Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Δυο πακέτα 2.965.000 και 2.155.000 μετοχών των Μινωικών Γραμμών πέρασαν προ ολίγου στο ΧΑ, σε τιμή 5,30 ευρώ. Οι μετοχές που άλλαξαν χέρια αποτελούν το 7,2% της εταιρίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες του euro2day.gr πωλητής του πακέτου είναι η εταιρία Mitica, συμφερόντων Ι. Τζιβέλη, με αγοραστή τον Π. Παναγόπουλο της Attica Group.

H συναλλαγή έγινε μέσω της Κάππα Χρηματιστηριακής και 2-3 χρηματιστηριακών εταιριών ακόμη, ενώ το ποσοστό της Attica στις Μινωικές διαμορφώνεται πλέον λίγο υψηλότερα του 20%. Αναμένεται επίσημη ανακοίνωση εντός της επόμενης ώρας.

euro2day.gr

Link to comment
Share on other sites

Ανακοίνωση...δεν είδαμε και άδικα ξενυχτίσαμε περιμένοντάς την.:eek:

Αλλά ο orestis μας ενημέρωσε εμμέσως για τα τεκταινόμενα

Όμως η Ναυτεμπορική κάνει λάθος όταν τιτλοφορεί το δημοσίευμα: "ΕΑΛΩ...Η ΚΡΗΤΗ".

Δεν "ΕΑΛΩ...Η ΚΡΗΤΗ", αλλά το σωστό είναι "Εάλω το Μεγάλο Κάστρο της Κρήτης" ή "Εάλω η Κάντια" ή ΅Εάλω ο Χάνδακας".

ΥΓ.

Άσε που μπορεί να παρεξηγηθούν και οι Ρεθεμνο/Χανιώτες ότι η "Ν" υπονοεί ότι Κρήτη είναι μόνο το Ηράκλειο και πάρουν τα ντουφέκια:eek:

Link to comment
Share on other sites

Πως μου αρεσουν αυτοι οι οραματιστες. Πριν λιγο καιρο στις δημοτικες εκλογες στον Πειραια, μια υποψηφιος ανεφερε στο προεκλογικο της φυλλαδιο οτι "παντρευτηκε εναν οραματιστη-δημοκρατη", πολυ υπερανω πραγματα δηλαδη. Κατι παραπλησιο με το Σφηνια και τον Παναγοπουλο δηλαδη, μονο που αυτοι ειναι "οραματιστες-ακτοπλοοι-επειχειρηματιες". Με την εν δυναμει συνενωση Attica-Blue Star-Minoan και την στρατηγικη θεση της Minoan στην HSW, αναρωτιεμαι τι να οραματιστηκαν χθες το βραδι οι κατοικοι των νησιων και οι εργαζομενοι στις εταιρειες αυτες, ειτε στα πλοια, ειτε στη στερια. Καλα να ειμαστε, και θα τα δουμε ολα μπροστα μας.

Μπορουμε πιστευω λοιπον να κηρυξουμε επισημα την εναρξη λειτουργιας του Ανωτατου Σοβιετ της Ακτοπλοιας με εδρα τη Βουλα. Ειπε κανεις κατι για επιτροπες ανταγωνισμου και ελευθερη αγορα? Αντε τωρα να εισαι ΥΕΝ και να βγαλεις αχνα απεναντι σε αυτο το γκρουπ. Θα μου πει κανεις, εδω δε βγαζει αχνα το ΥΕΝ για το Μανουση, θα μιλησει για το Σοβιετ?

ΥΓ Αληθεια, εκεινο το κομματι του οραματισμου του μακαριτη(Θεοοοοοοος σχωρεστον που ελεγε κι ο Βασιλης Αυλωνιτης στην "Ωραια των Αθηνων") που ελεγε οτι θα πηγαινουν πλοια σε καθε μικρο νησι(η κατι παραπλησιο τελος παντων) ισχυει ακομη?

Link to comment
Share on other sites

Αν όλα τα μονοπώλια είχαν τη σοβαρότητα και την οργάνωση των Attica-BS-Minoan-HSW,

αν είχαν τα πλοία τους και τα πληρώματά τους τότε δεν θα χρειαζόταν ο ανταγωνισμός.

Link to comment
Share on other sites

Δε νομιζω οτι η συγκεκριμενη κινηση εχει να κανει με σοβαροτητα και οργανωση η οποια ειναι αναμφισβητητη. Η διεθνης πρακτικη δειχνει πως αυτες οι κινησεις γινονται ανεξαρτητως τομεα, προκειμενου να αποκτηθει απο τον ισχυροτερο η δυνατοτητα χειραγωγησης και ουσιαστικης μονοπωλησης της οποιασδηποτε αγορας. Ουδεν κομμουνιστικοτερο οικονομικο συστημα, του καπιταλισμου.

Link to comment
Share on other sites

Γενική Συνέλευση στις 4 Μαρτίου αποφάσισαν οι μικρομέτοχοι;)

Από το www.marinews.gr

Οι μικρομέτοχοι των Μινωικών αποφάσισαν να πραγματοποιηθεί Γενική Συνέλευση στις 4 Μαρτίου. Στο Ηράκλειο της Κρήτης βλέπουν ότι ο έλεγχος έχει ξεφύγει από τους ντόπιους, αφού Π.Παναγόπουλος, Γ.Σαλονίκης και Π.Λασκαρίδης ελέγχουν πάνω από 32%, ενώ η διασπορά των μετοχών στα χέρια Κρητών μετόχων είναι γύρω στο 68%.To έχουν πάρει απόφαση ότι η εταιρεία χάθηκε από τα Κρητικά χέρια.
Link to comment
Share on other sites

μηπως εννοεις οτι οι κρητες μικρομετοχοι εχουν 25%; δεν υπαρχουν και μετοχες στα χερια investment funds. εκτος απο το 32% παναγοπουλου/σαλονικη/λασκαριδη υπαρχει και ενα ποσοστο πανω απο 30% που ελεγχεται απο funds. αυτοι οι επενδυτικοι οργανισμοι θα στηριξουν εκεινους που θα διασφαλισουν την κερδοφορα πορεια της εταιρειας και την αυξηση της αξιας της επενδυσης που εχουν κανει. δε νομιζω οι κρητες μικρομετοχοι μπορουν να το κανουν;)

ο ανταγωνισμος παντα χρειαζεται gpan. η αισθηση απολυτης κυριαρχιας και η ελλειψη ανταγωνισμου φερνει αλαζονεια. αυτο το μονοπωλειο που διαμορφωνεται δεν ειναι ευχαριστη εξελιξη. νησιωτες, πληρωματα προμηθευτες και ΥΕΝ εχουν να κανουν με εταιρειες που αμεσα ή εμμεσα συνδεονται με την Attica μαλλον θα αισθανονται λιγο αβολα.

αληθεια η επιτροπη ανταγωνισμου (ειτε της μπανανιας μας ειτε η Ευρωπαικη Επιτροπη) δεν πρεπει να ασχοληθει με αυτην την κατασταση;

Link to comment
Share on other sites

Να πώς είδαν και οι Κρητικοί τις εξελίξεις...

...εύγλωττο και σαφέστατο το πρωτοσέλιδο της Νέας Κρήτης για την νέα κατάσταση στην Κρήτη.

24-02-07.jpg

Και λεπτομέρειες από την ΠΑΤΡΙΔΑ

Πάντως ο κ. Παναγόπουλος διαψεύδει προς κάθε κατεύθυνση το ενδεχόμενο συγχώνευσης των Μινωικών και την BSF...ενδεχόμενο που φοβίζει τους Κρητικούς μικρομέτοχους, καθώς φοβούνται ότι θα βγούν χαμένοι από την ανταλλαγή μετοχών.

Link to comment
Share on other sites

Αν όλα τα μονοπώλια είχαν τη σοβαρότητα και την οργάνωση των Attica-BS-Minoan-HSW,

αν είχαν τα πλοία τους και τα πληρώματά τους τότε δεν θα χρειαζόταν ο ανταγωνισμός.

Αγαπητέ μου, η σοβαρότητα, η συνέπεια και η οργάνωση είναι συνήθως απόρροια του ανταγωνισμού...γίνομαι καλύτερος για να αντέξω και να ξεπεράσω τον ανταγωνιστή μου.

Όταν όμως γίνω ουσιαστικά μονοπώλιο...τότε θα αρχίσουν οι "εκπτώσεις" και σε σοβαρότητα και σε συνέπεια και σε όλα, καθώς δεν θα υπάρχει αντίπαλον δέος. Ευτυχώς, παρ' όσα λέγονται και θρυλούνται...απέχουμε ακόμα από το να χαρακτηριστεί η ακτοπλοϊα μας μονοπωλιακή. Ενδεχομένως, θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί ολιγοπωλιακή...και αυτό στις γραμμές φιλέτα.

Και βεβαίως, συμφωνώ με τον Nick, ότι κάθε σύγχρονη εταιρεία που "σέβεται" τον εαυτόν της...επιδιώκει με κάθε τρόπο την εξάπλωσή της και την κατάκτηση ολοένα και μεγαλύτερου μεριδίου της αγοράς...με τελικό στόχο και συνάμα ανομολόγητο πόθο -όλων ανεξαιρέτως- το απόλυτο μονοπώλιο.

Και εκεί είναι που βρίσκεται ο ρόλος των θεσμών, τοπικών, περιφερειακών ή ακόμη και παγκοσμίων. Να βάλουν φρένο σε αυτή την ανεξέλεγκτη γιγάντωση, που όλοι ξέρουν πολύ καλά ποιές επιπτώσεις μπορεί να έχει στην λειτουργία της αγοράς. Και δεν μιλάω για κάποια απολιθώματα, πλέον, της Ιστορίας...αλλά για θεσμούς που λειτουργούν στα πλαίσια της ελεύθερης αγοράς. Το φρένο στην Standard Oil και στην Microsoft δεν το έβαλαν ο Λένιν και ο Στάλιν.

Link to comment
Share on other sites

Σήμερα έφτασα στο Ηράκλειο και σε όλα τα κρητικά κανάλια παίζει πολύ η πιθανή εξαγορά της ΜΙΝΩΑΝ και είναι πολύ ενοχλημένοι οι Κρητικοί για αυτή την εξέλιξη..

Link to comment
Share on other sites

Η εταιρεία MITICA, κάποια από τα χρήματα που πήρε η εταιρεία απο την πώληση των μετοχών των Μινωικών τα επανεπένδυσε αγοράζοντας μετοχές της ΑΤΤΙΚΑ ξεπερνόντας το φράγμα του 10%. Λετέ ο Παναγόπουλος να μην το γνώριζε? Εκτιμώ ότι σε δύο χρόνια, θα υπάρχει ένα σχήμα με ΜΙΝΩΙΚΕΣ με έδρα το Ηράκλειο και όνομα ΜΙΝΟΑΝ LINES. (για να καμφθούν οι αντιδράσεις)

Link to comment
Share on other sites

παραλληλα θα παψει να υπαρχει το brand name superfast, με 2 απο τα εναπομειναντα να πωλουνται εκτος και τα αλλα 2 να πηγαινουν στις μινωικες
Πάντως, ο Αλέξανδρος Παναγόπουλος δεν συμμερίζεται την άποψη του proud, σύμφωνα με όσα λέει το Lloydslist:
[...]Attica Group vice president and chief executive Alex Panagopulos seemed to draw a line under the fleet disposals. “We have downsized our operation to a critical mass that cannot be reduced further,” he said. “If we sell more ships we will be selling market share which is something we do not want to see happening."
Τώρα βέβαια αυτό μπορεί να αφορά την ATTICA και όχι την μέλλουσα ενοποιημένη εκμετάλλευση των γραμμών με την MINOAN. Ίσως, τότε η "κρίσιμη μάζα" να είναι μικρότερη.
Link to comment
Share on other sites

Τακτικές μεταφοράς συντελεστή… premium ξεδιπλώνονται εσχάτως στην ακτοπλοία.

Οι τακτικές αυτές, βοηθούν σύμφωνα με στελέχη της αγοράς να γίνουν αντιληπτοί αφενός οι συσχετισμοί, κι αφετέρου να προσδιορισθεί με μεγαλύτερη σαφήνεια η... ρότα των εξελίξεων.

Και εξηγούμαστε.

Μετά την πώληση του 7,2% των Μινωικών Γραμμών στην Attica Group την περασμένη Παρασκευή, η Mitica του κ.Ι. Τζιβέλη ανακοίνωσε χθες την αύξηση του ποσοστού της στις Μινωικές Γραμμές στο 10,4% .

Αυτό το ιδιότυπο swap ήταν περίπου αναμενόμενο.

Η Mitica πούλησε Μινωικές και αγόρασε Attica γιατί η τελευταία αναδεικνύεται πλέον σε ρυθμιστή των εξελίξεων στην Ακτοπλοία.

Μετέφερε έτσι τις προσδοκώμενες υπεραξίες, απο το ένα ”σκάφος” στο άλλο, στο σωστό timing.

Το γιατί όμως επέλεξε να αυξήσει το ποσοστό στην Attica, κι όχι και στη θυγατρική της Blue Star ( όπου επίσης κατέχει ποσοστό πάνω από 5%), η οποία έχει και καλύτερη λειτουργική πορεία από την μητρική της, σύμφωνα με κάποιους τραπεζίτες μάλλον δείχνει και την κατεύθυνση κάποιων άλλων επόμενων εξελίξεων.

Ίσως, λένε, να αποτελεί την καλύτερη ένδειξη ότι έχει ανασυρθεί από τα συρτάρια και.... ξεσκονίζεται το παλιό σενάριο-πρόταση της Citigroup για εξάλειψη των μειοψηφιών στην Βlue Star.

Ιδομεν.

www.euro2day.gr

Link to comment
Share on other sites

Είναι ακόμα ενοχλημένοι οι Κρητικοί μετά από αυτή τη δήλωση?:eek:

"Την πρόταση να αγοράσουν οι Μινωικές Γραμμές τέσσερα ακόμα πλοία , ώστε από έξι να γίνουν δέκα κατέθεσε χθες κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης του Συλλόγου Μετόχων της εταιρείας ο διευθύνων σύμβουλος της Attica Αλέξανδρος Παναγόπουλος προαναγγέλλοντας παράλληλα τη δημιουργία «μίας ισχυρής οργάνωσης». Ο Αλ. Παναγόπουλος, ωστόσο, απέφυγε να απαντήσει σε ερωτήσεις δημοσιογράφων για την προέλευση των πλοίων που κατά την πρόταση του χρειάζεται να αγοραστούν, δημιουργώντας εύλογα σχόλια αν ευνοεί τελικά τα τέσσερα πλοία της SuperFast Ferries. Επιπλέον ο Αλ. Παναγόπουλος αφού μίλησε για «ισχυρή οργάνωση» είπε ότι «όλα θα γίνονται από το Ηράκλειο», κάνοντας πολλούς να σχολιάσουν ότι πρόκειται για την «επίσημη πρώτη» αναφορά σε σχέδια απορρόφησης.

Κατά τ΄ άλλα, ο Αλ. Παναγόπουλος δήλωσε ότι δεν θα αλλάξει η έδρα των Μινωικών Γραμμών, υπογράμμισε την εμπιστοσύνη του στη διοίκηση της εταιρεία και τόνισε ότι επενδύει επιχειρηματικά σε αυτή." Μarinews

Link to comment
Share on other sites

Δημόσια ανακοίνωση συγκέντρωσης επιχειρήσεων (άρθρο 4β παρ. 6 του ν. 703/77 όπως ισχύει)

Στις 9 Μαρτίου 2007 υποβλήθηκε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού η γνωστοποίηση συγκέντρωσης με την οποία, η εταιρία με την επωνυμία ΑΤΤΙCΑ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ και τον διακριτικό τίτλο ΑΤTICA GROUP κατέχει 15.781.380 μετοχές που εκπροσωπούν ποσοστό 22,25% του μετοχικού κεφαλαίου και των δικαιωμάτων ψήφου της εταιρίας ΜΙΝΩΪΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ.

Τόσο η ΑΤΤICA GROUP (μέσω των θυγατρικών της εταιριών) όσο και η εταιρία ΜΙΝΩΪΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ Α.Ν.Ε. δραστηριοποιούνται στις θαλάσσιες μεταφορές.

απο το χρηματηστηριο η ανακοινωση. με τοση δουλεια που εχει η επι(ν)τροπη βλεπω να τρωει προστιμο η attica για το καρτελ στα γαλατα:D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Πλησιάζουν, λένε οι πληροφορίες, στην κορύφωσή τους οι διαδικασίες για τη δημιουργία ξεκάθαρων ”πόλων” στην ακτοπλοΐα. Ο ιδιαίτερα δραστήριος εφοπλιστής κ. Π. Λασκαρίδης, φέρεται να συζητά μια έμμεση ανταλλαγή ποσοστών με τον κ. Παναγόπουλο της Attica.

Ο κ. Λασκαρίδης, διαθέτει περίπου 4,8% των Μινωικών, ενώ οι τελευταίες, διαθέτουν καταστατική μειοψηφία στην HSW στην οποία ο κ. Λασκαρίδης είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος με ποσοστό που σύμφωνα με πληροφορίες αγγίζει πλέον το 39%.

Δεδομένου ότι η Attica του κ. Παναγόπουλου είναι ήδη ο μεγαλύτερος μέτοχος των Μινωικών με περίπου 22,5%, μια τέτοια συμφωνία (που δεν εξαρτάται βέβαια μόνο από τους άμεσα ενδιαφερόμενους αφού το ποσοστό στην HSW δεν το έχει η ίδια η Attica, αλλά οι Μινωικές) θα της εξασφάλιζε ποσοστό πολύ κοντά στο 27,5%.

Κι από την άλλη, θα έκανε τον κ. Λασκαρίδη πραγματικό κυρίαρχο στην HSW, αφού οι Μινωικές δεν θα είχαν πλέον καταστατική μειοψηφία, ενώ ο ίδιος θα έφτανε να ελέγχει ποσοστό της τάξεως του 44 - 45%.

Ωστόσο, οι διεργασίες δεν σταματούν εδώ. Η δημιουργία ενός πολύ ισχυρού σχήματος στο χώρο της ελληνικής ακτοπλοΐας παλαιότερα είχε κινήσει το ενδιαφέρον ξένων private equity και ειδικότερα της BC Partners.

Ωστόσο, κάποιες επαφές που έγιναν με την Attica Group, δεν προχώρησαν τότε, καθώς οι δύο πλευρές, όπως λέγεται, δεν τα βρήκαν στο... βασικότερο, δηλαδή την τιμή.

Σύμφωνα με κάποιες ενδείξεις, η BC Partners ενδέχεται τώρα να ξαναμπεί στο παιχνίδι ανάλογα και με τη μορφή που θα πάρουν οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των Ελλήνων εμπλεκόμενων.

euro2day / χαμαιλέων

Ένα σενάριο διαφορετικό από αυτά που γράφονται τους τελευταίους μήνες: Μια αμοιβαία ανταλλαγή ενός ποσοστού περίπου 5%, καθιστά και τους δύο εφοπλιστές κυρίαρχους στις δύο εταιρίες, ενώ οι Μινωικές παραμένουν σημαντικός μέτοχος στην HSW.

ΥΓ Ο χαρακτηρισμός “ιδιαίτερα δραστήριος εφοπλιστής” αφορά μάλλον πρόσφατες επιχειρηματικές εξελίξεις, άσχετες με το χώρο της ακτοπλοΐας :(

Link to comment
Share on other sites

Οι αλλαγες στο μετοχικο των μινωικων δεν βλαπτουν προς το παρον τους μικρομετοχους τοσο πολυ,ισα ισα θα ανεβι η τιμη της μετοχης και μετα απο πολυ καιρο θα παρον κανα μερισμα(ψιχουλα βεβαια αλλα κατι ειναι και αυτο).Απλα ποτε στην ιστορια των μινωικων δεν υπηρξε τοσο μεγαλο ποσοστο στα χερια ενος ατομου(κ.Παναγοπουλος).Μην ξεχναμε ειναι εταιρεια "λαικης βασης":cool:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

http://www.naftemporiki.gr/news/static/07/06/19/1347620.htm

Να επαληθεφθεί η σχετική είδηση, αυτό σημαίνει ότι πλέον ο Λασκαρίδης λαμβάνει τη σκυτάλη από τον Περικλή και αναδυκνείεται στον πλέον ισχυρό άντρα της ακτοπλοϊας μας... Μάλλον αρχίζει ένα νέο 'ράλυ' εξελίξεων στο χώρο

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...