Jump to content
Shipfriends
Orestis

Νομοσχέδιο για τα δικαιώματα των επιβατών

Recommended Posts

Η Ένωση Καταναλωτών Ελλάδος, ξεκινά από αύριο, 19 Ιουνίου 2009, σε πρώτη φάση στο λιμάνι του Πειραιά, η διανομή, στο επιβατικό κοινό, ειδικού ενημερωτικού φυλλαδίου, στο οποίο αναγράφονται αναλυτικά οι βασικές αρχές του Νόμου 3709/2008 «Δικαιώματα – υποχρεώσεις επιβατών και μεταφορέων στις τακτικές θαλάσσιες μεταφορές και άλλες διατάξεις», με τον οποίο ρυθμίζεται το καθεστώς των υποχρεώσεων των πλοιοκτητριών εταιρειών, έναντι των επιβατών, που χρησιμοποιούν τα πλοία της ακτοπλοΐας, ως μέσο μεταφοράς.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σε δύο χρόνια οι επιβάτες θα αποζημιώνονται σε περίπτωση καθυστέρησης επιβατικού πλοίου λόγο

υπαιτιότητα της πλοιοκτήτριας εταιρίας.

Βλέπετε σχετικό άρθρο από την Tradewinds:

EU agrees passenger rights

Ferry and cruiseship owners face bigger bills after the European Union agreed new rights for passengers who are delayed.

The Council of Ministers and the European Parliament have drafted the new rules, which should be approved following a meeting in Strasbourg next week.

One key measure is the guaranteeing of rights for victims of delays, cancellations or over-booking.

Disabled passengers will also be protected from discrimination and will receive assistance free of charge.

Maritime regulations will apply to ships with capacity of more than 12 people.

Meals and snacks will have to be served for delays of 90 minutes or more. Hotel accommodation is also involved in certain cases.

The rules will come into force two years after they are published.

By Gary Dixon in London

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αποζημιώσεις σε επιβάτες πλοίων ενέκρινε το Ευρωκοινοβούλιο

Εγκρίθηκε χθες από την Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου ο κανονισμός για τα δικαιώματα των επιβατών, ο οποίος θα εφαρμοσθεί σε δύο χρόνια, δηλαδή το 2012. Σύμφωνα με τις διατάξεις του κανονισμού, οι επιβάτες των ακτοπλοϊκών πλοίων κατοχυρώνουν συγκεκριμένα δικαιώματα, ακόμη και αποζημιώσεις σε περίπτωση καθυστέρησης του απόπλου ή του κατάπλου του πλοίου, καθώς και τη δωρεάν παροχή βοήθειας στα άτομα με αναπηρία. Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, σε περίπτωση που ένα τακτικό δρομολόγιο επιβατικού πλοίου ή ferry boat ακυρωθεί ή καθυστερήσει πάνω από 90 λεπτά, οι επιβάτες θα έχουν το δικαίωμα να χρησιμοποιήσουν άλλα δρομολόγια (ώστε να φτάσουν νωρίτερα στον προορισμό τους), είτε να αποζημιωθούν και να μην ταξιδέψουν (ή διαφορετικά να επιστρέψουν στο λιμάνι από όπου ξεκίνησαν με έξοδα της ναυτιλιακής εταιρείας). Οι κανόνες αυτοί δεν θα ισχύουν σε περίπτωση καθυστερήσεων λόγω των καιρικών συνθηκών ή άλλων αιτιών πέρα από τον έλεγχο της εταιρείας.

Επιπλέον, θα πρέπει να παρέχεται γεύμα στους επιβάτες, όπου αυτό είναι δυνατόν.

Ανεξαρτήτως του αν θα επιλέξουν να ταξιδέψουν ή όχι, οι επιβάτες θα δικαιούνται αποζημίωση ύψους 25% του εισιτηρίου τους στις εξής περιπτώσεις: Για ταξίδια προγραμματισμένης διάρκειας έως και 4 ωρών που καθυστερούν τουλάχιστον 1 ώρα, για ταξίδια προγραμματισμένης διάρκειας 4-8 ωρών που καθυστερούν τουλάχιστον 2 ώρες, για ταξίδια προγραμματισμένης διάρκειας 8-24 ωρών που καθυστερούν τουλάχιστον 3 ώρες, για ταξίδια προγραμματισμένης διάρκειας 24 ωρών και άνω που καθυστερούν τουλάχιστον 6 ώρες.

Εάν η καθυστέρηση υπερβαίνει το διπλάσιο των ελάχιστων ορίων, οι επιβάτες θα δικαιούνται αποζημίωση που ισούται με το 50% του κόστους του εισιτηρίου τους. Η αποζημίωση θα πρέπει να καταβάλλεται σε μετρητά σε περίπτωση που το ζητεί ο επιβάτης. Επιπλέον, εάν οι επιβάτες υποχρεωθούν λόγω της καθυστέρησης να διανυκτερεύσουν σε ξενοδοχείο πριν από την πραγματοποίηση του ταξιδιού τους, η εταιρεία θα πρέπει να καταβάλει έως και 80 ευρώ για κάθε διανυκτέρευση (για έως και 3 διανυκτερεύσεις).

ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ

Σύμφωνα με τον κανονισμό, η αναπηρία δεν μπορεί να θεωρηθεί λόγος για την απαγόρευση επιβίβασης. Θα πρέπει να παρέχεται δωρεάν βοήθεια στα λιμάνια στα άτομα με αναπηρία, με την προϋπόθεση ότι η εταιρεία θα έχει ειδοποιηθεί κατά την κράτηση του εισιτηρίου είτε τουλάχιστον 48 ώρες πριν από την επιβίβαση. Το ίδιο θα ισχύει και για τους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων.

Οι κανόνες αυτοί θα τεθούν σε ισχύ το 2012. Ολα τα επιβατικά πλοία 12 επιβατών και άνω θα υπόκεινται στους κανονισμούς αυτούς, με ορισμένες εξαιρέσεις, όπως στις περιπτώσεις εκδρομών ή επισκέψεων σε αξιοθέατα. Οι επιβάτες των πλοίων θα έχουν περισσότερα δικαιώματα από όσα ισχύουν προς το παρόν για τους επιβάτες των αεροπλάνων σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ, καθώς δεν προβλέπεται αποζημίωση σε περίπτωση καθυστερήσεων στις πτήσεις (αλλά μόνο σε περίπτωση ακύρωσης).

Share this post


Link to post
Share on other sites

O Κανονισμός Αρ. 1177/2010 που αφορά τα Δικαιώματα Επιβατών στις θαλάσσιες και εσωτερικές πλωτές μεταφορές υιοθετήθηκε κατά τη διάρκεια του Νοεμβρίου 2010. Δημοσιεύθηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της Ε.Ε. και έχει έναρξη ισχύος τις 18/12/2012.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Γιατι ομως το αφηνουν κ φευγει αφου δεν θα μπορεσει να κανει το δρομολογιο στις ωρες που πρεπει?

Τι δικαιωμα εχω σαν επιβατης τωρα,που ξερω οτι ενα πλοιο εχει βλαβη -που δεν εχει ανακοινωθει απο την εταιρια- και θα κανει περισσοτερες ωρες απο αυτες που λεει στο εισητηριο μου? Μπορω να το ακυρωσω και να παρω τα χρηματα πισω?(αλλα κ να τους πω οτι εχει βλαβη θα μου πουν ΔΕΝ ΕΧΕΙ B) )

Edited by NHSOS XIOS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Με την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στην ακτοπλοϊα, και ιδιαίτερα στις άγονες γραμμές, θα μπορούσε να θεωρηθεί και σαν αστείο

 

Ενημερωτικό φυλλάδιο που εξηγεί τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις όσων ταξιδεύουν με επιβατηγά πλοία, εξέδωσε το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου.

Με την επικαιροποιημένη Χάρτα Δικαιωμάτων Επιβατών της ακτοπλοΐας, θεμελιώνεται ακόμα πιο ισχυρά το υπάρχον νομικό πλαίσιο, δήλωσε σχετικά ο Κωστής Μουσουρούλης και πρόσθεσε πως σε κάθε περίπτωση, θα ελέγχουμε αυστηρά την τήρηση του νόμου και την προστασία όλων των επιβατών που ταξιδεύουν στις ελληνικές θάλασσες.

Οι 21 χρηστικές ερωτήσεις και απαντήσεις που περιέχονται στο φυλλάδιο είναι οι ακόλουθες:

 

Edited by proud_ionian

Share this post


Link to post
Share on other sites
Αυξημένα τα όρια αποζημιώσεων για τους επιβάτες των πλοίων και τις αποσκευές τους

 

Νέα

Νέα αυξημένα όρια αποζημιώσεων για τους επιβάτες των επιβατηγών πλοίων προβλέπει ο νόμος 4195/2013 «Κύρωση του Πρωτοκόλλου του 2002 για την Τροποποίηση της Διεθνούς Σύμβασης των Αθηνών του 1974 σχετικά με τη Θαλάσσια Μεταφορά Επιβατών και των Αποσκευών τους (PAL PROTOCOL 2002)» ο οποίος δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ Α΄211/10.10.2013).

Οπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο, στόχος του εν λόγω Πρωτοκόλλου αποτελεί η καθιέρωση υποχρεωτικής ασφάλισης για τα επιβατηγά πλοία και η αύξηση των ορίων ευθύνης των μεταφορέων, ενώ εισάγει και νέους μηχανισμούς για τη διευκόλυνση των επιβατών στη διεκδίκηση των αποζημιώσεών τους.

Ειδικότερα, με το νέο καθεστώς το όριο αντικειμενικής ευθύνης του μεταφορέα είναι 250.000 λογιστικές μονάδες ανά επιβάτη για περιπτώσεις ναυτικού συμβάντος. Αν και στο βαθμό που η ζημία υπερβαίνει το ανωτέρω όριο, ο μεταφορέας ευθύνεται περαιτέρω, και μέχρι το ποσό των 400.000 λογιστικών μονάδων, εκτός αν ο μεταφορέας αποδείξει ότι το συμβάν που προκάλεσε τη ζημία δεν οφείλεται σε δόλο ή αμέλειά του.

Επίσης, για τη ζημία που επήλθε ως αποτέλεσμα του θανάτου ή της σωματικής βλάβης επιβάτη που δεν προκλήθηκε από ναυτικό συμβάν, ο μεταφορέας θα ευθύνεται εφόσον το συμβάν που προκάλεσε τη ζημία οφειλόταν σε δόλο ή αμέλειά του και μέχρι το ποσό των 400.000 λογιστικών μονάδων. Στην περίπτωση αυτή, το βάρος της απόδειξης του δόλου ή της αμέλειας φέρει ο ενάγων.

Επιπλέον, εάν και εφόσον, η ευθύνη του μεταφορέα για θάνατο ή σωματική βλάβη επιβάτη υπήρξε αποτέλεσμα πολεμικής πράξης ή τρομοκρατικής ενέργειας το όριο ευθύνης περιορίζεται σε 250.000 λογιστικές μονάδες ανά επιβάτη ή 340.000.000 συνολικά ανά πλοίο.

Σημειώνεται ότι στο άρθρο 6 του νόμου προβλέπεται η δυνατότητα έκδοσης απόφασης του υπουργού Ναυτιλίας, μέχρι την έκδοση της οποίας οι διατάξεις του νόμου δε θα εφαρμόζονται στα πλοία που εκτελούν εσωτερικές δια θαλάσσης μεταφορές. Σε περίπτωση μη έκδοσης της εν λόγω απόφασης ΥΝΑ ισχύει ότι τα νέα όρια στις εσωτερικές μεταφορές και για τα πλοία Α και Β κατηγορίας (μεγάλα επιβατηγά πλοία) θα ισχύουν από το 2016 και 2018 αντίστοιχα.

Σε ό, τι αφορά τα πλοία κατηγορίας Γ και Δ (μικρότερα πλοία, πορθμεία) δεν αλλάζει κάτι στο ασφαλιστικό τους καθεστώς.

Για τα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία της ελληνικής ακτοπλοΐας ουσιαστικά δεν αλλάζει κάτι καθώς ασφαλίζονται για αστική ευθύνη έναντι τρίτων στα P*I Clubs και για ποσά πολύ υψηλότερα από αυτά που προβλέπει ο νέος νόμος (περίπου 2 δισ. δολάρια ανά περίπτωση).

 

Πηγη: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Χωριανοί που βλέπουμε τα δικαιώματα μας σχετικά με το ακυρωμένο / καθυστερημένο δρομολόγιο του Κρήτη 2??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Λοιπόν συνασθενεις επειδή το έγγραφο για τα δικαιώματα του επιβάτη είναι λίγο ασαφές.. Θα σας εκθέσω τι την δικιά μου εμπειρία για να έχουμε όλοι μια εικόνα. 

Αφορά την βλάβη του Κρήτη II στις 8/8.

- Αποζημιώθηκα για την διανυκτέρευση στο Ηράκλειο 80€ (με την προσκόμιση αποδείξης βέβαια ). 

-Στο εν πλω της επόμενης ημέρας 9/8 06.30 το πρωί μας παρείχαν δωρεάν πρωινό όπως κ μεσημέριανο. 

-Επειτα είχες την επιλογή ειτε να πάρεις πίσω το 50% του ναύλου ή να πάρεις ανοιχτά εισητηρια για ένα χρόνο.. όλων των μελών στην ίδια θέση που είχες, αλλά  όχι το αυτοκίνητο.. 

Εννοείταιη πρώτη  και  η τελευταία  παράγραφο πρέπει να ασχοληθεις ο ίδιος και όχι να περιμένεις κάποιο ενημερωτικό E mail.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...