Jump to content
Shipfriends

To Nαυάγιο του Sea Diamond στην καλντέρα της Σαντορίνης


Recommended Posts

Για να δούμε τι θα προκύψει και από αυτή την πρωτοποριακή μέθοδο απάντλησης καυσίμων.

Πάντως, ακόμα δεν έχω ακούσει το πόσο μπορεί να κοστίσει μια απάντληση καυσίμων ή η ανέλκυση του πλοίου. Ούτε στο περίπου.

Για τι ποσά μιλάμε...για 5-10-20 εκ ευρώ?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 571
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gia mena einai pio aplo. Anelkysi toy ploiou se 1 kommati apla dn ginetai. Einai kai to vathos (+piesi !) kai i meiwmeni antoxi toy ploioy <akoumpise sto vytho anapoda me megali ormi >- mallon tha kopei sta 2 kai meta tha ginei to "swseeee" me ola osa tha eley8erwthoyn <apo ... patatakia kai plastika mexri ta slops, ta lipantika kai ta kaysima> :D

Pisteuw oti i kalyteri lysi me dedomenes tis synthikes einai i apantlisi lipantikwn kai kaysimwn apo to nayagio. otan oloklirwthei ayti i diadikasia -sto megisto dynato va8mo- tote mono mporoume na skeftomaste tin anelkysi me ti me8odo alysidas. An kai proswpika ektimw oti dn symferei, ektos an ta kommatia exoyn xalyva poy mporei na piasei megali timi ldt scrap. :D

Kai kati allo , dn exw akousei kamia anafora sta xrwmata kai ta ufaloxrwmata.. Toso akindyna einai i mipws epeidi dn kanoyn tile8easi :D ?

Edited by vassilisman
Link to comment
Share on other sites

Κάπου διάβασα τις προηγούμενες μέρες, ότι όλα τα χρώματα που είχαν χρησιμοποιηθεί στο πλοίο ήταν οικολογικά, γι'αυτό και δεν ακούγεται τίποτα μάλλον.

Link to comment
Share on other sites

μέσα στο κουφάρι υπάρχουν ένα σωρό πράγματα που αποτελούν βόμβα για το βυθό της Σαντορίνης μπορεί οι μπογές η το περιεχόμενο των σεντινών να είναι πρόβλημα αλλά το μεγαλύτερο αυτή τη στιγμή είναι τα καύσιμα,νομιζω ότι αν βρεθεί λύση εκεί μετά και να μην ανελκυστεί το πλοίο τα πράγματα θα έχουν απλουστευτεί πολύ

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Σύμφωνα με την σημερινή ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ, εκπνέει σήμερα η προθεσμία για την υποβολή τεχνικών προτάσεων για την εκπόνηση μελέτης απάντλησης των καυσίμων και ανέλκυσης του Sea Diamond. Η εφημερίδα αναφέρει ότι έχουν υποβληθεί προτάσεις από τουλάχιστον 5 εταιρείες. Σύμφωνα με τις ίδιες ανεπίσημες πληροφορίες, μεταξύ αυτών είναι ο Τσαβλίρης, η "Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος" και η Ρωσική Scorpion, η οποία είχε εμπλακεί και στην δασοπυρόσβεση.

Και τώρα αρχίζουν τα δύσκολα:

1) με ποιόν τρόπο θα αξιολογηθούν οι προτάσεις, με οικονομικά ή με τεχνικά κριτήρια?

2) και το ακόμη σημαντικότερο: ποιός πληρώνει?

Όπως είναι ευνόητο...είναι μακρύς και δύσκολος ο δρόμος.

Link to comment
Share on other sites

Αν δεν κάνω λάθος είναι υποχρεωμένη η Louis να πληρώσει και μόνο αυτή. Ποιος άλλος το κράτος; Λέτε να δωθεί επιδότηση για ενθάρρυνση :)

Link to comment
Share on other sites

Η LOUIS έχει αποποιηθεί των περαιτέρω ευθυνών της , αφού έχει προσκομίσει έγγραφο ότι δεν υπάρχει επιπλέον ρύπανση και γι αυτήν το θέμα θεωρείτε λήξαν...

Link to comment
Share on other sites

Απο τη στιγμή που δεν έχει βγει η τελική απόφασηη για το ποιος ευθύνεται για το ναυάγιο (μην ξεχνάμε και την λάθος χαρτογράφηση) δεν νομίζω να είναι υποχρεωμένη προς το παρών η εταιρία να πληρώσει για την απάντληση ή ανελκυση.

Link to comment
Share on other sites

Απο το SeaNation

Για να δουμε θα πετυχουμε την καλη αυτη τη φορα.:rolleyes:

Περισσότερες από οχτώ εταιρείες, ελληνικές και ξένες, έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για να συμμετάσχουν στην ανέλκυση του βυθισμένου κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond από τον βυθό της θαλάσσιας περιοχής Καλντέρα Σαντορίνης.

Πρόκειται για τις εταιρείες Τσαβλίρης, Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος, Σκόρπιον (Ρωσική εταιρεία που συμμετείχε στην ανέλκυση του βυθισμένου πυρηνικού υποβρυχίου «Κουρσκ»), Τεχνική Παντοκράτωρ, Καταδυτικό Συνεργείο «Σεγρεδάκη», η εταιρεία Θοκταρίδη, η Βρετανική ΑΕ και η Πανάγος ΑΕ.

Ακριβείς πληροφορίες αναφέρουν ότι την ερχόμενη, Τρίτη 29 Απριλίου, θα συνεδριάσει το συμβούλιο του Λιμενικού Ταμείου προκειμένου να αποφασισθούν οι διαδικασίες που θα ακολουθηθούν για την αξιολόγηση των προσφορών.

Επίσης, κατά τις ίδιες πληροφορίες, το συμβούλιο θα επιλέξει και τον τεχνικό σύμβουλο, τον τεχνικό Οίκο ή το Επιστημονικό Ίδρυμα που θα αναλάβουν την αξιολόγηση των προσφορών των εταιρειών.

Κύκλοι του Λιμενικού Ταμείου Θήρας ανέφεραν στο TheSeaNation ότι προέχει η διαδικασία αξιολόγησης, ώστε να είναι αδιάβλητη και χωρίς προσφυγές. Οι ίδιοι κύκλοι ανέφεραν ακόμη ότι η ρύπανση από το βυθισμένο κρουαζιερόπλοιο είναι ελεγχόμενη.

Link to comment
Share on other sites

Πάντως, ακόμα δεν έχω ακούσει το πόσο μπορεί να κοστίσει μια απάντληση καυσίμων ή η ανέλκυση του πλοίου. Ούτε στο περίπου. Για τι ποσά μιλάμε...για 5-10-20 εκ ευρώ?
Σήμερα στην Ελευθεροτυπία είδα μια πρώτη αναφορά σε κόστος, βεβαίως δεν ξέρουμε εάν ισχύουν, αλλά σίγουρα είναι μια πρώτη εκτίμηση. Εν ολίγοις ψάχνουμε να βρούμε ποιός θα πληρώσει καμιά 25αριά εκ σύνολο...χωρίς τα απρόβλεπτα.
[...]Το κόστος για την απάντληση των 150 τόνων μαζούτ και λιπαντελαίων από το πλοίο εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 6 εκατ. ευρώ, ενώ θα είναι τριπλάσιο για την ανέλκυση, λόγω της επικίνδυνης θέσης του Sea Diamond σε επικλινές σημείο και σε βάθος 135 μέτρων, που απαιτεί εξειδικευμένο προσωπικό και μηχανήματα υψηλής τεχνολογίας.

http://www.enet.gr/online/online_text/c=112,id=72033072

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

dspphoto?id=220692

συμφωνα με την Κυριακατικη Ελευθεροτυπια ερευνητικο σκαφος εκανε μετρησεις στο σημειο του υφαλου. η εφημεριδα αφηνει να εννοηθει οτι ενεργει για λογαριασμο της εταιρειας.

λεει και αλλα η εφημεριδα (παρουσιαζει στοιχεια για τη μολυνση κλπ). λεπτομερειες εντος;)

Link to comment
Share on other sites

Τι μας λένε ρε παιδιά? Αυτό ειδικά το ναυάγιο έχει όλα αυτά, ακόμα και τα "ακετυλένια"? Τα τόσα άλλα ναυάγια δεν έχουν τίποτα ? Εντάξει για το πετρέλαιό, είναι μεγάλη ποσότητα σε τουριστική περιοχή και λογικά είναι αντικείμενο ανησυχίας. Αλλά για τά άλλα? Αν ισχύουν σε τέτοιο βαθμό όσα γράφει ο πολιτικά φιλόδοξος καθηγητής θα πρέπει να καταργηθεί η ναυτιλία συνολικά. Μήπως η Ελευθεροτυπία παίζει πάλι το παιχνίδι του φτηνού εντυπωσιασμού? Έλεος πια με αυτό το έντυπο, θυσιάζει κάθε έννοια δημοσιογραφικής δεοντολογίας στο βωμό της προώθησης μιας πολιτικής παράταξης.

Link to comment
Share on other sites

δεν ειδα την ιδια ευαισθησια απο κανενα, για την ανελκυση του σαμινα, οπου ακομη δεν εχει ξεκαθαρισει το μεγεθος του ρηγματος που εστειλε στον αλλο κοσμο 81 ατομα.

να απαντληθουν τα καυσιμα και οτι λιπαντικο υπαρχει ναι. επρεπε να εχει ηδη γινει. να ξεκαθαρισει το θεμα του υφαλου ναι. ηταν σωστος ο χαρτης ή οχι. αλλα τωρα για τις μπογες και τα ακετυλενια...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ο Υπουργός κ. Βουλγαράκης δήλωσε μεταξύ άλλων για το Sea Diamond στην ΝΕΤ ότι είναι σε εξέλιξη διαγωνισμός για την ανέλκυση του πλοίου από την καλντέρα κι ότι την ευθύνη του διαγωνισμού την έχει το λιμενικό ταμείο Θήρας.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Νέες κινητοποιήσεις για το «Sea Diamond»

Πηγη: ΕΘΝΟΣ

Ηχηρό «μήνυμα» αγώνα για την ανέλκυση του ναυαγίου του κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond» στέλνουν οι κάτοικοι της Θήρας.

Την Κυριακή το πρωί, θα υψώσουν ως σύμβολο του αγώνα τους ένα τεράστιο πανό στην Καλντέρα με σύνθημα: «Το ναυάγιο του "Sea Diamond" θα βγει! Το απαιτούμε όλοι». Και προειδοποιούν για δυναμικές κινητοποιήσεις μέσα στον Αύγουστο.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Σπέσιαλ αφιέρωση στον φίλο μου τον Nick :rolleyes: ... που ως καλοκάγαθος και πάντα καλόπιστος πιστεύει ότι έχουν εισπραχθεί.:D

Καλά όλα αυτά και οι κινητοποιήσεις και οι δηλώσεις και τα τοιαύτα...όμως για την ταμπακιέρα (κν μπικικίνια) απόλυτη σιωπή. Άκουσα τελευταία ότι το κόστος απάντλησης & ανέλκυσης είναι της τάξεως των 100 εκ. ευρώ...άκουσα και για 80 και για 120. Τέτοια λεφτά η εταιρεία ή η ασφαλιστική μάλλον αποκλείεται να τα δώσουν, ειδικά όταν υπάρχει η διαμάχη για την θέση του υφάλου. Το ΥΕΝ, δηλαδή το Υπ Οικονομικών, δεν νομίζω να εγκρίνει ποτέ τέτοιο ποσό και μάλιστα σε αυτή την οικονομική συγκυρία...και κανένας εθνικός ή τοπικός ευεργέτης δεν φαίνεται στον ορίζοντα. Οπότε...η ΕΕ? Είναι πιθανόν, αλλά ακόμα και εάν εγκριθεί..θα γίνει μετά από πολλά χρόνια...που ίσως έχει δοθεί λύση στο πρόβλημα από την μητέρα φύση... Και βεβαίως καμία εταιρεία δεν θα ξεκινήσει εργασίες εάν δεν έχουν εξασφαλισθεί τα λεφτά..."εν τη παλάμη και ούτω ποιήσωμεν"

Edited by ΝΗΡΕΑΣ
αγραμματοσύνες...
Link to comment
Share on other sites

Ξερεις πως να με φτιαχνεις με τετοιες αφιερωσεις Νηρεα!:D

Η -κατα τα φαινομενα- μη εισπραξη(γιατι αν τα ειχαν εισπραξει θα υπηρχε και διαψευση) ειναι κατι το απολυτα λογικο. Γιατι μηπως εισπραξανε λεφτα απο το Μανουση και τον Αγουδημο για τα ξεφτιλικια τα προπερσινα? Θυμαστε το Jean Τσεφαλοjean πως βροντοφωναζε τοτε οτι επεβληθη προστιμο μισου εκατομμυριου ευρω(αν θυμαμαι καλα) κι οτι "ο νομος θα εφαρμοστει προς πασα κατευθυνση"? Το αλλο με "το μαχαιρι στο κοκκαλο" το ξερετε?:P

Και ειναι βεβαιως απολυτως λογικο. Απο τη στιγμη που τον συγκεκριμενο πλοιοκτητη τον εκαναν να υψωσει ελληνικη σημαια με παρακαλια, ειναι ποτε δυνατον να τον δυσαρεστησουν? Ξερετε ποσος κοσμος δουλευει στα πλοια, στα γραφεια και ζει απο παραπλευρες δραστηριοτητες σε σχεση με τα πλοια του? Ολο αυτο το θεατρικο -διοτι περι μονοπρακτου προκειται- αποσκοπει στο να μην θιχτει οικονομικα ο πλοιοκτητης αλλα να δειξει και σκληρο προσωπο το Κρατος(και καλα δε μασαμε δηλαδη).

Οπως παντα βεβαια σε οτι εχει να κανει με τα "προστιμα" του Δημοσιου, εγειρεται και το προαιωνιο ερωτημα: Αν για παραδειγμα Νηρεα ειχες φαει μια κληση για παρανομο παρκαρισμα της SLK σου:P στο Μοναστηρακι μια Κυριακη που πηγες στο γιουσουρουμ, το ιδιο Δημοσιο θα ειχε κανει μεχρι κατασχεση και στη φωλια του σκυλου σου για να πληρωθει μεχρι τελευταιας δεκαρας...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Συγκλονιστηκα στοιχεια αποκαλυπτουν οι φωτογραφιες του πρωτου θεματος που παρουσιασε ο φιλος Ορεστης.Μας δειχνουν που βυθιστηκε το πλοιο και την πορεια που θα πρεπε να εχει.Μονο που στο ατυχες παραδειγμα τους βλεπουμε που αδειαζει το M/S ZUIDERDAM. ενα πλοιο 300 μετρων περιπου ως κανονικη πορεια που πρεπει να εχουν τα πλοια που δενουν,ενω στην δευτερη φωτο μας δειχνουν το σημειο που κατεληξε το ακυβερνητο πια πλοιο παρουσιαζοντας το ως μερος της πορειας του πλοιου :confused:???:confused:

Ετυχε να βρισκομαι κοντα σε μια διαμαρτυρια κατοικων της Σαντορινης για το Sea Diamond.Θεωρω τουλαχιστον υπερβολικο τον τροπο αντιδρασης τους και εξαιρετικα επικινδυνη την ανελκυση του πλοιου.Ακουστηκαν πολλα σχολια για την εταιρια οτι χαιρει της ευνοιας των λιμενικων αρχων και του υπουργιου πραγμα που σε καμοια περιπτωση δεν αποτελει μερος πραγματικοτητας αφου σε τετοιες περιπτωσεις αναλαμβανουν οι εκαστοτε ασφαλιστικες...

Αν κανω λαθος ας με διορθωσει καποιος και επισης πολυ θα θελα να μαθω την γνωμη σας για το ρισκο μεγαλυτερης οικολογικης καταστροφης σε ενδεχομενο προβλημα κατα την ανεκλυση οταν και αν γινει...?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Η σημερινή ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ γράφει ότι το ΛΤ Θήρας βρίσκεται σε συνεννόηση με το ΕΜΠ για να αναλάβει την αξιολόγηση των 8 προσφορών για "κατάρτιση μελέτης ανέλκυσης". Επίσης, στις 9/9 θα ξαναπάει σκάφος του ΕΛΚΕΘΕ για δειγματοληψίες των νερών. Τέλος, η ΚΝ σημειώνει ότι δεν υπάρχει ακόμα πόρισμα από το ΑΣΝΑ για τα αίτια του ναυαγίου.

Όπως καταλαβαίνετε, είμαστε ακόμα στην αναζήτηση αξιολογητή για τις προσφορές ανάθεσης μελέτης...ήτοι: ανελκύεται οσονούπω!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Σήμερα ενημέρωσαν τους μαθητές του Γυμνασίου και του Λυκείου Θήρας σχετικά με αυτήν την συγκέντρωση.Μάθαμε πως μπορούμε να πάμε στον Πειραιά δωρεάν με το πλοίο Μιλένα λείποντας από το σχολείο δικαιολογημένα.Επίσης ειπώθηκε ότι θα παραχωρηθούν οι καμπίνες του συγκεκριμένου πλοίου για διανυκτέρευση.Δηλαδή από ότι αντιλαμβάνομαι η συντονιστική επιτροπή που σχετίζεται με το ναυάγιο του sea diamond πρέπει να έχει ναυλώσει το Μιλένα για να μεταφέρει Θηραίους πολίτες και μαθητές στο μεγάλο λιμάνι δωρεάν.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

«Αμελητέες» χαρακτηρίζει τις επιπτώσεις στο θαλάσσιο οικοσύστημα της Σαντορίνης, από το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond», μελέτη που πραγματοποίησε το Ελληνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών κατά την χρονική περίοδο Μάιος - Ιούλιος 2008. Ενώ, η πλοιοκτήτρια εταιρεία υποστηρίζει ότι κάνει ότι μπορεί για να προστατευθεί το περιβάλλον.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...