Jump to content
Shipfriends

Οff the Record


Recommended Posts

Μετά από παραινέσεις κάποιου φίλου είπα να σας διηγηθώ κάποιες από τις εμπειρίες μου γύρω από την ακτοπλοία , κάποιες ιστορίες άλλοτε αστείες , άλλοτε πιο τραγικές, σίγουρα όμως άγνωστες στους περισότερους από σας αν όχι σε όλους.

Σωτήριο έτος 199... Πραγματικά δεν θυμάμαι πιά.Μάλλον 1994. 1η Απριλίου.Αυτό το θυμάμαι.Τόπος Αθηνιός.Πλοίο ένα από τα πιο δημοφιλή αυτού του site.Πλοίαρχος ένα από τους γνωστότερους πιά στην ακτοπλοία.Τότε στο ξεκίνημά του.Πρώτη πλοιαρχία αν θυμάμαι καλά.

Το πλοίο είχε διανυκτέρευση στην Σαντορίνη και θα αναχωρούσε 09.00 για την "άγονη", δηλαδή Φολέγανδρο, Σίκινο, Ίο , Νάξο, Πάρο, Πειραιά.

Η κίνηση περιορισμένη και εγώ μαζί με τον πλοίαρχο, τον ύπαρχο και τον Α μηχανικό χασκογελούσαμε στην προβλήτα λέγοντας διάφορα μαζί με το λιμενικό όργανο.Ξαφνικά και ενώ τίποτα δεν προοιόνιζε την "καταστροφή" ο πλοίαρχος φωνάζει:"Το βαπόρι" Γυρνάμε και βλέπουμε το πλοίο εν ριπή οφθαλμού να σπάει τους 3 κάβους και να απομακρύνετε από την προβλήτα σιγά και σταθερά.Για ένα ολόκληρο λεπτό το κοιτάγαμε άναυδοι χωρίς να μπορούμε να συνηδητοποιήσουμε τι γίνετε.Σημειωτέον ότι εκείνη την ώρα γινόταν φόρτωση και ως εκ θαύματος δεν σημειώθηκε ατύχημα αφού ο καταπέλτης "κρέμασε" και βρέθηκε στην θάλασσα ενώ δευτερόλεπτα πρίν είχε περάσει ένα φορτηγό μέσα.Εμείς από την προβλήτα κοιτάγαμε αποσβολλωμένοι την ζωή που πήραν ξαφνικά τα καταστρώματα, αφού ναύτες τρέχαν πανικόβλητοι για να δουν τι συμβαίνει, ενώ ο ανθυποπλοίαρχος (ένας από τους αγαπημένους αρκετών εδώ πέρα και με παρατσούκλι από γνωστή σαπουνόπερα του εξωτερικού) έτρεχε με τα σώβρακα στην γέφυρα του πλοίου.Ο πλοίαρχος με τρεμάμενα χέρια αρπάζει το VHF από τον λιμενικό και άρχισε να καλεί το πλοίο. Ο αγαπητός μου ανθυποπλοίαρχος (καλή του ώρα στο νησί του στον Σαρωνικό που περνάει την σύνταξή του) απάντησε και άρχισε να πέρνει οδηγίες.Πρύμα πήγε ο αρχικαμαρώτος (????) να εκτελέσει χρέη υπάρχου.Το πλοίο βιράρισε τις άγκυρες με τους ναύτες που είχαν μείνει μέσα, ενώ καμαρώτοι, ναύτες και μέχρι και οι υπάλληλοι των καταστημάτων έτρεχαν να βοηθήσουν όπως μπορόυσαν.Πήραν τον καταπέλτη επάνω με δυσκολία ομολογουμένως και με τις οδηγίες του πλοιάρχου από την προβλήτα έκανε μια καινούρια μανούβρα , φουντάρισε και έδωσε νέους κάβους.Οι τρείς αξιωματικοί από έξω είχαν πάθει τέτοιο σοκ και ειδικά ο πλοίαρχος που νόμιζα πως θα λυποθυμήσει.Μόλις έδωσε το πλοίο τον πρώτο κάβο με τρεμάμενα χέρια άφησε το VHF και έτρεξε μέσα.Το τι έγινε δεν μπορώ να σας το περιγράψω και οι φωνές του ακούγονταν μέχρι έξω αφού από ότι κατάλαβα τα χειριστίρια είχαν ξεχαστεί στο πρόσω και μόλις βάλαν μπροστά το βαπόρι ένα τέταρτο πριν την αναχώρηση, αυτό πηρε δρόμο κατ'ευθείαν.Τα δύσκολα είχαν περάσει ευτυχώς και συνεχίστηκε η φόρτωση από τους εναπομείναντες επιβάτες που κάναν χάζι ναυτικούς με τα σώβρακα να κάνουν κινήσεις τόση ώρα.Τα δύσκολα ξεκινούσαν τώρα για μένα αφού έπρεπε να αποφασίσω αν θα ενημέρωνα την εταιρεία για το συμβάν ρισκάροντας να βρούν τον μπελά τους φίλοι μου αξιωματικοί του πλοίου ίσως και να χάσουν την δουλειά τους.Από την άλλη η ώρα που έγινε και οι καμιά εκατοστή θεατές του συμβάντος δεν μου επέτρεπαν να το ρισκάρω.Έτσι αποφάσισα να τηλεφωνήσω στο δεξί χέρι του πλοιοκτήτη εκείνη την εποχή γνωστό στο ευρή κοινό με παρατσούκλι γνωστού και συμπαθούς βοοειδούς (καλή του ώρα και αυτού του ανθρώπου που είχα μάθει ότι είχε σοβαρά προβλήματα υγείας).

Πέρνοντας το πιό αθώο ύφος που θα μπορούσα να έχω του τηλεφωνώ."Κύριε.... τάδε ,καλημέρα.Πως θα σου φαινόταν αν σου έλεγα πως το πλοίο μας πήρε δρόμο μόνο του και ο ..... αστέρας του Hollywood ήταν μόνος στην γέφυρα με ύπαρχο τον .... τον αρικαμαρώτο ενώ καπετάνιος , ΄υπαρχος και Α μηχανικός κάνανε χάζι από την προβλήτα?"

"Άσε μας ρε Λευτεράκη πρωινιάτικα βρήκες να μας κάνεις Πρωταπριλιάτικο? Ακόμα δεν έχουμε πιεί καφέ και συέχεις όρεξη?"Συγνώμη για την ενόχληση κύριε .... Θα τα πούμε πιο μετά είπα και έκλεισα το τηλέφωνο με χαρά.Η μέρα του γεγονότος με έβγαλε από την δύσκολη θέση και αργότερα μετά από χρόνια του το έλεγα του ανθρώπου και γελούσαμε παρέα τρώγωντας μπακαλιαράκια.Τέλος καλό και αίσιο σε μια κατάσταση που θα μπορούσε να είχε εξελιχθεί σε τραγωδία.Ο Αη Νικόλας έδωσε και όλα πήγαν δεξιά.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Κυριακη και Δευτερα ιστοριες σε μικρο Λιμενικο Σταθμο των Κυκλαδων.

Για τους γνωστες τα ευκολως ενοουμενα παραλειπονται.

Εδω να διευκρινισουμε οτι ο σταθμαρχης λειπει σε αδεια για πολυ προσωπικους λογους αλλα φανταζομαι εχει αφησει οδηγιες για το τριημερο.

Κυριακη. Ερχεται το πλοιο. Ο κοσμος ειναι μεσα στο υποστεγο και περιμενει. Ολοι εκτος απο την αγαπητικια του οργανου που περιμενει καμαρωτη καμαρωτη μηπως και της πεσει κανενας καβος στο κεφαλι και βαλει μυαλο. Την εμφανιση του στην προβλητα ενω δε χωραει να περασει κουνουπι κανει το αυτοκινητο του Σταθμου με οδηγο ενα με πολιτικα ο οποιος κορναρει για να περασει βιαστικα προς τα μεσα.

Τελικα αφου ανακατευει τα ηδη μπερδεμενα αυτοκινητα που προκειται να επιβιβαστουν στα πλοια περναει προς την προβλητα. Και εξηγηθηκαν ολα και οι βιασυνες και η κορνες... Ηθελε να κανει παρεα στο συναδελφο του που ξεροσταλιασε εκει 5 λεπτα περιμενοντας το βαπορι να δεσει. (εδω χρειαζεται μια στυλιστικη παρεμβαση) Το εν λογω οργανο λοιπον βρισκομενο σε υπηρεσια ειχε την εξης ενδυμασια. Στολη ΟΥΚα, μποτες και φυσικα οπλοφορουσε γιατι πως αλλιως επιβαλεται η ταξη σε ενα λιμανι σε ενα μικρο Κυκλαδονησι... Ξεκιναει η φορτωση. Τον με πολιτικα ενδεδυμενο λιμενικο δεν τον πειραξε που ενα αυτοκινητο εχασε το δρομο του και αντι να μπει στο πλοιο της γραμμης μπηκε σε «κρουαζιεροπλοιο» που ηταν διπλα δεμενο με αποτελεσμα να γινει μια μικρη συγχιση, τον πειραξε ενα φουσκωτο που εμπαινε εκεινη την ωρα. Και προσπαθουσε κανοντας του χειρονομιες και σφυροντας του να τον σταματησει. Εδω παει το ο κοσμος χανεται και το αλλο χτενιζεται....

Δευτερα. Το ταχυπλοο και το συμβατικο ειναι δεμενα μαζι στο λιμανακι. Το παιδι που χθες ητανε με πολιτικα σημερα εχει υπηρεσια και εχει εμφανιστει στο λιμανι σαν αλλος Ραμπο και φυσικα με την κουμπουρα στη μεση. Ο συναδελφος του που ειχε υπηρεσια την προηγουμενη μερα φυσικα ξεκουραζεται με αναρρωτικη. Δεν εμφανιστηκε καθολου στο λιμανι. Ο κοσμος αυτη τη φορα οχι μονο στο υποστεγο αλλα και κλειδωμενος. Οποτε ακουγεται η ανακοινωση. Οσοι ειναι για το ταχυπλοο να περασουνε. Στην απορια βλακα επιβατη «μα πως να φυγουμε αμα δεν ανοιξεις τις πορτες» ηρθε η απαντηση «μη με ειρωνευεσαι εμενα». Ο αναιδης επιβατης συνεχισε να προσβαλει τον τιμιο λιμενικο λεγοντας του αυτη τη φορα «δε σε ειρωνευομαι ρε παλικαρι. Αλλα μονο να κατεβαινεται στο λιμανι να κανετε τους γκομενους ξερετε» Εξαγριωνεται για τα καλα το οργανο και εχοντας γινει κοκκινος ορμαει πανω στον επιβατη. Και εδω πρεπει ολοι να υμνησουμε το ρολο του πρακτορα που τον συγκρατησε. (Παντως ο λιμενικος δε φερθηκε καλα. Δε σκεφτηκε οτι εχει και οπλο; Μπορουσε ανετα να καθαρισει το βλακα τον επιβατη)

Τελικα οι επιβατες πηδηξανε τα καγκελα και περασανε εκτος υποστεγου και τελικα μπηκανε. (Για καθε προβλημα υπαρχει και μια λυση) Και απο σημερα η ζωη συνεχιζεται ηρεμα και ωραια. Οι λιμενικοι ολη μερα πινουνε το καφεδακι τους παιζοντας ταβλι και παιρνοντας τα βαρια και ανθυγειινα τους.;)

Οποιαδηποτε ομοιοτητα με προσωπα και καταστασεις ειναι πραγματικη. Υπαρχουν και αποδειξεις και για τις δυο περιπτωσεις ;)

Link to post
Share on other sites
  • 7 months later...

αλλαγη χρονου για το 2008 κ τα 2 πλοια κοντραριζονται για το ποιοος θα μπει πρωτος στο λιμανι!το μπλου σταρ κ το ρομιλντα καταφτανουν κ στριβουν μαζι για την μπουκα του λιμανιου.το παρος ευθιγραμιζεται με το κοκκινο φαναρι οποτε κανει πιο μεγαλη στροφη κ χανει χρονο ενω το ρομιλντα με το πρασινο.κ τα 2 πλοια πανε να μπουν μαζι το τραφικ τους καλει να σταματησουν το παρος λεει οτι προηγειται το ρομιλντα συνεχιζει για μεσα το τραφικ τους ξανακαλει γιατι θα ειχαμε τιποτα δυσαρεστατο οποτε ακουγεται το παρος να λεει οτι σταματαει κ αφηνει το ρομιλντα να μπει...ακουστηκαν κ καποια γαλλικα τα οποια δεν σας τα λεω αλλα αφηνω να καταλαβετε απο ποιον σε ποιον!!!τελος ο υπουργος που ηταν στο λιμανι ειχε παγωσει απο το κρυο κ παρακαλαγε να ερθει το πλοιο για να παει σπιτι του...

Link to post
Share on other sites
...κ τα 2 πλοια πανε να μπουν μαζι το τραφικ τους καλει να σταματησουν το παρος λεει οτι προηγειται το ρομιλντα συνεχιζει για μεσα ... το παρος ...σταματαει κ αφηνει το ρομιλντα να μπει...ακουστηκαν κ καποια γαλλικα τα οποια δεν σας τα λεω ...

Δεν ήξερα τίποτα αλλά το φανταζόμουν πιό light και όχι τόσο hardcore πρωτοχρονιάτικα :rolleyes:...

Link to post
Share on other sites
ακουστηκαν κ καποια γαλλικα τα οποια δεν σας τα λεω αλλα αφηνω να καταλαβετε απο ποιον σε ποιον!!!τελος ο υπουργος που ηταν στο λιμανι ειχε παγωσει απο το κρυο κ παρακαλαγε να ερθει το πλοιο για να παει σπιτι του...

Χαλάσανε τα σχέδια των τηλεοπτικών καναλιών και το επίσημων, που είχαν στηθεί στα Λεμονάδικα και μετά τρέχανε στον Άγιο Σπυρίδωνα.:P:rolleyes:

Ο ένας πλοίαρχος έλεγε Γαλλικά και ο άλλος πλοίαρχος έδινε ευχές:rolleyes:

Link to post
Share on other sites

το κακο ειναι οτι τα πλοια εχουν κ κοινες γραμμες!ελπιζω να μην κλεισει κανενας τον αλλων οπως γινοτανε παλια κ εχουμε δυσαρεστα...ας τους χαιρονται οι εταιρες τους παντως!!!

Link to post
Share on other sites

Λοιπόν τις προάλλες έβλεπα ένα όνειρο: 10 λεπτά λέει πριν τα μεσάνυχτα της Πρωτοχρονιάς τα Blue Star Paros (αριστερά) και Ρομίλντα (δεξιά) σέρνονται με 1.5 κόμβο δίπλα-δ'ιπλα έξω από τα φανάρια, σύμφωνα με τις οδηγίες του σκηνοθέτη (κανονικά θα είχαν φτάσει 10-15 λεπτά νωρίτερα). Το Πειραιάς Τράφικ δίνει εντολή να περάσει μπροστά για ποδαρικό το Blue Star Paros αλλά το Ρομίλντα τσαμπουκάδικα σηκώνει το Jolly Roger στο ψηλότερο κατάρτι, βάζει πρόσω και με κίνδυνο να εμβολίσει το άλλο -που ήδη άρχιζε να στρίβει- προσπαθεί να μπει πρώτο στο λιμάνι. Επειδή όμως έδωσε περισσότερες στροφές σχεδόν περνάει την μπούκα προς του Κράκαρη και κάνει κράτει και λίγο ανάποδα, προσπαθώντας να γυρίσει δεξιά με το προπελάκι της πλώρης. Ο καπετάνιος του Blue Star Paros βρίζει και βλαστημάει στο VHF ενώ επιτέλους το Ρομίλντα τα καταφέρνει να κάνει το ποδαρικό, ο δε πλοιοκτήτης GA παρασημοφορεί τον πλοίαρχο για το κατόρθωμά του. Μήπως η φαντασία μου παίζει άσχημα παιχνίδια ?

Link to post
Share on other sites

Κάθε άλλο φίλε sv1xv, δεν έπεσες έξω ....Μάλλον είσαι μέσα μέσα;) Είμουν στον Πειραιά στον προβλήτα της Χίου Λέσβου:P Δεν άκουσα τα βιετσέφια αλλά κάποια "τσαρλατανιά" μπορεί και να έγινε. Δεν πέρνω όρκο και δεν είμαι εγώ αυτός που θα διχάσει τα πλήθη :D. Πάντως οι θαμώνες του Πειραιά (όλα τα πλοία παροπλισμένα και ενεργά) καλοδέχτηκαν την Ρομίλντα κατ αρχήν και καπάκι το ΒΣ Πάρος με ατέλειωτες σφυριξιές:eek:

Link to post
Share on other sites
  • 10 months later...

Ένα φθινοπωρινό απόγευμα στο λιμάνι του Πειραιά συζητάνε δυο στελέχη δυο εταιρειών και παρουσία ενός πλοίαρχου εκ των εταιρειών.

Το στέλεχος «Χ» της «Δ» εταιρείας λέει ότι το πλοίο τους πρέπει να πιάνει στο μέσα λιμάνι της Μυκόνου, για να αυξήσει το μερίδιο του στη γραμμή. Τότε απευθύνθηκε στο στέλεχος «Σ» της «Κ» εταιρείας, λέγοντας ότι θα σας πάρουμε το πλοίαρχο «Π», για να το βάζει.

Τότε το στέλεχος «Σ» του είπε κάτσε φρόνιμα συνάδελφε γιατί θα φέρω το περίστροφο να σας καθαρίσω:eek: εάν τολμήσετε να μας πάρετε το πλοίαρχο μας.:D

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Πριν αρκετο καιρο εβλεπα ενα βαπορι να ερχεται για το μικρο λιμανακι στο νησι. Μου αρεσε γιατι ερχοταν με δρομο σχετικα και δεν ειχε κοψει. Εκατσα λοιπον να χαζεψω τη μανουβρα να κοψω και κινηση. Το βαπορι οπως ηρθε δεν εκοψε δρομο και πηρε τη στροφη κυριολεκτικα με τις παντες. Το σκηνικο ηταν εντυπωσιακο ειδικα για οσους εχουν μαθει σε βαριεστημενες κινησεις απο το συγκεκριμενο βαπορι. Οταν ομως γυρισε αντι να πλακωθει στα αναποδα για να σταματησει (στη στροφη ειχε ακομα 14 μιλια) συνεχισε προς τα εξω και μετα απο 50-100 μετρα εκοψε και φανηκανε απονερα απο το αναποδα που εκαναν και οι 2. Αν ολα ηταν καλα θα ελεγα πως καποιος εκανε ταρζανια :D αλλα ακουγοντας απο το μεγαφωνο της πρυμης καποια γαλλικα μαλλον καποιος δεν εδωσε εγκαιρα τα χειριστηρια στη γεφυρα η αυτα πηραν πρωτοβουλια και δεν ανεβηκαν ως ωφειλαν. Τελος καλο ολα καλα. Κριμα που δεν ειχα την κρυφη καμερα-στυλο μαζι μου :D

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Μιὰ ποὺ ἀναφέρθηκα στὰ χρόνια τῆς ΕΑ, μήπως θυμᾶσαι ποιὸς ἦταν κυβερνήτης στὸ πλοῖο τὸ 1989; Ὁ τύπος αὐτὸς ἦταν μία ὄαση ἱκανότητας σὲ ἕνα βαπόρι ποὺ τὰ κατασπάραξαν ἀνίκανοι γραφειάδες καὶ ἀπατεῶνες διαχειριστές. Ἐκείνη τὴ χρονιὰ (ἢ πιθανῶς τὸ 1988) ἔκανα τὸ καλλίτερο ταξείδι τῆς ζωῆς μου, μὲ τὸ Νάξος φυσικά. Ἕνας συγκλονιστικὸς ἀγώνας δρόμου μὲ σημεῖο ἐκκίνησης τὸν Πειραιὰ μία μέρα τοῦ Αὐγούστου καὶ πρωταγωνιστὲς τὸν πορτοκαλῆ μύθο καὶ τὸ Ἀπόλλων Ἐξπρές. Ἐμεῖς οἱ τυχεροὶ στὸ Νάξος τὰ παρακολουθούσαμε ὅλα αὐτὰ ἀπὸ τὴν κόντρα γέφυρα ἢ τὴν ἐλεύθερη πλώρη, ἔννοιες ποὺ στὸν ἐπιβλητικὸ Ἀπόλλωνα ἦταν σενάριο ἐπιστημονικῆς φαντασίας! Ὁ Ἀπόλλωνας, ἐνῶ μᾶς πέρασε στὸ δρόμο γιὰ τὴν Πάρο, ἔφαγε τὰ ἀπόνερά μας στὸ δρόμο γιὰ τὴ Νάξο, πείσμωσε στὴ συνέχεια, μᾶς πέρασε, ἀλλὰ τελικὰ καταφέραμε νὰ φτάσουμε μαζὺ στὴν Πορτάρα ὕστερα ἀπὸ μιὰ μαγικὴ κίνηση τοῦ κάπτεν. Μιλάμε γιὰ ἕναν καπετάνιο ποὺ πέρασε τὸ πλοῖο ἀνάμεσα σὲ βραχονησίδες τῆς Νάουσας με φοβερὴ ἄνεση, ξεδιπλώνοντας τὶς ἱκανότητές του ὡς καπετάνιος καὶ ἀποδεικνύοντας πόσο ὑπάκουο καὶ μαϊτζέβελο βαπόρι ἦταν τὸ Νάξος μας. Συνάμα, τὸ θέαμα τῶν βραχονησίδων μιὰ ἀνάσα ἀπὸ τὸ πλοῖο ἦταν συγκλονιστικό.Τὴ συγκεκριμένη κίνηση μὰτ στὴν κούρμπα παραμπόλικα τῆς Παροναξίας παραθέτω στὴ συνημμένη φωτογραφία. Μὲ κίτρινο καὶ λευκὸ χρῶμα ἡ τροχιὰ τοῦ Ἀπόλλωνα, μὲ πορτοκαλὶ τοῦ Νάξος καὶ τὰ σχόλια ὅλα δικά σας.

Ἀπὸ αὐτὸν τὸν καπετάνιο τὸ ἴδιο καλοκαίρι ἢ τὸ ἑπόμενο (δὲ θυμᾶμαι ἀκριβῶς) εἶδα ὡς θεατὴς (καὶ ὄχι ἐπιβάτης) νὰ σηκώνει τὸ βαπόρι μὲ κόντρα 9άρι βορηᾶ καὶ νὰ φεύγει πίσω ἀπὸ τὴν Πορτάρα γιὰ Μικρὲς Κυκλάδες. Ἡ θέα τοῦ Νάξος πίσω ἀπὸ τὰ Παλάτια νὰ βυθίζει τὴν πλώρη καὶ νὰ ξεχύνεται μὲ ὁρμὴ πάνω ἀπὸ τὰ κύματα μὲ ἔκανε νὰ ἀνατριχιάσω. Τὸ πρῶτο πράγμα ποὺ ἤθελα τότε ἦταν μιὰ καλὴ φωτογραφικὴ μηχανὴ ἢ μιὰ βιντεοκάμερα. Καὶ τὰ δύο τότε εἶχαν ἀπαγορευτικὸ κόστος γιὰ ἕνα παιδί. Μετὰ ἀπὸ λίγες ὥρες βγῆκε ἀπαγορευτικὸ ἀπὸ τὸ λιμεναρχεῖο, χαλοῦσε ὁ κόσμος. Φαντάστηκα ὅτι τὸ Νάξος θὰ ἔδεσε κάπου στὴν Ἀμοργό μὲ τέτοια φουρτούνα. Τελικά, τελείως ξαφνικὰ φτάνει στὴν Ἀξὰ μετὰ τὴ μία τὴ νύχτα, φορτώνει καὶ φεύγει γιὰ Πειραιά. Τὸ ἀπαγορευτικὸ εἶχε σπάσει, ἀλλὰ ὁ καιρὸς εἶχε γεμάτο 7άρι. Τὴν ἑπόμενη μέρα στὶς 3 τὸ μεσημέρι ἦταν στὴ Νάξο κι ὲγὼ δὲν πίστευα πῶς μὲσα σὲ λιγότερο ἀπὸ 14 ὥρες καὶ μὲ τέτοιο καιρὸ τὸ βαπόρι πῆγε στὸν Πειραιὰ καὶ γύρισε πάλι στὸ νησί. Ἱστορία τρέλας, γιατὶ τὸ πλοῖο συνήθως ἔκανε τὸ ταξείδι ἀπὸ Πειραιὰ γιὰ Πάρο-Νάξο (ἢ τούμπαλιν) σὲ 7 ὥρες.

Ἠθικὸ δίδαγμα: τὸ πλοῖο σὲ μιὰ περίοδο ποὺ εἶχε χάσει τὴν αἴγλη τοῦ παρελθόντος γιὰ πολοὺς καὶ διάφορους λόγους, ἐμφάνιζε κάτι ἀναλαμπὲς ποὺ ἔκαναν τὸ φιλοθεάμον κοινὸ νὰ παραληρεῖ. Γι' αὐτὸ τὸ λόγο μέχρι καὶ τὸ 1993 μπορεῖ νὰ μὴν ἦταν ὁ πρωταγωνιστής, ἀλλὰ ἦταν τὸ βαπόρι ποὺ ἦταν πάντα ἐκεῖ.

post-1941-128326998627_thumb.jpg

Edited by Neptune
Link to post
Share on other sites

το ναξος ειχε μικρα βυθισματα σε σχεση με τα αλλα πλοια της γραμμης του γι αυτο κ περνουσε μεσα απο τα ψαλιδια στην παρο!πολλες τετοιες ιστοριες μου εχει κ ο καπτα σπυρος ο θηραιος που ηταν υπαρχος στα τελη του 80 στο πλοιο.. κ ο φοβερος ματζουρατος το περναγε απο μεσα

Link to post
Share on other sites

Φίλε Μαργαρίτη θὰ διαφωνοῦσα μαζύ σου. Τὸ Νάξος καὶ γιὰ τὸ μέγεθός του καὶ σὲ σχέση μὲ τὰ ἄλλα πλοῖα τῆς γραμμῆς εἶχε μεγάλο βύθισμα, γιὰ τὴν ἀκρίβεια 4,21 m. Τὸ βύθισμά του ἦταν μεγαλύτερο ἀπὸ ἐκεῖνο τῶν Λῆμνος, Ἑλλὰς Ἐξπρές, Γεώργιος Ἐξπρές, Πάρος, Ἄτλας 1 καὶ Σαντορίνη, ἴσο μὲ τοῦ Δῆλος καὶ μικρότερο κατὰ 20-30 cm ἀπὸ ἐκεῖνο τῶν Ἀπόλλων Ἐξπρὲς καὶ Μιλένα/Νταλιάνα. Μόνο ὁ Ποσειδώνας εἶχε αἰσθητὰ μεγαλύτερο βύθισμα, πλοῖο ὅμως ποὺ ἦταν ≈ 40 m μεγαλύτερο ἀπὸ τὸν πορτοκαλὴ βάπορα.

Τὸ θέμα εἶναι ὅτι αὐτὸ τὸν ἑλιγμὸ δὲν τὸν ἔβλεπες εὔκολα (ἐγὼ προσωπικὰ ποτέ μου) μὲ ἄλλὰ πλοῖα ποὺ ἦταν μικρότερου μεγέθους ἢ μικρότερου βυθίσματος.

Link to post
Share on other sites

Μιάς και πιάσατε αυτό το ζήτημα, μήπως ξέρεις κανείς πόσο πλάτος και βάθος έχει αυτό το πέρασμα μέσα από τα βράχια? Και γιατί τα άλλα πλοία δεν το τολμούσαν, αν και είχαν μικρότερο βύθισμα?

Link to post
Share on other sites

μπορει να ειχε περιπου το ιδιο βυθισμα οπως λεει ο φιλος μας αλλα το θεμα ειναι οταν ταξιδευε ποσο ηταν το πραγματικο του βυθισμα!το σημειο εχει καπου στα 10 μετρα βυθισμα αλλα εχει πολλα βραχια κ πρεπει να ευθυγραμιστεις απο πριν οχι την τελευταια στιγμη γιατι κανεις κατι σαν ζικ ζακ στο περασμα

Link to post
Share on other sites

Βλέποντας το χάρτη με τα βυθίσματα δεν βρίσκω καποιον περιορισμό σε θέμα βάθους θάλασσας.

Για αποστάσεις, τα αβαθή που βρίσκονται Βόρεια από το Γαιδουρονήσι απέχουν από τα αντίστοιχα που βρίσκονται Δυτικά από Ν. Τουρλίτες 0,29 του μιλίου. Νότια από τα νησιά Τουρλίτες έως την ισοβαθή των 10μ που φαίνεται νότια από αυτά είναι 0,2 του μιλίου.

post-24-128326998629_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites

Στὰ τόσα χρόνια ποὺ ταξίδευα γιὰ Παροναξία καὶ στὰ τόσα ποὺ ἀγνάντευα τὰ βαπόρια ἀπὸ τὸ σπίτι τοῦ μπάρμπα μου στὴ Χώρα ἢ τὴν προκυμαία της δὲν εἶδα ποτὲ κάποιο βαπόρι νὰ κάνει αὐτὸν τὸν ἑλιγμό, οὔτε κὰν τὸ Ἕλλη ἢ τὸ Λῆμνος, γιὰ νὰ μὴν πῶ καὶ τὸ Ἴος. Στὸ συγκεκριμένο ταξείδι, ἂν θυμᾶμαι καλὰ, ὁ καπετάνιος πρέπει νὰ ἔκανε ἕνα ἀνεπαίσθητο ζὶγκ-ζάγκ. Ὁ ἄνεμος ἦταν βόρειος, τὸ κλασικὸ μελτεμάκι στὰ 5 μποφώρ. Εὖγε στὸν Χιώτη γιὰ τὸν χάρτη ποὺ μᾶς ἔφερε!

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Καποια στιγμη σε καποιο λιμεναρχειο καθονται αυτοι που εχουν βαρδια κ παρακολουθουν στο AIS(το γνωστο μας marine traffic)τα πλοια που θα προσεγγισουν σε λιγες ωρες το λιμανι.Ενα απο αυτα πηγαινει με 14μιλια αντι τα 18 που επρεπε,για βγαλει τα ωραρια του δρομολογιου.Κληση λοιπον στο πλοιο(απο το λιμεναρχειο)για να δουν τι συμβαινει:

- ...σας βλεπουμε να πηγαινετε με 14,υπαρχει καποιο προβλημα?

- Με 18μιλια παμε,το AIS μας δειχνει λαθος.

Συνεχιζουν να το παρακολουθουν,οποτε ξαναπεφτει κληση

-...ακομα με 14 σας βλεπουμε,υπαρχει βλαβη?

-Κανονικα με 18παμε,λαθος βλεπετε εσεις.

Τελικα το πλοιο φτανει στο λιμανι με μιαμιση ωρα καθυστερα :D οποτε πεφτει επιθεωρηση απο το λιμεναρχειο:η μια μηχανη ηταν με βλαβη...

Edited by NHSOS XIOS
Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Βλέποντας το χάρτη με τα βυθίσματα δεν βρίσκω καποιον περιορισμό σε θέμα βάθους θάλασσας.

Για αποστάσεις, τα αβαθή που βρίσκονται Βόρεια από το Γαιδουρονήσι απέχουν από τα αντίστοιχα που βρίσκονται Δυτικά από Ν. Τουρλίτες 0,29 του μιλίου. Νότια από τα νησιά Τουρλίτες έως την ισοβαθή των 10μ που φαίνεται νότια από αυτά είναι 0,2 του μιλίου.

post-24-128326998629_thumb.jpg

στη συνεντευξη του καλυτερου ανθρωπου πλοιαρχου που περασε απο το λιμανι σπυρου θηραιου που ξερει τις κυκλαδες καλυτερα κ απο το σπιτι του μας λεει λοιπον οτι δεν υπηρχαν προβληματα με τα νερα εκει κ περναγε ο ποσειδωνας το γεωργιος κ κεινος με τον απολλωνα απο μεσα...

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...