Jump to content
Shipfriends

Ναυπηγεία Σκαραμαγκά


Recommended Posts

Η Ελλάδα ενέκρινε την πρόταση της Abu Dhabi Mar για εξαγορά των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, όπως ανακοινώθηκε από την Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας-Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης. Στο πλαίσιο της νέας συμφωνίας, η ADM θα κατέχει ποσοστό 75,1% στα ναυπηγεία, ενώ η ThyssenKrupp ποσοστό 24,9%.

Link to comment
Share on other sites

στο MEGA ελεγε πως δεν εχουν τελειωσει οι διαπραγματευσεις και υπαρχουν εκκρεμοτητες οπως: το προστιμο απο την Ε.Ε., τα υποβρυχια, το υπολοιπο προγραμμα ναυπηγησεων του ΠΝ και οι θεσεις εργασιας

Link to comment
Share on other sites

Δεν νομίζω ότι υπάρχει κανένα ουσιαστικό ζήτημα, όταν -στην σημερινή πολιτικο-οικονομική συγκυρία- από την μια πλευρά είναι οι Γερμανοί και από την άλλη η ελληνική κυβέρνηση. Και ειδικά όταν οι υπουργοί τρελάθηκαν από την χαρά τους που δεν θα έχουν και τους άνεργους του Σκαραμαγκά.

Και να ξαναθυμηθούμε, ότι η Abu Dhabi Mar είναι εδώ και μήνες "συνεταίρος" με την ThyssenKrupp.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Τελικά, αφού τους στριμώξαμε τους Γερμανούς για τα καλά...τους αναγκάσαμε να υπογράψουν και να λυθεί το ζήτημα των ναυπηγείων, υποβρυχίων κλπ...με τον πλέον επωφελή τρόπο για την Εθνική μας Οικονομία και τη Εθνική μας Άμυνα. Πάντα τέτοια αδέλφια...

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Νέα σελίδα ανοίγει για την ελληνική ναυπηγική βιομηχανία μετά τη χθεσινή μαραθώνια διαπραγμάτευση που άρχισε με αντικείμενο τη διάσωση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και εξελίχθηκε σε μια συνολική αναθεώρηση πολιτικής που τους επόμενους μήνες θα οδηγήσει στη δημιουργία ενιαίου ναυπηγικού φορέα.

Ο φορέας αυτός, σύμφωνα με πληροφορίες, θα περιλάβει και τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, τα οποία όπως διαπιστώνεται βρίσκονται σε πολύ χειρότερη κατάσταση από αυτά του Σκαραμαγκά. Καταλυτική για τις εξελίξεις υπήρξε η παρέμβαση του πρωθυπουργού κ. Γ. Παπανδρέου η οποία απέτρεψε το ναυάγιο των συνομιλιών για τον Σκαραμαγκά και έβαλε τα πράγματα σε νέα πορεία.

Χθες το πρωί, οι διαπραγματεύσεις για την τύχη των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και του προγράμματος των υποβρυχίων 214 του Πολεμικού Ναυτικού έφτασαν στο χείλος της κατάρρευσης. Η συνάντηση των επιτροπών διαπραγμάτευσης υπήρξε σύντομη, καθώς από την πλευρά του υπουργείου προβλήθηκαν κάποια διαδικαστικά ζητήματα, ενώ ο πρόεδρος των Ναυπηγείων κ. Ακίο Ίτο επισήμανε ότι με τη λήξη της χθεσινής ημέρας λήγει και η ισχύς του προσυμφώνου της 18ης Μαρτίου και ανέφερε ότι τα Ναυπηγεία αδυνατούν να καταβάλουν τη μισθοδοσία του προσωπικού τους.

Καθώς από την πλευρά του υπουργείου δεν υπήρξε καμία δεσμευτική απάντηση ως προς το πότε μπορεί οι διαπραγματεύσεις να ολοκληρωθούν, η αντιπροσωπεία των Ναυπηγείων αποχώρησε καθιστώντας σαφές ότι η έναρξη διαδικασίας πτώχευσης είναι πλέον ζήτημα ελαχίστου χρόνου.

Δεδομένου ότι από την περασμένη Παρασκευή είχε υπάρξει κοινή επιστολή της ιδιοκτήτριας των Ναυπηγείων ThyssenKrupp Marine Systems και της Abu Dhabi Mar η οποία ενδιαφέρεται να τα αποκτήσει προς το γραφείο του πρωθυπουργού, ήδη είχαν ξεκινήσει διεργασίες για παρέμβαση διάσωσης.

Έτσι στις 2 το μεσημέρι ο εξαιρετικά ενοχλημένος υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Ευάγγ. Βενιζέλος άρχισε μια μακρά και δύσκολη συνάντηση με τον εκτελεστικό πρόεδρο της ThyssenKrupp Marine Systems κ. Hans Kristof Atzpodien και τον πρόεδρο της Abu Dhabi Mar κ. Iskandar Safa.

Αργά τη νύχτα η συμφωνία επιτεύχθηκε. Σήμερα γίνεται η επεξεργασία των τελευταίων λεπτομερειών και αύριο αναμένεται η υπογραφή της νέας σύμβασης με βάση το προαναφερθέν προσύμφωνο. Κατά τις συνομιλίες τέθηκε και το ζήτημα της γενικότερης αντιμετώπισης του θέματος της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας, το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες ήταν μία από τις προτεραιότητες τις οποίες έθεσε ο πρωθυπουργός. Το άλλο μεγάλο ναυπηγείο της χώρας, στην Ελευσίνα, βρίσκεται και αυτό πολύ κοντά στην αδυναμία πληρωμής του προσωπικού, με τη μητρική του εταιρία, το Νεώριον Σύρου, να έχει ανακοινώσει ζημίες ύψους 6,6 δισ. ευρώ.

Παράλληλα, το Ναυπηγείο Ελευσίνας έχει μείνει πίσω στη ναυπήγηση των τριών τελευταίων πυραυλακάτων τύπου Super Vita για τις οποίες έχει εισπράξει σημαντικές προκαταβολές, που προφανώς έχουν δαπανηθεί για λειτουργικά έξοδα.

Χωρίς να έχουν γίνει γνωστές λεπτομέρειες των συνομιλιών πάνω στο θέμα αυτό, από αρμόδιους παράγοντες εκφράστηκε αισιοδοξία ότι τους επόμενους μήνες θα υπάρξει διαδικασία διαμόρφωσης ενιαίου ναυπηγικού φορέα στον οποίο κυρίαρχο ρόλο θα έχει η Abu Dhabi Mar, η οποία έδειξε ενδιαφέρον να συνεχίσει την επένδυσή της στην Ελλάδα, «διασώζοντας» μετά τον Σκαραμαγκά και την Ελευσίνα.

Πρέπει να σημειωθεί ότι η Abu Dhabi Mar εξελίσσεται σε έναν από τους πλέον σημαντικούς ναυπηγικούς ομίλους, με παραγωγικές μονάδες στη Γαλλία (CMN), στη Γερμανία (Blohm+Voss, HDW) στην Ελλάδα και στο εγγύς μέλλον και στη Σουηδία.

euro2day

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ολοκλήρωση συμφωνίας για Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

Η Ελληνική Κυβέρνηση, η ThyssenKrupp Marine Systems και η Abu Dhabi Mar ανακοινώνουν σήμερα από κοινού ότι επετεύχθη μεταξύ τους συμφωνία με την οριστικοποίηση του κειμένου του σχεδίου σύμβασης με την οποία εκτελείται η συμφωνία-πλαίσιο της 18.3.2010. Ύστερα από την εξέλιξη αυτή ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Ευάγγελος Βενιζέλος, προέβη σε δηλώσεις τόσο για τη συμφωνία όσο και για το θέμα των υποβρυχίων.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ολοκληρώθηκε η συμφωνία για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

Πηγη: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Υπεγράφη η συμφωνία μεταβίβασης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στην Αμπου Ντάμπι Μαρ, καθώς ξεπεράστηκαν και τα τελευταία γραφειοκρατικά ζητήματα.

Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Εθνικής Αμυνας, την Τετάρτη ολοκληρώθηκαν όλες οι διαδικασίες του closing της σύμβασης για το μέλλον των ΕΝΑΕ και τα προγράμματα των υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού. H σύμβαση έχει τεθεί σε ισχύ σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο Ν. 3885/2010.

Το υπουργείο είχε επικαλεστεί γραφειοκρατικές δυσκολίες που προέκυψαν στην είσπραξη εκ μέρους των ΕΝΑΕ και της HDW των συμβατικά προβλεπόμενων δόσεων, τα ποσά των οποίων κατατέθηκαν εγκαίρως από το ελληνικό Δημόσιο στην Τράπεζα της Ελλάδας.

Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες, οι δυσκολίες αυτές είχαν σχέση με την αδυναμία της εταιρείας του Σκαραμαγκά να εισπράξει από το Δημόσιο περίπου 250 εκατομμύρια ευρώ, επειδή δεν είχε φορολογική ενημερότητα, καθώς όφειλε στο Δημόσιο περίπου 6 εκατομμύρια ευρώ. Εν τέλει η φορολογική ενημερότητα δόθηκε στο τέλος της περασμένης εβδομάδας και έτσι κατέστη δυνατή η είσπραξη του ποσού και η ολοκλήρωση της μεταβίβασης του Σκαραμαγκά, από τη γερμανική εταιρεία στην αραβική.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Δεν ξέρω για τέτοιο περιορισμό! Αλλά ο σημαντικότερος περιορισμός είναι ότι το Ναυπηγείο υπόλειτουργει εδώ και 2 χρόνια! Δεν αναλαμβάνει καμία δουλειά, ενώ ούτε τις δεξαμενές του χρησιμοποιεί, που του ζητάνε οι εταιρείες για να δεξαμενισουν πλοία τους!

Link to comment
Share on other sites

νομιζω οτι υπαρχει περιορισμος απο την Ε.Ε. εχει να κανει με τις συμβασεις για τα εξοπλιστικα. δεν γνωριζω ακριβως το σκεπτικο, αλλα λιγο πολυ η αιτιολογια ειναι για να μην κανει αθεμιτο ανταγωνισμο στα αλλα δυο ναυπηγεια (και καλα επειδη λογω των εξοπλιστικων θα εχει αυξημενη δουλεια και ρευστοτητα. λεμε τωρα)

ΥΓ1: μαλλιστα προσφατα σε καποιο σχεδιο για συνενωση Ελευσινας, Νεωρειου και Σκαραμαγκα σε μια εταιρεια, ενα απο τα ζητηματα που τεθηκαν ηταν αυτο.

ΥΓ2: μην ξεχναμε οτι το ναυπηγειο ειναι ουσιαστικα ανενεργο και υπαρχουν πολλες εκκρεμοτητες απο το παρελθον που δεν εχουν διευθευτηθει

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω ότι απόρροια των συμβάσεων για τα υποβρύχια, ιδιωτικοποίησης και μετέπειτα πώλησης, και φυσικά έρευνας περί κρατικών επιδοτήσεων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, είναι η δέσμευση ότι τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά δε θα λειτουργούν το εμπορικό τους κομμάτι, μόνο αυτό που έχει σχέση με το Π.Ν.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

σημερα η ναυτεμπορικη εχει εκτενες δημοσιευμα για το θεμα, με αφορμη τη δικη στο ευρωπαϊκο δικαστηριο, της προσφυγης/εφεσης της ΕΝΑΕ κατα της αποφασης της Ευρωπαϊκης Επιτροπης για την επιβολη προστιμου €200εκ, το οποιο με τοκους και προσαυξησεις εχει ξεπερασει τα €550εκ. το προστιμο επιβληθηκε λογω των παρανομων επιδοτησεων και εγγυησεων του ελληνικου δημοσιου προς την ΕΝΑΕ.

λεει αλλου το δημοσιευμα, αυτο που ειπαμε και παραπανω, οτι το δεκεμβριο του 2010, προκειμενου να μην πληρωθει το προστιμο (κατι που ηταν αδυνατο ετσι και αλλιως) και να ξεμπλοκαρει η πωληση στους λιβανεζους, συμφωνηθηκε να απεχει το ναυπηγειο απο καθε αλλη δραστηριοτητα πλην των στρατιωτικων ναυπηγησεων.

τωρα βεβαια τρεχει επαναδιαπραγματευση, γιαιτ καταλαβαν ολοι οτι ετσι αυτοευνουχιστηκε το ναυπηγειο, αχρηστευεται η γιγαντιαια, χτιστη, δεξαμενη του και μπλοκαρει καθε σχεδιο συγχωνευσης των ναυπηγειων.

Από τη στιγμή εκείνη και μετά έχει ξεκινήσει ένας νέος γύρος διαπραγματεύσεων ανάμεσα στην Ελλάδα και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ώστε να βρεθεί μια φόρμουλα βάσει της οποίας θα είναι δυνατό να επαναλειτουργήσει το εμπορικό τμήμα των ναυπηγείων, ανεξάρτητα από τη νομική μορφή που θα πάρει. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», η κυβέρνηση συνειδητοποίησε στη πράξη ότι το κλείσιμο του εμπορικού τμήματος στερεί από την ελληνική ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία το πλεονέκτημά της. Τη δεξαμενή των 200.000 τόνων των ΕΝΑΕ που αποτελεί «κράχτη» για τα εμπορικά πλοία, γεγονός το οποίο επηρεάζει αρνητικά και τις ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις της χώρας, που αντιμετωπίζουν πρωτοφανή κρίση.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Συνάντηση Π. Μπεγλίτη-Χ. Αλμούνια για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά

Πηγή: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Η προσφυγή της Επιτροπής για το θέμα των ναυπηγείων Σκαραμαγκά στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο βρέθηκε στο επίκεντρο συνάντησης που είχαν σήμερα στις Βρυξέλλες ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Π. Μπεγλίτης και ο αρμόδιος για τον ανταγωνισμό επίτροπος, Χοακίν Αλμούνια.

Στο πλαίσιο της συνάντησης συζητήθηκε η αδυναμία ανάκτησης από το ελληνικό δημόσιο των παράνομων, κατά την Επιτροπή, κρατικών ενισχύσεων ύψους 539 εκατ. ευρώ και κυρίως η απόφαση της Κομισιόν της 1ης Δεκεμβρίου 2010 με την οποία δόθηκε εξάμηνη παράταση, η οποία έληξε χωρίς να βρεθεί λύση-για την ανάκτηση από το ελληνικό δημόσιο των τμημάτων του ναυπηγείου που δεν αφορούν τον αμυντικό τομέα.

Οι δύο άνδρες συμφώνησαν να εντατικοποιήσουν τις επαφές τους ενώ όπως είπε ο κ. Μπεγλίτης κατέληξαν στο ότι πρέπει να αναζητηθούν τρόποι, συμβατοί προς το κοινοτικό δίκαιο, ώστε να υλοποιηθούν από τη διοίκηση της εταιρείας των ναυπηγείων οι αποφάσεις της Επιτροπής.

Ο υπουργός Αμυνας ζήτησε από τον κ. Αλμούνια να εξετάσει το πώς για τα επόμενα 15 χρόνια τα ναυπηγεία του Σκαραμαγκά θα μπορούν να επισκευάζουν, εκτός από στρατιωτικά πλοία των χωρών της ΕΕ και πλοία τρίτων χωρών.

Σημείωσε επίσης ότι ο κ. Αλμούνια εμφανίστηκε διατεθειμένος να βοηθήσει ώστε να υποστηριχθούν η βιωσιμότητα των ναυπηγείων, οι ξένες επενδύσεις και οι 1.200 θέσεις εργασίας.

Τέλος έστειλε αυστηρό μήνυμα προς τη διοίκηση των ναυπηγείων, υπογραμμίζοντας ότι «δεν μπορούν να υπάρξουν εκβιασμοί καθώς δεν έχουμε να δώσουμε προίκα και οι προικοθήρες έχουν τελειώσει για το υπουργείο Εθνικής Αμυνας».

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

σταση εργασιας σημερα στο σκαραμαγκα.

τις κινητοποιήσεις στηρίζει η γσεε και καλεί «τις διοικήσεις των ναυπηγείων και την κυβέρνηση να αναλάβουν άμεσα πρωτοβουλίες' date=' ώστε να αρθεί το αδιέξοδο μέσω της υλοποίησης κατασκευαστικών προγραμμάτων από τα ναυπηγεία της χώρας και της δημιουργίας ενιαίου φορέα ναυπηγικής βιομηχανίας, που αποτελούν και πάγια αιτήματα των εργαζομένων».

παλι αχρηστες παραγγελιες για το ναυτικο πρεπει να κανουμε;

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 6 months later...

κανονι και λουκετο προβλεπονται στο αμεσο μελλον. συμφωνα με την ναυτεμπορικη η κατασταση οδηγειται στα ακρα.

 

 

Το «γάντι» στην ελληνική κυβέρνηση πετάει η ιδιοκτησία των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, αφού -παρά το γεγονός ότι στο τέλος Σεπτεμβρίου έληξε το δικαίωμα της εταιρείας να επιβάλει την εκ περιτροπής εργασία μία φορά την εβδομάδα- τα ναυπηγεία παραμένουν κλειστά.

Η πλευρά της Privinvest, συμφερόντων Ισκαντάρ Σάφα, φαίνεται ότι δεν κάνει πίσω και σύμφωνα με πληροφορίες προτίθεται να αφήσει τα ναυπηγεία να χρεοκοπήσουν, ενώ παράλληλα διεκδικεί 1,4 δισ. ευρώ αποζημίωση από την ελληνική κυβέρνηση στη διεθνή διαιτησία.

Σε περίπτωση που τα ναυπηγεία «κλείσουν» και τυπικά, η χώρα μας χάνει το μεγαλύτερο ναυπηγείο της χώρας, με μεγάλες επιπτώσεις στην ευρύτερη οικονομία της χώρας, ίσως και τα υποβρύχια (δεν υπάρχει εναλλακτική για τη συνέχιση της κατασκευής τους σε άλλο ναυπηγείο) που θεωρούνται κρίσιμα για την εθνική άμυνα, ενώ 1.200 άνθρωποι χάνουν τη δουλειά τους. Επίσης θα αποτελέσει ζήτημα ότι η ελληνική πλευρά έχει καταβάλει 2,3 δισ. ευρώ για τα υποβρύχια και ουσιαστικά δεν έχει παραλάβει κανένα.

Τις δύο πλευρές χωρίζουν οικονομικές διαφορές για τη συνέχιση της κατασκευής των έξι υποβρυχίων που βρίσκονται αφημένα μέσα στο ναυπηγείο. Η πλευρά Σάφα ζητούσε περισσότερα από 200 εκατ. ευρώ για να ξεκινήσει και πάλι τις εργασίες, καθώς και διαβεβαιώσεις ότι σταδιακά θα μπορέσει να ξαναπάρει και άλλες εμπορικές εργασίες εκτός του ελληνικού πολεμικού ναυτικού βάσει της στρατιωτικής απόφασης του 2010.

Από την πλευρά της η ελληνική κυβέρνηση, σύμφωνα με πληροφορίες, είχε φτάσει στο σημείο στις αρχές του καλοκαιριού να διαθέσει περίπου 75 εκατ. ευρώ, κάτι που δεν έγινε δεκτό.  Στη συνέχεια, όμως, δύο φορές το τελευταίο δίμηνο οι διαπραγματεύσεις φαινόταν ότι θα είχαν αίσιο τέλος, ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Αμυνας, την τελευταία κυριολεκτικά στιγμή, άνοιξαν περισσότερα, από τα αρχικώς συμφωνημένα θέματα.

Από τη στιγμή που η πλευρά των ναυπηγείων δείχνει έτοιμη να τραβήξει την υπόθεση στα άκρα, η ελληνική κυβέρνηση που τα τελευταία δύο χρόνια βλέπει μεγάλες εταιρείες ή να κλείνουν ή να αλλάζουν έδρα, ουσιαστικά έχει στα χέρια της δύο λύσεις. Η πρώτη λύση είναι να ζητήσει από την πλευρά των ναυπηγείων να πληρώσει το πρόστιμο που σήμερα υπολογίζεται πάνω από 550 εκατ. ευρώ, αφού το αντιστάθμισμα για να μην πληρωθεί το πρόστιμο ήταν η εφαρμογή όλων των όρων που προέβλεπε η στρατιωτική απόφαση του 2010. Σε αυτή την περίπτωση τα ναυπηγεία θα χρεοκοπήσουν, το Δημόσιο θα διεκδικήσει την κινητή περιουσία και εν συνεχεία θα καταβληθούν προσπάθειες να ιδιωτικοποιηθούν και πάλι.

Γεγονός όμως είναι ότι η συγκεκριμένη διαδικασία, εφόσον φυσικά ευοδωθεί, μπορεί να διαρκέσει για αρκετά χρόνια και ουσιαστικά να ακυρώσει τη ναυπηγική βιομηχανία της χώρας.

Η δεύτερη λύση που μπορεί να εξετάσει η ελληνική κυβέρνηση προβλέπει την πώληση ενός ή δύο υποβρυχίων ώστε να χρηματοδοτηθούν τα υπόλοιπα, ενώ στη συνέχεια να προχωρήσει η διαδικασία δημιουργίας του Ενιαίου Φορέα Ναυπηγικής Βιομηχανίας της χώρας. Αλλωστε ο ενιαίος φορέας είναι μια ιδέα που βρίσκει, σε γενικές γραμμές, σύμφωνες όλες τις πλευρές του κλάδου στη χώρα.

Link to comment
Share on other sites

Αίτημα για άνοιγμα των ναυπηγείων Σκαραμαγκά απο τους εργαζομενους του ναυπηγειου

Να ανοίξουν άμεσα τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά ζητούν με εξώδικη πρόσκληση από τη διοίκηση της εταιρείας οι εργαζόμενοι.

Μετά την επιστολή της εταιρείας, στην οποία επισημαινόταν ότι παρόλο που έληξε η χρονική περίοδος που είχε δικαίωμα στην εκ περιτροπής εργασία, η κατάσταση δεν έχει αλλάξει, αφού δεν έχει προχωρήσει σε συμφωνία με το ελληνικό Δημόσιο και ότι οι υποχρεώσεις προς τους εργαζομένους που βρίσκονται στον «αέρα» περίπου 18 μήνες θα καταβληθούν όταν ξεκινήσουν οι καταβολές από την ελληνική πολιτεία, οι εργαζόμενοι απάντησαν.

«Να αποδεχτείτε την πραγματική προσφορά των υπηρεσιών όλων των εργαζομένων, οι οποίες όλους αυτούς τους μήνες, και ασφαλώς από εδώ και στη συνέχεια, ήταν πάντα και παραμένουν στη διάθεσή σας» σημειώνουν.

Μάλιστα, επισημαίνουν ότι «διαφαίνεται πλέον καθαρά ότι σκοπός σας δεν είναι η λειτουργία του ναυπηγείου, αλλά οι προκαταβολές από το Πολεμικό Ναυτικό. Και προκειμένου να φτάσετε στο σκοπό σας δεν υπολογίζετε ούτε το ναυπηγείο, που το αναλάβατε ως την καλύτερη βιομηχανική μονάδα της χώρας και τώρα την έχετε καταντήσει ένα αξιοθρήνητο κουφάρι.

Δεν υπολογίζετε ούτε τα δισεκατομμύρια που πλήρωσε ο ελληνικός λαός για την κατασκευή των υποβρυχίων, τα οποία καθημερινά υφίστανται τεράστιες ζημιές. Δεν υπολογίζετε επίσης την εθνική άμυνα της χώρας προφανώς και τους πάνω από 1.000 εργαζομένους, που για 18 μήνες τώρα δεν τους έχετε καταβάλει ούτε ένα ευρώ».

«Σας γνωρίζουμε ότι δεν θα αποδεχτούμε παθητικά και χωρίς αντίδραση τα σχέδιά σας. Θα προσπαθήσουμε και θα αγωνιστούμε με κάθε μέσο και τρόπο για το άμεσο άνοιγμα των ναυπηγείων».

Εν τω μεταξύ, οι εργαζόμενοι στα ναυπηγεία πραγματοποίησαν χθες συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Οικονομικών. Σύμφωνα με πληροφορίες, επίκειται συνάντησή τους την επόμενη εβδομάδα με τις πολιτικές ηγεσίες των υπουργείων Οικονομικών και Αμυνας.

 

Πηγη: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Success story part ...

 

Ημιβύθιση πλωτής δεξαμενής στο Σκαραμαγκά 

Ενημερώθηκε, βραδινές ώρες χθες, η Λιμενική αρχή Ελευσίνας ότι η Πλωτή Δεξαμενή ΙΙΙ των Ελληνικών Ναυπηγείων Α.Ε. στο Σκαραμαγκά έχει πάρει κλίση.

Άμεσα προσωπικό της οικείας Λιμενικής Αρχής μετέβη στην ανωτέρω εγκατάσταση διαπιστώνοντας ότι στην πλωτή δεξαμενή έχει γίνει εισροή υδάτων από τη δεξιά πλευρά με αποτέλεσμα να έχει ημιβυθιστεί με κλίση περίπου 25ο προς τα δεξιά.

Από το περιστατικό δεν υπήρξε τραυματισμός και στην περιοχή κατέπλευσε το Ρ/Κ-Ν/Γ «ΑΙΓΙΣ Ι» ιδιωτικής εταιρείας απορρύπανσης, το οποίο ξεκίνησε διαδικασία πόντισης πλωτού φράγματος περιμετρικά της πλωτής δεξαμενής προς αποφυγή ρύπανσης.

Από τη Λιμενική Αρχή Ελευσίνας που διενεργεί την προανάκριση, αποκλείστηκαν οι παρακείμενοι χώροι λαμβάνοντας τα προβλεπόμενα μέτρα ασφάλειας από ξηρά και από θάλασσα.

hcg.gr

 

 

Link to comment
Share on other sites

ευτυχως γλυτωσε. προλαβαν και απαντλησαν τα νερα και ηρθε στα ισα της.

 

απο πλανα που ειδα στην TV η εξωτερικη εικονα της δεξαμενης, ειναι παρομοια με αυτη της ημιβυθισμενης στην ελευσινα

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Εκδήλωση πυρκαγιάς στα ναυπηγεια

 

Ενημερώθηκε, μεσημβρινές ώρες χθες, η Λιμενική Αρχή Ελευσίνας για περιστατικό εκδήλωσης πυρκαγιάς, με έντονο καπνισμό, εντός των εγκαταστάσεων των Ελληνικών Ναυπηγείων Α.Ε. και συγκεκριμένα σε πίνακα ηλεκτροδότησης (pillar) στην προβλήτα Ν 01.

Άμεσα στο σημείο μετέβησαν στελέχη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. όπου μαζί με τον ηλεκτρολόγο και τον τεχνικό ασφαλείας των ανωτέρω εγκαταστάσεων κατάσβεσαν πλήρως την πυρκαγιά με τη χρήση φορητών πυροσβεστήρων.

Από το περιστατικό δεν υπήρξε τραυματισμός ενώ ενημερώθηκε το Ανακριτικό Τμήμα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Πειραιά για τη διενέργεια αυτοψίας.

Προανάκριση διενεργείται από το Δ΄ Λιμενικό Τμήμα Σκαραμαγκά του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ελευσίνας.

 

Πηγη: ΥΕΝ

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Τα τρία σενάρια για τη διάσωση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, η Ελλάδα επιμένει για την εξαγωγική δραστηριότητα της εταιρείας σε πολεμικά πλοία τρίτων χωρών

 

«Συναγερμός» σήμανε την προηγούμενη εβδομάδα στο Μέγαρο Μαξίμου, όταν ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς πληροφορήθηκε ότι η κινητή περιουσία των ναυπηγείων Σκαραμαγκά βγαίνει σταδιακά σε πλειστηριασμό και ότι κινδυνεύουν οι γερανοί που υποστηρίζουν τα υποβρύχια του Πολεμικού Ναυτικού.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», ο κ. Σαμαράς πετάχτηκε από τη θέση του και έδωσε άμεσα εντολή να λυθεί το πρόβλημα, ενώ στο διάλογο που είχε, αναφέρθηκε ιδιαίτερα στα υποβρύχια και τον εξοπλισμό τους σημειώνοντας ότι «δεν θα πειραχθεί τίποτα».

Παράλληλα στελέχη της κυβέρνησης, που θα συνοδεύουν σήμερα τον πρωθυπουργό στις Βρυξέλλες θα επιχειρήσουν να θέσουν στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, για άλλη μια φορά, το ζήτημα των ναυπηγείων και ιδιαίτερα την εξαγωγική τους δραστηριότητα σε πολεμικά πλοία τρίτων χωρών. Και αυτό γιατί μετά τη συμφωνία Ελλάδας-Βρυξελλών του 2010, τα ναυπηγεία μέχρι το 2025 μπορούν να εκτελούν εργασίες μόνο για το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό. Ούτε εμπορικά πλοία μπορούν να ανέβουν στις δεξαμενές, ούτε πολεμικά πλοία τρίτων χωρών, ως αντάλλαγμα για να μην καταβάλουν τα ναυπηγεία πρόστιμο ύψους 550 εκατ. ευρώ στην ελληνική κυβέρνηση. Θέμα που η ιδιοκτησία των ναυπηγείων το έχει θέσει ως απαραίτητη προϋπόθεση, ώστε να επαναλειτουργήσουν.

Οι διαπραγματεύσεις

Παρά το γεγονός ότι οι πλειστηριασμοί στα ΕΝΑΕ θα «παγώσουν» και τα υποβρύχια δεν θα πειραχθούν μετά και την πρωθυπουργική παρέμβαση, η οριστική λύση για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, ώστε να επανέλθουν σε βιώσιμη λειτουργία, δεν φαίνεται να είναι εύκολη.

Το υπουργείο Αμυνας, το οποίο ενδιαφέρεται κυρίως να παραλάβει τα υποβρύχια, βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με την πλευρά της ιδιοκτησίας και το τελευταίο διάστημα έχουν γίνει εκατέρωθεν υποχωρήσεις.

Για παράδειγμα η πλευρά Σάφα (ιδιοκτήτης των ναυπηγείων) έχει αποδεχθεί να λάβει σε πρώτη φάση τα 75 εκατ. ευρώ που έχουν αποτυπωθεί στον προϋπολογισμό, αντί των 150 εκατ. ευρώ που ζητούσε. Ενα επιπλέον ποσό ενδεχομένως να καταφέρει να εξασφαλίσει μέσω δανεισμού που θα έχει την εγγύηση του ελληνικού Δημοσίου.

Τα ποσά αυτά είναι για να ολοκληρωθούν τα τέσσερα υποβρύχια που βρίσκονται στην τελευταία φάση κατασκευής τους. Τα άλλα δύο που περιλαμβάνει το πρόγραμμα αναμένεται να ακυρωθούν, λόγω αδυναμίας πληρωμής. Ποσά όμως και δραστηριότητες που δίνουν απλά παράταση ζωής στα ναυπηγεία και δεν λύνουν το πρόβλημα. Ζήτημα που γνωρίζει η ιδιοκτησία και ζητά αντί των άλλων δύο υποβρυχίων, να αναλάβει την αναβάθμιση των φρεγατών του Π.Ν., σε πρώτη φάση, αλλά και να έχει τη δυνατότητα να κάνει εξαγωγές σε πολεμικά ναυτικά τρίτων χωρών.

Στην κυβέρνηση

Οι τάσεις που υπάρχουν στην κυβέρνηση φαίνεται να είναι τρεις. Η πρώτη, που σύμφωνα με πληροφορίες υποστηρίζεται και από το ΠΑΣΟΚ, είναι να κλείσει η συμφωνία με τον Σάφα και να επαναλειτουργήσουν τα ναυπηγεία. Θέση που φαίνεται να έχει υιοθετήσει, έως ένα βαθμό, και το Μέγαρο Μαξίμου.

Η δεύτερη τάση, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες που υποστηρίζει μια πτέρυγα της ΝΔ, θεωρεί ως λύση την εκκαθάριση εν λειτουργία των ναυπηγείων, αφού ζητηθεί από τα ΕΝΑΕ να καταβάλουν το πρόστιμο των 550 εκατ. στην Ελλάδα. Μια τέτοια εξέλιξη έχει το υψηλό ρίσκο μέσα στο 2014, η πλευρά Σάφα να κερδίσει μέχρι και 1 δισ. ευρώ από τη διαιτησία στην οποία έχει προσφύγει κατά της Ελλάδας.

Ακόμα όμως θα πρέπει να έχει εξασφαλιστεί και η συγκατάθεση των Γερμανών της HDW, η οποία διαθέτει την τεχνογνωσία για τα υποβρύχια και έχει συνάψει συμφωνία με τα ΕΝΑΕ. Εάν αποχωρήσει η Privinvest που ελέγχεται από τον Σάφα και οι Γερμανοί δεν δώσουν τα σχέδιά τους στη διάδοχη κατάσταση, τα υποβρύχια δεν θα παραλειφθούν ποτέ από το Π.Ν. Κυβερνητικές πηγές, ωστόσο αναφέρουν ότι έχει ανοίξει ένας δίαυλος επικοινωνίας με την HDW.

Υπάρχει και μια πιο αναπτυξιακή άποψη που θέλει να αναλαμβάνουν τα ναυπηγεία άλλοι επενδυτές, αφού πρώτα δεχθεί να φύγει με συμβιβασμό ο σημερινός ιδιοκτήτης. Κατά καιρούς έχουν κυκλοφορήσει φήμες περί ενδιαφέροντος της Cosco, αλλά και Ελλήνων εφοπλιστών, όπως και για ένα fund από τις ΗΠΑ. Το ενδιαφέρον δεν έχει επιβεβαιωθεί, αλλά ακόμα και αν υπάρχει προϋποθέτει ότι τα ναυπηγεία θα δοθούν «καθαρά» από όλες τις πλευρές.

 

Πηγη: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

«Πράσινο» στο Σκαραμαγκά για ναυπηγήσεις πολεμικών Δέσμευση της Κομισιόν - Tι διαπραγματεύεται η κυβέρνηση με Σάφα 

Στο κρισιμότερο σημείο των τελευταίων δύο ετών βρίσκονται, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», οι διαπραγματεύσεις ανάμεσα στην ελληνική κυβέρνηση και τον Λιβανέζο επιχειρηματία Ισκαντάρ Σάφα για την επαναλειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.

Μάλιστα, έπειτα από συνάντηση που είχε την προηγούμενη εβδομάδα με τους υπουργούς Αμυνας Δημήτρη Αβραμόπουλο και Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη απέστειλε επιστολή με την οποία ζητά να ξεκαθαρίσει άμεσα τις θέσεις της για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά η ελληνική κυβέρνηση.

Ειδικότερα, ο κ. Σάφα με την επιστολή που απέστειλε αμέσως μετά τη συνάντηση της προηγούμενης εβδομάδας, ζητά να ξεκαθαρίσει άμεσα η κυβέρνηση τις θέσεις της, όσον αφορά τρία πράγματα.

Το πρώτο αφορά τη στρατιωτική απόφαση του 2010 που απαγορεύει στα ναυπηγεία να εκτελούν εμπορικές εργασίες, αλλά και ναυπηγήσεις πολεμικών πλοίων για τρίτες χώρες. Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες, χθες, ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Χατζηδάκης σε συνάντηση που είχε με τους εκπροσώπους των εργαζομένων των ναυπηγείων, αποκάλυψε ότι έχει πάρει σε προφορικό επίπεδο το πράσινο φως από την Ε.Ε. που αίρει τον αποκλεισμό των ναυπηγείων για ναυπηγήσεις πολεμικών πλοίων τρίτων χωρών.

Συμπλήρωσε μάλιστα ότι το γραπτό ΟΚ της Ε.Ε. στο ελληνικό αίτημα θα δοθεί μόνο όταν ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις ανάμεσα στην Ελλάδα και την ιδιοκτησία των ναυπηγείων.

Το δεύτερο σημείο, που είναι ίσως και το πλέον κρίσιμο, αφορά το ζήτημα που θέτει ο Σάφα για τα υποβρύχια. Αυτή τη στιγμή τα τρία πρώτα υποβρύχια είναι σχεδόν έτοιμα, σε ποσοστό που ξεκινά από 80% και φτάνει το 95%. Το αρχικό πρόγραμμα όμως προέβλεπε την κατασκευή συνολικά πέντε υποβρυχίων, αλλά λόγω της κρίσης η κυβέρνηση δεν έχει αποφασίσει αν θα προχωρήσει τελικά στη ναυπήγηση και των δύο τελευταίων.

Ο κ. Σάφα ζητά να μάθει αν τελικά η χώρα μας θα προχωρήσει στην κατασκευή και των δύο τελευταίων υποβρυχίων. Μάλιστα στη συνάντηση που είχε την προηγούμενη εβδομάδα επανέφερε και την πρόταση του εθνικού συντονιστή Νίκου Αναστασόπουλου.

Η πρόταση ανέφερε ότι θα κατασκευαστούν τα δύο τελευταία υποβρύχια και στη συνέχεια θα πουληθούν στο εξωτερικό, και με τον τρόπο αυτό να χρηματοδοτηθεί η λειτουργία των ναυπηγείων. Πρόταση που όμως απορρίφθηκε από το Μέγαρο Μαξίμου με προτροπή της τότε ηγεσίας του υπουργείου Αμυνας.

Η επαναφορά της συγκεκριμένης πρότασης από πλευράς Σάφα συνδέεται και με τη διαδικασία της διαιτησίας στην οποία έχει καταφύγει κατά του ελληνικού Δημοσίου ο Λιβανέζος επιχειρηματίας, και με την οποία ζητά αποζημιώσεις ύψους 1 δισ. ευρώ.

Ενδεχομένως ο κ. Σάφα, ο οποίος μέχρι τώρα είναι ανυποχώρητος και δεν αποσύρει τη διαδικασία της διαιτησίας, να αποδεχτεί το ελληνικό αίτημα στην περίπτωση που τα ναυπηγεία αναλάβουν την κατασκευή και των υπόλοιπων δύο υποβρυχίων.

Το τρίτο ζήτημα που θέτει ο ιδιοκτήτης των ΕΝΑΕ είναι η μεγάλη δεξαμενή των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά που αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο «εμπορικό σκέλος» των ναυπηγείων και δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», τα ΕΝΑΕ θέλουν να χρησιμοποιήσουν τη μεγάλη δεξαμενή των 500.000 τόνων για να κατασκευάσουν μαζικά σκάφη ανοικτής θαλάσσης.

Παράλληλα, ο κ. Σάφα δεσμεύεται, εφόσον οι δύο πλευρές δεν τα βρούνε μέχρι τις 20 Μαρτίου (διορία φιλικού διακανονισμού), να «αποδεσμεύσει» τα υποβρύχια που είναι υπό κατασκευή, τους εργαζόμενους αλλά και τους υπεργολάβους (η γερμανική HDW που έχει την τεχνογνωσία) και να αναλάβει το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό την ολοκλήρωσή τους για λόγους, όπως αναφέρει στην επιστολή του, «εθνικής σημασίας».

 

Πηγη: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Το πρόστιμο των 500 εκατ. ετοιμάζεται να ζητήσει το ελληνικό Δημόσιο - Κίνδυνος για την εταιρεία να εκκαθαριστεί εν λειτουργία
 



Nα εκκαθαριστούν εν λειτουργία κινδυνεύουν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ), μετά την απάντηση της ελληνικής κυβέρνησης προς την Κομισιόν, με την οποία δεσμεύεται ότι θα ζητήσει από τα ναυπηγεία να της καταβληθούν πρόστιμα υπολογιζόμενης αξίας άνω των 500 εκατ. ευρώ.
Στο άλλο καυτό «μέτωπο» της κόντρας που έχει ξεσπάσει με την ιδιοκτησία των ναυπηγείων, αυτό δηλαδή της εκδίκασης στη διεθνή διαιτησία των απαιτήσεων της πλευράς του μεγαλομετόχου Ισκαντάρ Σάφα ύψους άνω του 1 δισ. ευρώ έναντι του ελληνικού Δημοσίου, η ελληνική κυβέρνηση ζήτησε, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», νέα αναβολή για τα μέσα του 2016. Σημειώνεται ότι η απόφαση αναμενόταν να εκδοθεί φέτος τον Νοέμβριο, ενώ έχει καθυστερήσει ήδη περισσότερο από ένα έτος λόγω των συνεχών αναβολών και παρατάσεων που έχουν ζητηθεί.
Επιστολή προς την επίτροπο Ανταγωνισμού
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν» ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος με επιστολή του προς την επίτροπο Ανταγωνισμού της Ε.Ε. Margrethe Vestager δέχθηκε ουσιαστικά την ακύρωση της στρατιωτικής απόφασης του 2010 για τα ΕΝΑΕ και την επιστροφή στην πρώτη απόφαση του 2008. Απόφαση που επίτασσε την καταβολή από πλευράς ναυπηγείων ποσού ύψους 230 εκατ. ευρώ για παράνομες επιδοτήσεις την περίοδο μέχρι το 2001. Σήμερα υπολογίζεται ότι ξεπερνά τα 500 εκατ. ευρώ.
Με την κίνηση αυτή ακυρώνεται στην πράξη η λεγόμενη «στρατιωτική απόφαση του 2010». Η απόφαση αυτή προήλθε μετά από διαπραγματεύσεις μεταξύ της Κομισιόν και της τότε ελληνικής κυβέρνησης και προέβλεπε ότι οι νέοι ιδιοκτήτες των ναυπηγείων δεν θα καταβάλουν το πρόστιμο προς το ελληνικό Δημόσιο. Στον αντίποδα προβλεπόταν ότι το ναυπηγείο θα λειτουργεί μόνο για τις ανάγκες του ελληνικού πολεμικού ναυτικού μέχρι το 2025, ενώ το 2011 θα είχε ολοκληρωθεί ο διαχωρισμός του εμπορικού τμήματος που θα επέστρεφε στο ελληνικό Δημόσιο, και στη συνέχεια θα έβγαινε σε πλειστηριασμό. Κίνηση που δεν ολοκληρώθηκε ποτέ με αποτέλεσμα η Κομισιόν να μας στείλει «τελεσίγραφο» στις αρχές του 2015 και να προειδοποιεί ότι θα κινήσει τις διαδικασίες προκειμένου να επιβληθεί πρόστιμο στη χώρα μας.
Τα δεδομένα και τα σενάρια
Το γεγονός όμως ότι η ελληνική κυβέρνηση κατήργησε στην πράξη τη «στρατιωτική απόφαση» του 2010 και θα διεκδικήσει το πρόστιμο των 500 εκατ. ευρώ περίπου αλλάζει τα δεδομένα, αφού πιέζει τη σημερινή ιδιοκτησία προς την έξοδο. Σε περίπτωση που τελικά το ποσό αυτό γίνει απαιτητό, στην επιστολή Τσακαλώτου δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα κινήσεων, οι ιδιοκτήτες αναμένεται να δηλώσουν αδυναμία με αποτέλεσμα να γίνει εκκαθάριση.
Σημειώνεται ότι σήμερα τα ναυπηγεία παραμένουν σε λειτουργία υπό την ομπρέλα όμως του Πολεμικού Ναυτικού, το οποίο έχει αναλάβει να ολοκληρώσει τη σειρά των υποβρυχίων που κατασκεύαζαν τα ναυπηγεία για λογαριασμό του. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες στο Πολεμικό Ναυτικό έχει συζητηθεί το ενδεχόμενο να ζητήσει να αναλάβει το ίδιο τις τύχες των ναυπηγείων σε περίπτωση εκκαθάρισης και να το εντάξει στον ναύσταθμο Σαλαμίνας.
Η δεύτερη περίπτωση είναι να καταβάλλει προσπάθειές η κυβέρνηση να υλοποιήσει την ιδέα για ενιαίο φορέα στον ναυπηγοεπισκευαστικό κλάδο. Η εξέλιξη αυτή προϋποθέτει την ανεύρεση νέων επενδυτών για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, ενώ υπάρχουν «φωνές» μέσα στο κυβερνών κόμμα που κάνουν λόγο για δημόσιο ενιαίο φορέα.
Οι απαιτήσεις της πλευράς Σάφα
Την υπόθεση όμως εμπλέκουν περαιτέρω οι απαιτήσεις του κ. Σάφα κατά του ελληνικού Δημοσίου.
Η πλευρά Σάφα ουσιαστικά υποστηρίζει ότι η ελληνική κυβέρνηση δεν εφάρμοσε όσα συμφωνήθηκαν κατά την εξαγορά των ΕΝΑΕ και ζητεί περίπου 1 δισ. ευρώ ως αποζημίωση. Η ελληνική πολιτεία απαντά υποστηρίζοντας ότι τα ΕΝΑΕ καθυστέρησαν αναίτια να παραδώσουν την παραγγελία των υποβρυχίων, που τώρα έχει αναλάβει να ολοκληρώσει στο χώρο των ναυπηγείων το Π.Ν. με τη σύμφωνη γνώμη της ιδιοκτησίας.
Στην αγορά θεωρείται ότι σε περίπτωση που η ελληνική πλευρά κερδίσει την υπόθεση στη διαιτησία ο μεγαλομέτοχος των ναυπηγείων θα αποχωρήσει από τα ΕΝΑΕ. Αντίθετα, αν η πλευρά Σάφα κερδίσει την υπόθεση στη διαιτησία, οι ίδιοι κύκλοι επισημαίνουν στη «Ν» ότι έχει εκφραστεί η θέληση να υπάρξει συμψηφισμός με τα πρόστιμα. Σε αυτή την περίπτωση τα ναυπηγεία θα λειτουργήσουν κανονικά χωρίς κανέναν περιορισμό από την Κομισιόν.
Ο ενιαίος φορέας
Οι συζητήσεις και οι διαπραγματεύσεις ανάμεσα στις ιδιοκτησίες των δύο μεγάλων ναυπηγείων της χώρας, ΕΝΑΕ και όμιλος Νεώριου, αλλά και πιθανόν νέων επενδυτών είχαν ενταθεί μέχρι την επιβολή των capital controls.
Η εξέλιξη αυτή τερμάτισε άμεσα όλους τους σχεδιασμούς που είχαν αναπτυχθεί, αφού πλέον η επόμενη κίνηση απαιτεί να έχει προηγηθεί η ανακεφαλαιοποίηση του ελληνικού τραπεζικού συστήματος.
Σημειώνεται πάντως ότι οι «παίκτες» της ναυπηγικής βιομηχανίας στη χώρα μας αλλά και οι ενδιαφερόμενοι για επενδύσεις στον κλάδο κρυφοκοιτάζουν και τις εξελίξεις στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά. Η πώληση του ΟΛΠ θα δημιουργήσει νέα δεδομένα και θα εντείνει τον ανταγωνισμό, αφού προβλέπει επενδύσεις άνω των 75 εκατ. ευρώ στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του λιμανιού για την απόκτηση δύο μεγάλων πλωτών δεξαμενών, αλλά και άλλων απαραίτητων υποδομών.

 
Πηγη: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Σύσκεψη υπό τον ΑΝΥΕΘΑ κ. Βιτσα έγινε το Σάββατο σχετικά για την σωτηρία των ναυπηγείων του Σκαραμαγκά και της Ελευσίνας. Σύμφωνα με τα γραφόμενα υπάρχει ενδιαφέρον από Κίνα

Πηγη: Onalert

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...