Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Σε συνέχεια από παλαιότερα θέματα (π.χ. http://www.shipfriends.gr/forum/showthread.php?t=1671) υπάρχει στο in.gr νέο θέμα με τίτλο:

"Ακόμα και ποταμόπλοιο στο βυθό.

«Χωματερή» ναυαγίων ο Σαρωνικός, λόγω υψηλού κόστους ανέλκυσης"

http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=796620&lngDtrID=244

Υπάρχει όντως ποταμόπλοιο ή πλέον ξεσαλώσαν τελείως τα ΜΜΕ και γράφουν ό,τι τους κατέβει;

Αν ναι, ποιο είναι και τι κάνει στο βυθό του Σαρωνικού;

Μήπως εννοούν κάποια φορτηγίδα ή γράφτηκε από λάθος;

Εδώ που τα λέμε και το παλιό Νήσος Χίος κάποτε ποταμόπλοιο το αποκαλούσαν...

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει ο φίλος Aris στο παραπάνω topic για "Tα αδελφά της Canadian Steamship Lines", τα συγκεκριμένα κατέληξαν όλα στο Βέλγιο ή την Αραβία. Στο ρεπορτάζ (που έδειξαν και όλες οι ειδήσεις στην τηλεόραση) αναφέρεται ότι το "ποταμόπλοιο" είναι ένα από τα πλοία που παραμένουν βυθισμένα. Αν τα όσα γράφει το in.gr είναι ακριβή, τότε το μυστηριώδες πλοίο είναι ένα από τα 12 πλοία που δεν έχουν ανασυρθεί, άρα μιλάμε για σχετικά μεγάλο σκαρί.

Link to comment
Share on other sites

Το μυστηριώδες ποταμόπλοιο είναι το FRANS SOUBERT στα Αμπελάκια (έτσι γράφουν το όνομα τα ΝΕΑ, αλλά μάλλον το σωστό όνομα θα πρέπει να είναι FRANZ SCHUBERT).

Διαβάστε και το πολύ ενδιαφέρον πρωτότυπο δημοσίευμα των ΝΕΩΝ

1el18a.gif

Link to comment
Share on other sites

Σε σχεση με το αρθρο των Νεων, το Φ/Γ Bella Maria ήταν Ε/Γ και αυτό που παραμένει στα ρηχά της Αταλάντης είναι κάποια απομεινάρια από τα διπύθμενα του. Το πλοίο διαλύθηκε επι τόπου λίγα χρόνια μετά την προσάραξη του.

Πρόσφατα απομακρύνθηκε από την Κυνοσόυρα και το κουφάρι του Slops, το οποίο νομίζω ρυμουλκήθηκε στα διαλυτήρια της Ελευσίνας.

Στο άρθρο γράφει οτι τα υγραεριοφόρα "Cape Sounio" και "Cape Akritas" απομακρύνθηκαν. Κάποια στιγμή είχα δει την πλωρη ενός απο των δυο να εξέχει απέναντι από την Αταλάντη, στη Κυνοσούρα. Ξέρει κανείς τελικά που κατέληξαν;

Link to comment
Share on other sites

Φίλε Άρη, φαίνεται ότι παρακολουθείς στενά τα τεκταινόμενα στην περιοχή ;)

Για να επανέλθω λίγο στο πλοίο που ο φίλος Νηρέας αναγνώρισε ως Franz Schubert, γνωρίζουμε τίποτα περισσότερο για αυτό;

Πόσο μεγάλο είναι, πότε βυθίστηκε, και κυρίως, πώς βρέθηκε στην Ελλάδα ένα ποταμόπλοιο; Είναι αρκετά ασυνήθιστο να βρεθεί στα μέρη μας, ακόμα και αν ήρθε μόνο για διάλυση. Να υποθέσουμε επίσης ότι είναι ατμόπλοιο;

Υπάρχει πιθανότητα να πρόκειται για κάποια σχετικά πρόσφατη αποτυχημένη απόπειρα για πλωτό καζίνο/εστιατόριο/ξενοδοχείο που εγκαταλήφθηκε και βυθίστηκε;

Πάντως στο διαδίκτυο δε βρήκα καμία άλλη αναφορά, ενώ συνήθως για ό,τι έχει μέγεθος μεγαλύτερο από βάρκα όλο και κάτι κυκλοφορεί.

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω οτι προκειται για ποταμόπλοιο που έκανε κρουαζιέρες στο Δούναβη. Η Austrian River Cruises έχει σήμερα ένα τέτοιο σκάφος με το ίδιο όνομα, οπότε πιθανώς να πρόκειται για τον προκάτοχο του.

Στο διαδίκτυο κυκλοφορεί το μοντέλο ενός "ιστορικού ποταμόπλοιου Franz Schubert" το οποίο δεν ξέρω αν είναι το τωρινό ή το δικό μας.

Να και η φωτο του μοντέλου.

post-86-12832696404_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Μετα απο ερευνα στο διακικτυο,βρηκα οτι προκειται για το πλοιο που αναφερει ο Aris.Προκειται για το πρωην Herzogin von Hohenburg,το οποιο ναυπηγηθηκε το 1913 στο Linz της Αυστριας.Ονομαστηκε Franz Schubert μετα το Α' ΠΠ και το 1933 επαθε εκτεταμενες ζημιες λογω πυρκαγιας,οι οποιες τελικα επιδιορθωθηκαν.Απο το 1950-1970 εκτελουσε δρομολογια μεταξυ Linz & Passau.To 1972 πουληθηκε σε ελληνικα συμφεροντα και ρυμουλκηθηκε στον Πειραια.

Link to comment
Share on other sites

Ο φίλος Nautikos με τις ενδιαφέρουσες και ουσιαστικές λεπτομέρειες συμπληρώνει μαζί με το φίλο Aris το παζλ, οπότε μάλλον μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι όντως στο βυθό στα Αμπελάκια της Σαλαμίνας αναπαύεται ένα γνήσιο ποταμόπλοιο!

PS Franz Schubert (ex - Herzogin von Hohenburg)

Ναυπήγηση: 1913, Stab. Techn., Linz

Πρόωση : Compound Diagonal, Gebr. Sachsenberg, Rosslau a. d. Elbe, 740hp

Διαστάσεις : 64 m x 7.8 / 15.38 m

Βύθισμα: 2,7 m

Λοιπά: 353 GRT, 12.5kts

  • Originally named Herzogin von Hohenburg, she was remaned Franz Schubert after World War I
  • Seriously damaged by fire in 1933 but repaired
  • Returned to service in 1950 and spent much of the next 20 years sailing between Linz and Passau
  • Withdrawn in 1970
  • Brieftly used as an accommodation ship but badly damaged by fire within days.
  • Languished at Korneuburg until the hulk was sold to Greek interests and towed to Pireaus in 1972

Πηγές:

http://myweb.tiscali.co.uk/tramways/HerzoginvonHohenburgFranzSchubert.htm

http://www.doprhist.host.sk/Lodnadopr/Strlodi/lddsg/ddsg_7.htm

http://www.hicon.pl/~pothkan/hhwn/AH-Riv.html

ΥΓ. Στο τελευταίο link που αφορά όχι το "δικό μας" αλλά το αδελφό του (Erzherzog Franz Ferdinand) φαίνεται άλλο ένα ποταμόπλοιο να κατέληξε στην Ελλάδα. Ίσως είναι το θέμα του επόμενου "κουίζ" ;)

Link to comment
Share on other sites

Ο φίλος Nautikos με τις ενδιαφέρουσες και ουσιαστικές λεπτομέρειες συμπληρώνει μαζί με το φίλο Aris το παζλ;)

Μένει να μάθουμε πότε βυθίστηκε, αν και το πιο πιθανό σενάριο είναι να παρέμεινε εγκαταλειμένο στα Αμπελάκια μέχρι που κάποια διαροή το έστειλε στο βυθό.

ΥΓ. Στο τελευταίο link που αφορά όχι το "δικό μας" αλλά το αδελφό του (Erzherzog Franz Ferdinand) φαίνεται άλλο ένα ποταμόπλοιο να κατέληξε στην Ελλάδα. Ίσως είναι το θέμα του επόμενου "κουίζ" :D

Απο το ίδιο site τα στοιχεία του δεύτερου ποταμόπλοιο που αναφέρει ο jason.

PS Hebe

--------------------------------------------------------------------------------

Built in 1905, by the DDSG Shipyard at Obuda, Budapest

Engines : Oscillating

Length : 59.5 metres

--------------------------------------------------------------------------------

Built by her operators DDSG (Erste Donau Dampfschiffahrts Gesellschaft) at their own yard at Budapest

Withdrawn in 1970

Sold to a boat club and used as a headquarters ship at Freudenau Harbour, Vienna from 1974 to 1978

Purchased by Greek businessman Gerasimo Tselentis, for private use moored as a guest house at his coastal villa on Ithaca

Ιδιόμορφα τα καθήκοντα του στην Ελλάδα, αν τελικά τα ανέλαβε...

Link to comment
Share on other sites

Σε ένα παρόμοιο άρθρο του 1994 (!) αναφέρεται οτι το Φρανς Σουμπερτ βυθίστηκε στις 13-10-1979.

Σαν να ολοκληρώθηκε το πάζλ!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...