Jump to content
Shipfriends

To Nαυάγιο του Sea Diamond στην καλντέρα της Σαντορίνης


Recommended Posts

αυτό το «δεν θεωρεί τυχαία τη διακοπή των καταγραφών από την εν λόγω συσκευή» δεν ξέρω αν στέκει σαν στοιχειο. Δεν λέω ότι έγινε ή δεν έγινε απλά περίμενα κάτι πιο στοιχειώδες....

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 571
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Επειδή διάβασα στό ρεπορτάζ οτι σύμφωνα μέ το πόρισμα,

Η έκθεση αναφέρει ότι ο χάρτης που χρησιμοποιούσε ο πλοίαρχος ήταν λανθασμένος. Ωστόσο, παράλληλα, κατά τον κατάπλου, όπως τονίζεται, δεν λειτουργούσε το βυθόμετρο του πλοίου, το οποίο κατά την προσέγγιση στον ύφαλο θα κατέγραφε το μικρότερο βάθος και άρα ο πλοίαρχος και οι αξιωματικοί της γέφυρας θα μπορούσαν να αντιληφθούν τον επερχόμενο κίνδυνο και ενδεχομένως και να αποφύγουν την πρόσκρουση

ξανακοίταξα όλο το thread καί βρήκα το σημείο στο οποίο είχα αναρωτηθεί άν το βυθόμετρο μπορεί να "δή" το βάθος μπροστά από το πλοίο,ώστε να επιβεβαιώση ή να διαψεύση τόν χάρτη,στήν οποία απορία μου είχα λάβει την απάντηση (Neptune,εσύ νομίζω το είχες πεί) οτι όχι,τό βυθόμετρο "βλέπει" τί βρίσκεται κάτω από το πλοίο και όχι μπροστά απ'αυτό.

Επίσης θυμήθηκα οτι όταν είχα πάει κάποτε ταξίδι μέ τό σκάφος ενός φίλου μου και μού έδειχνε την λειτουργία τού βυθομέτρου του,βλέπαμε στην οθόνη τί υπήρχε κάτω από την καρίνα και όχι τί υπήρχε μπροστά από την πλώρη.

Τέλος,θυμήθηκα οτι πρόσφατα διάβασα τό ίδιο σέ ένα βιβλίο περί ηλεκτρονικών ναυτικών οργάνων στό περί βυθομέτρου κεφάλαιο.

Καί αναρωτιέμαι:

Αφού τό βυθόμετρο μετράει το βάθος κάτω από το πλοίο και όχι μπροστά από αυτό,πώς θά μπορούσαν ο πλοίαρχος και οι αξιωματικοί της γέφυρας να αντιληφθούν τον επερχόμενο κίνδυνο και ενδεχομένως και να αποφύγουν την πρόσκρουση;

Καί αφού η λειτουργία και οι ιδιότητες τού βυθομέτρου είναι γνωστές ακόμα και σέ κάθε άτομο που έστω και ώς χόμπυ ασχολείται και διαβάζει σχετικά μέ την ναυτική τέχνη,πώς μπορεί ένα τέτοιο σημείο τού πορίσματος να γίνη αποδεκτό από κάποιον που εκτός από αξιωματικός τού ναυτικού είναι και "εμπειρογνώμων διερευνητής ναυτικών ατυχημάτων";

Link to comment
Share on other sites

...πώς μπορεί ένα τέτοιο σημείο τού πορίσματος να γίνη αποδεκτό από κάποιον που εκτός από αξιωματικός τού ναυτικού είναι και "εμπειρογνώμων διερευνητής ναυτικών ατυχημάτων";

Ακριβώς επειδή δεν μπορεί (υποθέτω), κάποιος έτσι τυχαία να οριστεί ως "εμπειρογνώμων διερευνητής ναυτικών ατυχημάτων", κι ακόμα περισσότερο δεν μπορεί να "πετάει" ότι του κατέβει στο κεφάλι, μήπως θα έπρεπε να είμαστε πιό "συντηρητικοί" στην προσέγγιση του θέματος ?

Να ρωτήσω λοιπόν : Είναι υποχρεωτική η λειτουργία του βυθόμετρου όταν ένα πλοίο είναι εν κινήσει, ή τουλάχιστον όταν προσεγγίζει σε κάποιο λιμάνι ? Εδώ τα πράγματα είναι απλά. Ή είναι υποχρεωτική άρα υπάρχει παραβίαση των κανονισμών εκ μέρους του πληρώματος, ή δεν είναι υποχρεωτική και άρα η έκθεση λέει ασυναρτησίες (είναι δυνατόν κάτι τέτοιο ???)

Είναι απόλυτα βέβαιο και όλοι το γνωρίζουμε, ότι το βυθόμετρο δείχνει τι βρίσκεται κάτω από το πλοίο και όχι μπροστά από αυτό. Μήπως όμως η έκθεση λέγοντας ότι "δεν λειτουργούσε το βυθόμετρο του πλοίου, το οποίο κατά την προσέγγιση στον ύφαλο θα κατέγραφε το μικρότερο βάθος", εννοεί ότι αν λειτουργούσε το βυθόμετρο θα μπορούσαν οι αξιωματικοί να παρατηρήσουν κάποια σταδιακή μείωση του βάθους κατά την προσέγγιση στον ύφαλο, και να πάρουν τα ανάλογα μέτρα ? Διότι όσο και αν ένας ύφαλος είναι πάντα ένας ...ύφαλος :rolleyes:, δεν νομίζω ότι εμφανίζεται εντελώς ξαφνικά μπροστά σε ένα πλοίο το οποίο μάλιστα πλέει με μειωμένη ταχύτητα αφού προσεγγίζει σε σημείο πρόσδεσης. Κάποια "σημάδια" θα μπορεί να διακρίνει ένα λιγότερο ή περισσότερο εξασκημένο μάτι, κάποια σταδιακή μείωση του βάθους ώστε να γίνει μία προσπάθεια αποφυγής έστω και της τελευταίας στιγμής.

Δεν ξέρω. Είναι απόλυτα βέβαιο ότι δεν είμαι ειδικός, και επίσης απόλυτα βέβαιο ότι δεν θέλω να παραστήσω τον έξυπνο ή τον δικαστή κανενός. Είμαστε όμως υποχρεωμένοι να εξετάζουμε και τις δύο πλευρές. Και μου φαίνεται τουλάχιστον περίεργο μία επιτροπή σαν το ΑΣΝΑ να μην γνωρίζει αυτό που γνωρίζω εγώ ο πλέον άσχετος. Ότι δηλαδή το βυθόμετρο δείχνει μόνο το βάθος κάτω από το πλοίο.

Link to comment
Share on other sites

Εμένα πάντως όλη αυτή η διατύπωση μού μοιάζει σάν "δέν φταίμε εμείς που σάς δώσαμε λάθος χάρτη,φταίτε εσείς που τόν εμπιστευτήκατε".Διότι ένας ύφαλος παραμένει πάντα ύφαλος και συνεπώς η μείωση τού βάθους όσο τόν πλησιάζουμε δέν είναι καί τόσο σταδιακή.Πράγμα που σημαίνει οτι άν λειτουργούσε τό βυθόμετρο οι αξιωματικοί θά έβλεπαν μιά μείωση τού βάθους με μεγάλο ρυθμό,οπότε πάλι δέν θα προλάβαιναν να αποφύγουν τον ύφαλο.Ενδεχομένως οριακά μόνο απλώς θά τόν ακουμπούσαν χωρίς να προκληθή ρήγμα στά ύφαλα τού πλοίου.

Επίσης το πόρισμα δέν φαίνεται να αποδίδη ευθύνες στην Υδρογραφική Υπηρεσία που έδωσε τον εσφαλμένο χάρτη (εξ ού και τά όσα ανέφερα παραπάνω).Αν όμως το να δώσης λάθος χάρτη σέ έναν καπετάνιο καί αυτός ο καπετάνιος οδηγημένος από αυτόν τον χάρτη πάη και πέση πάνω σέ μιά ξέρα που δέν ήξερε οτι ήταν εκεί,δέν συνεπάγεται κάποιες ευθύνες γι'αυτόν που έδωσε τον χάρτη,τότε είναι άχρηστη η υπηρεσία που φτιάχνει τούς χάρτες.Ας βάζουν οι καπετάνιοι έναν ναύτη στην πλώρη νά ρίχνη μιά βολίδα αλειμμένη μέ ξύγκι στόν βυθό και να μετρά το βάθος,όπως έκανε ο καπετάν Ντίσκο Τρούπ στους "Θαλασσόλυκους" τού Κίπλινγκ...

Link to comment
Share on other sites

Αμα τραβας ανεμοτρατα σίγουρα έχεις για να μη χασεις την καλαδα, αμα κανεις ναυσιπλοϊα το ανοίγεις όταν πας να βρεις το βαθος που εχεις επιλεξει στο χαρτη για να φουντάρεις, και αυτή παραμένει η μόνη χρήση του σήμερα στα καράβια

Link to comment
Share on other sites

Θα ήθελα να επισημάνω ότι συζητούμε βασιζόμενοι σε δημοσιεύματα του Τύπου που αναφέρονται σε λίγα και επιλεκτικά σημεία ενός πολυσέλιδου πορίσματος. Και πιστεύω ότι αυτά δεν είναι αρκετά για να κρίνουμε το πόρισμα, πολύ δε περισσότερο να το απαξιώνουμε στο σύνολό του. Πέρα από αυτό…τον λόγο πλέον έχουν τα Δικαστήρια, όπως πολύ σωστά αναφέρει και η Louis. Τα οποία Δικαστήρια είναι τα μόνα αρμόδια να δικάσουν και να καταδικάσουν τον οποιονδήποτε. Το ΑΣΝΑ είναι ένα Ανακριτικό Συμβούλιο όπως λέει και το όνομά του…ούτε δικάζει, ούτε καταδικάζει. Απλώς, διερευνά τα αίτια ενός ατυχήματος και τις τυχόν ευθύνες. Το δε πόρισμά του δεν δεσμεύει το Δικαστήριο, αλλά -εκ του νόμου- εκτιμάται ελεύθερα από αυτό.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Αυτα τα βυθομετρα ειναι μονο για τα κοτερα. Δεν εχουν παρει approval ακομα για τοποθετηση σε πλοια και η γνωμη μου ειναι οτι θα αργησει εκεινη η μερα. Κανενα πλοιο λοιπον δεν διαθετει τετοιο οργανο. Για τη χρηση του βυθομετρου γενικα στο πλοιο με καλυψε ο aiolosii.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Απίστευτο και όμως ...Ελληνικό (άρα και πιστευτό...). :(

Η μελέτη για το Sea Diamond

24.09.09 Γράφει ο Παν. Μυτιληναίος.

Μόνο από την Νομαρχία Κυκλάδων βρήκαμε ανταπόκριση στο θέμα της εκπόνησης της μελέτης των επιπτώσεων από το ναυάγιο του Sea Diamond στην περιοχή της Καλντέρας, δήλωσε σήμερα μιλώντας σε τοπικό ραδιόφωνο το μέλος της Συντονιστικής επιτροπής Θηραίων Πολιτών κ. Ειρήνη Ρουσάκη. Η κ. Ρουσάκη δήλωσε ακόμα ότι το Νομαρχιακό Συμβούλιο σε πρόσφατη συνεδρίασή του αποφάσισε να προκηρύξει διαγωνισμό ανάθεσης της μελέτης και σημείωσε ότι η πολιτεία παρά τις δεσμεύσεις της δεν προχώρησε το θέμα. Η κ. Ρουσάκη κατήγγειλε για μια ακόμα φορά το γεγονός ότι δεν μπορούν οι Θηραίοι πολίτες να μάθουν τα συμπεράσματα του Πολυτεχνείου από την πρόσφατη απάντληση των καυσίμων αφού αυτά έχουν χαρακτηριστεί απόρρητα και συμπλήρωσε ότι ο Νομάρχης Κυκλάδων με επιστολή του την οποία κοινοποιεί στον Εισαγγελέα ζητά να δοθεί στην δημοσιότητα το πόρισμα των επιστημόνων που παρακολούθησαν όλη την επιχείρηση

ΑΠΟΡΡΗΤΑ τα "συμπεράσματα του Πολυτεχνείου από την πρόσφατη απάντληση των καυσίμων" ??? :eek::confused: Ήμαρτον..... :(

Πηγή : neasantorinis.gr

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
«Για το θέμα του ναυαγίου του Sea Diamond γνωρίζω μόνο ότι έχω δει από την τηλεόραση».

Αυτή ήταν η απάντηση της Υπουργού Περιβάλλοντος κ. Μπιρμπίλη στους εκπροσώπους της Συντονιστικής Επιτροπής Θηραίων Πολιτών που την επισκέφθηκαν στο Υπουργείο χθες. Σύμφωνα με τον κ. Σπύρο Καβαλλάρη η Υπουργός έδειξε να ενδιαφέρεται για το θέμα αλλά δεν είχε καμιά ενημέρωση.

Στο μικρό διάστημα της συζήτησης τα μέλη της Συντονιστικής προσπάθησαν να ενημερώσουν την κ. Μπιρμπίλη και υποσχέθηκαν να της στείλουν ότι υλικό υπάρχει για ναυάγιο καθώς και να οριστεί μια νέα συνάντηση στο εγγύς μέλλον προκειμένου να συζητηθούν οι προθέσεις και οι δράσεις της νέας κυβέρνησης για το θέμα του ναυαγίου.

Πηγή : neasantorinis.gr

Κρατάμε στα συν : Επιτέλους, και ένας (μία) Υπουργός που δεν έχει γνώμη, γνώση και άποψη επί παντός του επιστητού. :)

Στα πλην : Μα καλά... Μία ωραίαν πρωίαν, κτυπήσαν την πόρτα της κ. Υπουργού τα μέλη της επιτροπής και την αιφνιδίασαν ??? Δεν είχε προκαθοριστεί κάποιο ραντεβού, ώστε στο μεσοδιάστημα να προλάβει να ενημερωθεί πλέον των ...τηλεκαννιβάλων ??? :eek:

Link to comment
Share on other sites

Λογικόν ήτο να πή η κα Μπιρμπίλη οτι δέν γνωρίζει και πολλά γιά τό ναυάγιο.Αλλιώς θά γινόταν ρεζίλι τών σκυλιώνε :)

Τό θέμα είναι τί θά κάνη όταν ενημερωθή πλήρως.

Link to comment
Share on other sites

Μήπως η δήλωση άγνοιας έχει ως σκοπό να κερδιθεί πολύτιμος χρόνος και να μην υπάρχουν γκρίνιες και μουρμούρες από τώρα?;)

Δεν πιστεύω ότι η κ.Μπιρμπίλη έχει παντελή άγνοια επί του θέματος.B)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
«Η ρύπανση στο Αιγαίο είναι στο “κόκκινο”. Η κατανάλωση θαλασσινών είναι επικίνδυνη. Παρατηρείται εκτεταμένη ρύπανση από μικροσκοπικές ίνες πλαστικών. Έχουμε ελλιπή μέτρα ουσιαστικής διαχείρισης ή προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Ποια θα είναι η έκταση της επόμενης καταστροφής;

Το ναυάγιο του SEA DIAMOND έδειξε την ανυπαρξία του κρατικού μηχανισμού και των θεσμών, για την αντιμετώπιση οποιουδήποτε σοβαρού θαλάσσιου ατυχήματος».

Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία που φέρνει στο φως το www.kykladesnews.gr σύμφωνα με την μελέτη επικινδυνότητας του ναυαγίου από τον Ευάγγελο Γιδαράκο, διευθυντή και καθηγητή του Εργαστηριού Διαχείρισης Τοξικών και Επικίνδυνων Αποβλήτων στο Πολυτεχνείο Κρήτης

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Η Louis Cruises χρηματοδοτεί σύστημα θαλάσσιας προστασίας της Σαντορίνης

Σύστημα περιβαλλοντικής προστασίας της θαλάσσιας περιοχής της Σαντορίνης διαμορφώθηκε από το υπουργείο Περιβάλλοντος, τις σχετικές δαπάνες του οποίου ανέλαβε η πλοιοκτήτρια εταιρεία Louis Hellenic Cruises. Η εταιρεία θα υλοποιήσει επίσης το σύστημα σε συνεργασία με το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας.

Τρία χρόνια μετά ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond, το σύστημα περιβαλλοντικής προστασίας του υπουργείου Περιβάλλοντος περιλαμβάνει τις ακόλουθες δράσεις:

-Συνέχιση και συστηματοποίηση του προγράμματος παρακολούθησης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων του ναυαγίου από το ΕΛΚΕΘΕ.

-Συστηματική συντήρηση των πλωτών φραγμάτων στην περιοχή του ναυαγίου, για όσο χρόνο αυτό είναι απαραίτητο.

-Μελέτη και εγκατάσταση πλωτού τηλεμετρικού σταθμού, ο οποίος θα εντοπίζει άμεσα την ύπαρξη σημαντικής διαφυγής πετρελαίου και θα στέλνει τα αποτελέσματα σε κεντρικό υπολογιστικό σύστημα στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας.

-Προμήθεια και ετοιμότητα ειδικού εξοπλισμού συλλογής πιθανών ρύπων.

-Διερεύνηση της σκοπιμότητας εγκατάστασης συστήματος βιοεξυγίανσης μέσα στην περιοχή με τα πλωτά φράγματα. Θα περιλαμβάνει αντλία διασκορπισμού «ειδικών θρεπτικών» και αυξημένες συγκεντρώσεις αυτόχθονων, θαλάσσιων μικροοργανισμών που διασπούν τα πετρελαιοειδή

Link to comment
Share on other sites

Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ για το κρουαζιερόπλοιο Sea Diamond.

Σχόλιο επί του άρθρου : Να δεις που στο τέλος οι κ.κ. Καμμένος και Ππαληγούρας θα μείνουν στην ιστορία ως ...υπέρμαχοι :P της ανέλκυσης του κρουαζιεροπλοίου, και την ρετσινιά της μη ανέλκυσης θα την χρεωθεί η συμπαθέστατη οικολόγος κ. Τίνα Μπιρμπίλη !!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

3 χρονια σημερα και το μεσημεριανο δελτιο ειδησεων του ΣΚΑΪ ειχε αφιερωμα στο ναυαγιο (και στο συμβαν και σε ολες τις ενεργειες για την ανελκυση και τις περιβαλοντικες συνεπειες) και επαναφερει το αιτημα των τοπικων αρχων για ανελκυση.

Link to comment
Share on other sites

Με αφορμή την συμπληρωση 3 χρόνων από την πρόσκρουση και βύθιση του Sea diamond στην καλντέρα της θήρας διοργανώθηκε χθες συγκέντρωση στον Αθηνιό όπου μίλησαν ο δήμαρχος,ο έπαρχος Θήρας και άλλοι τοπικοί φορείς.Συμμετείχαν μαθητές κρατώντας πανό(της περιβαλλοντικής ομάδας Γυμνασίου και Λύκείου Θήρας) οι λεμβούχοι Θήρας με περίπου 7 σκάφη και 200-250 Θηραίοι.Αίτημα όλων η ανέλκυση και απομάκρυνση του ναυαγίου από την Σαντορίνη.Στη συνέχεια με τα σκάφη της ένωσης λεμβούχων Θήρας οι παρόντες μεταφέρθηκαν πάνω από το ναυάγιο.Ιερέας τέλεσε σε ένα από τα σκάφη τρισάγιο

εις μνήμη του άτυχου δύτη που σκοτώθηκε βοηθώντας στις έρευνες.Αξίζει να αναφέρω πως τα σκάφη της ένωσης σφύριζαν διαρκώς και τα πληρώματα τους άναβαν καπνογόναB).Στους παρεβρισκόμενους μοιράστηκε ένα έντυπο μέρος του οποίου σας παραθέτω παρακάτω.

post-2023-128326995394_thumb.jpg

post-2023-128326995377_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Για ποιον δυτη λες; Οσο για τους αγνοουμενους θυμαστε που ειχε γινει σαλος; Στην κοινωνια της Σαντορινης απο οτι ακουσα και καταλαβα κανεις δεν το πιστεψε οτι οντως αγνοουνταν 2 Γαλλοι αν δεν κανω λαθος. Βεβαια μεχρι και σημερα δεν εχω ακουσει καποια εξηγηση.

Οσο για την ανελκυση μπορει καποιος να απαντησει με σιγουρια οτι θα ειναι ασφαλης και δεν θα διαλυσει το πλοιο κατα την αποπειρα ανελκυσης;

Link to comment
Share on other sites

Για τον δύτη μπορείτε να βρείτε μερικές πληροφορίες εδώhttp://www.theabyss.gr/community/index.php?topic=3638.15.

Οσον αφορά τους 2 αγνοούμενους αρκετοί θηραίοι θεωρούν πως ήταν δημιούργημα της Lοuis για να της δοθούν χρήματα από την ασφάλεια του πλοίου.Κατα πόσο αληθεύει ,δεν το γνωρίζω.

Στο έντυπο παραπάνω διαβάστε τι υποστηρίζει η συντονιστική επιτροπή σχετικά με την ανέλκυση του ναυαγίου

Δείτε ολη την εκδήλωση εδώhttp://www.neasantorinis.gr/

Edited by ΝΟΜΙΚΟΣ
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Διαβασα καμποσο και απο οτι καταλαβα γιατι δεν τα λενε απλα να καταλαβαινουμε και 'μεις του λιμανιου:D αναφερει οτι δεν υπαρχουν ιδιαιτερες ανησυχιες-ενδειξεις μολυνσης.

Ενα σαφως πιο απλο και περιεκτικο αρθρο http://www.zougla.gr/page.ashx?pid=2&aid=152321&cid=4

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...