Jump to content
Shipfriends

Σύμη (ΙΜΟ 7236165)


Recommended Posts

Το καλοκαίρι έκανα μια ημερησία εκδρομή από τη Ρόδο για Σύμη. Την ημέρα που ήθελα να ταξιδέψω είχα 4 επιλογές πλοίων για τη διαδρομή αυτή.

Α) Σύμη

Β) Σύμη ΙΙ

Γ) Νικόλαος Χ

Δ) Sea Star

Χωρίς δεύτερη σκέψη η επιλογή ήταν μια. Το Σύμη δηλαδη το πρώην Ευτυχία. Δεν είχε τύχει ποτέ να ταξιδέψω όσο χρόνια ήταν στο Σαρωνικό, οπότε μου δόθηκε η ευκαιρία να το γνωρίσω στη Ρόδο.

Το κόστος της ημερήσιας εκδρομής ήταν 23,00€, οπού η τιμή συμπεριλαμβάνει μόνο τη μεταφορά. Το εισιτήριο είναι μια κάρτα της Sea Dreams, που στη πίσω πλευρά αναγράφει την ημερομηνία της εκδρομής. Το πλοίο αναχωρεί καθημερινά στις 09:00 το πρωί από τη Ρόδο για Σύμη (10:50-14:30) Πανορμιτη (15:30- 16:30) και επιστρέφει στη Ρόδο στις 18:15. Εκτός από τη Τρίτη που πιάνει πρώτα στο Πανορμιτη και μετά στη Σύμη. Τα υπόλοιπα πλοία πιάνουν πρώτα στο Πανορμιτη και μετά στη Σύμη. Σύμφωνα με το πλήρωμα του πλοίου είναι καλύτερα να πιάνουν πρώτα στο Πανορμιτη και μετά στη Σύμη. Κατά τη γνώμη μου είναι καλυτέρα να πιάνει πρώτα στη Σύμη, να κανείς τη βόλτα σου στα γραφικά σοκάκια της Σύμης το πρωί, μετά να κανείς μπάνιο και να φας το μεσημεριανό σου σε κάποια από τις ταβέρνες στη παραλία του λιμανιού με τα φρέσκα ψάρια τους και μετά να συνεχίσεις με το θρησκευτικό τουρισμό. Γιατί αλλιώς θα ξεκινήσεις με το θρησκευτικό τουρισμό και θα φτάσεις στη Σύμη γύρω στις 13:00, ντάλα μεσημέρι οπότε δε θα αισθανθείς ωραία να περπατήσεις στα γραφικά σοκάκια κάτω από το καυτό ήλιο

Το πλοίο έχει ένα μικρό γκαραζ που τώρα δε του χρησιμεύει τίποτα, μιας και εκτελεί εκδρομές. Αλλά το χειμώνα όταν δένει το Πρωτευς, το χρησιμοποιεί μιας και δουλεύει ως Ro-Ro στις γραμμές που κάνει το Πρωτευς. Στο συγκεκριμένο ταξίδι είχε κάποια οχήματα του πληρώματος και κάποια αντικείμενα (ψυγεία και αποθηκευτικός χώρος για τη τροφοδοσία).

Δεξιά και αριστερά υπάρχουν οι σταθερές σκάλες επιβίβασης, οπού θα σας οδηγήσουν στο μικρό ανοικτό κατάστρωμα μπροστά από το ρεμετζο, που έχει λίγα καθίσματα.

Προχωρώντας θα μπείτε στο κύριο σαλόνι. Μπροστά σας θα δεις την υποδοχή-λογιστήριο του πλοίου (που δεν λειτουργεί), απέναντι είναι οι κοινόχρηστες τουαλέτες που έχουν επένδυση ξύλου παντού και κάποια ηλεκτρονικά παιχνίδια (νόμιζα ότι απαγορεύονται στα πλοία). Στο κυρίως σαλόνι κυριαρχεί το πράσινο χρώμα στους καναπέδες και το κεραμιδί χρώμα στις πολυθρόνες, οπού σε πολλές από αυτές μαρτυρούν τα χρόνια τους, μιας έχουν μαυρίσει από τη συνεχής χρήση. Στο βάθος του σαλονιού υπάρχει ένα μπαρ, για τις απαραίτητες ανάγκες του επιβάτη (αναψυκτικά, φαγώσιμα). Οι τιμές ήταν αρκετά τσιμπημένες και η ποιότητα των φαγώσιμων όχι τίποτα ιδιαίτερο.

Διασχίζοντας μια πόρτα και κατεβαίνοντας μια σκάλα, συναντάμε στο δεύτερο σαλόνι στο ενδιάμεσο κατάστρωμα, οπού κυριαρχεί το μπλε χρώμα. Οπού συνήθως δεν έχει πολύ κόσμο. Αλλιώς ανοίγεις τη δεύτερη πόρτα που σε οδηγεί σε μια σκάλα για το ανοικτό κατάστρωμα στο κατάστρωμα της γεφύρας. Οπού υπάρχουν πολλά πλαστικά καθίσματα (παλαιού τύπου) σε χρώμα πορτοκαλί. Σε αυτό το κατάστρωμα υπάρχει και το δεύτερο μπαρ του πλοίου.

Η γέφυρα του πλοίου είναι μικρή αλλά είναι πολύ συμπαθητική, με τη ξύλινη κονσόλα και τη κλασική τιμονιέρα. Οπού οι αξιωματικοί της γέφυρας δε θα σου πουν όχι, εάν τους ζητήσεις να επισκεφτείς τη γέφυρα. Η πλώρη αρκετά μικρή, οπού εκτός από τους εργάτες της αγκύρας και τους κάβους, υπάρχουν και κάποια βαρελάκια.

Μια διάταξη του πλοίου μπορείτε να τη δείτε στο γενικό πλάνο του πλοίου.

Χαρακτηριστικά να αναφέρω ότι σχεδόν όλοι οι ξένοι επιβάτες καθοντουσαν στο εξωτερικό κατάστρωμα και πολύ λίγοι στο εσωτερικό (οι περισσότεροι Έλληνες).

Για το πλήρωμα του Σύμη έχω να πω πάρα πολλά καλά λόγια, μιας και σε έκαναν αισθανθείς πολύ οικία (από τους αξιωματικούς μέχρι το κατώτερο πλήρωμα), με διαφορές ιστορίες για το πλοίο τους αλλά και με διαφορές πληροφορίες για την εταιρεία τους. Οπότε δράττω την ευκαιρία να σας τους αναφέρω:

Πλοίαρχος: Αντώνογλου Γιώργος

Υποπλοίαρχος: Γέροντας Γιώργος

Δόκιμος Πλοίαρχος: Γιατσιασιου Στέλλα

Δόκιμος Πλοίαρχος: Χατζηπέτρου Βαρβάρα

Δόκιμος Πλοίαρχος: Παπαθανασίου Χρήστος

Δόκιμος Πλοίαρχος: Παλαιολόγου Άγγελος

Α’ Μηχανικός: Φασουλαρης Πανορμιτης

Β’ Μηχανικός: Πολυραβας Γιώργος

Ηλεκτρολόγος: Λύκος Μιχάλης

Δόκιμος Μηχανικός: Νικολης Νίκος

Ναύκληρος: Κυπριώτης Δημήτρης

Ναύτης: Μόσχου Ευστάθιος

Ναύτης: Γιαννίκος Αντώνης

Θαλαμηπόλος: Τσαγκούρνος Αλέκος

Επίκουρος: Κοσμίδης Γιώργος

Φαντάζομαι ότι σας κάνει εντύπωση ότι έχει 4 δοκίμους πλοιάρχους!! Οι δόκιμοι πλοίαρχοι καλύπτουν την οργανική σύνθεση (πχ ναύτης)

Η κίνηση την ήμερα της κρουαζιέρας που έκανα με το Σύμη στις 06/08/08 ήταν 295 επιβάτες.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Replies 288
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 months later...

Σήμερα το πρωί αφήχθει στο λιμάνι του Πειραιά και μετά από ολιγόωρη αναμονή οδηγήθηκε στην μικρή δεξαμενή του Βασιλειάδη για δεξαμενισμό.Υλικό απο την άφιξη και την διαδικασία θα τοποθετηθεί προσεχώς.

Link to comment
Share on other sites

Το πλοίο αφού κάνει οποίες εργασίες είναι να κάνει στη δεξαμενή και ίσως κάποιες άλλες στην επισκευαστική ζώνη και θα επιστρέψει στη Ρόδο.

Φαντάζομαι ότι και φέτος θα αντικαταστήσει το Πρωτευς, το διάστημα που θα κάνει την ετήσια ακινησία του, (θα δουλέψει ως Ο/Γ) και μετά θα ξεκινήσει πάλι της ημερήσιες εκδρομές από τη Ρόδο για τη Σύμη.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Ας δουμε και το ΣΥΜΗ στις ημερησιες εκρδομες του.

Τις πιο πολλες μερες παει πρωτα Πανορμιτη οπου καθεται περιπου μια ωρα και μετα Συμη ενω υπαρχει και μερα που παει πρωτα στη Συμη.

Το βαπορι ανηκει οπως εχει αναφερθει και στο παρελθον στην Sea Dreams.Στη πρυμνη του βαποριου υπαρχει κρεμασμενο ενα πανο με το λογοτυπο της εταιρειας ενω ολο το πληρωμα φοραει μπλουζακια με το ιδιο λογοτυπο.

Εξωτερικα απο οσο μπορεσα να δω δειχνει αρκετα περιποιημενο και απο οτι φαινεται εχει βρει πλοιοκτητες που το προσεχουν.

Ισως ειναι η καλυτερη λυση απο οσα βαπορια κανουν τις ημερησιες εκδρομες υπο την εννοια οτι προκειται για το πιο μεγαλο απο ολα τα υπολοιπα πραγμα που συνεπαγεται και καλυτερη συμπεριφορα στον καιρο

Απο κοσμο μια χαρα τα παει αν και απο οτι καταλαβα τετοια εποχη ολοι καλα τα πανε.

Ας το δουμε δεμενο στη Ροδο σε πρωινη και σε νυχτερινη φωτογραφια καθως και την αναχωρηση του απο τη Συμη

Δεμενο στο λιμανι

Βιραρει την αγκυρα για περιπου πεντε λεπτα

Στριβει σιγααααα σιγαααααα:D

Με φοντο το ρολοι

Απομακρυνεται απο τη Συμη

Και αλλη μια εν πλω απο την παραλια της Μαραθουντας

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 5 months later...

Στο Σύμη έχουν βγει οι δυο τελικοί άξονες, τα τιμονιά και οι προπέλες. Ενώ γίνεται αρκετή λαμαρινοδουλεια στην εξωτερική πλευρά του καταπέλτη του (κάτι ανάλογο είχα κάνει πριν 2 χρόνια στο καταπέλτη του)

Link to comment
Share on other sites

Αν εξαιρέσουμε ότι ο πλαϊνός καταπέλτης έχει βαφτεί μπλε, ο πρυμνιός αγνοεί πλήρως τη λέξη μποργιά. Τα κομμάτια λαμαρίνας που αναφέρει ο Π100 πιο πάνω, κάνουν μπαμ. Επίσης έχω μια άλλη απορία. Ως ΣΥΜΗ το είδαμε να φοράει σινιάλια και να γράφει ΑΝΕΣ στις πάντες. Μετά τα σινιάλα σβήστηκαν και σήμερα πλώρα δεν έχει καν όνομα ενώ και στην πρύμη είναι γραμμένο τελείως πρόχειρα λες και πηγαίνει για σκραπ (σσ τα ανάγλυφα γράμματα που λένε ΕΥΤΥΧΙΑ διακρίνονται πολύ πιο άνετα και πλώρα και πρύμα).

Bonus φωτο σπέσιαλ (σιάλ...σιάλ...) αφιερωμένη στον proud_ionian που γουστάρει ωραία φουνταρισματάκια ;)

Υ.Γ.: Να μην ξεχάσω να πω πως την Κυριακή το πρωί το βαπόρι αναχώρησε από τη Ρόδο για την Τουρκία και όχι για την καθιερωμένη εκδρομή σε Σύμη και Πανορμίτη.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Και μιας και ελάχιστες είναι οι αναφορές μας στο παρόν θέμα στο παρελθόν του πλοίου (σε ένα δύο ποστ αναφέρεται επιγραμματικά το προηγούμενο του όνομα "ΕΥΤΥΧΙΑ"), ας το ξαναθυμηθούμε και ως "ΜΑΡΙΑ" μέσα από την πραγματικά σπάνια φωτογραφία του φίλου vagiliou, αλλά και από το βίντεο της καθέλκυσης του στα ναυπηγεία Καμίτση στο Πέραμα τον Δεκέμβρη του 1972, από το Ε.Ο.Α.

Quote
Περίληψη

Τελετή ονομασίας και καθέλκυση του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου «Μαρία», ιδιοκτησίας της Γενικής Ακτοπλοϊκής και Τουριστικής ΑΕ, στα «Ναυπηγεία Δ. Καμίτσης και Σία ΕΠΕ» στο Πέραμα.

Σημ. Την στιγμή πάντως που το πλοίο "συναντούσε το φυσικό του στοιχείο", αρκετοί από τους παρόντες θα πρέπει να ...καρδιοχτύπησαν :D.

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Ακόμα μια σεζόν για το Σύμη τελείωσε εδώ και λίγο διάστημα. Το πλοίο είναι δεμένο σε ένα λιμανάκι κοντά στη περιοχή Ασγουρου-Κοσκινού (κοντά στο στρατιωτικό νοσοκομείο) όπως και πέρυσι για να ξεχειμωνιάσει.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 3 months later...
  • 5 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...