Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

  • Replies 1.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Δλδ, οι πίνακες των δρομολογίων με πλοία που έχουν το γαλάζιο αστέρι μπορούν να ανανεώνονται και να υπάρχουν στο διαδίκτυο, ενώ αυτοί των ποίων με τα δελφινάκια ήταν κόπος και καταργήθηκαν?

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, gtogias said:

Δλδ, οι πίνακες των δρομολογίων με πλοία που έχουν το γαλάζιο αστέρι μπορούν να ανανεώνονται και να υπάρχουν στο διαδίκτυο, ενώ αυτοί των ποίων με τα δελφινάκια ήταν κόπος και καταργήθηκαν?

Ούτε εκείνοι οι πίνακες ανανεώνονται. Τουλάχιστον όχι όσο τακτικά ανανεώνονταν παλιότερα.

Link to comment
Share on other sites

H ουσία παραμένει. Κάποιος, κάπου, μέσα στον όμιλο, αποφάσισε ότι οι πίνακες δρομολογίων των πλοίων της Hellenic Seaways δεν χρειάζονται και τους κατέβασε, ενώ αυτοί των πλοίων της Blue Star χρειάζονται, γιαυτό και παρέμειναν. Προφανώς και δε μπορεί να είναι αιτία η "ανάγκη ανανέωσης", ούτε χρειάζεται θεωρία συνωμοσίας. Απλά, αδιαφορία, γενικότερη αίσθηση για τη "διαφορετική" αντιμετώπιση πολλών θεμάτων. Ο λόγος παραμένει άγνωστος σε εμένα.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Καθώς τελειώνει σιγά σιγά η σαιζόν, αρχίζουν οι ομορφιές στο Σαρωνικό. Βλάβη το FC6, βλάβη και το δελφίνι ΧVII και παλινωδίες με τα δρομολόγια. Ενώ ήξεραν το πρόβλημα του FC6 δεν άλλαξαν έγκαιρα τα δρομολόγια. Ευτυχώς που ήταν διαθέσιμο το FC4 δηλαδή και ευτυχώς που ακόμα υπάρχει κίνηση.

Το καλοκαίρι με το FC4 και το FC3 δεν φάνηκε το πρόβλημα της αποδυνάμωσης του στόλου που διαθέτει η εταιρεία στο Σαρωνικό. Από Νοέμβριο να δούμε τι θα δούμε...

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Μια ερώτηση γενικού περιεχομένου. Πλυν του Νήσος Ρόδος έχει κάνει άλλο καράβι δρομολόγια Πάτρα ή Ηγουμενίτσα προς Ιταλία με σινιάλα της HSW??

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 2 months later...

Διαβάζοντας το πολύ εύστοχο σχόλιο του @Nick the Greek για τη κατάντια των ελληνικών ακτοπλοϊκών θεωρώ πως η HSW είναι το πιο τρανταχτό παράδειγμα τέτοιας εταιρείας.Η μεγαλύτερη ακτοπλοϊκή με δεκάδες συμβατικά και ταχύπλοα οδηγήθηκε σταδιακά στα βράχια.Μεγαλύτερα λάθη πιστεύω έγιναν το 2004-2007 που σκότωσε κάποια αξιόλογα συμβατικά και το 2010-2012 που σκότωσαν το brand name Highspeed και άρχισε η απαξίωση των ταχυπλόων.Την ίδια περίοδο εγκαταλείφθηκε και η γραμμή Κόρινθος Ιταλία που η εταιρεία είχε πολύχρονη παρουσία.Η διάλυση των θηρίων και πολύ αξιόλογων ρο-ρο Hellenic Master και Hellenic Sailor ήταν ένα τεράστιο λάθος.Είναι καλύτερα τα Πελαγίτης Τάλως και κάτι άλλα μουσεία που κυκλοφορούν;Υπήρχε χώρος για περαιτέρω αξιοποίησης τους όπως και φάνηκε στη συνέχεια με τον ερχομό όλων αυτών των ρο-ρο.Μέχρι και στις κερδοφόρες γραμμές Σαρωνικού η εταιρεία σήκωσε λευκή σημαία. Σίγουρα οι αλλαγές στη διοίκηση της εταιρείας οι οποίες διαμορφώνονταν από τις αλλαγές στη μετοχική σύνθεση καθόρισαν τα πάντα.Η ουσία είναι πως η εταιρεία στη μετά Στρίντζη εποχή ποτέ δεν είχε μακροπρόθεσμο πλάνο.

Link to comment
Share on other sites

Πολύ σωστά όλα αυτά. Κάτι είχε φανεί εκεί γύρω στο 2016 με τον Αγαπητό και πως ίσως η εταιρεία ανακτούσε έστω και λίγο τον έλεγχο, αλλά ήρθε νωρίς η Attica. Όχι οτι μπορούσαν να γίνουν πολλά πράγματα, ωστόσο ήταν μία στιγμιαία προσπάθεια ανάκαμψης.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, ΝΟΜΙΚΟΣ said:

Διαβάζοντας το πολύ εύστοχο σχόλιο του @Nick the Greek για τη κατάντια των ελληνικών ακτοπλοϊκών θεωρώ πως η HSW είναι το πιο τρανταχτό παράδειγμα τέτοιας εταιρείας.Η μεγαλύτερη ακτοπλοϊκή με δεκάδες συμβατικά και ταχύπλοα οδηγήθηκε σταδιακά στα βράχια.Μεγαλύτερα λάθη πιστεύω έγιναν το 2004-2007 που σκότωσε κάποια αξιόλογα συμβατικά και το 2010-2012 που σκότωσαν το brand name Highspeed και άρχισε η απαξίωση των ταχυπλόων.Την ίδια περίοδο εγκαταλείφθηκε και η γραμμή Κόρινθος Ιταλία που η εταιρεία είχε πολύχρονη παρουσία.Η διάλυση των θηρίων και πολύ αξιόλογων ρο-ρο Hellenic Master και Hellenic Sailor ήταν ένα τεράστιο λάθος.Είναι καλύτερα τα Πελαγίτης Τάλως και κάτι άλλα μουσεία που κυκλοφορούν;Υπήρχε χώρος για περαιτέρω αξιοποίησης τους όπως και φάνηκε στη συνέχεια με τον ερχομό όλων αυτών των ρο-ρο.Μέχρι και στις κερδοφόρες γραμμές Σαρωνικού η εταιρεία σήκωσε λευκή σημαία. Σίγουρα οι αλλαγές στη διοίκηση της εταιρείας οι οποίες διαμορφώνονταν από τις αλλαγές στη μετοχική σύνθεση καθόρισαν τα πάντα.Η ουσία είναι πως η εταιρεία στη μετά Στρίντζη εποχή ποτέ δεν είχε μακροπρόθεσμο πλάνο.

Δεν κατάλαβα ποτέ όμως, ποιος ο λόγος να πάνε για διάλυση ρα εντυπωσιακά master και sailor. Όπως και επίσης ο λόγος της μη αντικατάστασης του Ρόδος στην Κόρινθο.

Η αγορά και η ανάσταση του Σάμος για μένα ήταν καλή κίνηση. Έφερε μια επανάσταση στην παροναξια. Με την έννοια ότι ταρακουνηθηκε η blue star.

Link to comment
Share on other sites

Λεμε για το Σαμος το 2017 σκεφτειτε τι θα γινοταν αν το Μυκονος ειχε μπει το 2007 Παροναξια εως Σαντορινη.Ακομα εκει θα ηταν και η εταιρεια θα ειχε εδραιωθει.Τα μικρα Blue Star αντιμετωπιζονταν ανετα στη Παροναξια με το νεοτευκτο τοτε Μυκονος των 2000 επιβατων και ενα εκ των Εξπρες Σαντορινη ή Εξπρες Αθηνα με συνδιασμενα δρομολογια.Μην ξεχναμε πως τοτε Δηλος δεν υπηρχε.Το Χιος, Χιο Μυτιληνη και το Πηγασος Ικαριοσαμια.Απο τα παλια συμβατικα επρεπε να κρατησουν πιστευω τα 4 πιο αξιολογα που ηταν Αθηνα,Σαντορινη,Πηγασος και Αφροδιτη.Θα επαιζαν μπαλα παντου και Σποραδες και αγονες.Αλλα τι να λεμε τωρα ξυνω πληγες και δε θελω να το κανω γωνια του κουτσομπολη.

Edited by ΝΟΜΙΚΟΣ
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, basilis89 said:

Δεν κατάλαβα ποτέ όμως, ποιος ο λόγος να πάνε για διάλυση ρα εντυπωσιακά master και sailor. Όπως και επίσης ο λόγος της μη αντικατάστασης του Ρόδος στην Κόρινθο.

Η αγορά και η ανάσταση του Σάμος για μένα ήταν καλή κίνηση. Έφερε μια επανάσταση στην παροναξια. Με την έννοια ότι ταρακουνηθηκε η blue star.

Εκείνη την εποχή τα πράγματα στα οικονομικά της εταιρειας ήταν πολυ δύσκολα . Είχε πολλές και μεγάλες τρύπες το ταμείο , ο κόσμος στα βαπόρια Και στο γραφείο  έβλεπε να υπάρχουν καθυστερήσεις στη μισθοδοσία τους ,.... οποτε τα δυο αυτα RO/RO , επειδη είχε πέσει η κρίση στην Ελλάδα και είχαν μειωθεί δραματικά οι εισαγωγές άρα και η κίνηση τους και επειδη είχαν μπόλικο light ship λόγω του οτι ήταν ice class βαπόρια , προτιμήθηκε να σταλούν για σκραπ ώστε άμεσα να εισρεύσει ρευστό στο ταμείο για να καλυφθούν οι άμεσες υποχρεώσεις . 
 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Σωστά τα σχόλια του @ΝΟΜΙΚΟΣ αλλά πρέπει να θυμηθούμε τι ίσχυε την κάθε περίοδο της εικοσαετούς πορείας της HSW:

1999-2004: Το κλίμα των μεγάλων προσδοκιών που είχε δημιουργηθεί από την συγκέντρωση περισσότερων από 80 πλοίων κάτω από την ίδια εμπορική ομπρέλα καθώς και η δρομολόγηση 3 νεότευκτων Highspeed το 2000 διακόπτεται απότομα από το ναυάγιο του Σάμινα. Ακολουθούν σχεδόν 3 χρόνια χωρίς πυξίδα, γίνεται μεγάλη προσπάθεια όλο αυτό το σύνολο των πλοίων και των υπηρεσιών ξηράς να αποκτήσει ταυτότητα και ενιαία εταιρική κουλτούρα, γεγονός ιδιαίτερα δύσκολο, ειδικά μετά τον χαμό του Παντελή Σφηνιά, εμπνευστή αυτού του εγχειρήματος.

2004-2008: Η χρυσή περίοδος για την εταιρεία με το δίδυμο Στρίντζη – Λασκαρίδη στο τιμόνι της. Με τις γνώσεις και το μεράκι του πρώτου και την οικονομική επιφάνεια του δεύτερου, η εταιρεία εκτοξεύεται. Νήσος Μύκονος, Νήσος Χίος, Highspeed 5, Αριάδνη και πολλά ακόμα, 9 νέα πλοία εάν θυμάμαι καλά. Νέα εταιρική ταυτότητα, νέες γραμμές (Χανιά & Χίος-Μυτιλήνη) και σημαντική ενίσχυση της παρουσίας των Ro-Ro στην Αδριατική.

Το πόσο επιτυχημένη  ήταν αυτή η περίοδος αποδεικνύεται και από την απόδοση της επένδυσης καθώς η πλευρά Λασκαρίδη υπερδιπλασίασε την αρχική της επένδυση (70 εκ.) σε λιγότερο από 4 χρόνια.

2008-2013: Η περίοδος Γιάννη Σ. Βαρδινογιάννη που δεν ξεκινά με το δεξί αφού λίγο μετά την συμφωνία της εξαγοράς η ΑΝΕΚ δεν καταφέρνει να τηρήσει το χρονοδιάγραμμα των πληρωμών και έτσι η εταιρεία παραμένει για χρόνια με δύο μετόχους, ανταγωνιστές μεταξύ τους, ενώ παράλληλα υπάρχει και το αγκάθι της επιστροφής ή μη της προκαταβολής των 47,5 εκ. (η οριστική νομική λύση της οποίας δόθηκε πριν λίγες εβδομάδες υπέρ των Μινωικών Γραμμών). Έντονο παρασκήνιο, κακοδιαχείριση και δικαστικές διαμάχες εκτροχιάζουν εντελώς την πορεία της εταιρείας και την οδηγούν σε πολύ δυσχερή θέση.

2013-2018: Περίοδος Α. Αγαπητού τον οποίο επιλέγει η τράπεζα Πειραιώς να βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά. Παραλαμβάνει μια πολύ δύσκολη κατάσταση και  καταφέρνει να αλλάξει την πορεία της εταιρείας. Μπαίνει  για πρώτη φορά σε επιδοτούμενες γραμμές που δίνουν δουλειά στα πλοία της εταιρείας σε δωδεκάμηνη βάση, αναδιαρθρώνει τον δανεισμό της, αναβαθμίζει το Highspeed 7, αγοράζει και ανακαινίζει το Νήσος Σάμος. Αναλαμβάνει μία εταιρεία με 24 πλοία, 100 εκ. κύκλο εργασιών, βαθιά ζημιογόνες χρήσεις (ακόμα και σε επίπεδο λειτουργικής κερδοφορίας) και 185 εκ δάνεια και παραδίδει μία εταιρεία με 18 πλοία, 130 εκ κύκλο εργασιών, συνεχόμενες κερδοφόρες χρήσεις και μειωμένο δανεισμό κατά 45 εκ.

Από μαύρο πρόβατο γίνεται και πάλι πολύφερνη νύφη, ακολουθεί η μεγάλη κόντρα για την απόκτηση του 51% μεταξύ Grimaldi και Πειραιώς που κρίνεται στο νήμα υπέρ της τράπεζας. Λίγο μετά και οι δύο  πλευρές πωλούν την συμμετοχή τους στην Attica.

Επιγραμματικά αυτή ήταν η πορεία της εταιρείας που με εξαίρεση λίγους μόνο μήνες του 2007 είχε το παράδοξο να έχει πάντα μετόχους με διαφορετική ατζέντα. Άλλον τον βόλευε να φύγει από τα Χανιά, άλλον τον βόλευε να φύγει από την Αδριατική και άλλον τον βόλευε να πουλήσει πλοία.

Μέσα σε αυτό το μοναδικά αντίξοο μετοχικό status, όπου όλοι οι ανταγωνιστές της βρέθηκαν να είναι και μέτοχοί της, με συνεχείς και μακροχρόνιες δικαστικές διαμάχες εκατέρωθεν,  με τον μικρότερο αριθμό προσωπικού γραφείων σε σχέση με τις άλλες εταιρείες του κλάδου, νομίζω πως αυτή η εταιρεία κατάφερε πολλά. Την καθιέρωση των ταχυπλόων, πολλές ναυπηγήσεις (δύο από αυτές στην Ελλάδα), αξιόλογες μετασκευές και αρκετές πρωτοπόρες υπηρεσίες.

Ήταν μια εταιρεία που πρωταγωνίστησε ακόμα και χωρίς καπετάνιο, αλλά κάθε φορά που πραγματικά τάραζε τα νερά (είσοδος στα Χανιά με το Αριάδνη / είσοδος στην Παροναξία με το Νήσος Σάμος), η απάντηση από τους ανταγωνιστές της ήταν να την εξαγοράζουν.

Αν δεν είχε γίνει το ναυάγιο, αν δεν είχε χαθεί ο εμπνευστής της, αν υπήρχε μετοχική σταθερότητα, θα μπορούσαν να γίνουν περισσότερα, αλλά η ιστορία δεν γράφεται με “αν”.

Edited by Orestis
Link to comment
Share on other sites

Ποσό όμορφη και ορθή τοποθέτηση. Αλήθεια με γυρισες αρκετά χρόνια πίσω...Πραγματικά κρίμα, ειδικά την περίοδο Στριντζη-Λασκαριδη διαφαινόταν μια εταιρία που αν ακολουθούσε σταδιακά την τότε εξέλιξη της θα είχε καθιερωθεί για τα καλα στην ακτοπλοϊα.

Link to comment
Share on other sites

Σε όλα αυτά τα πολύ σωστά που ανέφερε ο Orestis στην ιστορική διαδρομή της εταιρείας , θα πρέπει να προστεθεί στα κατορθώματα της , ότι επιβίωσε έχοντας στη πλάτη της ένα πολύνεκρο ναυάγιο.  Αν ανατρέξουμε στο παρελθόν βλέπουμε ότι εταιρείες με δομή και υπόσταση για την εποχή τους, όπως ο Πολέμης, ο Τυπάλδος, κ.ο.κ σβήστηκαν από τον χάρτη μετά από ναυάγιο.

Σίγουρα ο Σφηνιάς ήταν ο εμπνευστής όλου του εγχειρήματος, είχε σαν επιχειρηματίας πρωτοπόρες ιδέες ,ήταν ένας άνθρωπος ιδιαίτερα οξυδερκής ο οποίος ακόμη και τον καπτα Μάκη την εποχή της παντοδυναμίας του, τον έπεισε έπειτα από πολλά επεισόδια να συμπλεύσει μαζί του και σίγουρα αν δεν χανόταν νωρίς η ιστορία της εταιρείας θα ήταν πολύ διαφορετική.

Παρά ταύτα  , δύο φορές που απειλήθηκε η ύπαρξή της εταιρείας βρέθηκαν άνθρωποι όπως , ο Στρίντζης, ο Λασκαρίδης, ο Αγαπητός αλλά και στελέχη που είχαν σταθερή παρουσία στο οργανόγραμμα της εταιρείας από θέσεις κλειδιά, τα οποία ήταν πάντα παρόν να βάλουν πλάτη , να την στηρίξουν και να την βοηθήσουν να ορθοποδήσει και πάλι.

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστουμε πολυ για την τοποθετηση @Orestis και πολυ σωστα ολα αυτα που γραφετε.Απλα θα ηθελα να θεσω δυο ερωτηματα.

On 7/23/2020 at 4:04 PM, ΝΟΜΙΚΟΣ said:

Λεμε για το Σαμος το 2017 σκεφτειτε τι θα γινοταν αν το Μυκονος ειχε μπει το 2007 Παροναξια εως Σαντορινη.Ακομα εκει θα ηταν 

Μηπως η αποχωρηση της εταιρειας απο τη Παροναξια το 2007 σχετιζεται με το γεγονος πως ο Στριντζης δεν ηθελε ανταγωνισμο με τη πρωην του εταιρεια τη Blue Star;

Ο Λασκαριδης αν θυμαμαι καλα ηταν ο μονος μεγαλομετοχος των Μινωικων (γυρω στο 68%) και μεσω αυτων είχε και ποσοστο στη Hellenic.Οι Μινωικες ειχαν για πολλα χρονια το 33% της Hellenic-Hellas Ferries. Το απεκτησαν επειδη ειχαν δωσει το Highspeed 1 το Φαιδρα και τον Ερωτοκριτο. (Να θυμισω μαλιστα πως το Φαιδρα με το σινιαλο της  Hellas Ferries ειχε δρομολογηθει Χιο Μυτιληνη).Στη συνεχεια το ποσοστο του Λασκαριδη στις Μινωικες πωληθηκε στο Grimaldi το 2006 και απο εκει ξεκινησε η παρουσια του Ιταλου στην Ηρακλειωτικη εταιρεια.

Ενδιαφερον θα ειχε να μας αναφερει καποιος τι ποσοστα στην Hellas Ferries απεκτησε καθε εταιρεια που εδωσε πλοια της το 2000.(Agapitos Lines,Agapitos Express Ferries,Arkadia Lines,Goutos,Nomikos,Ventouris,Lindos Agoudimos Lines,Ga Ferries.Η τελευταια κατορθωσε και πηρε βεβαια τα βαπορια της πισω και ο καπτα Μακης δηλωνε πως ειχε δωσει τα βαπορια του και του δωσαν κατι χαρτια.

Αυτα για να θυμομαστε.

Απο το γεγονος πως ο καπτα Μακης πηρε τα βαπορια του πισω και σε καλυτερη τιμη απο οταν τα ειχε δωσει,νομιζω τον ονομασαν καπτα γατο.

Edited by ΝΟΜΙΚΟΣ
Link to comment
Share on other sites

περιπου 27% ηταν η συμμετοχη του ομιλου λασκαριδη στις μινωικες. δες εδω.

ας θυμηθουμε και εναν αλλο απολογισμο και λιγο τα πιο προσφατα.

περα απο την προσωπικοτητα και την καταρτιση του σφηνια και του στριντζη ή την οικονομικη επιφανεια του λασκαριδη, ειναι μια εταιρια που εξ αρχης στηθηκε με αμφιλεγομενο τροπο, στηριγμενη σε οτι χειροτερο ειχαν να δειξουν τα 90s σε προσωπα και νοοτροπιες.

το να κανεις απολογισμο της hellenic, μιλωντας μονο για τα highspeed, το μυκονος, το χιος και το e-ticket, ειναι σα να κανεις απολογισμο του πασοκ αναφεροντας μονο την καθιερωση της ισοτητας των δυο φυλων, το ΕΣΥ και την αναγωριση της εθνικης αντιστασης ή απολογισμο του κωνσταντινου μητσοτακη, παραλειποντας το 1965 και την ιδιωτικοποιηση της ΑΓΕΤ και της ΕΑΣ

ΥΓ: @ΝΟΜΙΚΟΣ  ξεχασες το παλιο Αριαδνη 

 

 

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
1 hour ago, ΝΟΜΙΚΟΣ said:

Όπως και ναχει η αποχώρηση της HSW από την Αδριατική ήταν ένα μεγάλο ερωτηματικό που ακόμα και σήμερα παραμένει ανεξήγητο.Όποιος γνωρίζει ας μου απαντήσει γιατί η HSW αποχώρησε από την Αδριατική όταν αυτή είχε στρωμένη πελατεία και δύο πολύ καλά και συντηρημένα πλοία(για τα θηρία Hellenic Sailor και Master αναφέρομαι).Τόσο πολύ ανάγκη είχε τα χρήματα από τη διαλυση των θηρίων όταν μετά από λίγο πετούσε λεφτα στη μετασκεύαζή του Σάμος;Δε νομίζω.

Αλλη διοικηση πουλησε τα Master & Sailor και αλλη ηταν στο παρτυ του σαμος

ΥΓ: για τα Mater & Sailor παντως ελεγαν οτι πουληθηκαν για scrap, γιατι ηταν ψηλα η τιμη scrap και τα πλοια ειχαν μεγαλο lightweight. 

(για την κινηση που ειχαν θα απαντησω εδω)

Link to comment
Share on other sites

Οι κινήσεις αυτές έγιναν μέσα σε 2-3 χρόνια(διάλυση θηρίων 2012 αγορά Σάμος 2015) κάτι που επιβεβαιώνει την έλλειψη μακροπρόθεσμης στρατηγικής της HSW.

Υγ.Η διάλυση των δύο εξαιρετικών ρο-ρο αποδείχτηκε μετά από μερικά χρόνια λανθασμένη.

Σήμερα θα έπαιζαν μπάλα παντού.

Edited by ΝΟΜΙΚΟΣ
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...