Jump to content
Shipfriends

Άλλα νέα για πληρώματα


94867

Recommended Posts

Cpt. Βαγγέλης Στουραΐτης, ο άριστος καπετάνιος της άγονης γραμμής αλλάζει ρότα

Quote

 

Στα έξι χρόνια πλοιαρχίας στο επιβατηγό ΠΡΕΒΕΛΗΣ αυτός ο καπετάνιος μετρά 18.000-20.000 προσεγγίσεις στα λιμάνια των νησιών και στο ενεργητικό του δεν έχει ούτε μια γρατζουνιά! Δεν συνέβη ποτέ ούτε το παραμικρό συμβάν.

Αν όλοι εμείς, οι επιβάτες, ψηφίζαμε για τις ικανότητες και την αποτελεσματικότητα των πλοιάρχων της ακτοπλοΐας είμαι σίγουρος ότι στον καπετάν Βαγγέλη Στουραΐτη θα δίναμε με την καρδιά και τη λογική τον μέγιστο βαθμό μας.

Ο καπετάν Βαγγέλης σπούδασε στη σχολή Εμποροπλοιάρχων της Κύμης (1997-2001) κι έπειτα από ένα σύντομο μπάρκο σε ποντοπόρα φορτηγά, έφαγε το Αιγαίο και τα λιμάνια της άγονης γραμμής του νοτίου Αιγαίου κυριολεκτικά με το κουτάλι, μέσα σ’ αυτά έφτασε στον βαθμό του πλοιάρχου.

Πρόκειται για έναν άνθρωπο χαμηλών τόνων που αποφεύγει την προβολή, γνωρίζει πολύ καλά ότι ο ρόλος του ναυτικού και ειδικότερα του καπετάνιου, είναι λειτούργημα, απαιτεί σεβασμό στο πλοίο, τη θάλασσα και σε εκείνες τις ψυχές που ζουν χρόνο-καιρό πάνω στα βράχια του Αιγαίου.

Σήμερα ο καπετάν Βαγγέλης αλλάζει ρότα, έδωσε εξετάσεις και πέρασε στην πλοηγική υπηρεσία του Πειραιά. Έπειτα από 12 χρόνια με τα επιβατηγά ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ, ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ και ΠΡΕΒΕΛΗΣ, αφήνει την άγονη γραμμή για να γίνει μέλος στην απαιτητική ομάδα των πλοιάρχων-πλοηγών, που με αυστηρούς κανόνες και οδηγό την ασφάλεια βάζουν και βγάζουν πλοία όλων των τύπων από το λιμάνι του Πειραιά.

Το πρώτο ταξίδι, από τη θέση του πλοιάρχου, ήταν στις 22 Οκτώβρη 2012 και το τελευταίο ταξίδι αναχώρησε στην 1η με επιστροφή στις 3 Σεπτέμβρη 2018 στο λιμάνι του Πειραιά. Καπετάνιος σε ένα πλοίο θρύλο της άγονης γραμμής και της ακτοπλοΐας, με το ακούραστο ΠΡΕΒΕΛΗΣ.

Συνάντησα τον cpt Βαγγέλη Στουραϊτη σε ένα από τα τελευταία ταξίδια μέσα στο «σπίτι» του, στο φιλόξενο ΠΡΕΒΕΛΗΣ. Θέλησα να μάθω μυστικά και άγνωστες λεπτομέρειες από τη ζωή στο πλοίο, από τα λιμάνια, από τους νησιώτες.

Για το πρώτο που ξεχωρίζει είναι η σεμνότητα, το ήθος και η εσωτερική του ανάγκη πρώτα να προβάλει τους συνεργάτες ναυτικούς κι ύστερα την ανάγκη των νησιωτών, για μόνιμη, ασφαλή και σταθερή συγκοινωνία.

- Καπετάν Βαγγέλη, είσαι 7 χρόνια στο ΠΡΕΒΕΛΗΣ, από αυτά 1 χρόνο ήσουν ύπαρχος και τα τελευταία 6 χρόνια στην πλοιαρχία, πως αισθάνεσαι που αφήνεις το πλοίο;

- Τα συναισθήματα για την αποχώρηση μου είναι πολλά και είναι στενάχωρα. Νιώθω ότι αφήνω το σπίτι μου, αφήνω την οικογένεια μου. Το πλήρωμα, ειδικά τα τελευταία χρόνια, είναι σταθερό πάνω στο ΠΡΕΒΕΛΗΣ, έτσι νιώθω ότι αφήνω τη φαμίλια μου.

Φεύγω κι ακόμη δεν το έχω πιστέψει! Το πλήρωμα που είχα ήταν ικανό, αξιόπιστο και αφοσιωμένο στα καθήκοντα του.

Πρόκειται για επαγγελματίες ναυτικούς και τώρα πια φίλους, τους οποίους του εκτιμώ βαθύτατα και φεύγοντας έκανα το ελάχιστο, τους ευχαρίστησα. Ο σεβασμός και η εκτίμηση φάνηκε στον αποχαιρετισμό μας.

- Ποιες είναι οι πρώτες σου σκέψεις για το ΠΡΕΒΕΛΗΣ;

- Το πλοίο προσφέρει άνεση στους επιβάτες, ειδικά στον ξενοδοχειακό τομέα, όμως έχει ιδιαίτερη συμπεριφορά, πρέπει να ξέρεις τα κουμπιά του για να μπορέσεις να το δαμάσεις. Δεν επιτρέπεται να κάνεις απερίσκεπτες κινήσεις, πρέπει να μπεις με πολύ σεβασμό σε κάθε λιμάνι και να έχεις κατά νου την ασφάλεια.

- Καπετάν Βαγγέλη τι είναι η άγονη γραμμή;

- Είναι δύσκολη γραμμή. Το πρώτο πράγμα που σου έρχεται στο μυαλό είναι οι δυσκολίες. Είναι μια γραμμή με τα ξεχασμένα νησιά και τα ξεχασμένα λιμάνια τους. Κακά τα ψέματα, η πολιτική έχει δώσει μεγαλύτερη βαρύτητα στα κεντρικά νησιά του Αιγαίου, ενώ τα νησιά αυτά είναι ξεχασμένα. Από την άλλη όλοι εμείς, οι ναυτικοί που τα υπηρετούσαμε, νιώθουμε ύψιστη υποχρέωση να ρισκάρουμε και να τα προσεγγίσουμε, έτσι ώστε να μην αφήσουμε απομονωμένα τα νησιά και τον κόσμο που ζει πάνω σε αυτά.

-Είχες αποτυχημένες στιγμές, όπου έφτασες σε ένα λιμάνι και το πλοίο λόγω καιρού δεν κατάφερε να δέσει;

- Υπήρχαν λιγοστές φορές, μέσα σε ένα χρόνο, που μπορεί να μην έπιασα μια φορά στο Διαφάνι, μια ή δυο φορές στην Κάσο ή μια φορά στη Χάλκη. Αλλά μιλάμε για ακραίες καιρικές συνθήκες, που στο τέλος δεν μπορείς να ρισκάρεις τον κόσμο που έχει πάνω στο πλοίο. Σε κάποιες από αυτές τις περιπτώσεις θεωρώ ότι ξεπέρασα τον εαυτό μου, πήρα μεγάλο ρίσκο, γιατί ένιωθα την υποχρέωση να μην αφήσω ένα νησί απομονωμένο. Έπρεπε να βοηθήσω την κοινωνία του νησιού.

-Θυμάσαι κάποιο περιστατικό που σε δυσκόλεψε;

- Ήταν Δεκέμβρης του 2013, είμασταν δεμένοι στη Ρόδο με απαγορευτικό. Η ΕΜΥ είχε δώσει 9 μποφόρ Βοριά αλλά ο καιρός ήταν άνω τον 11 μποφόρ! Για αυτό και είχαμε και το περιστατικό της βύθισης ενός φορτηγού πλοίου μέσα στο λιμάνι της Ρόδου. Εμείς είχαμε ασφαλίσει καλά το πλοίο μας, όμως να βλέπεις να βυθίζεται ένα βαπόρι, μέσα στο λιμάνι και λίγα μέτρα από την πλώρη σου καταλαβαίνεις ότι τα πράγματα είναι πολύ ζόρικα και επικίνδυνα. Τέτοια κατάσταση καιρού δεν έχω ξαναζήσει!

- Κι από καλές μα δυνατές στιγμές; Τι έχεις να θυμάσαι;

- Πολλές φορές είχαμε έκτακτα ιατρικά περιστατικά και τότε εμείς δίναμε τον καλύτερο εαυτό μας, προκειμένου ο επιβάτης που είχε κάποιο πρόβλημα να τα καταφέρει και να φτάσει ζωντανός. Μια φορά έτυχε ένα σοβαρότατο περιστατικό, είχαμε έναν επιβάτη με έμφραγμα, το πλήρωμα στάθηκε δίπλα του και είχαμε τη τύχη μαζί μας να ταξιδεύει και ένας γιατρός, λοιπόν ο άνθρωπος σώθηκε κι αυτό ήταν το καλύτερο δώρο για μας. Αυτές είναι αξέχαστες στιγμέ  που με συνοδεύουν.

- Με τα λιμάνια στην άγονη γραμμή τι γίνεται;

- Όλα τα λιμάνια είναι δύσκολα και έχουν ιδιαιτερότητες. Για να δώσω μερικά παραδείγματα: Το Διαφάνι και η Κάρπαθος (Πηγάδια) είναι κατασκευασμένα στο μάτι του καιρού. Η Κάσος είναι ένα λιμάνι σαν φάκα, σε εγκλωβίζει, δεν έχεις εναλλακτική λύση, δεν έχει επιλογή. Επίσης στα Πηγάδια της Καρπάθου, η νυχτερινή προσέγγιση είναι άκρως επικίνδυνη, πρόκειται για μια προβλήτα που είναι βυθισμένη στο απόλυτο σκοτάδι.

Ο μαΐστρος είναι ο καιρός που συναντάμε στο Διαφάνι και το λιμάνι είναι πάνω στο μάτι του καιρού, λοιπόν έχεις λίγα μέτρα για να τα εκμεταλλευτείς και να δέσεις, λίγο μετά αρχίζουν τα βράχια και το στηθαίο. Εκεί μια στραβή να σου τύχει, για παράδειγμα να σπάσει ένας κάβος, τότε θα κουρέψεις τις προπέλες. Επίσης το λιμάνι της Χάλκης σε εγκλωβίζει. Μα ακόμη και στη Ρόδο, για ποια ασφάλεια μιλάμε όταν βαπόρι βυθίζεται λόγω καιρού μέσα στο λιμάνι;

Δεν έχουμε λιμάνια, κακά τα ψέματα, φτιάχτηκαν με λανθασμένο τρόπο, με λάθος αντίληψη και σήμερα εξακολουθούν να επαναλαμβάνουν τα ίδια λάθη. Αυτό πάνε να κάνουν τώρα στα Πηγάδια της Καρπάθου. Όμως θα έπρεπε η κοινωνία, ειδικά ο κόσμος της Καρπάθου, να μη τα βάζει με το πλοίο και τον καπετάνιο που θα περνά και θα σφυρίζει αλλά δεν θα μπορεί να πιάσει το λιμάνι του νησιού. Εμείς οι πλοίαρχοι δεν έχουμε σταματήσει να τα λέμε, τα ίδια έλεγαν και οι καπεταναίοι στη περίπτωση της Κάσου, όμως δεν τους άκουσε κανένας. Το λιμάνι του νησιού είναι επικίνδυνο, είναι φάκα, αν δεν πιάσεις πας κατευθείαν στα βράχια. Μα έχει συμβεί δυο φορές, το 2011 με το ΠΡΕΒΕΛΗΣ και το 2014 με τον Β. ΚΟΡΝΑΡΟ.

-Αρκετές στιγμές η αγωνία στη γέφυρα χτυπά κόκκινο, καπετάν Βαγγέλη η πλοιαρχία στην ακτοπλοΐα είναι εύκολη ή δύσκολη υπόθεση;

- Μα υπάρχει κάποιος να πιστεύει ότι είναι εύκολο; Σε αυτή την ιστορία σπουδαίο ρόλο παίζει η ταχύτατη αντιληπτική ικανότητα του πλοιάρχου. Πρέπει σε λίγο χρόνο να υπολογίσεις και να συνδυάσεις, την ταχύτητα του πλοίου, την ταχύτητα του ανέμου, την ξεπεσούρα, που έχει το πλοίο με τον άνεμο, τον κυματισμό, το ρεύμα. Όλα αυτά πρέπει να γίνουν αυτόματα, και το σπουδαιότερο, κάθε προσέγγιση σε ένα λιμάνι είναι μοναδική! Κάθε ταξίδι είναι ξεχωριστό, ποτέ δεν μπήκαμε στη διαδικασία να ρουτινιάσουμε, να πούμε ότι ξεκινήσαμε από τον Πειραιά και άντε πάλι τα ίδια.

- Κι εσύ, ποιο είναι το μυστικό σου, πως κατάφερες 20.000 προσεγγίσεις χωρίς το παραμικρό συμβάν;

- Εγώ σεβάστηκα το πλοίο και κείνο μου φέρθηκε με τον καλύτερο τρόπο. Πήρα τα ρίσκα μου, μπήκα σε λιμάνια όταν οι καιρικές συνθήκες ήταν δύσκολες, πάντα όμως με μέτρο και σεβασμό, γιατί μεταφέρουμε ψυχές και τις υπολογίζουμε.

- Όλα αυτό το δέσιμο με το πλοίο, ρωτώ για την καθημερινότητα του ναυτικού της ακτοπλοΐας και η επαφή του με τη στεριά, πόσο σε δυσκόλεψε;

- Η αλήθεια είναι ότι η προσωπική μου ζωή πήγε λίγο πίσω, μα ήμουν «παντρεμένος» με το ΠΡΕΒΕΛΗΣ. Κι αυτό ήταν πολύ κουραστικό και συνέβαλε στην δημιουργία αρνητικής ψυχολογίας. Ναι μεν έχεις να κάνεις δύσκολα ταξίδια, πολλές φορές με ανάποδους καιρούς και η ψυχολογία σου δεν ξεκινούσε από το καλύτερο δυνατό σημείο. Μου έλειπε η οικογένεια μου, η προσωπική μου ζωή έμεινε πίσω. Μου έλειψαν τα αρκετά μικρά, να πάω ένα σινεμά, ένα θέατρο, μια βόλτα, ακόμη και να κάνω διακοπές. Είχα αφιερωθεί στο πλοίο και το αντίτιμο ήταν να γίνω δικό του κομμάτι και τμήμα της άγονης γραμμής. Τέλος καλό, όλα καλά!

Σεμνός, αθλητικός με ένα σπάνιο ταλέντο ευθυκρισίας, ο καπετάν Βαγγέλης Στουραΐτης αφήνει την άγονη γραμμή για άλλες προκλήσεις, πετά για διαφορετικές και ακόμη μεγαλύτερες ευθύνες μέσα στη θάλασσα και εμείς λυπόμαστε, γιατί χάνουμε ένα άξιο στέλεχος της ακτοπλοΐας, όμως ταυτόχρονα χαιρόμαστε για τον φίλο που τραβά μπροστά.

Από τον άριστο καπετάνιο Βαγγέλη Στουραϊτη κρατώ μια από τις κουβέντες για τη ζωή του, που γίνεται σπουδαία συμβουλή:

«Αυτό που κάνεις πρέπει να το αγαπήσεις, αν δεν το αγαπήσεις καλύτερα να μην το κάνεις γιατί δεν θα πετύχεις». 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 549
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 3 weeks later...

Ο Καπετάνιος του «Πρωτέα» δάμασε τον «Ξενοφώντα»

Quote

Δεν πτοείται από τα κύματα, τις θύελλες, τις καταιγίδες, ο καπετάνιος του «Πρωτέα» Γιώργος Αντωνίου, που «δάμασε» τον «Ξενοφώντα», οδηγώντας το πλοίο με ασφάλεια στον προορισμό του. Ο ατρόμητος καπετάνιος δηλώνει «παντός καιρού» και βρίσκεται στο τιμόνι του πλοίου, με καλό καιρό και αντίξοες συνθήκες, έτοιμος πάντα να αντιμετωπίσει την διάθεση του καιρού, ακόμη και τα μανιασμένα κύματα.

Δύο και πλέον δεκαετίες, από το 1992 ταξιδεύει στη θάλασσα, δαμάζοντας τα αγριεμένα κύματα ο καπετάνιος του «Πρωτέα», Γιώργος Αντωνίου, από τη Γλώσσα, ακόμη και όταν επικρατούν αντίξοες καιρικές συνθήκες, και πολλά μποφόρ. Η ταραγμένη εικόνα του καιρού σε όλη την διάρκεια της εβδομάδας που διανύουμε και οι δυνατοί άνεμοι, δεν αποτελούν εμπόδιο για τον καπετάνιο, που έχει τιμηθεί, σημειωτέον, για το έργο και την προσφορά του.

Ο κ. Αντωνίου μίλησε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ για την εμπειρία του στο ανοιχτό πέλαγος, με μπουνάτσες και μποφόρ, υπογραμμίζοντας ότι «ο «Πρωτέας» είναι πάντα στην γραμμή και η εμπειρία δεν αντικαθίσταται με τίποτα».

Ο ίδιος ανέφερε παράλληλα, ότι προχθές στις 8 το βράδυ, το πλοίο έλυσε τους κάβους και απέπλευσε από το λιμάνι του Βόλου με προορισμό την Γλώσσα, όπου κατέπλευσε στις 12.30 μετά τα μεσάνυχτα, μεταφέροντας 150 επιβάτες, 11 ΙΧ, 9 φορτηγά, 3 δίκυκλα.

Οι καιρικές συνθήκες που επικρατούν τις τελευταίες μέρες δεν είναι καθόλου εύκολες για όσους βρίσκονται στην θάλασσα, κι όπως υπογράμμισε ο έμπειρος καπετάνιος «βρεθήκαμε αντιμέτωποι με την φουρτουνιασμένη θάλασσα, αλλά όταν γνωρίζεις το αντικείμενο, και ξέρεις πως θα πας μέσα σε ένα λιμάνι, πως δέσεις, θα το αντιμετωπίσεις, παρότι δεν είναι εύκολο. Είναι καταστάσεις που γνωρίζεις και ζεις κάθε μέρα και μπορείς να ανταπεξέλθεις με ασφάλεια».

Απαντώντας στο ερώτημα αν βρέθηκε αντιμέτωπος με κινδύνους ή αν ένιωσε ποτέ το συναίσθημα του φόβου, επεσήμανε ότι: «Σίγουρα, κάποιες φορές βρίσκεσαι σε θέση να φοβηθείς, αλλά θα πρέπει να το αντιμετωπίσεις ανάλογα με την εμπειρία που έχεις και να συνεχίσεις την πορεία μέσα στον κυκλώνα, την στιγμή που βλέπεις ότι υπάρχει ο κυκλώνας». Παράλληλα, τόνισε ότι σε σπάνιες περιπτώσεις κλήθηκε να καθησυχάσει επιβάτες που είχαν θορυβηθεί λόγω των κυμάτων, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «με τον «Πρωτέα» έχουν δείξει οι επιβάτες εμπιστοσύνη».

Το έμπειρο μάτι του καπετάνιου διακρίνει τα σημάδια του καιρού, πίσω από τα σύννεφα και πέρα από τον ορίζοντα, ενώ όπως υπογραμμίζει ο ίδιος, τα πληροφοριακά μέσα που υπάρχουν σήμερα και το ίντερνετ, λειτουργούν υποστηρικτικά και βοηθούν το έργο κάθε ναυτικού, την πορεία του στην θάλασσα και τα ασφαλή ταξίδια στο πέλαγος.

 

Edited by proud_ionian
www.taxydromos.gr
Link to comment
Share on other sites

Έφυγε εχθές από τη ζωή ο Cpt Ανάργυρος Σαρρής.

Επί πολλά έτη Πλοίαρχος των αιώνιων αντιπάλων της ακτοπλοΐας μας , ΝΑΪΑΣ ΙΙ και ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ.

Καλό του ταξίδι.

Θερμά συλλυπητήρια στους οικείους του.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Μια συνέντευξη στο Maxmag του cpt Ιωάννη Βουτσελάκο: “Η θάλασσα για ‘μένα είναι τα πάντα”

Quote

Σε ηλικία μόλις 31 χρονών, διατελεί πλοίαρχος στο Tera Jet, ίσως το μεγαλύτερο ταχύπλοο της Μεσογείου. Μέχρι τον Σεπτέμβρη εργαζόταν στην Sea Jets και τώρα, σε ηλικία μόλις 36 χρονών, εργάζεται στην A ship σε επιβατηγό-οχηματαγωγού πλοίου. Είναι ο Ιωάννης Βουτσελάκος, κάτοχος του ανώτατου αξιώματος της ιεραρχίας ενός πλοίου, αυτό του πλοιάρχου. Συζητώ μαζί του σε μια εφ’ολης της ύλης συνέντευξη για τη θάλασσα, τον ίδιο, τη ναυσιπλοΐα του χθες με το σήμερα, το ρόλο του πλοιάρχου και του πληρώματος σε ένα καράβι, τις εμπειρίες του και την τεχνογνωσία του επαγγέλματος. Λίγο πριν δημοσιευτεί η συνέντευξη μας, τον πετυχαίνω στη Σικελία, να εκτελεί ταξίδια από το λιμάνι Porto Empedocle προς τα νησιά Linosa και Lampedusa. Οι συστάσεις προς το πρόσωπο του περισσεύουν. Αρκετά χρόνια πριν, ο Διαμαντής Παπαγεωργίου, ένας εκ των καλύτερων καπετάνιων που πέρασαν ποτέ από τα ελληνικά ύδατα, ίσως και ο καλύτερος, είχε αναφερθεί με τα εξής λόγια για τον τότε μαθητή του, Ιωάννη Βουτσελάκο. «Να θυμάστε ένα όνομα το οποίο θα σε λίγα χρόνια θα είναι το μέλλον της ελληνικής ναυσιπλοΐας. Ιωάννης Βουτσελάκος!»

Τι είναι για σας η θάλασσα; Πώς ήρθε αυτή η απόφαση ζωής να ασχοληθείτε με τα ταξίδια (πλοία);

Η θάλασσα για μένα είναι τα πάντα. Μου βγάζει διάφορα συναισθήματα ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν. Η απόφαση, το να ασχοληθώ με το ναυτικό επάγγελμα , ήταν μονόδρομος για μένα λόγω του ότι η οικογένεια μου όντας οικογένεια  ψαράδων δεν ήθελε να ασχοληθώ κι εγώ με το σκληρό αυτό επάγγελμα του αλιέα. Επειδή όμως δεν μπορούσα να αποχωριστώ τη θάλασσα η μόνη επιλογή ήταν τα πλοία. Επιλογή που δεν την έχω μετανιώσει.

Τι σπουδάσατε; Ποια προσόντα και από ποιες θέσεις πρέπει να περάσει κάποιος για να διατελέσει πλοίαρχος;

Τελειώνοντας το λύκειο έδωσα πανελλαδικές εξετάσεις και πέρασα στην Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού Οινουσσών. Εκεί φοίτησα τέσσερα χρόνια και τελειώνοντας πήρα το δίπλωμα του Πλοιάρχου Γ’. Για να φτάσεις στον βαθμό του Πλοιάρχου πρέπει να συμπληρώσεις την απαραίτητη πλεύσιμη υπηρεσία και παρακολουθώντας σεμινάρια σε εξειδικευμένο κέντρο επιμόρφωσης (ΚΕΣΕΝ) φτάνεις κάποια στιγμή να πάρεις το δίπλωμα του Πλοιάρχου Α’.

Διατελέσατε Πλοίαρχος στο Tera Jet , ίσως το μεγαλύτερο και ταχύτερο ταχύπλοο της Μεσογείου. Εμπειρίες και συναισθήματα;

Σίγουρα ήταν ένα συναίσθημα που δεν μπορεί να περιγραφεί με λόγια. Όταν στα 31 μου είμαι πρώτη φορά πλοίαρχος σε ένα πλοίο 146 μέτρων είναι αυτονόητο ότι με γεμίζει περηφάνια, αναγνωρίζοντας τον κόπο της σκληρής δουλειάς όλα αυτά τα χρόνια μέσα στο πλοία.

Γέφυρα πλοίου: Ευθύνες, φόβοι και διαχείριση περιστατικών…

Το πλοίο έχει ιπποδύναμη 110.000 ίππων. Αυτό είναι αποτέλεσμα των συνδυασμών δύο αεροστροβίλων (L.M 2500 FIAT AVIO)  και τεσσάρων κύριων μηχανών εσωτερικής καύσης (M.T.U 1163). Επίσης διαθέτει τρεις ηλεκτρογεννήτριες (ΜTM 620 DEUTSCH). Αποτελείται από τριάντα οκτώ μέλη πληρώματος και αναλόγως με την κίνηση επιβατών και οχημάτων αυξομειώνεται αναλόγως. Οι μεγαλύτεροι φόβοι ενός πλοιάρχου είναι να μην πάθει κάποια σοβαρή ζημιά το πλοίο και κυρίως να μην τραυματιστεί κάποιο μέλος του πληρώματος ή επιβάτης. Οι ευθύνες είναι μοιρασμένες ανάλογα με την θέση που έχει ο καθένας μέσα στο πλοίο και λίγο πολύ ένα πλοίο λειτουργεί όπως και μία εταιρεία στη στεριά. Ευτυχώς μέχρι και σήμερα δεν μου έχει συμβεί κάτι σοβαρό , αλλά στην περίπτωση που συμβεί κάτι στον οποιοδήποτε πρέπει να το αντιμετωπίσει με ψυχραιμία , αποφασιστικότητα και αν δει ότι δεν μπορεί να αποφύγει τη ζημιά οι κινήσεις του να είναι τέτοιες, ώστε να γίνει μικρότερη.

Οι μηχανικοί του πλοίου;

Οι μηχανικοί του πλοίου δεν διαφέρουν από τα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος. Είναι και αυτοί γρανάζια που αποτελούν ένα καλοκουρδισμένο ρολόι , αλλά παρόλα αυτά όλη την ευθύνη και για όλα τα μέλη του πληρώματος την έχει ο πλοίαρχος.

Πόσο όμορφο και αντιστοίχως πόσο βαρύ μπορεί να είναι το τίμημα του να ξέρεις ότι κουβαλάς κόσμο;

Το να μεταφέρεις επιβάτες είναι τόσο όμορφο όσο και επικίνδυνο , γιατί μπορείς να μεταφέρεις έμψυχο φορτίο αλλά πολλές φορές αυτό δεν είναι και πάντα καλό, καθώς έχεις να αντιμετωπίσεις διάφορα προβλήματα όπως μικροτραυματισμούς από πεσίματα (π.χ. : ηλικιωμένοι) , παράπονα από τυχόν καθυστερήσεις κλπ.

Ο πλοίαρχος είναι και άνθρωπος. Τι σας έχει μάθει η εμπειρία σας όλα αυτά τα χρόνια;

Ο πλοίαρχος ενός πλοίου εννοείται ότι είναι και άνθρωπος. Κρίνεται για τις επιλογές και τις αποφάσεις τις οποίες λαμβάνει. Οφείλει να σέβεται και να κατανοεί αλλά παράλληλα να κρατάει την τάξη και να γίνεται σκληρός για να μπορέσει να κρατήσει τις ισορροπίες μέσα στο πλοίο. Και σίγουρα η αγάπη για το επάγγελμα αυτό είναι πάρα πολύ σημαντική. Να μην ξεχνάμε ότι ο σεβασμός κερδίζεται.

Πόσο έχουν αλλάξει τα πλοία σε σχέση με το παρελθόν; Πόσο καίριος είναι ο ρόλος της τεχνολογίας σήμερα, ώστε να προλαμβάνονται οι κίνδυνοι έγκαιρα;

Τα πλοία έχουν αλλάξει πάρα πολύ σε σχέση με το παρελθόν. Σε διάστημα περίπου είκοσι ετών έχουν μετατραπεί σε τεχνολογικά θαύματα. Φανταστείτε πλοία που με μία εντολή και χωρίς την ανθρώπινη βοήθεια μένουν σταθερά στο ίδιο σημείο. Σίγουρα η τεχνολογία έχει βοηθήσει πάρα πολύ και έχει κάνει τη ζωή μας πιο εύκολη , όμως αυτό δεν θα πρέπει να μας κάνει να ξεχνάμε τη ναυτική μας τέχνη. Πολλές φορές αυτή είναι εκείνη η οποία μας βοηθάει σε δύσκολες καταστάσεις, όπως για παράδειγμα σε ακραία καιρικά φαινόμενα.

Ξέρετε κάτι. Πολλοί λένε ότι ένας ναυτικός, ένας εργάτης πλοίου , ένας πλοίαρχος κ.ο.κ. σπάνια έως ποτέ βλέπει την οικογένεια του και τα αγαπημένα του πρόσωπα. Ισχύει αυτό ή είναι απλά ένα μύθευμα;

Σίγουρα μόνο μύθευμα δεν είναι. Αυτά που στερείται ένας ναυτικός δεν ανταλλάσσονται με όσα χρήματα και να του δώσεις. Οι συνάδελφοι των ποντοπόρων πλοίων κάνουν αρκετούς μήνες για να δουν τις οικογένειες τους και τα σπίτια τους. Αλλά μην νομίζει ο κόσμος ότι και οι ναυτικοί που ζουν στην ακτοπλοΐα δεν στερούνται και αυτοί τις οικογένειες τους , καθώς υπάρχουν δρομολόγια που τα πλοία ταξιδεύουν συνέχεια εξυπηρετώντας τις ανάγκες των νησιών.

Ένα μεγάλο δίδαγμα-μήνυμα;

Το δίδαγμα είναι ότι τη θάλασσα πρέπει να τη σέβεσαι , να την αγαπάς και να την κοιτάς κατάματα, σαν τη μητέρα των παιδιών σου.

Ποτέ ξανά να μην συμβεί κάτι αντίστοιχο με εκείνη την βραδιά…

Ποτέ ξανά να μην συμβεί κάτι αντίστοιχο με εκείνη την βραδιά, μου απαντάει όταν τον ρωτάω για το τιμητικό δίπλωμα που παρέλαβε πριν από κάτι μέρες η γυναίκα του με το γιο του. «Η βράβευση έγινε γιατί την βραδιά εκείνη, στο Μάτι Αττικής, μαζί με αλλά 3 μέλη του πληρώματος πήραμε το ταχύπλοο διάσωσης και περισυλλέξαμε 42 άτομα από τα ανοιχτά της Ραφήνας και από την παραλία στο Κόκκινο λιμανάκι». Στις 16 Ιανουαρίου, βραβεύτηκε από την ένωση πλοιάρχων για τον ίδιο λόγο. Παρά τις δυσκολίες αυτής της συζήτησης, θυμάμαι τα τελευταία του λόγια και φαντάζομαι πως είμαι συνεπιβάτης στο καράβι του. «Τη θάλασσα πρέπει να τη σέβεσαι , να την αγαπάς και να την κοιτάς κατάματα , σαν τη μητέρα των παιδιών σου».

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Το Εξπρές Σκοπελίτης και ο καπετάνιος του Γιάννης Φωστιέρης αποτελούν ένα εκπληκτικό και ακούραστο δίδυμο που δίνει πνοή στα νησιά των Μικρών Κυκλάδων τα τελευταία 20 χρόνια.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
  • 3 months later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Έφυγε» ο εμβληματικός Αρχικαπετάνιος της ΑΝΕΚ, Πέτρος Χατζηδάκης

Quote

Μία εμβληματική φυσιογνωμία στον χώρο της ναυτιλίας, ο καπετάνιος Πέτρος Χατζηδάκης, «έφυγε» χθες, Τρίτη, το απόγευμα, από τη ζωή σε ηλικία 75 ετών (γεννηθείς το Νοέμβριο του 1944).

Ο καπτα-Πέτρος, όπως ήταν γνωστός, εργάστηκε για πολλά χρόνια, ως καπετάνιος στα γκαζάδικα του Ομίλου Βαρδινογιάννη, ενώ από το 2005 είχε αναλάβει αρχιπλοίαρχος της ΑΝΕΚ LINES.

Εξαιρετικά έμπειρος και βαθύς γνώστης των θεμάτων της ναυτιλίας, ο καπτα-Πέτρος διατηρούσε εξαιρετικά χαμηλό προφίλ.

Η κηδεία του έγινε σήμερα, Τετάρτη, στις 9 το πρωί, στον Βάμο, σε πολύ στενό οικογενειακό κύκλο, εξαιτίας των μέτρων για τον κορωνοϊό.

ΣΥΛΛΥΠΗΤΗΡΙΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΕΚ

Σε ανακοίνωσή της η ANEK LINES αναφέρει:

«Σήκωσε “άγκυρα” για το “μεγάλο ταξίδι” ο Αρχιπλοίαρχος DPA της ΑΝΕΚ LINES καπετάν Πέτρος Χατζηδάκης, χθες Τρίτη 17/3.

Η σκληρή είδηση του “φευγιού” του επώδυνη για όλους: Διοίκηση, Πληρώματα, Εργαζόμενους.

Ο θαλασσόλυκος από τον Βάμο, με το καυστικό χιούμορ, άφησε τη δική του σφραγίδα στην αγαπημένη του ΑΝΕΚ, για την οποία ήταν πάντα περήφανος, όπως άλλωστε και εμείς στην ΑΝΕΚ για τον καπετάν Πέτρο.

Το ήθος, η αξιοπρέπεια, η εντιμότητα, το τσαγανό, η στιβαρότητα του χαρακτήρα του, ήταν χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς του σε όλη του την πορεία, σε στεριά και θάλασσα.

Θερμά συλλυπητήρια στην αγαπημένη γυναίκα του, την κα Μαίρη και τα λατρεμένα του παιδιά Νίκο και Άννα, εκ μέρους της θαλασσινής οικογένειάς του καπετάνιου, της ΑΝΕΚ LINES.

Της ΑΝΕΚ που θρηνεί μαζί τους τον χαμό του καπετάν Πέτρου με τις σημαίες των πλοίων της σε όλο τον κόσμο να κυματίζουν μεσίστιες.

Είναι σίγουρο ότι το μπλε των ματιών του και η βροντερή φωνή του, θα μας οδηγούν ακόμα και από το μακρινό λιμάνι για το οποίο, ήδη, έβαλε ρότα.

Εκ μέρους του Δ.Σ. της ΑΝΕΚ καλό ταξίδι καπετάν Πέτρο!».

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...