Jump to content
Shipfriends

To Nαυάγιο του Sea Diamond στην καλντέρα της Σαντορίνης


Recommended Posts

Στο μαυρο κουτι οι μοναδικοι που εχουνε προσβαση οτι ωρα θελουνε ειναι ο εισαγγελεας και ο πλοιοκτητης. Οποιοσδηποτε αλλος ακομα και ο ιδιος ο πλοιαρχος αν το ακουμπησει θα εχει ποινικες κυρωσεις. Σε καμια περιπτωση δε φευγει μονο του πανω απο το πλοιο οπως ακουσα σημερα σε καποιο εγκυρο δελτιο. Φανταστειτε σε ναυαγιο στον Ωκεανο να φυγει το κουτι στη θαλασσοταραχη και να το ψαχνουμε μετα. Η κατεβαινει δυτης λοιπον να το παρει η ειδικο βαθυσκαφος. Βασει κανονισμου το μηχανημα καταγραφει τις 12 τελευταιες ωρες. Δηλαδη 4 να εγινε το ατυχημα 5 χοντρα χοντρα να μας αφησε και η emergency ηλεκτρομηχανη +2 ωρες που δουλευει με δικο του UPS 7 το απογευμα. 12 ωρες καταγραφης. Αν υποθεσουμε οτι το μηχανημα δουλευει κανονικα θα εχουμε ολα τα γεγονοτα και τις ομιλιες πανω στη γεφυρα απο τις 7 το πρωι ως τις 7 το απογευμα.

Σημειωση. Δε γνωριζω ουτε τι ωρα εμεινε το πλοιο απο ρευμα ουτε αν το μαυρο κουτι του αντεξε 2 ωρες. Οποτε ολα τα παραπανω ειναι θεωρητικα.

Παντως σιγουρα εκει υπαρχει η στιγμη της συγκρουσης και τα οσα ακολουθησαν αμεσα μεχρι τη στιγμη που το πλοιο εμεινε απο ρευμα τουλαχιστον.

Επισης σημερα ακουγα ενα πλοιαρχο Α ταξεως ως ειδικο σε αλλο δελτιο και ειπωθηκε οτι μπορει να μην ειχε το πλοιο VDR. Σαν πλοιαρχος Α επρεπε να γνωριζε οτι απο το καλοκαιρι του 2004 ΚΑΝΕΝΑ κρουαζιεροπλοιο παγκοσμιως δεν κουναει ουτε καβο χωρις να εχει VDR και αναλογο πιστοποιητικο.

Ο ιδιος ειπε οτι πλοιο ειχε κλιση 30 μοιρων στην πλωρη μονο!!! εκει που ειναι το μηχανοστασιο!!!

3 χρονα παιδακια θα αμφεβαλαν για το ποσο πλοιαρχος ειναι ο κυριος.

Αν και οι "σχετικοί" ειναι ποιο ασχετοι απο τον καθε μαρκουτσοφορο τοτε καληνυχτα.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 571
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Αυτό που περιγράφει ο φίλος Λευτέρης είναι και αυτό που θα περίμενε κανείς να γίνει (αυτή ήταν και η απορία μου σε προηγούμενο post).

Δηλαδή, μετά την εκκένωση του πλοίου από τους επιβάτες και πριν την οριστική εγκατάλειψή του από τον πλοίαρχο, το λογικό θα ήταν οι πραγματογνώμονες να "κατεβάσουν" τα δεδομένα από τον καταγραφέα χωρίς να τον αφαιρέσουν, αφού το πλοίο δεν είχε ακόμα βυθιστεί και άρα θα έπρεπε να συνεχίσει να καταγράφει. Υπήρχαν και εναλλακτικές πηγές πληροφοριών, π.χ. οι μνήμες των GPS από τις οποίες θα μπορούσαν να εκτιμηθούν με μεγάλη ακρίβεια οι τελευταίες κινήσεις του πλοίου.

Στις ευρωπαϊκές χώρες, σε αντίστοιχες περιπτώσεις, ορίζεται αμέσως επιτροπή διερεύνησης ατυχημάτων η οποία μεταβαίνει στον τόπο του ατυχήματος σε ελάχιστο χρόνο (συνήθως με ελικόπτερο). Εκεί σε συνεργασία με το πλήρωμα - εφόσον ο πλοίαρχος ήταν ακόμα στο πλοίο του - θα περίμενε κανείς να γίνουν τα προαναφερόμενα αλλά και πολλά άλλα που θα βοηθούσαν στη μετέπειτα διερεύνηση των ακριβών συνθηκών και αιτίων...

Αν ανατρέξετε στο παρολίγον ατύχημα που περιγράφεται σε άλλο post, θα διαπιστώσετε ότι η αποκωδικοποίηση γίνεται σε δύο ή τρεις μέρες το πολύ και άρα θα ήταν ήδη γνωστές πολλές κρίσιμες λεπτομέρειες, όπως:

  • Πώς βρέθηκε εκεί το πλοίο, ποια η πορεία και η ταχύτητά του
  • Αν υπήρχαν πλευρικές ή άλλες κινήσεις που ενισχύουν την υπόθεση για ύπαρξη ρευμάτων και παράσυρση του πλοίου
  • Αν απλά προσέκρουσε ή αν όντως προσάραξε και έγιναν ατυχείς ενέργειες αποκόλλησης

Αλλά από την άλλη, ίσως και να γίναν όλα όπως πρέπει και απλά οι αρχές δεν τα κοινοποιούν στο αδαές κοινό αφού έτσι κι αλλιώς κάποιοι θεωρούν ότι προτιμάει το κουτόχορτο και τις ανοησίες...:(

Συμφωνώ με αυτά που λέει και ο φίλος Neptune. Μάλλον γράφαμε το μήνυμα την ίδια ώρα. Επίσης αυτό που "φεύγει" από το πλοίο κατά τη βύθιση είναι η συσκευή εντοπισμού, προφανώς η σύγχυση στα '"έγκυρα δελτία" συνεχίζεται.

Αλήθεια, γνωριζει κανείς αν όντως λειτούργησε το transponder και αν εξέπεμψε αυτόματα σήμα; Παρεπιπτόντως, το VDR μπορεί να καταγράφει και περισσότερες ώρες, οι 12 ώρες είναι το ελάχιστο, όπως άλλωστε αναφέρεται και στο προηγούμενο μήνυμα του φίλου Neptune.

Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα

Πριν λίγη ώρα σε ένα κανάλι είδα ένα βίντεο από αλλοδαπούς μαθητές όπου κατά τα φαινόμενα είχε "γυριστεί" μέσα σε μια σωστική λέμβο,που ενώ "κατέβαινε" από το πλοίο προσέκρουσε μάλλον στα πλευρά κλπ.Θυμάμαι τον πατέρα μου που ήταν μηχανικός σε φορτηγά μου είχε πει ότι πρώτα κατεβαίνει η βάρκα και μετά με τις ανεμόσκαλες κατεβαίνει το πλήρωμα ή οι επιβάτες.Δεν ξέρω αν το θυμάμαι καλά,αφού πάνε περισσότερα από 10 χρόνια από τότε που μου τα έλεγε,και τώρα δεν μπορώ να τον ρωτήσω...

Αν ξέρει κάποιος ας μου απαντήσει.

Link to comment
Share on other sites

εμενα με τα βιντεακια μου εκανε εντυπωση που, και καλα, ηταν απο τη στιγμη της προσκρουσης και ολοι φορουσαν σωσιβια (αρα ηταν μεταγενεστερα).

επισης μια συσταση προς τα μελη του πληρωματος (με ολη την καλη διαθεση) ΜΗ ΒΓΑΙΝΕΤΕ ΣΤΑ ΚΑΝΑΛΙΑ.

το απογευμα σε ενα καναλι αξιωματικος της γεφυρας ελεγε οτι "βρηκαν' 15.50-16.00 και πληρωμα του μηχανοστασιου αργοτερα οτι "βρηκαν 15.30-15.40.

ΥΓ οχι αλλο καραμολεγκο. ουτε ο παπαζαχος και ο βαρωτσος να ηταν.

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνω απολυτος με τον φιλο Ιonian Proud...ta kanalia einai megali zimia,to mono pou kanoun einai na dimiourgoun astoxa senaria ,na pernoun gnwmes <<nayarxwn empeirwn>>(βλ.Κ.Καραμολεγκο) kai na prospathoun na gemisoun ta deltia eidisewn.

Krima gia ton elliniko tourismo tetoiou eidous boitheia twn MME

Link to comment
Share on other sites

Δεν υπάρχει περίπτωση να μην έχει συσταθεί επιτροπή διερευνυσης του ατυχήματος και να μην είναι εδώ τουλάχιστον από την επομένη(για να μην πω από την ίδια μέρα).Εδώ ολόκληρος Σιωνίδης κατέβηκε την ίδια μέρα, οι εμπειρογνώμονες δεν θα ερχόντουσαν?

Επίσης να σας ρωτήσω κάτι που δεν το γνωρίζω.Tο VDR της δικής μου περίπτωσης που είδα, δεν ήταν ούτε σε βαρελάκι, ούτε εκτός του πλοίου.Βρισκόταν εντός κάτω από την σκάλα που οδηγούσε στον επάνω όροφο και έμοιαζε εξωτερικά σαν ένα υπολογιστή (PC) σε κάλυμα και λουκετομένο.Βέβαια αυτό ήταν αρκετά χρόνια πριν και τα πράγματα μπορεί να έχουν αλλάξει.Δεν μου έδινε όμως την εντύπωση του αδιαβροχοποιημένου συστήματος.Είναι έτσι ή κάνω λάθος?Κι αν είναι έτσι πως θα ανακτήσουν τα δεδομένα αν δεν τα πήραν το πρώτο βράδυ?

Link to comment
Share on other sites

Αυτό που είδες ήταν η εσωτερική μονάδα. Εξωτερικά υπάρχει σκληρός δίσκος (συνήθως στην κόντρα γέφυρα), στεγανος και με κατάλληλο κούμπωμα ούτως ώστε να αφαιρείται σχετικά εύκολα. Στην περίπτωσή σου προφανώς δεν χρειάστηκε να ασχοληθούν με τη εξωτ. μονάδα.

Link to comment
Share on other sites

Και μιάς και ανέφερε ο Λευτέρης τον Αρχηγό του ΛΣ, να πω ότι απόψε το βράδυ στο δελτίο της ΝΕΤ παραδέχθηκε επίσημα ότι ο θάλαμος επιχειρήσεων του ΥΕΝ ενημερώθηκε από έναν επιβάτη και όχι από τον Πλοίαρχο...το δικαιολόγησε βέβαια λέγοντας ότι ίσως ασχολείτο με την αντιμετώπιση της κατάστασης και τους ενημέρωσε σε λίγο όταν είχε εικόνα της κατάστασης.

Επίσης, επειδή γίνεται πολλή κουβέντα για το που έπρεπε να πάει το πλοίο καθώς και για το ποιός αποφάσισε να πάει εκεί που πήγε...να πω ότι χθες/προχθές άκουσα τον τέως Αρχηγό του ΛΣ, τον κ. Πελοπονήσσιο, να λέει ότι είναι αποκλειστική ευθύνη του ΛΣ να διατάξει το που θα πάει το πλοίο, καθώς υπάρχει απειλή για το θαλάσσιο περιβάλλον. Λαμβάνοντας υπ' όψη και τα τυχόν κομματικά παρασκήνια, πιστεύω ότι πρέπει να έχει δίκαιο. Δεν μπορεί ο καθένας να πηγαίνει το μισοβυθισμένο πλοίο όπου θέλει. Και εδώ όμως τίθεται το θέμα της στελέχωσης του ΛΣ (και σε τοπικό επίπεδο) με έμπειρα στελέχη, ικανά να αντιμετωπίσουν τέτοιες ακραίες καταστάσεις.

Τέλος, όσον αφορά τον Καραμολέγκο, ο οποίος βάλλεται (εδώ μέσα) πανταχόθεν, θέλω να πω ότι τον θεωρώ περισσότερο αξιόπιστο από κάποια μέλη του πληρώματος που βγήκαν να δικαιολογήσουν...τα αδικαιολόγητα. Πχ. άκουσα μηχανικό του πλοίου να μιλάει για βαπόρι 200 μέτρων και ότι το υπάρχον ρυμουλκό ήταν μικρό για να το κουμαντάρει...και όταν ο Κάραμολέγκος του είπε ότι ποιός ρυμούλκησε το 150 μέτρων πλοίο για 1-1,5 μίλι εσιώπησε ηχηρότατα! Καλό θα ήταν η εταιρεία να τους βάλλει ένα φρένο στις εμφανίσεις τους στα ΜΜΕ...μόνο κακό της κάνουν.

Link to comment
Share on other sites

Αυτα ειναι τα 3 ειδη καψουλας που συνανταμε συχνοτερα στα πλοια.

redproduct.jpg

L-3SVR.jpg

reclit1.jpg

Δε γνωριζω ποια ητανε στο Sea Diamond αλλωστε λιγη σημασια εχει.

Τα δεδομενα καταγραφονται και στον υπολογιστη αλλα και εδω ταυτοχρονα. Αν το πλοιο δε βυθιστει μετα το ατυχημα τοτε γινεται ανακτηση απο τον υπολογιστη αν βυθιστει τοτε ολα ανακτονται απο την καψουλα. Και στις 3 φαινονται τα σημεια απασφαλισης που διαφερουν απο συστημα σε συστημα. Στην πρωτη καψουλα αυτο το στρογγυλο μεσα στο ασπρο πλαισιο ειναι το acoustic beacon (μπικον και οχι μπεικον :( ) που βγαζει ηχο ωστε να το εντωπισει ευκολοτερα ο δυτης η το βαθυσκαφος με τον καταλληλο ανιχνευτη.

Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα

Πριν λίγη ώρα σε ένα κανάλι είδα ένα βίντεο από αλλοδαπούς μαθητές όπου κατά τα φαινόμενα είχε "γυριστεί" μέσα σε μια σωστική λέμβο,που ενώ "κατέβαινε" από το πλοίο προσέκρουσε μάλλον στα πλευρά κλπ.Θυμάμαι τον πατέρα μου που ήταν μηχανικός σε φορτηγά μου είχε πει ότι πρώτα κατεβαίνει η βάρκα και μετά με τις ανεμόσκαλες κατεβαίνει το πλήρωμα ή οι επιβάτες.Δεν ξέρω αν το θυμάμαι καλά,αφού πάνε περισσότερα από 10 χρόνια από τότε που μου τα έλεγε,και τώρα δεν μπορώ να τον ρωτήσω...

Αν ξέρει κάποιος ας μου απαντήσει.

Στην περίπτωση του Sea Diamond σωσίβιες λέμβοι βρίσκονταν ψηλά στο boat deck. H επιβίβαση σε αυτές πρέπει να έγινε από το promenade deck όπου οι λέμβοι έρχονται στο ίδιο επίπεδο με το κατάστρωμα οπότε και η πρόσβαση στους επιβατες είναι πιο εύκολη.

Η βάρκα προφανώς κατέβαινε από τη πλευρά που είχε αρχίσει να ξενερίζει για αυτό και ακούμπησε στα πλευρά του πλοίου.

Αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω είναι γιατί δεν ξανανεβάσαν τις βάρκες για να πάρουν και άλλο κόσμο. Ακομά και με τη κλίση που είχε πάρει από την πλευρά του ατυχήματος θα μπορούσε να τις ανεβοκατεβάσει.

Link to comment
Share on other sites

Σύμφωνα με την Solas το πλοίο ανά πλευρά μπορεί να εκκενώσει το 100% των επιβατών με βάρκες και βαρελάκια. Για μένα καλύτερα που ο περισσότερος κόσμος δεν βγήκε με τις σωσ. λέμβους γιατί ο κίνδυνος ατυχημάτων με την χρήση των λέμβων και σε συνδυασμό με την μεγάλη κλίση, θα ήταν μεγάλος. Εδώ εχθές έβγαλαν βίντεο από κινητό κάποιων Εγγλέζων μαθητών που έδειχνε την στιγμή της καθαίρεσης εσωτερικά. Μόλις οι διαγώνιοι μπότσοι (σύρματα που κρατούν την λέμβο "κοιλημένη" στο κατάστρωμα επιβίβασης) απελευθερώθηκαν με το κλασσικό τράνταγμα, οι φωνές και τα ουρλιαχτά σήκωναν την τρίχα των τηλεθεατών. Φυσικά άντε να εξηγήσεις ότι είναι απόλυτα φυσικό και απλά ο άμοιρος επιβάτης με το παραμικρό, λόγω της ασχετοσύνης του τρομάζει και χάνει την ψυχραιμία του. Αυτό όμως που μου κάνει εντύπωση είναι η μη ύπαρξη MES στα κρουαζιερόπλοια... Εδώ βάλανε τα ποστάλια που κάνουν μερικές ώρες ταξιδίου, στα κρουαζιερόπλοια που κουβαλάνε γέρους παιδιά κ.α. γιατί δεν το έχουν κάνει υποχρεωτικό??? Πραγματικά τώρα κατάλαβα ότι τα κρουαζιερόπλοια δεν έχουν αυτούς τους τόσο χρήσιμους μηχανισμούς... Α και κάτι άλλο, να βάλετε σε όλα τα πλοία καταπέλτες, εκτός ότι θα αρέσει και σε εμάς, αποδείχτηκε ιδιαίτερα καλό μέσο εγκατάλειψης!

Link to comment
Share on other sites

Oi paratiriseis tou filou Apostolou me vriskoun apolytws synfono.Apo tin stigmi pou ypirxan asfalesteroi tropoi ekkenwsis tou ploiou nomizw pws itan kalitera pou den katevikan oi varkes (fantazeste posa videakia tha eixe na deixnei i tileorasi?)

Oso gia tous katapeltes stin prokeimeni periptosi apodeixthikan para poli xrisimes.

Link to comment
Share on other sites

Εντωπιστηκε το πλοιο που εχει αλλαξει θεση και εχει κατσει πλεον στο βυθο απο το βαθυσκαφος. Το πλοιο δεν ειχε κατσει πριν γιατι ειχε εγκλωβιστει σ αυτο αερας στην πλωρη με αποτελεσμα να περιφερεται και να παρασυρεται απο τα ρευματα. Μη φανταστειτε οτι εκοβε και βολτες υποθαλασσια απλα κατρακυλουσε ευκολοτερα.

Μεσα στις προτεραιοτητες και η ανασυρση του μαυρου κουτιου που αναμενεται να δωσει φως στην υποθεση. Αντε να δουμε.

Link to comment
Share on other sites

Αυτο που δεν εχει ειπωθει ειναι οτι αφενος κανενας δεν ειχε ενα πλανο αντιμετωπισης εκτακτων αναγκων στη Σαντορινη (οπως και πουθενα αλλου)

Πολυ μεγαλη κουβεντα ειπες φιλε Jerry. Αυτος ειναι ενας δικος μου προβληματισμος εδω και αρκετα χρονια και πιο συγκεκριμενα απο την εισαγωγη του περιφημου ISM Code(Κωδικας Ασφαλους Διαχειρισης ελληνιστι), τον οποιο εχω συζητησει με ανθρωπους διαφορων θεσεων. Φυσικα το προφανες συμπερασμα ειναι το οτι οσο κι αν ακουγεται κλισε, το πλοιο ειναι παντα το μεγαλο και ευκολο θυμα το οποιο ολοι κυνηγουν και αρμεγουν σαν αγελαδα.

Εξηγουμαι λεγοντας οτι ενω απο το πλοιο θεωρουνται υποχρεωτικα διαφορα πιστοποιητικα και διαδικασιες ποιοτητας και ασφαλους διαχειρισης, η πολυ μεγαλη πλειοψηφια οσων συναλασσονται με το πλοιο η ζουν απο το πλοιο, δεν εχει την παραμικρη τετοια πιστοποιηση και δεν ειναι υποχρεωμενοι να εχουν κατι τετοιο. Για παραδειγμα, συμβαινει με λιγα λογια το Port State Control να βεβαιωνει ISM-related deficiencies χωρις το ιδιο να εχει καποιο quality certification. Λιμεναρχεια, Οργανισμοι Λιμενος, Τελωνεια και διαφορες κατα τοπους Αρχες και Υπηρεσιες ελεγχουν την εφαρμογη τετοιων διαδικασιων απο το πλοιο, χωρις να ειναι σε αυτο το πλαισιο οι ιδιοι.

Η περιπτωση του Sea Diamond ειναι χαρακτηριστικη. Ολοι βαρανε το πλοιο και το πληρωμα(δικαιως η αδικως) αλλα κανεις δεν βλεπει την πλευρα της στεριας οπου ειναι προφανες οτι δεν υπαρχει κανενα σχεδιο εκτακτου αναγκης αλλα τα περισσοτερα γινονται κατα περιπτωση και στην τυχη. Οι Αρχες περιμενουν καθε φορα τους εκαστοτε ψαραδες, λεμβουχους, την παντοφλα Νησος Θηρασια και τη βοηθεια του Μεγαλοδυναμου για να αντιμετωπισουν μια δυσκολη κατασταση. Μεχρι να βγουν οι επιζωντες στη στερια, αλλοι ειχαν φυγει ηδη με το Aegean Two, αλλοι με το Perla, αλλοι εμειναν εκει και δεν ξερω κι εγω τι αλλο με συνεπεια να υπαρξει και ολο αυτο το μπερδεμα με τους αγνοουμενους. Απο ολους αυτους δηλαδη μπορεσαν οι Αρχες και πηραν καταθεσεις? Κανεις απο ολους αυτους τους επιβατες δεν θα μπορουσε να εχει φωτισει μια αγνωστη πτυχη του συμβαντος?

Ολα αυτα ειναι διαφορα πραγματα που αναφερω σαν παραδειγματα για να καταδειξω οτι δεν αρχιζουν και σταματουν ολα στο πλοιο και το πληρωμα. Αν το πλοιο ειναι υποχρεωμενο να εκκενωσει τους επιβατες μεσα σε μιση ωρα, οι αλλοι σαν Αρχες δεν πρεπει να ειναι υποχρεωμενοι να περισυλλεξουν και να περιθαλψουν τους επιζωντες μεσα σε καποιο ευλογο χρονικο διαστημα? Δεν μπορει δηλαδη το πλοιο να ειναι υποχρεωμενο να εχει πυριμαχες στολες πχ ενω στα περισσοτερα λιμεναρχεια της χωρας να μην υπαρχει ξεχωριστη γραμμη για τηλεφωνο και φαξ. Το φιλοτιμο, η ευαισθησια και η αυταπαρνηση μας σαν λαος ειναι(τις περισσοτερες φορες) εκει οταν χρειαζονται, αλλα δεν θα επρεπε να υπαρχει και κατι πιο οργανωμενο?

Link to comment
Share on other sites

Πολυ μεγαλη κουβεντα ειπες φιλε Jerry. Αυτος ειναι ενας δικος μου προβληματισμος εδω και αρκετα χρονια και πιο συγκεκριμενα απο την εισαγωγη του περιφημου ISM Code(Κωδικας Ασφαλους Διαχειρισης ελληνιστι), τον οποιο εχω συζητησει με ανθρωπους διαφορων θεσεων. Φυσικα το προφανες συμπερασμα ειναι το οτι οσο κι αν ακουγεται κλισε, το πλοιο ειναι παντα το μεγαλο και ευκολο θυμα το οποιο ολοι κυνηγουν και αρμεγουν σαν αγελαδα.

Εξηγουμαι λεγοντας οτι ενω απο το πλοιο θεωρουνται υποχρεωτικα διαφορα πιστοποιητικα και διαδικασιες ποιοτητας και ασφαλους διαχειρισης, η πολυ μεγαλη πλειοψηφια οσων συναλασσονται με το πλοιο η ζουν απο το πλοιο, δεν εχει την παραμικρη τετοια πιστοποιηση και δεν ειναι υποχρεωμενοι να εχουν κατι τετοιο. Για παραδειγμα, συμβαινει με λιγα λογια το Port State Control να βεβαιωνει ISM-related deficiencies χωρις το ιδιο να εχει καποιο quality certification. Λιμεναρχεια, Οργανισμοι Λιμενος, Τελωνεια και διαφορες κατα τοπους Αρχες και Υπηρεσιες ελεγχουν την εφαρμογη τετοιων διαδικασιων απο το πλοιο, χωρις να ειναι σε αυτο το πλαισιο οι ιδιοι.

Η περιπτωση του Sea Diamond ειναι χαρακτηριστικη. Ολοι βαρανε το πλοιο και το πληρωμα(δικαιως η αδικως) αλλα κανεις δεν βλεπει την πλευρα της στεριας οπου ειναι προφανες οτι δεν υπαρχει κανενα σχεδιο εκτακτου αναγκης αλλα τα περισσοτερα γινονται κατα περιπτωση και στην τυχη. Οι Αρχες περιμενουν καθε φορα τους εκαστοτε ψαραδες, λεμβουχους, την παντοφλα Νησος Θηρασια και τη βοηθεια του Μεγαλοδυναμου για να αντιμετωπισουν μια δυσκολη κατασταση. Μεχρι να βγουν οι επιζωντες στη στερια, αλλοι ειχαν φυγει ηδη με το Aegean Two, αλλοι με το Perla, αλλοι εμειναν εκει και δεν ξερω κι εγω τι αλλο με συνεπεια να υπαρξει και ολο αυτο το μπερδεμα με τους αγνοουμενους. Απο ολους αυτους δηλαδη μπορεσαν οι Αρχες και πηραν καταθεσεις? Κανεις απο ολους αυτους τους επιβατες δεν θα μπορουσε να εχει φωτισει μια αγνωστη πτυχη του συμβαντος?

Ολα αυτα ειναι διαφορα πραγματα που αναφερω σαν παραδειγματα για να καταδειξω οτι δεν αρχιζουν και σταματουν ολα στο πλοιο και το πληρωμα. Αν το πλοιο ειναι υποχρεωμενο να εκκενωσει τους επιβατες μεσα σε μιση ωρα, οι αλλοι σαν Αρχες δεν πρεπει να ειναι υποχρεωμενοι να περισυλλεξουν και να περιθαλψουν τους επιζωντες μεσα σε καποιο ευλογο χρονικο διαστημα? Δεν μπορει δηλαδη το πλοιο να ειναι υποχρεωμενο να εχει πυριμαχες στολες πχ ενω στα περισσοτερα λιμεναρχεια της χωρας να μην υπαρχει ξεχωριστη γραμμη για τηλεφωνο και φαξ. Το φιλοτιμο, η ευαισθησια και η αυταπαρνηση μας σαν λαος ειναι(τις περισσοτερες φορες) εκει οταν χρειαζονται, αλλα δεν θα επρεπε να υπαρχει και κατι πιο οργανωμενο?

Αυτό είναι πράγματι ένα ΤΕΡΑΣΤΙΟ θέμα.Η διασφάλιση ποιότητας είναι κάτι που πρέπει να εφαρμόζεται από όλες τίς οικονομικές μονάδες και όχι επιλεκτικά από κάποιες.Τό πλοίο είναι μιά οικονομική μονάδα αλλά ομοίως και το λιμάνι είναι μιά οικονομική μονάδα.

Στήν αεροπορία,υπάρχουν ορισμένες απαιτήσεις που πρέπει να πληρούν τά διάφορα αεροδρόμια ώστε να μπορούν να λειτουργούν,ακριβώς όπως υπάρχουν απαιτήσεις που πρέπει να πληρούν τά αεροπλάνα ώστε να επιτρέπεται να πετούν.Στην ναυτιλία συμβαίνει άραγε αυτό;

Π.χ.υπάρχει καμμιά υποχρέωση να διαθέτη ένα λιμάνι συγκεκριμένα σωστικά μέσα ανάλογα μέ τό μέγεθος κλπ τών πλοίων που δέχεται;

Υπάρχει καμμιά υποχρέωση να γίνωνται από το προσωπικό τού λιμανιού ασκήσεις διάσωσης επιβατών κινδυνεύοντος πλοίου;καί μάλιστα βάσει συγκεκριμένων διαδικασιών;

Γιατί,κακά τά ψέματα,βλέποντας τίς σκηνές από το συμβάν στην Σαντορίνη αναλογίστηκα τί θα μπορούσε να είχε συμβεί άν τό ΝΗΣΟΣ ΘΗΡΑΣΙΑ δέν ήταν εκεί λόγω τής ετησίας του,το Blue Star είχε απομακρυνθεί αρκετά από το λιμάνι και το Αρσινόη δέν είχε δρομολόγιο γιά Σαντορίνη εκείνη την μέρα....

Link to comment
Share on other sites

Άριστοι οι προλαλίσαντες και θέλω να συμπληρώσω το εξής... Άν γινόταν κάτι στο παντοφλάκι Νήσος Θηρασία και χτύπαγαν 10 20 30 50 100 άτομα και μπάταρε και αυτό απο υπερφόρτωση θα κατηγορούσαμε ποιόν Πλοίαρχο? Όχι γιατί έγινε καραμέλα αυτές οι μέρες και με πρώτον τον Αρχηγο ΛΣ... Ότι και αν τον ρώταγαν για τον Πλοίαρχο έλεγε... (καλά ιδικά όταν άκουσα τον Ευαγγελάτο να τον αποκαλεί άνθρωπο της θάλασσας έπεσα κάτω τέζα...)

Link to comment
Share on other sites

Αναρωτιέμαι πότε θά μάθουν οι εδώ δημοσιογραφίσκοι να αντιμετωπίζουν καί νά καλύπτουν τά γεγονότα μέ την δέουσα σοβαρότητα.Ειδικά τις περιπτώσεις ναυτικών (αλλά και αεροπορικών και σιδηροδρομικών) ατυχημάτων,τά οποία δέν έχουν την δυνατότητα να παρουσιάσουν αντικειμενικά λόγω έλλειψης τών σχετικών μέ τό αντικείμενο γνώσεων.

Επίσης εντύπωση μού έκανε το γεγονός οτι σέ κανένα ρεπορτάζ κανενός καναλιού δέν είδα να βγαίνη κάποιος εκπρόσωπος τής εταιρείας να εκφράση την επίσημη και υπεύθυνη άποψή της.

Link to comment
Share on other sites

Όντως μεγάλη κουβέντα του Jerry! Θα μπορούσαμε ίσως να πούμε ότι στα προβλήματα του πλοίου-πληρώματος-εταιρείας (και κυρίως αυτής - επιμένω παρότι δεν έχει ειπωθεί τίποτα... ακόμη) απαντάνε πολύ μεγαλύτερα προβλήματα από τη στεριά... και από τον αέρα: προσωπικά δεν κατάλαβα -και ας μου εξηγήσει κάποιος φίλος- σε τι θα βοηθούσε το C130 και τα Σούπερ Πούμα. Από την καλντέρα και τις webcam θα είχε το υπουργείο πολύ καλύτερη θέα... Βεβαίως για τα μάτια του κόσμου (και των ξένων) ωραίο είναι να πετάει από πάνω το κράτος, αλλά ας ήταν μακρυά οι καραμολέγγοι και θα κλαίγανε πολλοί!

Και ένα άλλο ερώτημα προς ειδικούς του forum: ειπώθηκε ότι άργησαν τα ρυμουλκά λόγω απόστασης Πειραιά. Δεν υπάρχουν ρυμουλκά σε Σύρο ή Ηράκλειο;

Link to comment
Share on other sites

Hρακλειο και Συρος εχουν ρυμουλκα λιμενος, δεν ειναι ναυαγοσωστικα. Ομως για μια περιπτωση οπως αυτη, θα μπορουσαν να τραβηξουν το βαπορι μεχρι τα ρηχα ωστε να ακουμπησει. Ουσιαστικη ομως βοηθεια κανονικου salvage δεν θα μπορουσαν να παρασχουν περα απο αυτου. Μεγαλο ρ/κ εχει η Ροδος αλλα ναυαγοσωστικο επαγγελματικο δεν θυμαμαι πιο νοτια απο τη Χιο (το Μιχαλης Σ.). Επιφυλαξη για τη Σουδα της Κρητης που δεν θυμαμαι. Ειναι οντως τραγικο να υπαρχει ολοκληρο συμπλεγμα νησιων, τοσο ανασφαλη λιμανια και τοσο αναλογικα μεγαλη κυκλοφορια πλιοων και να μην υπαρχει πουθενα ενα Ν/Γ να παραφυλαει σε περιπτωση ατυχηματος. Εδω δεν εχει ολοκληρη Μυκονος που ο Βοριας δεν πεφτει κατω απο 40 μιλια τις καλες μερες.

Κυριοι, μια και η κουβεντα παει αλλου θα ελεγα οτι σαν συνθηκες-εκμεταλευση-προληψη και προετοιμασια ειμαστε πολλα χρονια πισω σαν χωρα σε αυτον τον τομεα, καλημερα σε ολους.

Link to comment
Share on other sites

Επίσης εντύπωση μού έκανε το γεγονός οτι σέ κανένα ρεπορτάζ κανενός καναλιού δέν είδα να βγαίνη κάποιος εκπρόσωπος τής εταιρείας να εκφράση την επίσημη και υπεύθυνη άποψή της.

Αφήνουν να βγουν τα "ψώνια " στην τηλεόραση ή οι επαίτες ψήφων για να κάνουν το κομάτι τους για διαφήμιση.Παρατηρήστε ότι δεν εμφανίστηκε πουθενά ο ναυτικός πράκτορας του πλοίου ο παλαιότερος του νησιού, πάνω από 40 χρόνια και γνωστή "αλεπού", Νίκος Δαμίγος.Είμαι σε θέση να γνωρίζω ότι του την στήνανε από τις 7 το πρωί έξω από το σπίτι του να τον πετύχουν για μιά δήλωση ή μια συνέντευξη, ενω ε

έφτασαν να του την στήνουν μέχρι και στην εκκλήσία για να τους μιλήσει.Με την γνωστή του αθυροστομία τους έκοβε κάθε φορά τον βήχα.Θέλω να πω ότι αυτοί που θα μπορούσαν πραγματικά να μας διαφωτίσουν μένουν μακριά από τις κάμερες.Κανένας άνθρωπος της εταιρείας, ο πράκτορας του πλοίου, ο υπάλληλος του πρακτορείου που θα ανέβαινε στο πλοίο μιας και ήταν κοντά στην τσαμαδούρα και θα πρέπει να ταν στην λάντζα περιμένωντας να ανέβει, ο λιμενάρχης, κανένας από αυτούς δεν εμφανίστηκε πουθενά.Και φαντάζομαι η μάλλον ξέρω πως έχουν όλοι αυτοί κάτι παραπάνω να μας πουν από αυτά που ακούσαμε.

Παρεπιπτόντως χθες αποπειράθηκαν να στείλουν για πρώτη μέρα το βαθυσκάφος προς το ναυάγιο με πολύ πενιχρά αποτελέσματα.Πολύ μαυρίλα κάτω.Θα δοκιμάσουν μάλλον πάλι σήμερα.

Link to comment
Share on other sites

προσωπικά δεν κατάλαβα -και ας μου εξηγήσει κάποιος φίλος- σε τι θα βοηθούσε το C130 και τα Σούπερ Πούμα. Από την καλντέρα και τις webcam θα είχε το υπουργείο πολύ καλύτερη θέα... Βεβαίως για τα μάτια του κόσμου (και των ξένων) ωραίο είναι να πετάει από πάνω το κράτος, αλλά ας ήταν μακρυά οι καραμολέγγοι και θα κλαίγανε πολλοί!

Βασικά αν δεν υπήρχε κάτι να πετάει κάτι από πάνω, τα κανάλια και οι δημοσιογράφοι θα είχαν άλλον ένα λόγο να γκρινιάξουν και θα μιλούσαν πάλι για ανυπαρξία και άλλα ωραία. Ετσι εκ του αποτελέσματος (αφού τα εν λόγω μέσα δεν χρειάστηκε να επέμβουν) η κίνηση αυτή θεωρήθηκε επικοινωνιακή και τίποτα περισσότερο. Σε περίπτωση όμως που κάτι πήγαινε στραβά στην εκκένωση και υπήρχαν μερικοί τραυματίες που θα χρειάζονταν μεταφορά σε μεγάλο νοσοκομείο θα μιλάγαμε για σωτήρια συμβολή των εναέριων μέσων.

Στον παραλογισμό που επικρατεί με εμάς θεατές σε έναν καναπέ κρίνοντας σε ζωντανή μετάδοση καπετάνιους, πληρώματα, κράτος, επιβάτες, δημοσιογράφους, βαρκάρηδες και λοιπούς σχετικους και άσχετους ίσως να πρέπει να αρχίσουμε να προβληματιζόμαστε όλοι (στο πνευμα που αναφέρθηκε και ο Nick στο post του ανωτέρω) τελικά τι ρόλο βαράμε ως κράτος, έθνος, πολίτες που δεν μπορούμε να προστατεύσουμε ως επένδυση την ναυτιλία μας και τον τουρισμό μας?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...