήθηκαν:

Για την Εθνική Ατμοπλοϊα

http://www.theshipslist.com/ships/lines/greek_byron.htm

North German Lloyd Company

http://www.theshipslist.com/ships/lines/nglloyd.html

Orient Line

http://www.theshipslist.com/ships/lines/orient.html

Γιά το πλοίο ("Konigin Luise"):

http://www.fortunecity.com/littleitaly/amalfi/13/shipik.htm#K

http://www.theshipslist.com/ships/descriptions/ShipsK.html

http://members.tripod.com/~carolhas2/ellisislandrecords.html

Βεβαίως οι κατευθυντήριες γραμμές δόθηκαν από διάφορα άρθρα σχετικά με τα υπερωκεάνια και τις εταιρείες της εποχής

του κ. Αναστάσιου Ι. Τζαμτζή.

Δυστυχώς δεν έχω αξιωθεί (από αμέλεια) να αποκτήσω το βιβλίο του 'Τα Ελληνικά Υπερωκεάνια του1907-1977". Ελπίζω να το κάνω πριν εξαντληθεί και δεν το βρίσκω. Παρόλα αυτά το έχω δωρίσει σε συγγενείς μου που υπήρξαν μετανάστες. ;) . Ο ράφτης άρραφτος που λένε.

Εν κατακλείδι αγαπητέ Άγγελε, το "Έδισων" ικανοποιεί και τα 4 κριτήρια που έβαλες.

Ναυπηγήθηκε το 1896 ή 1897.

Διαλύθηκε 38-39 ετών.

Έκανε ταξείδια Ελλάδα-Αμερική.

Ανήκε σε εταιρεία που δεν χρεωκόπησε.

Πρωτοταξίδεψε στην Ελλάδα υπό Αγγλική σημαία.

Για την εταιρεία των Εμπειρίκων έχουν γραφτεί χιλιάδες σελίδων, τι να πρωτογράψεις ?

Άλλη εταιρεία που προσπάθησε, αλλά απέτυχε ήταν του Δ. Μωραϊτη και του Παν. Βαλλιάνου (1906), με τα Εγγλέζικα υπερωκεάνια "Μωραϊτης" και "Αθήναι". Μετά την χρεωκοπία της δημιουργήθηκε η "Υπερωκεάνιος Ελληνική Ατμοπλοϊα", με τα ίδια πλοία. Χρεωκόπησε και αυτή και το 1912 απορροφήθηκε από τους Εμπειρίκους.

Εάν δεν είναι το πλοίο που ζητάς, τότε πρόκειται περί φοβερής σύμπτωσης.

Σε αυτή την περίπτωση μου αξίζει, τουλάχιστον, "εύφημος μνεία" . :D

.

Link to comment
Share on other sites

5 ωρες και 20 λεπτα

δεν ξαναβαζω κουιζ και παν να αλλαξω τα tutorial questions που εχω δώσει για τα exams του Ιουνίου στους φοιτητές.

Η αλήθεια είναι ότι φοβόμουν ότι δεν θα δώσω αρκετά στοιχεια.

Χρησιμοποιώντας άλλες πηγες βρήκες την σωστή απάντηση. Well done.

Η ιστορία είναι ακριβώς όπως την είπες. Εγώ απλά θα δώσω τις δικες μου πηγες ώστε να δείτε πως το βρήκα

Η Ελληνικη μετανάστευση στην Αμερικη

ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ

ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΥΠΕΡΩΚΕΑΝΙΑ

Μέχρι το 1907 το ελληνικό μεταναστευτικό κύμα προς την Αμερική το διακινούσαν ξένες ατμοπλοϊκές εταιρίες. Κυρίως, η Αυστριακή εταιρία «Austro Americana», η γερμανική «Hamburg American Line» και τα υπερωκεάνια του Βόρειου Ατλαντικού. Οι δύο πρώτες ελληνικές εταιρίες «Μωραΐτης» (1907-1908) και «Υπερωκεάνιος Ελληνική Ατμοπλοΐα» (1910 - 1912) που προσπάθησαν να δημιουργήσουν ελληνική υπερατλαντική γραμμή απέτυχαν και οδηγήθηκαν σε χρεοκοπία. Η «Εθνική Ατμοπλοία της Ελλάδος» των αδελφών Εμπειρίκου όμως, κυριάρχησε στο χώρο των υπερωκεανίων για 30 ολόκληρα χρόνια (1908-1937). Άρχισε τις εργασίες της με την παραλαβή το 1909 από τα αγγλικά ναυπηγεία του υπερωκεάνιου «Πατρίς» (4890 κόρων ολικής χωρητικότητας).

Στη συνέχεια ακολούθησαν το «Μακεδονία» (6.333 κορ.), το «Ιωάννινα» (4.191 κ.), το «Θεσσαλονίκη» (4.682 κορ.), το «Βασιλεύς Κωνσταντίνος» (μετέπειτα «Μεγάλη Ελλάς» και «Βύρων») που μπορούσε να μεταφέρει 1800 μετανάστες, το «Βασιλεύς Αλέξανδρος», το «Κωνσταντινούπολις» και ο «Μορέας».

Η «Εθνική» συχνά αναγκάστηκε να αντιμετωπίσει επιτάξεις και φθορές πλοίων, από πολεμικές αντιξοότητες (Βαλκανικοί πόλεμοι, Α΄ παγκόσμιος πόλεμος) αλλά και από εχθρότητα αντίπαλων πολιτικών μερίδων που εναλλάσσονταν τότε στη διακυβέρνηση της χώρας. Στη συνέχεια η «Εθνική» ίδρυσε την αγγλική εταιρεία «Byron Steamship Company» που διαλύθηκε το 1928, υπέγραψε μια ατυχή σύμβαση το 1932 με το κράτος και τελικά το 1937 διαλύθηκε.

Κλείνει έτσι εδώ ένα κεφάλαιο της ελληνικής επιβατικής ναυτιλίας

[ Του Αναστασίου Ι. Τζαμτζή πλοιάρχου Εμπορικού Ναυτικού. Απ΄την εφημερίδα Καθημερινή - Κυριακή 15-12-1996, σ. 8-13].

Ειναι ακριβως το βιβλιο που πρέπει να πάρεις ;)

Μετα με αυτο

http://www.geocities.com/mppraetorius/com-ko.htm

βρηκα το ολο ιστορικο της εταιρειας Byron μια και ο Εμπειρικος ηταν ευκολος με αλλο τροπο.

Απλα να προσθέσω μια και τα παραπάνω links αλλα και απαντηση με καλυψαν οτι η Byron ειχε αλλο ενα πλοιο το King Alexander.

Αυτά.

Το πλατο δικο σας :D

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...