Jump to content
Shipfriends

To Nαυάγιο του Sea Diamond στην καλντέρα της Σαντορίνης


Recommended Posts

Απόφαση σε δεύτερο βαθμό για το Sea Diamond

Θετική χαρακτηρίζεται από δικαστικούς κύκλους η απόφαση της Παρασκευής του τριμελούς εφετείου Πειραιά για τους κατηγορούμενους της υπόθεσης του ναυαγίου του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond, που βυθίστηκε το 2007 στη θαλάσσια περιοχή της καλντέρας στη Σαντορίνη.

Η υπόθεση εκδικάστηκε σε δεύτερο βαθμό μετά από έφεση των κατηγορουμένων.

Το δικαστήριο, αφού έκρινε ότι το πλοίο ήταν αξιόπλοο, κήρυξε ενόχους εξ αμελείας για την πρόσκρουση και βύθισή του τον πλοίαρχο και τον αξιωματικό Ναυτιλίας, ενώ ένοχος για εξ αμελείας για πρόκληση ρύπανσης, με αναστολή, κηρύχθηκε ο διευθυντής επιχειρήσεων της διαχειρίστριας εταιρείας.

Αθώοι κηρύχθηκαν ο τεχνικός διευθυντής, ο DPA και οι δύο νόμιμοι εκπρόσωποι των διαχειριστριών, καθώς και ο επιθεωρητής του νορβηγικού Νηογνώμονα.

Στον πλοίαρχο επιβλήθηκε ποινή φυλάκισης πέντε ετών, εξαγοράσιμη προς πέντε ευρώ την ημέρα, στο διευθυντή επιχειρήσεων της διαχειρίστριας, ποινή φυλάκισης τριών ετών με αναστολή και στον αξιωματικό ναυτιλίας, ποινή φυλάκισης 26 μηνών με αναστολή.

Στελέχη της εταιρείας, σχολιάζοντας στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων τη σημερινή απόφαση του δικαστηρίου, ανέφεραν «ότι η πλοιοκτήτρια και διαχειρίστρια εταιρεία του Sea Diamond σέβονται απόλυτα τη σημερινή απόφαση του Εφετείου Πειραιά και αισθάνονται ικανοποίηση για την αθώωση των στελεχών τους».

Ανέφεραν επίσης, ότι είναι στη διάθεση των αρμοδίων αρχών προκειμένου να εξεταστεί από κοινού πλάνο αναβάθμισης των υπαρχόντων υποδομών και σωστικών μέσων στη Σαντορίνη, ώστε να αποφευχθεί παρόμοιο ναυτικό ατύχημα, με γνώμονα την ασφάλεια όχι μόνο των κρουαζιερόπλοιων αλλά όλων όσων επισκέπτονται το νησί.

Πηγη: The Seanation

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • Replies 571
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

στο ΜEGA αποψε ελεγαν, οτι η επιτροπη κατοικων για την ανελκυση του ναυαγιου, συνεχιζει να ζητα την ανελκυση.

το θεμα εφερε και στο ευρωπαϊκο κοινοβουλιο ο ευρωβουλευτης του ΣΥΡΙΖΑ δημητρης παπαδημουλης και εισεπραξε μια γενικολογη απαντηση απο τον αρμοδιο επιτροπο περιβαλλοντος (οι εθνικες αρχες ειναι αρμοδιες κλπ).

η εταιρεια δηλωνει οτι το ζητημα εκλεισε με την αποφαση του εφετειου πειραια

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Την επίσπευση και ολοκλήρωση των ενεργειών, για την ανέλκυση του ναυαγίου του Sea Diamond

 

Την επίσπευση και ολοκλήρωση των ενεργειών, για την ανέλκυση του ναυαγίου του Sea Diamond αποφάσισαν στη διάρκεια σύσκεψης οι Αναπληρωτές Υπουργοί Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας και Περιβάλλοντος Γιάννης Τσιρώνης,με τη συμμετοχή του Αναπληρωτή Γεν. Γραμματέα ΥΠ.Ο.Υ.Ν.Τ. Γιάννη Θεοτοκά, καθώς και υπηρεσιακών παραγόντων των δύο Υπουργείων.

Πιο συγκεκριμένα, αποφασίστηκε να ζητηθεί από το Λιμενικό Ταμείο Θήρας, το οποίο έχει την κατά νόμο αρμοδιότητα, η εκ νέου διεθνής προκήρυξη πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος, για την ανέλκυση του ναυαγίου προς εταιρείες και οργανισμούς που εξειδικεύονται στις σχετικές εργασίες, καθώς και ο προσδιορισμός των ενεργειών που θα πρέπει να γίνουν, για τη δέσμευση των εταιρειών/νομικών προσώπων που έχουν τη νομική ευθύνη ότι θα ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους, για την ολοκλήρωση της απορρύπανσης και την ανέλκυση του ναυαγίου.

«Τα συναρμόδια Υπουργεία, θα παράσχουν κάθε δυνατή υποστήριξη στην υλοποίηση αυτής της διαδικασίας. Παράλληλα, αποφασίστηκε η συνέχιση της συνεργασίας των δύο Υπουργείων μεταξύ τους και με το Υπουργείο Εσωτερικών, με στόχο τον διαρκή συντονισμό πρόσθετων δράσεων, οι οποίες αποφασίστηκαν και θα ανακοινωθούν μόλις δρομολογηθούν» επισημαίνεται σε ανακοίνωση του ΥΝΑ.

«Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, εξετάστηκε η πρόοδος που έχει υπάρξει μέχρι σήμερα σε σχέση με την ανέλκυση, έγινε ενημέρωση και εκτενής συζήτηση των διαστάσεων του θέματος, καθώς και του ζητήματος της αρμοδιότητας για την ενεργοποίηση και επίσπευση των σχετικών διαδικασιών».

Πηγη: ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

Edited by proud_ionian
nd
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Ο Άρειος Πάγος επικύρωσε τις ποινές για το ναυάγιο του SEA DIAMOND

Επικυρώθηκαν από τον Αρειο Πάγο οι ποινές που είχαν επιβληθεί στον πλοίαρχο και τον εκπρόσωπο της ναυτιλιακής εταιρείας για το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond, το οποίο βυθίστηκε το 2007 στη θαλάσσια περιοχή της Καλντέρας στη Σαντορίνη.

Από το Τριμελές Εφετειο Πειραιά είχαν καταδικαστεί ο πλοίαρχος του κρουαζιερόπλοιου σε 36 μήνες φυλάκισης, ο γενικός διευθυντής επιχειρήσεων στόλου της εταιρείας Core Marine Limited σε ποινή φυλάκισης 24 μηνών και ο ανθυποπλοίαρχος αξιωματικός Γέφυρας σε ποινή φυλάκισης 21 μηνών.

Οι καταδικασθέντες ασκησαν αίτηση αναίρεσης στον Αρειο Πάγο. Το ανώτατο Δικαστήριο απέρριψε την αναίρεση του πλοιάρχου και του εκπροσώπου της εταιρείας, κρίνοντας ότι η εφετειακή απόφαση έχει πλήρη, ειδική, εμπεριστατωμένη και σαφή αιτιολογία όπως απαιτεί τα Σύνταγμα.

Αντίθετα, ο Άρειος Πάγος έκανε δεκτή την αίτηση αναίρεσης του ανθυποπλοιάρχου και έπαυσε οριστικά τη σε βάρος του ποινική δίωξη, με το σκεπτικό ότι εφόσον βρισκόταν στην γέφυρα ο πλοίαρχος την ευθύνη του πλοίου την είχε ο πλοίαρχος και όχι ο ανθυποπλοίαρχος.

 

 

Πηγη: ΕΘΝΟΣ

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Εντολή ανέλκυσης του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond

Quote

Στο πλαίσιο της απαρέγκλιτης τήρησης των προγραμματικών του δεσμεύσεων ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής, ύστερα από σχετική εισήγηση της Δημόσιας Αρχής Λιμένων, υπέγραψε σήμερα εντολές προς το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας και προς το Αρχηγείο του Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. με τις οποίες ζητεί την άμεση ενεργοποίηση της ισχύουσας νομοθεσίας για την ανέλκυση του Κ/Ζ Sea Diamond.

Όπως είναι γνωστό, το συγκεκριμένο κρουαζιερόπλοιο προσέκρουσε σε ξέρα στον όρμο Φηρών στις 5 Απριλίου του 2007 ρυμουλκήθηκε και τελικώς βυθίστηκε. Από τότε δηλαδή για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των 10 ετών, παραμένει στο βυθό της Καλντέρας, στη Σαντορίνη, με ό,τι σημαίνει αυτό για το θαλάσσιο περιβάλλον μίας εκ των πλέον τουριστικών περιοχών της Ελλάδας και του κόσμου. 

Με τις ανωτέρω γραπτές εντολές ο κ. Κουρουμπλής παραμένει σταθερός στη δέσμευσή του να συγκρουστεί με την αδράνεια των προηγουμένων ετών στα ζητήματα της ανέλκυσης των ναυαγίων, αλλά και με τα συμφέροντα που επιμελώς κρύβονται πίσω και από τα ναυάγια και από την αδράνεια. 

Η πορεία προς την αποκατάσταση της νομιμότητας, αλλά και της προβλεπόμενης από τη νομοθεσία προστασίας του περιβάλλοντος συνεχίζεται με αμείωτη αποφασιστικότητα, στο πλαίσιο μιας καλά σχεδιασμένης πολιτικής της οποίας τα αποτελέσματα θα συνεχίσουν να αναδεικνύονται και τις επόμενες ημέρες. 

Επισυνάπτονται οι γραπτές εντολές του ΥΝΑΝΠ.

 

Link to comment
Share on other sites

Αυτό το "Εντολή Ανέλκυσης" πρός το Λιμεναρχείο της Υπουργάρας μας, μου θυμίζει έναν Αρχιλοχία -καλή του ώρα- που είχα στον Έβρο. Έχει μπεί ο Νοέμβρης για τα καλά, η θερμοκρασία πέφτει αρκετά κάτω απ' το μηδέν, και οι στρατιώτες για να πάνε για βραδυνό σκοπέτο βάζουν στην τσέπη τους σταφίδες, και πίνουν κονιακάκι(δεν κάνω πλάκα). Φωνάζει λοιπόν ο Δίκας τον εν λόγω Αρχιλοχία που δούλευε στις Προμήθειες, στο γραφείο του. Περνάνε 5 λεπτά, και βγαίνει ο Αρχιλοχίας από το γραφείο του Δίκα με ένα απελπισμένο ύφος στο πρόσωπο. Μπαίνει στο 1ο Γραφείο και ακολουθεί ο εξής διάλογος:

- Τι έγινε ρε Χρήστο?

- Τι να γίνει ρε παιδια... πάω.

- Που πας?

- Ο Διοικητής με διέταξε να μοιράσω γάντια σε όλο το στρατόπεδο από τις αποθήκες. Αλλά εμείς έχουμε μόνο 30 κομμάτια σε γάντια.

- Και τι θα κάνεις?

- Πάω να γονιμοποιηθώ, να γεννήσω γάντια για να ικανοποιηθεί ο Διοικητής :D:D

 

Ακριβώς αυτή την κατάσταση μου θυμίζει το παραπάνω κείμενο. Προφανώς και στο ΛΣ θα πάνε να γονιμοποιηθούν για να ανελκύσουν το Sea Diamond, αφού έχει δεσμευθεί ο Υπουργός...:P

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
On 5/4/2007 at 5:31 PM, Orestis said:

ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ βρίσκεται επιχείρηση εγκατάλειψης τoυ κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond το οποίο -πιθανότατα λόγω πρόσκρουσης σε ξέρα- έχει πάρει κλίση πέντε μοιρών, λίγο έξω από το λιμάνι της Σαντορίνης, παρουσιάζοντας εισροή υδάτων.

11 χρονια σημερα

Link to comment
Share on other sites

Με αφορμή την 11η επέτειο από τη βύθιση του Sea Diamond στην καλντέρα της Σαντορίνης, η Συντονιστική Επιτροπή Θηραίων Πολιτών για την ανέλκυση του Κ/Ζ Sea Diamond κάνει μια αναδρομή σε όλα όσα έγιναν τα τελευταία έντεκα χρόνια και εξακολουθεί να ζητά την εφαρμογή της νομοθεσίας προκειμένου η πλοιοκτήτρια εταιρία να αναλάβει την ανέλκυση του πλοίου.

Quote

“Ήταν απόγευμα Μεγάλης Πέμπτης, 5 Απριλίου 2007, ακριβώς έντεκα χρόνια πριν, όταν το κρουαζιερόπλοιο Sea Diamond της Louis Hellenic Cruises (και νυν Celestyal Cruises) με 1.163 επιβάτες και 391 άτομα πλήρωμα, προσέκρουσε σε χαρτογραφημένο ύφαλο μέσα στην Καλντέρα της Σαντορίνης. Μετά την αποβίβαση των επιβατών, το Sea Diamond ρυμουλκήθηκε 2 ναυτικά μίλια νοτιότερα, 500 μόλις μέτρα από το λιμάνι του Αθηνιού όπου και εγκαταλείφτηκε, με αποτέλεσμα αυτό να βυθιστεί δεκατέσσερις ώρες αργότερα, τα ξημερώματα της Μεγάλης Παρασκευής. Ακριβώς όπως τυχαίνει και φέτος, Μ. Πέμπτη, 5 Απριλίου 2018, θυμόμαστε τη μαύρη επέτειο του ναυαγίου, τους δύο Γάλλους επιβάτες που ακόμη αγνοούνται, τον δύτη που έχασε τη ζωή του κατά τη διάρκεια βιντεοσκόπησης και κάνουμε τον θλιβερό απολογισμό των έντεκα ετών.

Από τότε πολλά ειπώθηκαν και πολλά γράφτηκαν. Έγιναν πολλές πορείες και συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας από τους Θηραίους πολίτες, τόσο στη Σαντορίνη όσο και στην Αθήνα και δόθηκαν πάρα πολλές υποσχέσεις από τους πολιτικούς υπεύθυνους για τη διαχείριση του ναυαγίου. Συναντήσαμε Βουλευτές, Ευρωβουλευτές, αρχηγούς κομμάτων, και σχεδόν όλους τους υπουργούς ναυτιλίας που υπηρέτησαν μέχρι και σήμερα. Απευθυνθήκαμε στην Επιτροπή Περιβάλλοντος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και προκαλέσαμε πάμπολλες ερωτήσεις τόσο στο Ευρωκοινοβούλιο όσο και στην Ελληνική Βουλή. Έγιναν συνέδρια στη Σαντορίνη, δημιουργήθηκαν ομάδες εργασίας από τα συναρμόδια υπουργεία και τις αρχές προστασίας του πολίτη και του περιβάλλοντος. Συναντήσαμε από τον πρώην Πρόεδρο της Δημοκρατίας μέχρι και το σημερινό Πρωθυπουργό, και όλες οι κινήσεις μας είχαν ένα και μόνο στόχο και σκοπό: την απαλλαγή μας από το τοξικό ναυάγιο του Sea Diamond, την ανέλκυση του ναυαγίου και την απομάκρυνσή του από την Καλντέρα της Σαντορίνης.

Δυστυχώς μάταια… Παρά το σύνολο των προσπαθειών μας εδώ και έντεκα χρόνια, δεν έχουμε καταφέρει ακόμη να πείσουμε την πολιτεία να πράξει το αυτονόητο: Να εφαρμόσει τη νομοθεσία του Ν.2881/2001 και να υποχρεώσει την πλοιοκτήτρια, που είναι πλήρως υπεύθυνη για τα ναυάγιο να ανελκύσει το Sea Diamond και να απαλλαγούμε από την καθημερινή ρύπανση που συνεχίζει να μας προκαλεί. Η πλοιοκτήτρια Louis Cruises χρησιμοποιεί κάθε δικονομικό τέχνασμα και κάθε δυνατότητα που της δίνει η Ελληνική Δικαιοσύνη προκειμένου να δημιουργεί καθυστερήσεις και να αποφύγει να πληρώσει για τη ζημιά που προκάλεσε και συνεχίζει να προκαλεί. Εννέα χρόνια μας πήρε για να ολοκληρωθεί η δίκη για τις ποινικές ευθύνες του ναυαγίου του Sea Diamond. Και παρόλο που με τηντελεσίδικη απόφαση 515/2016 του Αρείου Πάγου, αναγνωρίστηκε η ύπαρξη σοβαρής και εξακολουθητικής θαλάσσιας ρύπανσης που συνέβη και συνεχίζεται μέχρι και σήμερα στη θαλάσσια περιοχή της Σαντορίνης και κατ’ επέκταση η ανάγκη ανέλκυσης του ναυαγίου. Παρόλο που η Ελληνική Δικαιοσύνη αποφάσισε τελεσίδικα για την ενοχήτου Πλοιάρχου του μοιραίου κρουαζιερόπλοιου αλλά και του Διευθυντή Επιχειρήσεωντης συνδιαχειρίστριας εταιρείας Core Marine LTD. Παρόλο που σύμφωνα με το Νόμο 2881/2001 περί ανέλκυσης ναυαγίων, το ναυάγιο έπρεπε να είχε ανελκυστεί με έξοδα του πλοιοκτήτη και του ασφαλιστικού του οργανισμού, όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια σε γειτονικά ευνομούμενα κράτη, εμείς είμαστε ακόμη χαμένοι στη μετάφραση μιας νομοθεσίας και ενός Συντάγματος που υπάρχει αλλά κατά περίεργο τρόπο δεν εφαρμόζεται…

Σήμερα, στο Αστικό Εφετείο Πειραιώς, έντεκα χρόνια μετά, ακόμη προσπαθούμε μέσω πραγματογνωμόνων να αποφασίσουμε αν το ναυάγιο αποτελεί κίνδυνο για το φυσικό περιβάλλον και την ανθρώπινη υγεία ή όχι. Ακόμη προσπαθούμε να υπολογίσουμε αν ανελκύεται το πλοίο ή όχι και αν ναι, με πόσα χρήματα. Μετά την πρωτόδικη απόφαση 464/2014 του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Πειραιώς – Τμήμα Ναυτικών Διαφορών, που διέταξε άμεση ανέλκυση του ναυαγίου με έξοδα της πλοιοκτήτριας και πληρωμή ως αποζημίωση 14 εκατομμυρίων ευρώ στο Δήμο Θήρας και το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, ασκήθηκε έφεση από την πλοιοκτήτρια και τέσσερα χρόνια μετά βρισκόμαστε ακόμη στην αρχή της υπόθεσης και ακόμη ψάχνουμε ποιος θα πληρώσει τη ζημιά που αποδεδειγμένα προκάλεσε η πλοιοκτήτρια μέσω των στελεχών της.

Στην αντίστοιχη περίπτωση του Costa Concordia το 2012, στο νησί Giglio της γειτονικής Ιταλίας, η Ιταλικές αρχές υποχρέωσαν την πλοιοκτήτρια να ανελκύσει το ναυάγιο μέσα σε 14 μήνες και να πληρώσει περισσότερα από 1 δις ευρώ μέχρι και την ανακύκλωσή του στα ναυπηγεία της Γένοβα. Οι δικαστικές διαδικασίες ακολούθησαν μετά και προφανώς κατέδειξαν τους υπεύθυνους του ναυαγίου. Αυτά όμως γίνονται σε ευνομούμενα κράτη όπου υπάρχει πολιτική βούληση και οι νόμοι όχι απλά ψηφίζονται, αλλά εφαρμόζονται κιόλας…

Ως Θηραίοι Πολίτες έχουμε προσφύγει και στο Συμβούλιο Επικρατείας κατά του Ελληνικού Δημοσίου από το Μάρτιο του 2011. Μετά από δύο διαδοχικές συνεδριάσεις από την πενταμελή και επταμελή σύνθεση του Ε’ Τμήματος του ΣτΕ, το Δεκέμβριο 2013 και το Μάϊο του 2017 αντίστοιχα, περιμένουμε ακόμη την απόφαση σχετικά με το αίτημά μας να προβεί η πολιτεία στις απαιτούμενες διαδικασίες για την ανέλκυση του Sea Diamond.

Έντεκα χρόνια μετά, η Σαντορίνη συνεχίζει να μετράει τις πληγές της από το ναυάγιο του Sea Diamond. Όσο και αν πολλοί θέλουν να ξεχάσουμε το θέμα αυτό, όσο βαθιά και αν έχουν στείλει το πλοίο θέλοντας να το εξαφανίσουν από τα φώτα της δημοσιότητας και τα μάτια των εκατομμυρίων επισκεπτών της Σαντορίνης, όσο και αν υποστηρίζουν ότι το πλοίο δεν ρυπαίνει το νησί και ότι η ανέλκυσή του είναι αδύνατη, το φράγμα της ντροπής πάνω από το βυθισμένο Sea Diamond συνεχίζει καθημερινά να μας θυμίζει την ύπαρξή του και τα πετρελαιοειδή που αναδύονται είναι αρκετά για να μας θυμώνουν με τη αδιαφορία των κερδοσκόπων πλοιοκτητών και να ντρεπόμαστε για την περιβαλλοντική πολιτική που εφαρμόζουν οι εκλεγμένοι της πατρίδας μας.

Όλοι οι κάτοικοι του νησιού, αυτού του πρώτου παγκοσμίως τουριστικού προορισμού, της Σαντορίνης που κοσμεί την κορωνίδα της τουριστικής βιτρίνας και βιομηχανίας της Ελλάδας μας, της Σαντορίνης που αποφέρει σημαντικά μεγάλο μέρος στο ετήσιο ΑΕΠ της χώρας μας, ζητάμε από την Ελληνική Πολιτεία να προστατεύσει με σθένος το φυσικό περιβάλλον του τόπου μας, να εφαρμόσει το γράμμα του νόμου απέναντι σε αυτούς που τον καταπατούν, τον αψηφούν και τον φτύνουν κατάμουτρα μπροστά στα μάτια των απλών πολιτών που αγωνίζονται για το σήμερα και για ένα καλύτερο αύριο.

Ύστερα από τον εντεκαετή αγώνα του Θηραϊκού λαού, για άλλη μία φορά ζητάμε την πολιτική παρέμβαση και την ενεργό δράση των αρμοδίων Υπουργών αλλά και του ιδίου του Πρωθυπουργού της χώρας, προκειμένου να εφαρμοστεί η ισχύουσα νομοθεσία και οι αποφάσεις της Ελληνικής Δικαιοσύνης στο θέμα του ναυαγίου του Sea Diamond. Ζητάμε να ληφθούν επιτέλους οι κατάλληλες πρωτοβουλίες και αποφάσεις προκειμένου να ανελκυθεί το Sea Diamond και να απομακρυνθεί αυτή η οικολογική βόμβα που απειλεί με περιβαλλοντική καταστροφή την καλντέρα μας, το Αιγαίο μας αλλά και την εικόνα της πατρίδας μας σε όλο τον κόσμο. Όπως και ο ίδιος ο σημερινός Πρωθυπουργός έχει δηλώσει, “το Sea Diamond είναι άλλο ένα απομεινάρι της περιόδου των διαπλεκόμενων επιχειρηματικών συμφερόντων και της κρατικής αδράνειας” που απαιτεί την προσοχή όλων μας, για την αποκατάσταση της κοινωνικής δικαιοσύνης και την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος.”

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

η δημοσια αρχη λιμενων, προκηρυξε διαγωνισμο για την απομακρυνση του ναυαγιου του sea diamond, με... collect charges:P

θα πληρωσουν οι κατα το νομο υπεθυνοι

On 10/9/2019 at 11:38 PM, proud_ionian said:

εν τω μεταξυ, απο τις ανακοινωσεις της ΔΑΛ και τις αναρτησεις στο fb, μενει κανεις με την εντυπωση, οτι ο χρονος σταματησε στις 6.7.2019^_^

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Στη σημερινή έκδοση της Tradewinds αναφέρεται ότι η Δημόσια Αρχή Λιμένων προκήρυξε διαγωνισμό για την απομάκρυνση του ναυαγίου του  Sea Diamond όπως ακριβώς λέει ο Proud από πάνω. Η διαφορά με τις άλλες φορές σύμφωνα με την εφημερίδα είναι ότι ο προϋπολογισμός αυτή τη φορά είναι 55 εκατομμύρια ευρώ τα οποία σύμφωνα με τους ίδιους θα τα πληρώσει η πλοιοκτήτρια εταιρία. 

Quote

Greece issues $55m tender for Sea Diamond wreck removal

Greek port authority invites bids to lift cruiseship from its underwater Santorini graveyard

 
 20 November 2019 8:01 GMT UPDATED 20 November 2019 8:01 GMT
 
in  Athens

The 22,000-gt cruiseship Sea Diamond (built 1986) remains the object of a protracted legal battle, more than 12 years after it sank off the Aegean island of Santorini.

In the latest in a string of administrative and court decisions relating to the vessel, Greece’s Public Ports Authority (PPA) issued a tender on 8 November asking companies interested in removing the ship to submit their bids on 9 December.

Such tenders have been issued before. Largely by the local port authority at Santorini, where the vessel went down in April 2007 after hitting one of the volcanic reefs that make the island one of the world’s top tourism destinations.
 

However, the tenders have not attracted any interest because the task was beyond the port authority’s budget.

Removal budget

 

Things might be different this time. The PPA has budgeted the Sea Diamond wreck removal at €50m ($55m), or €62m including value-added tax.

The PPA has been prodded into action by the courts. The Council of State, Greece’s supreme administrative court, ruled last month that central government authorities had failed in their duty to find out if the wreck continues to pose an environmental threat, or if its removal was technically and financially feasible.

In October 2017, Greece’s then shipping minister Panagiotis Kouroumplis issued an order to coastguards and local authorities to set in motion the wreck’s removal. However, the order was not followed up.

Footing the bill

 

Santorini residents, who appealed to the Council of State to spur the government into action, are relieved their campaign has started to yield fruit. However, they remain sceptical.

“The question remains, who will ultimately foot the bill,” campaign committee representative Lukas Lignos said.

In the tender, the PPA said the costs will be borne by the Sea Diamond’s owner.

The Greek state will not provide any bridge finance for the venture, a top government official told TradeWinds.

The official also clarified that the tender was issued on the PPA’s initiative alone, without prior consultation with superior officers at the shipping ministry.

4bf94a920be3fa24f933e87dadd0078e
The Sea Diamond (built 1986) before it sank off the Aegean island of Santorini Photo: Aussiecruiser/Public Domain

The Sea Diamond’s former owners, Elona Maritime Co Ltd, also do not seem keen on paying for a removal.

Legal sources close to Elona said the company’s criminal and environmental obligations have already been exhausted.

They pointed to previous, separate Greek court rulings and administrative orders imposing monetary fines on the company and some of its employees.

The owners have already removed quantities of fuel from the wreck.

They are also funding a research institute to annually monitor the waters around it. Readings from samples taken so far show only negligible amounts of pollution from the ship.

However, local residents fear the Sea Diamond represents an environmental time bomb that is likely go off when the ship erodes about 100 metres below the sea, just a stone’s throw from Santorini’s almost vertical shore.
 

They cite an academic study by Crete Polytechnic that states the wreck still contains considerable quantities of petroleum products and heavy metals that could seep into the water.

Both the Council of State and the PPA have endorsed the study.

Hull condition

 

The hull’s condition being still pristine, the environmentally best option would be to lift the ship in one piece, the PPA said in the tender.

However, even the tender’s proponents recognise there is a fair chance that no bidders will come forward on 9 December.

The time span to put a bid together is too short and there are no technical studies to inform potential bidders.

Salvors have always been sceptical about the venture. Knowledgeable sources told TradeWinds that the operation could cost hundreds of millions of US dollars and its environmental risks could outweigh the potential benefits.

The Sea Diamond was operated by Louis Cruise Lines when it sank. Two French passengers were killed. In 2014, the ship's captain was handed a five-year jail sentence, which he could buy out for €5 per day, or €9,125 in total.

The head of onshore operations was given a three-year suspended term and the first mate a 26-month suspended sentence.

Louis Cruise told TradeWinds at the time that all company officials were cleared of charges relating to the accident itself, adding that the onshore chief's sentence related to what the court described as delays in the environmental handling of its effects

 

Link to comment
Share on other sites

δε λεει κατι διαφορετικό η tw.  την αναρτηση στη διαύγεια και τα αυτοσυχαρηκια του μπακοπουλου στο fb εβαλα παραπανω.

εκεινο που δεν λεει κανεις, ειναι απο που πηγάζει η βεβαιότητα οτι θα πληρώσει ο πλοιοκτήτης.

σε ποιον πλοιοκτήτη αναφέρονται;

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

συμφωνα με τηλεγραφημα του ΑΠΕ, που μεταδιδουν ολα τα ΜΜΕ (εδω στο εθνος) η πλοιοκτρητρια εταιρια του sea diamond και οι ασφαλιστικες εταιριες του πλοιου, προσεφυγαν ή ετοιμαζονται να προσφυγουν, κατα της αποφασης ανελκυσης

Link to comment
Share on other sites

Βουλιαζει το πλοίο σου, το οποίο έχει ασφαλιστική κάλυψη για ναυάγιο, αλλάζεις ενα οικοσύστημα και δημιουργείς μία εν δυνάμει εστία μόλυνσης είτε εκούσια, είτε ακούσια.

Δεν φροντίζεις εξ αρχής ως υποχρεωση έχεις να σώσεις αρχικώς το πλοίο ή αργότερα να απομακρύνεις το ναυάγιο σου.

Οι κρατικές αρχές και φορείς αναλαμβάνουν για εσένα τις διαδικασίες καταλογίζοντάς σου φυσικά το κουστούμι που εσύ πρέπει να πληρώσεις για το δικό σου πλοίο. 

Και βγαίνεις και κανείς προσφυγή κατά της απόφασης ανέλκυσης; Γουάτ δε..?

Link to comment
Share on other sites

Σημερινή Ναυτεμπορική για το θέμα

 

Quote

 

Ντόμινο εξελίξεων προκαλεί η απόφαση της Δημόσιας Αρχής Λιμένων να προκηρύξει διεθνή διαγωνισμό για την ανέλκυση του ναυαγισμένου κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond στην Καλντέρα της Σαντορίνης, με αντίτιμο 350 εκατ. ευρώ.

Η εταιρεία και οι αλληλοασφαλιστικοί οργανισμοί αντιδρούν και αφήνουν να διαρρεύσει ότι θα προσφύγουν στη Δικαιοσύνη κατά της απόφασης, ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης διέταξε την ανάκληση του διαγωνισμού ανέλκυσης, κρίνοντας ότι η ΔΑΛ δεν έχει τη συγκεκριμένη αρμοδιότητα.

 

Την ίδια στιγμή πάντως, και πέραν των ανοικτών ζητημάτων, εκκρεμεί και η δίκη στο Εφετείο Πειραιά, το οποίο έχει αναθέσει σε ομάδα πραγματογνωμόνων να αποφανθούν εάν η ανέλκυση του συγκεκριμένου ναυαγίου είναι εφικτή. Ταυτόχρονα, η δημοσιοποίηση του διαγωνισμού από τη ΔΑΛ τράβηξε τα βλέμματα διεθνών οίκων ναυαγιαιρέσεων, οι οποίοι, σύμφωνα με όσα είναι σε θέση να γνωρίζει η «Ν», παρακολουθούν τις εξελίξεις και προτίθενται να καθίσουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, όχι όμως στη βάση των όρων και των προϋποθέσεων του διαγωνισμού.

Προκήρυξη για 350 εκατ. ευρώ

Η ΔΑΛ στις 9 Δεκεμβρίου 2019 προκήρυξε διεθνή διαγωνισμό με καταληκτική ημερομηνία τις 20/1/2020, με σφραγισμένες προσφορές για την ανέλκυση, απομάκρυνση του συγκεκριμένου ναυαγίου ύψους 350.000.000,00 ευρώ μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%.Η Αρχή στην προκήρυξη ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «ο δημόσιος φορέας είναι επιφορτισμένος με την προστασία του περιβάλλοντος μέσα στα λιμάνια σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και οφείλει να προβεί στην εκπλήρωση των υποχρεώσεων που επιβάλλει ο ν. 2881/2001 στον κύριο του πλοίου». Στην ίδια προκήρυξη γινόταν αναφορά και σε έκθεση του Πολυτεχνείου Κρήτης το 2016 που αναφέρει ότι «το ναυάγιο του “Sea Diamond” αποτελεί μία σημαντική περιβαλλοντική απειλή για το θαλάσσιο περιβάλλον της Καλντέρας της Σαντορίνης».

Παράλληλα, υπάρχει και η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας η οποία αναφέρει ότι το ελληνικό Δημόσιο θα έπρεπε να έχει λάβει όλα τα μέτρα για την ανέλκυσή του.

Ωστόσο, το ζήτημα των αρμοδιοτήτων της ΔΑΛ, που από την πρώτη στιγμή της ίδρυσής της βρισκόταν σε «γκρίζες ζώνες» ανάμεσα στη Γ.Γ. Λιμένων και στην Ανεξάρτητη Αρχή Λιμένων, προκάλεσε την παρέμβαση του υπουργού Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη.

ΥΕΝ: Η ΔΑΛ είναι αναρμόδια

Σύμφωνα με την πληροφόρηση της «Ν», ο κ. Πλακιωτάκης θεωρεί ότι στην αρμοδιότητα της ΔΑΛ είναι η απομάκρυνση ναυαγίων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης που πέρασαν σε ιδιωτικούς ομίλους, ενώ την αρμοδιότητα για την απομάκρυνση ναυαγίων στα υπόλοιπα λιμάνια έχουν οι διοικήσεις τους. Επιπλέον ο κ. Πλακιωτάκης επικαλείται την εκδίκαση της υπόθεσης στο Εφετείο, και θεωρεί ότι οι διαγωνιστικές διαδικασίες πρέπει να προχωρήσουν μετά την έκδοση της σχετικής δικαστικής απόφασης, προκειμένου να εξασφαλιστεί η νομιμότητα των ενεργειών αυτών.

Η πορεία της δίκης και οι πραγματογνώμονες

Σύμφωνα με την απόφαση 51/2017 του Εφετείου Πειραιώς (ναυτικό τμήμα) ορίσθηκαν τέσσερις πραγματογνώμονες (2 χημικοί και 2 ναυπηγοί) από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο προς διενέργεια πραγματογνωμοσύνης της απόφασης, με συγκεκριμένα ερωτήματα που έθεσε το δικαστήριο.

*  Με την απόφαση 373/2018 του Εφετείου Πειραιώς (ναυτικό τμήμα) αντικαταστάθηκαν οι διορισθέντες τέσσερις ακαδημαϊκοί πραγματογνώμονες, με τέσσερις άλλους από τη λίστα πραγματογνωμόνων του δικαστηρίου. Οι ακαδημαϊκοί είχαν δηλώσει κώλυμα, αφού το γνωστικό αντικείμενο δεν περιελάμβανε τη διενέργεια της συγκεκριμένης έρευνας. Τα ερωτήματα που καλούνται να απαντήσουν οι πραγματογνώμονες, σύμφωνα με την εντολή της έδρας είναι:

* Να διατυπώσουν την επιστημονική τους άποψη εάν είναι πρακτικά δυνατή η ανέλκυση του πλοίου

* Σε περίπτωση καταφατικής απάντησης να διατυπώσουν την κατά την άποψή τους, προτεινόμενη μέθοδο ανέλκυσης και τον λόγο προτίμησής της έναντι άλλων μεθόδων.

* Να αναφέρουν κάθε είδους κινδύνους και πιθανές συνέπειες της προτεινόμενης μεθόδου ανέλκυσης, για το ανθρώπινο δυναμικό που θα λάβει μέρος στην επιχείρηση, αλλά και για το περιβάλλον.

* Να προσδιορίσουν, έστω και κατά προσέγγιση, το κόστος μιας τέτοιας επιχείρησης αλλά και το χρονικό διάστημα που θα διαρκέσει.

* Να διατυπωθεί η άποψή τους για το αν το συγκεκριμένοι ναυάγιο αποτελεί εστία εκπομπής ρυπογόνων και επιβλαβών για το ανθρώπινο και φυσικό περιβάλλον ουσιών και ποιων.

* Σε περίπτωση καταφατικής απάντησης να διατυπώσουν την άποψή τους για τη χρονική έκταση των επιβλαβών εκπομπών και το χρονικό σημείο που το κουφάρι του πλοίου θα καταστεί αδρανές.

* Να διατυπώσουν την άποψή τους για το κατά πόσο είναι δυνατή η αντιμετώπισή τους, και με ποιες μεθόδους. 

 

 

Και μόνο από το ότι υπάρχει διάσταση απόψεων ανάμεσα σε ΥΕΝ και ΔΑΛ για το ποιός είναι αρμόδιος για τις σχετικές εργασίες και αποφάσεις, καταδεικνύει που θα καταλήξει πιθανότατα το θέμα. Προφανώς και η ΔΑΛ έκανε την προκήρυξη χωρίς να έχει ενημερώσει κανέναν άλλο ενδιαφερόμενο. Δεν ξέρω αν τα 350 εκατομμύρια είναι ρεαλιστικά σαν κόστος ανέλκυσης πάντως έστω και σαν τιμή εκκίνησης δείχνει πως υπάρχει πολύ λίπος στην όλη δουλειά. 

Link to comment
Share on other sites

Μαγεία το θέμα. Έχουμε ανακοίνωση από το υπουργείο:

Quote

 

Αναρμόδια η Δ.Α.Λ. να προκηρύσσει διαγωνισμούς για το SEA DIAMOND

Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής διευκρινίζει ότι η Δημόσια Αρχή Λιμένων (Δ.Α.Λ.), με βάση το Νόμο 4389/2016, δεν έχει αρμοδιότητα στους Οργανισμούς Λιμένων των οποίων το μετοχικό κεφάλαιο έχει παραμείνει στον έλεγχο του Ελληνικού Δημοσίου ή τελούν υπό τη διαχείριση Δημοτικών ή Κρατικών Λιμενικών Ταμείων.  Συνεπώς, η Δ.Α.Λ. είναι αναρμόδια να προκηρύξει διεθνή διαγωνισμό για την ανέλκυση του κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond», που βρίσκεται στην Σαντορίνη. Αρμόδιος φορέας είναι το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας.  

Ακριβώς γι’ αυτό, αλλά και για να προστατευθεί το Ελληνικό Δημόσιο από πιθανές μεταγενέστερες απαιτήσεις εταιριών που θα συμμετάσχουν, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με επιστολή του (16.1.2020) κάλεσε τη Δ.Α.Λ. να ακυρώσει τον διαγωνισμό. Το ζήτημα του «Sea Diamond» απαιτεί σοβαρότητα και κυρίως απαιτεί σεβασμό στη νομιμότητα και δεν μπορεί να αποτελεί αντικείμενο της προσωπικής ατζέντας κανενός.

Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής θα χρησιμοποιήσει όλα τα νόμιμα μέσα και προς κάθε κατεύθυνση, προκειμένου να διασφαλιστεί τόσο η τήρηση της νομιμότητας, όσο και το δημόσιο συμφέρον.  

hcg.gr

 

Μιας και όπως φαίνεται η ΔΑΛ με το δελτίο τύπου, μπορεί να ματαιώνει την αποσφράγιση των προσφορών, αλλά ξεκινά τεχνικό διάλογο με τις 2 κινέζικες εταιρείες που εκδήλωσαν ενδιαφέρον, θέλοντας να συμβασιοποιήσει  την ανέλκυση μέχρι τέλος Φεβρουαρίου. Επιπλέον, θα ενημερώσει και τους Θηραίους πολίτες για τα τεκταινόμενα.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 1 year later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...