Jump to content
Shipfriends

N.E.Λ.


Recommended Posts

  • Replies 2.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

υπαρχει ορος στην συμφωνια οτι αν περασουν τα πλοια στις δανειστριες τραπεζες (αναφερεται λεπτομερως ποια πανε στην μιλενιουμ και ποια στην fbb) διαγραφεται το 100% του χρεους προς τις τραπεζες αυτες.

στην ουσια η συμφωνια προβλεπει οτι οι τραπεζες παιρνουν τα πλοια απο τη νελ στην τιμη που αποτιμωνται στα βιβλια της, διαγραφουν τα χρεη και θα γραψουν τις ζημιες τους σε απωτερο χρονο (οταν θα πουλησουν τα πλοια), οι υπολοιποι που εχουν λαμβανειν (προμηθευτες, πληρωματα, δημοσιο) παιρνουν τον π##λο και η ΝΕΛ μενει καθαρη, χωρις χρεη και εισηγμενη στο ΧΑΑ, ετοιμη για καθε ενδιαφερομενο (πχ τον ομιλο Grimaldi και τη HSW λεω εγω)

ΥΓ: θερμη παρακληση, σε τετοια ενδιαφερονται και ευαισθητα αρθρα μη βαριεστε. βαζετε και ενα quote και ενα screen shot. μεθαυριο μπορει να μη δουλευει το λινκ για οποιοδηποτε λογο και να φαινομαστε οτι μιλαμε στον αερα.

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Τα πρώτο άρθρο του euro2day σε μορφή pdf.

Η απορία μου έχει να κάνει με τη δραματική απομείωση της αξίας των πλοίων της ΝΕΛ και το γεγονός ότι για οποιαδήποτε τράπεζα θα είναι βάρος και όχι αξία. Χώρια το ότι δύσκολα θα βρει να τα σπρώξει.

Και το δεύτερο άρθρο του euro2day σε μορφή pdf.

amid=729246.pdf

amid=730146.pdf

Link to comment
Share on other sites

στην ουσια η συμφωνια προβλεπει οτι οι τραπεζες παιρνουν τα πλοια απο τη νελ στην τιμη που αποτιμωνται στα βιβλια της, διαγραφουν τα χρεη και θα γραψουν τις ζημιες τους σε απωτερο χρονο (οταν θα πουλησουν τα πλοια), οι υπολοιποι που εχουν λαμβανειν (προμηθευτες, πληρωματα, δημοσιο) παιρνουν τον π##λο και η ΝΕΛ μενει καθαρη, χωρις χρεη και εισηγμενη στο ΧΑΑ, ετοιμη για καθε ενδιαφερομενο (πχ τον ομιλο Grimaldi και τη HSW λεω εγω)

.

Τι λογο εχει η HSW η' ο Γκριμαλντι για να αγορασουν μια εταιρεια-σφραγιδα(χωρις πλοια)?? :ph34r: Η πρωτη ειναι ηδη στη γραμμη,ο δευτερος κανει οτι γουσταρει πλεον ειτε σαν Μινοαν,ειτε και σαν Grimaldi Lines(μιας και πλεον τον ξερουν και οι πλεον ασχετοι περι ναυτιλιας στη χωρα μας).Μη δουμε καναΤουρκο να ρχεται στο τελος..

Link to comment
Share on other sites

Αν καταλαβαινω καλα και μπακαλιστικα η ΝΕΛ θα σβησει το χρεος της, θα χασει τα βαπορια της και θα ανοιξει μια ακομα τρυπα στις τραπεζες. Ειναι ετσι?

Και αν το εχω πιασει καλα την τρυπα στις τραπεζες ποιος θα την πληρωσει?

Link to comment
Share on other sites

Οπως ειπε και ο proud παραπανω οι τραπεζες θα παρουν τα πλοια(υποθηκευμενα ειναι ολα τα ιδιοκτητα αν δεν κανω λαθος)και αφου τα πουλησουν με τα λεφτα που θα παρουν θα κλεισουν οι τρυπες.Οποτε αυτες δεν θα μεινουν παραπονεμενες...Για ολους τους υπολοιπους που εχουν παρε-δωσε με την εταιρεια το εργο το εχουμε ξαναδει(GA,ΣΑΟΣ).

Link to comment
Share on other sites

δεν εγινα σαφης

οι τρυπες στις τραπεζες δεν θα φανουν τωρα. αν περασει το σχεδιο (θα ξερουμε οταν βγει η αποφαση του δικαστηριου), διαγραφεται το 80% του χρεους (το οποιο πιθανον να ειναι ηδη περασμενο σε επισφαλεια λογω black rock) και το υπολοιπο διακανονιζεται (3-4 χρονια νομιζω λεει). αν δεν τηρηθει ο διακανονισμος (σε κανα εξαμηνο λεω εγω) τοτε τα πλοια περνανε στις δυο τραπεζες (milenium κυριως και fbb δευτερευοντως). οι τραπεζες σαφεστατα χανουν. χανουν ομως οι μετοχοι τους, οχι οι διοικησεις τους. ;) τη χασουρα αυτη θα την καλυψει ο ευρωπαιος φορολογουμενος (μεσω του ταμειου σταθεροτητας). ειναι ξεκαθαρο οτι οι τραπεζες προσπαθουν να σωσουν οτι σωζεται και να αφησουν τους αλλους που εχουν λαμβανειν απο τη ΝΕΛ να παρουν τον π...ο.

ο γκριμαλντι απο οτι φαινεται καλοβλεπει τη νελ και λογω της κινησης του bari (οπως ειπα και παραπανω) αλλα και γιατι ειναι εισηγμενη στο ΧΑΑ και μπορει να χρησιμευσει για εισαγωγη της HSW απο το παραθυρο αν χρειαστει

(εκτος και αν πιστευετε οτι δεν μπορουσε να τους πεταξει αλλιως απο το bari και εσπευσε να κανει κινηση... στρατηγικης συνεργασιας)

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

ο γκριμαλντι απο οτι φαινεται καλοβλεπει τη νελ και λογω της κινησης του bari (οπως ειπα και παραπανω) αλλα και γιατι ειναι εισηγμενη στο ΧΑΑ και μπορει να χρησιμευσει για εισαγωγη της HSW απο το παραθυρο αν χρειαστει

(εκτος και αν πιστευετε οτι δεν μπορουσε να τους πεταξει αλλιως απο το bari και εσπευσε να κανει κινηση... στρατηγικης συνεργασιας)

Δηλαδή εννοείς ότι αφού η Νελ δεν θα έχει πλοία θα μπορεί να αγοράσει εναντι πολύ χαμηλού τιμήματος το όνομα της εταιρείας ώστε να τη συγχωνεύσει με τη χελλενικ κάτι σαν αυτό που είχε γίνει για να μπεί στο χρηματηστήριο η ΣΑΟΣ,πάντως οι τράπεζες προφανώς και θα ζημιωθούν αφού μπορεί θεωρητικά η αξία των πλοίων να υπερβαίνει το χρεός αλλά που θα βρεί να τα πουλήσει στη καλύτερη περίπτωση να δώσει τα τρία συμβατικάγια κόψιμο αλλά τα ταχύπλοα? θα μου πείς πότε δεν ξέρεις μπορεί να τραβήξουν και αυτά κατά εκεί...

επίσης κάτι άλλο τα hercules και ολυμπος τι γίνονται κάπου έδω δεν εμπλέκε και η ventouris με τη ΝΕΛ στο Μπάρι??

Link to comment
Share on other sites

από τη στιγμή που δεν έχει το πλειοψηφικό πακέτο στην hsw, πώς η απόκτηση της νελ θα τον βοηθήσει στην εισαγωγή στο χρηματιστήριο; (κάτι λείπει εδώ).

Link to comment
Share on other sites

Και ωπος πάντα τα πληρώματα που είναι για τρεις μήνες απλήρωτα θα πάρουν. ................

Ωραίο κόλπο. Μπράβο τους

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

Όταν το καλό μπορεί να γίνει ακόμα καλύτερο...

Aκτοπλοΐα: Σε δικαστική «ναυμαχία» η ΝΕΛ και η Attica Group

τα άκρα οδηγείται η επιχειρηματική σύγκρουση στην ακτοπλοΐα, όπως προκύπτει από τη χθεσινή πρώτη ημέρα της δίκης στη Μυτιλήνη, όπου εξετάζεται το αίτημα της ΝΕΛ, να γίνει δεκτή η συμφωνία που σύναψε με τους πιστωτές της, βάσει των άρθρων 106 α και 106 β του ν. 3588/2007.

Ενδεικτικό του κλίματος που επικρατεί είναι ότι στη δίκη παρέστη και δικηγόρος εκπρόσωπος του Ομίλου Attica, ο οποίος υποστήριξε ότι δεν πρέπει να γίνει δεκτή από το δικαστήριο η συμφωνία.

Ο εκπρόσωπος του ομίλου Attica, όπως αναφέρουν στελέχη του Ομίλου, παρέστη, γιατί η εταιρεία έχει έννομο συμφέρον, στο πλαίσιο της διαμόρφωσης όρων υγιούς ανταγωνισμού. Θεωρούν ότι η συμφωνία των πιστωτών, έτσι όπως περιγράφεται σε συνδυασμό και με το σχέδιο εξυγίανσης, δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού της ΝΕΛ προς τις άλλες ακτοπλοϊκές εταιρείες.

Οι σχέσεις των δύο εταιρειών εντάθηκαν, μετά και την ανακοίνωση του Ομίλου Grimaldi, ότι θα συνεργασθεί εμπορικά με την ΝΕΛ στην Αδριατική. Κληθείς μάλιστα να σχολιάσει τη συγκεκριμένη συμφωνία, ο πρόεδρος του Ομίλου Attica Group, Πέτρος Βέττας, σημείωσε χαρακτηριστικά: «Ομοιος ομοίω αεί πελάζει!».

Αξίζει να σημειωθεί ότι η ΝΕΛ, τα δύο προηγούμενα χρόνια, στο πλαίσιο μίας επεκτατικής πολιτικής, δρομολόγησε πλοία σε γραμμές που ήταν ισχυρή η παρουσία της Blue Star Ferries, όπως στα Δωδεκάνησα, για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, και μετά τα απέσυρε. Φέτος, βέβαια, και η Blue Star Ferries «απάντησε» με τη δρομολόγηση του Blue Star Patmos στη γραμμή Πειραιάς-Χίος-Μυτιλήνη.

Αντίστοιχα, ο διευθύνων σύμβουλος της ΝΕΛ, Γιάννης Αβραντίνης, σχολιάζοντας την παρουσία της Attica Group στο δικαστήριο, σημείωσε ότι αυτό δεν έχει ξαναγίνει και πρόσθεσε ότι η Blue Star Ferries και η Attica Group κακώς συμμετέχουν σε διαγωνισμούς, αφού έχουν μετοχική σχέση, μέσω της μητρικής τους, MIG, σε ειδησεογραφικά site, δημοσιεύματα του οποίου επικαλέσθηκε ο δικηγόρος της Attica Group στο δικαστήριο.

Διακοπή

Σε ό,τι αφορά τη δίκη, διακόπηκε για την προσεχή Τρίτη, λόγω παρέλευσης της ώρας, ενώ εξεταζόταν ο πρώτος μάρτυρας.

Επισημαίνεται ότι τη συμφωνία των πιστωτών έχουν υπογράψει δύο από το σύνολο των πιστωτών της εταιρείας, η Τράπεζα Millenium Bank και η εταιρεία Antelope Shipping. Στη Millenium Bank, η ΝΕΛ οφείλει 90,8 εκατ. ευρώ, ενώ στην Antelope Shipping, η οποία εμφανίζεται να ελέγχει το 5,73% των μετοχών της ΝΕΛ (με ημερομηνία 31/8/2010), οφείλει 15,23 εκατ. ευρώ.

Οι εν λόγω δύο πιστωτές αντιπροσωπεύουν το 62,32% του συνόλου των πιστωτών και το 75,17% των ειδικών προνομιούχων και εμπραγμάτως ασφαλισμένων.

Στους πιστωτές περιλαμβάνεται και η FBB Bank, στην οποία η ΝΕΛ οφείλει 19,18 εκατ. ευρώ και η οποία στο δικαστήριο τάχθηκε υπέρ τη συμφωνίας.

Επισημαίνεται ότι το άρθρο 106α προβλέπει, μεταξύ άλλων, ότι η συμφωνία εξυγίανσης υπογράφεται από τον οφειλέτη και, αν έχει λάβει χώρα συνέλευση των πιστωτών, από τα πρόσωπα που παρίστανται ή έχουν εξουσιοδοτηθεί προς τούτο, σύμφωνα με το άρθρο 106 παράγραφος 5, ενώ, αν δεν έχει λάβει χώρα συνέλευση των πιστωτών, από πιστωτές που εκπροσωπούν το εξήντα τοις εκατό (60%) του συνόλου των απαιτήσεων, στο οποίο περιλαμβάνεται το σαράντα τοις εκατό (40%) των τυχόν εμπραγμάτως ή με ειδικό προνόμιο ή με προσημείωση υποθήκης εξασφαλισμένων απαιτήσεων.

ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ - [email protected]

Edited by kyr1
Link to comment
Share on other sites

Πέρα από τα υπόλοιπα ακαταλαβίστικα, εγώ προσπαθώ να καταλάβω το βαθύτερο νόημα της συμφωνίας με τον Γκριμάλντι. Έχουμε από την μια τον μεγαλύτερο όμιλο στη Μεσόγειο και τον δυναμικότερο στην Αδριατική κι από την άλλη μια εταιρεία με πολλά προβλήματα που ζητά προστασία από τους πιστωτές της και χωρίς καμμά ιδιαίτερη παρουσία στην Αδριατική, σε σχέση με άλλες ελληνικές εταιρείες. Νομίζω ότι πλέον έχει μόνο το ναυλωμένο Hercules στο Μπάρι και όπως δείχνουν οι τελευταίες εξελίξεις στην εταιρεία δεν θα αργούσε η στιγμή που θα το απέσυρε και αυτό. Αναρωτιέμαι λοιπόν τι είναι αυτό που κέρδισε από την συμφωνία ο Γκριμάλντι, ώστε να υπάρξει τόσο πομπώδης ανακοίνωση της συμφωνίας. Από την άλλη πλευρά, εάν πράγματι υπάρχει κάποιο μεγάλο κέρδος για τον Γκριμάλντι, αναρωτιέμαι ποιό μπορεί να είναι το αντίστοιχο κέρδος για τη ΝΕΛ, καθώς από την ανακοίνωση δεν προκύπτει άμεσα κάποιο όφελος, πέρα από γενικολογίες για συνεργασία σε Τουρκία, Βαλκάνια κλπ.

Χωρίς να γνωρίζω πολλά για την Αδριατικη, στα μάτια μου δείχνει σαν μια συμφωνία εντυπωσιασμού, για να αποχωρήσει ευσχήμως η ΝΕΛ από το Μπάρι και για να δηλώσει ο Γκριμάλντι σε ΑΤΤΙΚΑ/ΑΝΕΚ ότι συμπαρίσταται (τουλάχιστον ηθικά) στους ανταγωνιστές τους στην εσωτερική ακτοπλοϊα.

Τώρα σχετικά με την χρήση της ΝΕΛ ως κέλυφος για την εισαγωγή στο ΧΑΑ, δε νομίζω ότι μπορεί να υπάρχει ενδιαφέρον από κανένα, καθώς δεν υπάρχουν κεφάλαια για να αντληθούν από το χρηματιστήριο. Αντίθετα ακούω ότι αποσύρονται εταιρείες από το ΧΑΑ.

Link to comment
Share on other sites

Ένα παιχνίδι στρατηγικής είναι όλο αυτό με τη ΝΕΛ με μακρόχρονα αποτελέσματα υπέρ του Grimaldi! Για την ώρα ταρακουνήθηκε η σκακιέρα της ακτοπλοίας μας.

Το μόνο που μπορώ να προσθέσω και είναι ήδη γνωστό, είναι ότι ο όμιλος Grimaldi καλοβλέπει Τουρκία και ο τέλειος δούρειος ίππος είναι η ΝΕΛ, γιατί στην Τουρκία υπάρχει ''το τοίχος'' που λέγεται UN.

Link to comment
Share on other sites

Ποιές είναι οι γραμμές που εξυπηρετεί η ΝΕΛ στην Τουρκία (πλην της παντόφλας στο Αϊβαλί) και η εν γένει σχέση της με την αγορά της Τουρκίας, ώστε να θεωρείται "τέλειος δούρειος ίππος" για να διεμβολίσει ο Γκριμάλντι την UΝ?

Link to comment
Share on other sites

H παντόφλα της ΝΕΛ πάει Δικελί ;) !!Τώρα αν ο Grimaldi νομίζει οτι επειδή έκανε συμφωνία με τη ΝΕΛ (που κουβαλάει το πολύ 10-12 τούρκικα φορτηγά την εβδομάδα από Δικελί-Μυτιλήνη :eek: )θα σπάσει τη UN που είναι δύναμη αποδεδειγμένα ,3 είναι τα ερωτήματά μου:Οι μας κοροιδεύουν και κάτι βρωμάει από πίσω ή αυτοί εκεί στη ΝΕΛ πιάσαν κορόιδο το Grimaldi ή ο Grimaldi χάζεψε :P :P !!!!

Link to comment
Share on other sites

H ΝΕΛ εβγαλε ανακοινωση που απαντα σε ερωτηματα της επιτροπης κεφαλαιοαγορας σχετικα με τη συνεργασια με τον Grimaldi αλλα και για τα δημοσιευματα του euro2day

Η εταιρεία ΝΕΛ, εν συνεχεία δημοσιευμάτων του τύπου και ερωτήματος της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς ενημερώνει ότι :

α) Η συμφωνία με τον όμιλο Grimaldi αφορά στις γραμμές της Αδριατικής και εντάσσεται στην πολιτική της εταιρείας για μείωση του σταθερού λειτουργικού της κόστους με ταυτόχρονη διατήρηση της εμπορικής της παρουσίας στις γραμμές αυτές. Η εκτίμηση της Διοίκησης είναι ότι η συμφωνία θα επιδράσει θετικά στα αποτελέσματά της.

β) Ως προς τα δημοσιεύματα του ιστοτόπου Euro2day της 4 και 5 Οκτωβρίου 2012 η εταιρεία επισημαίνει ότι αυτά ταυτίζονται, χρονικά και ως περιεχόμενο, με τους ισχυρισμούς που προβάλλουν ανταγωνίστριες εταιρείες ενώπιον του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Μυτιλήνης κατά την εκδίκαση της αιτήσεως της εταιρείας για επικύρωση της Συμφωνίας Εξυγίανσης, που έχει συνάψει με τους πιστωτές της. Τα δημοσιεύματα αυτά μεταφέρουν αποσπασματικά και ερμηνεύουν αυθαίρετα τη Συμφωνία Εξυγίανσης, μέρος της οποίας είναι και η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου και η απόκτηση της πλειοψηφίας των μετοχών της εταιρείας από την Altana Navigation Ltd. Η ΝΕΛ θα παράσχει λεπτομερή ενημέρωση για το περιεχόμενο της Συμφωνία Εξυγίανσης και την εκτίμησή της για τις συνέπειες της Συμφωνίας αυτής, αμέσως μετά την επικύρωσή της από το αρμόδιο δικαστήριο.

γ) Η συζήτηση ενώπιον του αρμοδίου δικαστηρίου επί της αιτήσεως επικύρωσης της Συμφωνίας Εξυγίανσης διεκόπη λόγω παρελεύσεως του ωραρίου και θα συνεχιστεί την Τρίτη 9 Οκτωβρίου 2012

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

Οι υπογραφές μπορεί να έχουν πέσει ήδη και το ποσοστό του Απ. Βεντούρη στη ΝΕΛ, να περνάει στα χέρια της Millennium, της βασικότερης πιστώτριας τράπεζας της εταιρείας.

H εταιρεία ANTELOPE SHIPPING INC. είναι αλλοδαπή εταιρεία συμφερόντων του ΜΙΛΤΙΑΔΗ – ΜΙΧΑΗΛ ΒΑΓΓΕΡ του Αντωνίου, το γένος Μ. Λαιμού, ενώ η εταιρεία απέκτησε νέο Διοικητικό Σύμβούλιο.

Ορέστη, πρόκειται άραγε περί παραδρομής, ή εννοείς ότι ο κος Βάγγερ ενεργεί για λογαριασμό της Millennium?

Μόνο ο βασικός πιστωτής της, θα μπορούσε να της δώσει ανάσες ζωής (με κίνητρο να καταφέρει να εισπράξει κάποια στιγμή στο μέλλον, μέρος των δανείων του), συνεπώς μόνο αυτός θα είχε το κίνητρο να αναλάβει μια τέτοια πρωτοβουλία.

Οι μελλοντικές εξελίξεις στην εταιρεία πιστεύω πως θα επιβεβαιώσουν όλα τα παραπάνω.

Το εύλογο ερώτημα είναι γιατί μια εταιρεία ή ένας επενδυτής να δώσει 93 ζεστά εκατομμύρια για μια εταιρεία που πολύ αμφιβάλλω αν το σύνολο του στόλου της έστω πλησιάζει αυτό το ποσό. Ποιόν εξυπηρετεί μια τέτοια κίνηση? Μήπως ας πούμε πίσω από τις κινήσεις αυτές βρίσκεται η βασική δανείστρια τράπεζα της εταιρείας που θέλει να πάρει το απόλυτο κουμάντο της εταιρείας? Τροφή για σκέψη.

Χρειάστηκαν να περάσουν 3 χρόνια για να επιβεβαιωθούν αυτά που γράφαμε, τόσο για την αρχική πώληση της συμμετοχής του Βεντούρη (2009), όσο και για την ΑΜΚ που ακολούθησε (2010).

Βήμα, βήμα λοιπόν πως έγινε η αλλαγή ιδιοκτησίας στη ΝΕΛ καθώς και τα γκρίζα σημεία αυτής της διαδρομής.

Τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι τα εξής:

Κατ' αρχάς, πού βρήκαν τα χρήματα; Δεν γνωρίζουμε, για παράδειγμα, αν ο κ. Βάγγερ δούλευε από «χόμπι» στο γραφείο του περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, έως το 2007, ή αν ο κ. Ζέρδιλας είχε τόσο μεγάλη οικονομική επιφάνεια που του επέτρεπε να πάρει το ρίσκο της ΝΕΛ, αλλά του άρεσε να ασχολείται ως τότε με τις επενδυτικές σχέσεις του Ιατρικού.

Αυτό που γνωρίζουμε όμως είναι ότι όλες οι μετοχές τους βρίσκονται ενεχυριασμένες στη Millennium.

Το ερώτημα λοιπόν που θέτουν οι παράγοντες της αγοράς είναι αν η Millennium δάνεισε με αυτά τα κολοσσιαία ποσά τους συγκεκριμένους επενδυτές, προκειμένου να «διασπείρει» τα δάνεια της ΝΕΛ σε περισσότερους αποδέκτες, ώστε να μην εμφανίζεται έναντι των αρχών ή και της ανώτατης διοίκησης στην Πορτογαλία υπερεκτεθειμένη προς τη συγκεκριμένη εταιρεία.

Σε συνέχεια αυτού, προκύπτει ένα ακόμη ερώτημα: Με τι εξασφαλίσεις δάνεισε τους συγκεκριμένους επενδυτές, να αγοράσουν μετοχές της ΝΕΛ, δεδομένου ότι ήδη τα πλοία της ΝΕΛ (δηλαδή το σημαντικό περιουσιακό της στοιχείο) ήταν υποθηκευμένα στην ίδια τράπεζα;

Τα θέματα αυτά δεν μπορούν προφανώς να απαντηθούν αρκούντως από τη δημοσιογραφική γραφίδα. Απαιτούν την απάντηση των αρχών, που μπορούν να διερευνήσουν σε βάθος την υπόθεση.

Μια υπόθεση βέβαια που δεν έληξε ούτε το 2010, ούτε το ερχόμενο έτος. Η πορεία της εταιρείας, δεδομένης και της συγκυρίας, ήταν αρκετά προβληματική μετά τη μεγάλη αύξηση, ώστε να φτάσει σήμερα στη συμφωνία συμβιβασμού με τους πιστωτές.

Millennium κερνάει και… Millennium πίνει;

Αυτή η συμφωνία συμβιβασμού βρέθηκε στην αίθουσα του Πρωτοδικείου, τη στιγμή που η ΝΕΛ χρωστά τεράστια ποσά στη Millennium (πάνω από 100 εκατ. ευρώ).

Η περίπτωση Βάγγερ έχει ξεχωριστό ενδιαφέρον και σε αυτό το στάδιο. Διότι είναι ο έτερος πιστωτής, εκτός της Millennium, που συναινεί στο περιεχόμενο της συμφωνίας και διασφαλίζει την υπέρβαση του 60% των πιστωτών, όπως απαιτεί ο νόμος.

Πρακτικά, ο κ. Βάγγερ (που είχε δώσει πάνω από 15 εκατ. ευρώ για να έχει σήμερα το 5,7% της ΝΕΛ) συναινεί σε συμφωνία που από τη μία πλευρά θα στερήσει από την εταιρεία την ιδιοκτησία των κυριότερων περιουσιακών της στοιχείων (των πλοίων) κι από την άλλη θα διαγράψει ολοσχερώς άλλα 15,2 εκατ. ευρώ, στα οποία ανέρχεται η οφειλή της ΝΕΛ προς εταιρεία του!

Τέτοιο… «ολοκαύτωμα» για την περιουσία του!

Στην ίδια περίπου μοίρα όμως εμφανίζονται να είναι και οι λοιποί συμμέτοχοι του κ. Βάγγερ, πλην της Altana, διότι έχουν όλοι μαζί συμφωνήσει να της δώσουν τις μετοχές τους (αγορασμένες έναντι60 εκατ. ευρώ το 2010) για ποσό… 40.000 ευρώ!

Κι εδώ προκύπτουν ορισμένα βασανιστικά ερωτήματα: Προφανώς η αξία του τιμήματος των40.000 ευρώ είναι και η αξία που έχουν σήμερα αυτές οι μετοχές. Τι ποσά έλαβαν οι ανωτέρω από τη Millennium και ενεχυρίασαν αυτές τις μετοχές, με εύλογη πλέον τη ζημία της τράπεζας;Έχουν ζητηθεί από τους ανωτέρω πρόσθετες εξασφαλίσεις και ποιες;

Έχουν δίκιο τελικά όσοι υποστηρίζουν ότι στην πραγματικότητα πρόκειται για πρόσωπα που «βγήκαν μπροστά» για να περάσει εμμέσως πλην σαφώς στη Millennium η ιδιοκτησία της ΝΕΛ και να μειωθεί το 2010 το υπερμέγεθες συνολικό άνοιγμα της τράπεζας σε μία και μόνο εταιρεία;

Κι αν είναι έτσι, οπότε η Millennium «ελέγχει» τους ιδιοκτήτες-μετόχους της ΝΕΛ, τι νόημα έχει η συμφωνία πιστωτών, που επιτυγχάνεται εις βάρος άλλων πιστωτών, με τη συμμετοχή της ίδιας της τράπεζας - και ενός «ελεγχόμενου» μετόχου, που είναι και πιστωτής;

Η «αξία» των πλοίων και ο… Μουτζούρης

Ποιος είναι ο βασικός ωφελημένος αυτής της συμφωνίας με τους πιστωτές;

Προφανώς η Millennium αφού της παρέχει τη δυνατότητα να αποκτήσει έναντι των χρεών της πλοία της εταιρείας σε τιμές αποτίμησης που καλύπτουν τα δάνειά της.

Παράγοντες της τραπεζικής αγοράς θεωρούν μάλιστα δεδομένο ότι τα πλοία αυτά στη συνέχεια θα ναυλωθούν είτε στην ίδια τη ΝΕΛ είτε σε άλλες πιθανώς συνδεδεμένες εταιρείες, ώστε να εισπράττεται μίσθωμα, έως ότου πωληθούν σε όποια τιμή πωληθούν.

Πάντως, ως τότε θα αποτιμώνται στις αξίες με τις οποίες αποκτήθηκαν από τη ΝΕΛ, προς όφελος του ισολογισμού της Millennium. Σε ανάλογη θέση «συμπαρασύρεται» και η FBB, η μόνη άλλη τράπεζα που ενεπλάκη τα τελευταία χρόνια στην υπόθεση ΝΕΛ.

Κι αυτοί που λαμβάνουν μόλις το 20% των απαιτήσεών τους (έως και σε… 48 δόσεις) είναι οι λοιποί -απροστάτευτοι- πιστωτές της εταιρείας, κυρίως προμηθευτές της.

Όσο για τους ελάχιστους μικρομετόχους που απέμειναν, ή για τους εργαζόμενους στα πλοία (τα οποία αργά ή γρήγορα θα πωληθούν από την τράπεζα), καλύτερα να μη μιλήσουμε… Ο γνωστός «Μουτζούρης» φαίνεται στον ορίζοντα σε όλο του το μεγαλείο!

Υ.Γ. Κάτι μου λέει πως σε αυτές τις λίστες που είναι πολύ της μόδας τώρα τελευταία, θα βρεθούν λαβράκια και για την ακτοπλοΐα…

Edited by proud_ionian
QUOTE
Link to comment
Share on other sites

Και ο καβγάς στην υπόθεση της ΝΕΛ καλά κρατεί...

Μάχη μέχρις εσχάτων για τις άγονες γραμμές

Με ωμό και ξεκάθαρο τρόπο, ο κ. Παναγιώτης Παπαδόδημας δήλωσε ότι η Attica Group, στην οποία είναι στέλεχος, δε θέλει να έχει το επόμενο διάστημα απέναντί της τη ΝΕΛ σε διαγωνισμούς για άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές που επίκειται να γίνουν. Στη δήλωση αυτή περικλείεται όλη η ουσία της παρέμβασης που έγινε από την Attica Group κατά της συμφωνίας εξυγίανσης που παρουσίασε η ΝΕΛ στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Μυτιλήνης. Χθες ολοκληρώθηκε η εξέταση των μαρτύρων και αναμένεται η έκδοση της απόφασης.

Δημοσιογραφικές πληροφορίες λένε ότι η θυγατρική τής ΝΕΛ, C-Link Ferries, είναι πολύ κοντά στο να πάρει μια άγονη γραμμή των Δωδεκανήσων με πολύ μεγάλο τζίρο, που μέχρι σήμερα εκμεταλλευόταν η Blue Star Ferries (που ανήκει κατά 100% στην Attica Group). Αν κερδίσει αυτήν τη γραμμή η ΝΕΛ, η απώλεια σε τζίρο για την Attica Group θα ξεπεράσει τα 16 εκατ. ευρώ.

Συνεπώς, το ενδιαφέρον τής Attica Group δεν αφορά γενικά στη λειτουργία του ανταγωνισμού στην ακτοπλοϊκή αγορά. Υπάρχουν συγκεκριμένα, άμεσα δικά της συμφέροντα, που διακυβεύονται σε περίπτωση που η ΝΕΛ καταφέρει να απαλλαγεί από το βάρος των χρεών της.

Κατά την έναρξη της χθεσινής διαδικασίας παραιτήθηκε από την παρέμβαση που έκανε, το Λιμενικό Ταμείο Λέσβου, δηλώνοντας ότι καλύφθηκαν οι απαιτήσεις που είχε. Επίσης πολύ σημαντική ήταν η απουσία του συνηγόρου του Δημοσίου. Έτσι η ΝΕΛ χθες είχε απέναντί της την Attica Group, τη Sea Hoc, τη Συνεταιριστική Τράπεζα Λέσβου - Λήμνου και τα «Ναυπηγεία Σαλαμίνας».

Ο νομικός σύμβουλος της Sea Hoc, Βαγγέλης Γκιγκιλίνης, που σήκωσε το κύριο βάρος της αντιπαράθεσης με τη ΝΕΛ, αν και ο πελάτης του διεκδικεί να λάβει μόλις το ένα από τα 170 εκατομμύρια που οφείλει η ΝΕΛ, προσπάθησε να καταδείξει ότι η Millennium Bank με τα ταχύπλοα πλοία που θα πάρει από τη Ναυτιλιακή, δε θα χάσει το 80% των δανείων που έχει δώσει, αλλά πολύ μικρότερο ποσό. Κάτι που αν συμβαίνει, δείχνει ότι η προτεινόμενη συμφωνία επιφυλάσσει άνιση μεταχείριση των πιστωτών. Ο εκπρόσωπος της Τράπεζας, Ανδρέας Παπαδόπουλος, ανέφερε ότι υπάρχουν εκτιμήσεις διεθνών οίκων, που δείχνουν ότι η σημερινή αξία των πλοίων της σειράς «Αίολος» δεν ξεπερνάει τα 20 εκατ. ευρώ. Κι αυτό γιατί τα συγκεκριμένα πλοία έχουν υψηλό λειτουργικό κόστος, λόγω του μεγάλου όγκου των καυσίμων που καταναλώνουν.

Περί σχέσεων

Ένα δεύτερο ζήτημα που έθεσαν οι αντίδικοι της ΝΕΛ, ήταν οι σχέσεις τής Millennium Bank με την off-shore εταιρεία Antelope Shipping Inc., συμφερόντων του προέδρου τής ΝΕΛ, Μιλτιάδη Βάγγερ, προσπαθώντας να αποδείξουν ότι τα κεφάλαια που έχει δανείσει η Antelope Shipping Inc. στη ΝΕΛ στην ουσία είναι κεφάλαια της Millennium Bank. Θεωρούσαν πως τεκμηριώνοντας αυτό τον ισχυρισμό, η αίτηση της ΝΕΛ δε θα μπορούσε να έχει τη σύμφωνη γνώμη τού 60% των πιστωτών, κάτι που αν συνέβαινε, θα οδηγούσε στην απόρριψή της.

Σε άλλο σημείο, ο κ. Γκιγκιλίνης υποστήριξε ότι η θέση τής Millennium Bank ως πιστώτριας τράπεζας είναι εικονική, εννοώντας ότι είναι ο πραγματικός μέτοχος της ΝΕΛ. Και γιατί έχει δώσει δάνεια προς την Antelope Shipping Inc., με τα οποία χρηματοδοτήθηκε η ΝΕΛ, και γιατί έχει ως ενέχυρο την πλειοψηφία των μετοχών τής ΝΕΛ. Η συγκεκριμένη αναφορά προκάλεσε την έντονη και άμεση αντίδραση του συνηγόρου τής Millennium Bank.

Στο τέλος της διαδικασίας, το δικαστήριο αποφάσισε να επεκτείνει και στη C-Link Ferries την προσωρινή διαταγή που είχε εκδώσει για τη ΝΕΛ, μέχρι την έκδοση της οριστικής του απόφασης. Αυτό σημαίνει πως σε βάρος των δύο εταιρειών δεν μπορούν να ληφθούν αναγκαστικά μέτρα. Η εξέλιξη αυτή θεωρείται μια μικρή νίκη από την πλευρά της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου.

από το www.empronet.gr

Link to comment
Share on other sites

Η συνέχεια της υπόθεσης (και η θεωρητική απάντηση στο ερώτημα του φίλου ΤΑΧΜΑΝ) από τη Ναυτεμπορική :

ΝΕΛ: Σε 2-3 μήνες η απόφαση για τη συμφωνία εξυγίανσης

Εντός των προσεχών δύο ως τριών μηνών αναμένεται η απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Μυτιλήνης για την έγκριση της Συμφωνίας Εξυγίανσης της ΝΕΛ.

Υπενθυμίζεται ότι την 13/9/2012 συνήφθη Συμφωνία Εξυγίανσης, κατά την έννοια του ν. 3588/2007, μεταξύ της ΝΕΛ και των πιστωτών της MILLENNIUM BANK και ANTELOPE SHIPPING INC, οι οποίοι εκπροσωπούν τουλάχιστον το 62,5% των συνόλου των πιστωτών της και το 75% των εμπραγμάτως ασφαλισμένων πιστωτών.

Η συμφωνία υπεβλήθη προς έγκριση στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Μυτιλήνης την 18/9/2012, οπότε και με προσωρινή διαταγή χορηγήθηκαν τα προβλεπόμενα από το νόμο προληπτικά μέτρα. Η υπόθεση συζητήθηκε ενώπιον του Δικαστηρίου στις 5 και 9 Οκτωβρίου 2012, οπότε και παρετάθη η άνω προσωρινή διαταγή και επεκτάθηκαν τα προληπτικά μέτρα και στην θυγατρική εταιρεία ΣΙ-ΛΙΝΚ ΦΕΡΡΙΣ N.Ε.

Όπως σημειώνεται σε σημερινή ανακοίνωση, κατά την ακροαματική διαδικασία δηλώθηκε και η προσχώρηση της τράπεζας FB Bank στην Συμφωνία Εξυγίανσης, ανεβάζοντας έτσι τα ποσοστά των συμβαλλομένων πιστωτών σε 75%, επί του συνόλου και στο 99% των εμπραγμάτως ασφαλισμένων.

Υπέρ της ΝΕΛ παρενέβησαν προσθέτως οι τράπεζες Millennium και FBB, η εταιρεία ANTELOPE SHIPPING INC και εργαζόμενοι της ΝΕΛ. Κατά της ΝΕΛ παρενέβησαν η εταιρεία SEA HAWK MARITIME CO, η υπό εκκαθάριση Συνεταιριστική Τράπεζα Λέσβου και οι ανταγωνίστριες εταιρείες ATTICA A.E ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ και BLUE STAR FERRIES S.A.

Η συμφωνία εξυγίανσης προβλέπει πως οι εργαζόμενοι θα λάβουν το σύνολο των δεδουλευμένων τους, το Δημόσιο, τα ν.π.δ.δ., οι ασφαλιστικοί οργανισμοί θα λάβουν το σύνολο των κατά κεφάλαιο απαιτήσεών τους σε 36 μηνιαίες δόσεις και οι τράπεζες Millennium και FBB θα λάβουν περίπου το 20% των απαιτήσεών τους, με μακροχρόνια αποπληρωμή.

Οι υπόλοιποι πιστωτές (προμηθευτές κλπ) θα λάβουν το 20% των απαιτήσεών τους σε 48 μηνιαίες δόσεις. Οι τράπεζες και οι λοιποί πιστωτές μπορούν αντί της μειώσεως και ρυθμίσεως των απαιτήσεών τους να ζητήσουν την κεφαλαιοποίηση των συνολικών απαιτήσεών τους με την έκδοση νέων μετοχών και με τιμή διαθέσεως ίση με την ονομαστική αξία της μετοχής.

Οι απαιτήσεις των μετόχων της εταιρείας διαγράφονται οριστικά, ενώ επίδικες απαιτήσεις θα ικανοποιηθούν σε ποσοστό 20% και σε 36 μηνιαίες δόσεις από τη λήξη της επιδικίας.

Οι πιστωτές Millennium και FBB έχουν το δικαίωμα, αντί της οφειλής όπως αυτή περιορίζεται με τη Συμφωνία Εξυγίανσης, να ζητήσουν να τους μεταβιβαστούν πλοία της εταιρείας επί των οποίων ήδη έχουν προτιμώμενες ναυτικές υποθήκες. Σε περίπτωση που ασκηθεί το δικαίωμα αυτό η εταιρεία εκτιμά ότι θα μπορέσει να αντικαταστήσει τα πλοία αυτά με ναυλωμένα πλοία, χωρίς να επηρεαστεί αρνητικά η εκτέλεση των εργασιών της και το λειτουργικό της κόστος.

Στη συμφωνία προβλέπεται και η πιθανότητα συμμετοχής της ήδη μετόχου ALTANA NAVIGATION LTD σε αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου μέχρι το ποσό του 1.000.000 ευρώ καθώς και η μεταβίβαση προς αυτήν, στο πλαίσιο του σχεδίου εξυγίανσης, των μετοχών των εταιρειών ANTELOPE SHIPPING INC, ERCOLANA HOLDINGS LTD και ISFI - SQUARE FUND.

Η διοίκηση της ΝΕΛ εκτιμά η Συμφωνία Εξυγίανσης συνιστά θετική εξέλιξη που διασφαλίζει την βιωσιμότητα της εταιρείας κατά την περίοδο της έντονης οικονομικής κρίσης που διανύει η Ελλάδα. Με τη συμφωνία εκτιμάται ότι θα επιτευχθεί άμεση μείωση του παθητικού/ υποχρεώσεων της εταιρείας κατά 110.000.000 ευρώ περίπου, ενώ το χρηματοοικονομικό κόστος της εταιρείας εκτιμάται ότι θα μειωθεί περίπου κατά 4.500.000 ευρώ ετησίως.

Σύμφωνα με το επιχειρηματικό σχέδιο που συνοδεύει την Συμφωνία Εξυγίανσης, προβλέπεται συνέχιση της προσπάθειας της εταιρείας για περιορισμό του λειτουργικού της κόστους, με μείωση των υπό εκμετάλλευση πλοίων και γραμμών, επικέντρωση της στην εκτέλεση των συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας και στη γραμμή Πειραιά - Χίου - Μυτιλήνης και επανασχεδιασμό των διατηρουμένων γραμμών. Από το συνδυασμό των ανωτέρω εκτιμάται ότι κατά τη χρήση 2013 θα επιτευχθεί θετικό EBITDA.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...